מקור ראשון. תסלחו לי, אבל יש גבול לטמטום ורדידותירח חסר

של עיתון שמתאצל באיצטילא אינטלקטואלית אבל מתעקש בתוקף להעליב את האינטיליגנציה של קוראיו.

 

20150602011153.jpg

פעמיים. גם בתוכן וגם בתמונה.יזהר


הרמב"ם נתפס בציבורים שונים כהוגה דעות ליברלאלעד

ופתוח יחסית לתקופתו.

 

אני מבין איך הם הגיעו לשיבוש הזה

אכן, יש אנשים שכל חייהם, בקטנוניות משוועת, יחפשו רק את הרעותן טל

ב(כמעט) כל דבר שלא בא להם בטוב.

 

נו, שיהיה. עם ישראל שרד הרבה מאוד טרחנים שמחפשים רק על מה להתלונן ורק איפה לצעוק כל הזמן, רק לצעוק.

 

שימשיכו לצעוק, ורק לצעוק, וימשיכו לתהות למה אף אחד לא מניד עפעף לעברם ולא לוקח ברצינות את דבריהם

יש כאן אבסורד מטורף, לכולי עלמא.יזהר

את תראה מה הרמב"ם בעצמו כתב על אנשים דוגמת עורך מוסף "שבת" של מקור ראשון - תבין את האירוניה.

החכם המוסלמי שבתמונה בהחלט ייתכן שהיה עושה מנוי על מקור ראשוקופיקס
אך הבעיה היא שהם קוראים לו הרמב"ם משום מה.
חכם יהודי דווקא, מטורקיה.אלעד
עד מתי תצקצקו בלשונכם המשורבבת
שגילח את פיאותיו כמוסלמי?יזהר


שבתאי צבי?ירח חסר


וכרגיל, אתה מחטיא לגמרי את כוונת מה שכתבתי. אני רגיל ותן טל


כמה פעמים אמרו לך שהירוק זה בחמישי? בשלישי בערב רק סגולירח חסר


???עובר עלייך משהו??? |תוהה|ותן טל


הבעיה היא שאתה מתייחס לפרסומת יותר מדי ברצינות.די"מ
אין ספק שזה העיתון הכי טוב שקיים.
רחוק מזהקופיקס


העיתון הכי טוב שקיים, כמו הפשקוויל הכי טוב בקירירח חסר

זו לא מחמאה מי יודע מה.

 

הרמב"ם לא היה כותב בשום עיתון, ומי שחושב אחרת באמת זקוק למעט הרחבת פרספקטיבות בחייו.

וזה גם לא נכון. אפילו ישראל היום עדיף עליוקופיקס


שטויות.די"מ
מה הבעיותשלךעם מקור ראשוןחוץ מזה שאתה לא מסכים איתו?
הם לפחות נותנים במה גם לדעות שהם ממש לא מסכימים איתם.
המאמר של הרב גינזבורג שפורסם לא מזמן בחיים לא היה מתפרסם בבשבע.
מוצש, המון כפירה וכל הדעות הבעייתיות שלהם בענייני דתקופיקס
אראל סגל דווקא סבבה, חגי סגל לפעמים גם בסדר, אבל יש שם גם המון המון שטויות.
עצם זה שהם עיתון חילוני לגמרי, גם מבחינת צניעות, אבל מייעדים את עצמם לציבור דתי זו בעייה.
ישראל היום מראש פרווה.
וזה שהם נותנים במה לכולם זה יפה אבל לא מכשיר
את כל הבעיות שיש שם.
הם לא מיעדיים לציבור הדתי אלא גם לציבור הדתידי"מ
הציבור הדתי עליו הם פונים היה קורא במקום ידיעות או ישראל היום שהרבה יותר בעייתיי מבחינת צניעות
אז פה קבור הכלבירח חסר

נתנו במה לרב יצחק וכבר זוכים לפרוטקשן מוראלי. צוחק

פחחחדי"מ
כל מי שמכיר אותי יודע דמאז ומתמיד תמכתי במקטר ראדון.
זה לא רק הרב יצחק.
אם תכתוב מאצר דעה רציני בעד תג מחיר אני גם מניח שהם יסכימו לפרסם.
הם ליברלים.
זה עדיף על לא ליברלים שהם לא אני (בשבע)
זה ממש לא עדיף, עם כל התיעוב שלי לארץ הקודש אחזקות בע"מ.יזהר

זה פשוט צינור להרבות כפירה בישראל. אבל לא סתם כפירה, אלא זו הכי מסוכנת: שיש כיפה לראשה.

אתה נתפס לקטנות.די"מ
הם באים לומר שהם עיתון רציני ולכן הוגים למינהם היו כותבים בו.
בציבור הרמבם נתפס כפילוסוףולכן הם הביאו אותו.
המכולת שלי הכי טובהירח חסר

אם משה רבינו היה חי היום הוא היה מתנדב להיות קופאית אצלי.

 

לדידך זה אשכרה מסע פרסום הגיוני ושפוי.

לזה הוא התכווןאלעד

העיתון הנ"ל רצה להפגין פתיחות יחד עם מסורת כדי לצרף מנויים חדשים מסוג מסויים,

ובחר ברמב"ם

 

האם הוא צדק עובדתית-הערכתית באשר להעדפותיו של הרמב"ם? כנראה שלא

האם הקמפיין הזה קליט ומובן ומשדר מבחינתם את המסר באופן יעיל? כנראה שכן

 

וזה העיקר

 

ביום בו נתקן את כל סטיות ועוולות העולם תזכיר לי להעיר גם להם

בנתיים הביקורת התהומית הזו נראית קצת פאטתית

אתה בטוח?יוני
אם הם היו משתמשים ברבי לקמפיין הזה נראה לי שהיית מפגין עם צמיגים בוערים מול המשרדים שלהם..

לא?
אף אחד לא יעיז להשתמש ברבי אלעד


הסברים ארוכים ומפותלים לא הופכים טמטום תהומי לחכמה עילאיתירח חסר

הם רק מציגים את המסבירן באור מגוחך.

זה לא מענייןאלעד

ההתעקשות על זוטות אווילית בעיניי

טהרנים נמאסתם

^^^די"מ
מילא כשמדובר על משהו אמיתי.
אבל טהרנות כזאת במשהו שסך הכל זה פקסומת זה מוגזם
אבל זה הכיף שלהם...אל תהרסו להם.ותן טל

מי שמנסה לחפש תמיד אך ורק את הרע בכל דבר, בלית ברירה לעיתים יצטרך לרדת נמוך ולהיטפל לפרסומות כאלו ואחרות בהיטפלויות קטנוניות ומעיקות, רק כדי לספק את היצר הזה.

 

מעניין אם יש לזה שם בספרות המדעית לרצון הזה לחפש את הרוע הרוע הרוע, ואם אין - ליצור אותו יש מאין כדי שיהיה אפשר "למצוא" אותו.

 

לאחרונה אני מגלה יותר ויותר אנשים כאלו - אבל מנגד זה עוזר לי להבין שתכל'ס הרוב לא כאלו. וזה נחמד שהרוב לא כאלו

זו לא טהרנות אלא אנקדוטה חשובהיזהר

שמצטרפת לביקורת אחרת, יותר מהותית.

לא מסכים.די"מ
אתה מתייחסים לפרסומת יותר מדי ברצינות.

(כמובן שאם החלטת שאתה לא מתעסק עם התקשורת (כמו תורת החיים) אז אין לך עניין במקור ראשון.אבל אם אתה כן בעד תקשורת מקור ראשון זה ה-במה"
אתה ודאי יודע מי הקים את מקור ראשון..יזהר

קצת מצחיק לומר "לא מתעסק עם התקשורת"..

 

בכל מקרה, אני לא מבין את האמירה הזאת "זה ה-במה". למה לא בידיעות אחרונות או ישראל היום? יש להם תפוצה יותר רחבה.

מה הקשר למאיר עוזיאל ומשפחת ליסטנברג?ותן טל

והתשובה לשאלה שלך, היא כזאת - והיא מבוססת על אנשים רציניים ביותר - 

 

כיום, "קובעי המדיניות" בישראל, אין להם יותר מידי זמן לקרוא עיתונים ובכל זאת הם רוצים לדעת את הלך הרוח בישראל. לשם כך, הם פונים בעיקר לעיתוני הקצה - מקור ראשון, והארץ - קוראים בתמצתיות את שניהם, ולכל הפחות "חשים" שהם מכירים כעת את האידיאולוגיה של שני הצדדים, "מרגישים" איך "הציבור" חש נכון להיום - ואז מתאימים את עצמם לקונספט. 

 

על כן, במובן מסוים, למרות התפוצה של ידיעות ושל ישראל היום אכן הרבה יותר רחבה משני עיתוני הקצה הקטנים - בכל זאת במובן מסוים לעיתונים הקטנים יש כוח תקשורתי והשפעתי על "קובעי המדיניות" בישראל. אז יש משמעות רבה למקור ראשון, הרבה יותר ממה שנראה אפילו מהעובדה שכיום כנראה שבשבע הוא יותר נפוץ מבחינת כמות, מאשר מקור ראשון.

זה לא עניין של עיתוני קצה אלא של רמה.די"מ
בארץ טמקור ראשון הם עיתונים ברמה בשונה מהשאר
מה זה אומר "רמה"?יזהר


יצא לך לקרוא מקור ראשון?די"מ
המאמרי דעות שלהם כמו גם מוסף שבת מנהלים גיונים רציניים
כן, יצא לי לראות. לא מתרגש.יזהר

אכן, הרמה האינטלקטואלית גבוהה מאוד. עדיין לא מתרגש.

 

הרמב"ם, למשל,  היה אינטלקטואל גדול, אבל גם פונדמנטאליסט לא קטן. הוא לא היה כותב במקור ראשון אלא שורף אותו בכיכר העיר.

נכון.אני גם לא מאמין שהוא היה כותב שםדי"מ
לא טענתי שלא.
רק אצייןיזהר

שהרמה האינטלקטואלית בפורומים בכיפה היא כמה רמות מעל הרמה כאן. בכל זאת עזבתי אותם ועברתי לכאן. יש עוד שיקולים חשובים.

זה גם פתיחות.די"מ
אין היום במה אחרת.
בשבע לא נותנים במה למי שלא בול כמוהם.
במקור ראשון אני מאמין שיפרסמו מאמר שתומך בתג מחיר.
בבשבע בחיים לא.
בבשבע יש מרחב דעות מסויים.יזהר

אני חוזר ומציין מדי פעם: בשבע זה לא ערוץ 7. הם יותר פתוחים, הרבה פחות פטרנליסטים, ובאופן כללי יותר הוגנים ומאוזנים מהערוץ.

נכון.די"מ
ועדיין.

תמיכה בתג מחיר לא תראה דם.

כשהיה שאלת השבוע על תג מחיר רוב מוחלט של התגובות נעד-בין הכלה לתמיכה.בעיתון פורסם תגובה נגד ועוד דניים שמכילים חצי..
"בנוסף לארגונים סביב הישיבה, יזם הרב טל ב-1997יזהר

את הקמת העיתון "מקור ראשון" בגלגולו הראשון, אשר היה בבעלותו עד לפשיטת רגל ב-1999.‏[1]

 

באמת מוזר שבערך של העיתון עצמו זה לא נזכר.

 

לגבי טענתך על קובעי המדיניות - אשמח לראות מקור לה.

כי זה לא עניין של תפוצה.די"מ
זה עניין של איזה במה ולא רמת החשיפה (גם אבל רק בנוסף)
מקור ראשון זו במה לדיונים אינטלקטואלים(אני לא כזה אז אני לא יודע בדיוק איך כותבים את זה ..)


התכוונתי שהרב טל לא מתראיין ולא יצא לפחות לראות מאמרים שלו או של תלמידיו בתקשורת.
בחודשים האחרוניםיזהר

פורסמו כמה וכמה מאמרי דעה של אבישי גרינצייג, בכיפה ובסרוגים.

מאמר שלי פורסם בעבר, גם הוא בסרוגים, וכן בעלון האינטרנטי "בסוד שיח".

כמה מאמרים של הרב רועי אביחי, הרב מיכאל פירר, הרב אליקים צדוק, הרב צחי שטרן, שגב כהן ועוד כמה מרבני הישיבה פורסמו במשל השנים בבמות שונות.

וכמובן, הראיון הידוע של הרב טל בעיתון "משפחה" מלפני 8 שנים, וכן חילופי המאמרים בעקבותיו בהצופה.

יפה לא ידעתידי"מ
לא מזמן היה כתבה במקור ראדון על רבנים שלא מתנגדים לעלייה בהר הבית אך לא תומכים בפומבי או שהם עצמם לא עולים בין השאר גם על הרב טל והיה כתוב שמלשכתו מסרו שכדכו הוא לא מתראיין ולכן הם לא יגיבו (משהו כזה אני יחפש את זה ויעלה לםה אולי בהמשך)
נכון. הוא באמת כמעט לא מתראיין.יזהראחרונה

הכתבה במשפחה הייתה בתנאים מיוחדים. הרב טל אישר את הנוסח לפני הפרסום.

 

כעת אני נזכר שהוא התראיין פעמיים גם למקומון של המועצה האיזורית (זה מופיע אפילו בערך שלו בויקיפדיה), וכן בראיון וידאו טרי.

יש הבדל בין עיתון למכולתדי"מ
אם ככה מקר"ש הצליחומשה

לעשות קמפיין בלי גסויות ושערוריות רגילות, שעדיין ימשוך תשומת לב ולא יהיה משעמם....

 

יפה.

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך