מישהו יכול להסביר לי אחת ולתמיד?!רעיה123
באמת יש הלכה כזאת שאסור לצאת מהארץ??(אלה לצורך פרנסה זיווג ולימוד תורה(??)")
אם באמת יש הלכה כזאת למה כל כך הרבה אנשים מחפפים עליה?? איך זה הגיוני שיש את כל השדות תעופה ומלאאא מטוסים ובערך כל דקה יש לך מטוס עם יעד טיסה למקום אחר בעולם??
איך זה הגיוני שכ"כ הרבה מחפפים עליה ברבים(!!!) גם אנשים גדולים וצדיקים.. מה?!
שאף אחד לא יענה הם לא יודעים ת' הלכה או כולנו מחפפים במשהו כי זה לא נכון פה!!
אם באמת יש הלכה שאוסרת את זה אז למה אף רב לא יוצא נגד חילול ההלכה הזאת??
תודה
לא רוב העולם בימנו דתיים. אבל באמת יש בעיה שאנשים יוצאיםסבבה אגוזים!

לחופשה בחו"ל אבל ניראלי מי שיוצא לחופשה לחו"ל לומד שם טיפה תורה.

לי זה נראה קצת כמו התחכמות...רעיה123
לא יודעת אם זה נכון אבל לי זה נראה ככה,
כן"אנחנו עוברים על ההלכה ויוצאים לבלות ולעשות חיים אבל כדי שלא נעבור על ההלכה גם נלמד איזה משהו פה ושם...
נשמע לי על אותו עיקרון של נגיד אני שומרת 6 בין בשר לחלב אז עכשיו אני ישמור 3שעות או בכלל שעה אחד כי יש הולנדים ואולי אני יתחתנו עם הולנדי ואולי ואולי... (קצת הגזמתי, דאורייתא ודרבנן אבל בשביל הדוגמא...)
הבנתי. גם אני חושבת שזאת התחכמות! אני בכלל בעד לא לצאתסבבה אגוזים!

מהארץ בכלל! גם לא בגלל מצבי חרום! לא. במצבי חירום ברור שכן! אבל לחופשה- אני ממש נגד.

כדאי לשאול רב!

סתם לידע כללי שמירת שעות בין בשר לחלב זה הכי דרבנן שישלא נולדתי

זה דרבנן כל ההלכות וכמה מי על מה וזה אבלרעיה123
יש לזה מקור בתורה לעומת איסור מהארץ...
אבל צודק... זה לא דוגמא טובה
לחכות בין בשר לחלב זה מה זה דרבנן..די"מ


(פטיש)חכחעחילםכ

דיברנו על זה !!

מצוות עשה מהתורה (למעט שיטת ה"מגילת אסתר"{ולא לא סתם לא שמעת עליו ,הוא לא מהפוסקים המרכזיים} שסובר שהמצווה הנ"ל מדרבנן!)

 

לא תופס,ה"פטנט"חכחעחילםכ


תשובותחסר כינוי

באמת יש הלכה כזאת שאסור לצאת מהארץ??(אלה לצורך פרנסה זיווג ולימוד תורה(??)") כן
אם באמת יש הלכה כזאת למה כל כך הרבה אנשים מחפפים עליה?? שאלה טובה, וזה שמחפפים בה לא אומר שהיא לא קיימת

איך זה הגיוני שיש את כל השדות תעופה ומלאאא מטוסים ובערך כל דקה יש לך מטוס עם יעד טיסה למקום אחר בעולם?? כי אנשים לצערנו מחפפים בהלכה הזאת
אם באמת יש הלכה שאוסרת את זה אז למה אף רב לא יוצא נגד חילול ההלכה הזאת?? שאלה טובה, צריך לפעול בשביל זה

כל אחד ממנו מכיר ושמע על מאותתתרעיה123
אנשים שטסו לחול ובא נגיד ככה, הגיוני מאוד שרוב האנשים בערוץ הזה טסו מתישהו...
זה לא הגיוני!! !! זה לא הגיוני שיש הלכה כזאת ורוב רובם של האנשים עובר עליה...
אוחח נשמע לי הזוי ממש
זה הגיוני. וזה מזעזע ברמות! אני אף פעם לא טסתי ואני גם מקווהסבבה אגוזים!

שלא אאלץ לטוס...

התרים..הלל-יה
שואלים רב ובדר"כ הוא מתיר.
אנחנו טסנו שנה שעברה ושאלנו רב והוא אמר שאם אנחנו מטיילים ורואים מראות יפים-זה מחדד לנו את מציאות ה' ונפלאותיו ולכן מותר.
אני אישית טסה השנה לשליחות ושאלתי רב ואין עם זה בעיה כי זה ע"מ לקרב יהודים לעמ"י ולארצנו.
שכוויעעח שאת טסה השנה! חשוב מאוד! shira935

אבל זה ממש מוזר שבגלל שרואים מראות יפים וזה מחדד את מציאות ה' בעולם אז מותר לצאת מהארץ... הזויי..

תלוי איזה רב שואלים.. יש רבנים שיתירו ויש שיאסרו באופן מובהקלולית10

לצערנו אנחנו עדיין לא בגאולה השלימה ואין לנו סנהדרין, בית דין הגדול בירושלים שכולם נשמעים אליו...

בע"ה שנזכה לגאולה שלימה בקרוב!!!!!

ו.. את נשמה טהורה!!! גם לי זה כואב נורא- המציאות הזאת!

שליחות זה באמת יפה ויש לה מטרה נהדרת! ! שכוייחרעיה123
ח .. אבל שזה מחדד את מציאות ה'...אמ... (אני מפלדת לדבר של חלילה זלזל בכבודו של הרב אבל.. ) מראות מחדדים? ! אי אפשר לראות את זה בארץ בלי לעבור על הלכה??
לא בדיוקאנ"ת

הרב רבינוביץ'' מתיר כי כנראה האיסור הוא רק להשתקע אז אין ממש איסור לצאת לטיול נדמה לי שככה שמעתי 

מוזר... מסכימה עם רעיה שמפחדת לדבר בכבודם של רבניםshira935

גדולים אבל לפי מה שאני יודעת, בעיקרון יש איסור חד משמעי לצאת מהארץ ורבנים מעטים מאוד מתירים... זה מה שאני יודעת... אלא אם כן זה למטרות שלשמן מותר...

ברור שזה בסדר לשליחות. אבל את יכולה לראות נופים יפים גם בארץסבבה אגוזים!


ו...?ענבל

בס"ד

 

אני יכולה לראות כאלה גם בחו"ל.

גם את חו"ל הקב"ה ברא.

 

זה תירוץ קצת מטופש, בחו"ל יש נופים מדהימים, זה לא סותר את זה שגם בארץ יש, אבל אם מישהו רוצה לראות גם עולם אז הטענה הזאת זה לא מה שישאיר אותו פה.

הראשון ממש דחוקחכחעחילםכ

השני,נו מילא...עניי עירך קודמים (אלא אם זה להעלות אותם לארץ)

(לשיטתך-)אין אומרים חטא כדי שיזכה חברך..די"מ


זה לא חטא, כי מצוות היישוב היא גם כללית (חוץ מהפרטית)חכחעחילםכ

ויש מצווה שהכל יהיה מיושב,לא רק "לשבת" שאז באמת היינו אומרים "אין אומרים חטא (צא מהארץ) כדי שיזכה חברך(ויעלה)" אלא זה חלק מהמצווה

יש בהחלט מקילים בעניין.יאירוש

א. יש הסוברים שהאיסור הוא רק לטווח ארוך ולא לנסיעות קצרות שזמן הסיום שלהם ידוע מראש.

ב.יש הסוברים שמותר לצאת לטיול בשביל להרגע מלחצים וכד'. 

(אל תסתכלו על זה כתור מקור הלכתי).

^^^^^^^^^^^^^^^^ענבל

בס"ד

 

אל תגיבו כאילו הדעה שאתם מכירים היא היחידה...

יש דעות שמתירות.

וכל אחד יילך לפי רבותיו.

 

[רבנים חרדיים לא מרשים אינטרנט בבית, אז אנחנו מקבלים את זה כפסק יחיד? לא. הם לא הרבנים שלנו.

והדוגמה קיצונית רק לשם ההבהרה..]

את צודקת... אבל...shira935

בכל זאת כן ידוע שרוב רובם של הרבנים אינם מתירים כי זו הלכה... אינטרנט בבית זה לא הלכה... לא כתוב בתורה שאסור אינטרנט בבית... זו החמרה ואשריהם אבל זו לא הלכה כמו הלכה של איסור יציאה מהארץ..

ואיפה כתוב בתורה שאסור לצאת מהארץ?ענבל
בס"ד

ואיפה כתוב בתורה שצריך ליטול ידיים שש פעמים לסירוגין?

זה נקרא הלכות דרבנן ולכן אינטרנט ויציאה לחו"ל זה די אותו דבר.
שניהם זה סוגיות שהתפתחו בגלל התמודדויות הדור.
חלק ממצוות ישוב ארץ ישראל,שכתובה בפסוק "והורשתם את הארץחכחעחילםכ

וישבתם בה"(ע"פ הרמב"ן) או במצוות הכרתת שבעה עממין (ע"פ הרמב"ם לשיטת ה"אבני-נזר")

 

פרטי המצוות בד"כ לא כתובות בתורה שבכתב,וכך גם פה.

התורה שבכתב נמסרה יחד עם תורה שבע"פ, ושם מפורש.

 

חוץ מזה שגם אם לא היה כתוב , מספיק לראות כמה (!) י'י מדבר על הארץ , בשביל להבין שלא עוזבים

בדיוק כמו שלו מתנתקים ממכשיר הנשמה.(לא כתוב בשום מקום שצריך לנשום,כי לא צריך לכתוב דברים ברורים)

אני לא מזלזלת בתורה שבע"פ.ענבל

בס"ד

 

אני הגבתי לדבריה כי היא הציגה את זה כאילו הכל כתוב בתורה.

 

וזה שמדברים הרבה על א"י לא מהווה הוכחה לזה שאסור לצאת לטייל בחו"ל.

בטח לא כשמדובר על תקופה קצרה.

 

וההשוואה שלך למכשיר הנשמה היא אולי נחמדה כגימיק אבל היא לא באמת נכונה, זה עניין של הרגשה, וחוץ מזה שזאת עדיין לא הלכה.

את כל מה שכתבת כתבתי בקטגוריה "חוץ מזה"חכחעחילםכ
וגם על זה הגבתי לך שזה כבר עניין של הרגשה ולא הלכה.ענבל


אני די מסכים איתך.די"מ

על פניו בהחלט נראה שאסור כמו פשט הגמרא (לכאורה) וכמו שנפסק ברמב"ם ובשו"ע.

אני יודע שהרב שלי מתיר לצורך "חשוב" לא למדתי את הסוגייא ואני לא יודע מה הסברות (אלא רק חצאי סברות,ככה שעדיף לשתוק) אני יודע שאביו שהוא גם רב גדול היה באומן פעמיים (הרב שלי מעולם לא יצא מהארץ אך לא מסיבות הלכתיות) אך להציג את זה כדומה ל"איסור" להחזיק אינטרנט הדרך עוד ארוכה.

 

 

הסברה שלהגיד שהיום כשאתה קונה כרטיס הלוך חזור לזמן קצר מותרת בהחלט נשמעת לי.

כי הגיוני שהאיסור הוא באמת רק מחשש שמא ישתקע.

אבל..

א.לא למדתי את הסוגייא ואין לי מושג כמה מוכח שזה הסיבה

ב.גם אם כן יש לנו כלל "בטל טעם לא בטל גזרה".

 

בקיצור את מציגה את זה בצורה ממש לא נכונה.

לומר שיש היתר זה דעה דחוקה.

בטח לסתם טיול (ההיתר לצאת לסתם טיול נובע מטעות אחרת שקשורה להלכות ברכות)

 

@ענבל

לומר שיש היתר זאת המציאות גם אם תתכחש אליה.ענבל

בס"ד

 

השוויתי בין האיסורים מהקטע שרק בתקופה האחרונה רבנים נדרשו לשאלה הזאת.

וגם בקטע של הדעות היחידות.

 

 

אבל זה לא נכוןדי"מ
בשאלה של יציאה מהארץ דנומבגמרא עובר דרך הראשונים וכלה באחרונים זה ממש לא סוגייא חדשה
המציאות לא דומהנפתלי הדג
איסור יציאה מהארץ בעבר כלל בהכרח שהות בחו"ל שמי ידע מתי היא נגמרת. המצב היום שונה בתכלית.
מסכיםדי"מ
בגלל זה אתה גם נוטל לולב בשבת?

אכן אני לא שולל את זה קרא את כל תגובתי בנושא ב4 פורומים שונים..

אבל זה לא שלא עסקו בזה ואל תשכח שהטל טעם לא בטל גזרה (אני מסגים שיש מקום להגיד שזה לא קשור כאן)
מה שבאתי להגיד שלהשוות את זה לאינטרנט זה טעות
בלולבנפתלי הדג
גם היום יש סכנת טלטול.

כמו שאמרת, זה מקרה שונה.
אפרט - פה זה לא שבטלה הגזרה, אלא שהיא לא דברה על הסיטואציה הזאת.
אולי יש לעיין בנוגע למקומות בעייתיים ומסוכנים, עד כמה שאלו קיימים היום.
עם אתה סומך על ערוב של צורת הפתח אין סכנהדי"מ
ויש מקרים הרבה יותר פשוט לא היה לי כוח לחשוב.

חלב נכרי לדוגמא,נעון הרב פנשטיין התיר אבל הוא ממש דעת יחיד.

אבל זה ויכוח מיותר בגדול אנחנו מסכימים
ממש לאדי"מ

האיסור לצאת מהארץ מופיע בתלמוד במסכת כתובות נפסק ברמב"ם ובשו"ע

כמובן שגם במשניות ולפני (כופין בעל-אשה ואפילו אדון! אחר עבדוחכחעחילםכ

לעלות אפילו מתנאים גשמיים ורוחניים "טובים" לגרועים)

לא קראתי מה שאמרו פה .. אז אולי אני אחזור על דברים שאמרו אוסתמישוו
אחלוק על דברים כאן..
וגם אינלי כוח לכתוב הרבה.
אז בקצרה, יש הלכה כזאת. הרמב"ם כותב שמותר לצאת מהארץ רק בשביל לימוד תורה, פרנסה, אישה סחורה .. יש גם להקביל פני רבו. לא זוכר בדיוק ..
זה מהפוסקים של אז. אצל הפוסקים של הדורות האחרונים יש יותר הסתייגות .. וכמדומני (!!) יש איזה פוסק שאומר שלצאת בשביל לראות את נפלאות הבורא זה בסדר.. [אני רק לא זוכר אם זה לכתחילה או בדיעבד]
נראלי שהאחרון זה פניני הלכה (לצאת לראות את נפלאות הבורא)לא נולדתי

ואני ממש לא בטוחה אבל לדעתי זה היה בדיעבד

שכוייח! אבל עד כמה שאני יודע הרב מלמד בסיפרו מציג את דעותיהםסתמישוו
של הפוסקים.. כלומר, הוא מביא הרבה דברים מכל מיני פוסקים ובסוף כותב את דעתו , או מה שנפסק להלכה [לא יודע בדיוק.. לא למדתי אותו] . אז רוב הסיכויים שהדעה הזאת לא שלו, אלא הוא רק הביא אותה בשם של מישהו
אשמח לראות את התשובה שמתירה לצאת כדי "לראות את נפלאות הבורא"די"מ


האיסור הוא לא לגור שם תמידתמר5

 

לא כל הדעות ככה ..סתמישוו
באמת נכון מה שאת אומרת כי "כל הדר בחוצה לארץ דומה כמי שאין לו אלו-ה"
אבל יש מצוות יישוב הארץ, וכמדומני הרמב"ן רואה בזה מצווה תמידית.. כלומר, כל רגע שמישהו לא נמצא בארץ זה ביטול מצוות עשה של מצוות יישוב הארץ
נערךshira935


זה איסור דאוריתאדי"מ

יש גזרה דרבנן לא לצאת (לכאורה)

תשובה, אפרט יותר כשהמקורות יהיו מוליה' תמיד איתנו

בגמרא מובא כי אדם יכול לצאת לשלושה דברים- לימוד תורה, מציאת זיווג, פרנסה (הערה בסוגריים: מדובר בתלמוד הבבלי שרצה הגירה לכיוונו).

תוס' מביאים ברייתא סותרת לעומת רש"י שאינו מקשה (אך יכול להיות שחולק). הרי"ף פוסק כמו הגמרא.

בהמשך אשמח להביא עוד מקורות ועוד ראשונים

להלכה

שולחן ערוך- מותר לצאת מהארץ לכל צורך מצווה גם מצוות שניתן לעשות בארץ (לדוג'- ניתן לקרב רחוקים בארץ למרות זאת מותר לצאת לחו"ל כדי לעשות זאת. כל זאת בתנאי שהוא אינו אינו יוצא לזמן קבוע ומטרתו לחזור. לאחר מכן האחרונים יחלקו מה מדובר שאינו יוצא לזמן קבוע (30 יום, משפחה בארץ וכו').

 

רמב"ם- מותר לצאת רק לצורך לימוד תורה, מציאת זיווג, פרנסה.

 

 

פסיקות אחרונים בני זמננו

למעשה כמעט כל הרבנים סוברים כי מותר לצאת מהארץ אך ינסו לגרום שלא תצא.

הרב אלישיב (פוסק הדור של החרדים עד לפני שנתיים) זצ"ל- מותר לצאת ללימוד תורה ולנופש כל עוד חוזר בתוך שלושים יום- הנופש בתנאי שזה לבריאותו הנפשית/פיזית לצאת באישור/המלצת רופא.

הסטייפלער (אביו של הרב קנייבסקי) - מותר לצאת מהארץ בהנחה שקונה כרטיס חזור/יש לו משפחה בארץ/יוצא לשלושים יום.

 

בהמשך אביא רבנים מהציונות הדתית

 

מקווה שעזרתי.

ואו מתחיל להסתדר...רעיה123
מה שמוזר זה שמה?? זה לא הלכה שמתאימה לימינו שעד כדי כך רבנים מתירים??
אם מותר לצאת לנופש (איך שלא תקרא לזה.. ) אז למה לא לעשות את זה בארץ?? למה לטוס לחול ולעבור על הלכה (אממ... יש התר אז אולי לא בדיוק לעבור על ההלכה...)
אם יש לך דברים נפלאים בארץ הזאת!! אז לך למלון הכי יוקרתי ולמקום הכי וואו בארץ (ויש כאלה..)למה בחול?! כי יש לך התר? ?
אוחח אני לא יבין את זה
טוב, זה ברור שלא תביני..סתמישוו
את מתנחלת, מה ציפית?! את אף פעם לא תוכלי להבין אנשים שיוצאים מהארץ..
חח תודה תודה רעיה123
תפסתי כיוון.. לעומק אני לא יבין את זה ואולי טוב שכך!!
מה נגיד שנצליח לעמוד בהלכות שיש לנו למרות הבעיה (למרות שיש לי טיסות חינם על בסיס מקום פנוי שלא נשתמש בזה:-בעז"ה )
בעז"ה ! לא מבין מה הרבה מוצאים היום בחו"ל סתמישוו
בגלל איזה מילקי אחד ?! בגלל שלקנות בית עולה כמה שקלים יותר?!
לא יציאה ארוכההלל-יה
כל הדיון פה( לפי מה שהבנתי) בקשר ליציאה קצרה, לנופש...
יש רבנים שמתירים אם היציאה עד 30 יום.. וד"א אני גם מתנחלת!
כן, הבנתי .. זה על יציאה קצרהסתמישוו
פשוט שאסור לגור בקביעות בחו"ל !
ו.. יש כאלה שמתירים עד 30, נכון.. אבל בטח הם ממש מועטים (נראליי.. לא יודע, תקני אותי אם אני טועה). ו.. השאלה זה על לצאת לדיון כשלא מדובר על סחורה, אישה, לימוד תורה, הקבלת פני רבו. כי אם כן, אז זה יהיה מותר.

ואת מתנחלת? אז יכול להיות שגמלך יהיה קצת קשה להבין ת'עניין..
אני מתנחל ואני לגמרי מבין.די"מ

השאלה מבחינתי היא נטו הלכתית.

זה לא היתר לצאת אלא שאין איסור.ה' תמיד איתנו
על פי השולחן ערוך ורוב הראשונים זה לא שיש היתר אלא שלא אסור.
למה אתה מתכוון? שבעצם אין איסור לצאת מהארץ?סתמישוו
יש איסור כשיוצאים לזמן קבוע/ שלא למצווה (מחלוקת)ה' תמיד איתנו
אי אפשר להגיד שאין איסור כשזה למצווה , אפשר להגיד שהתירו .חכחעחילםכ

לעומת יציאה ארעית,שפה אפשר לומר ש"אין איסור" (וגם קשה...)

 

בבלי שמדבר על העניין (מסכת כתובות) :"ההוא גברא דנפלה ליה יבמה בי חוזאה. אתא לקמיה דר' חנינה, אמר ליה: מהו למיחת ולייבמה? אמר ליה: אחיו נשא כותית ומת, ברוך המקום שהרגו; והוא ירד אחריו?!"

 

הסבר בקטנה-אדם שהוצרך לייבם (מצווה,דאורייתא!! שלא יכולה להיעשות על ידי אחרים!) את אשת אחיו המנוח 

שגר בבבל שאל האם מותר לו לרדת לייבם (ולחזור,פשוט) . התשובה די מובנת...

(ובירושלמי התבטאות אולי אפילו יותר חריפה)

זה לא הוכחה.די"מ


עניתי לך בעבר בצמ"עדי"מ

אבל אולי באמת אני לא בסדר וצריך להסתכל שוב בגמרא

איפה זה כתוב בשו"ע?די"מ


כמדומני מופיע במאירי, אני לא בטוחה' תמיד איתנו
בכל אופן, מומלץ לפתוח שו"תים של הרב עובדיה לגבי עניין זה, בשביל המקורות שהוא מביא. ולפתוח את כל המקומות.
מאירי זה לא שו"עדי"מ
ממש לא רוב הראשוניםחכחעחילםכ


באמת?די"מ

מאיפה הבאת את זה???

אין דבר כזה "הלכה שלא מתאימה לימינו"-זאת התורה לא תהא מוחלפתחכחעחילםכ


ברור!! בגלל זה היה לי מוזר רעיה123
זה נשמע לי מאוד הגיוני שמצוות יבום (מהתורה ויש לה ערך חשוב) "תעלה" על איסור יציאה מהארץ...
אבל בכללי, בן אדם יוצא לחופשה...
דיי הבנתי את הצד ההלכתי!! תודה אנשים
או שלא הבנתי אותך או שלא הבנת אותי...חכחעחילםכ

אף על פי שזו מצווה מהתןרה ושאין מישהו אחר שיכול לעשות אותה-עדיין רבי חנינה לא סתם אומר "אסור"

אלא (במילים שלי): "השתגעת!! אחיך יצא מהארץ ומת?! ישתבח שמו!!!! (בצעקה) 

 

 

מובן שאין מה לדבר על "חופשה" (לא הלכתית. ולא רעיונית, זה כמו לבקש חופשה מאינפוזיה ומכשיר הנשמה , דרך הארץ כל השפע יורד)

ואו זה חזק!!רעיה123
אם ככה.. למה עדיין יש כל כך הרבה אנשים שמבקשים ומתנתקים "ממכשיר ההנשמה" גם אם זה לכמה ימים?? איזה "רופא" מסכים לעשות דבר כזה??
הדוגמא הזאת נורא חזקה.. נראלי שזה דיי בעיה שלנו (רובנו לפחות...) שאנחנו לא מבינים את החשיבות הכל כך אדירה של ארץ ישראל ולכן יורדים לבלות בכל מקום אחר בעולם...
אחרי הרבה שנות גלות רובנו עיוורים מכדי לשים לב מהו מכשירחכחעחילםכ

הנשמה...

 

לגבי הרופאים - גם הם היו בגלות כמעט אלפיים שנהבוכה (ויש מה להרחיב אם נחוץ)

ווא כתבת יפה!!לולית10


אני שונאת להגיד את זה כל הזמן אבל אתם לא משאירים לי ברירה...ענבל

בס"ד

 

גמרא זו לא הלכה.

היא המקור שממנו נפסקת הלכה אבל היא ממש ממש לא ספר הלכה ומקור מהגמרא הוא לא מקור להלכה פסוקה.

 

ובכלל, אתה יכול להיותנ חרץ כמה שאתה רוצה, זאת עובדה שיש רבנים שאומרים שזה אפשרי.

באמת חבל להגידחכחעחילםכ
מה הקשר לזה שהיא מתנחלת?אנ"ת

אני בעצמי גר ביו"ש ואני יחסית טס הרבה

^^ אין קשר..לולית10


בהחלט אין קשר.shira935


שורשר אלי?חכחעחילםכ


חח הוא סתם חי בסרט.. אין לזה קשררעיה123
יכול להיות שהתכוונת אלי?סתמישוו
יכול ליהיות.. אולי..רעיה123
את טועה טעות נחרצת.די"מ
עבר עריכה על ידי די"מ בתאריך ז' בתמוז תשע"ה 22:04
התלמוד הבללי זה המקור  אם יש איזה רב בן זמננו (וגם לא בן זמננו,גם אם הוא ראשון גאון או סבוראי) שיש עליו קושיא מהגמרא צריך לתרץ אותה.
לאף אחד אין סמכות לחלוק על התלמוד הבבלי והתלמוד הבבלי זה המקור האחרון שבאמת מחייב אותנו לחומרא או לקולא.
והוא עדיין לא ספר הלכה.ענבל

בס"ד

 

רב מסתמך עליו כשהוא פוסק, אני לא הולכת לגמרא כדי לפסוק ממנה הלכה.

 

ויש הרבה סיפורים בגמרא שהם לא הלכות. ממש לא הלכות.

 

אם סיפורים בגמרא היו הלכות אז אישה בתוך ביתה הייתה צריכה לכסות שערה,

 

היה אסור לך לשאול אישה איך מגיעים למקום כלשהו, כי זה יותר מדי מילים.

 

אנחנו לא קובעים הלכות על פי סיפורים.

 

 

מה הקשר?די"מ
יש דברים שאכן הם לא הלכה.
אבל הגמרא זה ה-ספר הלכה יותר מכל ספר אחר
אני לא ביטלתי את הגמרא..ענבל

בס"ד

 

כל מה שאמרתי זה שכשרוצים הלכה *פסוקה* לא הולכים לשם.

זה הכל.

כשבאים לדון כמו פה בודאי שהולכים לשםדי"מ
לא, כי היא רוצה הלכות.ענבל

בס"ד

 

לא מקורות להלכה ולפסוק לבד.

הוא הביא את זה בדיון והציג את שיטתודי"מ
הוא לא הביא הלכה משום מקום.ענבל

בס"ד

 

הוא הביא סיפור מהגמרא והרגשה פרטית שלו.

אז מה זה גמרא??ספר אגדות??מאיר.


ספר "סיפורים" ומנהגים ממנו נפסקו ההלכות.רעיה123
די לבלבל תמוח...מאיר.

הגמרא זה הבסיס וזה היסוד וממנו כל ההלכות נלמדות
אלא מה?
המציאות בגמרא,המציאות הפיזית אינה מתאימה לימינו 
ולפעמים הגמרא לא מסימת עם פסיקת הלכה ברורה
בכל מקרה גם הרמבם וגם השולחן ערוך לא המציאו הלכות
להגיד שהגמרא היא לא מקור הלכתי זה כמו להגיד שהחומש הוא 

לא מקור הלכתי כי יש את הרמבם והשוע
זה מגוחך,זה מקטין את הגמרא שזה הבסיס
וזה עושה אותך כאומרת הטענה של ספר סיפורים ומנהגים מגוחכת
בטח כאחת שלא למדה עשירית מהספר הזה
כל רב שתשאלי שאלה הלכתית אם יכבד את עצמו 

ילך קודם כל לגמרא ואח"כ לפסיקה של הרמבם והשוע
 

וואלה צודק.. אבלרעיה123
המקורות מהגמרא הם הבסיס להלכה... אם לא "נטו" מה שנקבע בסוף להלכה...x
מה אמרת בזה?מאיר.

אין פה שום נפקא מינה
המקורות הם ההלכה
לפעמים המציאות השתנתה והכניסו תיקונים
שזה ההלכה
מבינה?

אין דבר כזה נטו מה שנקבע בסוףדי"מ
הדדבר היחיד שאולי אפשר להגיד את זה עליו זה...הגמרא!
לא, זה הספר עליו מבססים את הפסיקה.ענבל

בס"ד

 

אני כבת שרוצה לדעת הלכה לא אלך לגמרא נקודה.

ברור שלא תלכי לגמרא כי את לא מבינה אותה ולא בקיאה בהמאיר.

וכי את לא פוסקת הלכה 
עשו את העבודה בשבילך וחיברו לך ספר שיעשה את זה במקומך
אם תרצי יום אחד להיות פוסקת הלכה
תסתכלי קודם כל על הגמרא

נכון. זה כל מה שאמרתי.ענבל

בס"ד

 

כשרוצים להביא הלכה פסוקה לא מביאים סיפור מהגמרא.

סיפור מהגמרא הוא לא הלכה.

טעות.מאיר.אחרונה

זה הלכה.!!.

אחרי זה מבררים את תנאיי הסיפור
יכול להיות מצב שהסיפור לא סופר בצורה מלאה
או גזרה או תקנת שעה
אבל ככלל סיפור הוא הלכה
נכון שלהשתמש בסיפור בלי לברר את כל התנאים זה לא הלכה

חבלדי"מ
למה? אני לא מחפפת בהלכה הזאת!בת 500


כל הכבוד לך אבל עובדה והמציאות מראהרעיה123
שהרבה כן מחפפים בה.... או מקבלים היתר
לוגיקהSlow motion

אם אנשים גדולים וצדיקים יוצאים לחו"ל, ואף רב לא יוצא נגד זה- כנראה (או אפילו ברור) שביררו את ההלכה ומצאו שמותר. את לא הצדיקה היחידה בסדום שחושבת על זה. 

אי לכך, תשמרי את ההודעות המתרעמות שלך לנושאים אחרים. את לוקחת שאלה ובונה עליה מגדל, בלי לחשוב טיפ-טיפה. חבל. 

יום טוב! (:

זה ממש לא נכוןדי"מ
ידוע לי על הרב מרדכי אליהויעל

שהצטער על שיצא מהארץ, אבל הוא עשה זאת מתוקף תפקידו כרב ראשי וכדי להפיץ את היהדות בעולם.

אני מאמינה שעוד הרבה רבנים כמותו.

לא אמרתי שזה מלכתחילהSlow motion

אמרתי שכנראה יש לזה איזשהו ביסוס. 

האמת שהשתדלתי (מקווה שהצלחתי) לא להביע את דעתי בקשר ליציאה מהארץ, בסה"כ כתבתי נגד ההתרעמות שלה- כי ברור שאם יצאו אנשים צדיקים וגדולים הם ביררו קודם- ונגד זה שהיא שאלה שאלה וישר הסיקה המון מסקנות, עוד לפני שהיא קיבלה תשובה.

ממש לא נכון!!רעיה123
"כנראה ואפילו ברור שמצאו היתר" ממש לא צדיקה מסדום ממש לא!! בסכ "ה אני מנסה להבין איזה התר ... מה ההיתר! !
חס וחלילה!! אני מודעת לכך שיש רבנים עצומים שיצאו לחו"ל... קטונתי מלדבר אבל אני חושבת אם הם מצאו היתר ואם הם יצאו אז דיי ברור שהיה להם היתר הם עדין לא יצאו בשמחה וצהלה ובטח שלא סתם לנפוש....
מצטערת מאוד שככה את מבינה את זה וזה טעות ההבנה הזאת אז בקשה ...
לא ככ הבנתי את רוב התגובה שלךSlow motion

אבל מצטערת על אי ההבנה, אשרייך

זה שמצאו שמותר לגבי המקרה הספציפי שלהם..אדם כל שהוא

לא אומר שזה מותר בכל מקרה.

ודאי שיש ע"פ ההלכה סיבות שמתירות יציאה מהארץ.

בטח שיש הלכה כזאת!!דגני בוקר=)

לא מחפפים עליה,פשוט היום יש רבנים שמתירים למשל לצאת לפולין, אבל אם תשאלי את כל הרבנים הגדולים יגידו לך חד משמעית שאסור לצאת מהארץ!! אם הרב קוק היה חי היום, אולי היתה הרבה יותר מודעות לאיבור החמור הזה! יציאה מהארץ מטמטמת את הנפש כמו שתאכלי לא כשר וזה כדי לא לטמטם את הלב! אנשים לא מודעים עד כמה היציאה מהארץ היא דבר לא טוב! הרב קוק כתב באיגרות הרא"יה ב, קנד: "אם יתנו לי כל כסף וזהב שבעולם בשביל נשימה אחת מאוירה הטמא של ארץ העמים בז אבז להם שכל העולם שווה בשביל בגע אחד של ארץ ישראל" איזו מעלה עצומה יש לארץ הקדושה הזאת!! מי שיוצא מהארץ לא מרגיש ת זה אבל הוא מקבל טומאה... חבל... אנחנו רוצים להיות כמה שיותר טהורים!!! 

יש לנו ארץ כל כך מדהימה וקדושה!! למה לצאת מפה??

מה זאת אומרת למה לצאת מפה??מאיר.
בארץ אין דיסנילנד כאילו??
אתה ציני?יעל


נראה לי תגובה מתאימה לתגובה אליה היא שרושרהדי"מ
טענות רגשיות כמו שדגני בוקר=) כתבה לא מאוד משכנעות ומאיר. הראה את זה יפה.
יש הלכה ויש מחלוקת באיזה מקרה מדובר.ממייששההוו
יש מחלוקת בין הפוסקים האם האיסור מדבר על יציאה לחו"ל כדי להשתקע ואז יציאה לזמן מוגבל תהיה מותרת או שאסור בכל מצב (מלבד זיווג, פרנסה ולימוד תורה) ... ויש עוד כמה דברים בנושא הזה שיש עליהם מחולקות. בכל מקרה, יש רבנים שמתירים לצאת לחו"ל גם בשביל טיול. ולכן, מי שיצא לחו"ל, הוא לא מחפף אלא סומך על דעת הרבנים שמתירים...
זה שיש שיטות שמתירות לא אומר שמי שעושה את זה לא מחפףדי"מ
הדאלה למה הוא נסמך עליהם,אם באמת אלה הרבנים שלו או שבאמת הוא למד את הסגיא וסובר שזה מה שנכון סבבה.
אבל אם הוא סתם תמיד נסמך על מי שמתיר כדי לעשות מהנשהוא רוצה זה בהחלט נקרא לחפף
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך