חברה מעורבתאמא אדמה1
מה אתם חושבים על קשרי ידידות בין בנים לבנות? חשוב לציין, כמובן כמובן כאשר שומרים לגמרי על הגדרים; נגיעה, ייחוד.
ולא בצורה זולה של צחוקים, ודברים לא ראויים, אלא חבר'ה באמת רציניים. (שואל בייחוד בתקופה שלנ"ו).
אסור... מה השאלה? וזה יגרום רק נזקפשושון

הגמרא אומרת שאדם שהולך בדרך שיש סכנה של פריצות ויש לו דרך אחרת.. אפילו אם בסוף הוא לא נכשל נקרא רשע!

 

זה לא משנה אם חבר'ה רציניים או לא.  

הקב"ה שברא את האדם יודע טוב מאד את נפש האדם ויודע שכמה שהוא יהיה רציני אם הם יסתובבו ביחד בנים ובנות הם יגיעו לעבירות...

 

וחוץ מהעבירות, הקשר בין חברים מאותו מין וקשר בין גבר ואישה זה ממש לא אותה רמה של קשר. כי ה' יתברך ברא את האדם עם משיכה לאישה בשביל שברגע שהם יתאחדו  הוא יאהב אותה וירגיש שהיא חלק ממנו ממש... 

אם אפשר להמשיל את זה (אולי זה לא הכי מדוייק)... הלב הוא כמו סלוטייפ. כל עוד הוא נוגע בסילוטייפ אחר הוא נשאר דביק ואפשר להפריד ביניהם בקלות... אבל ברגע שרק תניח (בלי ללחוץ) אותו על דף או משהו כזה... יהיה מאד קשה להפריד ביניהם וגם אם תצליח הדף יקרע.  והסילוטייפ כבר לא ידבק כמו פעם

 

 

 

אתה יודע שאפשר למצוא "משל דבק" כזה בחוברת "מגע הקסם"?נפש חיה.

הזכיר לי מאד...
שכוייעך.

בעד חברה מעורבת בגיל השידוכים, לא כידידים, אלא כעיסוקחסדי הים
במטרה חשובה ביחד, כמו שיעורים, פרויקט של חסד, ודברים אידיאלים אחרים.

זה יתן קרקע בריאה לאפשרויות של התפתחות של קשרים רציניים המובילים לנישואין.
לפי שיטתךמנחם חפץ

כל החילוניים צריכים להיות נשואים, וכל החרדים גרושים.

יש הרבה 'משתנים' שגורמים לנישואין או לגירושין. רק אגידחסדי הים
שאני מסכים אתך שאי הקפדה בהלכות נגיעה וכו', יכול לסבך את העסק, אבל כאמור דברתי על הקפדה בגדרי ההלכה.
להסתובב עם בנות זה בעצמו אי הקפדה על גדרי הלכה.פשושון

שים לב לאבסורד...

זה כמו שתאמר שמותר לחמוד אבל אסור לגנוב... מותר לכעוס אבל אסור להרביץ...

מותר למוכר לשמור בבית משקולת של רמאים אבל אסור להשתמש בה.    כשיש פירצה כבר אי אפשר לשלוט עליה!

ובגלל זה התורה אסרה את זה.

איפה מצאת היתר? מה עם לא תרבה שיחה עם האישה ושאר איסורים?

 

חוץ מזה, באמת מעניין מאיפה הבאת את העצה המוזרה הזאת לשלום בית.

להסתובב עם בנות בגיל הנעורים בשביל שאח"כ יהיה יותר קל להקים בית נאמן בישראל.  

 

יש לך איזה מקור מאיזה ספר? או שזה אך ורק מהראש שלך.. ותענה בכנות!

 

(אגב, מעניין מאד, שמתי לב שכל ההיתרים שאני רואה תמיד סובבים סביב תאוות נשים)

 

 

ההיתר הוא על סמך "בעבידתיה טריד". הם לא סתם נפגשיםחסדי הים
הם נפגשים במסגרת עשיית דברים חשובים ומועילים כמו שכתבתי, וכדי למצוא שידוך.

אני נגד כל סוג של חברה מעורבת בגיל הנעורים. אז יש סכנה גדולה, שזה יגלוש מדברים רציניים לשטות ולצחוק.
כתבתי בפירוש שזה בגיל השידוכים.

בדרך המקובל היום של דייטים, גם יש סכנה גדולה מבחינת עריות ועוד דברים, ביצירת קשר עמוק עם בחורה, שלא מתבשל בסוף לנישואין. לפחות, במסגרת שאני מציב, אפשר לבחון יותר במדוייק מי המתאימ/ה לך, ואז אתה ממעט את הסכנה בדרך המקובל.

הקיצור בשתי הצורות יש היתרים וסכנות. לפענ"ד דרכי שהצעתי יותר בטוחה, ויותר טובה מבחינה הלכתית.
עכ"פ אני לא שולל את הדרך המקובל.

יש לנו בעיה גדולה שמתרבים עוד יותר ועוד יותר רווקים, ושיטת הדייטים והשידוכים עובדת רק לחלק מהציבור, וצריך למצוא מסגרות רציניות שבהם יהיה אפשר להיפגש, כדי להרבות בנייה של בתים נאמנים בישראל לכבוד ה' יתברך.
שים לב שלא דיברת בכלל על השיטה השלישית והכי מוכרתפשושון

מה עם שיטת השידוכים הישנה ומוכרת?  מה שתמיד עם ישראל עשו... 

מישהו שמכיר בחור טוב (או משפחה של הבחור) רואים בחורה או שומעים על בחורה טובה ומכירים ביניהם.

כל הזמנים עם ישראל עשו ככה וזה עבד מצויין.  

מקסימום ראית איזה בחורה טובה תבקש ממישהו שיכיר ביניכם... 

 

אז בוודאי ששתי השיטות שהזכרת הם מסוכנות.. עם זה גם אני מסכים כי פשוט המציאו אותם לאחרונה וזה לא דעת תורה!

לא בדיוק הבנתי איזה שיטה אתה מתכוון. סוף סוף היוםחסדי הים
יש יותר דעה לבחור ולבחורה בשידוכים, לא כמו פעם שההורים היו מחליטים.
לכן צריך כמה פגישות בין הבחור לבחורה כדי להחליט.
בדרך המקובל ההצעות מגיעות משדכנים, מכרים וכו', ויש פחות סיכוי שזה קולע למה שהבחור והבחורה מחפשים, ואז יוצא שגרמת דייט או סדרת דייטים לשווא, שגורם יצירת קשר נפשי מיותר בין בחור לבחורה, שגם לא טוב מבחינת צניעות, וגם יש בו נזקים אחרים.

בדרך שאני מציע, אכן הבחור והבחורה עצמם בוחרים ליצור את הקשר, ואז יש יותר סיכוי שזה יצלח, ואתה נמנע מפגישות וקשרים מיותרים.
לא...לא התכוונתי שההורים מחליטים. לא הבנת אותי..פשושון

אמרתי שהמשפחה רואים מישהי\מישהו פוטנציאלי ומשדכים ביניהם...  (אגב, גם לי דיי נמאס משדכנים מהסיבה שהזכרת) ואז הם נפגשים ביניהם כמה פעמים (4-5) לא צריך כל כך הרבה פעמים.. כדי לא להגיע לעבירות. וגם זה לא יעיל ולא מוכיח כלום על הצד השני.  

ככה שאין שום בעיה של צניעות כי הם יושבים בצורה מכובדת ומדברים על דברים עיקריים. 

ולא בעיה של קשרים מיותרים כי לא מספיקים להקשר... 

 

 

לעומת זאת הדרך שאתה מציע דווקא גורמת לאדם לבחור את בת הזוג על פי מראה חיצוני ומשיכה.. ורק אח"כ הוא צריך לברר אם זה מתאים.. אבל אז כבר מאוחר מידי כי הם מסונוורים ולכן הם לא יתייחסו למגרעות של הצד השני בכובד ראש.   חוץ מהעבירות שעלולות להגרם מהקשר הזה.

בדרך שכתבתי, לא רוצים להיפגש רק בגלל מראה חיצוניחסדי הים
אלא בגלל שכ"א רואה בשני תכונות שהוא אוהב, הרי הם עוסקים בפרויקט אידיאליסטי ביחד.

לגבי מה שכתבת שהמשפחה בוחרת, תעשה סקר בין מי שפורום הזה, רובם יגידו לך שהמשפחה שלהם לא יכול לבחור להם מי שהם רוצים ומי שמתאים להם, בין אם זה מצד שהמשפחה לא מספיק יודעים מה מתאים, ובין אם זה שהם לא מכירים מספיק אנשים שיתאימו.
אם הם לא רוצים זה לא אומר שזה לא יקרה..פשושון

אדם זה אדם. ויש לו יצרים שמתעוררים ברגע. 

גם מי שיושב לבד עם אישה בבית לא מתכוון בדווקא לעבור איסור.

גם זה שמלווה כסף בלי שטר ובלי עדים לא מתכוון שלא להחזיר... אבל זה עלול לקרות.

 

ומה שאמרת לגבי ראיית תכונות טובות...

כשאדם נמצא בסביבה של בני המין השני וודאי שהוא פתאום יהיה "בעל חסד מופלא"  חייכן ומנומס...

כי זה טבע האדם לעשות הצגות כשנמצאים לידו אנשים שהוא צריך אותם.

ככה שזה בכלל לא אינדיקציה על הבנאדם... ומי שבוחר לפי זה עושה טעות חמורה.  

 

צריך לבדוק איך אותו האדם מכבד את ההורים ואת המשפחה... זה כבר אומר עליו הכל לגבי מידות טובות.

כי מהם הוא לא מפחד ואין לו אינטרס להיות מנומס... אלא מצד התורה והמוסר.

 

ולכן גם אין ענין לעשות את הסקר הנ"ל כי כאמור גם האדם עצמו לא יכול באמת לבחור את הבחורה המתאימה לו.

בטח לא על סמך השתתפות בגמ"ח כשלהו... וכל שכן כשהגמ"ח מתופעל ע"י נשים וגברים ביחד. כמו שהסברתי.

 

לכן השאלה  היא אחרת...מה אתה מעדיף...

הסתכנות בבחירה מוטעית פלוס עבירות?  

או יציאה לדייט בצורה מכובדת עם יותר סיכויים לשים לב למגרעות של הצד השני?

אגב, בכוונה לא התייחסתי לטענה "בעבידתיה טריד"פשושון

כדי לפסוק ע"י כלל מסויים צריך לבדוק היטב איפה אמרו אותו, מה הסייגים שלו, וכו'

לא פוסקים סתם מזיכרון של איזה ציטוט עלום.

מצחיקה אותי התשובה "בעבידתיה טריד"ה-מיוחד


זה ר"ח מפורש שמתיר במקרה זה, על פי הכללחסדי הים
"בעבידתיה טריד", כפי שמובא רא"ש קידושין פרק ד' סימן כז', שמותר לאדם לעשות עסק עם נשים "אע"פ שנושא ונותן עמה תמיד", משום דעבידתיה טריד, רק אסור לו להתיחד עמהם.

כמובן זה גם הגיון פשוט כי הגמרא בב"מ צא. וע"ז כ: שמתירה להתעסק במקרה של "כמחכול השפופרת" שיותר חמור.

*לגבי רעיונך, הרי המהרי"ק שמובא בד"מ ביו"ד רמ"ד אומר שצריך את רצון הגמור של האיש והאשה, אפילו כנגד רצון ההורים, ואם לא זה חיסרון ב"כי יקח", וברגע שההורים במיוחד בימינו בוחרים, זה חיסרון בזה.
זה ממש לא היגיון פשוטיזהר

כי בני אדם וחיות זה משהו אחר לגמרי.

חז"ל לא חשבו כמוך, כי אסרו הסתכלות על חיותחסדי הים
כי תדמה את המעשה עצמו בבני-אדם.
אתה מערבב דבריםיזהר

חז"ל אסרו להסתכל כי זה דומה ומזכיר, אבל ברור שזה לא באותה רמה. הרי ברור שאצל בני אדם באותה סיטואציה לא שייך דין בעבידתיה טריד, בשום מצב. ולכן, אין מקום להשוואות של חמור וקל. בני אדם יותר חמור מחיות, ומכחול בשפושרת יותר חמור מעשיית עסקים עם נשים יותר.

זו לא סברא מופרכת, אבל זה ודאי לא קל וחומר ו"היגיון פשוט". אין כאן דימוי מילתא למילתא אלא הרחבת הדין.

הענין הוא ש"מכחול בשפופרת" גם בבהמה,חסדי הים
מזכיר את המעשה עצמו. כאשר אדם עסוק בעסקים עם נשים (גם אם היא בת-אדם) זה לא ישר מזכיר את המעשה עצמו, אלא הרהור בעלמא (בלי סברת 'בעבידתיה טריד'), לכן אני חושב שההגיון שבדוגמה של בהמה פשוט שזה יותר חמור.

עכ"פ יש את הר"ח שפירושו אומר עבידתיה טריד בעסק עם נשים.
כפי שאמרתי, יש צד קולא וצד חומרא.יזהר

האם תסכים איתי שלראות אשה בלבוש מאוד מינימלי או אף בלעדיו זה יותר חמור מלראות כמכחול בשפופרת אצל פרות?

לכן, יש צד חומרא ויש צד קולא. יש סברא בסיסית להגיד בעבידתיהו טריד, כאשר באמת זו עבודה שיש עימה טירדה והרגל, אבל אי אפשר לומר שזה היקש פשוט ומוכרח מהגמרא, כי זו מציאות שונה לגמרי.

היית צריך להביא דוגמה קיצונית, שיש סיכוי שזה יזכיר אתחסדי הים
המעשה עצמו, במילא אתה בעצמך מבין למה פשוט לי שבעסק רגיל שלא מזכיר את המעשה עצמו, זה יותר קל.
זה לא יותר קל, אלא פשוט נידון אחר.יזהר


שמת לב שאתה מתחמק מרוב הטענות ועונה על מה שבא לך?פשושון

 

 קודם כל לגבי בעבידתיה טריד

זה ממש לא פשוט כמו שאתה מציג... גם אם התירו רופא נשים. 

הרבה פוסקים אומרים שזה דיעבד גדול. ומדובר במקרה שאין רופאה כרגע ולכן מי שעוסק בזה בקביעות נקרא רשע.  ולכתחילה ללכת לרופאה ולא לרופא.  ומה גם שהאדם לחוץ להצליח ולכן לא מהרהר.

אבל מה נראה לך שכל עשיה תיקרא "עבידתיה"?!  

יש לבנים והבנות הרבה זמן להכיר ולצחוק ביניהם ואין פה שום עניין של "טרוד"   גם אם זה אידיאולוגיה וכו' 

 

לא בכדי בימינו עשו על זה רעש גדול על הרופאים שמנצלים את המטופלות בזמן הטיפול.

כל שכן בנים צעירים ובנות שוודאי יצא מזה קשרים אסורים.

 

 

דבר שני

זה וודאי לא נכון מה שאמרת... אף אחד לא מתחתן עם הבחורה כי ההורים רוצים! מאיפה הבאת את זה?

 

אחרי שהציעו לא ישר מפגישים, אלא מבררים על המשודך דברים עקרוניים

(כמו רמה דתית, מידות, וכו)  ואז חוסכים הרבה צער מהמשודכים

מה שאין כן כשמכירים בחורה באיזה גמ"ח או לא יודע מה...

אין מי שיברר, ואי אפשר כבר לברר כי הבחור כבר אוהב אותה ולא מתייחס בכובד ראש למגרעות

או שמגלים את זה אח"כ ונגרם צער גדול מהפרידה.

(כתבתי את זה כבר אבל אתה לא מתייחס)

 

 

 

 

*לא התייחסת לר"ח שהבאתי (שהוא גם פשטותחסדי הים
הגמרא), שמתיר לכתחילה עסק תמידי עם נשים בעבודה. כנראה שהר"ח לא חשש לחששות שהעלית.
[זה לא קשור לרפואה ששם יש נגיעה ממשית באשה, ובזה נחלקו הפסוקים (הב"י והש"ך) אם אומרים בזה "בעבידתיה טריד" או לא.]

*ברור לי שלפחות חלק מהזוגות שההורים מסדרים להם (במיוחד בעולם החרדי שזה יותר מצוי), לא נכנסים לזה בלב שלם.
מה עוד שזה לא מעשי בציבור שלנו כפי שכתבתי לפני כן.

*אין הבדל אם אתה פוגש בחורה מתוך הרעיון שהצעתי, או מתוך שידוך ע"י ההורים או ע"י שדכנים, בכולם אפשר ללכת שבי אחרי המראה החיצוני (שאגב יש בזה דבר חשוב מאוד, כפי שביארו חז"ל בקידושין מא:, שהדגישו כתנאי לנישואין רק את המראה החיצוני ולא תכונות, ואפילו ביבמות סב: משמע שאמוראים התחתנו עם נשים שלא היה להן מידות הכי טובות), לכן צריך להיות רציני עם כובד ראש ולהתיחס גם לפנימיות.

*תציין לי לאיזה טענה לא התייחסתי.
אבל אתה מתעלם שוב מעובדה פשוטה.פשושון

עסק תמידי עם נשים גם אם זה מותר... מדובר על עסק שהלחץ גורם לך לא להרהר.

ושאין לך שיג ושיח עם האישה שאיתה אתה עוסק.  

כגון הקזת דם (כמעשה אבא אומנא) או מיילד.. אין לך שום קשר ודיבור עם האישה המטופלת.

מבחינתך זה יכול להיות גם גבר או חייזר.. גם ככה הראש שלך כרגע עסוק במשהו אחר

 

אבל פה העבודה עצמה היא קשר תמידי של דיבור עם נשים... והרבה זמן פנוי

אין באמת טירדה בגמ"ח או דבר אחר שבאמת יגרום לך לשכוח מלהרהר.  

 

תראה בעצמך כמה הטרדות מיניות יש במשטרה ובצבא ובשאר עבודות... איפה בעבידתיה טריד?

 

ועוד, שים לב שאתה סותר את עצמך...בתגובה הראשונה כתבת שזה יהיה בסיס לקשר בריא בעתיד בין הגבר לאישה.  הרי אתה בעצמך מודע לכך שיווצר קשר במשך העבודה.

 לעומת מקיז דם או מיילד איזה קשר נוצר? תגיד לי אתה!

 

 

לגבי הדבר השני. אני אישית מכיר אנשים שלא נכנסו בלב שלם גם כשהם הכירו לבד.

אבל יפה מצידך שאתה מעדיף להחמיר בחשש כזה רחוק ובאיסור עריות אתה כל כך מקל.. באמת אשריך!

 

ואדרבא, (וזה מה שממנו אתה מתעלם) בשיטת השידוכים הפשוטה מבררים לפני שנפגשים. כשאין עוד אפשרות ללכת אחרי מראה העיניים. וגם יש מתווך באמצע.. כך שיותר קל לסרב להצעה ויש זמן לחשוב.  (לעומת זה שבחור ובחורה מדברים בעצמם וזה גורם לשכוח מהבירורים ולהקשר מהר יותר)

 

אני לא יודע מה משמע לך מהגמרא... יש גמרות מפורשות "הנושא אישה יבדוק באחיה" "לעולם ימכור כל מה שיש לו וישא בת תלמיד חכם"  ועוד.  אז וודאי שיש הבדל עצום בשיטות.

 

להגיש שזה לא מעשי.. סלח לי אבל זה תירוץ עלוב!

 

מציע לך ולכולם לקרוא את המאמר הבא http://www.hidabroot.org/he/article/71497

 

 

 

 

[ בוא נביא את כל דברי חז"ל בסוגיא בקידושין פב.חסדי הים
(עם פירוש רש"י שיהיה מובן) שעליו דיבר הר"ח.
מי זה שעסקיו עם הנשים:
רש"י: "כל שעסקיו עם הנשים- שמלאכת אומנות נעשית לנשים, והנשים צריכות לו"
"ת"ר כל שעסקיו עם הנשים... הצורפין-צורפי זהב העושים לנשים שירין נזמים וטבעות, הסריקים- סורק בגדים לנשים, הנקורות-מנקרי ריחיים של יד שנשים טוחנות בהם, הרוכלין- מוכרים קישוטי בשמים לנשים, הספרין- הנשים צריכות להן בשביל בניהם, האומן- אומן שמקיז דם, הבורסקי- מעבד להם עורות ללבוש ולנעול, הבלן- מחמם מרחצאות."]

ברור לי, שבמקרה של הגמרא שהוא עסקי חול וכדברי רש"י "שמלאכת אומנות נעשית לנשים והנשים צריכות לו", וכדברי הר"ח שהוא נושא ונותן עמהם תמיד (וברור מזה שמדברים ביחד), ויש גם מפגשים של אחד על אחד (רק בלי יחוד כדברי הגמרא), הרבה יותר סכנה וחשש לעריות, מאשר קבוצה של בנים ובנות שעובדים על פרויקט של מצוה וקדושה ביחד (שעשייתו לא חומרי ולא בשביל נשים בייחוד).
כל בעל שכל יבין זאת.

אז ברור שאם הר"ח אומר את היסוד של "בעבידתיה טריד" במקרה של הסוגיא בקידושין, אז ק"ו שהוא יגיד שחל הכלל של "בעבידתיה טריד" בדבר שהצעתי, ואין חשש להרהורי עבירה. זה ברור כשמש.

*זה שיש הרבה הטרדות מיניות, במקרה של עבודת אנשים אנשים ביחד, כי מדובר באנשים שהם לא ירא ה' לצערנו.

*כמו שכתבתי בהתחלה הם כן יכירו דרך פרויקט של קדושה ומצוה, ובגלל זה יווצר קשר עניני שרוצה לבנות בית נאמן, ולא יהיו בכלל בזה הרהורי עבירה, כי "בעבידתיה טריד" וק"ו כשעוסקים במצווה ובקדושה.

*מי שלא מקבל את הרעיון שכתבתי, וממשיך עם דייטים של אחד על אחד שיש בהם סיכוי נמוך שיצליחו, הוא המקל יותר בעריות, ולא אני. (כמובן כמו שכתבתי לפני כן, על אף שהדרך שהצעתי יותר נכון בעיני ה' ויותר מועיל, אבל אני לא פוסל את הדרך המקובל.)

*אם אדם התמקד בכל התכונות הפנימיות, אבל לא במראה החיצוני, הוא עובר על "ואהבת לרעך כמוך", כמבואר בקידושין מא., ועתיד לעבור על חמשה לאווין כפי שכתוב בתוספתא של סוטה.
ברור שכפי שציינת כמה מקורות, חז"ל בב"ב ציינו "לבדוק באחיה" וכן גמרא בפסחים "לישא בת ת"ח". אבל רק במראה החיצוני ובצד החומרי, דרשו חז"ל על זה פסוקים, כי חז"ל בעומק חכמתם הבינו שכדי שיהיה קשר יציב וחזק, איש ואשה צריכים להיות קודם כל מתאימים בקשר שמבוסס על חיבה חומרית.

*עכ"פ גם כשעוסקים בפרויקט ביחד, הבחור/ה יכולים לשים לב לתכונות פנימיות חשובות.

*בדורנו רוב הפעמים כשהורים מנסים לברר ולהציע זה לא הולך, אלא אם כן אדם מבטל את דעתו להוריו, ואז כמו שכתבתי לפני כן זה חיסרון ב"כי יקח" כדברי המהרי"ק.

*כל דבריי שכתבתי כפי שבארתי הם על פי התורה, חז"ל, הראשונים, ולא המצאתי שום דבר הלכתי.
כ"כ הרבה מלל כדי לעבור עבירותה-מיוחד

לא יותר פשוט להגיד לא אכפת לי ולעשות עבירות ?

אני מחפש מהי רצון ה' מהתורה וחז"ל,חסדי הים
אדם שרוצה לסמוך על סברות כרס כשאין לו טענות ענייניות, גם אם הוא מדמה בנפשו שזו לחומרה, עושה טעות, ובמיוחד כאשר זה נוגע למניעה מיהודים לבנות בתים נאמנים בישראל, ולקיים את המצוה היסודית של התורה "פרו ורבו".
חלק מההלכה זה גם קריאה נכונה של המציאותיזהר

בלי זה, אי אפשר לדמות מילתא למילתא. האם אתה חושב שזה מציאותי לשמור את האינטראקציה המעורבת שאתה מציע רק לגיל השידוכין, בלי שזה ישפיע על תקופות החיים שלפני ושאחרי?

 

לא עברתי על כל ההתכתבות, אבל בפשטות התירו לעבוד עם נשים, וכן מצינו שנהגו תמיד לעבוד עם נשים. אבל ברור שלא מדובר על כל סוג של עבודה, וברור שיש בזה הרבה חילוקים (למעשה, ראה כאן). כמו כן, ברור שאינטראקציה של עבודה היא שונה מהותית מאינטראקציה חברתית, גם כשהיא תחת כותרת של חסד וכדו'.

הוא חושב שכולם באו מכוכב אחרה-מיוחד

כאילו אף אחד לא יודע מה קורה בשטח

לא נראה לי שיש מחלוקת בינינו.חסדי הים
אני נגד שיווצר ידידות מיותרת, ונגד כל מיני משחקי חברה למיניהם ביחד, אני בעד כמו שכתבתי בהודעה הראשונה: "עיסוק במטרה חשובה ביחד, כמו שיעורים, פרויקט של חסד, ודברים אידיאלים אחרים". דרך זה, אפשר להיחשף לבני זוג פוטנציאלים, ולבחון עניינית תכונות של בחור/ה ולראות אם שייך להעמיק את הקשר בדרך לחתונה.

אין את כל החששות שכתבת, כי המטרה היא לא יצירת ידידות בין חברי הקבוצה, אלא רק עבודה עניינית ביחד ובדיקה עניינית דרך זה לבני-זוג פוטנציאלים.

יש באפשרות זה לחסוך את כל הפגישות המיותרות, כאשר מציעים לאדם בחורה לא מתאימה, שגם זה מזיק לצניעות ולעתיד.

ברור שבמציאות העכשווית קשה למצוא מסגרת כשרה כזאת, כי רוב המסגרות, אין בהם אנשים ירא ה'.
אבל אם ישיבות רציניות ומדרשות רציניות שמתאימות אחת לשנייה, יתאימו את עצמם למסגרות כאלה, יש אפשרות שזה יחסוך את כל הפגישות המיותרות, ויצמצם את בעיית הרווקות.
עכשיו זה נשמע אחרתה-מיוחד

הרבה יותר נכון וצודק ממה שהובן ממך בהתחלה

עייפתי.. אני רק מקווה שאף אחד לא מתכוון להקשיב לעצה שלך.פשושון

עייפתי מלהתווכח.  חבל שאתה מתעקש כל כך...

 

לא יודע מאיפה המצאת בעיות של צניעות בפגישות. שום רב מעולם לא חשש לזה רק אתה.

וזה גם מזיק לעתיד...מעניין מאד. 

(ובעצה שלך אין שום בעיה של צניעות! בגלל זה צריך היתר של "בעבידתיה טריד" כי זה כל כך צנוע. וזה גם בוודאי לא מזיק. )

לא יודע למה אתה כל כך בטוח שאפשר לדעת על בחורה אם היא מתאימה ממראה עיניים.

בזמן שהמציאות מוכיחה לגמרי ההפך (כנראה שאין לך שום ניסיון בתחום..מצטער)

 

 

גם אם זה יצמצם את בעיית הרווקות.    זה יגדיל את בעיית הגירושים

 

 

אני בדעה שלך. נגד. אבל..חלושששש
אני יכולה מאוד להבין את הדעה האחרת..בתור אחת ביישנית אני מניחה שאם נגיד הייתי בתנועות נוער או איזשהו משהו שיש בו פעילות או שהות משותפת היה לי קל יותר...
אולי לזה הוא התכוון?
ומה שכתבת בסוגריים לא יפה..
מצטער...הניסיון בתחום גורם לי לכעוס יתר על המידהפשושון


פרט נמק הסבר והדגםזית שמן ודבש

@פשושון

בבקשה כמובן.

ממש לא כדאיימד
מאוד קשה למחוק מחשבות אחרי שנים!!
^^בת 30

מתיש את הנפש בצורה מיותרת. כל המתחים, כל הנסיונות למצוא חן וכד'.

אם זה במקום עבודה או במסגרת שבה יש תכלית משותפת- זה משהו אחר, אבל סתם ככה- בזבוז של כוחות הנפש.

^^^ מפגשים שזו מטרתם המוגדרת- הכרויות כן.בשוטף לא.אנונימית1111
הוסיף על דברי הנמנעיםמנחם חפץ

ואומר בפה מלא: גבר בחברת בנות- זה לא הוא, וזה לא המקום הטבעי שלו - מה שאומר שזה מוציא אותו מאיזון פנימי שהוא צריך בשביל התפקוד שלו

אהבתיבבושקה
הרעיון לא רע אם הוא לא הדבר המרכזימשה

כאשר המטרה היא לעשות רושם ולהריץ צחוקים מדובר בעובדה אחת.

כאשר המטרה היא אחרת וההיכרות היא "על הדרך" של משהו אחר - העסק עובד אחרת לגמרי.

^^^^^^^rivki
נגדברקת
אין לדעת לאיפה זה יגיע גם אם הם "דוסים"
מבינה את הרצוןzm
ככ הרבה פעמים הייתי רוצה לצאת עם מישהו רק בשביל הכיף, או דייטים שהתגלגלו ונהפכו להיות כפים מאוד אבל בלי סיכוי לנישואים ולכן הסתיימו.
לפי הדעה שלי, אין בזה רע לצאת מידי פעם בנים ובנות, סתם בשביל היציאה ולא להפוך את זה לקשר שכל הזמן מדברים ונפגשים, אבל הדעה שלנו זה לא מה שמשנה, זה אסור לפי ההלכה ולכן לא עושים את זה למרות כל הכיף וההנאה שבעניין.
יציאה של סתם עם חבר יכולה להיות הכי כפית לפעמים הרבה יותר מאשר יציאה עם חברה כי יש בזה משו משחרר ורגוע עם פחות מחשבות, קל יותר להנות וגם להגיע לעומק בלי לחפור יותר מדי. אבל כמו שרשמתי זה אסור אז לא....
אסור בכרת או בלאו?chai
איפה האיסור בעניין אני רוצה לדעת
אסורzm
בגלל שאסור להרבות שיחה ועוד הרבה דברים זה לא העניין שמה יקרה אם אני אעשה. אם אני בוחרת לשמור ולקיים מצוות אז אני משתדלת לקיים את הכל גם אם אני לא רוצה
בלאו.יזהר

וְאָסוּר לְאָדָם לִקְרֹץ בְּיָדָיו וּבְרַגְלָיו אוֹ לִרְמֹז בְּעֵינָיו לְאַחַת מִן הָעֲרָיוֹת, וְכֵן לְשַׂחֵק עִמָּהּ אוֹ לְהָקֵל רֹאשׁ. וַאֲפִלּוּ לְהָרִיחַ בְּשָׂמִים שֶׁעָלֶיהָ אוֹ לְהַבִּיט בְּיָפְיָהּ אָסוּר. וּמַכִּין הַמִּתְכַּוֵּן לְדָבָר זֶה מַכַּת מַרְדּוּת. וְהַמִּסְתַּכֵּל אֲפִלּוּ בְּאֶצְבַּע קְטַנָּה שֶׁלְּאִשָּׁה וְנִתְכַּוֵּן לֵהָנוֹת - כְּמִי שֶׁנִּסְתַּכֵּל בִּמְקוֹם הַתֹּרֶף. וַאֲפִלּוּ לִשְׁמֹעַ קוֹל הָעֶרְוָה אוֹ לִרְאוֹת שְׂעָרָהּ אָסוּר.

וְכָל הַדְּבָרִים הָאֵלּוּ אֲסוּרִין בְּחַיָּבֵי לָאוִין. וּמֻתָּר לְהִסְתַּכֵּל בִּפְנֵי הַפְּנוּיָה וּלְבָדְקָהּ, בֵּין בְּתוּלָה בֵּין בְּעוּלָה, כְּדֵי שֶׁיִּרְאֶה אִם הִיא נָאָה בְּעֵינָיו יִשָּׂאֶנָּה, וְאֵין בָּזֶה צַד אִסּוּר, וְלֹא עוֹד, אֶלָּא רָאוּי לַעֲשׂוֹת כֵּן. אֲבָל לֹא יִסְתַּכֵּל דֶּרֶךְ זְנוּת; הֲרֵי הוּא אוֹמֵר: "בְּרִית כָּרַתִּי לְעֵינָי, וּמָה אֶתְבּוֹנֵן עַל בְּתוּלָה" (איוב לא,א).
(משנה תורה לרמב"ם, הלכות איסורי ביאה, פרק כא הלכות ב-ג)

אם אתה רק יכול להסבירzm
למה זה משנה ממה האיסור אם לאו או כרת אני אשמח.
אני פשוט לא ככ מבינה איסור בלאו שונה מאיסור בכרת מבחינה כלשהי?
כרת חמור יותר.נפש חיה.


אם אפשר להעיר משהו קטן ומהותי.פשושון

אם זה אסור, אז זה גם רע ומזיק!

ה' יתברך הוא הכי רחמן. ונתן לנו תורה עם חוקים הכי רחמניים כדי שנוכל להשיג את רחמנותו.

מה שאומר שכל סטיה מחוקי התורה יש בה מן האכזריות והרוע... 

 

בוודאיzm
אני בטוחה שזה הדרך הכי טובה להתקיים אם לא ההיתי יודעת שככה הכי טוב לא בטוח שהיה לי את הכוחות לקיים.
אני רק אומרת שלפי ההבנות שלי כרגע אני לא מבינה באופן מוחלט איך זה מזיק. אבל זה לא גורם לי לא לקיים.
אבל לא מסכימה איתך שיש בסטייה מהתורה רע ואכזריות לפעמים פשוט חוסר הבנה בין אם הבנה של ידע בסיסי ובין אם הבנה של החשיבות של קיום כל המצוות.
כן..חוסר הבנה... התכוונתי לעצם המעשה שהוא רעפשושון


בגיל מסויים- לא רואה בעיה, ואפילו חיוביתנו לגדול בשקט
לדעתי אין עניין להסתגר במקומות עם בני מין אחד.
אני חושבת שיש דווקא עניין ללמוד/לעבוד במקום מעורב.
כמובן שהכל עם גבולות.
אני חושבת שאם יש גבולות- אפשר להיות בקשר גם אחרי שיוצאים מהמסגרת שדרכה הכרנו. ואני לא מתכוונת לקשר זוגי.
תיאורתית זה רעיון נפלא.שירוש16
רק מה לעשות והתורה שלנו לא תיאורתית אלא מציאותית.

ובמציאות- לא קיימת אפשרות לחברה מעורבת שאינה מגיעה לכלל עבירות שונות הנוגעות באיסורי עריות.

אם הייתה קיימת אפשרות כזאת התורה כבר הייתה מציינת זאת לפני אלפי שנים.
ענו כאן תשובות מאוד יפותלשם שבו ואחלמה
ואתה חושב ש...תנו לגדול בשקט
לא טוב. לא כדאי.ד.


קשרי ידידות בין בנים לבנןת הם טובים, חשובים ומועיליםשפיפול

קודם כל, בגלל שאנחנו חלק מהעולם המערבי המודרני , הפתוח, הנאור , האנושי , הנדיב והמתחשב ולא חלק מהעולם השמרני, האכזרי, המסתגר, השונא, האלים והנחשל.

 

בעולם המערבי, קשרי ידידות כאלומקובלים ורצויים ומי שאלו חסרים לו, נמצא בעמדת נחיתות תרבותית. הוא יהיה פחות כשיר לחיים, הוא יתקדם פחות, ידע פחות. הוא יהיה מין "מפגר רגשי".

 

דבר שני, בהקשר של הזוגיות, קשרים כאלו מאוד מסייעים ללימוד על הרצונות, הנטיות והצרכים של המין השני, ואדם שיש לו קשרי ידידות כאלו יתקשר טוב יותר עם בן/בת זוגו וידע ליצור מערכת זוגית יציבה יותר (ונא לא לבלבל את השכל על מנהגים של שבטים ברברים בתימן לפני חמישים שנה. לא שייך)

 

דבר שלישי ומאוד חשוב, זה הורות. לאדם יכולים להיות גם ילדים וגם ילדות , וכל אותו ידע ותרגול שהוא צבר כשהיה בקשר עם ידידים או ידידות יעזור לו גם להיות הורה טוב יותר, קשוב יותר, עירני יותר וכו'.

 

דבר אחרון, אל תאמינו לשקרנים.

ידידות בין בנים לבנות הייתה מקובלת מאוד אצל יהודים בכל הדורות.

מרצה אחד מבר אילן הוא בן של בן דודה של הרבנית הזקנה מסאטמר והם היו בקשרים מאוד קרובים במשך התקופה שהתבגרו שם בגולה, הם היו ממש ידידי נפש וגם אחרי שהיא התחתנה ועברה לגור באמריקה הם שמרו במשך כשלושים שנה על קשר מכתבים הדוק ולבבי.

 

ולהזכיר לכם מדובר ברבנית מסאטמר ולא על "בית הלל". בקיצור, אל תאמינו לשקרנים, זו לעולם לא טעות לעשות את הדבר הנכון.

העולם המתקדם זה אנחנו. העולם שאתה מציג לא התקדם מאז דור המבוירושליםםםםם

דור המבול. 

מעניין בהקשר של חנוכה שחז"ל קבעו שהחושך זו יוון , שהיתה ה"נאורות" של אותה תקופה. היתה בה קידמה ופריצות כמו תחרויות עירום , ובכל זאת הם החושך של העולם .

שפיפול הוא מתייוון הפורום.יזהר

ברוב הפורומים הגדולים הוא חסום. רק בלנ"ו משום מה הוא יכול לכתוב את עיוותיו הכפרניים ואין פוצה פה.

תאשפז את עצמך.אף פעם לא מאוחר מידיה-מיוחד


חברה הגזמתם בתגובותאילהPHP

אם משהו לא מסכים איתכם זה לא פוסל אותו. וחוץ מזה  יש צורה לענות. אם הייתם עכשיו מדברים עם חילוני ומנסים להסביר לו את העניין לא הייתם תוקפים אותו ככה על הדעות שלו.המטרה היא להוסיף אור ,לא להרבות בחושך. 

וספר מכבים ב' כידוע לכבודו....בת 30

כותבים אותו "מקבים", זה קודם כל

ושנית- הוא נכתב כמה עשרות שנים אחרי המרד, בניגוד למקבים א, שכנראה נכתב ממש "עם" המרד.

וחוצמזה שהציטוט שהבאת לא קשור למה שאמרת.

 

העולם המערבי מתנגד לאלימות? שנזכיר לך מה קרה בגרמניה, התרבותית והנאורה, לפני 60 שנה? שנזכיר איך ארה"ב הנאורה הפציצה בתי חולים? שנדבר על האלימות ההולכת וגוברת שבה ילדים בתיכון יורים בחבריהם יום בהיר אחד- כמו שקרה כמה פעמים בארה"ב?

 

יאללה יאללה סיסמאות.

 

והרבנית מסאטמר היתה בקשר עם קרוב משפחה, לא עם חבר מספסל הלימודים...

יופי שלא הבאת את מסעי הצלבשפיפול
כי עם דוגמאות אפשר אפשר ללכת רחוק.

אין לך שום טיעון חוץ מאותו הטיעון של ספר מכבים , והטיעון הזה מתאים גם לכל ספרות דתית אחרת. נניח המשנה שכותבת על הלל ושמאי שחלקו שלוש מאות שנה לפני שנכתבה.
אה, ודאי שהוא התנגד לכפייה דתית.יזהר

לכן הוא קם והרג בידיו את היהודי המתייוון שבא להקריב קרבן לפסל.

ההתקוממות המכבים הייתה נגד כפיה דתיתשפיפול
ההתיוונות הייתה כבר חמישים שנה קודם ואיש לא התקומם נגדה.

רק ביזת המקדש וגזרות אנטיוכוס שהיו כפיה דתית הוליכו למרד ואז , כשהיה מרד , לא רק שמתיתיהו הרג איש אחד, הרגו עוד הרבה.

זה סופם של כל הביריונים הרשעים והאלימים. מכה תחת מכה.
אתה קריקטורה של עצמך.יזהראחרונה


רוב הרבנים אוסרים ...הדסי שושה
תקראו שותים של הרב אבינר בעניין
זה יכול לגרום לנישואין בעז"היוחננוף
אם יסתייע תכונו גבוה תגיעו רחוק...
ואם תתמידו בזה גם אחרי הנישואיןיזהר

זה יכול להביא לפירוקם, כפי שמצוי בעשרות אחוזים בציבור החילוני והגויי. תגיעו מאוד מאוד רחוק.

וזה יכול שלא. זה לא הדבר היחיד שגורם לזוג להתגרש.ענבל
ברור שיכול שלא.יזהר

ובכל זאת, זה גורם משמעותי. לא רק בגידות ממש רח"ל, אלא כל התרבות ומציאות הזו.

שה' ישמור! אסור בתכלית האיסור!!!!!מתנחלת גאה!


ידידות בין בנים לבנות זה רק נישואין-וזה רבנים אמרוזית שמן ודבש

גם ככה יוצא הרבה פעמים מפגשים בין 2 המינים.

 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

ברור שצריך להשתדל להתחתןחסדי הים

עם אחת שיצאו בנים צדיקים.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולדאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חושבת שהדברים מצריכים שיח מעמיק הרבה יותרנגמרו לי השמות

כדי להבין עד הסוף מה כל אחד רוצה בעצם להגיד

כלומר לפותח עצמו או לכל אחד אחר - ממש ללכת עם הסיפור כולו והתמונה השלמה והרחבה ולהעמיק בה כמה שצריך בעולם האמיתי מול האדם איתו מדברים (שיכול להיות מהמשפחה / חברים / איש מקצוע) העיקר שהדברים יהיו מבוררים.

כל אדם הוא עולם ומלואו ובפני עצמו

וכל סיטואציה היא בפני עצמה ורחבה ושלמה

וגם הצד השני בקשר שלא מובא כאן באריכות מטבע הדברים

וגם כל מה שעולה מתוך דיאלוג ישיר

מה אתה / אני / כל אדם אומר עד הסוף

מה השני שמע, מה השני הבין,

וכן הלאה דיאלוג רגיל שיכול להיעשות בזמן אמת ובצורה עמוקה שלו רק פנים מול פנים או בשיח ישיר ואמיתי.

 

כי כך בכתיבה בשרשור זה ממש מרגישה שלא ניתן להעביר עד הסוף את הדברים / או שאי אפשר להבין עד הסוף למה השני מתכוון / או שאי אפשר להעמיק כמו שצריך בכל הנקודות בצורה רחבה ושלמה באמת.

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך