תגידו ליממעל ממש
עבר עריכה על ידי ממעל ממש בתאריך ח' בסיון תשע"ה 20:55
 

אני בכיתה י',

תמיד הסתלבטו בקריצה שיש לי הפרעת קשב,

כי אני לא מסוגלת להתרכז במשו אחד יותר מרבע שעה...

אני מתפקדת כתלמידה מזעזעת (תמיד הייתי) כאילו אין לי מושג איך מכינים ש.ב או לומדים למבחנים.

עד כיתה ט' הסתדרתי ככה, המורות אהבו אותי וב"ה(מתנת שמיים) קיבלתי תמיד מעל 90 והציונים שלי היו מעולים+

מרגע שהתחיל לחץ לימודים גדול יותר ואי אפשר להסתדר עם אילתורים וידע אישי קודם.

ובמיוחד עם התוכנית החדשה- שמודדת על פי השקעה ולא על פי תוצאות.

הציונים שלי לאט לאט יורדים,

המורות מגלות פחות התחשבות ולא מבינות למה אני יוצאת אחרי 20 דק' מהמבחן או כל 10 דק' מהשיעור.

גם אם אני יושבת בשקט אני לא מצליחה לחשוב על אותו דבר אלא רצה עם דמיונות ומחשבות...

אני לא מצליחה לשמור על מחברות וקלסרים וזה רק מחמיר עם הזמן.

כאילו לא מצליחה לכתוב בהם קבוע,

פשוט חייבת (כמו שמישו חייב לשירותים)לעשות משו אחר חוץ מלכתוב במחברת.

הכתב שלי נוראא מבולגן ושאני כותבת מהר הוא מתחבר והופך ללא קריא..

 

לאחרונה יצא לי לקרוא מאמר שנותן קווים כלליים להתנהגות של בעלי הפרעת קשב ללא היפראקטיביות,

והייתי המומה לגלות ש90 אחוז מהדברים שם מתארים אותי בצורה מדויקת.

כאילו כתבו אתזה עלי.

 

מיותר לציין שכמה מורות (במיוחד המחנכת בכיתה ח') דיברו איתי (בעדינותחושף שיניים)

שאולי כדאי שאלך להתאבחן,

ולא ראיתי בזה צורך כי הסתדרתי גם ככה מעולה בלימודים (וב"ה ב"ה גם עם החברות)

 

חשבתי שזה פשוט כי אני צריכה לעבוד על עצמי...

ניסתי תקופה ארוכה ורק נהייתי מתוסכלת יותר,

אפילו במקומות שהיה חשוב באמת להוכיח לעצמי שאני מסוגלת להשקיע-

 

אני לא יודעת אם יש לי הפרעת קשב...

 לא הגיוני שעד עכשיו לא עלו על זה!!!

 

דעתי מוסחת בשניות,

ואם מישו מדבר לידי נגיד בזמן מבחן אני לא יכולה להמשיך לכתוב,

 

 

מסתומא יש כאן כאלה שמבינים בזה...

 

אמא שלי לא רוצה שאלך לאיבחון,

היא חושבת שאם הסתדרתי עד עכשיו

למה לחפש בעיות?

ובכל מקרה היא לא תסכים שאקח ריטלין אז

חבל על הזמן ושאני פשוט צריכה להתחיל להתאמץ.

 

 

זה סתם עצלנות וחוסר חינוך או באמת הפרעת קשב וריכוז?

 

ציטוט מתוך הפורום שזה פשוט אני:

 

"אבל במשך הרבה שנים ההורים שלי לא הסכימו לבדוק את זה אפילו.
בכתה ט' התחילה לי ירידה משמעותית בציונים,ובכתה י' עוד יותר.(מתעודה שרובה מאיות לממוצע שמונים או פחות..)"

אין לי כוח לצטט את המאמר ועוד תיאורים שהייתי בשוק לקרוא..

מה אתם אומרים??

 

וסורי על המגילה הזו...
 

 

 

זה יכול להיות הפרעת קשב וריכוזהעוגב

(אז מה?

זה לא אומר שלא צריך לעבוד על עצמי...

אצלי המאבחן אמר שיש לי בעקרון הפרעה יותר חזקה מאיך שזה נראה כלפי חוץ כי עבדתי על זה..)

 

ובקשר למה שאמא שלך חושבת.. הרבה מאיתנו מסתדרים מצויין עד כיתה ח' ואז פתאום זה בא בבום...

*ולא בהכרח שעד עכשיו לא עלו על זה, יכול להיות שראו שאת מסתדרת והניחו לזה...*

 

אישית קלטתי את המצב עוד בכיתה ט' (שמכיתה י' אני אצטרך להשקיע כדי להצליח) ולכן עבדתי על למידה לפני מבחנים, עשיית ש"ב..אז זה עוד היה בתקופה שהלך לי חלק ולפעמים הרגשתי שאני סתם עושה... אבל עכשיו זה הרבה יותר קל (לא קל, אבל הכל יחסי)..

תנסי לעבוד על זה... לא לקום מהעבודה עד... (שעה/ גמירת מטלה וכו'..) ישר אחרי הלימודים לשבת על מה שצריך... (אחרי זה הרבה יותר קשה להכנס לראש..)

 

ב"הצלחה!!

 

 

ב"הצלחה ממש!!

גם אני בדיוק כמוך!הדובדבן שבקצפת

אף פעם לא עשיתי אבחון, רק הלכתי לנוירולוג שיתן לי ריטלין ובאמת כשאני עם ריטלין אני מתפקדת כמו תלמידה נורמלית...

כמו ש'העוגב' אמרה, זה לא אומר שלא צריך לעבוד עלזה...

אבל הרבה פעמים כשיש הפרעות קשב מגלים את זה בתיכון, כשהציונים מתחילים פתאום לרדת.

בהצלחה!

נראה לי ש..ט1

תנסי לעשות איבחון בגלל שי מלא תלמידים שרוצים ולא נתנו להם אז אם נותנים לך סימן שיש עניין בגו...

את ממש מודעת לעצמך, זה מקסיםשרבוב
גם אני לא ידעתי על ההפרעות קשב שלי עד ש...
הייתי סטודנטית. ץעלינו על זה במקרה בעקבות אבחון של אחי
ואז הרבה צרות בלימודים שלי היו מובנות.
כי הסתדרתי בלימודים וקיבלתי ציונים סבירים
אבל היה לי קשה ללמוד
ולא קיבלתי ציןן בהתאם לרמת הידע
וגם לא הבנתי למה זה קורה לי והדימוי העצמי שלי ירד.

אז חבל שאם את מודעת לכך שאת צריכה משקפיים לא תקבלי אותם.
אם את צריכה ריטחין אני מקווה שאמא שלך תראה זאת ותסכים.
לא רק מי שבקושי עובר בגרות צריך לקחת
גם מי שמקבל ציונים של 70 אבל יכול יותר מגיע לו יותר
אם זה בעזרת כדור
וזה חשוב לביטחון העצמי שלו
זה יכול להיות הפרעת קשב וריכוזהכהניסט הנודד
הסימנים שהבאת מעידים בדרך כלל על הפרעת קשב וריכוז, גם אם הורייך לא יסכימו לריטלין, ברגע שתאובחני כסובלת מהפרעת קשב וריכוז ישנם עוד פתרונות אחרים שיכולים לסייע כגון הקלות בבגרויות/חונך מטעם המוסד שאת לומדת בו, וכו׳, בקיצור, כדאי לעבור אבחון
וואי בדיוק נכנסתי לפורום הזה כדי לכתוב הודעה דומה!!!אנונימי (2)

אני עולה לט' ואף פעם לא עברתי אבחון. תמיד הייתי כזאתי קפיצית בכיתה וזה והחברות תמיד ירדו עלי על זה... באחת הפעמים שחברה שלי ירדה עלי אמרתי לה שאין לה זכות דיבור כי היא הרבה יותר ממני, אז היא אמרה לי שאני חיה בסרט והחלטנו לשאול את הבנות בכיתה מי יותר קפיצי ו"בעיתית" קיצור יצא שלי היו הרבה יותר קולות ממנה, מה שאומר שאני יותר בעייתית בקטע הזה.... תוך כדי חברות שלי הראו לי דברים שלא שמתי לב אליהם לפני- כאיךלו- שמתי לב שאני מתנדנדת המון על הכיסא בזכות ההערות של המורות "שבי ישר זה מסוכן" (אהה כן מה את אומרת, נראלי יותר מסוכן בשבילך זה שאני אפסיק להתנדנד...) אבל נגיד לא שמתי לב שאני מתופפת כזה על השולחן או זזה על הכיסא בלי סוף (זה מה שחברות שלי ואמרות...) וכאלה דברים. היתה לנו ישיבה של כל אחת עם המחנכת שלנו לקראת התעודה ואז המורה אמרה לי שיש שני דברים שאני בעיקר צריכה לעבוד עליהם שהם הדיבורים בכיתה  וההסתובביות מפעם לפעם אז אמרתי לה שאני פשוט מאבדת אותה, אז אני מציירת במחברת כדי להתרכז, וכשמורות מעירות לי על ציורים במחברת, אני פשוט מתחילה לדבר, ולהסתובב בכיתה.אז היא אמרה לי שהיא תדבר עם אמא שלי על אבחון ושבינתיים אני יעשה את ההשתדלות שלי. רק מה- 8 שנים נאי בבית ספר ואף מורה לא חשבה לדבר עם אמא שלי על אבחון... אז אמא שלי אמרה שאני לא היפר אקטיבית ושזו פשוט צריכה להיות ההשתדלות שלי...

אבל אני משתגעת--- כל תחילת שנה, אמצע וסוף מחצית אני מחליטה שזהו מעכשיו אני תופסת את עצמי בידיים ומתחילה להתאמץ יותר- וזה לא עובד!!!!

בתהליכי הקבלה לאולפנות היתה איזו מנהלת שאמרה שאני פשוט מוסחת מיותר מידי דברים תוך כדי השיעור במקום להתרכז בשיעור. אז יופי- אולי זה נכון אבל לי זה לא עוזר כי היא לא מאבחנת מוסמכת רק מידע כללי שלה... אז גם לזה אמא שלי לא התייחסה ברצינות.

היה איזה ראיון, שהמראיינת שאלה אותי שאלה ואז באמצע שעניתי- היה צלצול. איבדתי כל קצה חוט של מחשבה, הלך הראיון ולא התקבלתי. איזה כיף.

תמיד כשהמורה נותנת חומר למבחן בעיקר במתמטיקה, אני עוברת על נושאים ומגלה שאני יודעת הכל מצוין ואז מגיע המבחן, לא רק שהמורה מתחשבת בי ונותנת לי הארכת זמן, אני גם נכנסת ללחץ מזה שאני אחרונה ומוציאה 70.

כל שיחה שיש לנו בבי"ס, בנוער, בישוב או משהו כזה, אני מתרכזת, מתרכזת, מתרכזת ופלופ- פתאום מאבדת את מי שמעביר את השיחה. לא יודעת מה אמר לא כלום. ואז בבית " על מה הוא דיבר"? אאאהה... לוידעת בעיקר כזה על זה וזה. מה שכן הצלחתי להקשיב.

אני מתחרפנת ולא יודעת מה לעשות. אמא שלי לא תיקח אותי לאבחון, ואני גם לא אבקש ממנה...

תודה למי שקרא את ההרצאה שלי עד פה... אני לא מצליחה לקרוא כאלה מגילות ארוכות...

 

אה.. ושכחתי- אניאנונימי (2)

הייתי בחידון תנך כזה בבית ספר שנה שעברה והשנה. (פומבי)

שנה שעברה לקחתי איזושהיא תרופת הרגעה שאני לא זוכרת מה היא, והייתי די רגועה,

והשנה חצי שעה לפני החידון גיליתי שהוא נגמר אז לא היה לי מה לעשות וכל החידון רעדתי ובסוף הייתי מקום שני...

זה גם קשור?

מישהו יכול להסביר לי בקטנה (אין לי כח לקרוא מאמרים ארוכים) מה זה הפרעות קשב ומה התופעות שלהם? מה ההבדל בין כל סוג של הפרעות וכדומה?

מממש תודה!!

אז אניאנונימי (2)

מצורפת למועדון הלקוחות של לקויות למידה?

קפייץאנונימי (2)


אני מקפיצה ואני אשמח לתשובהאנונימי (2)

ו... אם מישהו רוצה לפנות אלי באישי במקום לכתוב פה אז שיגיד ואני יפנה אליו...

רק זה מסוכן, זה עלול להתגלגל לחפירות חופרות מאד

הפרעת קשב וריכוזיהושבעט5

לגבי הפרעת קשב. הרבה תלמידים שמסתדרים עד התיכון ,כשעולה רמת הלימודים לפני הבגרויות הציונים שלהם יורדים.

לגבי אבחון להפרעת קשב וריכוז ולקויות למידה .אבחון זה עסק יקר של כמה אלפי שקלים תלוי בסוג האבחון(דידקטי, פסיכודידקטי ,אבחון של הפרעת קשב ועוד)

רק לידע כללי רבים ממאותגרי הקשב הם בעלי אינטלגנציה גבוההוכן הם הסתדרו ללא שום טיפול.

אני לא בעד מתן ריטלין גורף למאותגרי קשב, זה משהוא אינדודואלי.

אבחון עשוי לתת הקלות בבגרויות .  

ההחלטה אם לעשות אבחון  צריך לשקול אותה עם ההורים שלכם.

בהצלחה לכולם.

אבל שווה לעשות אבחון עם התיאור שלי או לא?אנונימי (2)אחרונה


מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך