תודה לעונים
ישיבת תורת החים איזה סגנון הבחורים שם? חרדי חסידי או דתיקראתי בכל לב
^^^^^^^^^^^^^okey
קשה לי להגדיר אותה..דבש חריף
מבחינת בחורים ויש שם גם חרדים. וגם דתיים וגם חרדל"ים (בעיקר) כמו שממגדירים הציבור. (ואני נגד ההגדרות האלו)
ככה:חג'דומט
היו חרדל"י רגיל.
לאחר הגירוש הם התרחקו מהציונות, הפסיקו להתגייס לצבא ולחגוג את יום העצמאות. רק את יום ירושלים.
מבחינת סגנון החיים זה חרד"ל, רק בלי הציונות ואהבת המדינה.
היחס למדינה זו נקודת ייחוס אחת מני רבות.יזהר
ומעולם לא "הפסיקו להתגייס לצבא", תמיד היו כאלו שמתגייסים וכאלו שלא. נכון שכיום הרוב לא מתגייסים, אבל בהחלט יש כאלו שכן, ושזה מה שראש הישיבה ממליץ להם.
זו הסתכלות מאוד צרה.די"מ
זה מה שאני יודע עליהם. מחילה אם לא דייקתי.חג'דומט
זה לא הבעיהדי"מ
אתה מציג כאילו זה הדבר המרכזי ביותר
דתיפאי פקאן
כל מיני סוגים.
(בוגר הישיבה)
אני לא מכיר את הישיבה, אבל מהמעט שאני יודעאיל אחר
הבנתי שהרב טל למד אצל הרב אוירבך, שהוא חרדי לא חסידי, אבל לימודי חסידות יש שם הרבה. יש שם גם רב תימני מבית מדרשו של הרב קאפח, שהוא דמות בפני עצמה. ישיבה מאוד מגוונת, ולפיכך גם מאוד מעניינת.
תודה. מאוד מעניין.איל אחר
קצת פרטיםיזהר
כפי שכתבו לך, יש מגוון סגנונות, אבל בגדול דתי. יש מעטים מאוד שהולכים עם כיפה שחורה רגילה, וגם הם לא בדיוק חרדים קלאסיים.
בכל זאת אכתוב את הדגשים של הישיבה עצמה, שמן הסתם נוגעים לכל התלמידים, מי יותר ומי פחות.
עבודה המידות - יש דגש מאוד משמעותי על העניין הזה, כולל דרך סדורה, יועצים, שיעורים רבים וכו'.
תורת חיים - הרבה עניין של חיבור למציאות ולחיים. כפועל יוצא מזה לימוד העיון הוא אליבא דהלכתא - מוכוון הלכה.
עבודת ה', לא רק בלימוד תורה - לא כולם צריכים ללמוד תורה כל החיים, ויש כאלו שהמציאות הלכתחילית שלהם היא לצאת לעבוד לאחר כמה שנים בישיבה. מכווינים אנשים להיות מודעים לעצמם בעניין הזה.
חסידות - ההשקפה והאמונה מבוססים הרבה על דרכם של הבעש"ט ותלמידיו - הדור הראשון והשני של החסידות. מבחינת אווירה, משהו באמצע, בין אווירה חסידית ללא חסידית. יש הרבה שמחה, ריקודים, התוועדויות, שירים, גיטרות וכו'.
כאן יש פרטים נוספים על הישיבה, וגם תמונות.
אז אם הבנתי נכון מכולם זו ישיבה חסידית שהראש ישיבה לא ממליץקראתי בכל לב
ללכת לצבא והם לא חוגגים יום העצמאות אבל למה?
שאלת על סגנון הבחורים, נכון?פאי פקאן
(אני יודע שזה מהותי, אבל בסה"כ כל בחור ודעותיו הוא.)
וכאן חוזרת השאלה ליזהר..אדם כל שהוא
או לניקים אחרים מתורת החיים.
עד כמה הדברים האלה נוגעים לכל בחור ובחור.
בחור בתורת החיים, בהכרח לא מחזיק בהשקפה מרכזניקית/ קווניקית ביחס למדינה?
יש כאלה שהם לגמרי לא קשורים לחסידות?
בהחלט כןפאי פקאן
לא זוכר כרגע.
יזהר אולי יוכל לתת פרטים יותר נכונים.
מישהו יכול לתייג אותו בבקשה? לא עובד לי...
בטח..דבש חריף
ויש כאלה שלא קשורים לחסידות.. לא כולם שם חסידות בכלל. יש ציבור. אבל לא כולם.
ברור שבחור בשיעור א שונה מבחור בשיעור ד ביצוג שלו את הישיבה כי הוא מתפתח בדעה שלו גם ההשקפתית וגם התורנית.
עכשיו חזרתי מנופש ללא אינטרנט.יזהר
יש חבר'ה שלא בקו של הישיבה בעניין היחס למדינה (בדיוק השבוע התארס אחד מהם..) אני לא יודע לספור כמה כאלו יש בקרב הבחורים, אבל יש. בכל מקרה, אני ממליץ לברר את הנושא עצמו. זה ממש אחלה להתנגד למדינה.![]()
לגבי חסידות, בהחלט יש. גם בזה אין לי נתונים.
אבל אני ממליץ לא לפסול על דברים כאלו. חברה של אשתי חיפשה בחור חסידי, ובסוף התחתנה עם רמב"מיסט ללא טיפת נשמה חסידית, והם נשואים באושר.
"ישיבה חסידית" זה נראה לי היסחפות.די"מ
כדאי לך לבדוק אצל מי שמכיר. ייתכן שלא אדייק אך בגדולנפש חיה.
ונשכח ממנה השם בכחינת "כוחי ועצם ידי"
יום ירושלים נתפס כהשגחת השם ויום ניסי. היום הזה נחגג
מתוך כמיהה לבניין המקדש במהרה.
לכן אולי החיבור מתבטא בלימודים השייכים יותר להשגחה אמונה וכדומה.
כנסי לכרטיס האישי שלייזהר
ותעשי חיפוש בהודעות, עם המילים "יום העצמאות". אני לא מבטיח שכל מה שאני חושב מייצג את הישיבה, אבל בגדול זה הכיוון. בדיונים קישרתי גם לקבצים מפורטים. היו גם דיונים על גיוס לצבא בהם קישרתי לקובץ בשם "היחס לצבא" או משהו כזה, לא זוכר בדיוק. עייני שם.
עוד תיוג..יהודי!!
וואו פעם ראשונה חוויתי מה זה להיות מתוייג!צעיר רענן
יהודיי!! (איך מתייגים?) אנחנו מכירים?
@יהודיי!!
..די"מ
אתה כותב @ ואז מתחיל לכתוב אאת הניק עד שנהיה ריבוע ואתה בוחר את הניק המתאים.
לא נראה לי שאנחנו מכירים...יהודי!!אחרונה
סגנון חרד"לטוהר הלב
ורובם מחוברים לחסידות..
בחורים צדיקים שעובדים את ה' בדבקות אמיתית.
בעלי מהישיבהה' הוא מלכינו
ולעניין החסידות יש שם הרבה חברה מאוד טובים שלאו דווקא התחברו לצד החסידי אבל מצד שני יש שם חברה גם מאוד טובים שמאוד מחוברים לצד החסידי...
ההכללה הזו לגבי יום העצמאות שכולם לא חוגגים היא לא נכונה דווקא כי יש בחורים שכן חוגגים והם שוב מאוד קשורים לישיבה...
בהצלחה בכל אשר תפני!(:
בעלך הולך להתגייס?
אוי וי, איך נפלו גיבורים?די"מ
@שמוליק פיין תראה מה יצא ממנו בסוף. אנחנו נראה לי צריכים לשבת שבעה.
בכל מקרה נקווהנשהצסאנגם ככה לא ירצה אותו.
נרים טלפון לדני הירשברג..
מזל שהוא כזה גיבור. בזכותו לא יפלו לא-גיבורים..ד.
אל תבנה על זה שהצבא שלך יסכים לקבל אותו..די"מ
ה' ירחם!!! עקביא בן מהללאל אומר....שמוליק פיין
רגשותיי מעורבים בנושאעל שפת הנחל
הייתי שם כחצי שנה במדרשה. חוויה חזקה. מקום מיוחד
רגשותיי מעורבים.
מצד אחד מקום נדיר- עבודת ה' במובן העמוק של המושג. מתוך דבקות. דיוק. שאיפות גבוהות. חסידות. שמחה. זה מעין מרכז של הציבור הרוחני והתורני מאוד. הרב טל אישיות עצומה ומעוררת יראה ואהבה. קהילה מחבקת. ועוד.
מצד שני- יש לי קושי עם חלק מהדברים.
בתור בחורה ולא בחור (כך רצה השם ברוך ה' חח) אני יכולה להגיד שמצד הנשים הדרישה היא של ראש קטן. אני הגעתי לשם ואמרתי "אני פה בתור אישה לא אגור". הנשים הרגישו לי מפנות הרבה מקום לגבר שלומד וגדל בתורה ועבודת ה' ולהן נשאר לגדל את הילדים.
דבר שני- תמיד כשהאורות גבוהים יש סכנה. לעניות דעתי -כמו שהרב טל נוהג להגיד- יש אוירה קצת לוחצת.
הנהירה אחרי הרב טל (חלילה חלילה בלי לזלזל או להוריד מכבוד הרב) מריחה ריח של כת. לא עושים צעד בלי להתייעץ עם הרב ואין כל כך מקום לדעה אישית ולשאלות.
גם ישנו עניין הריחוק מהמדינה.
לא שאני מבסוטה על מצבנו כיום. להיפך. אבל אני כן רואה התחלה של גאולה בעצם קיומנו הפיזי פה בארץ הקודש.
תראי.
המסקנה היא.... זה תלוי בבחור!
יש לי בנדוד מקסים שלומד שם וחש גם הוא את הבעיות שכתבתי ועדיין הוא שם. מודע להן.
באופן כללי -עובדי ה' עם רצון להרבה.
לגבי הנהירה אחרי הרב טל- ממה שאני מכיר, דווקא יש חינוךחסדי הים
אפשר לומר ככה על כל ישיבה שעומד בראשהנפש חיה.
החכמה היא למצוא ולפלס את הדרך הייחודית
בתוך הכלל. ואז אין פה נהירה אלא "יניקה"מתורת החכם
התורמת לפיתוח עצמי אישיותי לא תלוי רב בכלל.
ואישיות משתנה או נהיית דינאמית עם השנים והחוויות האישיות
העוברות על האדם בפרטות.
רב ויחס אליו זו סוגייה תלויית אישיות
לעניות דעתי.
יש ישיבות שמדגישות עצמאות מחשבתית, באמונה, גמרא,חסדי הים
[אני לא מכיר כ"כ מבפנים, כותב מהתרשמות חיצונית.]
הרב טל דווקא מאד מעודד לחלוק עליו,קחו עמכם דברים
מי שבוחר ללכת אחריו, זה עניינו.
כתבת כבחורה..דבש חריף
בנושא השקפה, אין קו מוגדר לישיבה. לכל אחד לגיטימי שיהיה את "המורים שלו" בעניני השקפה.
יש טיפוסים שמתבטלים ממש. ויש שלא. אף אחד לא חייב להתבטל כל עוד זה לא משהו בפרהסיא.
ההשקפה על המדינה זה נושא מאוד שולי. אני באמת לא מבין למה אנשים עושים ממנו ענין. אם זה מקום אמיתי (לא מצאתי עוד מקום כמוהו) אז מה זה משנה ההשקפה על המדינה, מי שרוצה להתגייס אף אחד לא מונע בעדו. ולא באים לישיבה בשביל להתחזק באזרחות. באים בשביל משהו אמיתי יותר..
"כל עוד זה לא משהו בפרהסיה" פה חשדתי.הלליש
אין מה לחשוד..דבש חריף
סבבה הבנתי את זה אחרת מקודם..
הלליש
הדברים הוצאו מהקשרםefraim37
יש בתקנות הישיבה מושג של פרהסיה ציבורית.
לא כל פרהסיה ׳אסורה׳. רק משהו שנוגע לכלל (כגון צורת הריקוד בהרמת שתי רגלים מהקרקע-נאסרה).
אך אם משהו רוצה לברך על נט״י בקול רם לאחר הנטילה הרשות בידו.
חוץ מזה שהוא מברך ברכה לבטלה..די"מ
לדעת מו"ר רה"י יתכן ויש פה ברכה לבטלהefraim37
אך אם תלמיד הישיבה מעוניין לברך לאחר הנטילה כדעת הרבה פוסקים אחרים (יתכן שדעת מו"ר שאין פה ממש ברכה לבטלה כיוון שדעת פוסקים רבים שכך צריך לנהוג-ובבקשה לא לפתח דיון הלכתי בנושא) הרשות בידו.
זה עניין הלכתי נטו של "לא תגודדו".די"מ
לא.דבש חריף
באיזה שו"ת?פאי פקאן
לתלמידי ובוגרי הישיבהדי"מ
הבנתי את זה לפני שזה מיוחס לפסקה של ההשקפה,הבנתי לא נכון...הלליש
בעיקרון כבר ענו לךיזהר
אבל בכל זאת כמה הערות קטנות:
א. יש הרבה נשים בעלות אופי פשוט, שרואות את עצמן כעקרות בית או לכל היותר מורות/גננות, ועיקר עולמן זה רק גידול הילדים. זה טוב ונפלא, ולגדל ילדים זו משימה מאוד מאוד חשובה, במיוחד בדור מורכב כמו שלנו. עם זאת, יש בקהילה הרבה נשים מזן אחר. כאלו שלומדות תואר שני, יועצות תורניות, מנהלות עסקים (דוגמא), וכו' וכו'. יש מקום לכולן, וכל אחת מוצאת לא חברה ברמתה.
ב. אורות גבוהים זה אכן סכנה. כשמנסים לעלות - אפשר גם ליפול. אני נוח וטוב פשוט להישאר למטה, בלי יכולת ליפול לשום מקום. אבל זו לא מציאות באמת טובה והיא לא מובילה לשום מקום. ב"ה נופלים וקמים ויש כלים להכל.
ג. יש כאלו שלא עושים צעד בלי להתייעץ עם הרב, ולא חושבים בעצמם. אכן. אבל זה בד"כ אנשים שזו הנטייה הנפשית שלהם בלי שום קשר לרב טל. זה ממש לא המיינסטרים של הקהילה והישיבה. ואדרבה, הרב טל בעצמו ממש לא מעודד את זה.
ד. חבל שלא ניצלת את שהותך במדרשה כדי להבין באמת את עניין היחס למדינה. מה שכתבת שאת "רואה התחלה של גאולה בעצם קיומנו הפיזי פה בארץ הקודש" - תואם בהחלט את השקפת הישיבה בעניין, ואף חוגגים את יום שחרור ירושלים כ"יום לציון אתחלתא דגאולה" והודאה על כל ניסי התקופה.
בעניין ה'כת'צעיר רענן
טענה של כת היא מגוחכת (שזה מעצבן לשמוע אותה כל פעם מאנשים מבחוץ שלא מכירים או מאנשים שחוו את הישיבה תקופה קצרה), בהחלט ישנם אנשים שאת עיקר ההדרכה ועבודת ה' שלהם מבוססת על תורת של הרב טל,
אבל טענה זו אפשר לטעון על כל זרם, הרב זצ"ל, רבנו, נשיא דורנו, מרן ראש הישיבה, גדול הדור באמונה וכו'. יש לו דרך שהוא מאמין בה, והוא מנסה להנחיל אותה לתלמידיו.
בשונה מההדרכה הכללית בברסלב למשל שאסור להקשות על הצדיק, הרב טל כל הזמן מדגיש את זה שחשוב לו שנקשה ונגיד לו מה קשה לנו, וזה באמת כל הזמן, כמעט כל עונ"ש נפתח במילים "אני שמח מאוד בשאלות שלכם, הם חשובות ויקרות, גרמו לנו לחדד את הדברים וכו'..
אם יש מישהו (מעטים מאוד) שמחליט לזרוק את השכל זה בעיה שלו, ובכל זרם שהוא היה הוא היה פועל בצורה הזאת. זה וודאי לא ההתנהלות הכללית, ולא ההדרכה בישיבה.
כן מקבלים מהרב המון והולכים בהדרכותיו אבל הראש פתוח, השכל תמיד בודק האם הדברים מיושבים לי? מה יחסם לגבי? איך אני מתרגם אותם לעולם שלי? וכו'.
אני הקטן חוויתי כמה פעמים דיונים שממש לא הסכמתי עם הרב, ולאחר זמן שחשבתי על הדברים - פתאום הבנתי את העומק והסכמתי או לפחות כבר לא חלקתי נחרצות. עד היום יש לי מספר נקודות שאני לא מסכים עם הישיבה/הרב, והכל מתוך אהבה והערכה עצומה...
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
אשמח גם
ראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה
אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
פניתי
ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?
כמה שדכנים ומיזמים.
כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.
בהצלחה
הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולדאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
חושבת שהדברים מצריכים שיח מעמיק הרבה יותרנגמרו לי השמות
כדי להבין עד הסוף מה כל אחד רוצה בעצם להגיד
כלומר לפותח עצמו או לכל אחד אחר - ממש ללכת עם הסיפור כולו והתמונה השלמה והרחבה ולהעמיק בה כמה שצריך בעולם האמיתי מול האדם איתו מדברים (שיכול להיות מהמשפחה / חברים / איש מקצוע) העיקר שהדברים יהיו מבוררים.
כל אדם הוא עולם ומלואו ובפני עצמו
וכל סיטואציה היא בפני עצמה ורחבה ושלמה
וגם הצד השני בקשר שלא מובא כאן באריכות מטבע הדברים
וגם כל מה שעולה מתוך דיאלוג ישיר
מה אתה / אני / כל אדם אומר עד הסוף
מה השני שמע, מה השני הבין,
וכן הלאה דיאלוג רגיל שיכול להיעשות בזמן אמת ובצורה עמוקה שלו רק פנים מול פנים או בשיח ישיר ואמיתי.
כי כך בכתיבה בשרשור זה ממש מרגישה שלא ניתן להעביר עד הסוף את הדברים / או שאי אפשר להבין עד הסוף למה השני מתכוון / או שאי אפשר להעמיק כמו שצריך בכל הנקודות בצורה רחבה ושלמה באמת.
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
ברור שהיא צריכה להגידהפי
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
חחחח לא נראליהפי
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
אז אפשר לעבורבחור עצוב
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
מסכיםארץ השוקולד
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
מזכיר לך משהו?אריק מהדרום
את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.
זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.
אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה
השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.
אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד
רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?
מה דעתך על זה?
המצב הנפוץאריק מהדרום
בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.
אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה
תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.
אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.
ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
אוחזיויק
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
מסכים ומחזקאביעד מילוא
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
אתה מה זה צודקadvfb
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
לא הבנתיהרמוניה
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
לראשון יש יותר סיכויadvfb
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה
לבין כמה שהוא באמת
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו
כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה
שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.
ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת
מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה
חזק ואמץ
ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש
"קווה אל ה'
חזק ויאמץ ליבך
וקווה אל ה'"
איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא
יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)
💁🏻♂️אבטיח ברזילאי
ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.
אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.
נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו
זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא
אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום
מחזק אותךאבטיח ברזילאי
קשה הזיווג כקריעת ים סוף
ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...
בהצלחה 
יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
^^^ארץ השוקולד
ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.
בהצלחה
כפי שכבר אמרובחור עצוב
לצאת עם בשלות יותר.
כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני".
משקיעים יותרהפי
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb
אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.
אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה
אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?
אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.
לבנותמישהי 1
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר
כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?
פי כמה וכמה כמות יש הפוך?
לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.
אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.
מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך.