נגיד שאתם בהר סיניאריק מהדרום
והקב"ה לא כופה עליכם הר כגיגית אלא נותן לכם לבחור אם לקבל את התורה, הייתם מקבלים אותה?
אישית אני לא אוהב את השאלות האלו.מצטער |איך עושים חצי חיוך?|ותן טל


אם אתם לא אוהבים אתם לא חייבים לענותאריק מהדרום
זה גם סוג של תשובה...לא רק "כן ו"לא" הן תשובות... ותן טל


זו לא סוג של תשובה לשאלה הזואלעד

[מחכה שתעלה סקר ואז אענה לך באותו סגנון ]

זה תשובה שמעבירה מסר...אבל כמובן שזכותך גם לענות על סקרותן טל

שאני אפרסם (כשאפרסם) באיזו צורה שאתה רוצה

צריך עיון
:- \
רק בלי הרווח, כמובן
תלוי.. זה לפני/אחרי שאנחנו יודעים מה זה התורה?אושר תמידי
ועכשיו את יודעת מה זה התורה?אריק מהדרום
לא הרבהאושר תמידי
אבל משו

והייתי מקבלת.
נגיד עם ידע כמו שיש לך עכשיוטוביה2
בעיני חזרה מיגעת על שרשור הגרות בנוג''ע
בהחלט אותו עניין. בדיוק.חיה רוז


מאה אחוזשוברת גלים
בלעדיה אין לי טעם לחיים


רציני אבל.
מבחוץ זה נראה יותר מאיים מאשר מבפנים..יעלי_א


כן. וזה רק מדרש, הם היו תלותיים..דבש חריף
כבר קיבלו מאהבה בפורים חנטריש


באהבה גדולה.שמן פשתן


איך שאני מכירה את התורה היום?שרה שרה שיר
הייתי מקבלת בשמחה
בניכוי כמה מצוות, בהחלט כןאלעד

למרות שבחום הזה, על הר גבוה ללא צל במדבר, הייתי מקבל בברכה כל גיגית!

ניכוי כמה מצוות זה בערך התשובה של אומות העולםחיה רוז

המצווה הזו לא מתאימה לי..

זו לא מתאימה לי..

 

אני הייתי מקבלת את התורה לא בגלל מצווה זו או אחרת.

בגלל שהקב"ה בתוכה.

כי זה החיבור שלי אתו.

על זה לא הייתי מוותרת.

 

ואת הקב"ה לא מחלקים לחלקים, את זה כן ואת זה לא.

 

אם אתה עושה חישוב של המצוות ולא של החיבור האלוקי, אתה לא צריך את התורה.

אתה יכול לבד להתנהג כמו שנראה לך נכון.

למה אתה צריך לקבל את התורה ושזה יהיה בציווי עם שכר ועונש? זו הסתכנות.

גזירת מלך מוטלת עליאלעד
סבבה. אבל שאלו במקרה של בחירהחיה רוז
אז הוא ענה בתגובה הראשונהצריך עיון
אני לא מובנת היום.. . אלעד ענה שהוא היה בוחר שכן בניכויחיה רוז

כמה מצוות.

 

אני טוענת שאם זה עניין של בחירה, אז או הכל או כלום.

ולבחור רק חלק זה לבחור מסיבה שלדעתי לא שווה מספיק את ההסתכנות בשכר ועונש...

 

אני הייתי בוחרת בהכל י הבחירה היא מסיבות אחרות.

זה לא תירוץ.יזהר

עשה לך איזה רב נוח שמייקל, ותקל בהכל.

פססססטשום וחניכה

גם לך מציק פטר חמור?

אני מאוד מקווה שכן.נפתלי הדג
אם הייתי אומר לא, זה בעיקר בגלל ייסורי המצפון.
מה זה המצפון אם לא כפייה?חרותיק
הנחתי שברגע שאתה מתחייב, אתה מתחייבנפתלי הדג
ואז כשאתה מפר את המילה שלך, מה שיקרה בהכרח....
בטח, איך אפשר בכלל לומר לא לקב"העוגי פלצת


כןיטבתה
זה משהו מובנה כזה בנפש נראה לי
כנראה שלא |מרגישה פושעת|יעל מהדרום
לק"י

לא מחפשת לעבוד קשה.
סוף סוף תשובה אמיתיתהוד קדומים
וכל השאר חירטטו אותך?שוברת גלים
או את עצמם...צריך עיון
זה יכול להיות גם בתת מודע
פחחחשוברת גלים
או כל השאר *בוחרים* בעבודה מתוך רצון מלא
אחרי בירור.
מי שמחרטט זה מי שמתרץ תירוצים

לא אומרת שיעל חלילה לא בחרה כי היא כן. אבל כל אחד חי שונה.

לא מסכים איתךצריך עיון
אני חושב שהבחירה הגיעה אחרי החובה, וזה כבר משהו אחר. לא באמת היו שתי אפשרויות שאפשר לבחור ביניהם, זה יותר בחירה באמונה, ועם האמונה ביחד מגיעה החובה.
לי היתה בחירה מלאה בחיישוברת גלים
כמו לכולם. וודאי שזה מונע ממקוצות מסויימים
אבל הייתה צומת לכאן ולכאן
ממה? מקוצות? סורי לא הבנתינולאית
*מקומות (כנראה)ריבוזום


זה בדיוק העניין שבמתן תורה לא הייתהנולאית
בס"ד

וזה שאנחנו לא בוחרים לקיים זה לא אומר שאנחנו לא מחוייבים.

הנעשה ונשמע בא לגמרי ממקום של עול מלכות שמיים לשמו, ה' כפה עליהם(כלומר גם אם הם לא היו רוצים הם היו מחוייבים) אלא שבלי קשר לזה, בני ישראל רצו שה' ייתן להם.


וממש לא ממקום שכלי, שהרי הקדימו נעשה לנשמע, לפני שבכלל 'שמעו' והכירו ולמדו מה זה ובמזה כרוך.
אני חושב שבתחילת דרכו של האדם הוא כן חייב להיות במציאות..דבש חריף

של הכרח, ולא של בחירה, אבל רק בהתחלה, לאחר מכן זה צריך לבוא מעצמו, מתוך רצון פנימי אמיתי, לא רצון שמונע מסיבות חיצוניות.. וכמו שזה ככה ביחיד זה ככה בציבור ועם.

כנראה לא הבנת אותיצריך עיון
את בחרת להאמין בקב"ה ולקיים מצוות, נכון?
לא היתה לך אפשרות להאמין בקב"ה ולהיות גויה ח"ו, זו שאלה שונה, שאליה לא התייחסת, ונראה לי שזה יותר קרוב לשאלה של אריק.
יש אנשים שמאמינים בקב"ה ולא דתיים...נולאית
חח נולאית תודה.הוד קדומים


על מה?נולאית
עניתי באישי.הוד קדומים


לא הבנתי למה התכוונתצריך עיון
זה שאתה מאמין באלוקיםנולאית
בס"ד

לא בהכרח שתהיה דתי, לדוגמה אנשים שרואים עצמם מסורתיים..

לא מצליח להבין אותםצריך עיון
הם מאמינים בקב"ה, מאמינים שהוא נתן את התורה, ולא מקיימים אותה.

ממש לא מבין, אולי הבעיה בי...
כי קשה להם זה לא מאידאולוגיה או משהו (אני מדבר על מסורתיים)הוד קדומים
כי יש לנו בחירהנולאית
לא אוהב תגובות קצרות מדיצריך עיון
אבל כנראה שאני המוזר, כי כולם כאן ככה...
אבל זה לא מאוד קשור למושא של הדיון, או שאני לפחות לא לא הבנתי
יש בזה תועלת אתה לא צריך לפתוח ולראות מלאן חתימותחנטרישש
מה שהבנתינולאית
בס"ד

שאתה טוען שאין בחירה חופשית לאנשים מאמינים, גם אם ה' נותן לנו להחליט בעצמנו אם לקיים את המצוות או לא,
כי בעצם אי אפשר לא לקיים מצוות כשאתה מאמין באלוקים ובכך שהוא ציווה אותנו, כלומר עצם האמונה באלוקים שוללת את הבחירה החופשית.
ממש לאצריך עיון
אמרתי שהבחירה שלה כיום שונה מהשאלה בתחילת השירשור
היום יש לה בחירה האם להאמין או לא (או שאין, אבל לא נכנס לזה עכשיו..) והאם לקיים מצוות.
אריק שאל האם היינו מקבלים עלינו את המצוות בהנחה שאנחנונלא חייבים.

מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי
אז הבנתי נכון את אריקנולאית
בס"ד

וכן. אני רוצה להיות יהודייה שקיבלה עליה את התורה.ואני שמחה יום יום שזכיתי לכך.
קל מאוד להבין אותם..דבש חריף
יש אלוקים אין אלוקים.. תורה לא תורה.. אמת לא אמת.. זה לא מענין.. באמת שלא.
מענין רק דבר אחד זה טוב לי או לא?


כשאתם מדברים ככה על מה שקוראים "אלוקים" זה נהפך להיות סובייקטיבי לנוחות של האדם, (מכירים שחקני כדורגל שמודים לאלוקים על שהכניסו גול, זאת דוגמא קיצונית רק כדי להמחיש.)..(וגם אם נאמר שלא, זה לא מענין.)
למה אתה מתכוון ב"כשאתם מדברים ככה".איל אחר

התכוונת ל"מסורתיים" שעושים מה שנוח, או לדברים שנאמרו ע"י המשרשרים? 

נורא קל לומר כן. לא מאמין להם, סורי.הוד קדומים
תלוי מאיזה מקום אומרים את זהשוברת גלים
תאמין, תאמין.יזהר

...ולכן נקראת אהבה זו בנפש האלהית, שרצונה וחפצה לידבק בה' חיי החיים ברוך הוא, בשם אהבה מסותרת, כי היא מסותרת ומכוסה בלבוש שק דקליפה בפושעי ישראל, וממנה נכנס בהם רוח שטות לחטוא, כמאמר רז"ל: "אין אדם חוטא" וכו'. אלא שגלות הזה לבחינת חכמה אינו אלא לבחינה המתפשטת ממנה בנפש כולה להחיותה. אבל שורש ועיקר של בחינת חכמה שבנפש האלהית הוא במוחין, ואינה מתלבשת בלבוש שק דקליפה שבלב בחלל השמאלי בבחינת גלות ממש. רק שהיא בבחינת שינה ברשעים, ואינה פועלת פועלתה בהם כל זמן שעסוקים בדעתם ובינתם בתאוות העולם.

אך כשבאים לידי נסיון בדבר אמונה, שהיא למעלה מהדעת, ונגעה עד הנפש לבחינת חכמה שבה, אזי היא ניעורה משנתה ופועלת פעולתה בכח ה' המלובש בה. וכמו שכתוב: "ויקץ כישן ה'", לעמוד בנסיון באמונת ה' בלי שום טעם ודעת ושכל מושג לו, להתגבר על הקליפות ותאוות עולם הזה בהיתר ובאיסור שהורגל בהם, ולמאוס בהם, ולבחור לו ה' לחלקו ולגורלו, למסור לו נפשו על קדושת שמו. ואף כי הקליפות גברו עליו כל ימיו ולא יכול להם, כמאמר רז"ל שהרשעים הם ברשות לבם. מכל מקום כשבא לידי נסיון בדבר אמונה בה' אחד, שיסודתה בהררי קודש, היא בחינת חכמה שבנפש האלהית, שבה מלובש אור אין סוף ברוך הוא, הרי כל הקליפות בטלים ומבוטלים והיו כלא היו ממש לפני ה', כדכתיב: "כל הגוים כאין נגדו" וגו'; וכתיב: "כי הנה אויביך ה' כי הנה אויביך יאבדו יתפרדו" וגו'; וכתיב: "כהמס דונג מפני אש יאבדו" וגו'; וכתיב: "הרים כדונג נמסו". 

 

(תניא, ליקוטי אמרים פרק יט)

ענו לך תשובה, תגיד תודהעוגי פלצת
אתה מניח הנחות של אמת מוחלטת
ועל פיהן שופט את הכנות של אנשים
שטרחו לנסח לך תשובה
ממש לא אמיתית.יזהר

אמוציונאלית ולא מבוררת.

כנראה שהיה צורך בהר כגיגית.. אז מאמינה שלא.הלליש
נעשה (מה שבא לנו, ואחר כך) נשמע (מה יש לך להגיד...)בדרך התלם


לו היינו רואים את נסי ד' במצרים - ברור מאד שכן.נר האמת


עם ישראל ראה את ניסי השם המצרים ובכל זאת חטא בחטא העגלדי"מ
#רק_אומר
ב"ה, אנחנו הרבה יותר חכמים מדור המדבר.יזהר

לא בזכותנו, אלא כי אנחנו יודעים היסטוריה, ואנחנו יודעים הרבה סודות שנתגלו במשך הדורות.

אז אנחנו יודעים שיש מחלוקת בחז"ל אם אנשי דור המדבר זכו לעולם הבא או לא.

ואנחנו יודעים שבלי התורה אין קיום לעולם, שהתורה ומצוותיה זה בעצם הפיזיקה הרוחנית של העולם, והדרך הכי נכונה להתנהל בו. אנחנו יודעים ש"רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות". ועוד המון המון דברים נפלאים וסודות עמוקים שהתגלו בזוהר הקדוש, בתורת הקבלה ובתורת החסידות.

 

אז כן, עם כל המידע החשוב הזה - אין שום פקפוק ומקבלים את עולן הנעים של המצוות בשמחה ובחדווה. חוסים תחת כנפי השכינה, ולא מצטרפים לערב רב שנפלטו אל מחוץ לענן ולא היו במעמד הר סיני (ע"פ הזוהר).

נמשע מוזר יותר חכמים מדור המדבר -חנטרישש

ריש לקיש אומר שמזל שדור המדבר לא קיימים לא חיים לעד כי אחרת 

לא היינו נחשבים כלום

ננס על גבי ענקצריך עיון
הוא התכוון שאנחנו יודעים את ההיסטוריה שלהם ולומדים ממנה
זאת לא הייתה השאלה. השאלה אם היית בהר סיני, והמעמדותן טל

היה בלי כפיית הר כגיגית, נכון לאז, האם היית מקבל את התורה - לא מדובר שהיום תהיה בהר סיני. אלא אז. עם הידע של אז.

 

וזה בין השאר אחת הסיבות שאני לא אוהב שאלות מהסוג הזה, כמו שציינתי למעלה. 

מה לפנים ומה לאחור.יזהר

אם לא הייתי יודע את מה שאני יודע, אז אני לא יודע כלום על אותו "אני" המדובר, ואם כן - אין לי אלא להניח הסתברות של אדם ממוצע באותה תקופה. ואז צריך לעיין מהי בדיוק אותה "כפייה", והאם זה כפשוטו.

וכמו שאמרתי, בדיוק בגלל שמצופה ממני לחשוב כאדם בהר סיני -ותן טל

אני לא אוהב את השאלה הזאת.

 

לא הייתי בהר סיני (ולא נתייחס כרגע למדרשים על נשמות וכו'. באופן פשוט, לא הייתי בהר סיני) וגם היום אני לא בהר סיני, ואני אדם שנולד לדורות על גבי דורות אחרי הר סיני, כשהר סיני מוטבע בתוכי כבר אלפי שנים - ולכן השאלה לא רלוונטית כל כך. וגם לא מתאימה, לעניות דעתי.

אכן. לא חלקתי, רק הוספתי על דבריך.יזהר


כן -הרב יגאל , שיעור באורות התשובה , פרק ה' אם אנלא טועה.אורח כלשהו

ותשובתי: אני רוצה להיות אדם שהיה אומר כן.

 

על גרי הצדק נאמר:איל אחר

שאין נאה ממי שלא ראה את האש והלפידים, והוא בחר בתורה.

אז ממקום שאנו נמצאים בו עכשיו אנו אכן מקבלים את התורה?

זה האתגר האמתי והוא מונח לפתחנו בכל יום. יש הרבה מה ללמוד, אז קדימה...

א. לפי הדרש הקב"ה לא באמת כפה עלינו לקבל את התורה... ובעצם זשנצ
ה סוג של בחירה חופשית.. אני לא ירחיב.... ואישית אני לא הייתי לוקח אותה.
בנ"י לא קבלו את התורהHakuna.Matata
אנחנו חוגגים את מתן התורה לא קבלתה.
השאלה מבוססת על הנחת יסוד לא מדוייקת.
חטא העגל ככלה המזנה תחת חופתה. ה', נתן את התורה, אך עדיין לא קבלנו אותה. משה קיבל מסיני, אבל אחכ התבצעה רק מסירה של התורה.
אז נניח שאתם משה רבינו, הייתם מקבלים?
ונגיד שהשאלה שלך כן נכונה,
לקבל את התורה או לא לא תלויה בבחירה של האדם. אם לא יקבלו את התורה שמים וארץ יחזרו לתוהו. הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים. הבחירה של האדם זה האם לעשות את רצון ה או לא. לא האם להיות שייך לרצןן ה בכח.
קבלת התורה היא להיות שייך לרצון ה' בפועלאיל אחר

מדובר על ה"נעשה ונשמע" או "כל אשר דיבר ה' נעשה", שבנ"י אמרו בבחירתם ולא בגלל שה' כפה עליהם.

ומה לעשותHakuna.Matata
מיד לאחר מכן נלקחו הכתרים כלעומת שבאו.
אנו לא יודעים אם נלקחו כלעומת שבאו או לאאיל אחר

בוודאי שהירידה היתה דרמטית. בכל אופן נתינת התורה וקבלתה הם שלובי זרוע לאורך כל הדרך.  המשימה שלנו היא לקבל את התורה בכל יום תמיד, כמו שמתחדשים מעשי בראשית בכל יום. ברוך נותן התורה.

התחדש לי פשט..Hakuna.Matata

קבלת התורה הייתה אולי במדרגה כזאת או אחרת במעמד הר סיני.. אבל אנחנו לא מציינים את זה בחג שבועות.

 

קבלת התורה הייתה איפא אחרי גלות מדי ופרס.. "הדור (חזרו) קבלוה (קבלו אותה) בימי אחשוורוש." 

וגם אז, עדין, הגמרא אומרת שהסיבה שלא אומרים הלל בפורים זה כי נשארו בגלות.
זאת הסיבה לדעתי

שעדין לא קבלו את התורה בשלמות. 

 

זה רחוק מלהיות פשט. "הדור קבלוה..." זה דרש!איל אחר

וזה דרש באמת מאתגר. פשוטם של דברים הוא שקבלנו את התורה במדבר קדמות על הר סיני. בני ישראל קבלוה בבחירתם, אבל העגל הוא בגלל יצרם הרע. עיין בשיר של יום חמישי. אנו אומרים אותו גם בראש השנה. חז"ל דורשים על הפסוק שם: "לא יהיה בך א-ל זר"- איזהו א-ל זר בליבו של האדם? הוי אומר זה יצר הרע.

אמרו לי פעם, בהקשר לסוגיה אחרת, שאני רואה ע"ז בכל פינה. ובכן, גם בהר סיני, הע"ז חיכתה מעבר לפינה - בגלל יצר הרע. לא בגלל סיבה אחרת.

גם "כפה עליהם הר כגיגית" זה דרש.יזהר

ראה משהו מעניין:

 

הגישה הנפוצה בספרות חז"ל משבחת את ישראל על הכרזתם "נעשה ונשמע": "דרש רבי סימאי: בשעה שהקדימו ישראל נעשה לנשמע, באו ששים ריבוא של מלאכי השרת, לכל אחד ואחד מישראל קשרו לו שני כתרים, אחד כנגד נעשה ואחד כנגד נשמע."[1]

הגישה לפיה אמירת "נעשה ונשמע" מלמדת על הסכמה מוחלטת וללא תנאים של ישראל לקבל את התורה, עומדת בסתירה למאמר אחר של חז"ל"מלמד שכפה הקדוש ברוך הוא עליהם את ההר כגיגית (כלומר, הכריח אותם), ואמר להם: אם אתם מקבלים התורה – מוטב, ואם לאו – שם תהא קבורתכם." בעלי התוספות מיישבים את הסתירה, וקובעים כי לאחר שהם אמרו "נעשה ונשמע", היה צורך בכפייה נוספת, מחשש שיתחרטו מאימת מעמד הר סיני.[דרוש מקור]

הסבר נוסף לסתירה זו מופיע במדרש, ולפיו אמירת "נעשה ונשמע" הייתה רק על התורה שבכתב, ואילו את התורה שבעל פה היה צורך לכפות עליהם:

 

ואם תאמר על התורה שבכתב כפה עליהם את ההר, והלא משעה שאמר להן מקבלין אתם את התורה, ענו כולם ואמרו 'נעשה ונשמע', מפני שאין בה יגיעה וצער והיא מעט. אלא אמר להן: על התורה שבעל פה (הייתה כפייה), שיש בה דקדוקי מצות קלות וחמורות והיא עזה כמות וקשה כשאול קנאתה.

 

 

– מדרש תנחומא על פרשת נח, סימן ג 

יפה, יישר כוחאיל אחר

כשיש לנו הזדמנות להתקדם ולהתעלות, אנו רוצים להתמסר למטרה הנעלה, אך ההתמסרות גם מפחידה אותנו בגלל המחויבות הגדולה. כשעומדים לפני ה' אחת כמה וכמה. 

מאחר שהחליטו לבחור בתורה אסור להם לסגת בעת משבר, ולכן יש צורך לעגן אותם בכפייה.   

בחסידות מבואר שהכפייה עצמה היא ע"י הזרחת אור אלוקייזהר

שנטל מהם את הבחירה.

אני לא כ"כ חסיד של החסידות, אבל אולי הכוונה גםאיל אחר

להצמדת היראה והאהבה יחדיו, על דרך הכתוב: "עבדו את ה' ביראה וגילו ברעדה". היראה והאהבה אמורים להשלים אחד את השני. באהבה יש גם משהו מיירא, שטעויות שנראות בתחילה פעוטות עשויות להפריד בין האוהב לאהוב.

או שאפשר להמשיך את הרעיון שהבאת ולומר, אם יורשה לי, שהכרת האמת נעשית בבחירה ומאהבה. אך יש בה משהו שכופה את עצמו על האדם, והוא לא יכול להשתחרר ממנה. 

אם נזכה לבוא בשערי האמת נרגיש שאם מקבלים אתם מוטב, ואם לאו כאן תהא קבורתכם. נטייה מהאמת היא כמוות למי שהיא באמת חשובה לו.

אם כך הוא בהכרת האמת, בנוכחות במעמד הר סיני על אחת כמה וכמה.

אז אתה טוען שיצר הרעHakuna.Matata
הוא לא בחירה של האדם.

ממילא גם יצר טוב זה לא בחירה של האדם. האדם הוא בובה של שני יצרים אלו.

התחדש לי פשט בדרש.

קבלת התורה לא הייתה ולא תהיה שלמה..

יצר הרע כמו שאתה אומר עוד לא עזב אותנו. וכשנקבל את התורה הוא יעזוב אותנו רראיה שכשקבלו פסקה זוהמת הנחש.
וחזרה כשחטאו.

קבלת התורה בשלמותה לא קרתה.

משה קבל, ממנו זה רק נמסר.
יצר הרע הוא בחירה ויצר הטוב הוא בחירהאיל אחר

והאדם הוא תמיד בוחר, ולכן הוא נושא באחריות. בכל החגים מן התורה אנו אומרים בתפילה שהם "זכר ליציאת מצרים", גם בראש השנה וביום הכיפורים. הקשר שלהם לארועים שקרו ביציאת מצרים הוא חטא העגל. ביום הכיפורים התבשרו שנמחל להם וניתנו לוחות שניים. היה חטא אבל גם תשובה וסליחה וכפרה. 

אמנם אין דור שאין בו היפרעות מחטא העגל, בגלל שאנו עדיין מתגעגעים לעגלים וכל דור והעגל שלו. יצר הרע עדיין משתולל והשלמות מי ימצאנה, אבל התורה ניתנה והיא כתבלין ליצר. הבחירה של האדם לעולם איננה נשללת, לכן אין נתינה של תורה ללא קבלתה.   

מסכים.Hakuna.Matata
ניסוח מעולה!

שמחתי. גם אצלי התחדדו הדברים יותר.איל אחראחרונה


לא רלוונטיshindov
עבר עריכה על ידי shindov בתאריך ח' בסיון תשע"ה 09:49

התורה לא ניתנה ליחידים אלא לעם. ולכן לא ניתנה לאבות אלא לעם ישראל. הבחירה החופשית היא רק במצב הנתון. לאחר שניתנה תורה. מקור השאלה נובע מחוסר הבנה קיצוני. למקומה של התורה בעולם ובאדם. חוץ מזה כולם היו שם כולל כולם. גם אלה שנזכרים לשאול פתאום שאלות. אתה כן יכול לשאול מישהו, האם היה מוכן להיוולד גוי. אז אני מאלה שמברכים כל בוקר שלא עשני גוי. סליחה.

נעשה ונשמע!!!!!!!!!!!!!!!!!!רות כ1


לא הייתי מקבלת...שעועית ירוקה

אני מרגישה שזה קשה מדי...

ואפשר חיים טובים גם בלי התורה.. 

זה מוזר לכתוב את זה. אבל כן זו האמת..

זה טעות אופטית.יזהר

"היצר הרע דומה כמו מי שהולך ורץ בין בני אדם, וידו סגורה ואין אדם יודע מה בתוכה. והוא מרמה בני אדם ושואל לכל אחד מה אני אוחז, ולכל אחד נדמה כאילו הוא אוחז מה שהוא מתאווה. ועל כן הכל רצים אחריו, כי כל אחד סובר שיש בידו מה שהוא חפץ. ואחר כך הוא פותח את ידו ואין בה כלום. כמו כן ממש היצר הרע שהוא מרמה כל העולם והכל רצים אחריו ומרמה לכל אחד ואחד עד שנדמה לכל אחד שיש בידו מה שהוא חפץ כל אחד לפי שטותו ותאוותו, ואחר כך בסוף הוא פותח את ידו ואין בה כלום כי אין מי שימלא תאוותו אצלו." (שיחות הר"ן ו')

אני בדעה שדור המדבר לא היה שונה מאיתנואיל אחר

דור הולך ודור בא וסדנא דארעא חד הוא. כל אחד מאיתנו אם היה בהר סיני היה מקבל את התורה.

השאלה מה הוא היה עושה מול העגל: האם היה נמנה בין החוגגים, בין המחרישים או בין בני לוי?

גם השאלה הזו ניתנת לבחינה מה כל אחד מאיתנו מרגיש כשהוא רואה חילולי שבת ושאר מרעין בישין מול עיניו. 

לא קראתי הכול...אבל בשבועות התחדש לי משומאיר.

ה"כפה עלינו הר כגיגית"זה מעניין 
זה נאמר בסיני

הבעיה שלנו מתחילה כשלומדים טיפה ומגלים שאמרנו עוד לפני זה נעשה ונשמע
וגם שכבר לפני זה קיבלנו עלינו מספר מצוות במרה
אז מה הטעם לכפייה בחרנו בעצמנו
התוס' מביא פירוש מעניין שבת פח. למעלה(נראלי)
אבל לא מתיישב עד הסוף גם המהרש"א והמהר"ל...
אני מחפש פירושים מענינים נוספים 
וסליחה על הניצלוש

ממש לא.באג2000


חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.אחרונה

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך