ראש השנה באומן, דברי רבי נחמן מברסלבo112o12

עָנָה וְאָמַר הָראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלִּי הוּא חִדּוּשׁ גָּדוֹל
וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ יוֹדֵעַ שֶׁאֵין הַדָּבָר הַזֶּה בִּירֻשָּׁה מֵאֲבוֹתַי
רַק הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נָתַן לִי זאת בְּמַתָּנָה
שֶׁאֲנִי יוֹדֵעַ מַהוּ ראשׁ הַשָּׁנָה.
לא מִבָּעֲיָא אַתֶּם כֻּלְּכֶם בְּוַדַּאי תְּלוּיִין בָּראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלִּי
אֶלָּא אֲפִילּוּ כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ תָּלוּי בָּראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלִּי

 

 

דברי רבי נתן מברסלב, תלמידו הגדול:

וּמִכְּלַל דְּבָרָיו הַקְּדוֹשִׁים שֶׁדִּבֵּר אָז עִמָּנוּ לָמַדְנוּ כַּמָּה דְּבָרִים.
לָמַדְנוּ עוֹד הַפַּעַם עצֶם גּדֶל הַחִיּוּב לִהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה.
כִּי אַף עַל פִּי שֶׁיָּדַעְנוּ זאת מִכְּבָר
אַף עַל פִּי כֵן מֵרִבּוּי דְּבָרָיו הַקְּדוֹשִׁים אָז בָּזֶה
וּמִתְּנוּעוֹתָיו הַנּוֹרָאוֹת
אָז הֵבִינוּ עצֶם הַחִיּוּב יוֹתֵר וְיוֹתֵר, שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְבָאֵר זאת בִּכְתָב.
וְגַם אָז. לָמַדְנוּ שֶׁרְצוֹנוֹ חָזָק לִהְיוֹת אֶצְלוֹ בְּאוּמֶין עַל ראשׁ הַשָּׁנָה
תָּמִיד לְאַחַר הִסְתַּלְּקוּתוֹ
וְשֶׁאֵין דָּבָר גָּדוֹל מִזֶּה.

בס"ד יישר כוח! אם הייתי יכולה הייתי טסה לחו"ל רק אליו וחוזרתמתנחלתמהשומרון

בס"ד

 

לצערי לא זכיתי לטוס לחו"ל אליו או בכלל לשום מקום בעולם.

 

אך מתפללת שאולי יום אחד אזכה בלוטו/טוטו (אינני מאמינה בזה וכותבת זאת לשם צחוק ובציניות בלבד)

 

ואטוס אליו ... שנזכה ב"ה לכך אמן!!

לשמחת י'י זכית *לא* לצאת מהארץ אליו או בכלל לשום מקום,אשריך!חכחעחילםכ

"עולה תמימה" , כיצחק!

בס"ד תודה! חחח כן טוב לי במולדת שלי האמת. לא מחפשת דבר שם...מתנחלתמהשומרון

בס"ד

 

גם אם היו לי מיליונים... חו"ץ לארץ לא היה קורץ לי בכלל. אני רק בארץ ישראל שלנו לעד!!!

בשביל לטוס לרבנוammyy admin
לא צריך בכלל לזכות בלוטו.
זה עולה כולה כמה אלפים בודדים. (:
ראש השנה בארץ, דברי מלך מלכי המלכיםחכחעחילםכ

"ארץ אשר י'י אלהיך דורש אותה , תמיד עיני י'י אלהיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה"

 

אם צריך אסבר, אנסה לפרט.(פשוט זה לא ממש משתמע לשני פנים)

 

(למרות שעוד לא הגיעה עונת הויכוחים,או שלא שמתי לב?!)

 

^^^ ורבי משה בן נחמן מרחיב על פסוק זה בדרשתו לראש השנהחסדי הים
על המיוחדות להיות בא"י בראש השנה.
עכשיו ש"חסדי" נכנס , אני רגוע...חכחעחילםכ


ראב"ן בעצמו נסע לאומן לר"ה, וגם רלו"י בנדר.אריאל דל"ת

זה פשוט לא נכון להוציא מהם חצי משפט מעורפל בזמן שהוא כותב עשרות אם לא מאות פעמים על החשיבות של להיות באומן ר"ה.

 

יש מספיק רבנים שסוברים שלא צריך לטוס לאומן, יש גם כאלה שחושבים שאסור ללמוד ליקו"מ, אל תוציאו משפטים כאלה ממי שלא אמר אותם. [תעשו חיפוש בגוגל, תמצא מספיק אחרים שאומרים דברים ברורים יותר.]

 

 

ולגבי ראשית השנה ואחרית השנה- אין מפה הוכחה שאסור לטוס לאומן, אדרבה, רבי נחמן אמר דווקא בר"ה לטוס אליו אבל באמצע השנה לא חובה.. ואילו בא"י ע"פ המקור שציינת עכשיו עיני ה' בה כל השנה..

זה לא הוכחה שאסור לטוסדי"מ
אבל יש נראה לי עניין להיות הארץ כשהפסוק ממנו לומדים בכלל שיש "ראש לשנה" מדבר על ארץ ישראל.
אני בין השאר בגלל זה החלטתי בר"ה האחרון לא תטוס.
הוכחה ודאי שזה לא
- יפה. קונטרה טובה לדברי הברסלברים פה טל אוריה


אני לא בטוח שר' נחמן היה אומר את זה גם היום שאו בארץ ישראלנשוי שמח
רבי אברהם בן רבי נחמן חשב שכןדי"מ
כי זה סתם דמגוגיהדי"מ
לא באמת מעניין אותך מה רבי נחמן התכווןצהיית מתנגד בכל מקרה.
מימשברסלבר טמבוטל לרבי נחמן זה מאודבמעניין אותו מה סבר אחד מזקני אנ"ש
אפשר להעמיד שרבנו דיבר על המציאות. שגרו בחו"ל...הכי פשוטחכחעחילםכ

בפרט איך שהוא דיבר על הארץ.

בפרט שאחרת הוא סותר דברי הגמרא ,ראשונים,אחרונים רבים.

אפשר.די"מ
רק שתלמידי תלמדיו לא חשבו ככה נראה לי אני יותר סומך על ההבנה של רבי אברהם בן רבי נחמן משלך אתה מסלף שוב ושוב.
אתה מזמן לחלוק ויש לך הרבה הרבה על מי לסמוך אבל השדי חמד לדוגמא ברור לא סבר כמוך.
הוא וה"פתחי תשובה" , אכן, נטל הראיה עליהם אל מול כל שאר הפו'חכחעחילםכ

ולא סילוף להגיד שהוא דיבר על המציאות שנכח בה...

קראת את התשובה של הרב קוק?די"מ
כי לפי מה שזכור לי גם הוא מסכים שאם זה רבו המובהק מותר ככה שלברסלבר גם לפי הראי"ה שמקשה את הקושיא (הדי מתבקשת האמת..) מתיר.


זה כן סילוף.כי אם היית ברסלבר לא הייתה לך הווא אמינא לומר זאת
לאחכחעחילםכ

לרבו המובהק חי או קבר??

 

זה לא סילוף,מה קשור שלא היתה לי הווא אמינא?

הוא מדבר על יציאה לקברי צדיקים אז אני מניח שהוא מתכוון מתדי"מ
כמה ברסלב למדת?
התכוונת לרב קוק או לרבנו?חכחעחילםכ
ברסלב למדתי קצת
הרב קוק בנתיים פחות (בפוטנציאל,יותר)
איפה?די"מ


ב"הוא מדבר על יציאה" שלוש תגובות למעלהחכחעחילםכ
הרב קוקדי"מ
זו התשובה של הרב קוק-אדם כל שהוא

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=22302&st=&pgnum=368

[היא די קצרה].

נראה ממנה -

1. יציאה לקבר צדיק שאין לך קשר מיוחד איתו - אסור, אתה יכול ללכת לקברי האבות בארץ, אין הצדקה לצאת מהארץ.

2. יציאה לקברי אבותיו ורבותיו - לא ברור.

דבר אחד כן ברור מהתשובה הזאתדי"מאחרונה
הוא לא זלזל בהווא אמינא וחשב שזה בהכרח מחפשים אבסורד.
מהתשובה נראה לי די ברור שהוא היה מתיר לברסלבר לטוס לאומן
חוברת של הרב יצחק מאיר מורגנשטרן שליט"איזהר
לא מאמין שיש ברסלבר שישתכנע מזהדי"מ
יש קבוצה קבועה של ברסלברים שלא נוסעיםיזהר

וכמובן הרב מורגנשטרן עצמו ותלמידיו.

מי שטס בגלל רבי נחמן אין שום סיבה שלא יטוס בגלל זה.די"מ
רק להזכיר לך שהרב שלך היה שם פעמיים..
אבל לא בראש השנה..יזהר


נכון.ועדיין..די"מ
אולי אני מקפיץ אבל-אריאל דל"ת

הרב מורגנשטין היה לפני שנתיים באומן בר"ה, השנה שעברה לא ואם תקרא את המאמר לעומק [אני קראתי] תראה שהוא לא מתנגד למי שטס לאומן אלא מוסיף עוד צורת הסתכלות על הדברים.

היית חייב להכניס את כל האיכסה הזה לכאן?אלעד

על כל ציבור/תופעה/מנהג ניתן לכתוב כתבה מגעילה כזו

היא לא מייצגת והיא לא הסיבה להמונים יראי ה' תמימים המגיעים לשם מידי שנה בשנה

לוקחים 2-3 מטומטמים והופכים אותם לתופעהסתם אחת
שה' ישלם לרשעים שעובדים ככ קשה בשביל להשמיץ ציבור שלם של צדיקים
אולי 2-3 אלפיםדעיר פטהר

בברסלב לומדים לשמוח כשחוטאים ולא להצטער מנפילות, וזו התוצאה הישירה.

אתה חי בסרט.סתם אחת

מה אצלך לומדים? לחטוא בכוונה תחילה בהשמצה ולתרץ את החטא בכתבות כאלה?

אני חושב שאת זאת שחיה בסרטדי"מ
מתוך העשרות אלפים שמגיעים אני ממש לא אתפלא לגלות ש2-3 אלף נופלים בזה.
אין מצב. לא מאמינה.סתם אחת
את חיה בסרטדי"מ
את חושבת שכל ה40 אלף שמגיעים הם הברסלברים שאת מכירה?
לא.סתם אחת
אבל הם מדברים שם על חסידי ברסלב בכתבה! ובכלל, מאיפה אתה יודע?! ועוד במספרים? נשמע לי כמו חתיכת חרטוט..

ויודעים מה? אולי אני חיה בסרט. אבל אני מעדיפה להיות תמימה ולא להאמין שאנשים שבאים לקבל מהאור של רבינו נופלים ככה ובכמויות כאלה. ה' ירחם.
למה זה טוב בכלל לקרוא כתבות כאלה?
ועוד כמו שהוא הביא את זה. כאילו מאשים את ברסלב ואת הגישה של רבינו שלא להתחפר בחטא ובעצבות ולהיות בשמחה תמיד.. כאילו הגישה הזאת אשמה בעלק תופעה הזאת.. שה' ירחם עליו.
צודקת בנוגע לאיך שהוא הביא את זהצריך עיון
בקשר לתמימות, אני חושב שאת טועה וזה לא חכם, אבל גם אני עושה את זה...

די ברור שהכתבה לא נכונה לגמרי, והגיוני מאוד שיש שם מקומות לפול בהם...
זה מאוד חכם.סתם אחת
מה עדיף? להאמין לכל שטות שאיזה טרול מעלה באינטרנט ואז שירוצו לי סרטים בראש על כל אחד שאומר לי שהוא טס לרבינו?!
זה בהחלט תופעה שצזהירים ממנה באומן תפסיקי להתכחשדי"מ
אנשים מחשיבים את כל מי שטס כחסידי ברסלב
בכתבה הם מדברים על חסידי ברסלב!סתם אחת
ולא כל מה שכתבתי היה הכחשה. תקרא שוב.
שידברו. מי באמת יודע מיהו "חסיד ברסלב" ומיהו "תופס טרמפ"?יזהר


זה כמו שכל הערבים שמגיעים להר הבית הם "מתפללים מוסלמים"די"מ
זה עניין של חסידות ברסלב לכן הגיוני שיכלילו את כולם
שה' יעזור לךא-לדהיד
עבר עריכה על ידי א-לדהיד בתאריך ו' בתמוז תשע"ה 18:36

ותזכה ללמוד מהתורה המתוקה של רבי נחמן, או האדמו"ר הזקן, או המהר"ל... 

רק לא מכתבות בדה מרקר.

 

בכללי, אמן והכתבה הזו תרד מכאן.

אתה מתבלבל בין ברסלב לשבתאותאריק מהדרום


גם בגוף הכתבה כתוב לך ככה:שמחת עולם

"הקהל הנוסע לאומן עצום ומגוון, ורובו המכריע נוסע כדי לקיים מצווה ולחוות חוויה רוחנית. בתופעה שאנחנו מעלים פה אין כדי להטיל כתם על הציבור הזה, וחשוב להדגיש שמדובר בתעשיית לוואי שמתקיימת בשוליה של התיירות הדתית. ישראל כהן, כתב האתר החרדי כיכר השבת, העריך את התופעה בחמישה אחוז מהמבקרים"

^^^ו5% של 40,000 יוצא כמה אלפים בודדיםדי"מ
זה הרבה מעבר ל2-3 מטומטמיםדי"מ
אם זה באמת היה רק 2-3 מטומטמים לא היו מזהירים מפני זה כל כך..
לא חושב שזה מגיע לאלפים..אריאל דל"ת
עבר עריכה על ידי אריאל דל"ת בתאריך כ"ה בתמוז תשע"ה 10:34

אבל הכתבות האלה מזכירות לי כתבות של אמנון לוי על חרדים שעושים דברים הזויים וככה הוא מכתים את כל הציבור.

 

@דעיר פטהר

רבי נחמן אף פעם לא אמר לשמוח מנפילות, הוא אמר לא ליפול לעצבות אחרי שנופלים.

בניגוד לדרכים אחרות בעבודת ה' שמלמדות אותך להרביץ לעצמך וללכת עם ראש ברצפה אחרי שבטעות נגעת במוקצה.

 

זה פשוט עיוורות להגיד את מה שאתה אומר, משום מה אם הייתי מדבר על הציבור הד"ל שהם עובדים את המדינה ולא את ה' נגיד- כולם היו מזדעקים עלי בשצף קצף. אבל לדבר על ציבורים אחרים זה סבבה.

 

אנשי הפורום פה צריכים ללמוד קצת לקבל את השונה, ולא רק להתפאר בזה שאנחנו יודעים לצטט את המשפט הזה כשמדובר בחילונים שבטוח יותר אחוזים בציבור שלהם עושה את העבירות הנ"ל..

אלפים בודדיםדי"מ
לדעתי כן.
מתוך עשרות אלפיםצזה באמת אחוז נמוך יחסית.
אולי לא כולם יאהבו לקרוא את זה, אבל אכתוב והאמת תורה דרכהאיל אחר

ר' נחמן הוא לא היחיד שהבטיח ישועות למי שמשתטח על קברו. יש עוד כאלה. 

 

רק ראוי להיזכר בר' יוחנן מהתלמוד, שאמר לפני מותו: אני יודע שיש לפני שתי דרכים, ואינני יודע באיזו דרך לוקחים אותי. זאת אומרת, שהוא לא יודע אם יזכה לטוב העולם הבא והוא חרד מן הדין. זה היה פעם, אצל חכמים הראשונים, בתקופת התלמוד.

 

כיום, לא רק שיודעים לאן יגיעו, אלא כדאי מאד שהתפילות יעברו דרכם. הם כבר ידאגו לכל השאר.

לא תמוה?

וואי, שטות!אריאל דל"ת

ר' יוחנן אמר את זה בענווה, ברור לכולם שהוא הלך לגן עדן, אל תמציא דברים.

עיין ברש"י שם במקום הוא כותב שר' יוחנן אמר את זה בענווה. לכן גם בהמשך הגמרא כתוב "פנו כיסא לחזקיהו מלך יהודה שבא", אתה מכיר מישהו שחזקיהו בא ללות אותו לגיהנם?

שוב, כל הדברים האלה כתובים ברש"י, שאני דיי משוכנע שגם רש"י לא הלך לגיהנם.

 

לא חסרים גדולי ישראל שהעידו על עצמם שיכנסו לגן עדן, יש גמרא על אמוראים שאמרו שלא יכנסו לגן עדן עד ביאת משיח, מי אמר שייתנו לכם בכלל להיכנס לגן עדן ולא לגיהנם?

 

ודבר שני אני אגיד- ר' נחמן היחיד, ותשמע מה אני אומר לך- היחיד!!! שהבטיח כזאת הבטחה שאינה משתמעת לשני פנים.

יש את הרמח"ל אאל"ט שכתב שמי שילמד בספריו הוא ישתדל עבורו מאוד בבי"ד של מעלה, ישתדל זה טוב אבל זאת לא הבטחה.

יש עוד גדולי ישראל שאמרו שמי שיגיע על קברם הם יפעלו לו ישועות וכדו', אבל כל הדברים האלה הם לא הבטחה חד משמעית. וזה לא אני אמרתי, שמעתי את זה בשם אחד מהרבנים שאני לא זוכר עכשיו את שמו אבל אני אברר.

 

ופעם חמישית- אף אחד לא מתפלל לר' נחמן, בדיוק כמו שאנשים מדברים אל סבא שלהם שהם באים לבקר אותו בקבר שלו ביארצייט או בקבר של הרב מרדכי אליהו, ככה זה גם שם.

 

בחיים לא שמעתי מישהו מתפלל "ברוך אתה נחמן, אלוקנו מלך העולם..", אסור לשקר בשביל שזה יסתדר לך עם האמונה..

 

ולגבי הכותרת- אם אתה אומר שתכתוב את האמת, תשתדל לבדוק שזאת באמת האמת, ולא סתם איזה מחשבה ששמעת על סמך סטיגמות.

כי הייתה לך טעות בהבנת הגמרא שם, וראוי שתבקש מחילה מר' יוחנן שחשדת שאולי עכשיו הוא בגיהנם או בכף הקלע איפשהו.

וזה הסיבה שאתה הולך לאומן ההבטחה?די"מ
עשו לי ברית בגיל 8 ימים..
ואין צורך לספר את הבדיחה אני מכיר אותה
נו מי עוד הבטיח? תראה לי. (:ammyy admin
אברהם אבינודי"מ
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך