מה נסגר עם הבנאדם?!ateretfa

בנט: תומך בעונש מוות למחבלים יהודים

יושב ראש הבית היהודי השר נפתלי בנט אמר הבוקר כי הוא בעד השוואת תנאים מלאה בין מחבלים ערבים ויהודים, כולל עונש מוות

עוזי ברוך, כ"ד באב תשע"ה, 

 

בנט
בנט
צילום: ערוץ 7

יושב ראש הבית היהודי, השר נפתלי בנט, תומך במעצרים מנהליים, הריסת בתים ועונש מוות למחבלים יהודים.

בראיון לעיתונאי קלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל אמר השר בנט "אני תומך באיזון בין זכויות הפרט והחופש לבין השמירה על ביטחון ישראל ומניעת המעשים האלה. אני אמרתי ואני עומד מאחורי זה שזה נכון להשתמש במעצרים מנהליים במשורה, בזהירות גדולה".

לשאלה האם הוא בעד השוואת תנאים מלאה בין מחבלים יהודים לערבים כולל הריסת בתים וכולל עונש מוות, ענה בנט "כן" והוסיף, "אם תהיה מגמה, ושוב, עוד צריך לשים כוכבית כי אני עוד לא ראיתי עדיין הוכחות, אבל בהנחה שנראה מגמה אז צריך להפעיל כלים מקבילים". 

ליבסקינד חידד ושאל מבחינתו שוב האם זה כולל עונש מוות. על כך ענה בנט "כן, בוודאי. התשובה היא כן".

מעולה.מה הבעיה בזה?מאיר.

הרב לבנון שלא חשוד על שמאלניות או חוסר ידיעה אמר שצריךלתת עונש מוות לרוצחי אבו חדיר
התורה שלנו נותנת עונש מוות לרוצחים
מה הבעיה?
למה כי כתוב בנט אתם תוקפים אותו?
 

הפכתם לסאטמרים!יוני
העונש מוות לרוצחים שבתורה..אדם כל שהוא

הוא בבי"ד של עשרים ושלשה סמוכים, למי שרוצח אדם מישראל.

 

[יש מקום לדון האם יש מקרים שאפשר, כמעין הוראת שעה, שהמדינה תטיל עונש מוות,  וגם אם כן, לא ברור שדווקא כאן צריך ליישם את זה].

הבעיה היאזושא רעב

1.שהמשפחה ששרפו אותה שייכת לאויב

2.גם אם מי שמת היה יהודי צריך סנהדרין וכו' כדי להרוג

הוא צודק. התורה אומרת ככה.חג'דומט

רוצח נידון בסייף.

גם אם הוא רוצח גוי, זה לא משנה.

כולכם פוסקי הלכות!א-לרועי

רק תוספת קטנה: הוצאה להורג זה רק כשנכונה סנהדרין הגדולה, ובבית-דין של 23. דיינים אלו ישפטו האם ההורגים עומדים בתנאי העבירה של עדים והתראה וכו'. וגם אם כל התנאים האלו מתמלאים, הרג גוי כחלק ממלחמה על א"י זה שונה מ"לא תרצח" שנאמר בתורה (בלי להיכנס לדיון ההלכתי המלא שכבר עלה פה מספיק פעמים).

אני בטוח שמר נפתלי בנט רואה את עצמו כשקול לסנהדרין הגדולה, והוא סומך על הפסיקה על דעת עצמו שאכן לאותם יהודים מגיעה מיתה, אני פשוט לא חושב שהתורה מסכימה איתו בנושא.

אתה צודק. התכוונתי שבתאוריה זה הגיוני.חג'דומט

הערה נכונה.

תמהני עליךבחורצ'יק

א'  רוצח גוי לא נהרג בידי אדם!

ב' רק סנהדרין הורגת! [גם רוצח יהודי] בימינו לא שייך להרוג יהודי ע"פ דין של רוצח!

 

 

[ההדגשה "ע"פ דין רוצח" מכיוון שיש יוצאי דופן,אבל הדין הפשוט של ישראל שהרג-אין היום]

שתי תשובות לשתי ההערות:חג'דומט

א. יכול להיות שאתה צודק. חיפשתי קצת וגיליתי שזה לא פשוט. אשריך שתקינת אותי על דברי תורה.

 

ב. את זה אמרתי בתגובה השניה.

 

 

א. בסדר גמור ב. "זה לא פשוט" ? יש דעה כלשהי שיהודי נהרגבחורצ'יק

אם רצח גוי?

לא ראיתי שם במפורש. רק ראיתי שיש הבדל. אשמח לראות מקור.חג'דומט


ניראה לי מוסכם שיהודי לא נהרג על שהרג גויבחורצ'יק
הרב רימון לא מרשה לי לראות...חג'דומט


בבקשהבחורצ'יק

ראיתי אצל אחד מגדולי הדור שליט"א שהביא בשם ר' מאיר שמחה מדווינסק
 שעונשו של רוצח גוי הוא בידי שמיים ולא נהרג בבית דין של מטה .משום שברצח גוי ישנו חילול השם מלבד הרצח. וחילול השם שרק מיתה מכפרת עליו- נענשים בידי אדם ומכאן שאם יהרג הרוצח בוצע דינו על ידי בית דין של מטה וזה לא יתכן.
כך אומר האור שמח

אשריך. אם כך מכאן ואילך אתה יכול לראות את דבריחג'דומט

כבטלים ומבוטלים לא שרירין ולא קיימין.

 

תיקון טעותבחורצ'יק

בשורה השלישית "נענשים בידי *שמיים* ולא בידי אדם כפי שכתבתי בטעות

כן. זה היה מובן מההקשר.חג'דומט


מה התורה אומרת עליאירוש

גוי שרצח יהודי? איך מטפלים בו?

פשוט לי שנהרג.ק"ו מיהודי.וגם זה אוייב .בחורצ'יק

ויש עוד מאה שיקולים *הלכתיים* ניראה לי פשוט.

 

-כמובן ע"י המדינה-

גוי שעובר על אחת מ7 מצוות דינו בסיףטוביה2

וזה כולל גוי שרצח גוי או יהודי (עד כמה שאני זוכר אין הבדל)

א מה זה הקשקוש הזה (מקור בבקשה)טוביה2

ב אין היום סנהדרין אבל זה לא נפק"מ לעניין הריגת גוי

 

כמובן שניתן לדון על האם זה אדם פרטי שיכול להרוג (דעת הרבה מהראשונים)

או אולי צריך בשביל זה מדינה - עיין בתורת המלך שלכאורה זו דעת הרמב"ם והשו"ע (ולשיטתם - המאוד מוזרה - גם הש"ך). ולכן פוסקים ככה להלכה כמובן שזו סיבה טובה להחליף את המדינה וכו' אבל זה דיון לשרשור אחר

הבנתי.פשוט,רוצח יהודי זה יהודי שרצח.וכן גוי.בחורצ'יק


הבנת לא נכוןטוביה2

רוצח זה יהודי שרצח יהודי (שעליו יש 'איסור רציחה') 

יהודי שהרג גוי לא נחשב רוצח, וגוי שהרג גוי נהרג לא כי הוא רוצח אלה כי גויים הורגים גם על פחות מרציחה (כמו שהגמרא אומרת שלומדים ממשה שגוי שהכה ישראל חייב מיתה)

לא הבנת.בחורצ'יק

התכוונתי לתקן אותך.הגבת כאן את מה שהגבת משום שהבנת אותי לא נכון.

כוונתי היא כזו 

המקור על רקע צהוב והתוספת ליתר ביאור ברקע לבן.מקווה שעכשיו הובהרתי.ואז תגובתך מיותרת.

יהודי הרוצח גוי לא נהרג בידי אדם! 

ב' רק סנהדרין הורגת! [גם יהודי הרוצח יהודי ] בימינו לא שייך להרוג יהודי ע"פ דין של רוצח!

 

אם כךטוביה2

סליחה על האי הבנה

"רצח" גוי חמור פחות מחילול שבתטוביה2

וברור שלא נהרגים עליו

בסדר.הובהרה הנקודה.בחורצ'יק


גם רצח של יהודי פחות חמור מחילול שבתההוא גברא


ולכן אין בזה דין יהרג ועל יעבורטוביה2

אז זהו זה שיש

אגב, לדעת הרב ישראלי..אדם כל שהוא

גם להתרפא ע"י שפיכות דמים של נכרי אסור ואפי' במקום פקו"נ, ואף שכמובן מותר לחלל שבת כדי להתרפא במקום פיקוח נפש.

 

אתה איש ישן *בננית*
קשקשן.ראשית חכמה

יהודי שהורג גוי לא נידון בידי אדם.

צבועה.בטח ראית שכבר העירו לו את זה והוא הסכים.בחורצ'יק


לא, לא ראיתי.ראשית חכמה


גם אני ראיתי רק אחרי שהגבתי.די"מ
ראית את התגובה הגבתי לה ורק אז המשכתי הלאה לתגובות הבאות.
גם אני פספסתי איזו תגובונת עם הודאה שלו בהתחלהבחורצ'יק
עבר עריכה על ידי בחורצ'יק בתאריך כ"ה באב תשע"ה 14:15

אבל לא כאשר כל השרשור מלא בהודעות [של אחרים] והודאות [שלו] 

כך שזה מצטייר כהצטרפות מתלהמת לחגיגה.

ראיתי תגובה שעיצבנה אותי והגבתי לה מייד.ראשית חכמה


אתה טועה.די"מ
מי שהורג גוי דינו מיתה בידי שמיים
אני רואה שלא למדת את הלכות רוצחהמצב חסה


חבר'ה לפני שמתחילים להתווכח שימו לב---מוריוש

"האם הוא בעד השוואת תנאים מלאה בין מחבלים יהודים לערבים"

זאת אומרת שגם לערבים יהיה עונש מוות. אז עד אז אפשר להרגע (כי עם ממשלה כזאת זה לא הולך לקרות בזמן הקרוב..)

 

את חייה בסרט רציניטוביה2

המדינה האנטישמית שלכם רק צריכה להכשיר את השרץ - תסמכי עלי הם ינצלו את זה אם תהיה להם הזדמנות

 

ואם את לא מאמינה לי אז תסתכלי מה קורה ליהודי שזורק אבנים על ערבי לעומת ערבי שזורק אבנים על יהודונים

בקשר לרוב הדברים זה נכוןמוריוש

אבל עונש מוות זה לא דבר שיהיה  פה כל כך מהר... המדינה הזאת מפחדת לזוז .

לא נראה ליטוביה2
תכלס חובת ההוככה עליהם (במיוחד שמה שמציעים זה גם אישור לירי ללא משפח - בשעת אירוע כמובן) וזה סיפור אחר לגמרי.
באופן כללי הפשיזם האלים הזה שהציבור הד''ל תומך בו - זה ממש מזוכיזם
כדאי לפרק את הדיון לגורמים:*בננית*
-האם אנחנו תומכים בעונש מוות על רצח, בהתחשב בנתוני התקופה? (סיבות הלכתיות לדוגמא).
-אם תומכים, על מה העונש ניתן? ישנן שתי אופציות:
1. על עצם מעשה הרצח - עשיית צדק. מדובר באקט עקרוני.
2. כהרתעה - טקטיקה. מניעת פגיעות נוספות: א. כחלק ממלחמה באויב. ב. כהגנה על הפרט.
יש לשאלות האלה נ"מ קריטיות. אם תומכים בעונש מוות על עצם הרצח לדוגמא, אז בוודאי שהעונש צריך להיות אחיד. לעומת זאת אם רוצים לתת את העונש כהרתעה לאומית, אז אין עניין להחיל אותו על מבצעי טרור יהודים.

לא הבעתי דעה, אבל ניסיתי להסב את תשומת הלב לנקודה חשובה.

מה שכן, יש לי הסתייגות מעונש מוות בגלל שאם הייתי יכולה לסמוך שאכן העונש יינתן ללא אפליה, אולי יש צדק בדברים. הבעייה היא שמה שעלול לקרות הוא שימהרו להוציא להורג את הטרוריסטים היהודים (והחשש הוא כשזה יגיע לחפים מפשע) וייתעלמו מהערבים. האפליה קיימת, אבל לכיוון ההפוך. אין בדברים תמיכה בטרור יהודי, אבל אם צדק, אז עד הסוף).
מלבד הנקודה הזו לא גיבשתי עמדה חד משמעית בנושא..
ב"ד הורגים מישהו:ההוא גברא
עבר עריכה על ידי ההוא גברא בתאריך כ"ה באב תשע"ה 00:46
עבר עריכה על ידי ההוא גברא בתאריך כ"ה באב תשע"ה 00:45
עבר עריכה על ידי ההוא גברא בתאריך כ"ה באב תשע"ה 00:43

תרחיש א:

יהודי רצח יהודי.

באים עדים, עוברים סינון לראות שהם אנשים כשרים, נאמנים, לא קרובים/שונאים של הנתבע.

כשהם עברו את זה מתחילים להפחיד אותם ולהסביר להם כמה חמורה עדות שקר, פה עדי שקר יקבלו חתיכת מצפון ויתקפלו.

ובכל זאת מסבכים אותם עם חקירות על פרטים מסובכים.. "הוא ירה בו עם נשק באורך 50 סנטימטר או 52..." אנעארף, שחררו!!

בקיצור, גם עדי אמת יכולים ליפול בקלות.

אם איכשהו הם עברו את זה מגיע החלק של הדיינים. מתחיל הדין (טדאאאם)

23 יהודים שכל ימיהם היו שקועים בתורה, 24/7 השקיעו והשקיעו.. הם הדיינים.

חייבים להתחיל בטענה 'למה לפטור אותו', לא מתחילים בטענה לחייב. אם מישהו אמר פעם אחת טענה לפטור, לאורך כל הדין כבר אסור לו לטעון טענה לחייב. לתלמידים (סוג של 'צופים') מותר ללמד זכות, אבל אסור ללמד חובה.

(שימו לב! כמה מנסים להקשות על מי שרוצה לחייב!!!)

כשנגמר היום ועוד לא הצליחו לפטור אותו, מעבירים את הדין למחר.

מתחלקים לזוגות ודנים בעניין כל הלילה. כל הלילה אסור להם לשתות יין וממעטים במאכל.

בבוקר ממשיך הדין עם כל ההגבלות על המחייבים..

בסוף עושים הצבעה (גם היא קצת מסובכת עם כל מיני הגבלות על המחייבים..)

בקיצור, זה מטורף!! כמעט אין מצב להרוג בן אדם. תראו כמה מנסים לברוח ממצב שבו נהרוג מישהו..

בסוף הוכרע: הורגים אותו.

עד שהוא מגיע למקום ההריגה מחכה רוכב עם סוס ליד בית דין למקרה שאולי בשנייה האחרונה יצליחו למצוא לו פטור ואז הוא ירוץ כל עוד רוחו בו לעצור אותם בשנייה האחרונה..

אחרי ההריגה מטפלים במת בכבוד, והשכינה מצטערת ואומרת 'קל אני מראשי קל אני מזרועי"

בוכהבוכהבוכה

תרחיש ב:

יהודי הרג גוי.

מצלמות אבטחה תפסו אותו על חם!! (זה לא נחשב בדין יהודי)

שלשה אנשים שלמדו משפט של גויים 5-6 שנים באוניברסיטה מתחילים לדון. (זוכרים מי היו הדיינים בתרחיש א'?)

אין שום הגבלות, אפשר לזרוק טענות לחיוב על ימין ועל שמאל. כמה עורכי דין 'כרישים' מצליחים להוכיח שהוא הרוצח.

כמה חתימות, צווים, ו... יאללה, לכסא החשמלי.

בליווי חגיגה תקשורתית וצהלות שמחה של הציבור תולים את 'המחבל השפל' ונגמר הסיפור.

חיוך גדולחיוך גדולחיוך גדול

 

 

 

 

בנט!! אני מניח שבתור דתי, תורת ישראל מקובלת עליך. נכון? אז לפני שתחליט שבית משפט יכול להרוג יהודי, תפתח את הקישור ותקרא אפילו בריפרוף מהיר, העיקר שתקרא את פרקים ה' ו' וסוף פרק ד' במסכת סנהדרין. תראה מה זה להרוג יהודי, תראה מה זה בית דין, תראה מה התנאים, אחר כך תזרוק ססמאות על להרוג מחבלים יהודים.

http://www.mechon-mamre.org/b/h/h44.htm

 

אהבתי ^^^פשושון


אני דווקא לא מסכים אתוההוא ינוקא


אההההם... אתה הפצל"ש שלי!! אתה חייב להסכים אתי!!!!ההוא גברא


פדיחה.. פתאום שמתי לב לסתירה נוראה.. מזעזע!!!ההוא גברא

בהתחלה כתבתי "...ויאללה, לכסא החשמלי.."        ואחרי זה כתוב "... תולים את המחבל השפל..."

לא ממש עקבתי אחרי כולם פה, אבל...זו אניי

כידוע, רק לסנהדרין יש סמכות להוציא להורג (אחרי עדים והתראה, כמובן..)

אבל בימינו, שאין לנו סנהדרין, יכול בית הדין להוציא *הוראת שעה* ולגזור גזר דין מוות על איש מסוים, אם יש חשש שהמעשה שעשה ייתן לגיטימציה לעוד נוספים לעשות כמוהו באם לא יענש מספיק בחומרה.

אך לצערנו גם ככה הולכים פה במדינה לפי בית המשפט ולא לפי בית הדין...

נותר רק לסיים בתקווה שהקב"ה יאיר עיני כולנוחצי חיוך

התשובה המנצחת לבנט!!!!ההוא גברא

נתעלם מהשאלה האם יהודי שהרג גוי חייב מתה. נניח שכן.

אם אתה תומך מעונש מוות לרוצחים כשאין לנו סנהדרין, אז עד הסוף. תטיל עונש מוות על הומואים!!!

ואם אתה כ"כ מזועזע מהמעשה של שליסל (סך הכל, מה הוא עשה? ב"ד היו אמורים להרוג אותם, אלא שהוא עשה את זה בלי ב"ד ולכן זה היה סתם רצח) אז גם תזדעזע מלהרוג רוצח. 

צודק!בחורצ'יק

שליסל רצח מי שלא היה חייב מיתה [ובכלל כמובן גם מי שעבר על העבירה לא חייב עד שיהיה ע"פ כל הדינים של עדים והתראה ועוד כמובן] אבל בעיקרון,אתה צודק.

 

מקווה שלא יהיו יותר חובשי כיפה שיצביעו לבנט. (אני בטוח שעוד יהיו אבל אני מקווה שהם יהיו מיעוט בין החילונים רפורמים קונסרבטיבים בדואים דרוזים מוסלמים נוצרים ותומכי נוצרים מאפרת וכדו')

יש בכל זאת הבדל בדברים האלה בין רצח לשאר דברים..אדם כל שהוא

יעויין ברמב"ם הלכות מלכים סוף פרק ג'. והלכות רוצח פרק ב הלכה ד ופרק ד הלכה ח-ט.

רק ככה החוק יעבור, אין מה לעשותלא נולדתי

אנחנו מדינה יהודית אבל גם דמוקרטית, ובלי להכנס לשאלה האם זה נכון, כדי להעביר חוק עונש מוות למחבלים זה צריך להיות תקף גם על יהודים.

חוצמזה, שיש עניין שהמדינה (או "דין המלך") הורגים רוצח ללא התראה ועדים (לפי הר"ן נדמה לי...)

אנשיםם..חוץמהמוותלרוצחים וכו..למה הוא תומך בהריסת בתיםם!?!?!מתנחלת בנשמה!!
מה הוא חושב לעצמוו?????
הוא יודע בכלל מזה??שהרוסים לך ת'בית??
ראיתי פה כמה אנשים שאומרים שהוא צודק אז..הלב והמעין.

מה זה עונש מוות למחבלים יהודים?! 

אפילו הסנהדרין אם היא הייתה קובעת גזר דין מוות אחת ל- 70 שנה הייתה נקראת "סנהדרין קטלנית"

 

וחוץ מזה מה עם מחבלים ערבים?! למה לא יוצאים בכזאת נחרצות על מחבלים ערבים?! 

מצד שני שינו את הוראות פתיחה באש..טירוף חדשפשושון

מה יש בכלל לדון אם בנט צודק או לא... 

 

מישהו ראה את הטירוף הזה...? שניה אחרי הפיגוע אסור לירות במחבל כי כבר אין סכנה מוחשית...

 

/News/News.aspx/304125

 

 

עניין של זמן לנדקרים הבאים ה ירחם.... טמטום.נפש חיה.
אני אמרתי שהוא חכם כי בתכלס אם יגזרו עונשלולית10

מוות זה יהיה רק על רוצחים בוודאות ועל יהודים אין ראיות כאלה בנתיים {(חוץ משליסל שזה חדש לעומת האמירה של בנט..)

וככה הוא נותן לגיטימציה לחוק מוות למחבלים ומראה שזה לא חד צדדי ובאמת זה יכול רק לעזור לחוק מוות למחבלים לעבור..

עד לפה זה מבחינה פוליטית. שמבחינה זו נכון. (ואמא שלי אמרה לי שהיא אוהבת את ההסתכלות שלי)

אבל מבחינה אידיאולוגית בנט עשה טעות חמורה מאוד! הלקאה עצמית שאין לה שום הצדקה!!!

בואו נפסיק לקחת אחריות ציבור שלם על מה שלא הוכח עדיין בכלל שיהודים עשו אותו!!!

תראו את הציבור החרדי- איך הם הצליחו לצאת יפה מהרצח של שליסל בטענה שהם לא לוקחים שום אחריות על קצה קצהו של שולי החברה החרדית! הם אומרים שהוא לא מייצג אותם בכלל! ואנחנו במקום להגיד שגם אם זה יהודים (מה שעדיין בכלל לא הוכח) הם לא חלק ממנו ואנחנו לא לוקחים שום אחריות על המעשים שלהם0 אומרים שאנחנו לא בסדר וכולם מגנים ומגנים ומגנים!!! בכלל לדעתי יתברר בסוף שזה סכסוך חמולות כי זה הכי טבעי והגיוני שזה מה שהיה...

 לא ראיתי גינוי נרחב כזה בכל מקרי הטרור ערבי האכזרי!

אז בבקשה שיפסיקו כבר כולם עם הצביעות הזאת!

זהו~ סוף פריקה

מסכים עם בנטה' תמיד איתנו
אני מסכים עם בני אבל אם מה שהוא אמר ולא איך שאתם מבינים. ציטוט מתוך דבריו: "אם תהיה מגמה"
זה נראה פרט שולי אך הוא חשוב. רק אם תהיה מגמה שיהודים יתחילו לרצוח ערבים (יעני הרבה, לא נקודתי).
ולכל מי שטוען שאין סמכות להרוג. טועה. יש סמכות לממלכת ישראל (המדינה) לקבוע חוקים כולל עונש מוות. (כמובן לא נגד התורה וכמובן שרק בית הדין יאכוף אותם ולא בית משפט- בית משפט הוא דבר אסור).
ורק תדעו שהגר"א כותב שבתי דין בתקופת המשנה היו משתמשים בעונש שנקרא "כונס לכיפה" שזה בעצם דרך אלטרנטיבית להרוג כשלא היו הוכחות 100% שיש חובה במידת בית דין. כלומר, יכול שבמקרה בימינו ישובו בתי הדין ויחזרו עונש מוות שאינו אחד מארבע מיתות בית דין על מי שתועד במצלמה הורג אדם.
השתגעת? נראה לך שבי"ד הורגים בלי ראיות של 100%?????????ההוא גברא

כונסים לכיפה רק את מי שידעו בבירור שהוא הרג אבל אין אפשרות להרוג אותו במיתת בית דין.

אם לדוגמא היה רצח לעיני מלא נשים וילדים ומצלמות וגברים קרובים (אחים וכאלה), אין שם שני עדים כשרים לעדות, אבל זה ברור באלפיים אחוז שהוא הרג.

באמת? מה נסגר איתו?בת 500


זה נכון וצודקלימונדה

עכשיו אני יודעת שיתנפלו עלי אבל כמו שמחבלים גויים הם לא בני אדם ואין להם נפש ונשמה ככה גם למחבל יהודי מה ההבדל??!!!

זה חמור מאוד שאין אצלך הבדל בין ערבי אויב שרוצחהמצב חסה

אדם מהעם שלך לבין יהודי אחיך שרוצח אויב.

 

ואם הגעת למסקנה שדינו מוות אז או שאת שונאת את העם שלך או שאת סתם מזוכיסטית ונהנת לפגוע בעצמך

אבל בישבילם אנחנו אויב!!! אני לא מצדיקה שום רצחלימונדה


וחוץ מזהלימונדה

שאני לא בעד עונש מוות כי בישבילם זה כבוד למות כי אז הם 'שאהידים' אז צריך לאיים עליהם שישימו אותם בכלא עד שהם ימותו זה באמת מרתיע!!

ומה הם בשבילנו, קופיפי מחמד?המצב חסהאחרונה

למה יהודי שרוצח ערבי הוא הרג בן אדם וערבי שרצח יהודי הוא רצח אוייב?

 

כיום זה לא כל כך נכון להגיד שכל ערבי שרוצח יהודים הוא שהיד, הרבה מהם עושים בידיעה

שלא מצפה להם מוות.

 

 

אני מסכימה ולא מסכימה, נראלי שהרעיון שעומד מאחורי זהמישהי=)

שאם יעשו עונש מוות ליהודים יצטרכו לעשות גם לערבים.

אין מה לעשות, מחבלים יהודיים לא תופסים

וערבים כן. אז בתכל'ס זה כן יכול להיות טוב.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך