הבהרה חשובה וניסוח מחדשמקרוני בשמנת
פתחתי שרשור בו ציינתי תופעה שחוזרת על עצמה: בחורים ממהרים להכריז שאני מושלמת, יפה, נהדרת וכו' עוד לפני שבאמת הכרנו. ציינתי גם שאחר כך הם נפרדים ממני, אבל בעצם זה לא היה החלק החשוב.

הקושי שלי הוא לא למה נפרדים ממני. אני לא חושבת שאני מושלמת ואני חושבת שמי שממהר להחמיא ולפאר זה בא ממקום בכלל לא אמיתי ולכן אפילו הפוך ממחמיא לי.

הקושי שלי הוא למה יש קטע כזה של מחמאות מוגזמות ללא היכרות אמיתית ועמוקה. מאיפה זה בא? למה זה נראה לאנשים לגיטימי?

ממש לא התכוונתי לשרשור ההוא בו כולם התייחסו לשאלת היותי מושלמת. זה לא העניין כאן בכלל. יום אחד יגיע זה שאהיה המושלמת שלו, אבל זה ייקח זמן ותהליך והיכרות. אז על סמך מה ולמה יש בחורים שרואים לנכון ככה לדבר לבחורה שרק הכירו?

מקווה שעכשיו הובהרתי
אכן,ד.

מי שאומר כך לבחורה שרק פגש, בצורה מופרזת כזו, זה באמת מעורר סימן שאלה.

 

בחור מיושב בדעתו, שרוצה לבדוק אם מישהי מתאימה להיות אשתו, יכול להגיד מילה-טובה כדי לעודד - אבל הפרזות כאלו על ההתחלה, לפעמים אומר משהו על האדם.

יכול להיות שזה סוג של מגננה מצפוניתאנונימית1111
כלומר יתכן והאדם מתרשם מדבר מסויים ןדבר אחר מפריע לו מאוד ולכן הקשר לא יכול להמשיך מבחינתן, והוא מרגיש רע כי הוא באמת לא רוצה לפגוע.יכול להיות שהוא מזהה אצלך רגישות ופגיעות וזו דרכו להשקיט את מצפונו.
אממ...אברי
אולי פשוט יש לך רושם ראשוני מעולה... 😜
כך אנשים מגיבים בעולםסוג'וק

מפריע לך ואת רוצה שזה לא יהיה?

את לא יכולה לשנות אותם. 

את יכולה לעשות את השינוי כלפי עצמך וכלפי אחרים, באותו דבר שאת מצפה מאחרים כלפיך

וממילא גם יהיה שינוי אצל אחרים כלפייך

כי יחסים הם שיקופים

 

באמת זה הדבר הכי צורם בתיאור שבהודעתךיזהר

ולא ברור לי איך אף אחד לא התייחס לכך.

ברור שזו בעיה אצל מי שמדבר כך, או אצל הדיבור שלו..ד.


אני חושבת..רק ה'

שכמו שיש בחורים שמשלמים על הבחורה בפגישה הראשונה, גם על הנסיעות שלה באוטובוסים, ומשקיעים וקונים שתייה ואוכל ומה שצריך בשביל להרשים,

אז יש בחורים שמחמאות זו הצורה שלהם לחזר אחרי הבחורה, כך הם חושבים שהם יהיו נחמדים ו"יקנו" אותה.

לרוב, אין הרבה בנות שלא אוהבות לקבל מחמאות.....

זה משהו אחר לגמרייזהר

לשלם על הבחורה - זה נימוס בסיסי. להגיד לבחורה שהיא מושלמת בפגישה ראשונה זה גסות רוח תמוהה, שלא מצויה בכלל ברחוב הדתי.

אממרק ה'

יש הרבה בחורים שהסבירו לבחורה שקשה להם מבחינה כלכלית ופשוט לא שילמו עליה. זה גם לגיטימי ובסדר ולא קשור לנימוסים.

לא צריך להיות גס רוח בשביל להחמיא לבחורה, אם הוא אומר לה נגיד אחרי שהיא סיפרה לו שהיא מתנדבת במקומות ופועלת למען הקהילה ואני לא יודעת עוד דברים כאלה, אז הוא יכול להחמיא לה על זה. זאת צורת התבטאות של בן אדם.

זה פשוט לא צנוע.... אבל לא קשור לאופי גס רוח של הבנאדם.

צורת התבטאות=גסות רוח.יזהר

אני מסכים שבציבורים עם נורמות פרוצות - זה אכן לא גסות רוח, אבל לא נראה שעל זה הדיבור.

לדעת חרדים רבים אתה עצמך גס רוח וכופר שלא ראוי לעדותאברי
בגלח שיש לך אינטרנט.
מה שזה אומר שצריך להסתכל על כלל הציבור ולראות עד כמה באמת זה נחשב לגסות רוח, ולהתחשב בזה בלבד.
לפי מה שאני הבנתי פה יש כמה דעות ורק אחת נוקטת בגישת גסות הרוח. לדעתי אין פה שום גסות בכלל. גם על סמל דעתי וגם לפי תגובות הרוב.
כפי שאמרתי, זה אכן תלוי נורמות.יזהר

לגבי ה"מדהימה", קיבלתי את הטענה שיתכן שזה הוצא מהקשרו, ונאמר לגבי תיאור מפעים של פעילות למען הקהילה וכו'. אם כי אז לא ברור למה פותחת השרשור טרחה לציין זאת. אבל ל"מושלמת" - כבר אין אוקימתא כזו.

הנורמה בציבור הדתי היא שלא נותנים מחמאות בוטות וישירות לפני שמתפתח קשר רגשי משמעותי, וגם אז זה תהליך הדרגתי, שיש בו הרבה בושה ועדינות. כשזה לא כך - זו גסות רוח, שמאפיינת נורמות חילוניות.

מסכימה איתך ממש ממש!!בתשירות בדימוס
אני נתקלתי בהערות כאלה מהציבור החילוני, אבל בציבור הדתי כמעט ולא (אם בכלל ) מחמיאים על מראה חיצוני
ואז שהדוסיתammyy admin
מקבלת מחמאה שלא רגילה לקבל.
היא מסמיקה מבושה.

הרבה יותר מבושה.יזהר

יותר קרוב לתחושה של פגועה ומוטרדת מינית.

או שאולי תדונו לזכות שהכוונה לאופי... אבל לא.. תהנו לשפוט...אברי
אי אפשר להבין אופי בצורה מספקתיזהר

למחמאה ישירה כזו, בפגישה אחת.

כלומר, אם אתה תגיד את זה זה יהיה גסות רוחאברי
(כנל אני) אבל לך תדע מי האדם שהיא מדברת עליו אולי זה סוג אדם שנותן מחמאות... יש אצלנו נגד אחד שהוא בדיוק מה שהיא מתארת...
יצא לי להכיר הרבהרק ה'

בחורים דתיים שכן נותנים מחמאות לבחורה.

גם אחרי פגישה ראשונה. אמנם הוא נימק כל מחמאה, נגיד את מדהימה כי את עוזרת לבני נוער בסיכון ועוד כאלה...

ורוב הבנות ששמעתי שקיבלו מחמאות, ישר התחילו לחבב את הבחור... כי הוא ידע על מה להחמיא ולא הפריז במחמאות, עשה את זה בטוב טעם.

פעם כן מישהו החמיא לי על המראה, וזה כבר כן גורם להרגיש אי נוחות.

לא צריך לפסול את הדרך הזו של מחמאות, אבל גם כן לקחת את זה בפרופורציות ובגדר הצניעות. אחרי הכל גם לתת מחמאות מראה שהבחור שם לב לפרטים, לדברים שהבחורה אומרת.....

ammyy admin
בהתחלה צריך מחמאות כלליות. אחכ יותר אישיות.
(:
לפעמים אפשר להכיר מישהו או מישהי לפי התנהגות לבושמנחם10

נגיד ביישנות צורת דיבור שפה לבוש וגם מראה ולא חייב לצאת איתו או איתה 7 שנים    כך נראה לי ואוליי אני טועה

כמה שזה נכוןammyy admin
אני תמיד אוהב לנחש ובגלל שאני מכיר מלא סגנונות, קל לי לצלוף ב"ה. (:
ב"ה לא אומרים כאלה דברים לפני שנפגשיםmetorafi
צריך לפחות פגישה אחת כדי להגיד שהבחורה שווה פצצה וכן על זה הדרך לא מבין איזה חסרי אחריות יש שאומרים את זה בפלא לפני דייט ראשון ולהגיד למישהיא שאתה אוהב אותה זה לפחות פגישה רביעית צפונה
נראה לי גם אתה מגזים מאוד..אדם כל שהוא

גם אחרי פגישה ראשונה לא שייך להגיד לבחורה שהיא "שווה פצצה".

יש גם כאלה שימנעו כללית משימוש בשפה כזו, ולכן לא ישתמשו בביטוי גם אחרי 50 שנות נישואים, אבל בכל מקרה אחרי פגישה אחת זה לא שייך.

ב"ה אם אחרי 50 שנות נישואין הם לא יתשמשו בזהmetorafi
אז אני מרחם עליהם
ואנחנו מרחמים עליך.יזהר

יש מספיק ביטויי אהבה ואף תשוקה, פחות וולגריים.

ב"ה אני שמח שאתה מרחם עלי וכבר לא כועס ועצבניmetorafi
אבל בכוונה התבטאתי ככה כדי להכניס את הכל לפרופורציות
אולי...רז.

יכול להיות שזה עניין של שידור. את משדרת בשפת גוף שלך ובצורת הדיבור שלך מושלמות. זה לא עניין של יופי אבל כן משהו שמורגש יחסית מהר. כל אחד ואחת משדרים משהו אל החברה שסובבת אותם. יש כאלה שמשדרים מסכנות, יש כאלה שמשדרים עקשנות ויש את אלה שמשדרים מושלמות...

 

זוגיות בנויה על נתינה הדדית. כשמישהו מרגיש (במיוחד הגבר) שהוא לא יכול לתת לצד השני ולקשר אז יש הרגשה של חוסר אונים, שאין לו מה להוסיף לקשר. כשהצד השני משדר מושלמות אי אפשר לתת לו כי לא יודעים איך ומה לתת כי הוא מושלם כבר.

מי שמשדר מושלמות (פרפקציוניזם?) הרבה פעמים משדר גם החלטיות ואולי אפילו חוסר גמישות.

 

קיצר, יכול להיות שהבחורים לא נתנו יותר מדי מחמאות אלה רק תיארו את התחושות ממה שאת הבעת ושידרת להם...

 

כל זה נכתב בערבון מוגבל כי לא לגמרי הבנתי את הסיטואציה ואני לא מכיר את הנפשות הפועלותחושב

מעניין...מקרוני בשמנת
למרות שבאמת לא נראלי שאני מציגה עצמי כמושלמת.
אני חייבת לציין משהו...וזכני לגדל
לצערי זו תופעה שחוזרת על עצמה, גם אני חוויתי את זה כמה פעמים....
אתם מדברים פה על דוסים ועל ההבדל מחילונים.
אז שתדעו שהמחמאות, וההתלבהות באה גם מהכי תורניים שיש..ואז איכשהוא זה נעלם .בנים אוהבים להחמיא אולי זה באמת סוג של 'חיזור' אבל אין הבנה שזה בסוף פוגע.....כי נותנים הרגשה ממש כייפית ואז בסוף משום מה מפסיקים את הקשר.חוויתי זאת ממש לפני חודש.ואני עדיין מנסה להבין מה קרה שם.
זה לא עיניין של מושלמות.זו כנראה דרך של הבנים לנסות לבנות קשר...וזו דרך מאוד מאוד לא טובה!
בדכ'ammyy admin
מחמאה זה לא בשביל לחזר.
אלא בשביל לתת לכן את מה שאתן צריכות.
(לא מדבר הסתכלות ראשונה,אלא בהמשך..)
ובעולם שהוא לא ככ' דוס. מחמאה זה בשביל לקנות אתכן. וואלה זה קונה יופי. ..

(:
אוף. אתה כזה דוחה לפעמים פסידונית


מה דוחה?ammyy admin
זה מציאות.
"לקנות" אותנו? בחייך.פסידונית

חוצמזה, לנסות 'לקנות' זה לחזר, רק בצורה יותר וולגרית.

זה ענין של סגנוןצריך עיון
רוב החבר'ה כאן רגילים לסגנון דיבור מסוים, אתה מדבר אחרת...
אמ..ammyy admin

זה רק בגלל שלא צריך תמיד ללטף, לפעמים צריך לשמוע את האמת גם שהיא כואבת.. (: 

כן, אבל יש טונות דרכים אחרות לומר את האמתפסידונית

(לפני שנתווכח בכלל על האם זו אכן אמת)

זה באמתרק ה'

קונה יופי אפאטי

לפחות ככה זה עם כל הבנות שאני מכירה

אז תשתמשו בזה בתבונה ולא בחוסר רגישות........

רק כשבאמת מתכוונים

יודע מה? זו בדיוק הבעיה.וזכני לגדל
אין לנו עיניין במחמאות אם הן לא באות ממקום אמיתי ונכון.אני לא חושבת שזה קונה אותנו..בטח לא כשזה מגיע בהתחלה בלי שום ביסוס על רגש או קשר.
יש מצב היום שבחורים חושבים שזה אידיאלי להחמיא או שבאמת זה סוג של התלהבות על ההתחלה.שהכל נראה להם מעולה.
אבל יש דרך לעשות את זה.ובדירוג.
מי שמחמיא לי על ההתחלה, (אבל ממש מחמיא) אז אני מבינה שזה לא בא ממקום אמיתי...וחבל..
זה לא בהכרח ממקום מודע. וגם בזה יש יצרסוג'וק

וכפי שכבר כתבתי, גם התנהגות "מהממת" (בלי קשר ליופי) - מושכת

אז שבנות לא יתפלאו מהתוצאות המיידיות..

חיצוניות מפוארת גובלת ביצר, מושכת בנים, ומפעילה יצר חזרה

 

"כל כבודה בת מלך פנימה"

סוג'וק אתה ממש שיפוטי. תפסיק.מקרוני בשמנת
אז אם אנחנו יפות זו אשמתנו המלאה?פסידונית

סליחה באמת.

 

הוא כתב במפורש: התנהגות ולא יופי.יזהר


צודק. לא שמתי לב.פסידונית


לא אשמה. אחריות לתוצאות ולשינוי מיוחל שאתן רוצותסוג'וק


קראת מה כתבתי מתחת?פסידוניתאחרונה


^^^^^^^^^^^^(לוזכני לגדל)יעל מהדרום
צודקתרק ה'

באמת זו דרך לא טובה!

פעם בחור התחיל להחמיא לי, אז אמרתי לו שיחסוך ממני את כל המחמאות ושיגיע לעניין, ואז הוא חתך צוחקמבולבל

חחחחח יש גם כאלה שממשיכים עם המחמאות בשיחת פרידה

חצופים כאלה ננה-בננה

מחמאות שלא בזמנןיועצת

שלום לך.שאלתך כל כך כנה ששווה תשובה. מי שמחמיא כבר בהתחלה, תלוי על מה. אם מחמיא על חיצוניות, זה מה שהוא רואה. חיצוניות. אם את לא שם וגם אם כן, כדאי לעזוב.כי מה שיש לו בראש זה מבט חיצוני והתנהגות של סרטים,לא של החיים.מי שמחמיא על מעלות, אישיות, כאן אפשר לברר איך הוא רואה זאת. במה זה מתבטא בפועל. מה במה שאמרת גרם לו לחשוב כך. כך השיחה עוברת לפסים אנושיים ערכיים ולא מבט חיצוני מיני.זה ממש בקצרה. לדעתי כדאי שתבדקי איך את קובעת עם מי להפגש. איך את רוצה להגיב על מחמאות, מה ההסטוריה האישית שלך בנושא וכן הלאה...בהצלחה

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך