נושא שטיפה מטריד אותי..מורשת ציון
מה הסיפור עם הקטע של בנים בנות ב'נוער גבעות' ההפרדה היא מבורכת אבל למה הקיצוניות המיותרת הזו? זה כבר לא עניין של הלכה.. זה נושא שטיפה כואב לי בתור בת שקשה לה להתחבר עם בנות ואני אשמח להסברים שיקלו עלי כי את הגבעות אני לא עוזבת
איזה קיצוניות?די"מ
ובגבעות כמו בחיים יש אנשים שונים עם דעות והשקפות שונות.
איזה הפרדה קיצונית למשל?שמוליק פיין
תני דוגמה לקיצוניות?א"י השלמה


אולי בגלל "והיה מחנך קדוש"ברווזה

כלומר: בגלל שזה תנאי שטח לא מסודרים, יש הפתעות ומעצרים, שינויים מעכשיו לעכשיו, אז יש חשש שיבואו בטעות לידי חוסר צניעות, קלות ראש ומצבים לא רצויים. כדי שהקשר עם הבנות לא יהפוך לעניין זול והמוני, ולא עם 'בנות' ולא עם 'הבנות'. אלא עם בת אחת יחידה ומיוחדת שנער אחד משכמו ומעלה, הכיר בגבעות ויחד החליטו שמנער גבעות ונערת גבעות הם רוצים להפוך יחד למשפחת גבעות. בסופו של דבר שומרים ושומרים כי אותם אלה שכ"כ שומרים, זה דווקא בגלל שכן רוצים בסוף להתחתן אלה עם אלו. אז מפרידים, שומרים, מחכים, מכירים, ובסוף גם מתחתנים בונים ושמחים.

וואו כמה טחנתי.

חבל על הזמן ריאליסט

טחינה מהגבעות

דווקא ההורים שלי בטוחים שזה ההפך הגמור..דרשתי קרבתיך..

ואני מנסה להסביר להם שזה לא ככה.

 

זה בגלל שבאמת פעם לא היה כמו היום..שמוליק פיין
כמו שחושבים שעדיין יש סמים בגבעות, כשרוב החבר'ה לא מעשנים בכלל..

בע"ה לאט לאט זה משתנה..
תני לי לדבר עם אמא שלךנחשון מהרחברון

היא התלהבה עלי אתמול

עזובב..ראית מה היא ענתה לך...דרשתי קרבתיך..אחרונה


השולחן ערוך כותב "להתרחק מנשים מאד מאד".לבנות הרבה פעמיםירושליםםםםם

קשה להבין את זה , כי אין להן יצר הרע בעניין כמו בנים . שתהיה בן תביני..

בכל מקרה ההפרדה במיוחד בגיל הזה , היא מאד חשובה. ממש אפשר לומר לב היהדות. 

מי שלא שומר בגיל הזה מתדרדר למקומות לא טובים .

אנחנו רוצים שהקב"ה יהיה איתנו בארץ ישראל . אז יש לזה מתכון בתורה :" ולא יראה בך ערות דבר , ושב מאחריך" . 

אם אין צניעות - אין השראת שכינה

אנדרלמוסיה ב מושגחן תוהמי
הבעיה היא שהדתי לאומי בכלל מתירני בענין אז כל דבר שהוא לפי ההלכה נראה כקיצוני.
אם נלמד הלכה מבטיח לך שעולם המושגים שלך ישתנה. והכי כדאי לבדוק ולהתנסות.
מה מה מה מההההההההמורשת ציון
הדתי לאומי כמו הדתי והדתי ישראלי ודתי מה שתרצו הולך לפי ההלכה!
מזתומרת בת שקשה לה להתחבר עם בנות?בלהבלה123
אז אצל בנים את מוצאת את הפתרון?
לא בקטע של לפגוע... אבל רק מה שעם בנים מעניין?
שבי עם בנות. תכירי טיפה יותר ... תדברי קצת.. תצאי מעצמך ותרשי לעצמך להיות בת... ותמצאי רק טוב... באחריות!
בוודאי שכשאת רוצה להתחתן תמצאי במהרה את הגבר שלך... אבל עד אז.. אין בשביל מה לבזבז כוחות בכיוון על משחקים בבנים בנות..
^^אורח כלשהו

עוקב.

 

 

מה משחקים....מורשת ציון
בנות יש להן עצבים רגישים הן מתחרפנות ממני מהר בנים הם פחות דרמטיים....לא כל קשר אם בן הוא משחק...
אני בטוחה שיש גם בנים עם עצבים רגישים.תהילה רבקה
את יודעת מה ההשלכות שיכולות להיות למעורב כמו שאת רוצה שיהיה?(אם הבנתי נכון את מה שאת אומרת) תסתכלי על היתרונות והחסרונות של זה.. לדעתי תמצאי הרבה יותר חסרונות. בכל אופן, אולי בנות מסויימות שהכרת התעצבנו עלייך ואם תכירי בנות אחרות זה יהיה משהו אחר. עוד משהו שממש לא נכתב בקטע לפגוע הוא שאולי את גורמת את המצב? כלומר, את אומרת שעם בנים יותר נח לך אבל בעצם המחשבה הזאת יוצרת אצלך מציאות? אולי אם תנסי לבדוק מה גורם לבנות האלה להתעצבן ממך וככה תצליחי יותר להתחבר אליהן? נקודות למחשבה..
אני לא מכיר מקרוב את הגבעות..אדם כל שהוא

אבל אם הקושי שלך הוא צורך חברתי, ומקובל עלייך שצריך הפרדה, אז זה לא העניין האם תהיה הפרדה 'קיצונית' או הפרדה סתם.

גם בהפרדה לא קיצונית, אין מקום לקשר חברתי משמעותי בין בנות לבנים, וקצת פחות ריחוק לא יפתור את הבעיה.

יש בעולם קונספציות שגויותגורודנא

למשל: הקונספציה שהחברה הדתית לאומית היא באמת דתית. מי שגדל בחברה הזאת וגם מאמין שהיא דתית, החסרון במציאות בה בנים ובנות יושבים במעגל ומריצים צחוקים נראה קיצוני והזוי.

 

ספר הנקרא בשם "שולחן ערוך" הוא ספר דתי בסיסי ולא קיצוני. ושם כתוב "צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד". מכיון שכך, אין מנוס מן המסקנה שוברת הקונספציה שהחברה הדתית-לאומית אינה דתית מיסודה אלא סוג של חברה די חילונית עם ניחוח פולקלוריסטי יהודי. אז לפני שכותבים "זה לא עניין של הלכה", צריך לבדוק האם מקור החשיבה הזו נובע מהבנה בהלכה, או מתוך כך שנולדת וגדלת בתצורה חברתית שמקדשת חברה מעורבת בניגוד להלכה.

מה המקור ל"מאוד מאוד" הזה?די"מ
הכי קדום שאני מכיר זה הטור.
אם יש לך מקור יותר קדום אשמח שתפנה אותי אליו.
לא יודעת לגבי ה"מאוד מאוד"ראשית חכמה

אבל "אל תרבה שיחה עם האישה" "שחוק וקלות ראש מרגילין לערווה" יש סיפור על אחד החכמים ששאל את ברוריה "באיזו דרך נלך ללוד?" והיא ענתה לו שהיה צריך לשאול "באיזו ללוד?" כי חכמים אמרו "אל תרבה שיחה עם האישה"

נכון.די"מ
הב"ח מסביר שהטור כותב את זה בדברים שאדם מאודחסדי הים
מתאוה אליהם. הוא גם כותב את זה בשוחד.
זה המקום היחיד בו השו"ע משתמש בביטוי "מאוד מאוד"גורודנא

הטור משתמש בביטוי זה גם בהלכות שבועות, צדקה, ריבית ושוחד.

ידעתי על ריבית. אשמח שתפנה אותי למקור בהלכותחסדי הים
שבועות וצדקה.
...גורודנא

טור אורח חיים הלכות בית הכנסת סימן קנו -

 

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר ואפילו לישבע באמת כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת 

 

טור יורה דעה הלכות צדקה סימן רמז -

 

מצות עשה ליתן צדקה כפי השגת ידו ומאד מאד צריך אדם ליזהר בה יותר מכל מצות עשה כי איפשר שיבא לידי שפיכות דמים שימות העני המבקש אם לא יתן לו מיד כההיא עובדא דבן זומא 

 

 

למרות שזאת הנורמה זה לא הופך את הציבוראורח כלשהו

הדתי לחילוני. והתורה היא לא רק פולקלור, לפחות לא בציבור הדתי שאני פגשתי.

אמר מי שפסול לעדותטוביה2
לפחות לפי חלק מהראשונים מי אינו עושק בישובו של עולם פסול לעדות ואתם עושים מזה אידאל

תעשה לי טובה (כאחד שמכיר את את הציבור החרדי ליטאי - אומנם בעיקר את השונאים - אל תחשוב שהם יותר טובים אנחנו מכירים ואין כזה הבדל) ותחסוך לנו את הפרבדה הזה
השונאים הרבה הרבה יותר גרועים.שליסל מטורף
הם בני ברקים ליטאים מהזן הגרוע.
לעומתם, הרב אוירבך מכבד ומעריך
את המתיישבים ואת כולם, והרבה יותר קשוב
לזעקתה של ארץ ישראל. לא סתם חלק מחסידיו
הצביעו לאלי ישי, לא רק בתור מחאה, תלמוד תורה שלו ביטל את ביקור ריבלין ועוד ועוד.

הם הרבה יותר קרובים אלינו מהשניים.
אנשים לא מבינים ציניות וחבלטוביה2
דרך אגב היה איתי בגבעה בעבר מישהו שכשרב שמואל שמע שהוא התארס הוא הלך לבית מדרש לספר את זה לבחורים. אל דאגה אני מכיר מכולם על אף אחד אני לא סומך, וזה לא שאני חושב שאני הכי טוב (אני מספיק מודע לעצמי בשביל להבין את זה) אלה שלא מצאתי מישהו שדרכו נכונה בעיני

אבל אני לא מכחיש שסגנון ההטפה של גרודנה דוחה אותי
גרדונא לא חרדי וכותב מאוד לעניין.שליסל מטורף
לפי ההלכה הפשוטה, בני עקיבא זו תנועה של איסורים יומיומיים. ברור שהיא אינה פועלת ע"פ ההלכה. ועם כל זה אתה רואה שבאים ומתלוננים
על זה שיש שם 'שוטרי טאליבאן' שמפרידים...

המון המון דברים שראיתי גרמו לי לחשוב שרבים בציבור הדתי לאומי לא באמת מתעניינים בהלכה.

היום זה התפשט גם לציבור החרדי אבל לא במימדים כאלה.
מכאן ועד האמירהטוביה2
שלא מדובר על ציבור דתי - הדרך ארוכה
ארגומנטום אד הומינםגורודנא

שנובע מניחוש לא מוצלח (לא ליטאי ולא נעליים).

 

אתה בדרך כלל מגיב הגיוני ומאופק, וכנראה שמשהו בתגובה שלי נגע במשהו מאוד אמיתי וכואב אם יצאה לך כזאת התפרצות אינפנטילית. 

|משועשע|אלעד


האמת היאטוביה2
שאני לא רואה בעצמי חלק מהציבור הד''ל.
ואולי באמת מאחר שאני רואה את עצמי קשור יותר לציבור החרדי - הרעות שלו גורמות לי לגנות יותר
אתה יכול לגנות אותו יותר. מי מפריע לך?גורודנא

רק לא הבנתי מה הקשר לאשכול או אליי ולמה כל כך נעלבת.

פשוט מאודטוביה2
זה בד''כ מרגיז אותי (ההתלהמות בפורום) כי למרות שאני בטבעי אדם מתלהם הרי שהפורום הוא מקום שניתן לקיים בו דיון שקול בנוחות יחסית. (לא אכחיש שהיו לי פה תגובות מעטות שנכתבו גם כדי להתסיס ניק מסויים - אבל זה נדיר מאוד.)

אבל אין לי כח לריב עם כל אחד שיש לו כח להתלהם ולכן בד''כ אם אני רואה תגובה כזו אני עובר הלאה, וזו היתה תגובתי הקודמת - שאולי פה באמת החריגה שלי לצורך גינוי היתה כי אולי באמת זה קרוב יותר
רצף של הרס בגבעות - חייבים לעצור את זה!!נ א

בס"ד

 

שלום לכולם!

כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?

 

עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?נ א
להצביע למי שבאמת מייצג אותך...הסטוריאחרונה
כזכור במו"מ הקואליציוני, סמוטריץ' רצה ביטחון, בליכוד התעקשו. בסוף סוכם שהוא יקבל שר במשרד הביטחון עם אחריות על החלקים האזרחיים.


אחרי החתימה - גלנט בשיא החוצפה סירב לבצע את מה שנחתם, בטענות שאי אפשר לפגוע בשיקול הדעת של המפקד והושגה פשרה שאם הפינוי משיקולים בטחוניים - זה נשאר בסמכות אלוף הפיקוד. לכן בצו ההרס של בית ענות, הוא כתב את הטענה האבסורדית ש: "המקום פוגע בשלום תושבי האזור".


אם כל הטפשים בהתיישבות האידיאולוגית שמצביעים ליכוד, היו מצביעים לצה"ד, היתה ממשלת ימין בראשות נתניהו אותו דבר- אבל ההתישבות היתה באמת בידי סמוטריץ'.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


אולי יעניין אותך