ילד שלא רוצה ללכת לבית ספר, מה עושים?נעמה לוי

הבן שלנו בכיתה ג ולא רוצה ללכת לבית ספר. 

 

כל הזמן מאבקים סביב הללכת לישון מוקדם בשביל לקום בזמן. 

אבל הוא לא רוצה ללכת לישון בשביל לא לקום לבית ספר. 

 

לא עוזר לא פרסים ולא ימי חופש, לא כעס ולא הסברים. 

 

מלבד בעיית קשב וריכוז אין לו בעיות בבית ספר , אין מישהו שמציק לו 

והוא דווקא אוהב את המורה שלו. 

 

הוא פשוט לא רוצה ללמוד. 

 

יכול להיות מצב שילד פשוט לא רוצה ללמוד? אז מה לעשות לוותר לו? 

 

עצות להפעלה, בתודה. 

 

נעמה 

 

 

 

בעית קשב וריכוז היא סיבה רציניתזקנת השבט

שעות בבית הספר לילד עם בעיית קשב יכולות להיות סיוט. 

 

אפשר לקחת בחשבון לוותר לו , אבל אז השאלה היא מה החלופה? לשבת בבית בחוסר מעש -לא חלופה טובה כמובן. אתם יכולים להרשות לעצמכם חינוך ביתי? אם מחליטים להשאיר בבית ,אז חייבים לייצר מסגרת חדשה בתוך הבית. היא יכולה להיות טיפה יותר גמישה , אבל עדיין מסגרת זה בריאות. 

אני אמא לחמישה כאלה ב"ה.אנונימי (2)

מכירה את זה מקרוב. זה מאוד לא פשוט.

 

אי אפשר לוותר על שיגרה וסדר יום לאורך זמן. אפשר לתת לו יום חופש פה ושם, אבל מנסיון, קשה להם עוד יותר לחזור ללימודים אחרי יום חופש.

את יכולה לשקול חינוך ביתי - יתכן שזה יהיה פתרון טוב, ויתכן שלא.

 

רק השבוע הבנתי מהיועצת בביה"ס שלנו שבהוראת הפיקוח ניתן לאפשר לילדים שסובלים מקשיים בתחום לסיים את יום הלימודים מוקדם יותר - זה יכול להיות חלק מהפתרון.

 

צריך לנסות כל מיני פתרונות - מאלטרנטיבי (אנחנו ראינו ישועות) ועד - אם אין ברירה - ריטלין.

להיות בקשר רצוף עם המחנך והיועצת ולחשוב יחד איתם איך אפשר למשוך אותו לביה"ס.

 

במקביל יש דרך הביטוחים המשלימים בקופות החולים כל מיני טיפולים רגשיים.

 

להתפלל שיעבור את מערכת החינוך בשלום חושף שיניים, וגם לדעת שהילדים האלה הם ילדים נפלאים עם ערך מוסף.

 

אספר לך חוויה משלנו : את אחד הילדים (תיאור מאוד דומה למה שאת תיארת את הילד שלך) חשבו להשאיר כיתה. אמרתי למחנכת שלו - "תראי, אין לי ספק שבחיים הוא יצליח מאוד (בעל ידי זהב ויצירתי באופן יוצא דופן, וגם מבריק מבחינת אינטליגנציה), מה שנשאר זה לסמן V על 12 שנות לימוד. בואי נתקדם ושזה יהיה כבר מאחורנו..." בוכה/צוחק.

 

בהצלחה.

 

 

 

אשרי הילדים שלך שאת אמא שלהם!!בת 30


תודה לכן.אנונימי (2)


התמודדתי ומבחינתי לא נגמראוהב תורה
יש לי בן שבכתה ג לא היה בבית ספר.
מאמצע כתה ב סרב ללכת, התנגד ללמוד, לא הסכים לחזור; ונאלצנו לחפש פתרונות יצירתיים מסוגים שונים - ולא הפסקנו לחשוב... שבועיים לפני סוף השנה - אחרי סוף השנה ברוב בתי הספר, הכנסנו אותו לתלמוד תורה ביישוב אחר.
היום הוא שם בכתה ד ולומד יפה.
(ודווקא אחיו הצעיר בכתה א עושה קצת בעיות...).

הרבה תובנות עלו לי בשנה וחצי האחרונות, ואני מקווה שיהיה זה לעזר.
קודם כל - הורי הילד מכירים אותו יותר טוב מכל אדם אחר. אנשי מקצוע, חכמים ונבונים ומקצועיים ככל שיהיו, יכולים לייעץ על סמך נתונים שונים ומשונים; אבל רק ההורים יכולים לדעת מה טוב לילד - ואולי עוד יותר, רק הילד עצמו יכול להגדיר מה מפריע לו.
הילד רוצה להישאר בבית - קחו זאת כמחמאה! טוב לו בבית!
הילד לא רוצה ללמוד? צריך לברר למה. אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ. לפעמים הוא צריך דרבונים חיצוניים שיגרמו לו לחפוץ; לפעמים פרסים קטנים או גדולים יכולים להוות אתגר שהוא יחפוץ לעמוד בו - ופעמים רבות, חשוב לו לקבל תשומת לב מאביו או מאמו, וכאשר הוא יישאר בבית, הוא יודע שיקבל זאת.
אני חושב שהצלחתי להשפיע על הבן שלי לחזור ללמוד, בשלב שהצלחתי להגיע להזדהות מאוד ברורה עם הסיבות שגרמו לו להפסיק לרצות. להבין שההתנגדות שלו ללכת ללמוד אינה משהו נגד ההורים ולפעמים אדרבה, ביטוי לאהבתו כלפיהם.
שמעתי כל מיני דברים מכל מיני אנשים. קב"ס, יועץ בית ספר, פסיכולוג, עו"ס, פסיכיאטר, אבחון פסיכודיאגנוזי, ועדת שילוב, ועדת השמה, ועדת ערר, חינוך ביתי, חינוך מיוחד, פנימיה, ועוד ועוד רעיונות שהיו אצלי בשלבים שונים ומשונים.
אבל כאשר היה ברור לי מה אני רוצה, מה אנחנו ההורים רוצים, ומה טוב לילד, יכולתי להיפרד לשלום או לא לשלום מכל האנשים והרעיונות הזרים שהיה ברור שלא שייכים אצלנו, ולהתקדם בדרך שברור לנו כי היא הדרך הנכונה.
ולא כפיתי על בני את החזרה. השקעתי זמן איכות ביחד איתו, רק אני והוא. בילינו ביחד בפיצריה, כשלושה חודשים מדי שבוע. הלכנו יחד למקומות שהוא אוהב, למעיין, לבריכה, סתם לטייל, ובדרך כבר הכנתי את החזרה - כמו קפיצה באמצע לחנות מכשירי כתיבה לשם תכנון משותף של מה שנעשה כשנחזור ומה נקנה.
תוך כדי, שוחחתי איתו הרבה. מה הציק לו ומי הציק לו בבית הספר, מה הוא יותר אוהב ללמוד ומה פחות; ומדי פעם היינו יושבים לחברותא קצרה, רחוק מהאנושות. אמרתי לו, ואני אמרתי זאת ברצינות - די לעולם אני ואתה...
כשהבנתי שהוא אוהב ללמוד משנה יותר ממקרא, עודדתי אותו ותגמלתי אותו בפרסים על לימוד משניות - אחרי תקופה שכלל הוא לא רצה ללמוד!
אחר כך הוא בקש ממני מבצעים גם על מקרא.
ועדיין, יש לו פער לימודי - אך הוא לומד במקום שהוא שמח ללכת אליו וששמחים בו; והוא מתמיד לקום ולהגיע בזמן, כבר כמה חודשים, באופן שמעולם הוא לא היה עושה.
וכל הזמן כשאני רואה אותו אני מרגיש כמה אני גאה בו, איך הוא הצליח לחזור ללימודים נגד כל הרעיונות המשונים של המומחים והמבינים. אבל אני חושב שהוא הצליח לחזור בין היתר גם כי הייתי גאה בו עוד לפני שהוא חזר. טוב, זו לא חכמה, אתם בכלל לא מכירים אותו. יש הרבה על מה להיות גאה בו. חוץ מזה שהוא היה מוכן להקדיש לי כל כך הרבה זמן ולהשקיע איתי זמן איכות ביחד...
תענוג לקרוא. אשריכם!בהתהוות


איזה מרגש.אנונימי (2)


סליחה קפץ - מרגש לקרוא.אנונימי (2)


התמודדתי ומבחינתי לא נגמראוהב תורה
יש לי בן שבכתה ג לא היה בבית ספר.
מאמצע כתה ב סרב ללכת, התנגד ללמוד, לא הסכים לחזור; ונאלצנו לחפש פתרונות יצירתיים מסוגים שונים - ולא הפסקנו לחשוב... שבועיים לפני סוף השנה - אחרי סוף השנה ברוב בתי הספר, הכנסנו אותו לתלמוד תורה ביישוב אחר.
היום הוא שם בכתה ד ולומד יפה.
(ודווקא אחיו הצעיר בכתה א עושה קצת בעיות...).

הרבה תובנות עלו לי בשנה וחצי האחרונות, ואני מקווה שיהיה זה לעזר.
קודם כל - הורי הילד מכירים אותו יותר טוב מכל אדם אחר. אנשי מקצוע, חכמים ונבונים ומקצועיים ככל שיהיו, יכולים לייעץ על סמך נתונים שונים ומשונים; אבל רק ההורים יכולים לדעת מה טוב לילד - ואולי עוד יותר, רק הילד עצמו יכול להגדיר מה מפריע לו.
הילד רוצה להישאר בבית - קחו זאת כמחמאה! טוב לו בבית!
הילד לא רוצה ללמוד? צריך לברר למה. אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ. לפעמים הוא צריך דרבונים חיצוניים שיגרמו לו לחפוץ; לפעמים פרסים קטנים או גדולים יכולים להוות אתגר שהוא יחפוץ לעמוד בו - ופעמים רבות, חשוב לו לקבל תשומת לב מאביו או מאמו, וכאשר הוא יישאר בבית, הוא יודע שיקבל זאת.
אני חושב שהצלחתי להשפיע על הבן שלי לחזור ללמוד, בשלב שהצלחתי להגיע להזדהות מאוד ברורה עם הסיבות שגרמו לו להפסיק לרצות. להבין שההתנגדות שלו ללכת ללמוד אינה משהו נגד ההורים ולפעמים אדרבה, ביטוי לאהבתו כלפיהם.
שמעתי כל מיני דברים מכל מיני אנשים. קב"ס, יועץ בית ספר, פסיכולוג, עו"ס, פסיכיאטר, אבחון פסיכודיאגנוזי, ועדת שילוב, ועדת השמה, ועדת ערר, חינוך ביתי, חינוך מיוחד, פנימיה, ועוד ועוד רעיונות שהיו אצלי בשלבים שונים ומשונים.
אבל כאשר היה ברור לי מה אני רוצה, מה אנחנו ההורים רוצים, ומה טוב לילד, יכולתי להיפרד לשלום או לא לשלום מכל האנשים והרעיונות הזרים שהיה ברור שלא שייכים אצלנו, ולהתקדם בדרך שברור לנו כי היא הדרך הנכונה.
ולא כפיתי על בני את החזרה. השקעתי זמן איכות ביחד איתו, רק אני והוא. בילינו ביחד בפיצריה, כשלושה חודשים מדי שבוע. הלכנו יחד למקומות שהוא אוהב, למעיין, לבריכה, סתם לטייל, ובדרך כבר הכנתי את החזרה - כמו קפיצה באמצע לחנות מכשירי כתיבה לשם תכנון משותף של מה שנעשה כשנחזור ומה נקנה.
תוך כדי, שוחחתי איתו הרבה. מה הציק לו ומי הציק לו בבית הספר, מה הוא יותר אוהב ללמוד ומה פחות; ומדי פעם היינו יושבים לחברותא קצרה, רחוק מהאנושות. אמרתי לו, ואני אמרתי זאת ברצינות - די לעולם אני ואתה...
כשהבנתי שהוא אוהב ללמוד משנה יותר ממקרא, עודדתי אותו ותגמלתי אותו בפרסים על לימוד משניות - אחרי תקופה שכלל הוא לא רצה ללמוד!
אחר כך הוא בקש ממני מבצעים גם על מקרא.
ועדיין, יש לו פער לימודי - אך הוא לומד במקום שהוא שמח ללכת אליו וששמחים בו; והוא מתמיד לקום ולהגיע בזמן, כבר כמה חודשים, באופן שמעולם הוא לא היה עושה.
וכל הזמן כשאני רואה אותו אני מרגיש כמה אני גאה בו, איך הוא הצליח לחזור ללימודים נגד כל הרעיונות המשונים של המומחים והמבינים. אבל אני חושב שהוא הצליח לחזור בין היתר גם כי הייתי גאה בו עוד לפני שהוא חזר. טוב, זו לא חכמה, אתם בכלל לא מכירים אותו. יש הרבה על מה להיות גאה בו. חוץ מזה שהוא היה מוכן להקדיש לי כל כך הרבה זמן ולהשקיע איתי זמן איכות ביחד...
בטח יכול להיות ילד שפשוט לא רוצה ללמוד!רבקה כהן

לא כזה תענוג לשבת על כסא שעות על גבי שעות ולהשתעמם חלק ניכר מהזמן. אם יש לו בעיית קשב, זה דורש ממנו מאמץ גדול מאוד רק לעמוד במינימום, ואם הוא גם חכם מאוד אז המאמץ מאוד מאוד משעמם. 

לי יש שניים כאלה, אבל אני חייבת להגיד שבדרך כלל יש עוד אלמנט. לאחד יש מחנך מאוד מעצבן. לאחד אין ממש חברים (אף אחד לא מציק לו או רב אתו, אבל אין לו כל כך עם מי לשחק). שווה לבדוק אם יש עוד משהו שלא עליתם עליו. 

בזמנו הבן הגדול למד בתלמוד תורה, ולא רצה ללכת. אחרי בירורים מכאן עד פתח תקווה (וקשה מאוד לסחוט מילדים מידע!) התבררו תופעות חברתיות קשות מאוד, וחוסר מענה איום ונורא מצד הצוות. הוא הועבר אחר כבוד לממ"ד, אבל בגלל זה אני אומרת ששווה לברר לעומק. אם היית שואלת את הרב בתלמוד התורה, הוא היה אומר שהכל מצויין, והבן שלי היה מביא כל מיני סיפורים מופרכים לגבי למה הוא לא רוצה ללכת, כיון שהאמת כאבה מדי בשביל להתבטא.  

אם באמת זה "רק" חוסר רצון ללמוד, אז בד בבד עם טיפול הולם בבעיית הקשב, נדמה לי שמערכת מסודרת של תגמולים ו"מחירים" יכול לעזור - אם זה נעשה ברוגע ובאדישות מוחלטת מצד ההורים. מה שמתואר כאן נראה בין היתר כמאבק כוחות שנועד להקפיץ את ההורים אולי יותר מאשר זעקת מצוקה על תנאים לא הולמים בבית הספר. עם אחד הבנים (שכבר גדול יחסית) ולא אוהב ללכת לבית הספר היו המון המון מאבקים, צעקות, תחנונים, מה לא, עד שהחלטנו ששלושים יום של הליכה מסודרת לבית ספר מתוגמלים ביום כיף עם אבא, ואילו אי הליכה לבית הספר גורר "קנס" של עשרה שקלים, אבל בלי צעקות, כעס או מרירות. עד היום התוצאה הייתה שאפילו בימים שהוא הוציא את המיץ, אם התמדנו ודאגנו להישאר רגועים, ולהודיע לו שאין בעיה ש"יקנה" יום חופש בעשרה שקלים, אבל אבא יוצא עוד שתי דקות ואז נגמר, הוא תמיד הלך בסוף. כמובן שהטריק כאן זה באמת לקבל את זה שייתכן וישאר בבית באותו יום. כיון שזה ילד שמאווד אוהב כסף, עוד לא התנסינו בניסיון שבו הוא לוקח שבוע חופש בשישים שקלים! חושף שיניים מזל....

בעית קשב וריכוז זו סיבה מספיק טובה.א.א..אחרונה
בשביל לא לרצות ללכת לביס.
מאוד ממליצה לצפות בהרצאה ביוטיוב " אסימוני משחק" איך להעצים את הביטחון והיכולת של הילד.ממש מומלץ.
גם לי יש ילד בכיתה ג אם אותה בעיה.
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך