עשר שנים אחרי: מה צריך להיות הייחס למגרשים?מרדכי
בס"ד

האם יש הבדל בין ההנהגה באותה תקופה לבין החייל הפשוט שרק ביצעה פקודה? והאם מותר לנו לסלוח?
אסור לשכוח ואסור לסלוחהכהניסט הנודד
לכל מי שהשתתף בפשע האנטישמי הזה! מראש הממשלה ועד אחרון החיילים
באופן די נדיר אני מסכים עם "הכהניסט הנודד"netanel
לא לשכוח ולא לסלוח!!!
ולא להזמין את תומכי הגירוש לדבר!!! לא להקשיב לא לשמוע!!! כמו שהם היו אטומים לתחינות של המגורשים כך צריך להישאר אטומים אליהם לכל חייהם! וכמובן כל התומכים הראשיים של הגירוש (המפקדים "הרב" הראשי לצהל) בני מוות! שיבואו על עונשם בין עם בעולם הזה ביין אם בעולם הבא
ויחוו את כל הסבל והייסורים של המגורשים!
אין לשכוח ואין לסלוח לכל אותם אנשים!!! מראש הממשלה ועד לאחרון החיילים !הם הרסו משפחות ,חיים של אנשים!
לא מסכים. יש תשובה בעולם.יזהר

אם אדם חזר בתשובה שלמה, והוכיח שהוא התחרט חרטה עמוקה על פשעיו - אני חושב שמצווה גדולה לסלוח לו, בוודאי בפרספקטיבה של 10 שנים.

כמובן שאם לא עשה תשובה אין על מה לדבר.

 

 

 

ולא, להגיד שההתנתקות הייתה טעות אבל בכל זאת היה נכון לבצע את הפקודה - זה לא נחשב לחזרה בתשובה.

מה לדעתך הקנה מידה ל״תשובה שלמה״?הכהניסט הנודד
לדעת הרמב״ם בהלכות תשובה השלב הראשון הוא:״והשיב את הגזלה אשר גזל״!!! (נכון, אי אפשר להחזיר להם את הבתים המקוריים שלהם מכמה סיבות) אי אפשר לדלג על השלב הראשון ולהתחיל מהשלב השני! לא יכול להיות שהגזלנים ישבו בבתי אבן יפים, ולעומתם הנגזלים ישבו בקרטונים! יש כל כך הרבה דרכים לעזור בעניין שהם חייבים לעשות! 1) לפנות את ביתם ולשכן בו משפחה מגורשת. 2) לקיים משמרות מחאה מול בית ראש הממשלה ולדרוש ממנו פתרונות וכו׳ וכו׳
אז מי שגזל להם בית - יחזיר בית.יזהר

ומי שרק היה חוליה אחת במערכת שלמה שגזלה בתים - יצטרך להשיב את הנזק/גזילה בהתאם לחלקו.

מה אני מצפהרץ שומרון
היחס צריך להיות אותו היחס שהייתי מצפה שיהיה כלפיי כאשר אני חוטא רו לא עושה את עבודתי בצורה הטובה ביותר. ולא בגלל זילזול, אלא חוסר מודעות. בקיצור, לתת מקום לאנשים לחזור בתשובה ולא לנהוג במידת הדין. בדיוק כפי שהייתי מצפה שלא ינהגו כלפי במידת הדין.
עחק "חוסר מודעות" אתה נורמאלי??!!!netanel
כולם היו מאוד מודעים אבל בחרו שלא להסתבך ולעשות את המכשה הקל!!!
בן אדם נורמאלי יודע מה טוב ומה רע!!! ולא היה אחד שהשתתף בגירוש שבאמת חשב שזה יעזור!!!! אז תפסיק לכבס מילים!!!
רץ שומרוןהכהניסט הנודד
בהלכות תשובה לרמב״ם נאמר בין שלבי התשובה: והשיב את הגזילה אשר גזל״, זאת אומרת שגם אם הם עשו תשובה, תשובתם אינה מתקבלת עד שישיבו את הגזילה! אם תאמר שהגזלנים הם לא החיילים אלה מי ששלח אותם, אז נכון שמי ששלח אותם הוא גזלן, אך התורה הקדושה כבר אמרה ש״אין שליח לדבר עבירה״! זאת אומרת שחייל לא יכול לבוא ולומר:״אני רק בצעתי פקודות״! הוא לא היה צריך לבצע אותן! ועד שיחזיר את הגזילה הוא מוגדר כרשע לעניין הזה
הבנת הנקרארץ שומרון
בוא תדייק ואין צורך להתלהם..
בתורה לא כתוב את מה שאמרת.
אל תמהר לכנות אנשים בשם רשעים.בטח אם מדובר בחייל צהל. ואין צורך לדקלם ולהפיץ סיסמאות. אני מציע שתקרא שוב את הדברים. הרעיון הוא שאדם צריך להתייחס לאחר כמו שהיה מצפה שיתיחסו אליו. והכוונה לא למהר לחרוץ את דינו כמו שהייתי מצפה שלא ימהרו לחרוץ את דיני. שידונו אותי לכף זכות וכו. גם אנשים קיצוניים לא מושלמים, מחליקים פה ושם, והיו מצפים שיסלחו להם, יחליקו להם. זה לא מצדיק רת מעשה הגירוש. אבל מכאן עד לכנות חייל כמו שכינית, זה נורא.
גם אתה לא מדייק בקריאההכהניסט הנודד
לא כתבתי שהם רשעים גמורים ח״ו, אין לי שום זכות ויכולת לקבוע דבר כזה. מה שכן כתבתי שכשאדם עשה עבירה מסויימת ולא עשה עליה תשובה שלימה על פי ההלכה אז לעניין אותה עבירה הוא רשע ולא לגבי כל התורה
אני לא הבנתי מכל הדבר הזה למהמישהי=)

חיבקו את החיילים..

כאילו בחייאת!

 

אין הבנה. אין. אין.

 

אני לא יודעת, אולי לחייל הספציפי כן, למדינה לא

אלא אם כן נראה שיפור משמעותי, כמו תנופת בניה אדירה

בלי פינויים וכאלה

ועזרה כספית, כלכלית, נפשית לאלו שהיו בגירוש.

וכמובן חזרה לגוש.

תשובתימרדכי
בס"ד

אסור לסלוח לא למנהיגי ההתנתקות ולא לחייל הפשוט שרק מילא פקודה. יש פקודות שאסור לקיים ויש החלטות שאסור לקבל, ומי שעשה את זה, אין לא על כך מחילה בכלל.

אלא אם כן הוא באמת חזר בתשובה והוא גם פועל לתיקון העוול שהוא עשה. לדוגמה מירי רגב שהייתה דוברת צה"ל בזמן הגרוש והיום היא שינתה לחלוטין את השקפותיה והיא פועלת למען ההתיישבות (אולי לא כמו שאנחנו פה בפורום רוצים, אבל היא פועלת). וישנם עוד סיפורים על חיילות שפינו ואז תפסו את הטעות שהן עשו וכיום הן עוזרות למשפחות המגורשים. להם אני כן חושב שחובה לסלוח.
אני מכיר מישהו שכמעט השתתף בגלל הפחד ממאסר..פשושון

אבל בלב הוא התפלל שישחררו אותו... בסוף שיחררו ברוך השם.

בכל זאת אולי יש עוד כאלה שלא שיחררו... איך אפשר לדעת אם הוא עשה את זה ברשעות או מפחד?

פחד ממה?הכהניסט הנודד
מישהו היה יורה בו אם היה מסרב? לא!
"אל תדון את האדם עד שתגיע למקומו"א"י לע"מי

אתה לא יודע מה עבר עליו

אני כן יודעהכהניסט הנודד
לא מעוניין לפתוח את זה כאן, מי שרוצה אז באישי
ואם זה היה לחלל שבת או לשבת במאסר?מרדכי
בס"ד

אם זה באמת חשוב לו לא לגרש יהודים, אז הוא היה מוכן לקבל עליו כל עונש. כמו הרב בראלי שירד לדרגת תוראי כי הוא סירב פקודה.

מה לעשות? לפעמים צריך לשלם מחיר בשביל לא לעבור עברות.
שמע לא יודע...סך הכל מסכן.פשושון

לאדם חלש אופי זה ניסיון קשה..

אתה כותב כאילו מאסר זה יום כיף במימדיוןעוגי פלצת
לא פשוט לאדם שחונך על ממלכתיות
לקום בוקר אחד ולהתייצב מול המערכת
בחיים יש התמודדויות לא פשוטותהכהניסט הנודד
זה לא. השאלה מה אתה מוכן לעשות בעד הערכים שלךמרדכי
לאהכהניסט הנודד
אסור לסלוח גם לאותן חיילות שמתנדבות כדי להשקיט את מצפונן, אם באמת רוצות הן לעשות תשובה על הפשע שעשו ישיבו את הגזילה! יואילו בטובן לפנות את בתיהן ולהעניק אותם במתנה לאותם משפחות שעד היום אין להם בית!!!
כשזה חרטה גמורה ועשייה של מה שאפשר, אני חושב שצריך לסלוחמרדכי
ממש לאהכהניסט הנודד
יש הלכות תשובה
נכון. ולדעתי זה אכן עונה על ההגדרה של ההלכהמרדכי
זה לא עונה!!!הכהניסט הנודד
איפה ״והשיב את הגזלה אשר גזל״?
נראה לי שזה לא מעשינולאית
בס"ד


להחזיר להם את הבית ממש שהם לקחו אותם מהם,
גם אם הם היו רוצים, זה לא שהם גנבו מהם משהו והם רק צריכים להחזיר אותו,
הם הרסו משהו והם צריכים לבנות אותו מחדש,
וגם אם הם היו רוצים לבנות את הבית מחדש הם לא יכולים כי הממשלה לא מאשרת לחזור ולבנות, זה לא מעשי.

אפשר לנסות לתקן את המעשה באותו עניין שבו הם חטאו
הם גירשו יהודים מביתם? הם פגעו בהתיישבות?

הם יכולים לתמוך כלכלית וניהולית ולעזור לאותם משפחות למצוא בית חלופי,
הם יכולים לעזור להתיישבות במה שהם טובים (ניהול, תקשורת, עזרה ביורקרטית להקמת יישובים, עזרה ציבורית,קירוב לבבות, לא חסר עבודה)

כמו מישהו שגנב מחברת שירים והרס אותה,
הוא יכול להחזיר את המחברת או לשלם על המחברת את הסכום שהיא הייתה שווה
אבל שום שקל לא יחזיר את המילים שהיו כתובות בה.
ולכן ה'החזר' צריך להיות בתחום אחר, נוסף על ההחזר הכספי על המחברת צריך לעשות משהו עם השירים שנאבדו
לעמול לשחזר את המילים במחברת, לחפש אולי הם גם נכתבו במקום אחר וכ'.

גם בהתיישבות זה ככה, להחזיר את המשפחות למקומם ולביתם עד שלא נחזור לעזה לא יהיה אפשר לבנות חזרה את הבתים, וכל בית שהוא לא יהיה 'הבית בגוש קטיף' על מיקומו, על גודלו, על קהילתו, על נופו ועל הזיכרונות העולים ממנו.
אני לא דברתי על חזרה לגוש, אם כי זה יהיה תשובה הכי טובההכהניסט הנודד
אני דברתי על בית תחת בית, הרסתם להם את ביתם? אתם תבנו להם בית חדש על חשבונכם! חד משמעית!
האמת היא...נולאית
בס"ד

שסוג של בנו להם בית חדש
כספי פיצויים/ קראווילות

לא שזה תחליף לבית אמיתי וגדול
ובכלל תחליף לבית כולשהו
(גם אם הבית החלופי יותר גדול, עצם הגירוש זה הבעיה, ולכן ה'תיקון' יכול להיות רק בהשבה חזרה לבתים ולישובים בעזה, כרגע זה בלתי אפשרי ושלא לדבר על הנזק שנגרם לאנשים עצמם מעצם הגירוש, לכן התיקון צריך להתבצע במישור היותר כללי-
לא רק לפעול לבנות להם בתים אלא איכשהו לתקן את הנזק האנושי והלאומי שנגרם מהגירוש)
לקחו להם את הבתים ונתנו להם קרטונים!הכהניסט הנודד
ממש פיצוי!
זה לא שווה גרושאורי8

כל טינוק יודע לבנות קראווילה מקרטונים של לג בעומר
והכסף שקיבלו גם היה טיפה מן הים ביחס לכמה שעולה לבנות בית

(ולבנות בית צריך אישורים ובירוקרטיה וזה לוקח המון שנים)

ואם הם יפנו את הבית של עצמם זה כן?מרדכי
בס"ד

הרי גם אז זה לא להחזיר את הגזלה עצמה. לכן כתבתי שאם הם עושים תשובה אמיתית (ולא רק השקטת מצפון) ועושים את כל מה שהם יכולים, אז זה כן עונה על ההלכה.
לא דברתי על סתם לפנות את עצמםהכהניסט הנודד
דברתי על לשכן שם את המגורשים
הבנתי, ועדיין נראה לי כךמרדכי
מי בדיוק?יזהר

כל חייל ששיתף פעולה - הוא פושע. אין בזה ספק. אבל בדיני נזק, שניים שהזיקו ביחד פטורים בדיני אדם. את מי תחייב? את החיילים שתפסו והוציאו, או שמא את נהג האוטובוס? או אולי את החיילים ששמרו ומנעו מהם לחזור? או את הנהג של הD9? או את מי שפיקד עליו? וכו' וכו'.

הלכות תשובה זה גם בדיני שמיים.די"מ


אבל מה אתה מצפה?יזהר

שכל אחד יחשב את חלקו היחסי בשרשרת הזאת, ימצא את כל האנשים שהוא הזיק להם, ויתן להם פיצוי יחסי על הבית שלהם לפי חלקו?

 

http://www.yeshiva.org.il/ask/48554

כמו שכתבת אני יכול לקבל מעין "תקנת השבים" או משהו בסגנון.די"מ

אך צריך להיות באמת רצון והשתדלות (רצינית!) לעשות מה שאפשר.

אכן.יזהר

ברור שזה גם תלוי מה היה חלקו של האדם בגירוש. מצד אחד אין פטור מאחריות, אבל בהחלט יש רמות שונות של אחריות ושל חומרת החטא. אינו דומה מי שהיה מעגל שני למי לגירש בפועל, למשל.

נכון.די"מ


את כל מי שיש לו חלקהכהניסט הנודד
ואגב אני לא מחייב אף אחד, אני רק אומר שכל עוד זה לא נעשה אז הם לא יכולים לומר שעשו תשובה ואסור לנו לסלוח להם
על "תקנת השבים" שמעת?יזהר


שמעתי, ואין סתירההכהניסט הנודד
לפי תקנת השבים בעצם הם לא צריכים להחזיר את אותו בית בגוש קטיף, ואת זה אני לא דורש. אבל הם צריכים לדאוג עכשיו שלא ישאר אף מגורש ללא בית. ועם כל הכבוד להגיד משפטים כמו:״אני מצטער״,״ההתנתקות הייתה טעות״, וכו׳ כל עוד זה מטבטא רק בפה ולא מלווה במשהו מעשי, אז זה לא רציני
למה כל פישר קטן במערכתיזהר

צריך לדאוג שלא ישאר אף מגורש בלי בית?

כי האלו הגדולים לא עושים את זהנולאית
החיים קשים.יזהר

זה לא מצדיק שהוא יצטרך להחזיר יותר ממה שהזיק.

אף אחד לא אמר שיחזיר יותר ממה שהזיק אלה בדיוק את מה שהזיק!הכהניסט הנודד
גרשת משפחה אחת? תקנה דירה אחת! גרשת 2? תביא 2
מה זה בדיוק "גירש משפחה אחת"?יזהר

אדם אחד הוציא אותם מהבית, הסיע אותם באוטובוסים, מנע מהם לחזור, וגם הרס להם את הבית בפועל בעצמו? וכמובן גם כל הלוגיסטיקה מסביב.

כי הפישר הזה הוא בורג קטן אך חשוב במערכתהכהניסט הנודד
נכון. והוא צריך תשובת המשקל.יזהר

אי אפשר להפיל עליו גם את חטאיהם של אחרים.

נכון, ולא רק בגלל זהפישנזון

בהל' תשובה(ג, יב) הרמבם כותב שלמוסרי ישאל אין תשובה, ואין עולם הבא(הל' עדות). גם בבקשה תפתח בהל' ע"ז וחוקות הגויים פרק י' הלכה א' ותראה מה הוא כותב שם. זה חשוב!

זה לא עונה!!!הכהניסט הנודד
איפה ״והשיב את הגזלה אשר גזל״?
מי שחייב לפצות את המגורשים -- זאת המדינה. פרוט להלן:חכמת ישישים

שלטונות המדינה הם האשמים. הם אלה שצריכים לפצות, ולא רק לפצות, אלא לשלם עבור צער, שבת, בושת,ריפוי וכמובן נזק.

זה לא הכל. השלטונות, בתפקידם כשלטונות, אפילו אם בעל התפקיד לא היה בעל תפקיד שילטוני בזמן הגירוש ואפילו התנגד לו בכל מאודו, חייבים לבקש מחילה מאנשי גוש קטיף באופן פומבי. משהו כמו מה שעשה המלך חוסיין כשבא לבקש סליחה מהמשפחות של הבנות שנרצחו ע"י חייל ירדני בעת שהיו בטיול [שבע נערות נרצחו אז ב"אי השלום"בעמק הירדן]. שיעשה את זה ראש הממשלה או, לפחות, נשיא המדינה. כמו כן, יש להוקיע את האנשים שהיו מעורבים בהחלטה הזאת שדגל שחור התנופף מעליה. את הטקסים הללו יש להעביר בטלוויזיה, ברדיו, בעתונים ובכל יתר אמצעי התקשורת.

 

בענין אריק שרון, אולי כדאי להדגים באמצעותו איך עבירה גוררת עבירה, וככל שהאיש בעמדה חשובה יותר -- העבירה גדולה יותר מבחינת ההיקף, העוצמה וכו'. אריק שרון הרי היה איש ההתישבות ועסק רוב חייו בבנייתה ובהגנה עליה, אבל השחיתות שהיה מעורב בה -- איפשרה לפרקליטות [הזרוע המבצעת של השמאל] לגרור אותו לעבירה לאין שיעור הרבה יותר גדולה.

 

מה שנוגע לחיילות שהשתתפו במעשה הגירוש -- הן אינן יכולות לתת בית לאף אחד מן הטעם הפשוט שלחיילת בשירות חובה אין כסף ואין רכוש. מה אתם רוצים -- שיקחו את הבית של ההורים של החיילת?!

 

מה שכן אפשר לעשות זה להוריד את כל המשתתפים שהיו אז בשירות קבע לדרגת טוראי, לקחת מן הטייסים שהשתתפו בזה כי חששו לקידום האישי שלהם את רישיון הטייס כי הם לא עמדו בדילמה המוסרית שעמדה לפניהם... אבל, חוששני שלעשות את זה -- מאוחר מדי, וגובל בגרימת עוול כדי לתקן עוול. 

למה מאוחר מידי?הכהניסט הנודד
אולי זה גם לתקן עוול כדי למנוע עוול? אולי כדאי לעשות את זה כדי שאף חייל לא יהיה מוכן לבצע גירוש יהודים ביו״ש?
האמת היא ש! שצריך לחשוב על זהנולאית
בס"ד

אני לא יודעת. באמת.

על המעשה עצמו בטח ובטח שלא סולחים ואסור אסור אסור אסור לשכוח!
*גם אם אתם לא מגוש קטיף!

כי בנוסף לעוול האנושי, הפרטי של האנשים שחיו שם וזה היה הבית שלהם
קרה כאן עוול לאומי, ואנשים צריכים להבין את זה.

והיחס לחיילים שגירשו? אני לא יודעת...
אלה שלא מתחרטים ואם הם היו עכשיו בשירות פעיל הם היו עדיין ממשיכים בפעולות הגירוש, ברור שלא סולחים
כל השאר..... לא יודעת
והשיב את הגזלה אשר גזלהכהניסט הנודד
ויקרא ה23-26: "וְהָיָה כִּי יֶחֱטָא וְאָשֵׁם, וְהֵשִׁיב אֶת הַגְּזֵלָה אֲשֶׁר גָּזָל, אוֹ אֶת הָעֹשֶׁק אֲשֶׁר עָשָׁק, אוֹ אֶת הַפִּקָּדוֹן אֲשֶׁר הָפְקַד אִתּוֹ, אוֹ אֶת הָאֲבֵדָה אֲשֶׁר מָצָא, אוֹ מִכֹּל אֲשֶׁר יִשָּׁבַע עָלָיו לַשֶּׁקֶר... לאֲשֶׁר הוּא לוֹ יִתְּנֶנּוּ בְּיוֹם אשמתו״.
כמובן שיש הבדלעוגי פלצת
החייל פשוט היה חסר אופי
בגלל חיילים חסרי אופי, יש מגורשים חסרי ביתהכהניסט הנודד
10 חודשים לפני ששרון הכריז על הגירוש הוא ביקר בגוש קטיף11223344

וזאת בדיוק הייתה הבעיה שקיבלו את שרון שהחריב את פיתחת רפיח {חבל ימית} וכשר ביטחון מסר למצרים את מרחבי סיני.

מה שקרה אח"כ כולנו יודעים,שרון בגד במתנחלים וגירש אותם.

 

 

לצערי בחלק התנחלויות כבר מקבלים את ישראל כ"ץ, סילבן שלום ודומיהם שהצביעו בעד הגירוש.

 

 

צריך להחרים את המגרשים ולא לקבל מהם טובות כי הם בוגדים

אגב, ידעתם שאריאל שרון היה גוי בעיקרון?פשושון


לא רק הואהכהניסט הנודד
גם עושים דברו
גם על פי ההלכה הוא כךפישנזון

כתוב ברמב"ם על אנשים כמוהו(מוסרי ישראל)"הוציאו עצמם מכלל ישראל" וגם "מעשיהם פחותים מן הגויים, ואין להם עולם הבא".

אבל למה כולם פה שופטיםא"י לע"מי


לא נשכח ולא נסלחestybn

זה לא רק סיסמה. אבל הכוונה להתיישבות ולגירוש בכללי. לאנשים פרטיים אני לא חושבת שזה התפקיד שלי להחליט האם "מותר לסלוח". זה התפקיד של הרבנים ושל המגורשים להחליט אם הם סולחים.

זה גם הארץ שלך וגם לך מותר להחליטnetanel
כל אלו שטוענים שצריך לסלוחהכהניסט הנודד
אם היו מגרשים אתכם מהבית וזורקים אתכם להרקב בתוך קרטונווילות, גם הייתם חושבים שצריך לסלוח למגרשים?
'לא נסלח' זו אמירה חמורה מאוד ליהודי מאמיןגוונא

מבחינה ערכית, מוסרית והלכתית. אי אפשר לצפות מהקב"ה שיסלח ויכפר לנו על חטאינו, ומאידך לא לנהוג באותה מידה כלפי אחרים שחטאו כלפינו.

 

ושתי מצוות נפרדות כרוכות בזה (עפ"י מניין הרמב"ם):

הן מצד "והלכת בדרכיו" (דברים כח, ט) שעליה כותב הרמב"ם בספר המצוות "מה הקב"ה נקרא רחום אף אתה היה רחום, הקב"ה נקרא חנון אף אתה היה חנון..." (מצווה ח', ספהמ"צ).

 

ומצד נוסף, מצוות "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא יט, יח) שהוא "הציווי שנצטווינו לאהוב זה את זה כמו שאנו אוהבים את עצמנו, ושתהיה אהבתי וחמלתי לאחי באמונה כאהבתי וחמלתי לעצמי, בממונו וגופו וכל מה שיש לו או שהוא חפץ..." (מצווה רו).

עשית פה סלט רציניהכהניסט הנודד
זה שצריך לסלוח על פגיעה זה בעניין פגיעה ברמה האישית ולא ברמה הלאומית. ולגבי מצוות ואהבת לרעך כמוך, לא אמרתי שצריך לשנוא אותם, אמרתי שאסור לסלוח להם, זה שונה. הם חייבים להבין את גודל הפשע שהם ביצעו, ולתת את מלוא הפיצוי למגורשים! וחוץ מזה מי נתן לך את הסמכות לסלוח על פשע שנעשה כנגד אחרים? אם משהו יבוא וירביץ לך, אני יכול לבוא ולומר שאני סולח לו?!
אתה צריך ללמוד הלכות, לא רק צ'יזבטים רעיונייםירח חסר

הקב"ה לא חייב לסלוח לך ולא יסלח לך אלא אם כן תעבור את שלבי התשובה המינימליים - הודאה על חטא, חרטה וקבלה לעתיד. במצוות לא תעשה לא נכפר לך עד שיעבור יום הכיפורים. בלא תעשה החמורות לא נכפר לך עד שתעבור ייסורים. בחילול השם לא נכפר לך עד המיתה. עיין בהלכות תשובה להרמב"ם ותחכים.

 

והלכת בדרכיו - כן, להיות יותר "צדיק" מבוראך - לא. 

טעים לך הסלט פירות?הכהניסט הנודד
עבר עריכה על ידי הכהניסט הנודד בתאריך כ"ח בתמוז תשע"ה 15:54
איזה ערבוב של דברים, התבלבלת בין מצוות שבין אדם לחבירו ובין מצוות שבין אדם למקום, אך אני לא מאשים אותך, אתה בטח מושפע מאותם רבנים מבולבלים שרקדו/חיבקו/סייעו עם מגרשי היהודים במקום לירוק להם בפנים
"רק ביצע פקודה"פישנזון

אני מכיר במקרה עוד סוג של אנשים שטענו שהם רק מלאו פקודות, וזה הנאצים. גם הם מלאו פקודות, ומי שלא ציית היה נתלה ע"י האס-אס  או נזרק לכלא. אם אתה בעד לתלות נאצי ש"מילא פקודות", כך גם הוא.

 

מי שחזר בתשובה שלימה-וברבים למחול מי לא -לאמושיקו


מה אתה מגדיר כ״חזר בתשובה שלימה״?הכהניסט הנודד
וודאי שיש הבדל בין החייל הפשוט לבין המנהיגיםנקודה

 

בס"ד

 

ההבדל בין תיעוב עמוק לבין תיעוב חלקי מהול ברחמים על אנשים שלא בטוח פעלו מרצונם.

 

זה הדבר הראשון שעולה ברגש.

 

אבל אם מנסה להשתמש בשכל...

 

קודם כל מי שמכריז שהוא מצטער על מה שעשה, גם אם אנחנו לא יכולים למדוד את החרטה הזו,

להערכתי מותר לסלוח לו, ולא לנטור לו טינה, כאדם פרטי.
עם זאת זה לא יכול להתבטא בשום תמיכה בו לתפקיד ציבורי כל שהו. 

 

מיש שלאטימות ליבו עדיין משוכנע שפעל נכון- לעורר בלב רחמים על מדרגתו השפלה,
כי חולי הנפש לא טוב יותר מחולי הגוף,  ואל הרוע הזה ניתן במובן מסויים להתייחס כאל מחלה.

כמובן שגם כאן לא לתמוך ובמידת האפשר למנוע מינוי שלו לתפקיד ציבורי כל שהו,

אבל לא לשמוח לאידו וכ'.
למרות שלי אישית זה באמת קשה. אם בחיים הפרטיים שלי אני יכולה לומר בלב שלם הריני מוחלת-

כאן... הסיבה היחידה שלא שמחתי לאיד כשאולמרט נכנס לכלא למשל,
זה בגלל שהעונש לא ממצה ולו במעט את הדין לעומת מה שמגיע לו. (עמונה למשל... או כשהוא אמר בלוויה של חייל שגורש שיש למדינה זכות לשלוח חיילים ולהחזיר בתוך ארון, כשידוע מה הילדים שלו עושים...)  
זה אדם שאם הייתי רואה אותו עומד ליפול מהגג, הייתי צריכה תעצומות נפש ענקיים כדי להושיט לו יד.

 

ככה אני מרגישה. לומר שזה נכון וטוב וכך צריך? מאמינה שלא. אבל לא זכיתי לדרגה הזו עדיין.
ולמרבה הצער גם לא באמת מרגישה רצון או צורך להגיע לשם. הינה, כתבתי עמונה, ואני בוכה. לא צריך מילה נוספת.

 

ברמת החייל הפשוט-  תלוי מאיזה מקום פעם- שטיפת מוח? הרי ידוע שצוות הפסיכולוגים שעבדו עם החיילים,

והמניפולציות המטורפות שעשו להם היו הזויים בכל קנה מידה. אפילו שטיפת המוח שעשו בטלוויזיה הייתה מטורפת.

אני זוכרת את עצמי באותה תקופה בביקור אצל אימא שלי רואה משדר מיוחד לפני הגירוש, ולאחר זמן מה כמו איזה זומבי מתחילה לחשוב "אין מה לעשות חייבים לעשות את זה". באותו רגע התנערתי וכיביתי בבהלה את הטלוויזיה.  
לצערי הרב אין לאנשים רבע אחוז מהמידע על שטיפות המוח שצופי הטלוויזיה עוברים, לפני ששמעו מילה אחת בנושא כל שהוא, רק באמצעות פריימים שעוברים מהר בלי שנשים לב, צלילים מסויימים ועוד שיטות שעובדות ישר על התת מודע. 

 

חיילים שהיו במסגרת הצבא,  מעבר למחירים האישיים שהיו צריכים להחליט אם הם מוכנים לשלם,

עברו מניפולציות מטורפות עד כדי כך שלא ברור כמה הם עשו זאת מתוך בחירה.

 

אבל לפסיכולוג כזה למשל, שבונה מניפולציות לצורך קידום העניין... יהיה הרבה יותר קשה לסלוח.

לומר שאני נוטרת טינה, מייחלת לו ולשכמותו מיתה בייסורים וכד'? לא. חלילה. באמת שלא.
(כבר לא הכוונה... )

כן מייחלת שיחזרו בתשובה שלמה. ולצערי, לא רק "מטוב ליבי".

קודם כל כן בגלל כל הסיבות הנכונות והטובות, אבל חלק מהתפילה שייחזרו בתשובה אמתית,
זה גם בגלל שברור לי שאין עונש צורב או מכאיב יותר מלהבין איזה דבר נורא הם עשו.... 

 

 

 

איזה זכות יש לך לסלוח על פשע שבעיקר בוצע נגד אנשים אחרים?הכהניסט הנודד
אם יבוא משהו, יכניס לך סטירה, אני יכול להגיד שאני סולח לו והכל בסדר? לא! כי הוא לא פשע כנגדי! אותו דבר בעניין הגירוש, מי שיכול להחליט אם לסלוח זה צבור המגורשים קודם כל כי הם אלו שגורשו מביתם (למרות שפה בוצעה עבירה שיש בה גם צד לאומי של פגיעה בארץ ישראל) ולכן אני לא יכול לבוא ולומר שאני סולח למגרשים לפני שהצבור שגורש בעצמו יעשה זאת
צודק. הקלת על מצפוני המיוסר. תודהנקודה

 

בס"ד

 

ובהמשך לכך יש כאן שני ממדים-

אחד על הגירוש והעקירה כפשע כלפי המגורשים,

ולא םחות מכך זה פשע כלפי כל יהודי באשר הוא,

כי הארץ לא שייכת רק לאלו שגרו בה, אלא לכל יהודי.

ואם לקחת בחשבון גם את סכנת הנפשות נגרמה לכל היהודים סביב...

אז בכלל מאיפה אני כאדם פרטי יכולה לסלוח..?

בהחלט התקבל על ליבי.

הפשע למגורשים נורא אך מסירת ארצנו לזרים זה הפשע הנוראעמוס מאוזראחרונה

ביותר !

רצף של הרס בגבעות - חייבים לעצור את זה!!נ א

בס"ד

 

שלום לכולם!

כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?

 

עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?נ א
להצביע למי שבאמת מייצג אותך...הסטוריאחרונה
כזכור במו"מ הקואליציוני, סמוטריץ' רצה ביטחון, בליכוד התעקשו. בסוף סוכם שהוא יקבל שר במשרד הביטחון עם אחריות על החלקים האזרחיים.


אחרי החתימה - גלנט בשיא החוצפה סירב לבצע את מה שנחתם, בטענות שאי אפשר לפגוע בשיקול הדעת של המפקד והושגה פשרה שאם הפינוי משיקולים בטחוניים - זה נשאר בסמכות אלוף הפיקוד. לכן בצו ההרס של בית ענות, הוא כתב את הטענה האבסורדית ש: "המקום פוגע בשלום תושבי האזור".


אם כל הטפשים בהתיישבות האידיאולוגית שמצביעים ליכוד, היו מצביעים לצה"ד, היתה ממשלת ימין בראשות נתניהו אותו דבר- אבל ההתישבות היתה באמת בידי סמוטריץ'.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


אולי יעניין אותך