דחוף בבקשה אני חייבת עזרהחסויה בריבוע

גם אצלכם רק לשלוש ילדים מכול כיתה בערך יקבלו את מה שמגיע להם באבחון? איך מסבירים לבצפר שאני לא יכולה ללמוד אם אני לא יודעת מה הולך איתי ומה מגיע לי ?

ולמה???????? למה רק דבר ראשון נותנים לי לקחת כדורים שלא עוזרים וגורמים לי תסכול אין סופי שמיילא קיים

למה רק חושבים מה לעשות איתי ולא מה איתי?

למה הם לא מבינים שאני צריכה רק את המבוגר הזה שיחבק אותי ויאהב אותי כמו שאני? שיסמוך עלי?!! ושלא ילחיץ אותי שאני חייבת להשקיע ולא לוותר?

אבל איך אני לא יוותר אם אני לא יודעת איך? איך אני ירצה לקום בבוקר לבצפר? וזאת אשמתי שרע לי ואני לוקחת דברים לא נכון? אם אני החדרתי לעצמי עמוק בפפנים שאני כלואה במקום שלא טוב לי אפשר לשנות גישה?אני לא מצליחה! למה האנשים רק מדברים  ולא עושים כלום? הם לא רואים שזה מקשה עלי שאני יודעת על עצמי כמה הגבלות יש לי ואיך כל הזמן שוכחים ממני ואני בינתיים נהרגת מבפנים? ואומרים לי שאני לא יצליח ללמוד בכיתה אם אני לא ינסה אבל אני לא רוצה לנסות עוד לבד ולהתמודד לבד ולהילחם לבד כשלכולם כבר זה יותר מידי מסובך?

למה העולם אכזר לילדים טובים?

איך אני אמורה לחכות בסבלנות שם יעשו טובה וידברו עלי כשבינתיים אני כל הזמן חוטפת עונשים וכעסים וגם כעסים שלי על עצמי?

איך מוצאים מישו שעבר את זה ויכול לעזור לי להבין את עצמי ואת הסביבה ואם אפשר להתגבר עלזה?או שאין דבר כזה...

נגמר לי הכוח לקרא לעזרה וכולם רק מנסים להרגיע.. זה לא מרגיע אני באמת צריכה פסיכולוגית ויועצת ומלא כאלה אז למה אומרים לי לשבת בצד ולחכות ?

 

 

תעשיהלב בוער למלך

תעשי איבחון פרטי עולה הרבה כסף אבל משתלם. לבית ספר אין כח לטפל בקשי למידה או מעדיף 2 ואז הוא "יצא לידי חובה"

ה' אוהב אותך כמו שהוא ברא אותך!נקודה

 

בס"ד

 

המערכת הזאת היא שמעוותת לגמרי!

אם בכיתה אחת יש 8 ילדים שצריכים ריטלין,
ועוד ילדים שצריכים הקלות,
וילדים שבאים בלי חשק,

וילדים שלא מצליחים להבין את החומר,

ולעומתם ילדים שלא יודעים מה לעשות עם השעמום כי הם כבר הבינו מזמן את כל החומר..

מי שצריך שינויים זה המערכת.

 

 

ובא לי לצעוק בקול הכי גדול (אני מבוגרת, כן?)

 

בית ספר מבחנים והשגים זה לא הכל בחיים!!

 

וכואב הלב על ילדים שכל הילדות שלהם נהרסת בגלל המסגרת המטופשת שלא מוציאה את הכוחות האמתיים מאף אחד.

אלא שמסוגלים ליותר - לא ממצים את הפוטנציאל,

אלא שזקוקים לעזרה אמתית- נופלים בין הכיסאות,

התלמידים "צריכים" ריטלין,

והמורים צריכים צפרלקס.

די.

תחשבי על עצמך.

בשביל מה את צריכה בית ספר?

מה את אוהבת לעשות?

את רוצה ללמוד משהו עיוני ולעסוק בזה בחייך?

 

אני היום בת שלושים מסתכלת על בית ספר ולא מבינה איך 12 שנים מהחיים שלי הלכו בצורה כל כך מבוזבזת.
לימודים שלמדתי- וזוכרת עד היום,

אך מי צריך את זה?

מה אכפת לי שקליגולה קיסר רומא היה משוגע?
מה מעניין אותי מה אמרה מרי אנטואנט לנתיניה לפני שרצחו אותה?

בשביל מה אני צריכה לחקור פונקציות?

להוציא אינטגרלים? (טוב האמת מתמתיקה אהבתי זה היה כייף. אבל לחיים מה זה נותן? לי כלום בכל אופן)
מה אכפת לי שיש מוזיאון שעווה באנגליה??

מה אכפת לי מזג האוויר בסינגפור?? (שעל קו המשווה ויש שם מזג אוויר אחיד כל השנה..)

איך זה קידם אותי בחיים?-  כל אינסוף הפרטים חסרי המשמעות שהמוח שלי אוגר....

 

תורה, משנה, הלכה, מחשבת נ"ך- כל זה לפחות מצווה של קיום תורה.
אלו באמת נכסים לחיים.

קצת ביולוגיה- גם טיפה שימש פה ושם.
אבל ככלל- כמות אדירה של חומר לא רלוונטי.

 

תחשבי על עצמך.

מה את צריכה.

מה את רוצה.

עזבי מי אוהב או לא אוהב אותך.

את אוהבת את עצמך!!!

תפנקי את עצמך.

פרגני לעצמך להשקיע במה שעושה לך טוב.

אם יש לך תועלת אמתית בלימודים - פתחי את זה.
אם יש לך רצון שתעודת הבגרות שלך תפתח לך דלתות של לימודים אקדמאיים- פרגני לעצמך-

כי זה מגיע לך.

 

אבל אם החלומות שלך לעיסוק עתידי קשורים לתחומים אחרים,

קחי את הלימודים בפרופורציה אחרת.

ואל תתני לשום ציון, בשום מקצוע, לספר לך משהו על הערך העצמי שלך.

בתור מישהי שהוציאה תעודת בגרות מושלמת אני אומרת לך-

הציונים משקפים לכל היותר כמה כמות של חומר לא רלוונטי בעליל ישכון במוחך.

(וזה בניגוד לרוב חברתיי שלא זוכרות כמעט כלום אחרי שמסיימות את המבחנים)

 

 

ואחרי שהוצאתי את כל הרגשות שעלו בי נוכח הכתיבה שלך-

אני בטוחה שיש הרבה מבוגרים שאוהבים אותך ומקבלים אותך איך שאת.
אם הורייך דואגים מה לעשות איתך זה כי את חשובה להם.
אולי יש דרך יעילה יותר לשתף אותם במה שעובר עלייך.

אולי היועץ בבית הספר, מורה מחנכת, מישהו שתוכלי לבקש ממנו עזרה מעשית.
כי הם לא באמת אנשים חסרי רגש, חלקם מתקשים לקרוא את המציאות.

אם תשתפי במה שבאמת עובר עלייך אולי יהיה קל יותר להבין אותך ולעזור לך איפה שאת באמת צריכה.

בהצלחה יקירה!!

את צודקת צריך לשתף..חסויה בריבוע

הפעם באמת נמאס לי והייתי שבורה כי השקעתי המון והמורות כועסות כל הזמן.. כי זה עדיין לא כמו כולם

אבל סיפרתי להורים שלי והם ממש תמכו והם אמרו בדיוק כמוך שהבית ספר זה דבר ממש קטן מהחיים ותעודת בגרות לא תשפיע על החיים כאילו לא צריך למות בגללה

ואז היועצת (וכל הצוות דיברו איתי )רוצה שאני יעשה רק ארבע בגרויות במקצועות שאני מסתדרת איתם כי ישלי פערים בכל המקצועות

הבעיה שיש לי שכל.. פשוט אי אפשר לנצל אותו מהקשב וריכוז.. 

קיצור.. למדתי שחייבים לשתף

ושבית ספר זה דבר חרה חחח

אבל את רואה למשל את גדולה את יודעת מה את תעבדי ואם תצטרכי תעודה או לא.. אז קל לקחת בפרופורציה. חוצמיזה כשכל היום חושבים על לימודים זה רודף אותך לכל מקום ומוציא לך תהגיון;)

טוב שוב באתי והתפרקתי כאן חחח סורי

ובאמת תודה!!

בהצלחה רבה רבה!!נקודה

 

בס"ד

 

לדעתי כדאי גם שתנסי להקשיב לעצמך, ולחפש מה את אוהבת.

איזה תחום מעניין אתך.

צילום, אומנות, בישול, גרפולוגיה לא יודעת. סתם כותבת דברים בלי קשר.
12 שנות לימוד מכניסים את הילד לתלם,
שהוא צריך ללמוד כל מיני דברים כי מישהו החליט בשבילו שזה חשוב.

אח"כ אנשים יוצאים בגיל 18 מהמערכת ולא יודעים מה הם רוצים מעצמם.

גם לא אחרי שירות לאומי.

ולפי המחקרים יש אחוז גבוהה מאד של אקדמאים שלא עובדים במקצועות שלמדו, למרות התואר שלהם.

ואחוז עוד יותר גבוה של אנשים שהתחילו ללמוד תחום אחד ועזבו, ולפעמים ככה כמה פעמים.

כל זה כי מאלצים אותנו כל הזמן להיות משהו, שאף אחד לא בדק אם הוא בכלל מתאים לנו.

ואת היכולת להקשיב פנימה, לברר מי אני, ומי אני רוצה להיות... שוחקים ומפספסים.

גם לילד שלי רוצים שאתן ריטלין, ואני שואלת מי שמכם???
מי החליט שהוא חייב בכלל בגרות? וללמוד באקדמיה?

אם הוא לא מסוגל לשבת וללמוד בכיתה ב',
והוא לומד רק תוך כדי תיפוטף, תנועה, נדנוד כיסא וכ',

וזה משהו אובייקטיבי במבנה המוח שלו,

אז למה שאני אתערב בזה?

נכו עם ריטלין הוא יכול להיות רופא.

אז מה??

מי אמר שזה תפקידו?

 

אם יש קשיים אובייקטיביים להסתדר עם הדרישות,

צריך לבחון האם יש טעם בכלל לעמוד בדרישות האלו.

לרגע להתנתק מהכל ולבדוק מה את אוהבת?

עבודה עם הידיים יותר?

עבודה עם ילדים?

אני לא מדברת כרגע על פרנסה אלא תחומי עניין.

תפתחי אותם!

תקשיבי לעצמך.
למה את כן נמשכת?

תפתחי את הכישרונות שיש בך!

לפעמים צריך קודם לגלות ורק אז ניתן לפתח...

 

כדי שלימודים,

ותסכולים מלימודים לא יתפסו חלק כל כך משמעותי בחיים שלך,

כדאי שתתני מקום לדברים נוספים.

ולפעמים דווקא שם, באותם התחביבים שאת מאמצת, מפתחת ומגלה את עצמך מחדש, 
טמון גם הכוח לךהתפרנס בכבוד כשיגיע הזמן.

ובכל מקרה עצם העיסוק במה שאת אוהבת מעניק שמחה,

סיפוק, והצלחות. באמת מנסיון של המון המון נשים,

זה גם מה שבסוף היה שימושי.

(חברה שלי למדה תואר בהוראה עבדה בזה שנתיים ברחה, וכעת היא עושה מה שתמיד היתה טובה בו-

ספורט. קבוצות ריצה לנשים וכד'. חברה אחרת גם בגלל שהיא גאון אמתי 5 יחידות מתמתיקה וכ',
למדה משהו מתאים הנסה ביו רפואית היום גננת עם ילדים בגיל הרך, כי את זה היא אוהבת.
מישהי אחרת שלמדה עודה סוציאלית והיות היא צלמת- גם אחרי 3 שנות תסכול בעבודה הסוציאלית.
המורה שלי למוסיקה למד תואר מהנדס, כי אביו לחץ עליו שממוסיקה לא עושים כסף, וכיום הוא מורה למוסיקה ומתפרנס מזה בכבוד... משותף לכולם- כולן לפני שלמדו את התארים כתחביב עסקו בהתנדבות בתחומים שבסוף חזרו אליהם..
ספורט, עבודה עם ילדים, צילום מוסיקה- ויש עוד הרבה .

 

תקשיבי לעצמך.

למדי להזין לרצון של הנפש שלך.

יש לך שכל. כמובן.

מי אמר שרק בלימודים עיוניים ומשעממים עד מוות צריך שכל?

בשכל שלך בע"ה את משתמשת יום יום שעה שעה. 
אבל חפשי את מה שאת אוהבת, מה שיעשה לך טוב,
ותראי איך בע"ה תתחילי לפרוח.

בהצלחה רבה!!!

המון המון הצלחה!

מממ צודקת!!! אני אוהבת המון דברים שלא קשורים לעיון..את חכמהחסויה בריבועאחרונה


זה לא קשור לבית ספר זה משרד החינוך ולפי דעתי חייביםט1

למחות על זה 

מה החוק הטיפשי הזה לפי אחוזים אם שובצתי בכיתה שאחוז הילדים עם אבחון גבוהה אז זה אומר שאני לא צריחה אבחון?!

 

אני ממש רוצה לאדעת מה לעשות להם חח שיכחדו אמןחסויה בריבוע

הם סתומים ולא יודעים מעצמם כלוםםםםםםם והורגים תלמידים על הדרך

מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך