יום ירושלים מה משמעות היום אם מישהו יכול להסביר לי תודה!פיצה


משמעות היום שירושלים היא המקום שמחבר בין עם ישראל ליהדות שלועוד אחת

וזה יום שאמור לגבש ולאחד את עם ישראל  

תגובה שלדעתי מנסחת מדוייק את היחס ליום ירושלים.די"מ
קרה משהו טוב ליהודים, והם החליטו לחגוג את זה.אני77

(וזה שקרה משהו לא טוב, לא סותר את זה שקרה גם משהו טוב, ואפילו כמה.)

השאלה מקרה ב*יום ירושלים*די"מ

על זה עניתי בתגובה מעליך.

מה קרה במלחמת ששת הימים?

נסי ניסים עליהם אנחנו מודים "על ניסך שבכל יום עימנו"

אם היו רוצים לחגוג את הניסים היו קובעים או ביום הראשון או האחרון.

רוצים לחגוג את השיא של הניסים, כיבוש ירושלים.אני77


למה זה השיא?די"מ

השיא היה ביום הראשון בהשמדת המטוסים של מצרים.

מה קרה ביום ירושלים שהופך את זה ל"השיא של הניסים"?

השיא של ההצלחה. יותר טוב?אני77


לא.די"מ

חוגגים את זה שכבשו את ירושלים.

 

אם רוצים לחגוג את ההצלחה היה צריך לחגוג בסיום המלחמה.

ההצלחה המשמחת ביותר היא כיבוש ירושליםאני77

ואתה באמת הולך להתוכח על זה עד שאני אמצא הגדרה מדויקת?

בא נחסוך את זה.

 

אפשר גם שתנסה לנסח בעצמך את מה שרציתי להגיד, וזה יקל על שנינו.

על זה בדיוק אני חולק.די"מ

מה משמח כל כך בכיבוש ירושלים?

 

כמו ילד חולה סרטן שכל הזמן נהיה חולה בגלל המערכת החיסונית שלו.

פעם אחת כשנהיה חולה החליטו לתת לו טיפול מיוחד שיעביר לו את המחלה בה הוא חולה כרגע וגם ירפא אותו מהסרטן.

 

באמצע הטיפול החליטו למרות ההשתפרות וההצלחה האדירה לא לרפא אותו מהסרטן אלא רק מהחולי הרגעי משום שאין להם כוח.

 

אז נכון. הוא לא מת ברגע זה. והוא היה חולה ונרפא. אבל על זה תחגוג??

היה אופציה להציל אותו מכל הסבל עד שארית חייו. להעביר לו את הסרטן בצורה סופית ורק בגלל עצלנות זה לא נעשה.

 

יום ירושלים ב-ד-י-ו-ק אותו דבר. חוסר בית המקדש היא שורש כל רעה. יש לנו מלחמות ללא הרף בגלל זה. יש לנו בעיות במדינה בגלל זה. ובאותו הזדמנות היה לנו אופציה לתקן הכל. לבנות בית מקדש. ולמה לא עשינו? כי התעצלנו..

 

נאמר תודה שהילד לא מת. שניצל רגעית. אבל להפוך את זה ליום חג? הזוי..

קראתי את התגובה ההיא.אני77

זה שקרה משהו עצוב, לא סותר את זה שקרה משהו שמח. וזה מה שכתבתי בתגובה הראשונה.

ותגובתך?די"מ


קפץ וערכתי.אני77


נכון.די"מ

השאלה מה המשהו השמח.

זה שכבשו את ירושלים אכן משמח.

אבל לכבוש את ירושלים ללא המקדש אין הבדל בין זה לבין שאר חלקי ארץ ישראל.

לא מסכים.אני77

ירושלים קדושה, ובעלת ערך לאומי ותרבותי רב גם בלי המקדש.

 

אין שמץ של ספק שגאוותם (הכשרה) של ישראל עלתה כמה רמות ע"י ההחזקה בעיר ירושלים.

לא מסכים.די"מ

זה כמו ילד שכל הזמן מבקש מאמא שלו ללכת ללונה פארק ובסוף היא לוקחת אותו אבל לא נותנת לו לןמתקנים ואמרת "תגיד תודה שהלכת ללונה פארק" המטרה בלונה הפארק היא הלונה פארק עצמו אלא המתקנים.

וכן (להבדיל אלף אלפי הבדלות) ירושלים והמקדש.

 

נכון שירושלים קדושתה עצמאית כמו גם הר הבית (אנו פוסקים כהרמב"ם ולא כהראב"ד)

אך לא על זה נעשה חגיגה.

אם רוצים לעשות על הניסים היה נכון לעשות היום הראשון או האחרון.

רוצים לעשות על ההצלחה הלאומית,אני77

שכמו שכתבתי, כיבוש ירושלים היה השיא. (יש להבדיל גם בין דבר חד פעמי, כמו ניצחון, לדבר שנשאר, כמו כיבוש.)

 

וזה לא דומה, כי בלונה פארק בלי המתקנים אין מטרה בכלל (עם מתקנים יש בו?חושב) אבל בירושלים יש מטרה גם בלי המקדש.

ולכן זה כבר נוגע ליחס ליום העצמאות.די"מ

זה כן דומה.

"המטרה" (נכון,זה משל..) היא ההנאה אין הנאה בעצם הימצאות אלא במתקנים.

 

ירושלים אין מטרה ללא המקדש.

זה דרגות ואכן יש להם גם קדושה בפני עצמה.

אבל מה היא קדושתה? "שֶׁאוֹכְלִין קֳדָשִׁים קַלִּים וּמַעֲשֵׂר שֵׁנִי, לִפְנִים מֵחוֹמָתָהּ" לקדושה שיש לה יש קשר ישיר למקדש.

 

הגאוה לישראל בהחזקת ירושלים, קיימת גם בלי מקדש.אני77

הקרבה לה' שבקדושתה, קיימת גם בלי מקדש, רק לא באה לידי ביטוי בעולם המעשה.

 

 

את עיקר החגיגה עושים על הגדלת הכבוד הלאומי שבהשבת בירת האומה, עיר הקודש ירושלים.

 

השבת שטח הארמון היא דבר יקר, גם כשהארמון חרב.

זה מה שאמרתי שזה כבר קשור לדיון על היחס למדינה (יום העצמאות)די"מ


אני חושב שצריך לראות את האירועים כאירועים משמחים ובעלי ערך.אני77

גם כיבוש ירושלים (באופן ספציפי, לא רק כחלק ממלחמת ששת הימים), גם הקמת המדינה.

 

גם אם לא היית קובע על זה יום חג, אבל זה לא אומר שזה לא דבר משמח וחשוב בתולדות עם ישראל.

יום העצמאות אני מסכים.די"מ

יום ירושלים לא.

מסתבר שמלחמת ששת הימים יצרה בסופו של תהליך..אדם כל שהוא

את הקבוצה האידיאולוגית שאתה משתייך אליה.

כן אבל זה תוצאה טובה ממעשה רע..די"מ
תראה,
ודאי שגם ששת הימים היה אירוע משמועתי אני לא חולק על זה ןכמובן היו ניסים והצלה עצומה.
הבעיה שלי היא שחוגגים את כבישת ירושלים עניין ציוני מובהק מה חשוב בירושלים ללא מקדש? הכנסת?בג"ץ?הכותל?
אני לא רוצה להיות חלק מהחגיגה הזאת.
עדיף לי את יום העצמאות שבסופו של דבר הרי גם הביא לששת הימים.
ובכלל אני לא מתחבר לחגיגות האלה לא סיימנו עדיין עוד יש לנו דרך ארוכה ודאי שצריך כל הזמן להודות להשם על כל דבר אבל לציין יום זה או אחר לא נראה לי נכון
מסכים חלקית עם די"ממוטי113

ד"ימ צודק במה שהוא אומר.

יום ירושלים זה יום מאד לא פשוט. אנחנו בלי בית מקדש עדיין.

 

אבל לזלזל בתהליך? 

אם זה לא המקדש זה לא זה ואין לי מה לחגוג?

הקב"ה הביא לך ניצחון אדיר!

המנהיגים היו טיפשים ומסרו מפתחות לאויב! על טיפשות המנהיגים יש לקבול! זה דבר נורא!

אבל על הנס הענק שהקב"ה עשה?

הדימוי לילד חולה סרטן מביא לך את הפאנץ' - הילד כנראה ימות כי זה סרטן.

זה בעצם להיות חסר אמון לגבי הגאולה. 

זה לא סרטן, זה תהליך חיובי שיש בו המון רע.

 

אבל בהמשך לדיונים שהיו כאן על יום העצמאות, 

יש נטייה לא להתייחס לתהליך המורכב מאד שאנו עוברים, אלא רק להסתכל על בית המקדש ולומר הוא לא בנוי אנלא חוגג וכל השאר שטויות... 

וזה בושה וחרפה שהקבה עושה לנו ניסים ואנחנו יושבים בתוך נס אחד גדול ומסוגלים לומר שהוא לא מושלם אז הוא לא נס. 

 

אם הכוונה גאולה במשמעות של מדינה אז כןטוביה2
אבל אנחנו לא רואים בזה דברים קשורים.
נכון שהמדינה ומלחמת ששת הימים היו דברים חשובים מאוד במה שעבר על עם ישראל אבל לא צריך להגזים
להגזים = לחגוג יום ירושלים?מוטי113

משום מה כואב לאנשים כאן לחגוג את הימים האלה.. ושום הסבר על זה שזה תהליך לא יעזור. 

 

"או הכל או כלום"

 

לא חוגגים תהליךדי"מ
בטח לא את הירידות שבתהליך.
אתה חוגג את שבירת הלוחות?
מה ירידה בכיבוש ירושלים?מוטי113

אני לא מבין, למה אתה קורא לזה ירידה? 

 

אתה מתעלם כל הזמן, בכל הודעה בשרשור הזה מההתקדמות שהיתה! 

 

 

לא חוגגים תהליך? 

בפורים לא נגמר שום דבר, התחיל תהליך. 

בחנוכה, לא הסתיים שום דבר, המצב היה מאד לא פשוט. 

 

לא חסרות דוגמאות לזה שאנחנו חוגגים נסים שהם לא סיום. 

 

נדמה שאין שום עבודת ה' ברצון המדהים שלך וחבריך להשבית את שמחת הנס. 

יש פה לעג כלשהו, ולא ברור למה.

ודי עצוב שדווקא "עובדי ה'" מוצהרים כמוכם וכאלה נוספים שכל מילה שלכם היא קודש והאחר טועה לגמרי, אנשים שכן לומדים תורה וכן יודעים תורה. 

 

כאלה שמחפשים את הרע בכל מקום ללא ניסיון לתקן אותו אלא נטו על מנת להתנגח בד"כ נעלמים, ורק מי שדבק מתהליך וידע לברר באמת מה אמורים לעשות וללא נסיון לשבור את רוח עם ישראל, באמת יכול להוביל אותו.

אם במקום להוסיף אור נהיה עסוקים בלזעוק על החושך, אנשים אחרים שאינם שומרי תורה ומצוות יופיעו כאן את האור האלוקי שאתה לא נותן לו להופיע דרכך.

 

 

אבל מה זה משנה, אני חוגג ירידות הרי. 

בכ"ח אייר לא הייתה התקדמותדי"מ
אם היו חוגגים את סיום המלחמה מילא,אבל כיבוש ירושלים זה לא התקדמות.

בפורים חוגגים את נס ההצלה לכל עם ישראל.
בחנוכה את טיהור המקדש (ועל הדרך חידוש המלכות)

ומה אתה יודע עליי שאתה אומר שאני רק מוצא את הרע ללא נסיון לתקן?
אני לא יודע מה אתה עושה אבל אני יודע שאני עןשה הרבה כדי לתקן.
הוא עוסק בעיקרטוביה2
בכמה לא צריך לתקן
לא נכוןמוטי113

אני לא אומר שאין מה לתקן, אני אומר שיש נס להודות עליו ביום הזה. 

תמיד יש מה לתקן! אך ביטול נס זה ממש לא תיקון. 

בודאי שיש מה להודות ביום הזה!די"מ
כמו כל יום.
"על ניסך שבכל יום עימנו"
למה זו לא התקדמות?מוטי113

ואתה צודק, אתקן מה שאמרתי - הכוונה היא במה שאתה אומר כן - ביטול הנס.

למה זה כן?די"מ
בגללמוטי113

לפני כל הכיבוש וההתיישבות בירושלים לא היה כאן כלום ולא היה זקנים וזקנות שישענו על המקלות שלהם, ולא היה ילדים וילדות שישחקו ברחובותיה. 

עכשיו יש וזו עלית מדרגה בדרך לבניין בית המקדש. אף אחד לא אמר שסיימנו או שהגאולה הסתיימה.

 

 

אני חושב שזה מאד ילדותי לשאול כל פעם איזה ניסים אבל אף פעם לא לרצות לשמוע תשובה, ואתה וחבריך הנוספים כאן מרבים לעשות את זה משום מה... 

הכמיהה שלך לבית מקדש נפלאה אבל לא אכפת לך אם יש יותר יהודים,פחות או אם אין בכלל סביב העיר, הרי העובדה שגרים פה יהודים רבים (רבים גם מאלה שהיו פה בקום המדינה או לפני) לא מדגדגת אותך, אפילו לאור העובדה ששבעים שנה אחורה הם עוד היו במשרפות באושוויץ בירקנאו, טרבלינקה, מאידנק ועוד הרבה לא עלינו, ובעוד זוועות בכל קצוות תבל.

מבחינתך, או לפחות כך עולה מדבריך, כל עוד אין בית מקדש אין שום נס בזה ששחררו את העיר, אין שום נס בזה שהתחילו התיישבות מסיבית בירושלים שמחוץ לחומות.

זו כפיות טובה, ולא כלפיי, לא כלפיי איזה ציוני דתי או לא דתי, אלא כלפי ריבונו של עולם.

לא חייבים להיות ציוני כדי לשמוח ביום הזה או לפחות כדי להכיר בנס. זה בסך הכל סוויץ' בראש.

 

אבל תמשיך לצעוק "למה זה נס?". אתה קצת מזכיר לי את המוקדניות ממשטרת ישראל שבמקום לשמוע את המתרחש צועקות "הלו הלו הלו" כדי שיאמרו להן מה מתרחש. 

 

אינני יודע אם אתה מכיר את ההיסטוריה ומתעלם ממנה או סתם לא מכיר כי זה לא הולך טוב עם הדעות שלך, אבל בעבר היה פה גרוע יותר, ועכשיו אנחנו במצב טוב יותר.

לפני תש"ח היו זקנים וזקנות ילדים וילדות בירושליםדי"מ
אכן המצב יותר טוב.
כיבוש ירושלים ספציפית לא חושב שזה כזה קידם.
עצם הניצחון קידם.אבל האם זה גרם למדינה להיות יותר קרובה לגאולה שלמה?ממש לא.
אני כן חושב שצריך להודות על הניסים כמו על כל ניסך שבכל יום עימנו.
רק שזה לא מה שעושים ביום ירושלים.

זה שיש פה מלא יהודים זה נפלא!
רק שזה לא התחיל לא בכ"ח אייר התשכ"ז וגם לא בה' אייר התש"ח.
היו הרבה יותר.מוטי113

ועובדתית המספרים פשוט עלו בצורה מטורפת בשנים שאחרי המלחמה... 

אתה עדיין מתעלם מעובדות היסטוריות... 

 

וזה שאתה מחליט שזה לא גרם למדינה להיות יותר קרובה לגאולה שלמה - זה החלטה שלך ופרשנות שלך. 

עובדות היסטוריות שמה?די"מ
ברור שמה שאני אומר זה פרשנות שלי כמו שמה שאתה אומר זה פרשנות שלך
אין לך מושג על מה אתה מדברshindov

אם היית יודע על מסכנותה של מדינת ישראל לפני ששת הימים, לא היית מבלבל את המוח. להמשיל משלים שלא קשורים לכלום גם אני יכול. כל הסיבות שאתה מונה בדבריך טובות מאוד בכדי לא לחגוג את חנוכה. שמעת פעם על הפתגם עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה? אז הדרך באמת ארוכה ולא תמיד רבת הדר. אבל יהודים מאמינים שכל דעביד רחמנא לטב עביד. גם אם זה קשור למדינת ישראל בכלל ולירושלים בפרט. וגם אם סימן שלא הגענו, אבל זה לא אומר שצריך לכפור בטובות הקב"ה עלינו, ולא לחגוג.  

המשל לא דומה בכלל לחנוכהדי"מ


יום ירושלים יום חשוב ככה מונח לי אני צריך לברר למהחנטריש


לכן יש כאלה שביום ירושלים חוגגים על "אתחלתא דגאולה"ירא ורך לבב

במיוחד אלה שלא חוגגים את יום העצמאות.

צריך יום להודות לה' על קיבוץ גלויות,

על גל החזרה בתשובה הגדול,

על כיבוש ירושלים,

על כיבוש חלקי ארץ גדולים,

על עולם התורה שפורח מאד בדור האחרון,

על המדינה.

אפילו שכל אחד מהדברים האלה טומן גם חסרונות,

צריך להודות על מה שכן קיבלנו.

אני באמת חושב שזה יום של פחות חגיגה, אלא הודאה.

חזרנו הביתהרבצין

ירושליים ,"שוחררה"

והיום אנחנו בדרך להקריב קורבןטוביה2
אה בעצם אי אפשר כי המקדש בחורבנו
לפחות הגיע כבר המשיח (בנט?)
הכל תלוי..דבש חריף

אם אנחנו מסתכלים ממה שלא היה לנו למה שהשגנו אז יש לו משמעות של גאווה.

אבל אם אנחנו מסתכלים על המציאות העכשיוית לבין למה שיכול או היה יכול להיות.. אז יש ליום הזה משמעות של חרפה ברמות אולי הכי מקסימליות שאפשר להיות ליום כלשהו בשנה.

יום בו נפטר שמואל הנביא...חופשה בצפון
יום ירושלים- לחגוג בגאווה!!תמימוש
האמת שהשאלה כואבת לי!
וכנראה צריך לעשות חשבון נפש אם כ"כ הרבה אנשים לא מחוברים ליום המיוחד הזה.
במשך אלפי שנים יהודים בכל רחבי העולם מתפללים להגיע לארץ ובעיקר לירושלים.
"לשנה הבאה בירושלים הבנויה"
והנה מתחילה העלייה לארץ אנשים מתיישבים, גם בירושלים,
אבל המצב קשה התורכים והבריטים וכמובן הערבים...
וב"ה הוקמה המדינה!
אבל במלחמת העצמאות אחד הדברים המאוד מצערים שקרו היה נפילת העיר העתיקה, הכותל, הרובע היהודי, הכול!
ושוב יהודים כל הזמן מתפללים לחזור לירושלים עיר הקודש! עיר שיש גם ירושלים של מטה וגם של מעלה, עיר שמחברת את כולם, שאותה דוד המלך לפני אלפי שנים הפך לעיר בירה!
ואחרי 19 שנה, ילדים שלא ראו אף פעם את ירושלים ורק שמעו על החלום לחזור לשם, מתגייסים לצבא,
ומתחילה מלחמה מדהימה וניסית!
עמ"י מתחיל לכבוש את רמת הגולן, יהודה ושומרון, סיני ועוד...
אבל עדיין משהו מהותי חסר!
האיבר הכי מהותי בגוף הוא הלב! בלעדיו אי אפשר לחיות, הוא מזרים את הדם בכל הגוף.
ירושלים נמשלה ללב!!
אם תסתכלו במפה היא בדיוק באמצע.
ירושלים היא הלב שלנו, היא מאחדת את כולנו!
מכל העולם אנשים באים לראות אותה.
וסוף סוף ב"ה מצליחים להיכנס לירושלים, וכולם זוכרים את ההקלטה של מוטה גור " הר הבית בידנו" ואת הרב גורן תוקע בשופר.
ואז קורה משהו עצוב, יהודים שבבית שמעו סיפורים על התפילות בכותל (לפני הר הבית לא היה עם יהודים)
יוצאים מהר הבית ויורדים לכותל.
ושם הם כ"כ מתרגשים ובוכים!
הכותל הוא השריד האחרון מבית המקדש, החומה החיצונית...
וכמו שילד שיעבור דירה ויחזור לראות איפה הוא גר אחרי כמה שנים, והוא יראה שהבית שלו נהרס ובנו שם בית אחר, אבל נשאר דבר אחד וזה הגדר. הגדר שלפני הוא לא שם לב אליה, אבל עכשיו היא השריד האחרון היא אוגרת בתוכה את כל הזכרונות!
אז נכון שהיינו טיפשים - מילה עדינה...
ופספסנו הזדמנות כ"כ גדולה לבנות את בית המקדש!!
אבל מכאן ללא לחגוג, זה כפיות תודה!
אנחנו יכולים ללכת חופשיים בירושלים, בעיר העתיקה בכותל...
ולא נודה על זה?!?!
אנחנו עם שמוקיר תודה- זה עובר אלינו כבר ממשה רבנו, ועכשיו נפנה עורף ונגיד לריבונו של עולם, תודה רק אם יהיה לנו הכול.
זה נשמע לכם הגיוני?!
צריך להודות על מה שיש וכמובן לראות גם את החסר ולהתפלל שתבנה ירושלים ובית המקדש!
לכן יש תפילה חגיגית עם הלל!
והריקוד דגלים המסורתי, מאפיין את הרצון שלנו להתאחד, את השמחה שאנחנו הולכים ברחובות ירושלים בגאווה!!
הלוואי ונצליח לחגוג ולשמוח ולהודות לקב"ה כמו שצריך!
ובעז"ה מחכים ומתפללים לבניין ביתו של הקב"ה במהרה בימינו אמן!!
^^^^^ !סתמישוו
חיכיתי שיהיה מישהו שיכתוב כמו מה שאני חושב ..שאני יוכל להזדהות עם זה.
כי לא היה לי כוח לכתוב את דעתי בעניין
יופי..דבש חריף

ואיך כל מה שכתבת מסתדר עם המציאות העכשיוית?

למהטוביה2
הרי עי אפשר להתעלם מכך שהלב חסר. ירושלים חרבה ואנו בגלות ולכן מנעים מלבנות אותה. אני לא מבין מה זה שונה משכונות חדשות בזמן התורכים/הבריטים?!
צריך לשלוח אותך לטורקים בכדי שיהיה כיסוי למה שאתה כותב.shindov

אם אתה מתגעגע לטורקים אתה מוזמן ללכת אליהם. אין לך שום מושג על מה אתה מדבר. ושים משקפיים ואז תראה שירושלים לא כל כך חרבה. זה שאתה יושב בבית ויש לך חופש להקיש במקלדת ככל העולה על רוחך. משום מה נראה לך שזה מובן מאליו. אז לידיעתך אתה חי בינתיים בזכות מדינת ישראל שאתה לא כל כך אוהב. ומשום מה אתה חושב שאצל הטורקים או האנגלים היה לך יותר טוב. קשקושים.

למה אז לא היו יהודים בארץטוביה2
או האם אז לא שברו כל הזמן את השיא של כמות יהודים בירושלים.
נכון בונים וגם הגוים היו נותנים לי לגור. אצל מי שחי בשטויות של הגאולה אז לכאורה צריך להיות אקטיבי - אני חי בגלות ויודע שאני חלש מכדי לשנות את זה (יש על זה דיבור חשוב של הרצי''ה) ולכן אני לא אסכן את חיי ואם יש כאן מישהו שחושב שהגיים הורגים יהודים כי הם כמהים לגאולה - הוא זה שחי בסרט
אתה באמת מאמין שאתה בגלות?מוטי113

ברוך ה' שאי אפשר להמחיש מה זו גלות אמיתית.. 

אתה באמת מאמין שאתה לא בגלות?די"מ
ברור עכשיו הוא חזר מהמקדשטוביה2


כמה ש...דבש חריף
כמה שהממלכתיות יכולה לסנוור בן אדם.. הזוי...
אני מאמין שאני באתחלתא דגאולהמוטי113

תודה לאל להבדיל מסבא שלי שהגיע מאושוויץ אני לא באירופה אלא בארץ ישראל.

 

ממש הזוי הממלכתיות הזו אה? 

תחזרו לגלות בחו"ל נראה אתכם מסתדרים שם עם הקהילות הנעלמות. בהצלחה שיהיה לכם. 

תחזרו לצרפת האנטישמית ולאמריקה הקורסת הרי אם זה גלות צריך להיות שם עד הסוף..

בחיי, אתם לא מוכנים לקבל מורכבות של תהליך ולא מתייחסים לאף טענה כאן. לכלום. כל היום צועקים "מה ושמה" במקום לנסות להקשיב באמת לתשובה... 

 

אם מה שעושה לכם טוב זה להחליט שאני מסונוור ובגלות אז בכיף.. 

זה שאין פה בית מקדש לא אומר שלא התקדמנו. 

 

 

אני באמת תקווה מלאה שלא תצטרכו לחוות גלות אמיתית.. רק תשאלו את הסבים שלכם והסבתות (אם הם חיים) מה הם עברו ותגלו שאתם בסרט שונה לגמרי ממה שלפני דור וחצי היו צריכים לעבור..

אין יותר עצימת עיניים מלומר שלא היו ניסים ושהיסטורית אין התקדמות ואין כלום. 

 

אבל אני לא מספיק "דוס" בשבילכם אז אני ממלכתי מסונוור...

 

 

 

הדיון הזה חסר תוחלת. חסר משמעות. אין כאן אוזן קשבת, אלא יש כאן זלזול עצום.

אין כאן שום התייחסות למורכבות, אין טעם להסביר כאן את הדברים. 

אין כאן ליבון אמיתי ומשמעותי של הדברים או ניסיון להבין.

האמת אצלכם וכל השאר טועים וזהו, אז בהצלחה וזה חסר משמעות ובהצלחה בהמשך. 

 

זה שאנחנו במדינה עם צבא..דבש חריף
ועצמאים אף אחד לא חולק. ולא מתבייש בזה. אבל זאת עדיין לא גאולה. למרות שעצם הקמת המדינה זה יד ה' עדיין במצב העכשוי זאת לא גאולה שאליה חיכינו 2000 שנה. אנחנו עדיין ראשינו ורובינו בגלות.
אם לא, אם אנחנו נגאלנו..
למה כל שני וחמישי נהרגים יהודים? למה אי אפשר לבנות את בית המקדש? (200 מצוות תלויות במקדש וארץ ישראל השלימה.), מוסלמים יכולים לעלות ללא שום השפלות ואיסורים וליהודים זה כרטיס כניסה.. ולמה אין חודש שלא הורסים בו בתים בארץ ישראל? למה מערכת המשפט היא לא המערכת המשפט שאליה יחלנו 2000 שנה? למה ידי חילים כבולים? למה זורקים אבנים על אזרחים ואף אחד לא מצייץ?

הרמב"ם כותב..דבש חריף
שלא נדע איך הדברים (בגאולה) יהיו עד שיהיו.
זה שהמדינה יד ה' וקידוש ה' לא אומר שאנחנו בגאולה או בדרך אליה. עד שלא נהיה במצב האידיאלי לא נקרא לזה גאולה.
דרך אגבטוביה2אחרונה
אני שטמע מסבתא שלי איך היה להם שם - וזה בהחלט לא יותר רע מכאן. אז נכון שני הסבים שלי הם ניצולים ולהם זה היה הרבה יוצר גרוע - אבל זה לא אומר שהגלות היתה רק 6 שנים כי לשטתך אם אין שואה זה לא גלות
תמימההחנטריש


מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך