עריכה:הוספה
שם
גיל
רמת פעילות בעניין הר הבית
עולה/לא עולה
כל כמה זמן עולה
מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית
מעוניין לפעול בתחום ה...
הצטרפת למערך?
צוות?
עריכה:הוספה
שם
גיל
רמת פעילות בעניין הר הבית
עולה/לא עולה
כל כמה זמן עולה
מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית
מעוניין לפעול בתחום ה...
הצטרפת למערך?
צוות?
די"משם - נחשון עמית.
גיל - 20.
רמת פעילות בעניין הר הבית - משתדל כמה שיותר. בעיקר הסברה שכנוע אנשים לעלות והדרכת עליות.
עולה/לא עולה - עולה!
כל כמה זמן עולה - לפחות פעם בחודש.
מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית -שאתי ערבי זקן שעקב אחרינו וכל מי שהוא ראה שמלמל הוא רץ לשוטרים "הוא מצלי הוא מצלי" (הוא מתפלל) אמרתי לו, למה מפריע לך? אתה אדם מבוגר! זה מה שיש לך לעשות? כולה מישהו אמר כמה מילים. מה אתה נדלק? והוא ענה תקשיבו טוב!!! " אם אתם היהודים תתפללו - יבוא משיח שלכם כי אלוקים שלכם שומע אתכם פה. ואז הוא יבנה בית מקדש שלכם ויזרוק אותנו מכאן. אתם לא תתפללו, הוא לא ישמע ואנחנו נשאר כאן!!!!" (במבטא ערבי כמובן...)
מעוניין לפעול בתחום ה... - הסברה להעביר שיחות/שיעורים בענייני הר הבית ולהמשיך בהדרכת עליות...
הצטרפתי למערך - אמרתי שאני יכול להיות בצוות הסברה וכתיבה, לא עשינו כלום בפועל... עושה לבד...
אשרייךךךך

שם: יזהר ברק
גיל: 26
רמת פעילות: אין משהו מוגדר. קצת מלחמות ויקיפדיה.
עולה/לא עולה: עולה.
כל כמה זמן עולה: פעם ב.. לא כל כך יוצא לי.
פעילות: לא יודע. אוכל לסייע בדברים נקודתיים. לא יכול להתחייב.
די"משם: מעון טל.
גיל: 16.
משתדל לפעול, בד"כ בקושי יוצא לי...
עולה בעז"ה, לפחות כל שבועיים.
היו הרבה, אבל הכי הכי זה היה בשבועות לפני שנתיים, עלינו ונתנו לנו לעשות את הסיבוב הקצר,
הלכנו בבכיות וזה היה ממש מרגש. לא יודע להסביר את זה...
מעוניין לפעול בכל תחום, בתנאי שלא יקח יותר מידי זמן.
איך מצטרפים?
ונסי
מעל 18
תפגשו אותי ותדעו;)
עולה, ישתבח שמו, אם אפשר גם שלמים, חטאת, נדבה וקורבן פסח.....
מה זה מערך? וצוות של מי?
שם : רחל
גיל: 16 ומשו
רמת פעילות: לא הרבה, מנסה.
הצטרפתי למערך. המערך והצוות זה אותו דבר, לא??

שם-לא כעת
גיל _16-17
רמת פעילות בעניין הר הבית -נמוכה
עולה/לא עולה -עוד לא
כל כמה זמן עולה-0
מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית-לא קרה עדיין
מעוניין לפעול בתחום ה...-בניית המקדש
הצטרפת למערך?-??
צוות?-?!
די"מבנימין
14
לא עולה
מעוניין להצטרף לפעילות...
די"משם נועם חסון
בן 15
משדתל בחוזרים להר
עולה\לא עולה עולה!
התחלתי בי"ז בתמוז מאז עליתי 3 פעמים
בפסח הייתי עם חברים בעיר העתיקה, אז הלכנו להיתפלל בכותל בדרך ראיתי אישה עם ילדה קטנה שהלכו, והילדה הצביע על כיפת הסלע ושאלה את אמא שלה "אמא זה בית המקדש?" ואמא שלה אמרה "עדיין לא"
מעוניין לפעול במה שאוכל לעזור
שם-אורי
גיל-15.5
רמת פעילות-מתווכח עם אנשים
עולה להר משתדל פעם בחודש.
מקרה מרגש- עשינו סיום עם מזונות בהר.
כל השאר לא הבנתי.
שם: דביר מ'
גיל: 14
רמת פעילות: עליתי פעמיים, מקווה לעשות זאת עוד
עולה: עליתי פעמיים
כל כמה זמן: לא מוגדר
מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית: האומץ של הרבנים לעלות להר
מעוניין לפעול בתחום: צריך לחשוב על זה
הצטרפתי למערך?? אפשר הסבר בבקשה?
צוות???????
שם: אורי שילה
גיל: 15 וחצי
עולה/ לא עולה: עולה
משתדל בערך פעם בשבוע שבועיים
מקרה שהכי ריגש: לא זוכר
מעוניין לפעול ב- מה שאפשר
מערך, צוות: עוד לא
קול דממהשם- חוה
גיל- 15
רמת פעילות- משתדלת לפעול כמה שאני יכולה, ותמיד שואפת ליותר..
לא עולה.. אבל בע"ה אני רוצה לעלות
מקרה שהכי ריגש אותי בהר- יש כל מיני, לא זוכרת ספציפי עכשיו
מעוניין לפעול בתחום ה... כל מה שאני יכולה לתרום
הצטרםות למערך- בטח! ברור!
צוות- הסברה 
שם - אדם עמנואל פרופ
גיל - בקרוב 51
רמת פעילות בעניין הר הבית - עריכה דיגיטלית של חומרים, צילום עליות ואירועים בנושא, הדרכה והפצת ענייני ההר.
עולה/לא עולה - עולה, עד לפני שנתיים פעמים בודדות, מאז יום ההולדת ה-50 פעם בחודש + מה שאפשר בימי חול המועד (התדירות גדלה במיוחד מאז נסיון ההתנקשות ביהודה גליק)
כל כמה זמן עולה - כ-30 שנה, פעמיים בתשמ״ז, אחת מהן בשבת ואחת להלן (במסגרת נוער נאמני הר הבית בזמנו) ומאז תשע״א כנ״ל
מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית - לפני 29 שנים, בחוה״מ סוכות, כאשר עלינו קבוצה יחד עם הרב ישראל אריאל והרב דב ליאור, כשהגענו מול מקום קודש הקודשים הרב ישראל עשה השתחוויה מלאה, מה שגרר מהומה לא קטנה
מעוניין לפעול בתחום ה... - כבר פועל מה שאפשר בזמן שיש
הצטרפת למערך? - מחובר לכמה קבוצות שונות
צוות?
גזיר עיתון מהעליה שבו השתטח הרב אריאל (הפסקאות האחרונות נכונות גם היום)
די"מאלישיב יהודה
13
חילקתי פעם פליירים
מעולם לא עליתי
שם: נעם
גיל: 14
רמת פעילות בעניין הר הבית: משתדל לשכנע ולהסביר.
עולה/לא עולה: עולה!
כל כמה זמן עולה: מתי שיוצא.
יוסף בר-און, 15, 90%, עולה, שבוע (בעיקרון), מיקרה תמידי- להבין שמפה מושתת העולם ושפה ביה"מ היה. הפגנתי, כן, צוות הפגנות...
מישהי יודעת אם מבחינת הלכות צניעות מותר לבת לעמוד בדוכן של חוזרים להר?????
א ני בחוזרים להר בצוות דוכנים ובזמן האחרון אמא שלי לא מסכימה לי ללכת להקים תדוכנים היא אומרת שזה לא צנועה שבת היא מוקד התקהלות ניסיתי להסביר לה שזה מצווה להכניס לתודעה של עם ישראל את זה שיש את הר הבית וכו וכו אבל היא לא השתכנעה ותכלס יש בזה משו צודק כאלו שבת עומדת באמצע תחנה מרכזית עם דוכן ומחלקת פלאיירים קיצר הבנת? אז אני ממש ישמח שתיתנו לי הסבר הגיוני ומשכנע בשביל אמא שלי לא בשבילי אני כבר משוכנעת!
שאלת רב אם זה מותר?
איך את יודעת שאין עם זה שום בעיה?
רק רציתי לדעת מאיפה היא הביאה את זה...!!!😁
ותקשיבי לגבי מה שאמרת, אני לא רואה בזה חוסר צניעות, מכיוון שאנחנו פשוט מחלקות פליירים לאנשים ומדברות איתם, כאילו אנחנו לא צועקות או משהו, אלא מחלקות פליירים, ומי שרוצה בא ומדבר איתנו... אז זה לא שכל הרחוב שומע אותנו צורחות, ואנחנו גם לא מרכז הרחוב, אלא כל בנאדם מקבל ממנו דף בצורה פרטית, ואם הוא רוצה אז הוא יכול לבוא לדבר איתנו... הבנת מה ניסיתי לומר?
חיחיחי ניראה לי אני גם יודעת מי את!!!! אני רושמת לך בפרטי!!!
שם:לוי
גיל:15
עולה כשיוצא
צוות דוכנים לבנתיים...
לדעתי אתן ממש צודקות אך משום כיבוד הורים נראלי שצריך לשאול רב כי זו מצווה מאוד חשובה וגם בכל זאת לא הכל אנו יודעות ולמדנו לפרטי פרטים את נושא הצניעות!
אבל שתדעי שאני ממש מערצה שלכם על כל מאמצכם בעז"ה כדי שביהמ"ק יבנה1
אשריכם ישראל!![אח שלי גם בתנועה
]
רות גרוסמן.
חוזרים להר!כל האנשים שעולים להר הבית-
אתם לא מגדירים את עצמכם שהרב קוק זצ"ל הוא הרב שלכם?
ו

שם רבקה ברזילי
גיל שישית
רמת פעילות בעניין הר הבית 0 
עולה/לא עולה בינתיים לא
כל כמה זמן עולה
מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית
מעוניין לפעול בתחום ה...
הצטרפת למערך?
צוות?
שם-ישראל
גיל-14
רמת פעילות בעניין הר הבית-מאפס עד 10-3
עולה/לא עולה-לא עולה סכנת מוות...
כל כמה זמן עולה
מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית
מעוניין לפעול בתחום ה...
הצטרפת למערך?
צוות?
נתנאלוש21נתנאל
21
בינונית
לא עולה
מעוניין לפעול בתחום הדיגיטל
לך תתקן קודם אנשים שעושים להכעיס, אנשים שלא יודעים הלכה ושוגגים, אנשים שלא קמים בזמן לתפילה, אנשים שלא מקפידים על מניין ועוד כיד ה' הטובה על ההרהמורניקים. מה אתה נטפל לקבוצה של יראי שמיים שהולכים ע"פ רבנים גדולים ועושים דבר שבעיניהם הוא מצווה.
מילא היית בא ודן ומנסה להסביר ולשכנע למה אסור. אבל אדם שהולך ע"פ רבנים כמו הרב גורן הרב ליאור הרב ישראל אריאל הרב רבינוביץ ועוד רבים גדולים וטובים יקרא הודעה בשרשור היכרות בפורום הר הבית של איזה דודילה הרצוג זאטוט בן 27 שמנסה להטריל וקורא לצדיקים ממנו רשעים ועוברי עבירה - בוא נגיד שזה מאד לא משכנע.
ואל תעלב לא אומר שאתה זאטוט כלפי (גילוי נאות אני בן 25) ולא שאני צדיק יותר ממך (גילוי נאות אין לי מושג) אבל אתה זאטוט ופחות צדיק מגדולי ישראל שעולים להר.
עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית
לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com
כל העלונים שיצאו עד עתה:
עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf
עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf
עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf
עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf
עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf
עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf
עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf
עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf
עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf
עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf
לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com



אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆



לכתובת: naimlamikdash@gmail.com
זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.
למה לא עושים?
זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות
איך דוד ניסך מים?
לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'
אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.
הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!
אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא
על ניסוך מים בבמות:
ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.
למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך
נסכים מוזכרים רק בקרבנות.
אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.
צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.
רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.
הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.
ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).
כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.
שניסוך המים הוא פעולה ראויה.
אלא שדוד ניסך כי כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.
עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.
בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.
לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).
החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.
שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.
יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?
הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).
למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.
ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.
).שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה 
וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...
ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.
מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.
ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.
מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?
אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו
כבר בתור ילד...
כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?
כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.
לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו
בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים
איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים).
הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה).
"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.
שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה.
את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.
כן, בדיוק. אמרה הרובוטית.
אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.
הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.
פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו.
תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."
האוטובוסים, הרכבות ועוד...
מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?
או אפילו יותר מזה?
איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?
צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?
האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט?
אבל רק עכשיו ראיתי אותו...
בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.
גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.
ימח שם עראפתאחרונה