אשמח לעצות...101t

אז ככה,אני בן 17 עוד מעט..כדי לעזור לי תצטרכו קודם לשמוע קצת רקע..

עליתי לארץ מאמריקה בגיל 2..ואנחנו מנהלים אורח חיים דיי אפשר לקרוא לזה "אמריקאי"..כזה הכל נקי הכל נימוסים מדברים באנגלית וזה...

אני השנה התחלתי שמינית,ואין לי שום כיוון בכלל בנוגע למה שאני עושה שנה הבאה,והבעייה היותר קשה היא שאין לי גגם את מי לשאול...אני בכור והמשפחה שלי עלו לארץ,ואין לנו הרבה משפחה פה אז ככה שההורים שלי בכלל לא מכירים ישיבות בארץ...

 

את הרב שלי והמנהל של הבית ספר אני לא סובל,המורה שלי פשוט צבוע,אין לי איך להגדיר את זה אחרת..אני יודע שאתם לא מאמינים לי אבל הוא באמת ככה ואני לא סובל אותו..והם לא מכירים אותי ככה שלא יוכלו לעזור לי בקבלת ההחלטה הזאת...

 

אז ככה אני מתלבט בין ישיבת הסדר/גבוהה/צבא...

כולם אומרים לי תעשה הסדר,אבל יש רק בעייה אחת-ההורים שלי חזרו בתשובה בעירון,אז ככה שהם חרדים מודרניים כאלה ברוב הדברים,הם חושבים כמו דתיים לאומיים אבל כל הלבוש,האורח חיים והכל זה יותר חרדי...נגיד אחים שלי הקטנים כולם במוסדות חרדיים...כשאני הייתי יותר צעיר גם אני לבשתי כיפה  שחורה,אבא שלי גם לרוב לובש כיפה שחורה (בחיים לא כובע)...

כשהייתי יותר קטן למדתי במוסדות חרדים וכשהייתי בכיתה ה' עברתי לתלמוד תורה דתי לאומי תורני ואז בכיתה י עברתי לישיבה תיכונית דתית לאומית רגילה (דווקא עם אחוזי דתלשי"ות נראלי גבוהים) 

בקיצור אני ממש לא מתחבר להשקפה של הדתיים לאומיים,לא מתחבר בכלל לתורת הרב קוק (שכל ההשקפה הדתית לאומית מבוססת על),ולא יודע,קיצר לא מתחבר בכלל..לאור יציאה לשאלה של כמה חברים שלי,החלטתי לעשות עם עצמי "חשיבה מחדש" וגיליתי שאני בכלל בכלל לא מתחבר להשקפה הדתית לאומית,אז ככה שהאפשרות של ישיבה-זה ישיבה שתהיה חרדית לאומית,או ישיבה של חרדים פתוחים,חרדים אמריקאים,נראלי גם דתית לאומית של אמריקאיים אני ייסתדר שם,או כל ישיבה שלא יכניסו לי - רק תורת הרב קוק...

אם מישהוא מכיר ישיבה כזאת ממש אשמח שיכתוב בתגובות...

 

ההתלבטות שלי אם ללכת ישר לצהל זה ככה...גם אם אני יהיה בישיבה-אני יעשה גג שנה אחת! (גם אם אני יהיה בהסדר-אני עושה שנה אחת וע=יפרוש לצבא) .עכשיו המועד גיוס שלי זה 5 חודשים אחרי תחלית זמן אלול (תחילת שנת הלימודים בישיבות) אז ההתלבטות שלי זה אם לדחות את הגיוס ולעשות שנה,או ללמוד 5 חודשים בישיבה ואז להתגייס ישר לנצח יהודה/למסלול שח"ר...

ושנה הנוספת הזאת שאני יצטרך לחכות היא ממש חשובה,כי אני כנראה ירצה ללמוד רפואה אחרי הצבא ככה שהשנה הזאת ממש חשובה,וגם אני ממש רוצה להתחתן מוקדם ככה שגם זה ייכנס איפשהוא באמצע אי"ה...

 

אז אם מישהוא יכול לעזור-להמליץ אני ממש ממש ממש ישמח...

א ההודעה הזאת לא מתאימה לפורום אז בבקשה למנהלים אם אפשר לא לחסום את זה או משהוא/להכווין אותי לפורום המתאים

תודה רבה לכל המגיבים!

 

אחי דבר ראשון בהצלחההחיים דבש!
ולדעתי כדאי מאוד להיות בישיבה לפני הצבא! אבל אני לא מכיר אותך, ואחד הדברים שהכי מעצבנים אותי זה שכולם עושים דברים כמו עדר, ויכול להיות שיש אנשים שישיבה לא מתאימה להם והם צריכים להתגייס.. לכן אני לא יכול להגיד לך אם להיות בישיבה 5 חודשים או שנה.. ועוד משו, ממה שכתבת נראה שאתה ממש לחוץ על ההמשך.. לימודי רפואה, חתונה וכו'.. עיצה שלי- בנחת אחי, תתחיל ישיבה, תראה אם טוב לך, תתגייס ואז תחשוב על ההמשך.. בכל מסגרת שתהיה תתרכז במטרה ואל תנסה לבלוע הכל ביחד.. בדר"כ במצב כזה מפסידים מכל הכיוונים..
שיהיה בהצלחה!
אולי תורת החיים ביד בנימין או נחלת ישראל בכפ"חסנפש חיה.
בהצלחה.
^^^מוריוש

גם אני חושבת שתורת החיים תתאים להשקפה שלך..

 

ודרך אגב- סתם שתדע הרבה אנשים ממציאים ומוציאים דברים מהקשרם בעניין תורת הרב קוק...

אם תבדוק תראה שזה לא מה שחשבת..

*רק דואגת שלא תפתח אנטי*

תורת החיים? זה לא נשמע לי מתאים לפי מה שהוא תיארט1


כןן...למדתי בתורת החיים בתלמוד תורה..101t

ואני לא נראלי מתכוון לחזור לשם...

לא מתכוון להוציא שם רע למקום,פשוט אני לא מתחבר לאידיאולוגיה שלהם בכלל,ועוד כמה דברים שלא אהבתי..

*נחלת ישראל במגדל העמק ענבל

בס"ד

 

ומצטרפת להמלצה עליהם.

 

ממש לא ידחפו לך רק הרב קוק, בסגנון מאוד חסידי וגם מאוד קרובים לאדמורים וכו'...

 

שווה לבדוק.

 

יכולה לקשר אם אתה רוצה.. מוזמן לפנות בפרטי

 

[או להשיג את המספר שלי אבל בשביל זה תצטרך למצוא פה מישהו שמכיר אותך ]

כמה נקודות:לך דומיה תהילה

-למה רק שנה אחת?

למה שלא תתחיל ללמוד ואז תחליט מה לעשות? הרבה הרבה תלמידים קובעים לעצמם 'רק שנה אחת' ואז מתחרטים. הרבה תלמידי מכינות מגלים שהם רוצים יותר להעמיק ועוברים לישיבות. בקיצור, תישאר עם ראש פתוח, אל תנעל, זה רק סוגר בפניך אפשרויות.

מה שבטוח, ללמוש חמישה חודשים ואז להתגייס זו בחירה רעה מאוד. עד שאתה סוף סוף מצליח להשתלב בישיבה ולמצוא את מקומך בבית המדרש, אתה כבר עף החוצה...

 

-מה הבעיה בדברי הרב קוק?

לא הסברת מה מפריע לך בתורתו. אני שואל כי יכול להיות שאתה אומר 'הרב קוק' ולא מבין מה הכוונה. (לא מכיר ישיבות שאומרות 'רק הרב קוק'. הוא כן שיטה בפני עצמו וכן יש ישיבות בשיטה הזאת, אבל אף אחד לא אומר שהוא היחיד...). אם תרחיב, אולי זה יעזור.

 

-השתמשת בהרבה הגדרות.

כדי שנהיה באותו ראש ונצמצם אי-הבנות, תוכל להסביר מה ההבדל בין חרדים-לאומיים, דתיים-לאומיים, דתיים-לאומיים אמריקאים וכו' וכו' כמו שאתה רואה אותו? ריבוי ההגדרות קצת מבלבל.

 

אשמח ממש (!!) לעזור בפרטי אם צריך.

דברראשון תודה רבה101t

 

זה קצת ארוך,אבל זה ממש חשוב...תקראו...

 

1.הלוואי וחצי מהדתיים לאומיים היו הולכים לפי מה שהרב קוק או אפילו מה שהרב אבינר היו אומרים,קלה כבחמורה...רוב המגזר הדתי לאומי לדעתי זה דתיים שרוצים חיים קלים-ודתיים לייט ,שהם מסתכלים על הדתיים לאומיים התורנים-עם הפיאות הארוכות,(ואלה שבאמת יש להם ערכים של ישוב הארץ) בצורה רעה...כי הם "דוסים"..והם לא חלק מאיתנו כי הם "דוסים"...(ככה לפחות מתיחסים אליהם בסביבה שלי,ובישיבה שלי)...

כןכן,כשאני באתי לבית ספר חמשוש עם פיאות (לא ארוכות במיוחד) השביעיסטים והשמיניסטים וילדים מהכיתה שלי צחקו עלי,והעליבו אותי...ובחיים לא הצלחתי להבין מאיפה הם שואבים את השנאה הזאת..(מעניין לאיפה האידיאלים הלכו..)

 

2.אין לי בעייה בדברי הרב קוק...פשוט מעניין אותי למה כל שאלה בהשקפה מביאים לי בישיבה הדת"ל שלי הרב קוק,אני מביא שאלה אחרת-הרב קוק,ועוד שאלה-תסתכל ברב קוק...זה גרם לי קצת לחשוש כאילו להשקפה של הדתיים לאומיים לא מבוססת מספיק,ויש רק רב אחד שהורה את הדרך הזאת..וגם את האמת אני לא כלכך מתחבר לשיטת השקפה שלו...

 

3.מה שנגע בי ישירות זה אחוזי החזרה בשאלה במגזר הדתי לאומי...אני יכול להעיד שבמחזור שלי בתלמוד תורה,מתוך 25 חבר'ה לפחות 7 חזרו בשאלה ועוד איזה 7 חילונים עם כיפה (לא מאמינים)...ואני למדתי בתלמודי תורה שנראלי בין הנחשבים בציבור שלנו..אני יכול להעיד שעכשיו אנחנו 20 בכיתה בתיכון וכבר יש איזה 6-8 ילדים שמסתובבים בחוץ ללימודים  בלי כיפה ורק מחכים לסיים את התיכון כדי להפוך לחילוניים רשמית...אחרי שקצת חיפשתי באינטרנט גיליתי שבערך 20 אחוז(!) מהילדים הדת"ל שמסייים תיכון,מורידים את הכיפה,והתופעה הזאת רק הולכת וגודלת...

 

4.יותר מזה,ראיתי שהרבה דתלש"ים חוזרים בתשובה...ומה הם נהיים? חרדים! וכשחילוניים חוזרים בתשובה,יש מיעוט קטן שנכנס למגזר הדת"ל..הרוב נהיים חרדים...למה? כי כשהם היו בתיכון והלכו למסיבות,והלכו לברים,והלכו לקולנוע-את מי הם ראו שם? ילדים מהמגזר שלנו...אז הם לא רוצים שהילדים שלהם גם יהיו ככה,הם לא רוצים שהילדים שלהם ילכו לקולנוע,ולמסיבות,ולטבריה (אני מקווה שהחבר'ה של מודעים לכמויות של הנוער מהמגזר שהולכים לשם בחופש,,ומה הם עושים שם)..לכן הם נהיים חרדים...

 

5.החשיפה לאינטרנט...רוב הילדים במגזר שלנו..ואל תבלבלו לי את המוח,חשופים לאינטרנט...ואם זה לא בבית אז זה בבית ספר...אני למדתי נראלי אפשר להגיד שזה בתלמוד תורה הכי "נחשב" במגזר,ותנחשו איפה ראיתי את הסרטון הנורא ביותר? בכיתה ח' בתלמוד תורה מהפלאפון של חבר שלי...ואז הפלפאון של חבר שלי היה פלאפון גרוע לעומת הפלאפונים של היום...נראלי שעכשיו התופעה גדלה...וזה לא גרוע-זה גרוע מאוד!!! היכולת של כל ילד חמוד בגיל 12-13 לפתוח את האינטרנט ולראות את כל תועבות בעולם הזה בלחיצה,זה גרוע כלכך..לכן אני חושב לעצמי...איזה ילדים אני רוצה יום אחד? ילדים שיעשו את כל זה? ויגדלו במוסדות כאלה?זה גורם לי לחשוב פעמיים...

 

6.הערבוב בגיל כלכך מוקדם,אני יודע שבני עקיבא זה חשוב וזה ואידיאלים וערכים ובלה בלה בלה אבל אני רואה ת'כלס מה קורה ב"סיירים",ומה קורה במחנות,ומה קורה בסניף איך כל הבנים וכל הבנות כל החיים בייחד...איך שזה מדרדר תוך שניות לדברים לא צנועים בעליל (אני מקווה שהחבר'ה מבינים)...ואני רואה בשטח למה בני עקיבא גורם,ולאיזה בעיות בני נוער בגילאים "מועדים לפורענות" יכולים להגיע (חלק מהם החברים הכי טובים שלי)..כן כן אידיאלים וערכים זה חשוב...אבל מה יותר חשוב..ההלכה? או האידיאלים? 

 

7.יהיו את האלה שיגידו "גם אצל החרדים זה ככה"...אז ככה 1.גם אם זה קורה אצל החרדים,זה במימדים הרבה יותר גדולים אצל הדתיים לאומיים...2.קשוט עצמך ואז קשוט אחרים...זה שזה קורה גם אצלם,זה לא אומר שזה מצדיק את המצב...

 

8.אז אחרי שחשבתי בכאב רב על כל זה..וחשבתי תאמינו לי הרבה! חשבתי שהמגזר עם כל הדברים הטובים שהוא עושה והתרומה האדירה שהוא הביא לעמ"י...אני לא רוצה שהילדים שלי יפרקו עול,ויהיו חשופים בגיל צעיר לכל הזבל בעולם וכו וכו אז אמרתי שאני רוצה לשלב בין המגזרים..להיות חרדי (בלי כובע) וגם ציוני אחושילינג,אני ישלח את הבנים שלי לצבא,וכן אני יניף דגל ביום העצמאות כמו חרדי מודרני..

 

אז ככה.אני לא רציתי לפגוע באף אחד פה...אל תתקפו אותי,תאמינו לי אני אומר את כל זה בכאב...אבל זה המציאות והייתי צריך לתפוס את השור בקרניו ולהסתכל לבעייה בפנים ולא לברוח ממנה וזה המסקנה שהגעתי אליה, כל מי שיש לו מסקנה אחרת,תיקון,הערה, הארה אשמח שיגיב...

^^^שולמית מילר
ממש מסכימה!
קראתימוריוש

ממש מזדהה עם רוב מה שאתה אומר...

ושתדע שיש עוד כמוך!

בעם מתחיל להתגבש מגזר ביניים כזה.. כמו שאתה מגדיר (חרדי בלי כובע? אני מכירה את הכיפה הסרוגה- שחורה)

אז תחפש את האנשים האלה ותתחבר אליהם- כי זה קשה להיות לבד.

ובהצלחה 

חחח תודה..101t

לכן אני מחפש ישיבה כזאת שתהייה משו באמצע...

אז אם מישו מכיר אז שיגיד לי

מאחל לכולנו למצוא את האמת שלהם וללכת עד הסוף

לילה טוב!

אמרת הרבה דברים נכונים.לך דומיה תהילה

חייב לסייג ולומר שיש הרבה לימודי זכות והמצב מורכב, אבל אתה צודק שהמצב הנוכחי לא טוב ושצריך לשאוף ליותר.

 

אם תרשה לי לסכם את דבריך:

הדתיים-הלאומיים מתחלקים לשניים - כאלו שמאופיינים בהקפדה על הלכה וכאלה שפחות. אני צודק?

אם כן, הבחירה היא בידך לאיזה 'חלק' להשתייך. (אני כותב במרכאות כי אני לא אוהב את החלוקה הזאת, אבל לצורך העניין...).

 

בגלל שפירטת המון, אתייחס לכל סעיף בנפרד:

 

1. [התייחסתי קודם]

 

2. הרב קוק באמת היה תלמיד-חכם יוצא מגדר הרגיל בקנה מידה של דורות. הרב חי בתקופת ההתעוררות הלאומית, לכן הוא עסק בה הרבה. הרבה גדולים אחרים פשוט לא כתבו, ומי שכתבו היו מיעוט... הרב אבינר מביא בתור דוגמא את החפץ חיים. הרי מרן החפץ חיים כתב ספרים בכל תחום, לא השאיר אבן על אבן, אפילו בנושאים שהיו זנוחים כמו שמירת הלשון. אבל לגבי הציונות - כלום! למה? כי זה היה נושא מסובך. (יש דברים שלו שנאמרו בע"פ לשבח הציונות, אבל בכתב ממש הוא לא הוציא). לכן הרב קוק הוא בולט מאוד בתחום הנוגע למדינת ישראל.

כמו כן, הרב קוק כתב כל-כך הרבה עד שכמעט בכל נושא יש לו התייחסות. לכן אין סיבה שמי שרואה את עמו כתלמיד מרן הרב קוק ורבנו הרב צבי יהודה לא יביא את דבריו (כמו שבאופן טבעי, כל תלמיד נמשך אחרי רבו וזה לגיטימי ורצוי). אבל בעצם זה לא נכון שלא מביאים דברים מחכמים אחרים - אתה תמצא המון מהר"ל, חב"ד, ר' נחמן וכו' גם ב"ציבור שלנו".

 

3-4. זו מלכודת שהרבה נופלים בה. נוטים להגדיר את ה"נוער הדתי" ואת ה"נוער בוגר המוסדות הדתיים" כאותו דבר. זה לא נכון. כולנו למדנו בישיבות תיכוניות וכולנו יודעים שלא כולם גדלים באותה סביבה ולא אותן סיבות הביאו אותם לפתח הישיבה. זה שונה מאוד בישיבות ההסדר והגבוהות, בהן התלמיד נמצא שם מסיבה אחת - כי הוא רוצה. לכן אותן תופעות לא מצויות שם באותו היקף.

אני לא יודע כמה אתה מכיר, אבל הרבה מאוד חוזרים בתשובה לובשים כיפה סרוגה. זה פחות בולט, זה פחות עושה רושם, אבל זה קיים באותו היקף (יש אומרים שאפילו יותר).

 

5. [התייחסתי קודם].

 

6. [התייחסתי קודם]

 

7. צודק.

 

 

נשמע שאתה בחור רציני ובוגר, לכן אני חוזר לנושא הראשון שהעלית ואומר: אל תתקבע על שנה אחת בישיבה. אתה כל-כך רוצה לבנות בית טהור? אין מסלול עוקף לזה... זה דורש עבודה, לימוד ושימוש תלמידי חכמים ואלה דברים שהישיבה מאפשרת לך בלי סוף, תלוי ברצונך.

סבבה..אחלה עיצות...101t

תודה רבה אחי...הבנתי את מה שכתבת לגבי הרב קוק אבל לא משנה...תודה רבה..

אנסה לסכם ע"פ הבנתי..אדם כל שהוא

מפריע לך 

1. חפיפניקיות. [אולי חלק מהדברים אחרים יראו כפתיחות].

2. ההתמקדות בדברי הרב קוק כמקור יחיד.

3. אתה לא כ"כ מתחבר לשיטת הרב קוק עצמו. [אם כי, ניתן לשאול עד כמה עד באמת מכיר את שיטתו].

 

אם היה רק את 1, הייתי ממליץ לך על ישיבה דת"ל בסגנון תורני דוסי סגור יחסית.

קצת בעיה, כי מקומות כאלה הרבה פעמים קוקיסטים מאוד. אבל אולי אפשר למצוא משהו מתאים.

 

יש אפשרויות של ישיבות ביניים על התפר בין הציבורים, שענייני המחשבה וההשקפה פחות תופסים מקום אצלם, השאלה האם זה באמת הכיוון.

 

מה יותר משמעותי משלושת הדברים שהזכרתי?אדם כל שהוא

והאם בכלל הבנתי אותך נכון?

 

זה חשוב, כי אני חושב שזה עשוי להוביל למקומות שונים לגמרי.

כן הבנת נכון...101t

1 נראלי הכי

 

מנסה לענות...סיזר22
1. יש הרבה דתיים לאומיים שהולכים לפי הרב קוק והרב אבינר, ואלה שלא הולכים לפיהם זה לא מראה על פגם בציבור הדתי לאומי כי הם רבנים שנחשבים יותר מחמירים (וציווי התורה הוא לעשות מה שצריך, את הבסיס, ולא את ההחמרות).
גם הרב קוק והרב אבינר לא הרבנים העיקריים של הציונות הדתית וכל אדם בוחר את הרב שלו.
2. כנראה מי ששאלת אותו את השאלות הולך ומאמין בדרך של הרב קוק, ולכן הוא עונה לך לפי דעת הרב קוק. אתה מוזמן לחפש רבנים שאתה כן מתחבר לדעות ולהשקפות שלהם.
3. לא רוצה לבאס אותך, אבל אני חיה באזור שיש בו גם הרבה חרדים ואחוזי החזרה בשאלה אצלם מאוד מאוד גבוהים(ואני מדברת על לפחות ילד חילוני אחד בכל משפחה, ואת זה שמעתי מחרדית אורגינלית).
התרבות המערבית מגיעה לכל מגזר לטוב ולרע, וגם החרדים שמנסים בכל מאודם להתרחק מהתרבות הזאת, רואים שזה לא ממש הולך ושצריך ללמוד להתמודד עם מה שיש.
בנוסף, יש הרבה דתיים לאומיים שמסיימים את התיכון ודווקא רק מתחזקים... אז דווקא אני לא רואה שתופעת החזרה בשאלה בציבור הדת"ל הולכת וגדלה.
4. הסיבה שלדעתי חוזרים בתשובה הופכים לחרדים ולא לדת"ל היא שדבר ראשון, תמיד החברה מציירת את החרדים בתור הדתיים "האמיתיים" והלא פשרנים ולכן חילוני חושב שלהיות דתי= להיות חרדי.
דבר שני, חזרה בתשובה היא תהליך קיצוני ולכן חילוני הופך לחרדי ולא לדת"ל כי הוא הולך מקיצון אחד לקיצון השני, שזה לא באמת תהליך נכון לטווח הארוך.
5. האינטרנט נכנס לציבור החרדי ואתה לא יכול לדעת היכן זה יגמר כשיהיו לך ילדים.
בהתחלה החרדים נקטו בזה שבכלל לא יהיה אינטרנט ואז התפשרו על אינטרנט עם חסימות למיניהן ואח"כ על סמארטפון עם אפליקציות וכו' שיש לו סינון, וככה לאט לאט הם נפתחים ואין להם יכולת לשלוט בזה כי זה העולם שלנו וזו ההתמודדות של הדור שלנו, אז הדת"ל החליטו לקחת את האינטרנט ולהפוך אותו לדבר כמה שיותר טוב ויעיל כי הרי בסוף כולם יחשפו לאינטרנט ביום מן הימים.
אתה באופן אישי יכול להחליט שלא יהיה לך אינטרנט בבית, זה לא חייב לסתור את זה שאתה דת"ל.
6. אולי לדעתך הערבוב הוא רע (ובאמת יש בזה גם רע) וזה אחד מהדברים שהמגזר שלנו צריך לעבוד עליהם ואפילו מצליח במקומות מסויימים.
גם הפרדה לגמרי מזיקה, ככה שצריך להיות מאוזנים.

אני לא מנסה לשכנע אותך להיות דת"ל או חרדי ואני לא מנסה חס ושלום ללכלך על החרדים, כי לכל מגזר יש עבודה משלו ודפקטים משלו וב"ה המגזר הדת"ל במגמה של עלייה רוחנית. מה שחשוב הוא שתהיה מסופק בדרך שבחרת ותאמין בה.
ממליצה לך להחליט מה אתה רוצה להיות- חרדי או דת"ל. יהיה לך קשה להיות ציוני בחברה החרדית או להיות חרדי בחברה הדתית לאומית וזה רק יכול לגרום לפיצול אישיותי כלשהו אצלך או אצל הילדים שלך.
תבדוק לאיזה מגזר אתה מתחבר מבחינת אידאולוגיה והשקפה, הלכה, מוסדות ותחליט באיזו משבצת אתה. אל תסתכל רק על החברים הקרובים שלך או על המוסדות שלמדת בהם, תלך ותחקור מסביב כי לכל מגזר יש הרבה גוונים.
בהצלחה!!
(במה הרב אבינר נחשב מחמיר?)לך דומיה תהילה
אממ...101t

אני רואה את המגזר בירידה...יכול להיות שאת בסביבה יותר דוסית אז את רואה את זה פחות ויכול להיות שאצל בנות החזרה בשאלה פחות גדולה,אבל אני רואה את מה שאמרתי!אני לא סתם מסתכל על סטטיסטיקות ובאוויר ומבלבל את המוח...אני רואה מה קורה אני כל הולך עם חברים לירושלים כל שבוע לעיר, אני רואה מה הולך שם .אני הייתי בכל המקומות האלה במסיבות בטבריה ואני יודע טוב טוב מה קורה שם וכמה דת"ל לשעבר יש שם, אני לומד במוסדות דת"ל ואני חי בסביבה חרדית ואני רואה גם שיש חרדים שחוזרים בשאלה,ו כן יש שבבניקים אבל, הכמות של הדתלשים בוגרי החינוך הדתי לאומי הרבה יותר גבוהה..ואני רואה את זה לצערי..וכשאתה רןאה את זה מול העיניים אתה מסתפק אם למגזר הזה בכלל יש עתיד אם ככה הילדים של היום נראים...ק"ו דור הבא,ואני לא רוצה לחשוב אפילו על הדור אחרי זה..

 

אני לא רואה שום סתירה בין חרדים לציונות...אני גר בשכונה של חרדים אמריקאים  וכל השכונה חוגגת יום העצמאות.. כולם עם דגלי ישראל...וכמו שכתבו למעלה אני רואה שיש מגזר חדש שנוצר שקוראים להם -חרדים מודרניים...מצד אחד לדעתי הם יותר שמורים ושומרים על הילדים שלהם, מצד שני הם לא פחות ציוניים.. לכן אני לא חושב שיהיה לילדים שלי סתירה פנימית...

 

אני יודע שהפרדה לגמרי מזיקה..ולכן אני בעד "ערבוב" בגילאים יותר מאוחרים-אבל בגילאים כאלה זה אפילו  לא שאלה...

 

למה החברה מציירת את החרדים כ"דתיים האמיתיים"? כי זה אמת..ורובנו יודעים את זה בתוך למרות שקל להתכחש לזה,אצלם אין פשרות אצלינו יש,והרבה.. אם מישו לא מסכים איתי אז שיגיד לי למה החברה מתארת את החרדים ככה ולא את הדת"ל? מאיפה זה הגיע? 

 

ולגבי מה שאמרת לגבי הרבנים של המגזר..הרב קוק הוא ה"מייסד" של המגזר הדת"ל (תקנו אותי עם אני טועה)...ובזה שהיום רוב המגזר לא הולך לפי מה שהרבנים אומרים/אמרו-קלה כבחמורה, עושים פשרות, ו"דתי לפי דעתי" ו-"היום לא עושים את זה", ו"זה לא הגיוני" -ואיך שהנוער מתחנך עקום- זה כן מראה פגם במגזר! ברור שזה מראה על פגם...

אצל החרדים יש את זה? לא שידוע לי...

 

לא התכוונתי לתקוף אף אחד רק אמרתי את הדברים כראות עיניי...מצטער עם פגעתי במישהוא...

 

וואי ממש ממש לא נכון!אני מאמין!
דבר ראשון, אחוזי החזרה בשאלה אצל החברה החרדית הרבה יותר גבוהים באחוזי החזרה בשאלה אצל הדת"ל!!
ברור שיש נוער שוליים, אבל אתה בעצמך אמרת שהיית שם ואתה חרדי.. ויכול להיות שהחרדים לשעבר כבר לר באים לחופים כאלה, אלא נופלים הרבה יותר חזק, הם נהיים חילוניים יותר מחילונים בעצמם! הם עוברים מקיצוניות לקיצוניות והנפילה שלהם הרבה יותר גדולה.

דבר שני, איזה חברה בדיוק מכנה את החרדים כ"דתיים האמיתיים"? בחיים לא שמעתי אתזה, ואם כבר מכנים אז משווים בין דתיים לחרדים

דבר שלישי, אני חושבת שכל החברה החרדית מודרנית הזאת זה צביעות מוחלטת! יש לי קרובי משפחה שהם חרדים מודרנים וכלפי חוץ הם הכי שמרניים והולכים רק לפי מה שהרבנים אומרים להם וכו'..אבל תכלס הם מחזיקים שני פלאפונים אחד שהם משתמשים בו כשהם ייצוגיים ואחד הם אומרים שזה "לצורך עבודה" וזה שטויות כי זה לא! תגידו לפחות שקניתם סמארטפון כי רציתם, גם לי יש סמארטפון לפחות לא להכחיש (ואל תגיד שאני מכליל כי זה רק דןגמא ששמתי לב הציבור החרדני מודרני)

דבר אחרון, גם אם אנחנו קצת נופלים ולא מצליחים לקיים את כל ההלכות קלה כבחמורה, לפחות אנחנו מנסים ומשתדלים כמה שיותר כן ללכת לפי הוראת הרבנים (למרות שיש הרבה רבנים שסותרים אחד את השני) וכמה שיותר לנסות להדבק בקב"ה..

סליחה אם יצא קצת תוקפני..
וואיי כל כך כן נכון!!101t

על סמך מה אתה אומרת את מה שאתה אומרת?האם בדקת קצת?את היית במקומות האלה?האם בדקת בסקרים?אומרים ש20 אחוז מהבוגרים של התיכונים הדתיים חוזרים בשאלה!!אצל החרדים זה יותר??כן??את יודעת מה זה 20 אחוז? זה 1 מכל 5!! אני חי בשכונה מעורבת,דתיים וחרדים..אני יודע טוב מאוד מה היחס בין דתלשים ובין חרדים לשעבר,ושיעור הדתלשים הרבה יותר גבוה..ואני לא רק ב4 אמות שלי,בדקתי גם במקומות אחרים-וככה זה...ומי שחי בסרט ואומר שזה לא ככה-אז נוח לטמון את הראש בחול מה אני יגיד לו...

 

כמו שכתבתי לפני,אני לא חרדי לא חרדי מודרני או דתי לאומי..אני כזה באמצע(אני יותר חרדי מודרני -ובגלל זה אני מחפש ישיבה כזאת) ,אני לא סגור על עצמי סופית וכרגע אני מסתכל על 2 המגזרים מבחוץ.

 

וכשהייתי במקומות האלה..למה נראלך הייתי שם? בגלל שאני לומד במוסד דתי לאומי! לפחות חצי מהילדים ב"ישיבה" לא מקפידים בשיט וחלק מהם בכלל לא מאמינים!!  ילדים חרדיים בגילינו היו הולכים למקומות האלה?? לא!!זה נהפך לנורמה במגזר ואני בטוח שאם הייתי בישיבה חרדית לא הייתי מסתובב במקומות האלה...זה הנקודה שאני מנסה להראות,שאני לא רוצה שהילדים שלי יגדלו ויסתובבו במקומות כאלה...

 

דבר שני את יכולה להגיד ש2 מכשירים זה צביעות כמה שבא לך..אבל לפחות איכפת להם מאיך שהילדים שלהם מתחנכים! (בתי הספר רוצים שיהיה לאבא מכשיר כשר,אז יש להם אחד כשר-בשביל התלמוד תורה של הילדים ואחד סמארטפון בשביל העבודה..) למה יש להם אחד כשר? כי איכפת להם שהילדים שלהם יתחנכו במוסדות טובים! 

 

על סמך מה את אומרת שזה לא לצורך עבודה?? אני מכיר מלא כאלה-וכל אחד מהם קיבל אישור מהרב שלו.ועם כל זה-הם אבות! הם נשואים! הם לא ילדים בגיל 12 עם סמארטפון ואינטרנט פתוח כמו במגזר...(לילדים שלהם הם לא ייתנו אחד כזה...הם יתנו להם סמארטפון בגיל יותר מאוחר)

 

אני לא באתי לפגוע בשום מגזר..וברור שיש לציונות הדתית מקוםמשלה..אבל אני חושב שאני לא יירצה לגדל את הילדים שלי במוסדות כאלה,זהו...

 

סליחה עם יצאתי תוקפני גם..

 

 

 

בקשר לאחוזי החזרה בשאלה...מוריוש

זה יכול להיות ממש לא מדויק כי בציבור שנקרא דת"ל יש המון אנשים שממש קרובם לציבור החילוני בדיבור, בתרבות וכו..

אז בשבילם חזרה בשאלה זה כולה להוריד את הכיפה שאף אחד גם ככה לא ראה ולחלל שבת בפרהסיה (כי בבית הם גם ככה אף פעם לא קיימו את כל ההלכות..)

אז איך אפשר להכליל אותם עם אנשים שבאמת היו סגורים כמו חרדים ואז חזרו בשאלה?

השאלה אחוזים ממהטוביה2אחרונה
בציבור הד"ל אין 20% נשירה.
יש את אלו שגם ככה קרובים יותר לחילונים ויש בנים של חוזרים בתשובה (ששם האחוזים יותר גבוהים - והציבור החרד לא מגדיר אותם כחלק ממנו)
אם תעשה חשבון תראה שבציבור החרד"לי אין יותר חוזרים בשאלה מאשר אצל החרדים (לא חוכמה להכניס את הקיבוץ הדתי למשוואה - זה כמו לקרוא לאריק אשרמן רב ואז להתייחס ברצינות לפסקים שלו)
עונה...סיזר22
א. אני מסתובבת בסביבה מאוד מגוונת ואפילו בסביבה חרדית ורואה את שני המגזרים, ובכל זאת חושבת שאצל החרדים החזרה בשאלה באחוזים גבוהים יותר והיא יותר קיצונית בהרבה.
אתה אומר נגיד שהיית במסיבות בטבריה- קודם כל, במסיבות האלה יש הרבה חרדים לשעבר והרבה דתל"שים ובגלל שאתה הולך למקום שבו יש ריכוז גבוה של חוזרים בשאלה אתה חושב שהמקומות האלה מייצגים מגזר מסויים. אין לך שום הוכחות מחקריות או סקרים שמעידים שבאמת אחוזי החזרה בשאלה בקרב דתיים לאומיים גבוהה מאצל החרדים.
ב. חרדים נמצאים בהגדרה של "לא ציוניים" למרות שיש שם כמה יוצאי דופן (וכך גם להיפך אצל הדת"ל) ולכן אתה לא יכול להגדיר את עצמך חרדי ולהיות גם ציוני. חוץ מזה שהמוסדות החרדים לא ציוניים אז זה לא ממש משתלב לשלוח את הילדים למקומות שמנוגדים לאידאולוגיה שלך בצורה מסויימת, וגם יש סיכוי גבוה שהמוסדות האלה בכלל לא יקבלו אותך.
ג. החרדים נראים בעיני החברה "דתיים אמיתיים" כי החרדים מאמצים מלא החמרות (ואין חיוב להחמיר אלא לעשות את ההלכה הבסיסית) אז זה נראה חיצונית שהם הרבה יותר "דוסים" למרות שבפועל זה לא נכון והדת"ל מקיימים את ההלכה בדיוק כמו החרדים.
ד. למה הנוער הדת"ל מתחנך עקום? זה נוער עם כל כך הרבה עוצמות, יכולות ותרומה לעמ"י שאני בכלל לא רואה אותו בצורה עקומה.
נוער שתורם מלא, מתגייס ליחידות מובחרות, נוער שמרים פרויקטים מדהימים...עזוב את הדברים הפחות טובים, זאת עבודה של שנים וב"ה המגזר שלנו רק הולך ומשתפר בצד הרוחני.

שבוע טוב ובשורות טובות
טוב101t

זה חוזר על עצמו...תקראי את מה שכתבתי בהודעות הקודמות וזה יענה על מה שכתבת הרגע...אין מה להתווכח על זה,שאלתי עם מישהוא מכיר ישיבות בסגנון,לא באתי להתווכח עם אף אחד,כל אחד אומר את אותם טענות אבל בצורה שונה..

עם כבר סקרים והוכחות מחקריות את מוזמנת לחפש קצת באינטרנט ולהסתכל על אחוזי החזרה בשאלה ולענות לעצמך על השאלות..

מה שכתבת על החרדים מראה כמה את לא מכירה את המגזר הזה...אחוז החרדים שמודרניים וציוניים הרבה יותר גבוה מאחוז ה"לא ציוניים" במגזר הדתי לאומי אז ככה שאין מה להשוות,אז עזבי אני אפילו לא ייתווכח כי זה חוזר על עצמו...

כמו שכתבתי אפשר לטמון את הראש בחול ואפשר ללכת ולחפש פתרונות,זה הפיתרון שאני מצאתי...

 

בקשר לב.מוריוש

יש המון חרדים ציונים. והמוסדות- בגיל צעיר הילדים לא ממש יודעים מה זה ציוני ולא מבינים כלום בהשקפה. אני הייתי בבית יעקב ורק בכיתה ח' זה התחיל להפריע לי.

וכל בי"ס שמקבל חרדים מודרניים יקבל גם דת"ל חזק כי בתכלס בסוף אלה המשפחות החזקות של הבי"ס

קראתי... מסובךמי נהר!

מצד אחד אני יושבת ואומרת לעצמי מה הסיפור שלו אנחנו הציבור הכי איכותי בעם!!! ואז אני אומרת אוף לעזעזל.. הוא צודק!! אבל רגע, אני אישית דתית ציונית לגמרי לגמרי וואלה אני יכולה להעיד על עצמי שלא גדלתי בדיוק כמו שאתה מתאר (תנועת נוער נפרדת, בלי סמארטפונים עד האולפנא, המקדימות קיבלו בכיתה ח) אני אישית בלי סמארטפון בהחלט חושבת שזה זבל וכל כך מסכימה איתך לגבי הערבוב בבני עקיבא!! אבל עדיין, וואלה אנחנו ציבור חושב והיתרונות עולות על החסרונות... כן הרבה מהציבור קצת התפקששו בדרך בזמן האחרון, אבל עדיין יש תקווה! אישית מעדיפה רק לא להיות חרדית! ממש לא התחברתי לשיטת חינוך שלהם ואני אומרת אתזה מתוך הכרות מאוד מעמיקה ברוב הזרמים החרדיים!!

אז ככה..101t

תנחשו מה-אני גם לא רוצה להיות חרדי! אני לא רוצה לטמון את הראש בחול,אני לא רוצה להיות נגד הצבא,אני רוצה שהילדים שלי ילכו לצבא,אני רוצה שהם כן יחשבו קצת..אני לא רוצה שהם יחיו בבועה...אז בגלל זזה אני בראש של חרדי מודרני!! חרדי שכן חושב,חרדי שכן מתגייס,חרדי שכן עובד,וחרדי שאידיאליסט לא פחות מדתי לאומי ממוצע!

נסה אותנומאיר.
לא אהיה מסיונר רק אומר כמה דברים
1)לא דוחפים הרב קוק
2)יש הרבה חוצניקים מאצריקה וישראלים ככה שתרגיש ישראלי
תברר על הר עציון
^^הוא צודקקמנו ונתעודד

בס"ד

 

ישיבה מצויינת.

 

או אולי כרם ביבנה.

 

 

והערה קטנה- אני לא יודע איפה למדת, אבל לא נכון לומר שכל ההשקפה הדת"ל מבוססת על הרב זצ"ל. יש חלקים בציבור הזה שכן, אבל יש שלא (אלא על הרב עמיאל / הרב סולובייצ'יק / הרב קלישר / הרש"ר הירש ועוד רבים, שונים ומגוונים). הרי בסופו של דבר, הציבור היה קיים עוד לפני ימיו של הרב.

עיטרי אולי?שולמית מילר
זה ישיבה חרדית \חוצניקית - לבחורים עם בגרויות
אמרו פה ישיבת אהבת אהרן בבני ברק.נפש חיה.


קודם כל שיהיה בהצלחהטוביה2
אני חושב על שתי אופציות 1 ישיבה לחוצניקים.
תחפש את @שמואלוג אנחנו למדנו פעם בישיבה שנשמע שתתאים לך (הם שינו מקום ושם ואני לא שמרתי על קשר ככה שאני לא ממש יכול לעזור)
2 אם אתה כן בעניין א"י אבל לא קוקניק - אולי כדרי לך לנסות את חומש או עוד יוסף חי
קודם כל בהצלחה!Meir B.H

דבר שני, עד רגע ההחלטה על קבלה לישיבה אני ממליץ שלא לשתף לאן הלכת ומה עשית. זה יגרום לך להכריז כל מיני הכרזות כמו: "אני הולך לישיבה הזאת ושם אני אצליח!" וכאלה. ואז אתה תהיה חייב ללכת לשם בלי לשמוע על זה שוב מעוד אנשים ולקבל עוד חוות דעת ולא תשנה את דעתך.

דבר שלישי, גיל 17 זה גיל בעייתי באמת להכנס לישיבות. אולי כדאי לך ללכת על לימודים ביתיים או מכללה פתוחה. כך לא תצטרך לעבור את הכאב ראש בקבלה לישיבות בשביל שנה אחת - - וישר תגש לבגרויות הנצרכות.

 

שוב בהצלחה רבה!

דווקה יותר נשמע לי מתאיםישי .א.
ישיבת הגוש ומעלה אדומים.
אולי גם ישיבת הכותל. בסופו של דבר איך שאני רואה את זה. הנטייה מצד עולים מארה"ב לצד החרדי היא נפוצה.
ואני חושב ששם תקבל מענה נכון ויהיו עוד הרבה חבר'ה כמוך.
והכל כמובן בנחת. תגיע לישיבה ותראה איך תגלגל. אל תלחץ, אתה לא מחויב לכלום, אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה. רק תדע שאתה עומד להשתנות. (אז אל תבוא מאוד מתוכנן) . ותפיסת עולם שלך תהיה קצת שונה. ואולי גם ההחלטות שלך ישתנו. ביחס בין צבא לישיבה..
תודה רבה אחי..101t


אולי הישיבה בקרית מלאכי?אישיות


איזה ישיבה? אפשר קצת פרטים?101t

לילה טטוב

נדמה לי, שמדובר על ישיבה שמשתדלת..אדם כל שהוא

לקבל תלמידים דת"ל, ולהפוך אותם לחרדים.

(לא מכיר מקרוב).

הצעהלאיודע א
אחי אתה יכול ללכת לתורה בציון פעם קראו לזה שיח ידידיה מתאים בדיוק למה שאתה מתאר
שם למדתיטוביה2
אני לא ממש התחברתי לחברה אבל הם היו נורה נחמדים והצוות מעולה (הרבה יותר זורם מהתלמידים עצמם)
נכוןלאיודע א
היום השתפרו ממש גם החברה נהיו קצת יותר חברה
תודה רבה...101t

איך אני יכול לברר על זה יותר?

 

הנהלאיודע א
הרב כץ 0544571521 תתקשר אליו
תעדכן אותילאיודע א
אין בעייה101t


גם אני הייתי כמוךדוס

אני הייתי נגד הסדר(לא כמוך שאומר אולי שנה) ואני מתכוון להישאר בישיבה 10 שנים בעז"ה(מינימום, לפני זה חשבתי ללמוד רפואה) אולי לא מתאים לך להיות בישיבה 10 שנים אבל אני מייעץ לך להישאר לפחות 2-3 שנים.

ואם תחליט ללכת לישיבת הסדר(לא משנה לכמה זמן)  אז הנה כמה עצות:

1. והכי חשובה כך את הזמן שם ברצינות תבין שבאת כי לנצל את הזמן ולא לבזבז אותו תנצל כל דקה ללימוד תשאל כמה שיותר.

2. "עשה לך רב"=הדבר הכי חשוב בישיבה ובחיים זה לעשות רב אחד שלפיו אתה הולך שמכיר אותך אני ממליץ שתבחר רב בישיבה שבה אתה תלמד ולא רב שכונתי(זאת עצה אם אתה מתחבר דווקא לרב שכונתי זה בסדר רק שהרב של ההסדר כל הזמן יהיה לידך ואולי יהיה לו זמן להכיר את הנפש שלך יותר).

אני הגעתי להסדר בטעות אני שמיניסט ואח שלי טען שאני חכם מספיק כדי לעשות שמינית בהסדר הוא אמר לי שגם ככה חצי מהזמן של השמינית לא עושים כלום אז כדאי לי לנצל את הזמן ולעשות שמינית בהסדר(הוא ידע שאני נגד הסדר ורצה שלפחות אהיה שנה אחת בה) אז היום אני שמינית בהסדר בישיבת "בינות" ברעננה אתה מוזמן לבוא לבקר פה.

ישיבת מערבא-בת אדם

חרדים פתוחים והרבה חוצניקים, רמה לימודית גבוהה, בגרות מלאה, רוב הבוגרים ממשיכים לישיבות חרדיות ממש.

בהצלחה!

אבל זה לשנות התיכוןשולמית מילר

כלומר זה לא ישיבה גבוהה

זה לא ישיבה תיכונית?101t

אני מחפש משהוא לעשות שנה הבאה...אני לא רוצה לעבור עכשיו...

כל מקרה תודה

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך