ואיך אפשר פורום חדש בלי שירשור היכרות?נחשון מהרחברון
עבר עריכה על ידי די"מ בתאריך כ"ז בסיון תשע"ה 17:56

עריכה:הוספה

שם

גיל

רמת פעילות בעניין הר הבית

עולה/לא עולה

כל כמה זמן עולה

מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית

מעוניין לפעול בתחום ה...

הצטרפת למערך?

צוות?

כל הכבוד!די"מ
שם:דוב
גיל:21
רמת פעילות:פעיל תנועת "חוזרים להר"
עולה/לא עולה:עולה!
כל כמה זמן עולה:כשלמדתי בירושלים הייתי עולה כל יום עכשיו משתדל פעם בשבוע-שבועיים,משתנה..
מקרה שהכי ריגש אותי בהר:לא יודע.
מעניין לפעול בתחום ה..:כל מה שאפשר.
אתה כבר לא לומד בירושלים?יזהר


מתחיל.נחשון מהרחברון
עבר עריכה על ידי נחשון מהצפון בתאריך כ"ז בסיון תשע"ה 18:06

שם - נחשון עמית.

גיל - 20.

רמת פעילות בעניין הר הבית - משתדל כמה שיותר. בעיקר הסברה שכנוע אנשים לעלות והדרכת עליות.

עולה/לא עולה - עולה!

כל כמה זמן עולה - לפחות פעם בחודש.

מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית  -שאתי ערבי זקן שעקב אחרינו וכל מי שהוא ראה  שמלמל הוא רץ לשוטרים "הוא מצלי הוא מצלי" (הוא מתפלל) אמרתי לו, למה מפריע לך? אתה אדם מבוגר! זה מה שיש לך לעשות? כולה מישהו אמר כמה מילים. מה אתה נדלק? והוא  ענה תקשיבו טוב!!! " אם אתם היהודים תתפללו - יבוא משיח שלכם כי אלוקים שלכם שומע אתכם פה. ואז הוא יבנה בית מקדש שלכם ויזרוק אותנו מכאן. אתם לא תתפללו, הוא לא ישמע ואנחנו נשאר כאן!!!!" (במבטא ערבי כמובן...)

מעוניין לפעול בתחום ה... - הסברה להעביר שיחות/שיעורים בענייני הר הבית ולהמשיך בהדרכת עליות... 

הצטרפתי למערך - אמרתי שאני יכול להיות בצוות הסברה וכתיבה, לא עשינו כלום בפועל... עושה לבד...

ווואונבנהמקדש
וואו !!! אין ספק שזה עוד ניצחון קטן שלנו עליהם במקום הכי קדוש לנו אשרייךךךך
שנזכה !!
מה; זה ההקפצה הישנה הזאת?נחשון מהרחברון
חחחחחחחחחח חחחחחחחחחח עדיף מאוחר מאף פעםנבנהמקדש
עונה -אור השחר..
שם - מי שחשוב לו לדעת מוזמן לאישי.

גיל - 17.5

משתדלת לפעול בתנועת חוזרים להר, בעיקר במסגרת צוות הסברה.

כרגע מנסה לברר לעצמי את סוגיית עליית רווקות, לצערי עדיין לא עולה..

צריך להוסיף סעיף - הצטרפת למערך? צוות?גאהלהיותיהודיה
שם - תפארת ביילא
גיל - 15
רמת פעילות בעניין הר הבית - פעילה בתנועת חוזרים להר ובארגון ייראה.
מעוניינת לפעול בכל התחומים (למעט שיחות טלפון כמובן...)
הצטרפת למערך? בוודאי!
צוות הפגנות כבוד B-) ..

[בתקווה לזכות את המנהלים בעריכת ההודעה בעתיד הקרוב..]
אשריכם!
הוספתידי"מ


אז-תהילה רבקה
שם- תהילה רבקה
גיל- 17.5
ב"ה מנסה כמה שיותר להיות פעילה בחוזרים להר ובייראה.
לא עולה..
וגם אני בצוות הפגנות ב"ה
תשובותיזהר

שם: יזהר ברק

גיל: 26

רמת פעילות: אין משהו מוגדר. קצת מלחמות ויקיפדיה.

עולה/לא עולה: עולה.

כל כמה זמן עולה: פעם ב.. לא כל כך יוצא לי.

פעילות: לא יודע. אוכל לסייע בדברים נקודתיים. לא יכול להתחייב.

 

מזל טוב על הפורום!אל הר המוריה
שם: אל הר המוריה
גיל: 22
רמת פעילות: לא מספיק.. עליתי פעמיים מאז החתונה ועוד פעם אחת שהיה סגור (נשואה שנתיים וחצי). מבחינה הלכתית קצת מסובך לי לעלות כרגע.
אבל-- אני אישה טובה ותומכת בבעלי כשהוא עולה גם אם זה על חשבוני.
בעיקרון רוב מה שאני יודעת זה מהמשפחה של בעלי.
הכי ריגש אותי: כשניסינו לעלות להר הבית יהיה סגור, היו שם חבר'ה ששרו ורקדו במשך חצי שעה.
לא הצטרפתי, אשמח לדעת במה מדובר.
בכל מקרה, אני די עסוקה במלחמות אחרות כרגע, ככה שאין לי לצערי יכולת לפעול.
אניטוביה2
אח של טוביה
21
רמה מאוד נמוכה (עצלן)
עולה
פעמיים שלוש בשנה
ההשתחוויה הראשונה שלי.
כל השאר ריק
לא מאמינה שאני כותבת כאן... אבלכתר הרימון
שם: כתר הרימון
גיל: 24
רמת פעילות: שיח וחינוך עם הקרובים והסביבה. לא משהו מוגדר.
עולה למקום המקדש.
ריגש: מה לא... מורכב מכדי לכתוב כאן.
עליתי פעמיים - לפני החתונה ואח''כ עם הבן שלי. מקווה כמובן שיצא עוד.
אני מקווה שאת לא עולה למקום המקדש עצמו...די"מ
אני צחיעוגי פלצת
לא עולה להר כדעת רבותיי
פעילות: סקרן לעקוב אחרי דיונים ופעילויות
בספר של הרב ליאור שלקחתי בו חלק היה קצת
על העליה להר
...ירא ורך לבב

שם: מעון טל.

גיל: 16.

משתדל לפעול, בד"כ בקושי יוצא לי...

עולה בעז"ה, לפחות כל שבועיים.

היו הרבה, אבל הכי הכי זה היה בשבועות לפני שנתיים, עלינו ונתנו לנו לעשות את הסיבוב הקצר,

הלכנו בבכיות וזה היה ממש מרגש. לא יודע להסביר את זה...

מעוניין לפעול בכל תחום, בתנאי שלא יקח יותר מידי זמן.

מוזמן להצטרף לחוזרים להרתהילה רבקה
בשמחה,ירא ורך לבב

איך מצטרפים?

יש שרשור על זה,אור השחר..
אני אתייג אותך שם

(מפלא' אז לא יכולה להביא קישור)
אפשר גם?אחיתופל
אשמח
עולהונסי

ונסי

מעל 18

תפגשו אותי ותדעו;)

עולה, ישתבח שמו,        אם אפשר גם שלמים, חטאת, נדבה וקורבן פסח.....

 

 

מה זה מערך? וצוות של מי?

של חוזרים להרדי"מ
לא עולהר.ק

שם : רחל

גיל: 16 ומשו

רמת פעילות: לא הרבה, מנסה.

הצטרפתי למערך. המערך והצוות זה אותו דבר, לא??

לא.גאהלהיותיהודיה
למרות שאת כבר בצוות שלי
שכוייח!אביחי מנחם
אביחי מנחם
17
משתדל להגיע לפעיליות של חוזרים להר..
עולה
לא מוגדר, גר רחוק...
לא יןדע מה הכי ריגש אותי..
המשךאחיתופל

שם-לא כעת

גיל _16-17

רמת פעילות בעניין הר הבית -נמוכה

עולה/לא עולה -עוד לא

כל כמה זמן עולה-0

מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית-לא קרה עדיין

מעוניין לפעול בתחום ה...-בניית המקדש

הצטרפת למערך?-??

צוות?-?!

מערך פעילים.תהילה רבקה
יש צוותים שונים של חוזרים להר בהם שאפשר לפעול בהם- הסברה, הפגנות, פרובוקציות, ציוד, הפצה. מוזמן בשמחה לפנות לדי"מ שיצרף אותך למערך ולאביה 7 שתצרף לצוות מסויים..
לאביה לא כדאי פה.אור השחר..
עדיף שייתן פרטים למישהו מאיתנו ונעביר הלאה..
סבבהתהילה רבקה
תשלח לדי"מ
או לך או לאור השחר.. או לגאהלהיותיהודיהדי"מ
אם זה בן שיפנה אליי אם זאת בת שתפנה אליכן
זה בן. בגלל זה כתבתי שיפנה אליך..תהילה רבקה
די"מ?אחיתופל
לא הייתי בפורום מלא זמן מקווה שעדכני ויש על מה לדבר
מי שעכשיו אחראי על פעילים בניםתהילה רבקה
זה יאיר: 0507984440
אם אתה רוצה להצטרף לפעילות תפנה אליו.
תורימאיר.

שם:מאיר
גיל:0-
רמת פעילות בהר הבית:מפגין נגדה באנטישמיות בווצאפ
לא עולה
הכי ריגש אותי:משחק כדורגל של ערבים דרמטי שנגמר בבעיטה מכריעה בשניות הסיום"
הצטרפות למערך המפגינים נגד העליה להר
ובעד המשך השליטה הערבית במקום

@די"מ מה נראלך שאתה תגיב בציניות בפורום שלי ולא תקבל תגובה ציונית הולמת?!?

גאה בכםאוהב תורה
בן 37, נשוי + 5 ועוד מעט שש בעז"ה.
עולה להר למעלה מעשרים שנה.
היו תקופות שכל יום ואף יותר מפעם ביום.
בשנים האחרונות משתדל לא לפחות משלוש פעמים בשנה.
פעלתי במסגרת רבים מתנועות המקדש.
אבל הכי מעדיף לפעול עצמאית...
עיקר העיסוק, כשאני מצליח למצוא זמן לכך: איסוף וכתיבה של בירורים הלכתיים.
אשמח לשתף בדברים שתחת ידי.
מקרה שהכי ריגשאוהב תורה
לא מלאתי עד עכשיו סעיף זה, אבל החלטתי לשתף לכבוד חנוכה. זכיתי להיות בארועים מרגשים רבים בהר וסביבו, וכמובן הארועים הנוגעים לי אישית הם אלו שהכי מרגשים אותי. גם חתונתי היתה ליד הר הבית, וגם בה היו ארועים; וגם אשתי נעצרה בלילה לפני החתונה בשער ההר עם כמה מלווים - אבל רציתי לספר על השבת שבע ברכות שלנו.
באותה התקופה - סוף תשרי תשס"א, שבועות ספורים אחרי עליית שרון להר - יהודים לא הורשו להיכנס אל ההר; והמשטרה לא אפשרה גם עריכת סיבובי שערים.
לכבוד החתונה והשבת, שכרנו את מבנה האידרא - כיום ישיבת נתיב אריה - ושם ערכנו את הסעודות המשפחתיות וחלק מהתפילות. בבוקר השבת התפללנו בבית המדרש של ישיבת בית הבחירה שזכינו לייסד כחודשיים קודם לכן, ואחרי התפילה הגענו כמעט כל המתפללים - אפילו סבא שלי ז"ל - בשירה ובריקודים דרך השוק אל השער של ההר, לתדהמת השוטרים - שלא הספיקו לשוחח עמנו, למרות שהם רצו, משום שרק אמרנו בקול פסוק "שיר המעלות שמחתי באומרים לי בית ה' נלך" ואז החתן הכריז "נלך", ועזבנו את המקום. אחרי הסעודה, שבתי והתעטפתי בטליתי החדשה אותה לבשתי מהחתונה, והזמנתי את החבורה לצאת להמשך הסיבוב. יצאנו ארבעה עשר איש - אחד עשר גברים, אשתי ושתי אחיותי. על מנת שלא נופרע, עשינו סיבוב גדול, ומרחוב מעלה חברון ירדנו לשער הכותנה, בשירה ובצהלה. השוטרים הנדהמים בשער הספיקו לשמוע אותנו אומרים בקול רם מזמור "מי יעלה בהר ה'...", ואנחנו בסיום המזמור כבר רצנו דרך סמטת הקיצור אל שער הברזל; שם עשינו אותו הדבר, ורצנו אל שער המשגיח. בצאתנו משער המשגיח אחרי אמירת המזמור, היתה קבוצה גדולה של שוטרים שבאה להתנפל עלינו. אני זוכר את הקצין תופס אותי בחוזקה, מעקם את ידי אל מאחורי הגב, ומכריז "הלל אתה עצור" (שמי הלל למי שלא יודע...).
אני זוכר כיצד חולפות לי המחשבות בראש בזריזות: אסור לי להיות עצור עכשיו. יש לי אורחים שהגיעו במיוחד מחו"ל. זה פשוט לא שייך.
אני זורק את עצמי בכח לרצפה. אני שומע צעקות - אתה לא עוצר את החתן!!
אני שוכב על הרצפה. עוצם עיניים. אומר לעצמי - תירגע. ספור עד שלוש - אחת, שתיים, שלוש. פוקח עיניים. רואה את הקצין עומד מעלי עם שתי רגליו משני הצדדים. אשתי מתכופפת אלי בדאגה. מה, היא לא מבינה שרק עשיתי את עצמי נופל?
החלטתי שהגיע הזמן לפעול. אני מתרומם, ובבת אחת מכריז - קדימה, לשער הבא!
ובהחלטה של רגע אני אומר לאשתי - בואי נברח!
אני פותח בריצה בכיוון הפוך מהשער הבא. טליתי מתנפנפת לאחור, ומשמשת עבורי ככנפיים (לא באמת עפתי, אבל הרגשתי שזה מה שעלי לעשות, ואשתי תיארה אותי אחר כך שנמלטתי באופן דומה; אולי כמו מלאך...). אחר כך שמעתי שאחד מחבריי תפס את הקצין בכח שלא ירדוף אחרי...
כל הדרך אני שומע רגליים רצות מאחוריי. אני יודע שעלי להיעלם מכל השוטרים, ועולה בדעתי שהם לא מכירים כמוני את העיר העתיקה. ובאמת, כמה פניות מכמה סמטאות - מקום אחד התחבאתי באיזו פינה אבל ראו אותי - ואחר כך ברחתי משם והמשכתי לאן שכנראה השוטר האחרון שרדף אחרי כבר פחד להסתובב לבד...
כשהגעתי לביתי החדש בעיר העתיקה (באזור המכונה "הרובע היהודי" המשטרה עוד לא ידעה איפה הוא...), אשתי כבר חכתה לי שם...
לפי מה ששמעתי, השוטרים נהגו באלימות רבה כלפי חברים שלי, ואחד החברים מתוך הגנה עצמית פצע את אחד השוטרים, אשר לאחר מכן נאלץ להסתובב עם יד מגובסת.
שני חברים שלי נעצרו - ושניהם סירבו להגיד מי מהם הוא החתן...
בסעודה שלישית רבים מחבריי כבר לא הופיעו, מחשש שהם מבוקשים, ואני בעצמי הופעתי מאילוצים משפחתיים בלבד - ולהפתעתי לא זכינו לביקור משטרתי.
כל שבוע השבע ברכות לא נעצרתי - ורק במוצאי היום השביעי (והיינו אור ליום ששי) נעצרתי ברחבת הכותל, אבל אולי זה סיפור לפעם אחרת...
כנראה שלחתן יש שמירה מיוחדת, וכנראה שלחנוכה יש סגולה מיוחדת הגורמת לי להיזכר בימים מקדם, וזכות הקוראים היקרים, אשר פורום חשוב זה מעודד ומעניק את התחושה שמאמצינו מאז לא היו לשווא, וגם אם כיום אני וחברים שלי מאותה התקופה לא עושים עוד את אותם דברים שהיינו עושים - בכל אופן יש דור צעיר ונמרץ בעל כוחות, שיוכל לקדם אותנו מהרה לקראת הגאולה.
מדהים.די"מ
גם לי יש חלום מה אני אעשה כשאני יתחתן בעז"י שההרחקה קצת מפריעה לו הסיפור שלך בהחלט מעודד.
תודהאוהב תורה
בעז"ה שתזכה להתחתן במהרה בשמחה ללא הפרעות והרחקות.
באמת המצב היום הוא אחרת מכמה בחינות. עצם המושג "סיבוב שערים" היה חידוש עצום אז, שלקח למשטרה זמן לעכל אותו (וזה יותר משנה לפני שהתחילו הסיבובים בראש חודש - אם כי כבר התחלנו כמה חודשים לפני כן בעריכת סיבובי שערים בשבתות מברכין בצהריים; בשבתות ארוח שקראנו להם "שבת הר הבית").
אולי השינוי המשמעותי שהיה בארוע שם, שגם השוטרים חטפו, והחברים שלי לא הושיטו להם את הלחי השנייה.
הראיתי לאשתי מה שכתבתי והיא תקנה אותי, שאני זה שחיכיתי לה בבית, בזמן שהיא עוד הסתובבה בסמטאות וחיפשה אותי בכיוון אליו ברחתי.
תהיה בטוח שהרעיון שלי יותר מקצועי משלך די"מ
צריך לגוון אי אפשר לחזור על מה שכבר נעשה...
אני בטוח. אודה לך אם תזמין אותיאוהב תורה
חחחח קודם נמצא כלה ונראה אם היא תסכים...די"מ
גם אני...יוסף הצדיק

בנימין

14

לא עולה

מעוניין להצטרף לפעילות...

דבר איתו -אור השחר..
^^^שמחשהו חכתוב את המספר שאני איתו כרגע כי אני לא יודע מה הודי"מ
ותבוא מחר למאהל @יוסף הצדיק
הנה הוא -אור השחר..
0525850805
כן, הייתי שם...יוסף הצדיק


מוזמן להגיד לי באישי מי אתה די"מ
שמתי לב עכשיו שעדין לא כתבתי פהיהדות=דרך חיים

שם נועם חסון

בן 15

משדתל בחוזרים להר

עולה\לא עולה עולה!

התחלתי בי"ז בתמוז מאז עליתי 3 פעמים

בפסח הייתי עם חברים בעיר העתיקה, אז הלכנו להיתפלל בכותל בדרך ראיתי אישה עם ילדה קטנה שהלכו, והילדה הצביע על כיפת הסלע ושאלה את אמא שלה "אמא זה בית המקדש?" ואמא שלה אמרה "עדיין לא"

מעוניין לפעול במה שאוכל לעזור

ישר כוח!ימני

שם-אורי

גיל-15.5

רמת פעילות-מתווכח עם אנשים

עולה להר משתדל פעם בחודש.

מקרה מרגש- עשינו סיום עם מזונות בהר.

כל השאר לא הבנתי.

 

נראה לי הייתי בסיום הזה..די"מ
עם הרב ישראל אריאל ליד לשכת הגזית?


ונו.. אתה מצטרף לתנועה חוזרים להר?
אז ככה:dvir11

שם: דביר מ'

גיל: 14

רמת פעילות: עליתי פעמיים, מקווה לעשות זאת עוד

עולה: עליתי פעמיים

כל כמה זמן: לא מוגדר

מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית: האומץ של הרבנים לעלות להר

מעוניין לפעול בתחום: צריך לחשוב על זה

הצטרפתי למערך?? אפשר הסבר בבקשה?

צוות???????

טוב גם אניסתם אחת
שם: אוריה
גיל: 20
רמת פעילות בעניין הר הבית: לא הרבה. אחראית גלופות. רעיונות יתקבלו בברכה
עולה/לא עולה: לא עולה כרגע
מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית: לפני כמעט שנתיים. כשכמה חברה עם בנצי עלו והתפללו בקול והשתחוו
הצטרפת למערך? כן
צוות: ציוד
עונהאר"י בנשמה

שם: אורי שילה

גיל: 15 וחצי

עולה/ לא עולה: עולה

משתדל בערך פעם בשבוע שבועיים

מקרה שהכי ריגש: לא זוכר

מעוניין לפעול ב- מה שאפשר

מערך, צוות: עוד לא

הנני. מסתבר שעוד לא כתבתי קול דממה

שם- חוה

גיל- 15

רמת פעילות- משתדלת לפעול כמה שאני יכולה, ותמיד שואפת ליותר..

לא עולה.. אבל בע"ה אני רוצה לעלות

מקרה שהכי ריגש אותי בהר- יש כל מיני, לא זוכרת ספציפי עכשיו

מעוניין לפעול בתחום ה... כל מה שאני יכולה לתרום

הצטרםות למערך- בטח! ברור!

צוות- הסברה

את ממש מורידה מערכך!די"מ
את פועלת בצורה מדהימה!
ממש ממש כל הכבוד לך!
הזקן שבחבורה (בינתיים)אדמק

שם - אדם עמנואל פרופ

גיל - בקרוב 51

רמת פעילות בעניין הר הבית - עריכה דיגיטלית של חומרים, צילום עליות ואירועים בנושא, הדרכה והפצת ענייני ההר.

עולה/לא עולה - עולה, עד לפני שנתיים פעמים בודדות, מאז יום ההולדת ה-50 פעם בחודש + מה שאפשר בימי חול המועד (התדירות גדלה במיוחד מאז נסיון ההתנקשות ביהודה גליק)

כל כמה זמן עולה - כ-30 שנה, פעמיים בתשמ״ז, אחת מהן בשבת ואחת להלן (במסגרת נוער נאמני הר הבית בזמנו) ומאז תשע״א כנ״ל

מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית - לפני 29 שנים, בחוה״מ סוכות, כאשר עלינו קבוצה יחד עם הרב ישראל אריאל והרב דב ליאור, כשהגענו מול מקום קודש הקודשים הרב ישראל עשה השתחוויה מלאה, מה שגרר מהומה לא קטנה

מעוניין לפעול בתחום ה... - כבר פועל מה שאפשר בזמן שיש

הצטרפת למערך? - מחובר לכמה קבוצות שונות

צוות?

 

גזיר עיתון מהעליה שבו השתטח הרב אריאל (הפסקאות האחרונות נכונות גם היום)

ברוך הבא!די"מ
יש לי תמונה שלו משתחווה...יזהר


אניגעזלאן

אלישיב יהודה

13

חילקתי פעם פליירים

מעולם לא עליתי

 

‏נערךכבשה
עבר עריכה על ידי כבשה בתאריך כ"ז בתמוז תשע"ו 22:02


היכרותנ.ר

שם: נעם 

גיל: 14

רמת פעילות בעניין הר הבית: משתדל לשכנע ולהסביר.

עולה/לא עולה: עולה!

כל כמה זמן עולה: מתי שיוצא.

 

..כהנא צדק!

יוסף בר-און, 15, 90%, עולה, שבוע (בעיקרון), מיקרה תמידי- להבין שמפה מושתת העולם ושפה ביה"מ היה. הפגנתי, כן, צוות הפגנות...

דוכן חוזרים להר!א"י לעם ישראל!!

מישהי יודעת אם מבחינת הלכות צניעות מותר לבת לעמוד בדוכן של חוזרים להר?????

מותר לעמוד כי זה בלי בניםאנונימי54
דוכן חוזרים להרא"י לעם ישראל!!

א ני בחוזרים להר בצוות דוכנים ובזמן האחרון אמא שלי לא מסכימה לי ללכת להקים תדוכנים  היא אומרת שזה לא צנועה שבת היא מוקד התקהלות ניסיתי להסביר לה שזה מצווה להכניס לתודעה של עם ישראל את זה שיש את הר הבית וכו וכו אבל היא לא השתכנעה ותכלס יש בזה משו צודק כאלו שבת עומדת באמצע תחנה מרכזית עם דוכן ומחלקת פלאיירים קיצר הבנת? אז אני ממש ישמח שתיתנו לי הסבר הגיוני ומשכנע בשביל אמא שלי לא בשבילי אני כבר משוכנעת!

מהמממת😘😘😘ישתבח שמו!


מי את? מין הסתם אנחנו מכירותאבגד1234


אני חושבת שיש שתי דרכים לעמוד בדוכןתהילה רבקה
וכל בת בוחרת איזו דרך מתאימה לה.
אפשר לעמוד בדוכן ולצעוק לעוברים ושבים דברים כדי לגרום להם לשים לב.
אפשר לעמוד בדוכן או להסתובב סביבו ולחלק פליירים או להציע חולצה למכירה למי שבא אלייך.
הדרך הראשונה זה יותר בנים עושים ואולי באמת קצת פחות צנועה לבנות אבל אני חושבת שאם את פועלת בדרך השניה (לפי מה שהבנתי ממך) אין עם זה שום בעיה.
תהילה רבקהישתבח שמו!

שאלת רב אם זה מותר?

איך את יודעת שאין עם זה שום בעיה?

איזה בעיה יכולה להיות? תאמיני לי שהבנות שנמצאותאבגד1234
בדוכנים מאוד צדיקות!!!
מאמינה!!!ישתבח שמו!

רק רציתי לדעת מאיפה היא הביאה את זה...!!!😁

לא שאלתי רבתהילה רבקה
כתבתי את מה שאני חושבת..
חחח... אני יודעת מי את...בוערתלארץישראל

ותקשיבי לגבי מה שאמרת, אני לא רואה בזה חוסר  צניעות, מכיוון שאנחנו פשוט  מחלקות פליירים לאנשים ומדברות איתם,  כאילו אנחנו לא  צועקות או משהו, אלא מחלקות פליירים, ומי שרוצה בא ומדבר איתנו... אז זה לא שכל הרחוב שומע אותנו צורחות, ואנחנו גם לא מרכז הרחוב, אלא כל בנאדם מקבל ממנו דף בצורה פרטית, ואם הוא רוצה אז הוא יכול לבוא לדבר איתנו... הבנת מה ניסיתי לומר?

כןןן!!!!א"י לעם ישראל!!

חיחיחי ניראה לי אני גם יודעת מי את!!!!  אני רושמת לך בפרטי!!!

מותר אין בעיה לבת לעשות את זהאנונימי54
אניאוהב אותך ה

שם:לוי

גיל:15

עולה כשיוצא 

צוות דוכנים לבנתיים...

לדעתי צריך לשאול רבמשפוחה

לדעתי אתן ממש צודקות אך משום כיבוד הורים נראלי שצריך לשאול רב כי זו מצווה מאוד חשובה וגם בכל זאת לא הכל אנו יודעות ולמדנו לפרטי פרטים את נושא הצניעות!

אבל שתדעי שאני ממש מערצה שלכם על כל מאמצכם בעז"ה כדי שביהמ"ק יבנה1

אשריכם ישראל!![אח שלי גם בתנועה]

רות גרוסמן.

מוזמנת להצטרף ולהיות גם חלק מהתנועה חוזרים להר!
שאלהאנינומית

כל האנשים שעולים להר הבית-

אתם לא מגדירים את עצמכם שהרב קוק זצ"ל הוא הרב שלכם?

הרב דב ליאורהולך לפי הרב קוק ומתיר...וממש KT CYUJ Hאוהב אותך ה


וממש לא בטוח בכולם פה לפי הרב קוק יכול להיות פה רב טליסתיםאוהב אותך ה

ו

אניחיים פרידמן
חיים פרידמן
33
עולה מדי שנה בערב פסח
הייתי עד עכשיו מעודכן דרך חברים בפייסבוק אבל עכשיו אני עם אינטרנט חסום. נא לצרף לקבוצת הוואטצאפ 0558849220
יש קבוצת ווצפ של חוזרים להר??עדן ירושלים
אשמח מאוד גם 0542197127
תבקשו מ0502424889 שתצרף אותכם.בצפייה למקדש
ולא סתם מלך מלך מלכי המלכיםחרדק ירוק


ממבמהרה בידינו!
עבר עריכה על ידי במהרה בידינו! בתאריך ט"ז בשבט תשע"ט 00:34
באה מפצלש..
גיל 15

רמת פעילות בעניין הר הבית לא פעילה בחוזרים להר ספציפית אלא בתנועתו אחרות למען ביהמק.

עולה/לא עולה עולים...

כל כמה זמן עולה משתדלים...

מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית סיום סדר בהר הבית. אולי לא בדיוק כמו שצריך, אבל חוויה מדהימה


מעוניין לפעול בתחום ה...
עונהנקומה נא

שם רבקה ברזילי

גיל שישית

רמת פעילות בעניין הר הבית 0

עולה/לא עולה בינתיים לא

כל כמה זמן עולה

מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית

מעוניין לפעול בתחום ה...

הצטרפת למערך?

צוות?

..הולך בטל

שם-ישראל

גיל-14

רמת פעילות בעניין הר הבית-מאפס עד 10-3

עולה/לא עולה-לא עולה סכנת מוות...

כל כמה זמן עולה

מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית

מעוניין לפעול בתחום ה...

הצטרפת למערך?

צוות?

נתנאלוש21

נתנאל

21

בינונית

לא עולה

מעוניין לפעול בתחום הדיגיטל

 

עוברי עבירהמדינת חוק
שם דוד הרצוג

גיל 27

רמת פעילות בעניין הר הבית 1-10 7

עולה/לא עולה ברור שלא

כל כמה זמן עולה אסור לעלות!!!

מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית רשעים

מעוניין לפעול בתחום הר המור

הצטרפת למערך? הרבנות הראשית אסרה עלייה

צוות? אסור לעלות
אני מבין שמשעמם לך ממש הא?נחשון מהרחברון


אסור לעלות, רשעים!מדינת חוק
תראה, יש הרבה עוברי עבירות לצערינו בעםנחשון מהרחברון

לך תתקן קודם אנשים שעושים להכעיס, אנשים שלא יודעים הלכה ושוגגים, אנשים שלא קמים בזמן לתפילה, אנשים שלא מקפידים על מניין ועוד כיד ה' הטובה על ההרהמורניקים. מה אתה נטפל לקבוצה של יראי שמיים שהולכים ע"פ רבנים גדולים ועושים דבר שבעיניהם הוא מצווה.

 

מילא היית בא ודן ומנסה להסביר ולשכנע למה אסור. אבל אדם שהולך ע"פ רבנים כמו הרב גורן הרב ליאור הרב ישראל אריאל הרב רבינוביץ ועוד רבים גדולים וטובים יקרא הודעה בשרשור היכרות בפורום הר הבית של איזה דודילה הרצוג זאטוט בן 27 שמנסה להטריל וקורא לצדיקים ממנו רשעים ועוברי עבירה - בוא נגיד שזה מאד לא משכנע.

 

ואל תעלב לא אומר שאתה זאטוט כלפי (גילוי נאות אני בן 25) ולא שאני צדיק יותר ממך (גילוי נאות אין לי מושג) אבל אתה זאטוט ופחות צדיק מגדולי ישראל שעולים להר.

(גילוי נאות) בלה בלה. אתה עולה למקומות שאסור ואתה חייב כרת!!מדינת חוק
אל תאכיל את הטרולנחשון מהרחברון


^^מי שמדבר^^מדינת חוקאחרונה

עלון בית המקדש - עלון בפורמט דיגיטלינ א

עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית

לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com

 

כל העלונים שיצאו עד עתה:

עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf

עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf

עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf

עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf

עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf

עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf

עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf

עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf

עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf

עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf

מי שמעוניין/ת לקבל את העלונים במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com

מיזם נעים למקדש - AI. מה דעתכם על זה?נ א
תמונה 1נ א
תמונה 2נ א
תמונה 3נ א
כמעט תאונהזיויק
מיזם נעים למקדש הוא מיזם להקמת מערכת תחבורה אל הרנ א
עבר עריכה על ידי נ א בתאריך י"ח בכסלו תשפ"ו 22:59

אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆

לא יודעת אם הוא עוד מסתובב כאןקפיץ

אבל 

@צחקן 
לא רצית פעם תמונה בדיוק כזאת?

תכתבו מה דעתכם על התמונות... אהבתם?נ א
תמונה 4נ א

תמונה 5נ א

תמונה 6נ א

התמונות לא עובדות לי בכלל.צחקן
אוכל לשלוח לך את התמונות במיילנ א
כתוב לזה פסוק:קעלעברימבאר
"כי נעים נאווה תהילה"
יפה! 👍נ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונות במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: naimlamikdash@gmail.com

למה אין בימנו משמר המקדש?ירחמיאל

זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.

 

למה לא עושים?

 

זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות

האם היה אפשר לנסך מים בבמות בשעת היתר במות?קעלעברימבאר

איך דוד ניסך מים?

מה המקור שלך שגוד ניסך מים?שלג דאשתקד
הגשש החיוור שם שם🎶קעלעברימבאר
סתם, כתוב במפורש בפסוק שדוד התאווה למים מבור בית לחם, והביאו לו הגיבורים מים והוא ניסך אותם לה'. כמובן אפשר לתרץ שזה היה בסוכות והוא הביא את זה למשכן בגבעון שהכהנים ינסכו, אבל זה דחוק
שתהיה לי בריאשלג דאשתקד
אין הכוונה שם למצוות ניסוך המים, גם לפי הפשט של הפסוק (מי *ישקני* מים מבור בית לחם) והן לפי האגדה המסובכת בבא קמא דף ס
הנה הפסוק:קעלעברימבאר
ויבקעו שלשת הגיבורים במחנה פלשתים וישאבו מים מבאר בית לחם אשר בשער וישאו ויבאו אל דוד ולא אבה לשתותם ויסך אתם לה'


לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'


נכון נשמהשלג דאשתקד

אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.

הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!

לא בסוכות. אבל משמע שבהיתר במותקעלעברימבאר

אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא

עיינתי וראיתי שיש עוד פסוקקעלעברימבאר

על ניסוך מים בבמות:

 

ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.

 

למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך

אם אתה מדבר על תופעהשלג דאשתקד
של ניסוך מים לה', אז כל המקורות שלך אחלה מקורות וזה לא קשור להיתר במות. זה קשור חזה שבא לי לפתוח את הברז בבית לכבוד ה' יתברך.


אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...

לנסך מים לה' נשמע כמו ניסוך על המזבח. לפחותקעלעברימבאר
אצל דוד.


נסכים מוזכרים רק בקרבנות.


אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.


צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.


בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות

יישר כח!שלג דאשתקד

רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.

הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.

ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).

כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.

הרלב"ג לא אומר שלמדו מדוד..אדם כל שהוא

שניסוך המים הוא פעולה ראויה.

אלא שדוד ניסך כי  כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.

עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.

 

בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.

צודק ולא צודקשלג דאשתקד

לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).

החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.

אולי דוד ניסך מים בהוראת שעה של עצמו כנביא, כשםקעלעברימבאר

שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.

 

יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?

לא הבנתישלג דאשתקד

הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).

למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.

לא בטוח שמותר לנסך מים בברז שלי. האם מותרקעלעברימבאר
לי להקריב צבי לה' על מזבח בחצר הבית שלי?
לכן דחוק שזה קרה בסוכות. אני מסכים שהואקעלעברימבאר
התאווה לשתות ואז ניסך. אז אולי היה אפשר לנסך בנדבה ביחיד בבמה כל השנה, או שהיתה זו הוראת שעה על פי נבואת דוד עצמו
הגמרא אומרת שזה הלכה למשה מסיני כיקעלעברימבאר
דברי נביאים הם רק אסמכתא והרי לא לומדים מדברי נביאים לעולם מה גם זה לא כתוב שם במפורש והאוקימתא של בר קפרא דחוקה שזה קרה דווקא בסוכות.


ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.


אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'

לגבי הטענה שבכוונה נמנעים מדברי נביאיםשלג דאשתקד
ראיתי במקרה לשון יפה של ה"בן יהוידע", ברכות מח,ב: "אף על גב דילפותא מפסוקי תורה עדיפה, עם כל זה כיון דילפותא הנזכרת אינם מתיישבים בפשט המקראות, לכך אמר אינו צריך למילף בדרשה דחוקה, כי הדבר מפורש להדיה בפסוק של נביאים".
עדיין מה שיש לו מקורקעלעברימבאר
רק בנביאים זה עדיין נקקרא הלכה למשה מסיני
נכון מאודשלג דאשתקד
לצערי לא זכרתי איפה בדיון כאן היה צריך להכניס את הקטע הזה, הרעיון הוא שהגמ' בתענית מחפשת מקור ואין לה מקור טוב, אז היא כותבת בפשטות שזו הלכה למשה מסיני. אם המקור מדוד היה נראה לה טוב, סביר להניח שהיא הייתה מביאה אותו (ועדיין זה היה בגדר הלמ"מ ).


בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...

אני חושב שלא שייךקעלעברימבאר
לדבר על הצער בעסקה כל חול המועד מפני שמחת החג. אבל גם אני נכשלתי בזה הרבה מפני שעמום
הוא אשר דיברתישלג דאשתקד

שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה

וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...

מטרת המועדים זה לשמוח מצווה דאוריתאקעלעברימבאר
בבשר ויין כשיש מקדש. דבאי רבי אבא הם דרשה בלבד, עובדה שהוא לא התיר מלאכה בסוף. וגם הוא דיבר על פוחזין כלומר חוטאים  . לבזבז את הזמן זה לא פוחזים אלא סתם בזבוז
אני לא בטוחשלג דאשתקד

ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.

מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.

 

ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.

כי יש עניין עצמי לשמחה ברגל ללא קשרקעלעברימבאראחרונה
ללימוד תורה. כמו שבשבת יש עניין עצמי
ניקים משועממים בגיזרת ההר והבית-ימח שם עראפת
ברגעים אלה אני מוכר דגלי בית המקדש ביציאה מהר הבית, מוזמנים לבוא לקנות ולפטפט
אפשר להגיע/לקנות מעוד סיבותשלג דאשתקד
לא רק בגלל שמשועממים.
אמת ויציב, ברוך אומר ועושהימח שם עראפתאחרונה
אבל כוונתי למשועממים הייתה למטרת פיטפוט
מה אומרים על הקמת מערכת תחבורה להר הביתנ א

מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?

יש לכם רעיונות כיצד כדאי שזה יפעל? אשמח שתעלו כאןנ א
מערכת תחבורה להווה או לעתיד?קעלעברימבאר
לעתיד, כשייבנה בית המקדש בעזרת ה'נ א
בטח יהיו טכנולוגיות מתקדמות יותר מימינו,קעלעברימבאר

אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו

וואי, אתה נוגע שאלה שמאוד הטרידה אותישלג דאשתקד

כבר בתור ילד...

כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?

כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.

מי יודע מה תהיה הטכנולוגיה שביתקעלעברימבאר
המקדש יבנה? אולי ההנדסה הגנטית תיצור סוסים מעופפים שנטוס עליהם ויהיו חסכוניים יותר ממכונית?
לא זה מה שהטריד את מנוחתישלג דאשתקדאחרונה
יותר הסתפקתי מה יהיה יותר מגניב/מרשים
צריך לקחת בחשבון ענייני טומאה וטהרההסטורי
אולי איזה גלאי טמאים, שלא יתן להם להכנס לקרונות שמיועדים לטהורים🙄😏🫣
או ספסלים פשוטים מעץ, בלי שום בית קיבול.הסטורי
אני חושב שצריך יהיה מתחם של טבולי יוםים התכלת

לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו

כתבתי על זה ספר שלםrrinaa

בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים 

איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים). 

 

הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה). 

 

"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.

שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה. 

את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.

כן, בדיוק. אמרה הרובוטית. 

אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.

הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.

פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו. 

 

תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."

 

 

 

 

איך מערכת התחבורה תראה?נ א

האוטובוסים, הרכבות ועוד...

מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?

בהנחה שיהיו אוטובוסים ולאקעלעברימבאר
מכוניות מעופפות מבוססות ai
רכבותshindov
לדעתכם, יהיה צריך מערך הסעות כמו למירון בל"ג בעומרנ א

או אפילו יותר מזה?

 

איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?

צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?

האם הכהן שהניף את 2 הלחם סמוךקעלעברימבאר
למקום המזבח המשוער, חייב כרת, או שטומאה הותרה כשכל הציבור טמאים גם לשתי הלחם?


האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט? 

אני רואה שהשרשור די ישןניב שטרן

אבל רק עכשיו ראיתי אותו...

בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.

גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.

שיר וקליפ לירושלים והר הביתElad Mukades

אולי יעניין אותך