בהנחה שאתם רוצים לבנות את הילד ולא להרוס אותו, כפי שכבר נכתב,
אפשר גם לקרוא את הספר של חיים עומר - "לשיקום הסמכות ההורית".
אחד הרעיונות בספר הוא "חיבוק דב".
כשהילד עובר את הגבול - לדוגמא - מתעקש להחזיק משהו חד, וזועק לשמים כשמונעים ממנו את החפץ. חיים עומר מסביר לחבק את הילד חזק אלינו, בלי החפץ החד, גם אם הוא מנסה להשתולל, להעיף את ראשו אחורנית (זהירות על הלסת שלכם), להניף ידיים ורגליים. הוא ממליץ להחזיק אותו עם הגב אל החזה שלכם.
חיבוק דב משדר לילד שאוהבים אותו. אסור בתכלית האיסור להכאיב לילד, רק להחזיק אותו כך שלא יהיה חופשי להשתולל (להחזיק חזק, אבל לא כואב). כשמחבקים מישהו, מחזיקים אותו קרוב. להבדיל מסטירה - שמעיפה מישהו ממני והלאה.
החיבוק משדר שאוהבים את הילד, אבל כרגע הוא נמצא בחוסר שליטה, וההורה\מבוגר אחראי משדר לו שהוא, ההורה, נמצא שולט במובן חיובי במצב, ולכן הילד יכול להרגע.
ניסיתי ודיברתי עם הורים אחרים שניסו - פלא איך שהחיבוק עובד!
חיים עומר ממליץ על חיבוק ארוך. כשאני ניסיתי, חיבקתי רק עד שהילד נרגע וביקש להסתובב בטן אל בטן ולקבל חיבוק מאמא.אז הירפתי קצת, ואיפשרתי לחמוד להסתובב אלי ולקבל חיבוק. למרות שבעצם ניתן לומר שכל הזמן חיבקתי, אבל הילד בחוכמתו מבדיל בין הצבת גבול פיזי ברור = חיבוק דב, לבין חיבוק של רוך וקירבה.
יש גם מקרים שהילד אומר תודה להורה ש"הגן עליו מפני עצמו".
הספר קריא ונעים.