יש לי לקיות למידה,
כן לי ,גם הילדה החכמה ששורקת תשובות בכיתה, לקות למידה.
את אולי לא תמיד שמה לב/ מבינה
כמה קשה לי להתמודד עם זה,
לפעמים, כשאני רוצה להגיד שמשהו מסוים ופיתאום נעלמות לי המילים שרציתי, או שאני באמת רוצה להקשיב אני פשוט לא מסוגלת בגלל איזה רעש מעצבן של הבניה בחוץ.
את לא מבינה שלי לוקח לקרוא לפעמים פי 2 זמן מלאדם אחר, וכשאני באה אליך ואומרת לך שיש לי הקלות/ הארכת זמן, את מסתכלת אליי בצורה מוזרה
כאילו אמרתי לך ש 1+1 =3
מסתכלת כאילו זה בכלל לא בסדר שיש לי הקלות שלא מגיע לי.
כל פעם לפני מבחן אני מאוד לחוצה כי חוץ מללמוד את החומר (דבר שכמובן לוקח לי זמן רב...)
אני גם בלי וודאות האם הפעם אני אזכה לקבל את ההקלות שמגיעות לי,
האם הפעם יהיה מישהו שיקריא לי את המבחן בזמן שהוא באמת מתחיל או שמא יגזר עלי לחקות 10/20 דקות כדי לשמוע הקראה?
(חשבת פעם מה ההיגיון בהקראה 10 דקות אחרי תחילת המבחן??
אני, אני כבר האלץ לקרוא לבד, או שאשב במקומי ואבזבז זמן מהמבחן שלי.)
# האם יהיה מי שיעשה לי נטרלי/בעל פה אם אני צריכה את זה?
האם חשבת פעם כמה זמן זה לוקח נטרלי...
כי יש הרבה שחושבים שזה לוקח 5/10 דקות. אז זהו שלא...:-/
#ואם המבחן הוא בשעתיים אחרונות הלחץ שלי גדול פי כמה, כי אני יודעת שרוב הסיכויים שלא אספיק לסיים את המבחן בזמן/לא אקבל את כל הארכת זמן המגיעה לי.
אז נכון שאת חושבת שהמבחן לכל הכיתה צריך לקחת בדיוק שעה ורבע כך שתישאר רבע שעה להארכת זמן, אבל האם חישבת את זמן ההתארגנות בכיתה??? גם זה לוקח זמן... וגם את הרי בטוח זוכרת שכמעט תמיד הבנות לא מסיימות בול בזמן ואז את נותנת להם עוד רבע שעה... נכון?
אז תחשבי שגם הבנות של הארכת זמן צריכות יותר ועם לכל הכיתה הארכת את הזמן של המבחן ברבע שעה אז הבנות שמגיע להן הערכת זמן צריכות לקבל תוספת גם של 25 אחוז מזמן המבחן המלא!
וחוץ מהדברים האלה יש כמובן עוד עניין,
את באת נתת לנו את המבחן, יש שקט בכיתה וזהו עכשיו יש לך זמן להתפנות לעיסוקים של עצמך, אז את מתחילה להוציא את האוכל שלא סיימת/ לסדר את התיק שלך/ חשבת פעם כמה רעש זה יוצר , נכון את מנסה להיות בשקט אבל לי לילדה עם בעיות הקשב לא משנה שאת יחסית שקט ,רעש הוא רעש, כל רעש מסיח את דעתי
ומוציא אותי מהריכוז שהייתי בו , וזהו עכשיו אני צריכה לקרוא שוב את השאלה , לחשוב שוב לענות שוב...
אז בבקשה ממך מורה יקרה!
קחי את דברים אלה לצומת ליבך
תנסי לדאוג להקראה, בוחן נטרלי/בע"פ /מספיק זמן למבחן מראש.
ותעזרי לי להצליח !
תלמידתך לקיות הלמידה.
C אני
![]()
