לו יכולתם להציל יהודי אחד או מאה גויים, מה הייתם מעדיפים?הוד קדומים
ברור שיהודידי"מ
ומאה אלף גויים?הוד קדומים
גםדי"מ
^^ יהודי יש מצווה להציל וכל יהודי הוא עולם מלאשוקולד לבן
הסיבה היחידה הלכתית שמצילים גוי היא בשביל שבמקרה שיהיה צורך להציל יהודי הגויים יצילו (אם לא נציל גויים הם לא יחשבו אפילו להציל אותנו)
אבל אם זה במקום הצלת יהודי אין בכלל שאלה, על הצלת יהודי מחללים שבת
חשבתי שצריך גויים בשביל לכרות עצים ולשאוב מים...גדר תיל

לא אמורים להרוג גוייםשוקולד לבן
(מלבד גויים מסויימים כמו עמלק, אלו שהשתלטו לנו על הארץ ולא מוכנים להיות גרי תושב, אוייבים)
אבל השאלה פה היא אם צריך להציל אותם
יש רובוטים
חנטרישש
מה ההלכה אומרת? מה היא אומרת גם לגבי השרץ ממרץ?גדר תיל
מה היא אומרת גם לגבי להגיד על אנשים שהם שרץ ממרץ?
(חוץ מזה שזה אחלה חרוז)
להבנתי: שהיהודי קודם, אבל לא יהודים כחומסקי למשל.הוד קדומים
אז מהי בעצם שאלתך? אם זאת ההלכה. הרי אין שאלה כלל.גדר תיל
החיים כ"כ פשוטים בעינייך?הוד קדומים
כשההלכה ברורה- אז כן. זה מה שכיף בלהיות יהודי
גדר תיל
טוב, מעניין. כי: א. יש שיוכלו לטעון שזו אינה דעת ההלכה.הוד קדומים
וזה מבלי שנכנסנו לכל מיני מצבי ביניים למינהם.
אם הכל היה כ"כ חלק, לא היינו דנים על כלום.
א. אין לטעון . ההלכה היא ברורה. (כשהולכים לפי רב יחיד)גדר תיל
ב. לא מתעסקת בדיונים עם מי שאומר שיעבור על ההלכה.
ההלכה היא ברורה? אין מצבי ביניים?הוד קדומים
יש עוד כ"כ הרבה גורמים ומשתנים.
וגם אם לא אומרים בפירוש שיעברו על ההלכה, אנחנו לא במצב בו באמת כל אדם דתי מחוייב
להלכה, יש עוד המון דברים שמשפיעים על קבלת ההחלטות.
הקרדיט לשפטל. לענ"ד ההלכה לא רואה בעיה בביטוי הזה.הוד קדומים
אממ יש הלכה של מורידין ולא מעלין אבל כבר הרייץ? אמר וכוחנטרישש
אממ אני מעדיף ? התורה ברורה היהודי קודםחנטרישש
ברור יהודי. "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולםחסדי הים
[הלוואי ש-ה' יזכה אותי לוותר על הצלתו של נועם חומסקי שר"י.]
יהודי!פאי פקאן
שאלהצריך עיון
יהודי, כולל כולם, כולל כל יהודי שאתה מגדיר כשרץ.ותן טל
למה הרי אחד כזה אסור להצילטוביה2
כולם פה בסדר עם ההתבטאות הזאת על יהודי??א"י
אני לא רואה איך ה'הסתייגות' קשורה לשאלה, הייתי מאוד שמח אם היית מוחק אותה.
כנראה שעצם השאלה הייתה כדי להשמיץ..ולכן עניתי לו כמו שעניתי.ותן טל
צודקצריך עיון
לא. לא כולם.גדר תיל
אני לדוגמא התייחסתי לזה בציניות:
מה ההלכה אומרת? מה היא אומרת גם לגבי השרץ ממרץ? - צעירים מעל עשרים
בסדר גמור.יזהר
את נועם חומסקי ולא 100 גוייםמושיקו
מי זה בכלל?די"מ
חחח^^^^^^^^חנטרישש
אני באמת לא יודע מי זה..
די"מ
גם אניחנטרישש
אין מורדין ואין מעלין זה לא "להרוג" זה לא להצילדי"מ
אילולא ידעת כמה חשובה מצווה אחת לו אצל ה'מושיקו
לא היית מדבר כך
אני מחויב לחז"לדי"מ
אתה מחויב גם לחק"ל!!!ותן טל
חק"ל = חכמינו קיימים לברכה - דהיינו, הרבנים שחיים היום. (ראשי התיבות הן המצאה שלי)
אני מבקש לראות פסק של רב שחי היום, שמתיר להרוג ו/או לא להציל יהודי טועה גם כאשר הוא מדבר בתקיפות נגד הדת או נגד הדתיים וכו'.
מעבר לכך, פסק של רב שמדבר ספציפית על האדם שהזכירו פה, שמתיר להרוג אותו ו/או לא להציל אותו.
הכי קל להסתמך על דברים מסויימים שאולי נכתבו בעבר, בלי שום הקשר להיום ובלי לחשוב אפילו שהרבנים של היום הם אלו שפוקים לנו היום, בטח ובטח בהלכות שקשורות לחיים ומוות.
הכי קל להגיד "אני מחוייב לחז"ל - אבל כשזה מגיע לחק"ל פתאום כבר הרבה פחות מחויבים...
אני לא מחוייב לאף אחד מאחר חתימת התלמודדי"מ
קישקוש מוחלטטוביה2
אם הסיבה זקן לבן וארך זה ניתן לתיקון באמצאות זוג מספרים
והזילזול המובנה שלך ושל אחרים בחכמים גם ניתן לתיקוןותן טל
ולא נפרט.
המצחיק הוא שאתה יודע שאפילו הרבנים החריפים שלך לא יורו לך להרוג את היהודי הזה או האחר - ובכל זאת אתה אומר מה שאתה אומר.
בבקשה - אם אתה כל כך בטוח במה שאתה אומר, בבקשה תראה לי פסק הלכה של רב אחד, אחד בלבד, שאומר שצריך להרוג את היהודי הזה כמו שחסדי הים אמר קודם. רב אחד ופסק הלכה אחד בלבד!!!
הקישקוש המוחלט הם כל אלו שסבורים שאם הרבנים לא פוסקים לפי מה שהם הקטנים מבינים בצורה לא מדוייקת - אז הרבנים הם אלו ש"צריכים תיקום עם זוג מספריים".
[הרב שלי מורה כך. ברור שהוא לא יכתוב את זהחסדי הים
עכ"פ אני לפחות רואה את הטענה שלך לגבי רבנים, כטענה לא עניינית, כי אני מביא לך רב שאומר שחייבים אם יש יכולת, אותה מביא רב שאוסר. אז מה עשינו בזה, בוא נסגור את הדיון פה.
כמעט בכל דיון אתה יכול להביא רב לכאן ולכאן.
צריך לדון עניינית, אם לפי גדרי ההלכה צריך להציל או לא.
אתה לא מביא רב. אתה רק "אומר" שיש רב, אבל בתכל'ס אם אף רבותן טל
מוכן לפרסם את הפסק הלכה שלו - אז זה לא באמת "פסק הלכה".
רבי עקיבא לא חשש לקיים תורה ומצוות ולהורות הלכות גם כשזה היה בסכנת חיים שלו! אתה אומר שרבך מפחד לפרסם פסק שהוא עומד מאחוריו באופן מלא רק בגלל שהוא חושש להיכנס לכלא של מדינת ישראל? איזה מין רב זה אם הוא לא מוכן לעמוד מאחורי דברים ופסקים שהוא מאמין בהם בכל ליבו???
וכמו שהראתי למטה, רב "לא קטן", שאני מתקשה להאמין שאפילו אתה מסוגל לזלזל בו או להביא מספריים לגזור את זקנו (איזו חוצפה) שמביא רב "לא קטן אחר" וכנ"ל, שאומרים בסגנון מה שכתבתי.
א. הם אכן יורוטוביה2
ג. זו לא היתה הטענה אנחנו טעננו שאנחנו מחוייבים לחז''ל, הטענה שלך היא שרבנים חיים היום יפסקו אחרת, אני שאלתי אם אתה מכיר פסיקה כזו (לא הגיג), טענתך היא שגם אין הפוך
עולה מהדיון שאולי אין היום רבנים שפסקו בזה בצורה רצינית (חק''ל-ים) אבל בברור יש חז''ל ואם כן חזר הדין לקדמותו - כמו שאני ודי''מ טוענים
מה זה "לא יכול"???? הרב לא יכול טכנית לפרסם פסק?ותן טל
בוודאי שהוא יכול. מה זאת השטות הזאת? הרב לא יכול לתת הצהרה, לכתוב ספר, וכו' וכו'?
בוודאי שהוא יכול - אלא אתה רק, אולי, לפיך - הרב הוא פחדן קטן שלא מעיז להפר את דברי בית המשפט.
אם בית המשפט היה אוסר לפרסם פסק שחובה לשמור שבת - גם אז הרב שלך לא היה מפרסם פסק כזה?
אם בית המשפט היה אוסר לפרסם פסק שאומר שיהודי הוא רק מי שנולד לאמא יהודיה - גם אז הרב שלך היה מפחד ולא מפרסם פסק כזה???
הרב שלך כל כך מפחד שלא מעז לעמוד על דברי תורה שלו גם במחיר הליכה לכלא???
איזה מין רב זה???
לא אמרתי ש"Rבנים חיים יפסקו אחרת", אלא אמרתי שבשאלות כאלו של ענייני חיים ומוות, חובה לשאול רבנים החיים כיום, כי הידיעה וההבנה שלנו בתורה, והן בהתפתחות שלה לפי ההקשר האקטואלי (וכמו שנראה טוב מאוד בדברי החזון איש!!!) - היא קטנה מאוד, בטח לעומת גדולי הדור.
יש רבנים בהחלט שפסקו בזה בצורה רצינית, וכבר הבאתי אחד כזה (אם כי הוא כבר נפטר, אבל העיקרון מובן). כמובן שישר אתה מזלזל במקור שהובא - זה רקמוכיח את טענתי.
תמשיכו לזלזל ברבנים, בגדולי עולם - ותהנו לכם בדין שמיים 
ואגב, אם זה כל כך קריטי לך, אז גם מצאתי איזה רב "קטן"ותן טל
"בסך הכל" הרב וולדנברג, שמביא בשם החזון איש - לא רבנים חשובים, בכלל לא... <צ> וכך לשונו של הרב וולדנברג בשם החזו"א, בציץ אליעזר, חלק י"ז, סימן ל"ו (לקראת סוף הסימן):
(הציטוט מובא ישירות מPDF של היברובוקס, אז ייתכנו שגיאות שאין לי כוח לעבור עליהן ולתקנן. עימך הסליחה)
וכדאי להעתיק מ ה גם דברי הגאון החזו״א ז״ל בחלק חו״מ — יו״ד (בחיו״ד סימן י״ג אות ט״ז), וזה לשון דבריו חאמורים בקו ובמשקולת! ונראה דאין דין מורידין אלא בזמן שהשגחתו ית׳ גלוי׳ כמו בזמן שהיו נסים מצוין ומשמש בת קול, וצדיקי הדור תחת השגחה פרטית הנראית לעין כל, והמפרץ אז הוא בנליזות מיוחדת בהטיית היצר לתאוות והפקרות, ואז היה ביעור רשעים גדרו של עולם שהבל ידעו כי הדחת הדור מביא פורעניות לעולם ומביא דבר וחרב ורעב בעולם׳ אבל בזמן ההעלם שנכרתה האמונה מן דלת העם אין במעשה הורדה גדר הפרצה אלא הוספת הפרצה שיהיה בעיניהם כמעשה השחתה ואלמות ח״ו. וכיון שכל עצמנו לתקן, אין הדין נוהג בשעה שאין בו תיקון, ועלינו להחזירם בעבותות אהבה ולהעמידם בקרן אורה במה שידינו מגעת עכ״ל, ודבריו המה קלורץ לעינים ומפלםין לנו נתיב לאלפנו בינה ודעת להתבוננו׳ עמוקה בהלכות גדולות אלה בכלליותם ובפרטיותן״
לא רציניטוביה2
כפי שמדויק כבר לשונו של החזו"א:חסדי הים
אתה מיתמם, או לא יודע ללמוד. אחד מהשתיים.ותן טל
כי ברור לכל בר דעת שניסיון פילפול שלך כעת בדברי החזון איש הוא מופרך מיסודו.
אגב, מעניין למה נמחקו דבריך הבוטים על כך שהיית רוצה להרוג את חומסקי. האם זה אתה שרצית למחוק או שכבר המנהלים הבינו שזה עובר כל גבול ויכול גם לסבך אותך בפלילים וכדי רחם עליך מחקו זאת?
יש הבדל עצום בין להרוג בידיים ללא להציל.הוד קדומים
זה נובע מתפיסת הקדושה של יהודי כתוצאה ממעשה במקום מהותחיה רוז
אני לא מכריעה כאן דין. לא יודעת בכלל על מי אתה מדבר ומה עניינו.
אני מתכוונת לגישה לעניין.
אם נגיד בית דין היה פסוק שיהודי מסוים חייב מיתה היה ברור לי שזה מה צריך לעשות, אבל זה היה כואב. מאוד כואב. ועדיין התפיסה שלי אותו הוא יהודי שקודם לגויים במהותו הפנימית.
מעשיו ואורח חייו מסתירים על אותה מהות. אבל היא קיימת.
לכן אחפש להקדים אותו על פני גוי עד הקצה האחרון של ההלכה.
יש יהודים שאיבדו את סגולתם הפנימית.הוד קדומים
^^^ וגם הרב קוק זצ"ל האיגרת תקנ"ה המפורסמתחסדי הים
יצאה ממנו הנשמה?חיה רוז
הסתבר שמעולם לא הייתה לויזהר
אלא נשמת ערב רב.
יש על כך מקורות רבים מאוד, בזוהר, באר"י, בגר"א, בשלם שבו ואחלמה, וגם ברב קוק. אבל כיון שאת חב"דניקית, אשלח אותך לתניא, סוף פרק ל"ב. הוא אמנם לא מזכיר את העניין במפורש, אבל בהחלט מרמז לו, במיוחד בהנגדה לכל שאר הפרק.
מי שאומר על אחרים ערב רב הוא בעצמוחנטרישש
וגם אותו צריך לקרב כמו שהתפקיד של משה רבינו ( משיח) ובזה תלויה הגאולה
לפי הבנתך איך החזו"א עוקר הלכה בשו"ע?חסדי הים
ברור לי שמה שכתבתי זה הפשט בחזו"א.
[רק לציין שיש אחרונים שחולקים עליו, אז אני לא נזקק לחזו"א. רק אני מנסה לכתוב לך פשט אמתי שאני חושב בחזו"א, ולא ראיתי דחייה עניינית.]
זה לא פשט אמיתי. זה ניסיון לגייס את החזון איש לדעתך. זה נקראותן טל
לזלזל ברב!
אתה בסך הכל כבר קבעת את ההלכה, וכעת אתה רואה חזון איש שאומר אחרת ממך, אז אתה "ממציא" שיש "פשט אמיתי" בדבריו. לא פשט ולא נעליים - הפשט האמיתי הפוך לגמרי מדבריך, ולא צריך להיות גאון גדול בשביל להבין זאת. מנגד, אין שום סיבה שאטרח להסביר לך את זה - אתה כבר "ברור לך אחרת", ולכן למה שאטריח את עצמי בשביל מישהו שבכל מקרה מה שאכתוב לא רלוונטי בשבילו?
אני כבר מכיר את גישותיך בעניינים כאלו ואחרים, וברשותך אמנע כעת מפיתוח הדיון הזה.
ובאמת מעניין האם זה אתה שביקשת או שהמנהלים מיוזמתם הורידו את קריאתך לכך שהיית שמח אם היית יכול להרוג את חומסקי.
ראיתי את החזו"א בעבר, וכך היה הבנתיחסדי הים
אם תוכיח לי עניינית ואשתכנע, אחזור בי, כמו בכל נושא.
אם תבוא ותהרוג מחר את אדון חומסקייזהר
אין ספק שהקלקול יהיה גדול יותר מהתיקון. לא בגלל אבידתו, אלא בגלל ההשלכות הרבות שיהיו לכך בכמה מישורים. ואם כן - נראה לי ברור שדברי החזו"א רלוונטיים גם לזה.
אמנם ברור שאין להצילו (אלא אם הדבר עשוי להתפרסם), וודאי שמותר ואף מצווה לכוון עליו בברכת "למשומדים ולמלשינים".
אתה יודע כמה פעמים החזון איש בעצמו עושה את זה?די"מ
(לדוגמא בל"אוקמי אילנא" שהוא סובר שזה גם "לאוקמי פירא" ומכניס את זה בדוחק גדול גם ברמב"ם)
זה דווקא נובע ממקום אמיתי ונכון.
אם חסדי הים היה החזון איש, הייתי מתייחס לניסיונות ההעמדהותן טל
שלו יותר ברצינות.
חסדי הים הוא לא החזון איש, לכן אין לי שום צורך לחשוב שהוא יכול כמו החזון איש להעמיד בצורה ראויה דבריו של חכם גדול ממנו בהרבה, בטח כאשר הפשט ברור שהוא לא כמו שחסדי הים מנסה להגיד שהפשט בדברי החזו"א.
לסיכום - אם החזון איש מעמיד דברים מסוימים, ואם חסדי הים מעמיד דברים מסוימים - זה שהחזו"T עושה את זה - מחייב אותי לחשוב שגם חסדי יכול לעשות את זה? איזו מין שטות זאת?)
מהיכרות עם חסדיעוגי פלצת
על פשטים בחזון איש
היהודי לא קוטל קנים
צריך ללמוד מהחכמים.די"מ
ולא לברוח מזה בטענות של "אני לא הם".
צריך גם ענווה מול חכמים.ותן טל
יש הבדל בין ללמוד מהם לבין ליטול לעצמך יכולות של רבנים גדולים, שאתה, ממש ממש לא בעל יכול כמוהם.
אחרת למה לנו רבנים - כל אחד יהיה רב לעצמו ועל פי ההבנה המצומצמת שלו יפסוק. איזה כיף!
בקיצור, הבנתי כבר את הלך הרוח כאן כמו שאמרתי מראש... אז אין לי עניין לדון כאן. ממילא יש כאן חבר'ה שלא באמת מעניין אותם מה רבנים אומרים, אלא מה ה-ם אומרים. שיהיה להם כל טוב...
לא,לא הבנת.די"מ
כשהחזון איש מגיע למסקנה היא כה ברורה לו שהוא לא מאמין שהרמב"ם יגיד אחרת ולכן גם אם זה דוחק גדול יטען שגם הרמב"ם טוען ככה.
זה לימוד זכות שזו מידה חשובה.
ע"פ טעם והגדרת ההלכה, כפי שהחזו"א מסביר אותם..אדם כל שהוא
היא לא מתייחסת לסטואציות הקיימות בזמן הזה.
הדיוק בלשונו של החזו"א נכון, המסקנה ממנו לא נכונה.
גם אדם שמזיק לכלל ישראל, הנזק בהריגתו עולה על התיקון.
אז יהודי שנותן נשק ביד האויב שהרג כבר עשרות יהודיםחסדי הים
משפט הגיוני מאוד <צ>
[הפרופסור הזה עשה דברים הרבה יותר גרועים ממה שכתבתי, זה רק חלק ממעלליו]
לא מופקע בכלל..אדם כל שהוא
אם לא מדובר על סוחר נשק, שעושה את זה אישית, והריגתו תגמור את הסיפור, אלא על דבר שבנוי על תמיכה ציבורית, כמו ממשלה שנותנת נשק לאש"ף, או תעמולנים נגד ישראל - הריגה בד"כ תעצים את התמיכה והנזק.
[אני מתייחס לנושא רק מההיבט הזה, אני לא נכנס לשאלה מה היה קורה במקרה תיאורטי בו היה ניתן להפיק תועלת].
לא נגיע להסכמה. לפחות אתה מודה שאסורחסדי הים
רק חסר לנו שתקום עכשיו "מורשת חומסקי" עם כל הפסטיבל.יזהר
לצערינו במילא יקום כשימות. הוא פרופסורחסדי הים
לא כזה פלפולדי"מ
ובודאי פחות פלפול מדברי החזון איש עצמו.
הקלקול בהריגה כזו עולה בהרבה על התיקון..אדם כל שהוא
כלשונו של החזו"א - "הוספת הפרצה שיהיה בעיניהם כמעשה השחתה ואלמות ח״ו".
זה תלוי מקרה, אדם שמזיק לכלל בצורה נוראהחסדי הים
[כל מה שכותב החזו"א זה על חוטא באופן פרטי.]
לך ברור..אדם כל שהוא
גם ליגאל עמיר היה ברור, שניכם טועים מאוד לדעתי.
החזו"א דיבר על כל מקום שהסברא שלו שייכת, והיא שייכת גם כאן.
אילולא ידעת כמה אותו איש עושה נזק רוחני, מדיני, כלכלי שמסכנתחסדי הים
האם היית מציל אדם שמחזיק את הטילים של החיזבאללה ועוזר להם לכוון עלינו? הרי חומסקי שר"י נפגש עם נסראללה, ותמך בזכותם לנשק. הוא גם תומך בהתנגדות הפלסטינאית. התמיכה שלו, היא לא תמיכה סתמית, היא משפיעה על מדינאים.
כל מי שמבין בעולם הגדול יודע שהוא מזיק הרבה יותר מטרוריסטים קטנים, הוא מקים את העולם עלינו.
איזה זכות יש להציל אדם מתועב כזה, כשהוא עושה נזק אדיר לעמ"י. מה ההגיון בזה, ואיפה המוסר.
הרב טל למד את הנושא הזה בעיון במשך שניםיזהר
אבל נראה לי שאתה יכול לחכות 10-20 שנה עד שזה יצא לציבור הרחב..
ואם אני אביא כאן דברים בשמו בסוגיא הזאת - יתלו אותי על עץ גבוה.
יהודי אע"פ שחטא-יהודי הואמושיקו
פרובוקטור?בן של מלך
וכל יהודי הוא יהודי!
לא משנה כמה הוא חוטא ומחטיא.
שערי תשובה לא נעולים!
שערי הצלה כןטוביה2
לא תמיד חייבים סנהדרין - ובודאי לא כשאין מעשה אקטיבי אלה רק לא להציל
מה הקשר בין אחד לשני?בן של מלך
מה שאני כתבתי היה על ההתייחסות לזה ממרץ.
ברור שיש בית דין וכו'.
לא הבנתי את ההקשר של מה שכתבת
למרות שהוא יהודיטוביה2
לא מסכים איתךבן של מלך
ומה המקור לחוסר הסכמה שלך?די"מ
דבר ראשוןבן של מלך
משום איבה.
אם אתה לא תציל גוי / יהודי מומר.
גויים לא יצילו יהודים בחו''ל לדוג'
זה כבר שיקול טקטי לא משהו עקרונידי"מ
לפי החזו"א, דין מורידין ולא מעלין הוא בעצמו סוג של משהו טקטיאדם כל שהוא
[ולכן כשהוא לא יעיל טקטית, הוא לא חל].
אה"נדי"מ
מישהו מוכן לענות לי מי זה הנועם חומסקי הזה???די"מ
מה כפת תבדוק בגוגלחנטרישש
קצת על האנטישמיות של היהודי האנטישמי נועם חומסקי:הוד קדומים
הנה כמה ציטוטים מנועם חומסקי שר"י:חסדי הים
*על התרבות וההיסטוריה היהודית: "התרבות וההיסטוריה (היהודית) מרביתה מדומיינת "
על מדינות בכלל: "מדינות הן מוסדות אלימים."
על מדינת ישראל: "בתוך ישראל יש אפלייה קשה נגד לא יהודים, חוקי הבעלות על הקרקע הם הדוגמה הקיצונית לכך. אבל אין זה אפרטהייד נוסח דרום אפריקה. בשטחים הכבושים, המצב גרוע בהרבה בהשוואה לדרום אפריקה דאז, שבה הלאומנים הלבנים היו זקוקים לאוכלוסייה השחורה - כוח העבודה במדינה, ולמרות הגרוטסקיות של הבנטוסטנים, הממשלה הלאומנית הקדישה משאבים לקיומם וביקשה הכרה בינלאומית בהם. בניגוד חד, ישראל רוצה להיפטר מהעול הפלסטיני. היא אינה נמצאת על הנתיב לדרום אפריקה, כפי שנהוג לטעון, אלא לקראת משהו גרוע בהרבה."
המסוכן מכל הוא אדם כזה שהוא פרופסור מוערך ע"י הרבה בארה"ב, וכל הזמן הוא מדבר דברי ארס נגד ישראל וארה"ב ומחליש את ידיהם.
יהודי.הלכתית,אמונית,רגשית. לו יכלת להציל את אחיך / מאה זריםחיה רוז
מה הרגש היה אומר?
גם כשכולם יהודים הרגש היה מתבלבל. הקרבה המשפחתית הייתה משפיעה.
יהודים זה קרבה. זה אחים.
וכשההלכה גם בצד הזה.. בכלל...
מוח שליט על הלב.יזהר
שני גוייםעוגי פלצת
שני גויים ולא יהודי אחד?הוד קדומים
זה עוגיצריך עיון
עדיף שני גויים ממזרוחניק אחד.יזהר
וורט לפרשת השבוע 'תולדות' מפי המגיד הירושלמי הנודע הגה"צ ר' שלום שבדרון זצ"ל (גיסו של הגאון רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל):
רבקה עוברת על פתח בית כנסת - הילד רוצה לצאת.
עוברת ליד בית קולנוע- הילד גם כן רוצה לצאת.
חושבת רבקה לעצמה: "מה הולך פה? הולך לבית כנסת, הולך לקולנוע - אולי יש לי ח"ו מיזרוחניק!!!"
ואז היא הולכת לבית מדרשם של שם ועבר ושומעת את הבשורה: "שני גויים בבטנך".
נרגעת רבקה. עדיף שני גויים מאשר מיזרוחניק אחד...
אין, ממש נופת צופים נוטפת ממקלדתך!נולאית
אני רק עשיתי העתק הדבק.יזהר
זו בדיחה, כמובן. אבל המסר שלה אכן נוקב.
היא לא באמת קשורה לכאן, סתם זה הזכיר לי.
לא כל בדיחה אנטישמית צריך לפרסם.ותן טל
היא לא אנטישמית.יזהר
היא רק אנטימזרוחניקית.
היא אנטישמית.ותן טל
^^^^נולאית
"היא לא באמת קשורה לכאן, סתם הזכיר לי" בטח
זה לא אנטישמי זה אולי אנטימזרחוניקידי"מ
זה אנטישמי. אם על יהודים שונים כאן אומרים אנטישמיםותן טל
וזה לא מזיז לכם - אז ברור שגם הבדיחה הזאת אנטישמית.
מפליא שעל בדיחה אנטישמית אתם מגינים יותר מעל יהודים שקצת הרבה יותר מורכבים מבדיחה אנטישמית אחת.
כאשר קוראים כאן ליהודי אנטישמי - אתה לא יכול לצאת במחאה על כך שקוראים לבדיחה הזאת אנטישמית.
לא יצאתי במחאה הייתי יקה כמוך..די"מ
היום אנטישמי אומרים על כל דבר ש"לא בא טוב בעין".ותן טל
אז הצטרפתי לחגיגה.
וברור שהרבה יותר קל והגיוני להגיד על בדיחה שהיא אנטישמית מאשר על יהודי שהוא אנטישמי.
ומי שלא מבין את זה - צר לי עליו.
חוץ מזה אם אתה רוצה להיות יקה, אז כנראה שאין היום שום דבר שהוא "אנטישמי" - כי זה אומר שהוא צריך להיות ג-ם נגד היהודים, וג-ם נגד הערבים, וג-ם נגד זרע אדום, וג-ם נגד זרע מואב.... - ככה ששום דבר הוא לא אנטישמי אם אתה "יקה" בזה - אלא "מקסימום אנטישראלי"
אז חצי יקה..די"מ
רגע, אז אתה סבור ש"חגיגת" הגדרת אנטישמיות היא לא נכונה?יזהר
אז למה אתה מוצא לנכון להצטרף לשקר? רק כי הוא כבר קיים?
נראה לי שלא הבנתנולאית
אני חושבת שותן טל לא התכוון, שהבדיחה הזאת היא לא אנטישמית כי היא לא אנטי יהודית,
אלא כי ההגדרה של אנטישמיות מבחינה שפתית זה אנטי-נגד שמי- העמים השמים, אז כדי להיותאנטשמי, צריך גם לשנוא את שאר העמים השמים
מכיר את העניין הזה של להעמיד לך מראה נוקבת מול הפרצוף?ותן טל
נראה לי בעצמך ניסית לעשות משהו כזה בבדיחה, גם אם בתת מודע - אז הנה, הצבתי לך מראה נוקבת מול הפרצוף.
לעצם העניין - ברור לי מעל לכל ספק שהבדיחה הזאת אנטישמית הרבה יותר ממה שחומסקי או האלחנן הזה - אנטישמים.
רק על הבדיחה אתה רואה צורך לגונן כי אתה אוהב אותה, ואילו את אותם יהודים אתה לא אוהב אז אין לך שום טיפת צורך לגונן עליהם.
משהו בסדר העדיפויות משובש לגמרי וזה מבחיל כמעט.
כל טוב.
רגע רגע, והרב שבדרון? גם הוא היה אנטישמי?יזהר
או שהוא היה רק רב חשוב ומכובד, מזכה הרבים, שרק סיפר בדיחות אנטישמיות?
אני לא מדבר על בני אדם. לא תגרור אותי.ותן טל
אתה מנסה לחמוק מעיסוק בבעיות המהותיות שהעלתי בצורת ההתנהגות שלכם בשרשור. שיהיה.
אני לא מתכוון לשתף פעולה בניסיון כזה בוטה.
שיהיה לך כל טוב.
אה, חזרת בתשובה?יזהר
כי בעבר לא היית לך בעיה לשפוך קיתונות של שנאה ואיחולים רעים לכל מי שלא חושב כמוך (כולל אותי, למשל, לא פעם ולא פעמיים).
אז כשמדובר באויביו של הקב"ה, שהוא ציווה אותנו לשנוא - אתה פתאום מצטדק. וכבר אמרו חז"ל "כל שנעשה רחמן על האכזרים, לסוף נעשה אכזר על רחמנים".
אתה קורא למזרוניקיםנולאית
אויבי ה'???
הוא התכוון לחומסקידי"מ
מה הקשר?נולאית
לא דובר כרגע על חומסקי
והנה יזהר המתוק שאנחנו זוכרים, כשאין לו מה להגיד ענייני,ותן טל
בוחר לחזור לעניינים האלו אף שיודע שהוא מפיל עצמו מין הפח אל הפחת, מעצם העובדה שלך ערכו בערך פי מאה הודעות ממה שערכו לי, חלקן נמחקו לגמרי. 
חבל, חבל, לא כדאי להגיע לזה...
שיהיה, אני רחמן על אכזרים ואתה הופך את הרב דרוקמן לאדם ששני גויים שווים יותר ממנו. שיהיה.
זהו, אין לי רצון להשתתף במחול השדים הזה יותר, ולמען האמת אנסה לפעול ששרשור מגעיל ודוחה כזה יימחק או ייערך בצורה רצינית.
רק כדי למנוע מחשבות לא נכונות מצד גולשי הפורום - כל מילה ומילה שיזהר כתב פה עלי, היא שקר מוחלט, הוצאת שם רע מהדרגה הראשונה, וקצרה היריעה.
מעניין אם בדיחה אנטישמית על אנ"שנולאית
של יזהר ושלך גם יהיו רק 'אחלה בדיחה'
בהחלט יש אחלה בדיחות על גבעונים.די"מ
תלוי למה אני צוחקת.. זאת אומרתנולאית
שכן יש בדיחות שפוגעות.
וזה כמו שאתיופי יצחק וימציא בדיחות על אתיופים אחרים שהם יותר/פחות שחורים, הוא גזען בדיוק כמו אדם לבן שהיה צוחק על זה, וזה לא סותר את העובדה שהוא בעצמו כזה
?.יזהר
מה מטרת השאלה?פרח-בר
שאלה הזויה ביותר....
ראיתי שמישהו פרסם משהו בעניין ועניין אותי לשאול.הוד קדומים
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי היםאחרונה
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
לאמיצים בלבדזיויק
מי שאמיץoo
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
לאריבוזום
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
לאנפש חיה.
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
אשתך?😂🤭מבולבלת מאדדדד
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
לאארץ השוקולד
מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש
אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד
אוי, עלית עלינו🙈
@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?
אופס🫢מבולבלת מאדדדד
רעיון טוב💪ארץ השוקולד

בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי
אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.
אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח
מעניין ממה זה נובעזיויק
לאפצלשי"ת
כן, שנייםצדיק יסוד עלום
זהו?זיויק
לאבחור עצובאחרונה
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
בטח, קרה ליפצלשי"ת
אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...
כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..
אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...
מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק
ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?
לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.
לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט
אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג
יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם
מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
אליאסדרור אל
תודההרמוניה
קטאן כמובןריבוזום
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד
שם קוד,
אליאס,
דיקסיט,
עידן האבן,
טיקט טו רייד,
Robo rally,
The crew,
Avalon,
Shadows over Camelot,
Nefarious,
Colloretto,
סושי גו,
אזול,
Draftasorus
יואוהרמוניה
מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂
ממש תודה!
מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)
הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד
ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.
תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?
האורך? מספר השחקנים?
אה וואלה...הרמוניה
טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.
לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4
מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד
שם קוד (יש לו גרסה לזוג),
אליאס,
דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),
Avalon,
Shadows over Camelot
סושי גו,
ולא בטוח לגבי Draftasorus
תודה רבה!הרמוניה
בכיף!ארץ השוקולד
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה
תלוי איזה סגנון אוהבים
מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח
בס"ד
שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור
מה שאני מכיר בירושלים יש כמה קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) ,
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך מרכז בית אל רמת גן מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.
מחפש קהילות נוספות בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד.
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר .
אשמח לשמוע.
