חרדים מתחננים לערבים לא לרצוח חרדים. מה דעתכם?יעקב דדא

מה דעתכם על הידיעה הבאה?

בעיתון החרדי "משפחה"

/News/News.aspx/308842 

 מיום  טו חשון עו

 פרסם סגן עורך העיתון, פנייה נבשפה הערבית אל הערבים.

בפנייה נאמר בתרגום לעברית כך:

 "אנו, הציבור החרדי, אין לנו שום עניין בעלייה להר הבית בזמן הזה. אנחנו מתנגדים לכך בתוקף".

בהמשך הפנייה מציין הכותב כי העלייה להר אף אסורה על פי ההלכה היהודית ב"איסור כרת", ולכן אין יהודים חרדים שעולים להר מלבד "משפחה אחת, בודדת, שפועלת על דעת עצמה, וזוכה להוקעה על מעשיה".

"אז אם יש בידיכם מידע מוצק על רצון ישראלי לשנות את הסטטוס-קוו בכיפת הסלע - מה שלא נכון למיטב ידיעתינו - לציבור החרדי אין לכך כל קשר. אז אנא, הפסיקו לרצוח אותנו", נחתמת הקריאה.

בושה לעם ישראל שיש יהודים כאלההמצב חסה

יהודי שאין לו  שום ענין בעליה להר הבית אין לו חלק בעם ישראל

מה את אומרת?בת 500

אנחנו (החרדים)מאמנינים באמונה שלמה שהמשיח צריך לבוא כל רגע ורגע 

ולכן נבוא לבית המקדש ונביא קרבנות בחגים (ולא נבוא סתם באמצע השנה)

 

ואין מה להתווכח, כשהמשיח יבוא נראה כבר מי צודק ומי צדיק

תגובההמצב חסה

את חצי שנה מגיבה פה ואת לא יודעת שאני בן?

 

ב. אתם החרדים, לא למדתם אף הלכה ומי שאין לו ענין בהר הבית הוא לא חלק מעם ישראל.

ג. איך בדיוק בית המקדש ייבנה?

ד. קרבן תודה\חטאת\שלמים מקריבים כל השנה, מה שמראה על הבורות.

ה. קרבן התמיד קרב פעמיים ביום.

ו. מה הקשר בין התגובה שלך למה שכתבתי?

טעותנחמן053

טעות גדולה בידך תבדקי את דעתיך טוב לפני שבא המשיח,בא נחכה למשיח ולא נטפל במחבלים שצבא דוד יטפל בהם!!

אוהו ומי זה בדיוק צבא דוד?המצב חסה


הר הביתנחמן053

חלאס ככה לתקוף אנשים שמי שלא בדעה שלך את/ה נכנס/ת בו חזק!!אנילא רואה כזה עיין בהר הבית אשמח אם תסבירי מה העניין לעלות חוץ מנוכחות יהודית ב.מה הקטע להיכנס לספק על איסורי כרת!

העניין שאין ספק של כרתאביחי מנחם
כרת זה בעזרה ,לשם גם אם תרצה המשטרה לא תיתן לך להגיע.
הקטע הוא שיש מצוות עשה מהתורה.המצב חסה
ולא רק אחת.
הראשונה לשכנו תדרשו ובאת שמה
השניה שלא פעמים... את פני ה' במקום אשר יבחר.

זה חובתו של כל יהודי לעלות להר הבית.
וגם להראות נוכחות יהודית זה חשוב ביותר!
זה הר בית מקדשנו איך אתה יכול לקרוא לעצמך יהודי, בן לדת משה, עשרים לך ענין בקדשי עם ישראל?
יותר מזה, איך אתה יכול להגיד שזה ספק כרת לעלות טמא מת אם מותר להכניס את המת עצמו להר הבית?
למדת פעם את זה?
למדת שהאיסור הוא להכניס לעזרה בלבד שגבוהה כמטר מעל הר הבית?
משפילאביגיל.
קראתי את זה , אני חרדית והם די צודקים אבל ממש הגזימובת 500

לכתוב בערבית?

איפה האמונה שהכל מה' 

מה נראה  להם שהם יסדרו את העינינים לעצמם?

אבל.. מצד שני אם זה יכול להציל אפילו יהודי אחד אז זה היה שווה אפילו אם כולם יתעצבנו עליהם!

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחהמצב חסה

בדיוק החמאס פרסם הודעה שאף אחד כולל עיתון משפחה לא יגיד לו את מי להרוג

באמת? חחח איזה יריקה בפרצוףפשושון


רצינית?*צועד*
להגיד אל תדקרו חרדי זה להציל נפש מישראל?

מי שכתב את זה אפס גדול. לא מהדברים האלו אלא מדברים אחרים שכתב.

בכללי, העתונים החרדים מצנזרים שם של בת וכותבים רק אות, בהתאמה הם גם משמיטים מגדולי הרבנים את הכבוד שלהם ולא קוראים להם אפילו הרב.

מעריך מאוד את החרדים. רק שתדעי, שאני בטוח שהנזק שהכתבים האלו עושים לכלל עם ישראל הוא עצום.
כ"כ הזוייאירוש

שזה עצוב. כ"כ מנותקים שזה מפחיד.

ו@בת 500- תאמיני לי שלא אכפת להם שאת חרדית ולא עולה.

תמימות לחשוב שזה הסיבה לטרור.-טומי-

עצוב .

הם לא מבדילים בן יהודי ליהודי , כנראה שלא אכפת להם אם הוא חרדי \חילוני\ ציוני \כל דבר אחר.

חבל שאנחנו טורחים להדגיש כל הזמן את המפריד.

זה כי אתם חיים בסרט שמי שעולה להר הביתהמצב חסה

גורם לערבים לשנוא יותר יהודים ומי שלא עולה גורם לערבים לאהוב יהודים

מחלוקתיו
תראה זה מחלוקת חכמים אין מה לעשות(עליה להר). אבל הפרסום במשפחה׳ בזויה אני חושב שכל החכמים מסכימים.
תגובההמצב חסה
אין שום מחלוקת חכמים אם מותר או לא, יש מחלוקת חכמים אם ההלכה היא דבר רלוונטי או שאנחנו לא חייבים לקיים את ההלכה.
זו דעתי אני יש לי מקורות להכביר
בוודאי שיש פוסקים שאוסרים כל עליה להר הביתיו
לא נכון!ירא ורך לבב

כל הפוסקים מתירים לעלות בטבילה להר הבית, הבעייה שהם אומרים שאנחנו לא יודעים את הגבולות האסורים בתוך ההר.

או שאחרים יראו אותנו עולים ובגלל זה יעלו בלי טבילה.

כן ובשביל הנ״ל אוסריםיו
הבעיה היא שהם מסתמכים על תאוריות ולא עלהמצב חסה
עובדות
אבל יש אומרים שבאמת לא יודעים את הגבולות ובשביל זה אוסריםיו
יש אומרים.המצב חסה

אני מציע לך לראות בעצמך את המחלוקת וככה להבין

לא נכון!תסיר חרפה מעיר
הרב עדס אמר בבית כנסת בגבעת זאב שחוששים לזיבה ואז צריך לשמור 7נקיים..
גם אם חוששים לזיבה אפשר להטהר מזהאביחי מנחם
וסברת הרבה אחרונים שלא צריך לחוש.
בין כה וכה זה לא אוסר עלייה להר
אני חושב שנפסק שלא חוששים לזיבההמצב חסה
מעניין לשמוע ממך את המילה "נפסק" כשזה מחלוקתדי"מ
בין האחרונים.
אז כנראה שטעיתיהמצב חסה


מי שלומד תורה שבכתב ומשנה תורה ושם ספר בינהם (ולאחריהם...)די"מ
אין שום סיבה שיעלה בדעתו לא לחוש לזיבה.
למה?אביחי מנחם
ואם הוא לא ראה משהו שאמור להיות דומה לזיבה?
אם הוא יודע שהוא לא נטמא הוא יודע שהוא לא נטמא.די"מ
אבל להגיד שבאופן כולל "לא חוששים לזיבה" למה שיגיד את זה?
כי זה לא מצויאביחי מנחם
אם מישהו ראה משהו דומה לזה אז אולי
אפשר להיטהרתסיר חרפה מעיר
אבל צריך לחכות 7 ימים.
אני רק אומר את דעת האוסרים. אני אישית עולה.
אבל איזה איסור יש פה?אביחי מנחם
גם אם הם אומרים שצריך לחוש אפשר להטהר ע"י טבילה במעיין וספירה. אז איך אפשר להגיע מפה ללאסור עלייה?
יכול להיות שאתה צודקתסיר חרפה מעיר
אבל בדרך כלל כולם עולים באותו יום..
כי כולם לא חוששים לזיבה.די"מ
אבל אם אתה רוצה לחשוש זה לא בעייתי טכנית.
אם אומרים כך, אז מי שעולה להר בלי לעשות את זה..אדם כל שהוא

עובר על איסור [איסור מספק, אבל איסור].

כלומר, מה שרוב ככל העולים להר עושים אסור.

 

אם כי צריך להדגיש שזו דעת הסטייפלר, אבל כנראה לא הדיעה הרווחתת בפוסקים.

הטענה המרכזית של האוסרים מצד הדין היא ספק לגבי מקום המקדש.

[ומלבד זאת, יש אוסרים לא מצד הדין, אלא מצד חשש למכשול לאחרים, תפיסות על מצב הדור ותהליך הגאולה וכדו'].

 

וכל מי שפותח בקבוקים בשבת או עושה מלאכה לפני צאת הכוכבים ר"תדי"מ
גם כן עובר על איסור...
וכן על זו הדרך..
למה אתה משווה לזה?אדם כל שהוא

אפשר להשוות למי שלובשת פיאה נכרית, מי שאוכל עוגיות פפושדו בפסח, מי שאוכל היתר מכירה בשמיטה וכו', דברים שהאוסרים [או חלקם] יוצאים בקול גדול נגד המתירים...

 

בסה"כ באתי להסביר שמהעמדה ההלכתית שלהם, מגיעים להתנגדות לעלייה להר הבית המקובלת כיום, לא לא לבוא בטענות למי שסובר אחרת.

אין שום סיבה בגלל זה להתנגד לעלייה להר הבית.די"מ
זו סיבה לעודד אנשים לטבול במעיין ולספור 7 נקיים.
מהתנגדות כוללת לא יצא כלום ואף אחד לא יספור אותם.
^^בדיוק מה שאני מנסה להגידאביחי מנחם
כל מה שהבאת שונהאביחי מנחם
פאה נוכרית יש בערך אותה כמות מתירים מול אוסרים ואולי בכלל יותר מתירים.
פופושדו זה מחלוקת על מצה עשירה וגם כאן יש הרבה דעות לכאן ולכאן.
היתר מכירה כנ"ל, מחלוקת שקולה.

אבל כמה פוסקים כבר חוששים לזיבה? הרוב המכריע של הפוסקים לא חושש
פופשדו זה לא רק מחלוקת על מצה עשירה.די"מ
הרב שלי מתיר מצה עשירה ואסר פפושדו מספק בגלל שיש שם משהו שדומה לחימוץ (עם סודה אקוסטית אאל"ט) שגורם לכך שלא ברור שזה כמו מצה עשירה רגילה.
סבבה, חוזר בי. כנראה שלא הבנתי נכוןאביחי מנחם
דווקא אני די בטוח שהרב עובדיה התיראביחי מנחם
סתכל ביבי"א ח"ט או"ח מב.
ויש באינטנרט תשובה של בנו הרב אברהם שאומר שאפילו הרב אכל בעצמו. (אני לא ממצליח להדביק קישורים. תעשה חיפוש אתה תמצא)
אאל"ט הוא חזר בו, תסתכל על ההכשר, כתוב ע"פ שיטת הרב עובדיהיהודי!!


אני גם חושב ככה אבל לא בטוח לכן ערכתידי"מ
@אביחי מנחם איך הספקת לקרוא?
רוח הקודש אביחי מנחם
מעניין שאין התייחסות שלו.די"מ
הרי בנו הרב יעקב יוסף נפטר לפניו.
ישיהודי!!

לא ראיתי יוטיוב חסום לי

הוא כותב שמותר לאכול מצה עשירה.די"מ
הוא לא מתייחס לבעיות הספציפיות בפפושדו.
הוא בכלל לא מזכיר את החברה "פופשדו".
דעתו של הרב יעקב ידועהאביחי מנחם
הוא חלק כמה פעמים על אביו גם בהלכה, בשונה משאר בניו של הגר"ע.
כל עוד יש מקור מפורש של הרב עובדיה שהוא מתיר (יבי"א ח"ט או"ח מב), צריך מקור מפורש שהוא חזר בו
אבל מה שאני מסביר לך שיש בעיות אחרות בפפושדודי"מ
גם אם מסכימים שמצה עשירה מותרת.
כבר הגבתי על זהאביחי מנחם
מה שדנו פה עכשיו זו דעתו של הרב עובדיה
לא ענית על זה.די"מ

הוא מתייחס לבעיות האלה?

זה שהוא כותב "מותר לאכול פופשדו" לא אומר כלום. ייתכן שהוא לא שמע על הבעיה הנ"ל.

אתה באמת חושב שהחכםיו
לא ידע את השאלות? זה לא דבר קל להתיר ומשום זה ודאי ידע את השאלות של כולם ובכל זאת התיר
אתה לא חושב שאנשיםיו
הרבה שאלו אותו??
לא.די"מאחרונה

למה שאני יחשוב ככה?

אין לדיין אלא מה שעיניו רואות.

אם אין לי התייחסות שלו לעניין אני לא יכול להניח שהוא ידע והחליט שזה בסדר.

הרי יש דברים שברור שהוא לא ידע. איזה תשובה ביביע אומר על קוצר בדעת הרמב"ם שברור משם שהוא לא ראה את התשובה של הרמב"ם שהתגלתה בשנים האחרונות ויש עוד מקרים כאלו אצל כל פוסק ופוסק.

אין שום סיבה להניח שהוא יודע הכל הוא בסופו של דבר עדיין בשר הודם ומוגבל.

אבל אתה מסכים איתי שיש חוסר הגיוןאביחי מנחם
במשפט "אסור לעלות בגלל שחוששים לזיבה"? אלא שאם לדעתו צריך לחוש לזיבה שיאמר "אסור לעלות להר ללא טבילה במעיין וספירת 7 נקיים, מפני שחוששים לזיבה", אבל משמע מדעתו כפי שהציג תסיר חרפה מעיר שאסור לעלות בגלל שחוששים לזיבה ואת זה לא הבנתי.
לדעת הרב עדס, אסור לעלות בגלל..אדם כל שהוא

ספק מקום המקדש.

חוץ מזה, לדעתו, גם אם היינו יודעים מהו מקום המקדש, או לחילופין, מי שצריך להכנס להר הבית בגלל סיבות של פיקוח נפש [או מי שלא ישמע לו ויעלה בכל מקרה] צריך להטהר בדרך מורכבת יותר מהמקובל היום.

 

דעתו מופיע בספר שלם שכתב בנושא זה.

דיברתי עם כמה חסידי נדבורנה בנושא...ariko

הם אמרו שזה ממש דעת יחיד...

הערביםאוהבת את מלכנו
צוחקים להם בפרצוף!! פשוט זוועה.. וחלק מתורת עשראל זו אחדות ולקיחת אחריות על העם כולו. חבל שהם לא רואים את זה ודווקא בימים אלו נוהגים ההיפך
ואהבת לרעך כמוךעשו יכין
החרדים (ופה טמונה אי ההסכמה העיקרית שלי איתם) מפרידים את עצמם משאר החברה, ממנו אחיהם קופונים כגורם עצמאי לאותם אנשים שרוצים אותנו בבקשה שיעזבו ''אותם'' בשקט. מזעזע חוסר האהבה והאכפתיות שלהם. מאחל שכולנו יום אחד נהייה באמת ערבים זה לזה
זה לא משנה אם הם מפרידים או לא זזה משנה שהםהמצב חסה

אומרים שהם לא עושים דבר שהתורה מצווה בגאווה

תחושה של התרפסות... איכסה!פולמוס
חשוב חשוב!*צועד*
הכותב חזר בו והתנצל.
כולה התנצל על המפניה לערבים הוא לא התנצל על העיקרון שלוהמצב חסה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך