"הרב"שלומי20104
אני פותח פה שרשור שנורא מפחיד אותי ויכול מאוד להיות שבסוף הוא ינעל.
אני מבקש מהחברים להשתדל נורא לנהל את הדיון בכמה שיותר בגרות ורצינות.
הערה אחרונה השרשור אינו פרסונלי וככזה הוא יחטא למטרתו לנסות כמה שפחות שמות וכמה שיותר עקרונות.

ולשאלה:
למי בפורום צריכים לקרוא רב?

כל אחד בחייו הפרטיים יודע לעשות לעצמו את החלוקה מי לטעמו רב ומי לטעמו חמור נושא ספרים ועוד דוגמאות שכאלה.
השאלה איך מייצרים בפורום(המתקרא דתי) נוסחא אחידה שלתוכה נכניס כל שם ויצא לנו הגדרה ברורה אם צריך לקרוא לו רב או לא.
הערות למחשבה:
אני בחור בן 25 ויש לי כמה חברים טובים שסיימו מבחני רבנות, הם בטוח לא רבנים.
לסבא שלי שהיה רב גדול לא הייתה הסמכה לרבנות.
חבר שלי רב גן הוא בטוח לא רב.
ניסן סולמניאנסקי שנים כבר רב בית כנסת באלקנה.
הרב בני אלון היה ראש ישיבת הסדר ובתקופה לפחות שהיה בפוליטקה כימעט כולם קראו לו בני אלון.
הרב נריה והרב דרוקמן גם היו ח"כים.

ועוד ועוד שאלות..
שאלה קשה, לא נראה לי שאפשר לתת כללים מוגדריםהמרקד

כי כל אחד יפרש אותם כרצונו.

דוגמאות נוספות:יזהר

הרב אמנון יצחק - אין לו הסמכה.

חגי לובר ועמנואל שילה - מוסמכים לרבנות.

 

 

השאלה כאן היא יותר עמוקה: לי ולאף אחד אחר אין בעיה עקרונית שיקבע מכנה משותף יחסית נמוך, שנזהר מביזוי ת"ח גם כשלא בטוח שהוא נצרך. הבעיה מתחילה באנשים שלדידנו הם אינם גבוליים אלא רשעים גמורים. ואז התואר "רב" מקומם, ואף יש לנו עניין להעביר את המסר ההפוך.

לגבי עצם ביזוי התואר בכך שהוא ניתן לאנשים שלא ראויים לו - בזה נראה לי שאין כל כך בעיה, כי גם ככה הכל פרוץ בדורנו, וכמו ש"דתי" לא חייב להיות באמת יהודי מאמין שומר תורה ומצוות, כך גם רב לא חייב להיות יותר ממזוקן לציבור.

 

לסיכום, קשה לי להאמין שניתן לקבוע מדדים אחידים שישקיטו את כל הרוחות, ולעולם יהיה דיונים סוערים על פלוני או אלמוני. וההכרעה תצטרך להיות לגופו של אדם.

^^^^אין מה להוסיף.די"מ
גם מבקר המסעדות של מקר"ש מוסמך לרבנותמשה


מסכימה.דוסית גאה!


מי אמר שלא לקרוא לת"ח רב זה ביזוי ?!חכחעחילםכ
ביו"ד (כמדומני)איפשהו כתוב שצריך לכנות רב רק בפניו או רבו המובהק גם שלא בפניו.
סליחה על הפרה...
אותי מאוד מטריד וכואב שהילדים של הדור הזהשוברת גלים
יגדלו לשמוע הרב × (השלם כפי רצונך לגבי אדם כלשהו שיש לו תעודת רבנות)
בדיוק כמו הרב צבי יהודה, הרב קוק, הרב אליהו, וגם רבנים צעירים ומבוגרים שבאמת באמת הולכים בדרך התורה ושאיפתם להנהיג עם הלכתית ורוחנית על פי התורה הקדושה ולא על פי השפעות זרות.

או בהגדרה סבוכה אחרת: צדיקי הדור?
אל תהיי מוטרדתיזהר

צריך לחנך אותם שהתואר עצמו לא שווה הרבה, וללמד אותם להבחין בין עובד ה' לאשר לא עבדו.

נכוןשוברת גלים
אבל לא לכולם אפשר להגיע..
אם ילדייך מתינכים פה בפורום מצבך קשה..שלומי20104
כמובן שבבית כל אחד ינהג כפי שהוא חושב לנכון השאלה היא על פלטפורמה ציבורית שבא מי שבענייך רב בעניי אינו רב.

לגבי השאלה על רב רפורמי התשובה ממש קלה, הוא בעצמו יטען יודה ויתגאה בזה שהוא רפורמי /קונסרבטיבי ולכן בפורום אורטודוכסי זה הוא לא יהיה רב.

הבעיה היא עם רבנים אורטודוכסים שעל הגבול.
איך, איך תסתדר בלי הגדרות שבלוניות?ירח חסר

אז אתה בטוח שכל רב רפורמי מסתובב כאשר על גופו שלט גדול באנגלית "שלום, אני ראביי רפורמי", אבל המציאות מעט יותר מורכבת. 

 

אני נתקל בלי סוף באנשים שמעולם לא חשבו להגדיר את עצמם כרפורמים ואפילו כקונסרבטיבים, אבל הם כופרים ממש בעקרי האמונה. לפעמים גם ביותר מאחד. יש גם רבנים אורטודוקסים כאלה. מה נעשה איתם?

אם אני עוקב נכון אחרי דבריך רוב רובם של הרבנים הם כופריםשלומי20104
מה נעשה?
היהדות לא נבנת על רוב או מיעוט, היא נבנת על אמתירח חסר

על כל פנים, אתה לא מסכים שלכל הפחות מי שכופר בעקרי האמונה אינו ראוי להקרא רב? 

על פי גישתך מסתבר שהרבה מאלו שלא חושבים כמוך,ותן טל

או שאתה מצליח לעוות צורה מדהימה את מה שאמרו ולהוסיף דברים שמעולם לא אמרו - הם "כופרים בעקרי האמונה".

 

אז לא. אתה בטוח לא זה שמוסמך לקבוע מי "כופר בעיקרי האמונה", זה בטוח.

תגובת flameירח חסר

חושבני שי"ג עקרי האמונה להרמב"ם ברורים, מוגדרים ומובנים לכל בעלי השכלה מינימלית ביהדות.

 

תגובתי לא היתה מופנת אליך כי אם אליהם.

העניין הוא שא-ת-ה לא יודע להגדיר מי עומד בכללים האלו ומי לא.ותן טל

ואת זה אני יודע בבירור (שאתה לא יודע) - אז אל דאגה, לא מעניין אותי למי כתבת את זה. אני יודע שלא על פי ההגדרות שלך למי שומר את העיקרים ומי לא, אפשר להגדיר דברים כאלו.

 

נ.ב: צר לי שבשם שנאה עזה למשתמש שבכתיבה מגעילה אליו נחסמת בעבר, אתה מתיר לעצמך להמשיך ולהשמיץ אותו שוב ושוב על גבי הפורומים - אבל ברור לי שרוב ככל המשתמשים בפורומים - כולל אלו שחולקים עלי רוב הפעמים - יודעים שיש לי *מעט* יותר מ"השכלה מינימלית" ביהדות. לא שזה ישנה לך, אתה תמשיך להיץ שנאה לכל עבר - זה הרי ברור

 

 

מי שכופר בתחית המתים או בשכר ועונשדי"מ
הןא רב?

זה לא קשור למה שכתבתי לירח חסר, והוא יודע למה כתבתי לוותן טל

מה שכתבתי, אם כי הוא חולק עלי מחלוקת עזה בגלל השנאה שהוא שונא עאותי על כך שבגלל דברים שכתב לי בעבר, הוא נחסם מהפורום.

 

לא התייחסתי כאן לעצם הטענה אלא לכך שלצערי ההגדרות של ירח חסר הן לא ההגדרות האמיתיות ההלכתיות.

 

ואני גם לא אתעסק כאן בעניין ההלכתי - דברים כאלו רבנים צריכים להחליט. ובפורום, יש כללים - ומי שחושב שעל מישהו מסויים לא צריך לכנות אתו בתואר מסוים כי לדעתו אסור לקרוא לו ככה - הוא באמת יכול שלא להזכיר אותו בשמו, ולדאוג שלא יצטרכו לערוך את התגובה שלו.

 

אבל כעת אני כבר באמת אנסה למעט בתגובות לירח חסר. ובכללי באמת נכון שמשתמשים ממש חדשים שרוב מוחלט של התגובות שלהם בפורום הזה באמת צריכים ישירות להעלות חשד ואולי באמת עדיף לא יותר מידי לענות להם, בעיקר כאשר מתברר שהם טרולים.

 

 

מה דעתך לדוגמא על...די"מ
ישיעהו ליבוביץ'?
אין לי מושג אבל אנח לא אתפלא לגלות שהיה לו סמיכה לרבנןת,הרי טיפש הוא לא היה.
ככל הידוע לי מעולם לא הייתה לו סמיכה לרבנות. זה עוד בליותן טל

שנתייחס לעובדה שמעולם לא הוכר כ"הרב ישעיהו ליבוביץ" אלא כפרופסור - ככה שג-ם אם הייתה לו סמיכה, כל עוד זה לא תואר שמתאר את האדם בפועל, אין צורך באתר לקרוא לו בתואר הזה - כמו שכבר כתבו בנוגע לעמנואל שילה וניסן סלומינסקי. זה כמובן בלי להתייחס לעובדה שכאמור ככל הנראה לא היה לו הסמכה לרבנות.

 

ואני לא נכנס כרגע לדיון באיש עצמו, זה לא העניין כאן, אם הוא היה רב, אז אולי זה היה מקום לדון, אבל הוא לא. אז נסגור כאן את הדוגמא הזאת

אני רק באתי להגיד שבהחלט יש כאלה שברור שלא מאמינים יג עיקריםדי"מ
זה שי-ש אנשים כאלו, מעולם לא אמרתי שאין.ותן טל

אבל זה, כאמור, לא היה הדיון כאן. 

 

וגם, בנוגע לדיונים על אנשים ספציפיים - אני סבור שלא הפורום הוא המקום ל"בירורים" כאלו - אלא רבנים. במחילה...

חבל מאוד שאתה מנסה להחריב עוד דיוןירח חסר

באשכול דנן אתה עוקב אחרי, מגיב בלי שום קשר לדיון, מגיב לגופו של משתמש, מטריד אותי - ובסוף מכנה אותי טרול. לא פחות ממדהים.

 

כמו שאמר יזהר - מקרה פאתולוגי. אם יש לך בעיה אישית כלשהי, אתה מוזמן לדבר באישי עם מושא תנואותיך או פשוט לשרבט את מה שיש לך בוורד ולשמור על שולחן העבודה שלך. כלפי הפסיכיקה שלך האפקט יהיה זהה, והפורום לא יסבול.

דיברתי אל די"מ לא אליך. מותר לי להגיד לו דברים.ותן טל

אחרי שהטרדת אותי במשך כמה שרשורים, בחלקם כבר נמחקו חלקים ניכרים ממה שהטרדת - ועוד, כמובן, בעצמך כינית אותי טרול (שכששנינו יודעים שאני משתמש ותיק שכבר שנתיים רשום לאתר, שתקופת מה נחסמתי מהפורום ולאחר מכן מנהל בעצמו שיחרר אותי - ושהמצב אצלך כעת הפוך מהיסוד) - הפאתולוגיה כאן צריכה להיות מושלכת לכיוון אחר, לא בדיוק עלי.

 

אבל אחסוך מהקוראים את כל התהליך המייגע - הגורמים האחראיים הם כבר אלו שיבדקו את העניין.

 

כל טוב והרבה בריאות! 

א. מעולם לא הטרדתי אותך, העלתי שאלות ספציפיות ורלוונטיותירח חסר

ב. גם אם נניח, וזו תהה הנחה שקרית, אבל נניח - שאני מטריד אותך. האם אתה חושב שיש לך זכות להחריב דיון שפתח שלומי כדי להחזיר לי בהטרדה משלך?

 

ג. הגם שאתה פונה לדי"מ  - כאשר 100% מתגובתך הינה הכפשה אישית נגדי, אתה באמת מאמין שזו התנהלות הגיונית, שפויה ולא אובססיבית? האם גם במציאות אתה נוהג לדבר סרה על אדם בנוכחות אותו האדם, וכאשר האדם המושמץ מנסה להשחיל מלה אתה משתיק אותו? 

חיים טובים.ותן טל


לא זכורים לי מקורותנפתלי הדג
אבל זכור לי שרמב"ן ורש"י פחות זורמים עם עקרי האמונה של רמב"ם
וזה עוד לפני שהגענו לראב "ד...
את ספר העיקרים של ר"י אלבו למדת?אלעד

הוא פורך את רובם אחד לאחד ונשאר עם 3

 

הרמב"ם איננו חזות הכל

ישנם כתבים איזוטריים פחות מרי"א שמצמצמים את העקריםירח חסר

על כל פנים, הבאתי את י"ג עקרי האמונה להרמב"ם כדוגמא שלא אמורה להיות עליה מחלוקת מכיון שהי"ג התקבלו באופן מוחלט בכל קהילות ישראל בלי יוצא מן הכלל, כך שבוודאי שאדם שיצהיר היום שאינו מאמית בתחיית המתים או בביאת המשיח יחשב כופר גמור, ולא אמורות להיות ספקות שאסור לכנות כופר בכינוי רב (נו טוב, אולי אני אופטימי מדי - אחרי הכל עדיין מדובר בפורום מזרחניקי). על כל פנים זהו רק הבסיס עליו אני רוצה להתחיל לבנות את הבירור הנדרש.

 

אין ספק בליבי שגם מי שאינו מאמין בבניין בית המקדש ובחידוש הקרבנות, למשל, אף הוא אינו ראוי להתכנות בתואר רבני.

אפילו אם תשאל כאן איזה יום היום, תקבל כמה תשובות.אלעד

קל וחומר שבאשר לנושא נפיץ ומעורפל כמו זה שאנו עוסקים בו כעת קשה יהיה להגיע לעמק השווה,

ואפילו אם לדעתך רב כזה או אחר לא עונה על הגדרות בסיסיות לדידך, יתכן שעבור אחרים כן.

 

ואני יכול להביא כאן כמה דוגמאות,

שכתבתי ומחקתי מיראת העונש

מי שרוצה להאמין שהכל מעורפל וחסר משמעות, תמיד ימצא איזוטריהירח חסר

על אף זאת, יש די הרבה דברים הן בהלכה והן בהשקפה שאינם נתונים למחלוקת (הגם, שכאמור, תמיד ניתן למצוא דעות כתובות לכל כיוון אפשרי - על זה בדיוק נאמר ופושעים ישכלו בם). לכך שהבאתי עקרי האמונה כמשהו בסיסי שמהווה בסיסי לברירה בין מוץ לתבן. די תיארתי לעצמי שיבוא מזרחיסט זה או אחר ויטען שזה לא טוב מספיק, ושזה בסדר גמור אם רב לא יאמין בביאת המשיח או בעולם הבא. אין פה הפתעות.

 

במאמר מוסגר, אני לא מבין את מי שכל כך רוצה לחשוב שאין ביהדות שום דבר בטוח, בסיסי ויסודי ועדיין מחשיב את היהדות לדת בפרט או למשהו בעל משמעות כלשהי בכלל.

אל תזלזל בכח האינרציה, אחד מיסודות הבריאההדרכה
אני "מזרחיסט" כשם שאתה שבאבניקאלעד

לא יודע כיצד הכללת את דבריי ל"הכל" אבל שיהיה

לא מפתיע שאתה לוקח פרט אחד מדבריי, מנפח אותו על חשבון השאר והופך אותו לחזות הכל.

נהגת כך גם מהכינויים הקודמים שלך ועוד לא הבנת שגם "מזרחיסטיים" ניחנו בדעה ויודעים להבחין בלהטוטים הללו

זה עניין של כללים ופרטים. הניואנסים כמעט ולא קיימיםיזהר

בסופו של דבר, גם י"ג העיקרים של הרמב"ם מתחלקים ל3 מחלקות, וברור שגם הרמב"ם מודה (במיוחד לשיטתו בעניין זה) שעניין הכפירה תחיית המתים הוא לא מהותי אלא סימפטום לכפירה בחז"ל.

תודה על התגובה הלא נעימהשוברת גלים
אין לי ילדים עדיין ואני מדברת על ילדי העם הזה.
הסיטואציה שעלתה לי זה לדוגמא ללמד בכתה בבית ספר יסודי ולומר להם הרב כך וכך כי צריך לומר הרב..
ומצד שני לספר להם על גדולי ישראל..

זה יוצר בילבול, זה הכל
מה נעשה שיש רמות שונות של רבנים?אדם כל שהוא

אי אפשר לשלול את התואר רב ממי שלמד כמה וכמה שנים תורה, עשה מבחני רבנות, ומשמש כרב שכונה/ ר"מ בישיבה באופן שמכבד את תפקידו, ומנגד צריך להבחין בינו לבין גדולי הדורות.

 

 

למי שמפריע לכתוב על מישהו תואר הרב תמיד אפשר להוסיף ר'מושיקו
או לכנות בכינוי בלי לכתוב את שמו

כל אחד שהתפרסם בציבור כרב צריך להתייחס לזה אלא אם כן הוא סרח באופן קיצוני כמו שר החינוך לשעבר למשל...
אחד החכמים הגדולים בדורנו נהג לכתובהדרכה
על "רבנים" מפוקפקים, את ראשי התיבות "גו"ח"
שאפשר לפרש לחיוב ולשלילה (הוא התכוון לר"ת של ביטוי מזלזל בערבית)
לא זוכר על מי סופראלעד
שכתב בראש מכתב ליהודי שאינו בר בי רב ההה"ה ועוד שלל תארים רבניים מופלגים.
שאל אותו המשמש הכיצד הרב מחמיא לו כ"כ הלא אין הוא ראוי לזה!
ענה לו הרב, שכוונתו בההה"ה לא היתה כנהוג הרב הגדול המפורסם וכו' אלא סה"כ הבל הבלים הכל הבל
שר החינוך לא סרך כמו אחד אחר שהיו עליו דיונים בכלדי"מ
הפורמים בערך..
ר' זה לדעתי עוד יותר גרוע מלא להוסיף את התואר רב בכללמרדכי


הסברמושיקו


כי זה בא במטרה מכוונת לזלזלמרדכי

בס"ד

 

כך לפחות זה נתפס בעולם הכללי, ואני לא חושב שאני צריך להביא דוגמאות לכך.

לכתוב ר' זה זלזול?! ממתי?המרקד


בסיטואציה כזאת זה זלזולמרדכי

בס"ד

 

קחו לדוגמא את האתרים סרוגים וכיכר השבת ותבינו היטב למה אני מתכוון.

האתרים החובבנים האלה לא מסמלים שום דברהמרקד

בקרב רוב הציבור זה נחשב תואר כבוד לאנשים שספק אם הם רבנים או לא אך מגיע להם כבוד.

ממש לאמושיקו

ר' זה תואר לכל יהודי.

 

וזה אולי תואר פחות מתואר הרב אבל עדיין תואר מכבד ועדיף מכלום

ממש לא נחשב כזלזול, בטח לא בציבור התורנישוקולד לבן

ולרוב האנשים האתרים שהבאת לא מהווים דוגמא ב"ה לאיך להתבטא..

כשזה בא במקום לקרוא לו "הרב" זה כןדי"מ
^^^^ כמו שדי"מ כתבמרדכי

בס"ד

 

אם תרצי לקרוא לי בשם ר' מרדכי, אז זה כמובן לא יהיה שום זלזול, אבל אם זה בכדי להתחמק מלהגיד את התואר רב לאדם שנותנים לו את התואר הזה, אז בעיני זה מזלזל אפילו יותר.

אבל אם זה לאדם שלא הייתי מכנה רב ממילא, זה עדיף בכל זאתשוקולד לבן


בסיטואציה כזאת לי זה מצטייר בתור זלזולמרדכי


חושבני שמנהלי פורום לא צריכים לכפות תאריםירח חסר

אמנם יכולתי לצאת מהברוך שלך ולתת הגדרה פשוטה: רב הוא כל מי שמתפקד כרב ומנהיג קהילה ויש קבוצה שרואה בו רבם (למי שעבר מבחנים בהיכל שלמה אין כאלה).

 

אבל אז יש ברוך גדול יותר, כי לא כל קהילה בהכרח נאמנה להגדרות המינימליות ביותר של יראת שמים ונאמנות לתורה שהיינו מצפים מקהילה יהודית אורטודוקסית. קבוצה של לייבוביצ'יסטים שהכתירה כופר מדופלם לרבם, למשל, לא צריכה לקבל פריבולגיה כזאת, לכפות על כל יהודי באשר הוא מעתה ועד עולם לכנות את הכופר ההוא בתואר רבני. ישנם גם רבנים שסרחו והקדיחו תבשילם - במקרה כזה הגם שעדיין יש להם קהילה, תלמידים ואוהדים, הרי שלכנות אותם בתואר רבני גובל בחילול השם של ממש, ולכפות על כך בפורום שאינו קשור לקהילתם זה כבר נוגד כל הגיון.

 

לכן אני אומר לך - הרפו מהעניין. לא נורא אם מאן דהוא יחסר רב או רבי. וממילא  גדול מרבן - שמו.

מנהלי הפורום אמנים על שמירת המקום עם צביון דתי.שלומי20104
ולצערם הרב מאוד זו חלק מהמשימה שלהם.
בגדול זה דומה למה שאני חושבדי"מ
אבל ברור שזה לא יתקבל פה.
תמיד אפשר לצרף ראביי אם זה ממש מפריע..מושיקו

במקום הרב או רב

ראביי זה לא ישראלי ולא יהודי ויוצר קונוטציה לרפורמים - מהותן טל

שלחלוטין לא שייך בפורום שלנו.

 

 

"הקדיחו תבשילם" זה הגדרה יחסיתמשה

ומתאימה בקלות גם להרבה אנשים במגזר החרדי שנושאים בתואר הזה, כשמסתכלים מנקודת מבט דתית או דתית לייט.

אתה מבין את הבעייתיות בניסיון "לשלול" את התואר מכזה או אחר?ותן טל

 

שאז זה נתון לפרשנות אישית של כל אחד.

 

לעניות דעתי - כל רב שאינו מגדיר עצמו כרפורמי, והוא משמש בצורה כזאת או אחרת כרב (לאו דווקא בתפקיד רשמי) - וידוע בציבור בתור "הרב.." - צריך לקרוא לו "הרב.." אם נוקבים בשמו.

 

ישנם באמת דוגמאות לכאלו שתואר רבות גרידא, יש להם, אבל הם לא משתמשים בו ובציבור הרחב לא מוכרים בתור "הרב.." - כמו באמת ניסן סלומינסקי וכו'... - הם, באמת, אין צורך לקרוא להם "הרב..." - כי זה לא שאתה "לא מכבד" אותם בעקבות קריאה בשמם בלי תואר, כי זה הדרך המקובל לקרוא אותם.

 

 

הבעייתיות בלהעניק תואר לכל דכפין מסוכנת אלפי מוניםירח חסר

ובוודאי ובוודאי שיש איסור חמור לכבד את מי שלא מגדיר את עצמו כרפורמי אך פועל כרפורמי בפועל ומחריב המוני נפשות תמימות - שאני מינות כמשכא.

ותן טל וירח חסר, אתם לא מנהלי הפורום ואתם פטוריםשלומי20104
מלתת ציונים אחד לשני.

תפסיקו לריב כבר מריבות אישיות

נמאס!!
כאן, כמובן, בכלל לא דנתי עם ירח חסר ואין לי עניין לדון בזהותן טל

איתו

 

כאן כתבתי ישירות לאדמין וירח חסר הוא זה שהחליט להגיב לי - אני לא עניתי לו, כמו שניתן לראות.

 

אני בכללי בעד הנוסחה שהאמת והשלם אהבו, ושאין שום עניין למריבות אישיות לא על גבי הפורום ולא בכלל - כולם אחים, וכולנו צריכים לדעת לדון בצורה תרבותית.

 

אני משתדל, ואמשיך להשתדל, לא לריב יותר מריבות אישיות, בתקווה שעם אף אחד בפורום, ובפרט המשתמש הנ"ל.

 

כל טוב

תקבל מדבקה!חכחעחילםכ
|צ|
לא רוצה מדבקה, רוצה רק צעצוע!ותן טל

<צ> גם כן.

 

לא צריך כל הזמן רק לחפש את הרע

ברור לי, ולכן אני לא הולך לשבור את הכלל הזה.משה


מי שהוא ת"ח שמשמש בתפקיד תורני - רבני - חינוכיהדרכה
ומה זה ת"ח?יזהר


לדעתי אין סיבה לאכוף לקרוא לרבנים "הרב"די"מ
שיאכפו זלזול בהם.
אם אני כותב "הרב פלוני כלב",זה לא בסדר.
אבל אם אני כותב על מישהו שאנשעם אחרים חושבים שצריך לקרוא לו "הרב" "פלוני אמר ככה וככה" אין סיבה שיערכו.

זו דעתי.
גם אם יכתבו דברים כמו:ותן טל

(הרב) עובדיה יוסף טוען ש...

 

(הרב) מרדכי אליהו אמר שצריך...

 

(הרב) דרוקמן מגייר אנשים על ידי...

 

(הרב) מאזוז אמר שצריך לחייב מתגיירים ב...

 

(כל הדברים תקרא בלי הרב, את הרב הוספתי כיוון שעדיין אני חייב בכבוד כולם)

 

לדעתי זה מדרון חלקלק מאוד מאוד - ולכן, לא, אני נגד ההצעה שלך.

כן.די"מ
חבל... מרדכי


אין בזה שום עניין.די"מ
עצם השמטת התואר "הרב" זה לא כזה זלזול בעיני.
וגם אם כן זה עניין שלו.
בהנחה שהוא באמת רב וזה לא בסדר הוא כבר ידפק מזה.
נראה שפיספסת, אז..די"מ
הרב אלעזר שטרן למשליוני
היה רב פורים בסניף..

אני נהנה מהמחשבה
כבוד ת"ח שאלה הלכתיתעוגי פלצת
תשאלו רב ותחליטו שזה יחייב פה את כולם
תפעלו ע"פ זה וזהו.

מי שלא נאה לו עם המציאות החדשה שיילך..
אם היינו מקבלים תשובה ממי שאחראי על זה באתר, זה היה נחמדמרדכי

בס"ד

 

@פועה

לשאול את הרב מלמד שאלה אחתעוגי פלצת
יכול לחסוך הרבה מאמץ מצידכם
כדאי לשאוליזהר

אבל השאלה לא צריכה להיות "את מי נכון לכנות רב", אלא "האם צריך לאכוף ולמחוק".

קיבלתי.מרדכי


ואחרי שתתקבל ההכרעה בעניין...גוונא

הועדה תעבור לעסוק בהגדרתם של הבאים:

  • גאב"ד
  • אבדק"ק
  • הרה"ג
  • הרה"ח (הרב החסיד) או הגה"ח (הגאון החסיד)
  • הרה"צ (הרב הצדיק) או הגה"צ (הגאון הצדיק)
  • כ"ק (כבוד קדושת)
  • הרה"ק (הרב הקדוש)
  • מרן
  • חכם
  • הר"ר (הרב רבי)
  • רו"מ

 

מה עם חר"ן (חמישים רבנים נסמך)די"מ
שר"ן (שני/שלושה/שבעה רבנים נסמך?

וכן על זו הדרך.
וכמובן הבחור הת' (הבחור התמים)
תגובות לכמה נקודות ששמתי לב אליהםשלומי20104

א. לגבי המרא דאתרא של האתר, זמנו פניתי אליו דרך אישתו(הניק פועה למי שמכיר) התשובה היתה נורא מתחמקת ולא ברורה(ניסיתי לחפש את זה במסרים שלי כנראה שתיבת המסרים מוגבלת ואין היסטוריה מספיק זמן אחורה).

 

ב. נקודה כללית, הרבה אנשים פה מתייחסים לשאלה המהותית ואנחנו בכלל מדברים על השאל הפרקטית, 

כלומר: אתם כל הזמן מנסים להסביר לנו דברים עקרוניים(במיוחד חסר ירח ושוברת גלים) אני מסכים וכל בר דעת מסכים שיש אנשים דמתקרי רבנים והם לא מיני ולא מיקצתי הבעיה היא שפרקטית זה גורם לאנדרלמוסיה מטורפת בפורום(נכתב מנסיון העבר) אחד כותב(אני כותב זאת כי זה הדוגמא הכי נפיצה ונפוצה..) "(הרב) שלמה אבינר" הבא בתור מגיב לו חוצפן וכך מתחיל לו הדיון העם הרב אבינר רב או לא רב ומה חשב עליו הרב אליהו, ומה אומר עליו הרב טאו ודיון לא נגמר שמלא בביזוי תלמידי חכמים ובכלל שייך לראש יהודי.

לזה לאף אחד פה בפורום אין כח בכלל, אם אתם רוצים לקבוע כלל שיהיה מוסכם על כולם שאף אחד לא כופה על אף אחד לכתוב רב לאף אחד ולא מנהלים על זה דיונים בכלל לטעמי מקובל אם כי אני כנראה יעזוב את הפורום במהרה כי אני יודע איזה זלזול בתלמידי חכמים יהיה פה.

אגב אם זה היה פורום הומגיני באמת לא היתה בעיה אבל ברור לי שיש פה אנשים שלא יקראו לרב מסוים רב למרות שיש קונצנזוס במקרה שלו לקרוא לו רב כי לטעמם הוא רפורמי. וכן להפך ועוד מקרים מציקים שכאלו.

 

ג. מתוך ההערה הקודמת בהנחה שהחוק ישאר על מקומו או שישונה להגדרה אחרת שעדיין תחייב לקרוא לאנשים מסויימים הרב. 

מסכים איתכם שיש בעיה בזילות התואר רב כשצריך לקרוא רב לכל מיני אנשים אבל אין מה לעשות בפלטפורמה ציבורית נקבעים כללים יותר כוללנים וברורים כי רק קח ניתן לנהל פלטפורמה כזאת, אם קשה לכם כלכך לקרוא לאדם מסוים רב אתם מוזמנים להתעלם מהשרשורים על אותו איש או להתחמק לדוגמא "שר החינוך"(במקרה שלו "סר החינוך") לא יקרה לכם כלום אם לא תגיבו לכל הודעה בפורום.

בכלל זה נראה שיש פה אנשים שבטוחים שכל שרשור נפתח כדי שהם ורק הם יחוו עליו את דעתם המלומדת, גם אם אף אחד לא התכוון שהם יגיבו באותו השרשור וזה רק מייצר מתחים התגובה שלהם, עדיין יחשבו שתגובתם קדושה.

 

ד. לגבי הערה של גוונא בדיוק זה העניין שלמי שמחוייבים קוראים רב ותו לא, אין פה שום חיובים מעבר כדי לתת את ההגדרה הבסיסית וזהו.

אני חושב שהרבה מהדיונים הם כי החוקים אוסרים.די"מ
עבר עריכה על ידי די"מ בתאריך ז' בניסן תשע"ה 16:55
כי אם אני מישהו לדוגמא ישאל איזה רבנים תומכים ביחד? ואני יכתוב לו בתגובה "הרב טל,הרב טאו ואבינר"
כיוון שהחןקים אוסרים הרבה אנשים יקפצו עליי "להזכיר לי" אך אם זה יהיה מותר לדעתי זה היה עובר יותר בשקט.
אני לא כל כך מבין למה זה מפריע לאנשים.
אם מישהו לא יקרא לרב שאני באמת מעריך "הרב" בגלל מה שהןא שהרב עשה אני יתווכח איתו על זה עניינית.
ואם הוא מזלזל בו?
אין עניין למחות בו על הזלזול כי זה דבר שאינו נשמע.
ואת העונש אם צריך הוא יקבל בשמיים
ואני אומר לכם שלמחות בי על אותו הרב מבית אל זה יהיה דבר שאינו נשמע.
את הרב עובדיה פעם לא ממש הייתי מכבד ובעקבות מחאה בשכל ועם הסברה של "מופים" שבאמת גרם לי לחשוב על זה שוב (וגם יש לציין שחלק מהמחאה שלו איתה באישי) ולברר עם הרב שלי ולדון איתו וכן.להשתכנע.
אבל זה בעיקר כי הןא ענה עניינית לטענות שהיו לי עליו זה מה שגרם לי להשתכנע ולשנות את היחס שלי.
לא זה שערכו לי הןדעות או אמרו לי "חוצפן!!! איך את מעיז לבזות את מרן????!!!!!"
התיוג לא הלך,ננסה שובדי"מ
לעניות דעתי אין מקום כלל לשלול פה תור רב למישהואליקו

תואר רב מתחלק לשני דברים:

1)רב- מי שמלמד אותי תורה אני מחויב לקרוא לו רב. כך למשל אני משמש כרב בת"ת אחה"צ 

והילדים קוראים לי "הרב", אבל לאף אחד אחר אין מחשבה שאני רב.

2)רב- הגדרה שקשה להגדיר, אבל בגדול זהו אדם בעל שיעור קומה בתורה והוא מורה הוראה 

בצורה זו או אחרת. 

לא כל אדם גדול בתורה הוא רב, הן מצד זה שהוא לא עוסק בלימוד תורה, או מצד שיש לו רק ידע

וכלל אין לו דרך ארץ (כלומר לא מקפיד על כל הלכות התורה)

 

פה בפורום זה רשות הרבים ולכן אין מקום לקרוא בשם רב לכל אחד שהוא מלמד את אחד הניקים 

מאידך אם אחד הניקים משתמש בתואר רב כלפי מישהו אסור להעיר לו או להעליבו על כך כיוון שזו רשות הרבים

ויש לתת מקום לכל אחד ורבותיו

מה אתה אומר בתכל'ס? צריך להגדיר הגדרה ברורה.ותן טל

נדבר בפועל בשמות, ויסלחו לי כולם פה (אני אישית מכבד את כל השמות

 

לרב שלמה אבינר צריך לקרוא רב?

 

לרב שי פירון צריך לקרוא רב?

 

לרב צבי טאו צריך לקרוא רב?

 

לרב שלום כהן (ראש מועצת החכמים של ש"ס) צריך לקרוא רב?

 

לרב דוד סתיו צריך לקרוא רב?

 

לרב מוטי אלון צריך לקרוא רב?

 

לרב צפניה דרורי צריך לקרוא רב?

 

לרב יורם אברג'ל צריך לקרוא רב?

 

 

אני יכול להמשיך עד בלי סוף - העניין הוא שיש מאות ואלפי רבנים, ובדיוק ההגדרה הלא מגדירה שכתבת בכלל השני, אומר שלמעשה, אתה חייב להיות או כוללני או מתירני לחלוטין - אם אתה רוצה שאף אחד לא יהיה חייב לקרוא לאף אחד רב, זה כולל הרב עובדיה יוסף זצ"ל, כולל הרב קוק, כולל הרב מרדכי אליהו וכולל הרמב"ם. ואם אתה רוצה שיקראו לרבנים כאלו ואחרים רבנים והזכרת שמם בלי תואר "רב" זה ביזיון בעיניך - אז אין מנוס מלחייב לכ-ל רב שמוכר כרב, לקרוא רב - גם לכל מיני רבנים מהרשימה הנ"ל שכתבתי, שבטוחני שלפחות חלק מפה, בחי היומיום שלהם, לא מתייחסים אליהם כרבנים ולא מכבדים בהם.

 

הפורום הזה הוא רשות ציבורית אבל בה בעת שייכת לאתר דתי, פרטי - וצריך לכבד בו רבנים. נקודה. הויכוחים והמחלוקות וביזוי תלמידי החכמים הנוראי שהיה כאן כל עוד התחבטו בשאלה על מי לחייב ועל מי לא - היה קטסטרופה ורבים עזבו בגועל את הפורומים בגלל מעשים כאלו (אני לא מדבר רק על הפורום הזה, וותיקי הפורומים יודעים על מה אני מדבר).

 

 

אז הכלל הכוללני למשל יכול להחריג את הרבנים שמשייכים עצמם לזרם הרפורמי - שהם, באמת אין לנו עניין לכבד מי שמשייך עצמו לזרם הרפורמי. אבל מעבר לכך - קשה מאוד להחריג. במיוחד כשלא כותבים כלל מי מותר להחריג אותו ואת מי אסור.

נכון לדעתי לכולם צריך לקרוא רב אלא אם כןאליקו

אותו רב יצא באופן ברור כנגד יסודות התורה....

כל עוד רב לא אמר באופן ברור אמירה נגד התורה אפשר לכנותו רב

למשל, לגבי שי פירון, אני לא מחויב לקרותו רב כיוון שזה לא עיסוקו ועניינו

אך אם מישהו יקרא  לו רב אין שום היתר לצאת נגדו, גם אם אמירותיו לא הכי 

מוצאות חן בעיניו

כאמור - הרב שי פירון היה ראש ישיבה, ראש אולפנה, רב יישובותן טל

 

נראה לי שזה"כן עניינו" גם אם כיום הוא חבר כנסת.

 

גם הרב דרוקמן והרב נריה בזמנם היו חברי כנסת, זה לא הופך אותם לפחות "רבנים".

 

בקיצור - כל הדיון כאן בפורום החל בגלל הרב פירון, וההודעה של מישהו שכתב בלי רב, נערכה והוסף התואר - ככה שלפחות עד אשר יוחלט אולי אחרת (מאמין שלא) - גם בהודעותיך שלך אם אתה מזכיר אותו, צריך להזכירו עם התואר

ואחכ הוא סרחמושיקו
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך ז' בניסן תשע"ה 17:51

ובייש את צעירותו

זה תפיסתך שלך, זה לא משנה את מה שהוא.ותן טל

וזה לא משנה שאי אפשר כעת לחלק חילוקים מהסוג שאתה עושה כי אז כל אחד ירצה לעשות "חילוק" כזה על רב שלא בא לו עצמו "טוב בעין".

 

הרב שי פירון לידיעתי עדיין מגדיר את עצמו כחלק מהזרם האורתודוכסי ולא מצהיר שהוא רב רפורמי רבנים רפורמים לפי מה שהבנתי, בפורום זה אין צורך לקרוא להם בתואר כבוד - אבל רבנים אחרים, כן. חילוקים כמו שאתה עושה הם פתח לבוקה ומבולקה בפורום. אם כבר, אם הרב מלמד עצמו היה עושה את החילוק הזה ופוסק ככה לפורום - כל עוד הוא לא עשה את זה, אז הכללים די ברורים אתה לא באמת יכול להגדיר מתי כן יהיה אפשר "להתיר" לא לקרוא בתואר כבוד לרב, ומתי אסור להתיר את זה.

 

שבוע טוב!

לכן לדעתי צריך להתחמק מלכתוב את שמו בפירושמושיקו
אלא לכנות את האישיות

כך חוסכים דיונים מיותרים
אני לא חושב שהוא סרח.יזהר

קודם פשוט לא הכרנו אותו מספיק..

לכל אחד יש חסרונות ומעלותמושיקו

החכמה היא להסתיר את החסרונות ולהשתמש רק עם המעלות

ואם הוא יוצא נגד יסודות התורהיזהר

אבל לא באופן ברור אלא חמקמק ועקיף?

לו הייתי נדרש להגדיר נוסחה מחייבתאלעד
הייתי נוטה לכיוון של תודעה ציבורית באשר לעניינו של אותו אדם, ושופט על פי זה.

דוגמאות:
עמנואל שילה, סלומינקי ופירון- לא.
חיים נבון, בני לאו, הסבא שלך והסטייפלר- כן.

דף הנייר הממוסגר של ה"סמיכה" לא מלמד אותי כלום באשר ל"רבנותו" של אותו מוסמך מעבר לסך ידע הלכתי שצבר.
הרב פירון היה ראש ישיבה. לא מובן לי "התודעה הציבורית"ותן טל

"באשר לעניינו של אותו אדם" שעל פיה אתה הולך.

 

ולכן זה קצת יותר מסובך מהגדרה שכזאת, לעניות דעתי.

 

לגבי האחרון בשורה הראשונה - היה ראש ישיבה ועוד.משה

לא כ"כ פשוט.

הראשון באותה שורה שימש כר"מ בישיבת הסדר, והאמצעי...אדם כל שהוא

מוסמך לרבנות ומעביר שיעורים תורניים במשך שנים רבות.

 

לדעתי הגישה שאלעד מציג היא בערך הגישה של הכתבים בערוץ 7.

הרב דני הרשקוביץ הוא רב שכונה אבל מוכר בעיקר מהתחום הפוליטי, והרב משה גפני שימש כראש כולל וגם הוא מוכר בעיקר מהתחום הפוליטי. לשניהם לא מקפידים להצמיד את התואר הרב.

 

אני לא יודע מה באמת כדאי לעשות לגבי הפורומים, כי לדעתי כללים ברורים יהיו כללים שיחטאו לאמת, וכללים שיהיו מכוונים יותר לאמת יגררו ויכוחים על כל מקרה ומקרה.

 

מי הוא רבחכמת ישישים

א. בהגדרה, רב הוא מי שעמד בהצלחה במבחני סמיכה לרבנות.  לכן, "החברים הטובים שסיימו מבחני רבנות" -- במידה שהם סיימו אותן בהצלחה -- הם בהחלט כן רבנים.

ב. צדיק שנהנה מהערצה של הבריות אבל אין לו סמיכה לרבנות -- איננו רב. לכל היותר הוא רבה [סגול מתחת לאות ר' וכן סגול מתחת לאות ב'] או בבא.

ג. יש אנשים צנועים -- ביחוד כאלה שאינם מחזיקים במשרה רישמית של רב -- שאף על פי שקיבלו את התואר "רב" ביושר כאשר עברו בהצלחה את הבחינות לרבנות, שנמנעים מלהתהדר בתואר "רב" מתוך צניעות או מתוך זה שהם חושבים שהתואר מגיע רק לרבנים מכהנים במשרה ציבורית של רב או מפני שהם רוצים להתקבל בין החברה כאחד משלהם, רצונו של אדם -- כבודו.

ד. יש כאלה, שאפילו אם יש לרב כל התעודות הדרושות, הם לא יכנו אותו בשם זה אלא אם כן הוא בעל זקן שיורד על פי מידותיו ולובש בגדים חרדיים.

ה. שמחתי לשמוע שחבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי הוא הרב של אלקנה.

ו. גם חנן פורת נקרא סתם חנן פורת רוב ימיו למרות שהיה בעל סמיכה לרבנות.

 

 

 

 

 

 

לא ענית לשאלה.די"מ
השאלה היתה למי צריך לקרוא רב בפורום
מבחני סמיכה לרבנות? זה מה שקובע מי רב?ותן טל

לפי זה הרמב"ם הוא לא רב כי הוא לא עשה את מבחני הסמיכה לרבנות של הרבנות הראשית...

 

וגם החפץ חיים כמדומני לא עשה מבחנים אלו.

 

וגם רש"י.

 

האם כל אלו אינם רבנים?

למה ללכת רחוק?די"מ
גם הרב עובדיה כמדומני לא עבר אף מבחן סמיכה רשמי של הרבנות
בהחלט עבראלעד

הוא והרב ליאור יבדל"א היחידים מאז ומעולם שקבלו את הציון המירבי במבחני הסמיכה

אני שמעתי שזה אגדהדי"מ
יש לך מקור?
כן. תחפש בשו״תמרכזניק
׳דרכי הנבחנים׳ חלק ב׳ סעיף ח׳ לקראת הסוף.
הדוגמא של ניסן סלומיאנסקי...אדם כל שהוא
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך ט' בניסן תשע"ה 10:00

והרב בני אלון היא התחום הפחות בעייתי.

במקרה שלהם, אי שימוש בתואר רב לא בהכרח מבטא את זה שלדעת הכותב הם לא ראויים לו. ולכן, זה לא כ"כ עקרוני.

[נראה לי ברור למשל, שרבים מאלה שקוראים ל[רב] חנן פורת בלא תואר רב, מעריכים אותו כת"ח].

בדומה לכך, מי שלא משתמש בתואר רב כלפי מישהו כי הוא מכיר אותו מזה שנים, עוד מלפני שהתמנה לרב, ורגיל לקרוא לו בשמו וכדומה.

הבעיה העיקרית היא מקרים בהם ברור שהשמטת התואר רב מבטאת את זה שלדעת הכותב האדם המוזכר אינו זכאי לו.

ובתזמון *ממש* מצוין להוכחת כל טענותיי באשכולירח חסר
דווקא יש לציין שזה לא כזה נורא.די"מ
הוא לא אומר שהוא מתנגד בכל תוקף וברור שבבית מקדש לא יקריבו קורבנות אלא ש"הוא מקווה".
וזה לא כזה נורא גם אני מקווה שיורידו את שאסור לאכול בשר עם חלב.
לא מבין את האובססיה שלך לבשר וחלבהדרכה
ואין לך למה לקוות, המצוה לא תיגרע.
תאכל כחל וזהו.
זה נראה לי דוגמא שאנשים יותר מזדהים איתה.די"מ
הלאו שהכי מציק לי זה האיסור לקרוע את המעיל של הכהן הגדול.
זו באמת תאוה נפוצה פחות מציזבורגרחכחעחילםכ
|צ|
כל אחד וההתמודדויות שלו...אדם כל שהוא

היה חזק!

אין שום נפק"מ אם זו תקווה או התנגדות - זו שאלה של אמונהירח חסר

 שמעתי אותו ב"מקבלים שבת" בחינוכית לפני כ-6 שנים, אומר שהוא בפירוש לא מאמין בבניין בית המקדש.

 

אם הוא לא מאמין בבניין בית המקדש, זו כפירה מוחלטת בחזון הנביאים וכן בעיקר התשיעי (מניעת האמונה בשינוי בתורה או חלקיה). זו דוגמא טובה לאחד שאסור ומסוכן לקרוא לו רב.

 

אני מסכים איתך.די"מ
ועדיין זה פחות נןרא ממה שציפתי ממנו
זה תלוי איך קוראים לו בציבור(מעניין שאף אחד לר העלה סברה כז)דתי
כי...די"מ

באיזה ציבור?

רוב הציבור קובעדתי
מאין לך הרעיון הזה?יהודה סעדה

ברור שהוא לא עלה על דעת אף אחד, כי הוא טעות מיסודו. אם רוב הציבור יקרא לאחד הכופרים "רב" אז גם אנו נצטרך לקרוא לו ככה?

^^^^^^שוברת גלים
וגם בציבור הכללי לא קוראים לו הרב, סתם דרך אגב.

הוא פשוט ח"כ ומבחינתם זה יותר חשוב. אז שיישאר כך.
>>>דתי
לא קוראים לו רב?! מדברים פה על מישו ספציפי?
לא. אבל זה בעקבות הודעה בשרשור אחרשוברת גלים
על שר החינוך לשעבר

(יש! הצלחתי!!!)
חחח
זה פשוט מאודדתי
אם הציבור יקרא זה היפותטי אני מדבר על מציאות.
תגובתך אינה ברורה יותר מאשר הקודמתיהודה סעדה

סלח לי על שכלי הפשוט והסבר לי את דבריך.

לא יודעת אם מישהו פה העלה את הקישור הזהשוברת גלים
www.inn.co.il/News/Flash.aspx/481867

אז ככותבים פשוטים בפורום אנו אמורים להחמיר??
הנקודה הזאת הועלתה בדיון פנימי שהיהמרדכי

בס"ד

 

אם בערוץ 7 היו קוראים לו רב, אז פשוט לנו מה הייתה צריכה להיות המדיניות פה ולא הייתה שאלה בכלל אלא גם פה היו צריכים לכנות אותו כך. אבל זה לא כך. ועכשיו עולה השאלה באמת האם אנחנו צריכים ל"החמיר" על הפורום כי אנחנו יודעים לאן זה יכול להיגרר ולאן זה מוביל, או שנסתפק בכך שבמערכת ערוץ 7 לא מכנים אותו רב אז זה לא מחייב אותנו.

 

עכשיו, אחרי הדיון הפומבי שנפתח בעקבות בדיון הפנימי, אני רואה שיחסית צדקתי במה שטענתי שזה לא רק יוביל לכך שכל אחד יזלזל ברבנים שהוא לא מכבד, אלא שעצם העובדה שמשהו החסיר את התואר רב עלול לגרום למריבות בפורום, ו\זה עוד נושא שצריך לשכול ולקחת בחשבון.

נכוןשוברת גלים
שרשור נורא
בלי להביע עמדה מסויימתטל_לנצחאחרונה

זה ממש מעניין איך שעולם האינטרנט המתפתח מביא עימו שאלות שהמסורת שזורה בהן.. עצם השיח פה יוצר מציאות וזה מעולה! חייזר

אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
...ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.


להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.


חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.


אותי הוא הציל אישית.

גם בת פרעה הצילה את משה, זה לא גרםקעלעברימבאר

לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.

 

גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.

 

גם אצל הכנענים היה איוב.

דייקת הפעם קאלימבערנקדימון
את המציל שיצא מהכלל באמת צריך להעלות על נסהסטורי
ולהוקיר לו טובה, בדיוק כמו את היחידים בגרמניה הנאצית שהצילו יהודים, בפולין, באוקרינה. כשהכלל כמעט כולו, מההנהגה ועד כמעט אחרון הקבצנים הסגירו יהודים. (אגב, בעזה בשמחת תורה לא היה אפילו אחד...)


אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.


לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.


ממליץ מאוד לעקוב אחרי צבי יחזקאלי, שמביא מידי פעם 'פנינים' מדרשה בפני אלפי אנשים במסגד במיאמי/פריז/לונדון. את ההמונים שצועקים "ח'ייבר ח'ייבר יא יהוד" - ומכריזים בלי להתבלבל את מה הם רוצים לשחזר.

יופי אז אתם טוענים…סיעתא דשמייא1

… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.

דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.

מה הקשר מקרה?הסטורי

מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.


אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.

אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.


העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.

לכלל של אנשים אין בחירה, יש בחירהקעלעברימבאר

לפרט אם לזרום עם מה שהכלל עושה, וגם בחירה של כל הפרטים האם למשוך את הכלל לכיוון אחר מהמגמה הטבעית שלו. אבל זה שהאסלאם הוא דת של חרב ושל מידת הדין וזה שהערבים המציאו אותה, ושעמים מסוימים אימצו אותה. זה ברוב המקים קשור לנטיה טבעית סוציולוגית שה' הטביע בעמים בעזרת גורמים טבעיים, וכמובן לפרטים יש יכולת להשפיע על גורל הכלל, במיוחד על אורך התהליך ועל כמה תופעות כואבות יתלוו אליו.

 

בעם ישראל לפרט בבחירתו החפשית, יש יכולת יותר להשפיע על גורל הכלל , מאשר אצל האומות. אבל גם באומות יש

נכון, אבל כל עוד שהפרט הוא חלק מהאידיאולוגיה הזאתהסטוריאחרונה
כל עוד שהוא משתתף בנאומי ההסתה במסגדים, כל עוד שהוא שולח את בניו לבית ספר על שם רוצחים שפלים, כל עוד שהוא מאמין שהנביא לא יכל לטעות ומה שהוא עשה - מוסרי, הוא חלק מזה עד שיוכיח אחרת.
אתה נביא? כי יש לי עוד כמה שאלותנקדימון
זה לא מקרה, אבל לנסותקעלעברימבאר
ללמוד דברים לא קשורים ממקרים ולהסיק מסקנות להתנהגות בפועל מהם, זה כמעט "לא תנחשו".


אולי ה' סיבב ככה בתור קריאה לערבים ולמוסלמים לדעת שאפשר גם אחרת. מקרה שנועד לעורר אותם לתשובה

רק 1 מתוך מיליארד? זה ייאוש, לא תקווה.נקדימון
ומכיוון שאנחנו יודעים מהי משנת האיסלאם, הקוראן ומוחמד - אז יוצא הדופן הזה הוא זה שצריך להסביר איך זה הגיוני שהוא עבר על מצוות דתו ותרבותו.
זה תלוי פרשנות, בדובאיקעלעברימבאר

יש זרם גדול של פרשנים מוסלמים שתומכים במדינת ישראל בשם האסלאם, כי כתוב בקוראן שארץ ישראל היא הארץ אשר *כתב* הבורא לבני ישראל. ובדרך כלל לפי האסלאם כשכתוב "כתב" הכוונה נשבע לנצח.

 

הרב שרקי נפגש עם אנשים כאלה בדובאי, והוא מקווה שהזרם שתומך בישראל יגדל באסלאם , במגמה עתידית שיצמח זרם באסלאם שייטען שעם ישראל הוא עם האלוקים הנבחר והתורה תקיפה ליהודים, שזה תחילת תיקון האסלאם שבן השפחה יודה שיצחק הוא בן הגבירה והמוביל, כמו שאומרים חזל "ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו" שנתן ישמעאל קדימות ליצחק, ומכאן שישמעאל עשה תשובה בסוף. או כמו שאומר הכוזרי שעיקר בעית האסלאם היא שהם לא מתפללים לכיוון ירושלים.


 

יחד עם זאת אסור להיות שאננים, ולדעת שאנו במלחמת דת מול רוב האסלאם שרוצים להשמיד את ישראל, ולהלחם נגדם מלחמת חרמה

זה יגיע בסוף, אבל אז הם יפסיקו להיות מוסלמיםהסטורי
אור החיים הקדוש, בראשית כ"ה ו':


ולבני הפילגשים וגו'. ולישמעאל לא אמר הכתוב שנתן לו מתנות ושלחו כי לפי מה שכתבנו (לעיל ט"ז ה') כי ישמעאל משפט קנייה יש בו ליצחק משולח ועומד הוא. ויש יום לאל איום משפט יעשה ויכיר נקנה לקוניו.


בסוף בני השפחה יכירו שהזכות שלהם היא לשרת אותנו, כמו שישמעאל עצמו בפטירת אברהם עשה תשבה. בנתיים אולי אותו אחד שעצר את המחבל, הוא מהיחידים שמקדימים את זמנם.

הירא ורך הלבב ישוב לביתו ולא ימס את לבב אחיו כלבבוהסטורי
אכן טיל עשה את זה.


בחסדי שמים ובהשתדלות של הרבה אנשים בהנהגת ראש הממשלה - רוב הטילים הושמדו על הקרקע וגם אלו שכן נורו- רובם יורטו באוויר.


אגב גם במבצע מדהים של צה"ל בהוראת ראש הממשלה - לפני שנה תוך 72 שעות, הושמד כל הנשק הכבד של סוריה, זה שעשרות שנים הפחידו אותנו איתו. זאת אחרי שבמהלך השנה שלפני צה"ל בהכוונת הממשלה חיסל את ארסנל הטילים שחיזבאללה בנה עשרות שנים.

למה הכותרת השלילית?פ.א.
הכתבה מחזקת את ההשקעות האדירות בטכנולוגיה, במחקר ובפיתוח מתוחכם, מצדיקה לחלוטין את המחיר העצום של כל טיל יירוט - כי בהשוואה לנזק, עלות היירוט היא זניחה ושולית.  
כי הפותח באופן קבוע וסדור מתאמץ לייאש אותנוהסטוריאחרונה
אתה צודק שבניגון אחר זה נשמע אחרת. אם הוא יבהיר שכוונתו לא היתה לייאש - אשמח להתנצל.
- כדי להתקבלקעלעברימבאר

להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.

-למה אוהד מכבי?

-התקבלת


בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה


האמת שגם פעילי כך נגד המשטרה בנושא הזהברגוע
אתה חושב שיש בעיה ללבוש את החולצה?צע
לא מבין בכדורגל, מצידי שסכנין ינצחו במונדיאל, לאקעלעברימבאראחרונה
אכפת לי
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
אין מקריות בעולם . …סיעתא דשמייא1

… מי שמאמין במקריות כופר בהשגחה האלוהית!!!

ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.

להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.

חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.

אותי הוא הציל אישית.

אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?
יש בהם נקודת אמתקעלעברימבאר
ה' לא מתגלה באופן מלא כדי לתת אוטונמיה לאדם
עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי

לגופם של דברים:


א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.

אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.


ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.


ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.


ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן  אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.


ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.


ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.

את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).

שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.

אולי יעניין אותך