מי שעשה זאת פגע בערכים יהודיים ומוסריים וצריך לבוא על עונשו בחומרה המרבית... על החברה הישראלית לעשות חשבון נפש כיצד הגענו לכך".
טוב, לא בדיוק.
על יום החשכה למצעד הגאווה
הנה דמכם נשפך, הותז,
כנפץ אסא מצבות חמנים.
הנה כבודכם נרמס, נותץ.
כהרג אליהו הנביא כמרים.
ירושלים עיר קדושה,
בה לא יבוא טמא,
והמנסה...לעד לא ינקה.
שר החינוך נפתלי בנט קיים הערב (חמישי) דיון מיוחד עם צוותו בעקבות הדקירה בירושלים.
מלשכתו נמסר כי בנט הורה לבכירי משרדו להכין תוכנית פעולה שתסייע לחינוך ולמניעת מעשים והסתה נגד הקהילה הגאה, שתכלול הגדלה משמעותית של תקציב ארגון "הנוער הגאה".
"לא אתן שבמדינת ישראל בני נוער יחששו לצאת לרחוב בגלל אורח חייהם. לפיגוע הזה אנו מגיבים בפעולות ולא רק בדיבורים, על מנת לחזק ולתת כלים לבני נוער הסובלים מגזענות והומופוביה בבית הספר", אמר.
אולי הרב שהתרים כסף לכנסיה יכול לתמוך בו
מוזר שיש עוד [בין היתר] פה שיהיו מוכנים להגן על החצוף הזה בנט,בכל מחיר-ומגדילים לעשות החבר'ה ש[בין היתר] פה שיגנו עליו עוד בשם התורה ודעת הרבנים.
אתה פשוט שטוף מח של החילונים והבנטים
אלא לסנהדרין.וגם אז כידוע לא היו הורגים כל כך מהר.
אבל על מה השיח בכלל? למחבל החרדי אין שום סמכות להרוג,מה שכן לכל המשתתפים שם היית הסמכות להרוג אותו 'הבא להרגך השכם להרגו'.
תלמד תנ"ך ותראה כמה אנשים נהרגו מדין משפט המלך
דרך אגב אני תלמיד ישיבה כבר 12 שנה ועשיתי 5 מבחני רבנות, אז אני מקווה שבקרוב כבר לא אהיה עם הארץ .
הר"ן כותב בדרשות שבדיוק בגלל שבי"ד לא יכולים להרוג ללא עדים וכו' ,ורשעים יכולים לעשות כחפצם , יש את משפט המלך שיכול להרוג "אפילו רבים ביום אחד , כי לשבור יד רשעי עולם" ,כלשון הרמב"ם .
מלך גם הוא לא יכול להרוג סתם כך,ומעשי מלכי ישראל שבתנך לא הוראה לרבים בלשון המעטה.
אך שום זו קשקשידה כי המחבל החרדי איננו לא סנהדרין ולא מלך ואפי' לא בי"ד חצוף אלא חצוף סתם.
זה שקר או אמת?
את מי שעובר על 7 מצוות בני נח ?.
בכל מקרה כיוון שאנו תחת שלטון כופר , אז ברור שאסור לנהוג באלימות כלל , ורק להפגין ולחנך את העם לתורה ומצוות באהבה.
לא כי "Tנו תחת שלטון כופר"
מזעזע אגב איזה טיפוסים היום נבחנים ברבנות. שלא מבינים מהי בכלל,מהו יעודה,ומה ערכה של המלכות והמדינה.
על "קנאים פוגעים בו" שמעת?
אלא מספיק בי"ד של 23.
לכל מי שמתחיל ללמוד מסכת סנהדרין
מורידין זה על מוסרין.לא שייך לענייננו.
קנאים זה הבועל כותית בזמן בעילה -שנייה לא אחרי.
אתה עם הארץ שמגלה פנים בתורה שלא כהלכה,וזורק גזרי דין לכל עבר מנותקים מהקשרם.
תבדוק שוב לפני שאתה מכנה אחרים בתואר עם הארץ
עיין רמב"ם הלכות רוצח ד-י
אולי תבדוק אתה בעצמך נידמה לי שאתה סתם זורק 'תבדוק' בעוד אתה בעצמך לא מבין על מה אתה מדבר..
האם יש בדבריך תמיכה במעשי טרור ?
עצמם .
לשם שמיים זה מה שכתוב בתורה.לא שגעונות של טרוריסטים.
שמים ?
לא מחבל רוצח יהודי או ערבי שצועק לשם שמיים\אללה אכבר.
מה שאלתך עכשיו?
בנטיות חילוניות.
החוק הוא הרבה מתחת לצווי התורה. .מובן?
פוגעים בו במקרה שהיה.
אבל המחשבה שהחוק החילוני מעל התורה היא בעייה קשה שאתה צריך לתקן .
יום נפלא
אין לו מושג מהם ערכיים יהודיים אם הוא ככה מדבר.
חינוך יהודי , והוא מוסיף מתוקף תפקידו זה כסף לאנשים שעוברים על "יהרג ואל יעבור" .
אסור להצביע הבית היהודי
במקום לנסות להעלים את המצעדים הוא מגדיל להם את התקציב.
צריך להשים קץ למצעדים האלה
מעניין אם הייתם מגיבים באותה מידה אם הדוקר היה דוקר מחללי שבת, או אוכלי טריפות, או בועלי נידות.
תחשוב שזה היה יכול להיות גם הטרמפ החילוני שעצר לך, או הבנדוד שלך שהוריד את הכיפה.
מבחינה הלכתית אין הבדל בין כל אלה, כולם עוברים עבירות מדאוריתא, חלקם חייבים מיתה בידי שמיים וחלקם בידי בית דין.
עובדתית- הלכתית, יותר מחצי ממשתתפי המצעד לא חייבים מיתה בידי בי"ד, [נשים. ואכמ"ל בכלל.] והחצי השני אם זה לא בשוגג זה רק אחרי עדים והתרעה.
ברור שלא ע"י אדם פרטי.
באמת. אל תדברו בשם ההלכה בכזאת בהירות.
וכל זה בכלל בכלל לא בא לתמוך בשום עבירה על ההלכה במיוחד אם זה מצעד כזה נתעב ושפל וחולה, אבל הייתי רוצה את האחים שלי חיים ושפויים ולא הייתי שמח שכל מי שעובר על ההלכה ידקר.
תודה.
ברור ש"לא תרצח", וצריך בית-דין, וכו'. אבל יש הבדל בין חילול שבת ואכילת טריפות ועבירת עבירות בכלל לבין משהו כזה שנחגג בדבר שמכונה "מצעד הגאווה". זה חילול השם בפהרהסיה והתרסה נגד התורה במצעד שנועד לחגוג דבר תועבה. זה לא דומה לחילול שבת או אכילת טריפות שהם דברים שאדם עושה אבל לא "להכעיס" ולא עושים מצעדים שמפארים ומתגאים בהיותם עוברי עבירה. יש דין שונה למי שמקנא את קנאת ה' כאשר מחללים את שמו בריש גלי, ומי שלוקח לעצמו את תפקיד בית-דין ומחליט להעניש חוטאים באופן כללי.
כמובן שזה לא בא להגיד שנכון עשה, ודי לראות את גינויי הרבנים למעשה כדי לדעת שלא כך, אבל גם לא נכון להשוות את מצעד התועבה לחילול שבת.
אין כזה דבר "יש דין שונה למי שמקנא קנאת ה' כאשר מחללים שמו בריש גלי" זה שטויות.אתה יודע מה דינו של אחד כזה שקינא ל " ה' " ? מוות! כדין כל רוצח. אין שום דין שונה למטורף כזה.
*בזמן שכתבת שמצעד כזה הוא שונה מחילול שבת,תהיתי אם לא שמעת על המושג פרהסיא,והנה הסתכלתי שוב בדבריך והמילה הראשונה שראיתי היא לא אחרת מאשר "פרהסיה" "..זה חילול ה' בפרהסיה.." אם כן אתה כן מכיר את המושג ובכל זאת אתה אומר "זה לא דומה לחילול שבת" למה?! זה פרהסיה וזה פרהסיה. מה גם שחילול שבת המעשה עצמו בפרהסיה ואילו במצעד הזה,לא העבירה היא בפרהסיה,אלא ההשקפות המקולקלות.
אתה צודק, המילים "יש דין שונה" היו לא מתאימות. לא התכוונתי דין מבחינה הלכתית, אלא מבחינת המעשה.
ואני אסביר לך את ההבדל. כמו שיש הבדל בין מומר ובין אוכל נבלות להכעיס, כך יש הבדל בין מי שעובר עבירה ומי שמתגאה ועושה רעש מכך שהוא חוטא. מבחינה הלכתית של "פרהסיה" אולי אין הבדל באמת, אבל מבחינה הלכתית רצח זה רק על ידי בית-דין, עדים והתראה, וכידוע שפעם בשבעים שנה וכו'. ולכן הגדר ההלכתי זה לא הנושא כאן, כי ברור שהוא לא פעל כאן בהתאם להלכה.
כל מה שאני אומר זה שלהשוות מצב שבני ישראל לא מקיימים את מצוות ה' (מחללים שבת ואוכלים נבלות) למצב שבו הם מתריסים בגלוי ובמוצהר זה לא נכון. אחת הסיבות שבפנחס בערה קנאת ה' זה כי זמרי עשה את מעשהו "לעיני כל העדה" ובמטרה להראות שהוא עובר על דברי ה'. אני לא משווה את המטורף מהמצעד לפנחס הכהן ח"ו, אבל גם אל תשווה בין התרסה מוצהרת כלפי מעלה, ועבירת עבירה "רגילה".
נגד המחוקקים שלא מוצאים חן בעיניהם.
ושוב לא העבירה היא בפרהסיא [כזמרי] אלא הבעת דעות קלוקלות. וכזו מביעים גם על עבירות אחרות.
מצעד גאווה של אוכלי חזיר? לשיטתך גם קרח ודתן ואבירם לא עשו שום דבר נגד ההלכה, הם רק עשו הפגנה קטנה נגד הקב"ה.
ההלכה לא אומרת שום דבר יבש כשמדובר בחילול השם. זה דבר המסור לנפש האדם. יש אנשים שלומדים הרבה הלכות, אבל אם מישהו מקלל את הקב"ה לידם, הם מקסימום יכנסו לדיון הלכתי אם צריך לקרוע את הבגד העליון או את התחתון. הלב שלהם מלא בהלכות אבל ריקן מתורה.
יש הלכה.יש תורה.שום דבר לא "מסור לנפש האדם".למעט מקרים בודדים ומסויימים מאוד שמפורשים גם הם.והחורג מהם דמו בראשו.
רגע אחרי שהוא עבר את העבירה, היה דינו של פנחס מוות.
"שאם פירש זמרי והרגו פנחס נהרג עליו" (סנהדרין פב א).
למרות שזמרי צעד בהתרסה עם כזבי בת צור, לעיני משה רבינו ועדת ישראל, אל תוך האוהל, היה מותר לפנחס להורגו רק בשעת העבירה עצמה.
אדם לקחת חיים של אדם אחר" .
אז רק הזכרנו את דין משפט המלך .( שאול למשל שהרג את כל בעלי האוב והידעוני ( כן , יהודים ) , וכן דוד המלך ועוד.
וכן את דין "קנאים פוגעין בו ".
זה שחילוני עוצר טרמף לא אמור לבלבל אותי ולשנות את הדין כלל.
אבל היום תחת שלטון כופר ,צריך לקרב בדרכי נעם .
זה לא סותר מחאה צודקת (ללא אלימות) נגד חילול קדושת הארץ .
כל אותם מגנים היו גם מגנים אם מישהו היה הורג יהודי בשעה שהוא בועל גויה.
מכיר את הגמרא על רשע רע,רשע שאינו רע וכ'ו?
זה לא עברה של בין אדם למקום שלא נכללת ביהרג ואל יעבור
וכמובן שיש לגנות את המעשים שלהם לצד הגינוי על מעשיו
ושאת הרוצח צריך לאסור או להרוג.ושאת מחלל השבת לא.וזה לא סותר שצריך להוציא מחוץ לחוק מצעדים כאלה בטח בירושלים,זה לא הנידון בכלל.
מדובר במשהו של יהרג ואל יעבור ובוודאי שמהתורה יש על זה גזר דין חמור.
כמו שעל רוצח יש מיתה כך גם על מחלל שבת וגם על העברות שהם עושים.
וכמו שאין סנהדרין ולא מוציאים היום להורג רוצחים כך אין מוצאים להורג היום עוברי עברות אחרים וגם עברות של יהרג ואל יעבור כגון עבודה זרה.
ופה הוא אפילו לא רצח. בפציעה יש דין שונה.
ושוב, גם בחילול שבת וגם בהעברות שהם עושים יש מדין תורה מיתה.
והסומכות של זה היא רק של הסנהדרין.
וכל המקרים חמורים.
גם זה וגם זה מהעברות של יהרג ואל יעבור.
אני לא מבין מאיפה הגעתה לחילול שבת שזה בכלל לא המקרה המדובר פה. שעל חילול שבת אין דין של יהרג ועל יעבור ופה היה דין כזה.
יש הבדל בין העבירות,אך בנידון דידן אין כל הבדל ואין נפק"מ אם זוהי מהשלוש החמורות או לא.אין רשות להרוג היום גם עובר עבירה אחרת.אך רוצח-דינו שונה. א' מהבא להרגך,במקום היה מותר וצריך להרגו [וזה לא משנה אם לבסוף לא הצליח להרוג כמובן.לא נחכה שיהרוג ואז נגיד הוא 'בא להרגך' כן?] ואם נתפס,צריך עיון מה עונשו של רוצח בזמן הזה.
ולא להוסיף תקציב?
צריך גם עיון מה עונש הצועדים במצעד שעוברים את העברות החמורות בזמן הזה.
כי גם זה וגם זה זה עונש חמור.
היום א"א להעניש את הצועדים.רק למנוע את המצעד. וכמובן טיפול בבעיה בשורש ולא בענף כזה או אחר.הדור.
הוא עושה דברים רק כי הוא חושב שזה יקרב אותו להיות ראש ממשלה. אני לא מבינה איך אלו שבמפלגה שלו שכן מקשיבים לרבנים מרשים לעצמם להיות שותפים לזה
"צדיקים המועצה שלך" ...
במועצה יש הרבה אנשים ועליהם אמרתי שהם צדיקים.
או שאתה אפילו לא יודע מה זה מועצה?
ואצלי אין לכם מה לחפש שגיאות כתיב אני מצהיר מראש שיש לי מלא כאלה..
למצטרף.
אבל אני לא כל כך קטנוני שמעיר על שגיאות כתיב,רק שאני עונה כאיוולתה למי שהעירה.
ולכן כשרושמים "צדיקים המועצה" מתכוונים לפרטים.
מי שלא מבין את זה אז מצבו ממש גרוע.
וזה תקני לחלוטין, שאלתי פעם את אבשלום קור.
אבל זה לא תיקני.ונשמע לי מוזר,לא מאמין שאבשלום קור יגיד שזה תיקני.
אפשר לומר 'במועצה אומרים' אבל לומר 'המועצה אומרים' -לא תיקני בכלל!
אני שאלתי אותו לפני הרבה שנים.
אם אתה לא מאמין תשאל בעצמך.
אבל כמובן שחוקי המדינה מחייבים יותר מחוקי התורה.
אבל.. מקור בבקשה..?
[מקווה שתספיק לענות בטרם תיעצר]
למשל תינוק שהתגורר בכפר בישראל..אממ סתם דוגמה אני זורק..דורא.?
המצעד בכלל לא טפל.
עידוד המצעד ותמיכה בקהילה ההיא זה לא דבר טפל.
גם בדברים מאוד חמורים יש דברים שיותר חמורים מהם.
וצריך להתייחס ולגנות גם את זה וגם את זה.
אבל גם בדברים חמורים כמו המצעד יש דברים שיותר חמורים מהם כמו הרצח.
וזה לא אומר שהמצעד לא חמור.
יש מעשים מאוד לא טובים וחמורים ויש מעשים שאף יותר חמורים מהם.
יש מעשה חמור מאוד ויש מעשה חמור יותר מהמעשה הראשון.
וצריך להתייחס גם לזה וגם לזה ולגנות גם את זה וגם את זה.
אתן לך דוגמה אדם עקף בכביש תוך כדי סינון מילה לא-יפה,בא איזה ערס וירה לו כדור בראש.הארץ תזדעזע
ויבוא סמיילי ויאמר : חבר'ה! זה חמור וזה חמור! צריך לגנות גם את זה וגם את זה.
יאמרו לו כולם: סתום ת'פה ותעוף מכאן. ובצדק.
המצעד חמור מאוד הרבה יותר מלעקוף בכביש.
לא צריך להסביר את ההבדל.
אם זה היה מקרה פשוט של מישהו ששם לערס רגל והערס ירה לו כדור בראש אז זה היה נכון.
אבל פה זה מקרה שונה שחמור בהרבה יותר מלעקוף בכביש ולהשים רגל.
בטיפול נמרץ ההשוואה בין המקרים מזעזעת.
אם לא היה קורה כלום.ושליסל ימ"ש היה נתפס לפני.אז תדבר תגלה את דעתך על הרס החברה והחיים האנושיים המגולמים במעשים שאנשים כאלה מפגינים תמיכה בהם.בסדר.אז אפשר להתווכח מה יותר חמור ממה.וכ'ו.אבל פה לומר -כאשר מגנים ומזועזעים מהרצח והמרוצח :
" חבר'ה ! תקשיבו! זה חמור וזה חמור! "
יש פה השוואה בלתי נסבלת.
ברוך דיין האמת
נפטרה הילדה שירה בנקי הי"ד
שנרצחה ע"י ישי שליסל ימ"ש בשבוע שעבר
"ולארץ לא-יכופר, לדם אשר שופך-בה, כי-אם, בדם שופכו"
שנזכה ל"השיבה שופטיך כבראשונה ויועציך כבתחלה. אז יקרא לך עיר הצדק, קריה נאמנה." בב"א.
ולא כן הוא!
המצעד הוא הפגנה!
והילדה נרצחה תוך כדי הפגנה ולא העבירה
(ואינני נכנס לפרטי ההלכה,אם לנשים חמור ג"כ כגילוי עריות..וכ'ו וכ'ו משום שאין צורך אלא כפי שאמרתי.וכמו שרמז נתנאל אינני יודע אך אני 'מהמר' שהילדה הזו נורמטיבית לחלוטין,כמו הרוב שם, שרק באים לעשות רעש ולהפגין.)
מדבריך משמע שהיא הייתה באמצע העבירה של גילוי עריות,ועל זה הגבתי שלא כן הוא.
תקרא שוב את הדו-שיח ואז תגיב,אחרת אתה הולך סחור סחור ולא מגיע לסיפוקך בתשובתי.
[תגובה זו מתייחסת גם לדו שיח שלנו בשרשור זה כמה שורות למעלה-שם חילקתי בין רשע לרשע רע כדברי הגמרא,ואמרת 'זה לא רק בין אדם למקום-זה גילוי עריות' כאילו שאנו מדברים על חומרה של עבירה-לא! אני דיברתי על הגדר מהבחינה הזו של לחבירו ולמקום.כדברי הגמ' - ]
"אבל ע"פ ההבנה שלי, גן עדן לא מגיע למי שעובר על העברה הזאת שנחשבת לחמורה ביותר והתורה נוקטת בה בלשון חריפה יותר מהרבה עברות אחרות. "
ולא כן הוא .
עכשיו אתה טוען משהו אחר,היא השתתפה בהפגנת דעות מקולקלות וזה עצמו עבירה.זו טענה אחרת.
ושוב חזרנו לכל עבירה אחרת: חילול שבת,מאכלות אסורות,יציאה מהארץ,הפגנת דעות מקולקלות וכו' וכו' כל אחת מהעבירות לפי חומרתה.. ושוב חזרנו לגדר של תינוק שנשבה וכ'ו
חוץ מזה:גם העבירה עצמה לילדה איננה כשל גבר והפסוק שציטטת אינו שייך לענייננו.
"העברה הזאת שנחשבת לחמורה ביותר והתורה נוקטת בה בלשון חריפה יותר מהרבה עברות אחרות. "
אמור בעצמך מדובר על ההפגנה או על העבירה של ג"ע?
בסדר גמור. לגבי ההפגנה-היא באמת נוראה והכל.אבל שוב כפי שאמרתי זה היחס לכל החילון בדורנו.ואיננו יודעים חשבונות שמיים.
תביא לי את הגדר ההלכתי שהפגנת עבירה,יא חמורה מאיסורי דאורייתא.זה סליחה על הביטוי 'מהבטן'.
שהפגנה זה חלק מהעבירה עצמה.
יש פה בפורום בעיה חמורה של הבנת הנקרא.'לא נבהל להשיב' -זה חכם. חכה,תקרא שוב,תחשוב,ואז תגיב.לעניין.
את זה שהמצעד חמור,וצריך למנוע אותו -בטח בירושלים,אמרתי. אחרי זה אני ומרדכי דנים פה
אתה נכנס באמצע ומפריע.
ומי שרצח אותה הוא רוצח מתועב ושפל.
מיתה משונה.אין לי ספק שזה 'משפיע' משהו שם למעלה.
האם בני סלע גדל בתרבות שרואה במעשים שלו מודרנה,פתיחות,נאורות ?
הם לא דנו כאן על אם מותר להרוג, לא בזמן שיש סנהדרין ולא בימינו.
הם דנו על איזה יחס היא תקבל בשמיים.
א. בעיקרון התגובה שלך אמורה להתייחס להודעה שאתה מגיב עליה, אם אתה מגיב להודעה אחרת, שרשר אליה.
ב. אתה התחלת עם אמירה גורפת "אין לאף בן אדם סמכות לקחת חיים של אדם אחר". האמירה הזו, גרמה לדיון על למי ומתי יש סמכות לקחת חיים של בן אדם אחר.
לדוקר במצעד הגאווה היה אסור לדקור, ואתה יכול לחפש ולמצוא שגם יזהר מרדכי ירושליםםםם וסמיילי מסכימים לזה.
מרדכי
💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:
1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.
ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.
( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)
2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד, מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,
שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.
האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?
אני בטוח שלא ראיתם.
ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.
וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.
האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?
לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.
3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,
כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?
הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?
4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.
אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?
ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".
מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.
🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ, יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,
ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?
אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".
שאלות אחרונות לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:
🏆🤺מדוע פוטין הזמין את ארה"ב לדו קרב ,שתנסה להפיל טיל שלו?
הרי הוא כביכול מסכן את היוקרה שלו ואת הכבוד הלאומי של רוסיה.(חפשו בגוגל: פוטין מזמין לדו קרב).
האם הוא לא חושש שארה"ב, שמממנת את כיפת ברזל והחץ,תשאיל/תיקח מאיתנו סוללה ותפיל את הטיל שלו?
💡אולי הוא יודע על יעילות הכיפה והחץ משהו שאנחנו לא יודעים?
6.כידוע נורו אלפי רקטות מעזה לישראל בשבת שמחת תורה. חפשו בגוגל "המספרים שמאחורי 30 הדקות הראשונות" ותראו שבסיום הכתבה מוזכר שדובר צה"ל סירב להתייחס לידיעה (אתר mako).
.
🙈א. מדוע סירב להתייחס,וגם ולא ציין האם,וכמה מהרקטות הופלו על ידי כיפת ברזל?
ב. בפסטיבל הנובה היו כידוע אלפי אנשים, (ההערכה- 4400, ועוד כאלף במסיבה קרובה שלא אושרה ע.י. המח"ט), כולם בשטח פתוח, עם פלאפונים, ואכן הם צילמו הרבה סרטונים.
האם ראיתם סרטון שאנשים צילמו,שמופיע בו יירוט של רקטה, שמגיעה מעזה במסלול אופייני, וטיל כיפת ברזל טס ישר אליה ומיירט אותה?
והאנשים שניצלו לא דיווחו שראו בכלל/כמעט כיפות ברזל באוויר.🤨
ג. בכתבה מ 2/25 שלהלן,נראה שהצבא מרגיש בתמיהות שלעיל. אולי לכן צה"ל טוען בתחקירים: "מסיבות ביטחוניות שלא ניתן לפרטן💤, מספר סוללות כיפת ברזל ברחבי עוטף עזה סבלו מאי-ספיקה בדקות הראשונות של המתקפה. המשמעות – היעדר מוחלט של יירוטים מאותן סוללות" וכו'. איך נדע האם הבעיה אכן היתה רק אי ספיקה", ביטוי יפה… ואולי לא רק "בדקות הראשונות"?🤫
.המשך מאתמול לגבי כיפת ברזל והחץ-הכתבה כאן: https://www.mako.co.il/news-military/2025_q1/Article-a3d2c534ee8c491027.htm
7.רפא"ל סירבה לבקשה רשמית לשלוח איש מקצוע מטעמה שיפריך את הטענות של אנשי מקצוע,👎
על כך שכיפת ברזל והחץ לא מסוגלים ליירט כלום,
והפיצוצים שאנו שומעים הוא לאחר שהטיל לא מצא את המטרה, והוא מתוכנת לפוצץ את עצמו.💥
מה הבעיה, אם המערכות עובדות ויש יירוטים, למה סירבו? שמא יש להם מה להסתיר?
אדרבה, שיעשו שוב ניסוי מסודר לפי הפרוטוקול המקובל בעולם, ויוכיחו בצורה אובייקטיבית שהיירוטים מצליחים.
(ה פניה לרפא"ל והסירוב מוזכרים בסרטון היוטיוב סיכום תמציתי, שם בתיאור,בלחיצה על "עוד".)
8.⚠️ נתון חשוב: עשר שנים לאחר שכיפת ברזל הפכה להיות מבצעית,הודה אלוף פיקוד דרום המכהן ,אליעזר טולדנו, שכיפת ברזל לא עובדת:
הדבר הופיע בעיתון ישראל היום, במוסף שישבת מתאריך 26 בנובמבר 2021.
הנה ציטוט של גולש מתוך הכתבה, מדברי האלוף טולדאנו
אני ראיתי זאת בעיתון המודפס אז):
"אנחנו צריכים להגיע לשם (לנושא הרקטות) ולתת לזה פתרון. אם לא נאמין שזה יעד ריאלי לא נגיע לשם.
זה לא יגמר בשנה הקרובה ,אבל זה היעד".
עולה מדבריו (הבנת הנקרא בסיסית), שאין בזמן הראיון פתרון לרקטת של החמאס.
כל השאלות הללו הן גם לגבי טיל שרביט קסמים=קלע דוד, טילי ברק 8,כיפה ימית וכו'.
צירפתי כאן גם חלק ממה שכתבתי בעבר לשם נוחות .
סליחה על האריכות , אך זה חשוב
בקריאה מרפרפת (לא היה לי כח להשוות שורה שורה) לא חידשת כאן שום דבר על השרשור ההוא. אבל גם אם יש כאן נקודת חידוש, אתה מוזמן להוסיף את זה שם, לא רואה סיבה להספים את הפורום.
אם באמת כיפת באזל היא חסרת ערך, אז תשאל את עצמך על כמות הטילים שנורים לעומת כמות הפגיעות והנפילות.
אתה כמובן יכול להגיד שגם זה שקרים וערכו בפוטושופ, אבל את זה ניתן לאושש או להכחיש על ידי 2 טלפונים לחברים שלך מאזורי הספר. זה ממש לא מסובך (בהנחה שאת השיחות לא יערכו בפוטושופ).
אני לא מבין גדול בטילים וכו, לכן על הרבה משאלותיך אני לא יכול לענות (על חלקן כן ודי בקלות...). אבל יש לי כמה וכמה חברים מתעשיית הטילים בישראל ולא נראה לי שהם שותים קפה כל היום ומוציאים הודעות מפוברקות לתקשורת. מדובר באנשים מאוד מאוד חכמים ומסורים וערכיים.
אם יש לך שאלה או הפנייה ספציפית, אתה מוזמן לשלוח כאן או לי באישי ואשלח למישהו מחבריי שעמוק בתחום הזה. ככלל הם לא מדברים הרבה על מה שישראל מייצרת (אחרי הכל המידע מסווג) אבל מניח שתשובות כלליות לשאלות פשוטות הם ישמחו לתת.
אני חובב קונספירציות, אבל לחזור עליהם כל כמה ימים עדיין ישאיר אותן בגדר קונספירציה, ולא יהפוך את זה לאמת.
האתר לא נותן כרגע להגיב בצורה אחרת.
א. מי שכתב שזה חוזר על עצמו- סימן שלא ריפרף על כל הטקסט שאומנם הוא ארוך ,,
וגם ולא ראה שחצי מהטקסט הוא חדש לגמרי החל מ:שאלות אחרונות ",
וסימן שלא הגיע להערה שבסוף על האריכות ולהתנצלות על כך.
ב. אין יותר קל מלפסול לגופו של אדם,
במקום להתייחס עניינית לטענות ולאסמכתאות שבהן.
ג. חברים, מבקר המדינה הכיר בתלונה ש הגיש על כך חתן פרס ביטחון ישראל על פיתוח טילים,
וגם ועדה בין משרדית הטילה על ראש המל"ל למצוא פתרון שעובד.האסמכתא ביוטיוב, אוכל לשלוח בפרטי.
אי אפשר לקבל שליטה בסיסית בנושא ,
בלי לראות את סדרת הראיונות ביוטיוב, ולפחות את הראיון סיכום תמציתי
אם אחרי אירועים כאלו נמשיך "להפטיר כאשתקד" (מ2 הצדדים!) המצב לא טוב.
הבעיה היא אחוז החסימה הגבוה, שגודע יצירתיות ויוזמה , בטענה ל"שריפת קולות".
מקוןה שיקרה הנס ויפחיתו אותו
כמו רשיון מונית או מכסת ביצים.
אלו הרגעים שאני מזמזם את שיר הסזון.
ככה זה ברוב המקרים, ולתשומת ליבך, גם מחדלי יוהכ לא הפילו את המערך...
לפי ויקיפדיה "תוצאותיהן (של בחירת תשל"ד, מיד לאחר המלחמה) הושפעו במידה רבה מהמלחמה, אם כי מלוא ההשלכות של המשבר ניכרו רק כעבור ארבע שנים בבחירות לכנסת התשיעית."
זו אמירה עדינה ומתחמקת, כי בחירות 1977 הושפעו בעיקר מפרשיות השחיתות שנחשפו אז והתאבדותו של השר אברהם עופר. (וגם זה לא הספיק, כי זה רק חצה את הקולות של המערך. המהפך האמיתי היה בכלל ב1982 כשהימין קיבל את מירב הקולות)
בקיצור, מה שהשפיע זה לא ממש המלחמה.
למרבה הצער - כי ימין הוא לא, לכל היותר, ימין תבוסתני שעושה את מה שהשמאל דורש ממנו. אבל כישורי המשחק של ביבי פועלים ניסים על קהל הבוחרים שלו, ואלה ימשיכו להצביע לו שוב ושוב, עד לפרישתו לגמלאות או לעולם שכולו טוב.
סמוטריץ אחרי כזה מלא עשיה אמיתית ולא דיבורים 69 ישובים ,כבישים ביוש, אחלה כלכלה ורוטמן מספר אחת של הרפורמה המשפטית סטרוק פשוט בנתה את יו"ש חוות, גבעות פשוט הכל ... ומילה שלי יש עוד שחקני מפתח שיצתרפו : 1) עופר וינטר 2) צביקה מור 3) בראלה קרומבי 4) ארז בינר רשימה חלקית ...
הימור אם מפת המפלגות נשארת ככה:
הליכוד:32-37
שס:9-11
יהדות התורה:8
הציונות הדתית:8-12
בן גביר:5-7
בנט:5-8
גנץ:8-15
לפיד:10-17
הדמוקרטים:11-16
ישר: 0-5
חדש תל:5
ראמ:5
בלד, המילואיניקים לא עוברים!
בס"ד
סמל ישוב זה אירוע חשוב, ואני ממש לא מזלזל בו. מצד שני אי אפשר להכניס תחת ההגדרה 'יישובים חדשים' את הישובים נריה (450 משפחות), לשם (700 משפחות), כרם רעים (200 משפחות) שבות רחל (150 משפחות) ויישובים נוספים.
יישובים חדשים, בהחלט יש, ב"ה. לא 69.
(ואגב, נא לא לכרוך ביחד את נושא החוות ואת נושא הגבעות. רק לפני פחות מחודש הסבירו לנו סמוטריץ' וסטרוק שזה לא אותו דבר ומה צריך לחזק ומה צריך לפנות)
הם בהחלט דוחפים ומעודדים את הקמת החוות והגבעות, לגמרי. תשאל את כל מי שנמצא שם.
מה שטענו שצריך לפנות זה מקומות בהם הבניה העצמאית, מעכבת את הבניה המסודרת שאמורה להיות הרבה יותר משמעותית.
(אין לי מושג מי צודק בוויכוח הספציפי על הפרטים באותו אירוע ומסכים לגמרי שהאירוע ההוא וההסברה סביבו היו אמורים להראות אחרת לגמרי).
גם באופן אישי אני לא רואה הבדל משמעותי בין החוות לבין הגבעות. אבל בשורה התחתונה, שהם הסבירו את המהלך, הייתה הפרדה ברורה בין החוות לבין הגבעות. צד אחד הוצג כמעשה פטריוטי בעוד לגבי הצד השני השתמשו במילים קשות יותר.
בתמורה לכל בית שסמוטריץ' הורס בארץ ישראל הוא מוסיף עוד אנטנה בשומרון, וכך בעוד פחות מ- 10 שנים יהודה ושומרון תתמלא באנטנות, אבל לא ישאר שם אפילו בית אחד לרפואה*
*מותנה בכך שבצלאל יעבור את אחוז החסימה, בעוד פחות משנים עשר חודשים.
בדקת כמה בתים נבנים ברגעים אלו ממש?!
(לא מצדיק את האירוע שאיני יודע את פרטיו, בגדול החבר'ה שלך בליכוד התעקשו במו"מ הקואליציוני, שהריסת מקומות חדשים יישארו באחריותם בטענות בטחוניות.
בוודאי שהשאיפה צריכה להיות לבניה מסודרת ומתוכננת ולא למערב פרוע. אמנם המציאות בשטח מצריכה 'נחשונים' שהולכים לפני המחנה).
אתמול השתתפתי מתוקף עבודתי בכנס 50 שנה לחידוש ההתיישבות בשומרון. היו שם נשאי המדינה, שרים שונים חברי כנסת ואישי ציבור, בהם בין היתר גם ח"כ יולי אדלשטיין. אני חייב להגיד לכם שכמתבונן מהצד, מאוד כאב לי הלב לראות איך הוא נהיה "מנודה" בציבור שלנו.
והאמת זה עוול שאנחנו כציבור עושים לו. אם מסתכלים על נושא ההתיישבות, בין אם זה צפון השומרון וחידוש ההתיישבות בחומש ובין אם זה נושא הריבונות, במשך שנים מי שקידם את זה בכנסת, כנגד כל הסיכויים, היה יולי אדלשטיין. הרבה לפני שסמוטריץ' ובן גביר נכנסו בכלל לכנסת, יולי היה שם כל הזמן ודחף לזה בעבודה באמת קשה.
והיום? בגלל חוק הגיוס (שהוא פעל ניסה להעביר כדי להביא לגיוס חרדים, ואפשר להתווכח על הדרך), מתייחסים אליו כאל מישהו דחוי. זה באמת כאב לי לראות את זה. פתאום אין טיפת הערכה לפעולו, והעשייה שלו פשוט נשכחה.
הרי כולנו יודעים היום "לדקלם" בזכות מי ההתיישבות מתפתחת בשנים האחרונות, אבל היו שם אנשים שפעלו עוד הרבה לפני. לא בממשלות "ימין על מלא", אלא בממשלות שכללו את לפיד וציפי לבני. והם נשכחים היום בצד, מנודים, וזה ממש כואב הלב.
לעומת אדלשטיין, ראיתי שם גם את השרה מירי רגב. מי שהייתה דוברת ההתנתקות ודבררה את הגירוש מגוש קטיף ומצפון השומרון. היא לעומתו התקבלה שם בחיבוקים, נשיקות ובקשות לסלפי מכל עבר.
ובשאר הקהילות שעדיין בוחרות בגלות:
https://www.makorrishon.co.il/opinions/article/222773
@סיעתא דשמייא1 וכל פיצוליו
הדרשה מתחברת בטבעיות להפטרה:
(הציטוט מהכוזרי, מאמר שני)
(כג) אָמַר הַכּוּזָרִי: אִם כֵּן אַתָּה מְקַצֵּר בְּחוֹבַת תּוֹרָתְךָ, שֶׁאֵין אַתָּה מֵשִׂים מְגַמָּתְךָ הַמָּקוֹם הַזֶּה וּתְשִׂימֶנּוּ בֵּית חַיֶּיךָ וּמוֹתֶךָ, וְאַתָּה אוֹמֵר: "רַחֵם עַל צִיּוֹן כִּי הִיא בֵית חַיֵּינוּ", וְתַאֲמִין כִּי הַשְּׁכִינָה שָׁבָה אֵלָיו, וְאִלּוּ לֹא הָיָה לָהּ מַעֲלָה אֶלָּא הַתְמָדַת הַשְּׁכִינָה בָהּ בְּאֹרֶךְ תְּשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה הָיָה מִן הַדִּין שֶׁתִּכָּסַפְנָה הַנְּפָשׁוֹת הַיְקָרוֹת לָהּ וְתִזַּכְנָה בָהּ, כַּאֲשֶׁר יִקְרֶה אוֹתָנוּ בִמְקוֹמוֹת הַנְּבִיאִים וְהַחֲסִידִים, כָּל שֶׁכֵּן הִיא שֶׁהִיא שַׁעַר הַשָּׁמַיִם. וּכְבָר הִסְכִּימוּ כָל הָאֻמּוֹת עַל זֶה. הַנּוֹצְרִים אוֹמְרִים, שֶׁהַנְּפָשׁוֹת נִקְבָּצוֹת אֵלֶיהָ וּמִמֶּנָּה מַעֲלִין אוֹתָן אֶל הַשָּׁמַיִם, וְהַיִּשְׁמְעֵאלִים אוֹמְרִים, כִּי הִיא מְקוֹם עֲלִיַּת הַנְּבִיאִים אֶל הַשָּׁמַיִם, וְשֶׁהִיא מְקוֹם מַעֲמַד הַדִּין, וְהוּא לְכָל מָקוֹם כַּוָּנָה וָחָג. אֲנִי רוֹאֶה, שֶׁהִשְׁתַּחֲוָיָתְךָ וּכְרִיָעְתָך נֶגְדָּה חֹנֶף, אוֹ מִנְהָג מִבִּלְתִּי כַוָּנָה, וּכְבָר הָיוּ אֲבוֹתֵיכֶם הָרִאשׁוֹנִים בּוֹחֲרִים לָדוּר בָּהּ יוֹתֵר מִכָּל מְקוֹמוֹת מוֹלַדְתָּם, וּבוֹחֲרִים הַגֵּרוּת בָּהּ יוֹתֵר מִשֶּׁיִּהְיוּ אֶזְרָחִים בִּמְקוֹמוֹתָם. כָּל זֶה עִם שֶׁלֹּא הָיְתָה בָעֵת הַהִיא נִרְאֵית הַשְּׁכִינָה בָהּ, אֲבָל הָיְתָה מְלֵאָה זִמָּה וַעֲבוֹדַת אֱלִילִים, וְעִם כָּל זֶה לֹא הָיְתָה לָהֶם תַּאֲוָה אֶלָּא לַעֲמֹד בָּהּ, וְשֶׁלֹּא לָצֵאת מִמֶּנָּה ְּבִעּתֹות הָרָעָב אֶלָּא בְמִצְוַת הָאֱלֹהִים, וְהָיוּ מְבַקְשִׁים לִנְשֹׂא עַצְמוֹתָם אֵלֶיהָ.
(כד) אָמַר הֶחָבֵר: הוֹבַשְׁתַּנִי מֶלֶךְ כּוּזָר, וְהֶעָוֹן הַזֶּה הוּא אֲשֶׁר מְנָעָנוּ מֵהַשְׁלָמַת מַה שֶּׁיְּעָדָנוּ בוֹ הָאֱלֹהִים בְּבַיִת שֵׁנִי, כְּמָה שֶׁאָמַר: "רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת־צִיּוֹן", כִּי כְבָר הָיָה הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי מְזֻמָּן לָחוּל כַּאֲשֶׁר בַּתְּחִלָּה אִלּוּ הָיוּ מַסְכִּימִים כֻּלָּם לָשׁוּב בְּנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, אֲבָל שָׁבוּ מִקְצָתָם וְנִשְׁאֲרוּ רֻבָּם וּגְדוֹלֵיהֶם בְּבָבֶל, רוֹצִים בַּגָּלוּת וּבָעֲבוֹדָה – שֶׁלֹּא יִפָּרְדוּ מִמִּשְׁכְּנוֹתֵיהֶם וְעִנְיָנֵיהֶם. וְשֶׁמָּא עַל זֶה אָמַר שְׁלֹמֹה: "אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר", כִּנָּה הַגָּלוּת בְּשֵׁנָה וְהַלֵּב הָעֵר הַתְמָדַת הַנְּבוּאָה בֵינֵיהֶם. "קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק", קְרִיאַת הָאֱלֹהִים לָשׁוּב. "שֶׁרֹאשִׁי נִמְלָא־טָל" עַל הַשְּׁכִינָה שֶׁיָּצְאָה מִצִּלְלֵי הַמִּקְדָּשׁ, וּמַה שֶּׁאָמַר: "פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתָּנְתִּי", עַל עַצְלוּתָם לָשׁוּב. "דּוֹדִי שָׁלַח יָדוֹ מִן־הַחוֹר", עַל עֶזְרָא שֶׁהָיָה פוֹצֵר בָּהֶם וּנְחֶמְיָה וְהַנְּבִיאִים, עַד שֶׁהוֹדוּ קְצָתָם לָשׁוּב הוֹדָאָה בִלְתִּי גְמוּרָה, וְנָתַן לָהֶם כְּמַצְפּוּן לִבָּם, וּבָאוּ הָעִנְיָנִים מְקֻצָּרִים מִפְּנֵי קִצּוּרָם, כִּי הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי אֵינֶנּוּ חָל עַל הָאִישׁ אֶלָּא כְּפִי הִזְדַּמְּנוּתוֹ לוֹ, אִם מְעַט – מְעָט וְאִם הַרְבֵּה – הַרְבֵּה. וְאִלּוּ הָיִינוּ מִזְדַּמְּנִים לִקְרַאת אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ בְּלֵבָב שָׁלֵם וּבְנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, הָיִינוּ פוֹגְעִים מִמֶּנּוּ מַה שֶּׁפָּגְעוּ אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם. וְאֵין דִּבּוּרֵנוּ: "הִשְׁתַּחֲווּ לְהַר קָדְשׁוֹ", וְ"הִשְׁתַּחֲווּ לְהֲדוֹם רַגְלָיו", וְ"הַמַּחֲזִיר שְׁכִינָתוֹ לְצִיּוֹן", וְזוּלַת זֶה, אֶלָּא כְצִפְצוּף הַזַּרְזִיר, שֶׁאֵין אֲנַחְנוּ חוֹשְׁבִים עַל מַה שֶּׁנֹאמַר בָּזֶה וְזוּלָתוֹ, כַּאֲשֶׁר אָמַרְתָּ מֶלֶךְ כּוּזָר.
בעברית פשוטה: היעודים שקראנו עליהם הבוקר, לא התקיימו בגדלותם בגלל אלו שנשארו בגלות כשהיתה אפשרות לעלות לארץ וליישב אות.
את הדרשה הזאת:
הדרשה שבאמת היו צריכים לשאת בכל בית כנסת באוסטרליה - אקטואליה וחדשות
היו צריכים לדרוש השבת בכל בית כנסת באוסטרליה. הדיון האם אנחנו כבר בגאולה או כמו שאתה טוען עדיין לא, הוא חשוב אבל לא קשור.
ההפטרה של השבת דיברה על היעוד האפשרי, כשהיו בארץ ארבעים ומשהו אלף יהודים משועבדים למלכי פרס, והרבה, הרבה יותר צרי יהודה ובנימין. כלומר - השאלה אינה האם דברי הנביאים כבר התקיימו, אלא האם אתה מתנדב להיות חלק, להיות מי שמכין את הכלי שעליו ישרו הבטחות הנביאים.
ר' יהודה הלוי כותב את דבריו, כולל הודאה באשמה על כל שאינו עולה לארץ - כשהארץ חרבה ושוממה, נתונה למאבק תמידי בין הכובשים המוסלמים לצלבנים שמנסים לכובשה. גם מתוך מעט האוכלוסיה הדלה והאומללה שהיתה אז בארץ - היהודים היו מיעוט קטן מאוד. עדיין, יהודי אמור לעשות את הארץ מקום חייו וגם מקום מותו.
הפיגוע אינו סיבה לעלות, אלא קריאת השכמה לעשות את מה שנכון ואמתי מאז ומעולם.
להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.
חשוב להנהגה לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.
או בדרש.
למשל השאלה אם זה שה' מוריד גשם זה העברה מרשות לרשות.
או הדרש שמכיוון שישראל אנוסתו של מקום אז לא יוכל שלחה כל ימיו.
לעיתים הדרש יורד ממש לדקדוקים הלכתיים אבל באגדתא מקבילה להלכה.
בכל מקרה לא נתנה תורה אז אין תוקף לדיני עבדים. וחוץ מזה מלכות יכולה להפקיע רכוש וגם עבדים, ומלכויות רבות שמלכו בעולם כבר הפקיעו את בני ישמעאל מעבדות (ואגב אם הם עבדים ממש אז לכאורה היה אמור להיות להם דין עבד כנעני שחייב במצוות מסוימות. מאיר שאין אז זה אומר שהם לא).
גם המוציא מחברו עליו הראיה. וגם ישמעאל התערבבו באומות אחרות.
להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.
-למה אוהד מכבי?
-התקבלת
בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה
די הזוי שהמשטרה חושבת שהיא יכולה לאסור על אנשים ללבוש חולצות שמגנות אותם.
האם הם עקביים?
לא יודע, אבל זה לא סיבה למנוע מאזרחים להסתובב עם מה שבא להם על החולצות.