כאילו אומרים לי תאמיני שיש אלוקים אבל את לא רואה אותו בחיים. זה כמו שאומרים לי יש לי מאחורי הגב טאבלט ואסור לך לראות אותו. אולי עובדים עלי??אז אני ארצה לראות אחרת אני לא אאמין...
אם אמונה לא קשורה לשכל ואין עליה תשובה אז למה להאמין?עוד אחת!
תראי. מכירה את המשפט "צריך להאמין כאילו אין הסבריםנפש חיה.
צריך להאמין אמונה תמימה כאילו אין הסברים, ולחפש הסברים כאילו אין אמונה תמימה"
"האמונה אינה לא שכל ולא רגש, אלא גילוי עצמי היותר יסודי של מהות הנשמה, שצריך להדריך אותה בתכונתה."
עייני פה-
/Articles/Article.aspx/5005
ארחיב כשאוכל בע"V.
עייני גם פה-
זאת תשובה לשאלה שנשאלה פעם. - נוער וגיל ההתבגרות
בינתיים-
בהצלחה רבה!
אם את צריכה- תשאלי עוד. בשמחה רבה.
והייתי ממליצה לך על הספר "התבהרות"- של הרב ראובן ששון.
ושיעורים של הרב פיירמן ממכון מאיר.
וגם לחפש עוד שרשורים עם שאלות דומות...
בהצלחה!
משו בקצרההחיים דבש!
לדוג'- האם השמש תזרח מחר שוב פעם? לא בטוח. אבל אנחנו מאמינים שכן. אם לא נאמין שהיא תזרח מחר אז נחיה בפחד תמידי שאולי מחר היא לא תזרח..
אולי יפול עלי עכשיו סלע מהשמיים? יכול להיות. אני לא בטוח שלא אבל אני מאמין שלא.. אם אני לא אאמין שלא יפול עלי סלע עכשיו מהשמיים אני לא אוכל לחיות.. אני כל הזמן אחיה בפחד שאולי יפול עלי סלע..
אותו דבר לגבי האמונה בקב"ה.. אם לא נאמין שיש מישהו שאחראי על כל מה שקורה פה לא נוכל לחיות את החיים שלנו..
ודרך אגב, בטח שרואים את אלוקים בחיים שלנו, רק צריך לפתוח את העיניים, להסתכל קצת מסביב ולקלוט שאלוקים נמצא בכל מקום, ממש כפשוטו..
בהצלחה!
זה כמו שאומרים לך יש אנשים מאחורי הניקים פה בערוץדי"מ
נו.. יכול להיות שזה סתם רובוט..עוד אחת!
גם פה אני בדרך כלל מכירה אנשים שאומרים שהם במציאות.
שאלה מצויינת... אבל יש תשובהפשושון
זה שיש בורא לעולם זה ודאי פשוט! עולם כל כך מתוכנן ומורכב לא נהיה לבד
אח"כ ישנה הוכחה שה' גם שולט בעולם
הקב"ה הוכיח את עצמו בעשר המכות, קרע את הים, הוריד מן 40 שנה, הקיף את עם ישראל בעננים שהגינו עליהם מכל חיה רעה ואויבים... וכל זה היה לעיני מליוני אנשים.
האמונה שאומרים עליה שהיא מעל השכל זה בדברים אחרים.
קשה להבין איך הכל לטובה...צריך להאמין.
קשה להבין איך מי ששומר שבת מרויח יותר מאדם שלא שומר (שהוא עובד יותר)
קשה להבין איך שולחים הביתה לפני המלחמה כל מי שאירס אשה\בנה בית\נטע כרם. יש פחות חיילים... ובכל זאת מנצחים
וכן על זה הדרך...
אבל אנחנו סומכים על הקב"ה שכבר הראה את כוחו ואת אהבתו אלינו שיקיים את כל ההבטחות
אוקי, אבל מי זה ה'יצור' הזה שעושה הכל?עוד אחת!
אין לו דמות הגוף. ואינו גוף. לא נערוך אליו קדושתונפש חיה.
מי ראה אותו?
חוץ ממשה רבנו לא ידוע לנו.
האם יש לו גוף ממשי שנוכל לכנות אותו להצביע ולומר
"ז ה ה'יצור....' "- אין לו. וזה אחד מהעיקרים של האמונה היהודית.
את יכולה להסתכל בהלכות יסודי התורה .
בהצלחה!
אמונה זה כמו wi fi לא רואים את זה אבל זה מחבר אותך למה שאתהנהר המתגבר
יפה !!
נפש חיה.
ההנחה שאי אפשר להוכיח את האמונה בשכל מוטעיתאגוז מוסקט
גם אני חשבתי ככה עד שלמדתי את סידרת השיעורים של הרב ראובן פיירמן בערוץ מאיר. בשיעור הרב מסביר שההנחה שלך לא נכונה ומדבר בדיוק על מה ששאלת.
תיראי את הסידרה...
http://www.meirtv.co.il/site/content_idx.asp?idx=47701
קודם תמצאי לעצמך הוכחות למציאות הבורא.שירוש16
במקום שנגמר השכל מתחיל האמונה.
בהצלחה!
תלמדי כוזריירא ורך לבב
הוא מסביר יפה, לאט וברור.
גם הרמב"ם בהלכות יסודי תורה,ירא ורך לבב
ובאריכות והתפלספות גם במורה נבוכים.
יש לי שאלה...someone
למה שאלת את השאלה?? יש לך ספק בריבונו של עולם?? אשמח אם תעני לי ותסבירי יותר את עצמך....
אין לי ספק שהעולם הזה הוא לא מהלך אלוקי.עוד אחת!
השאלה שלי מיהו זה שמנהל את כל המהלך הזה?? איפה הוא? ולמה להאמין ב'מישהו' שהוא נסתר ואין לי מושג איפה הוא..?
סבבהאגוז מוסקט
בס"ד
לכן שוב ממליץ על לימוד השיעורים שנתתי לך. השיעורים עוסקים גם בזה:כלומר הוכחה חותכת למציאות הבורה ומה כתבת שקשה לך להאמין
האמונה כן קשורה לשכלefraim37
הרמח"ל בתחילת ספר דרך ה' כותב (פ"א ס"א) וז"ל כל איש מישראל צריך שיאמין וידע, שיש שם מצוי ראשון קדמון ונצחי, והוא שהמציא וממציא כל מה שנמצא במציאות, והוא האלוה ברוך הוא עכ"ל.
מה ההבדל בין 'להאמין' ל'לידע'?
להאמין זה בלי הוכחות. אני מאמין גם בלי הוכחות כי כך למדתי בהורי/סיפרו לי בגן וכו'.(כלומר העברה במסורת (דברי עצמי))
השלב הבא הוא לידע, שזה לעמול וליגע את השכל בהשגת ראיות לאמיתות הבורא.
האמירה שצריך להסתפק באמונה, זה משהו שקיים הרבה בבהמ"ד של ברסלב (סליחה אם אני טועה) ששם צריך לזרוק את השכל ולהדבק בצדיק וכו'.
לכאורה הרמח"ל מתנגד לגישה זו מכל וכל. בשאלתך אנו גם לומדים את הנזק של גישה זו.
אני ברסלב... וזה לא נכון מה שכתבתפשושון
רבינו נגד חקירות.. לא נגד הוכחות.
הוכחות זה כמו שכתבתי בהודעה הראשונה...
חקירות- אחרי שהקב"ה כבר כתב את מה שכתב להוכיח שזה נכון בלי לסמוך עליו..
זה על רגל אחת
אכן סליחה שטעיתיefraim37
אך עדיין לא ברור לי מה ההבדל בין הוכחה לחקירה.
וההגדרה שלך להוכחה ממש לא ניראת לי. אתה (או משהו אחר) מחליט שמשהו ברור על סמך איזה שהוא כתב יד עתיק (סליחה שאני מתייחס כך לתורה). אחרי ההחלטה שלך כבר אסור לשאול שאלות כי לדעתך זה ברור.
לדעת רמח"ל לעומת זאת האמונה לא צריכה הוכחה כי בשורשה אמונה זה לא דבר מוכח, אך הידיעה זה דבר בר הוכחה, שכן בלי הוכחה (או חקירה אם תרצה) לא תיתכן ידיעה.
אך יש גם יישוב לקושיא. מה שאתה קורא לו הוכחה לדעת רמח"ל זה אמונה.
ומה שאתה קורא לו חקירה רמח"ל קורא לו הוכחה שהיא הדרך להגיע את הידיעה.
ומכאן מוכח שברסלב מתנגדים לדברי רמח"ל שכן לדעתם עצם האמונה אמור להיות שורש הידיעה.
ספר הכוזרי לדוגמא זו הוכחה. מורה נבוכים זו חקירהפשושון
אז למה לומדים בו אם זו חקירה?נפש חיה.
הרבה צדיקים אמרו שאסור ללמוד אותו.פשושון
ביניהם החפץ חיים, השל"ה, רבינו נחמן כמובן...
כי המון צדיקים אמרו שאין בעיה לחקור.ירא ורך לבב
בחיים אנחנו בונים מגדלים.יזהר
יש קומות בסיסיות, ועל גביהן אנחנו בונים עוד ועוד קומות שמבוססות על הקומות הראשונות. התעסקות יתר עם הקומות הבסיסיות עשויה למנוע בניה של עוד קומות, ויתרה מכך, עשויה לפגוע ולהרוס קומות שכבר נבנו. אני אומר עשויה, כי זה לא מוכרח. אפשר גם להגיע בראש מבורר מספיק כדי לא להיפגע.
בגדול, ההמלצה שלי לאנשים זה ללמוד מורה נבוכים, תוך כדי הגברת לימוד של חסידות באופן סדיר גם כן, כדי לא לפגוע בחמימות הלב.
הרב דביר פעם אמר לנו שלדעתו רין שום בעיה ללמוד מורה נבוכיםדי"מ
אניכולה שתתן לי הפניה?מי זה?נפש חיה.
הגבתי ליזהר כי הוא יודע מי זה.די"מ
ומה תגיד לי שאני מרגיש שהלימוד פגע בי?יזהר
ומה תגיד לאלפי אנשים במשך הדורות שהתפקרו בגלל הספר?
הוא לא שיכנע אותי בסוגיות בהן הקבלה והחסידות חלוקה עליו, אבל הוא כן פועל קירור בנפש. אין מה לעשות.
לא יודע, תשאל אותו.די"מ
תודה. בל אני רוצה עוד התייחסות...נפש חיה.
מה הבעיה לחקור?די"מ
תשאלי אותםדי"מ
המתוייגים כדלהלן ומי שרוצה מוזמן להצטרףנפש חיה.
אין רע בחקירה, כל עוד זה בגבולות המותר.המצב חסהאחרונה
כמו תשעים אחוז מהיהדות, גם זה מחלוקת.ירא ורך לבב
ברסלב טוענים שאסור "לחקר"
ואילו הרבה מגדולי ישראל חקרו בעצמם.
נראלי שגם ברסלב לא טוענים שחקירה היא בעייתית בקטע ההלכתי, זה יותר בקטע ההשקפתי-רעיוני.
לכן זה מפריע לי.
אני עצמי משתדל לחקר מידי פעם, זה עושה לי טוב על הלב. מחכים אותי ועוד.
ד"א, המושג חקירות וכד' הוא לא מושג שיש לו בסיס מקדמא דנא, ולכן קשה לי להבין למה לא לחקר, דוקא כתוב "ודע מה שתשיב לאפיקורס" וכן כתוב בגמ' (ברייתא) בע"ז (מ"ג ע"ב) " 'לא תלמד לעשות', אבל אתה למד להבין ולהורות".
לא נכון ברסלב לא אמרו שאסור לחקור.דוס
ברסלב טוענים שמותר לחקור אך עדיפה האמונה התמימה.
ומי שמאמין בלי חקירה זה יותר טוב.
בכללי אני רוצה לומר שאכן חקירה של הדבר גורמת לפעמיים לפקפוק לפעמיים אפילו טעויות אבל עדיף לחקור ולפול ולקום וליפול מאשר להיות רובוט(והקב"ה לא רוצה שתהיו רובוטים).
וואלה חידשת לי.ירא ורך לבב
הברסלברים שבסביבתי כ"כ יוצאים נגד החקירות שחשבתי שברסלב פוסלים את מכל וכל.
את דעתי כבר אמרתי...
לכן תחקור בעצמך שלא תגיד דברים לא נכונים על מגזרים שלמיםדוס
חח תחקור..
ירא ורך לבב
דעתי ברורה לי, ולכן לא חקרתי.
אני מתכווןדוס
שתחקור מה ברסלב אומרים לפני שאתה אומר דברים בשמם. ולא התכוונתי לגבי האמונה.
את זה הבנתי, לכן היה סמיילי קורץ.ירא ורך לבב
עניתי שבגלל שדעתי ברורה לי, שאין בעייה לחקר, לא חקרתי מה ברסלב אומרים. ולא התכוונתי להגיד בשמם שום דבר.
מחילה מכבודו...פשושון
חיי מוהר"ן כד
וכמבאר בדברינו במקום אחר (לקמן תז, תיא) שבשביל זה אסר רבנו זכרונו לברכה לעיין אפילו בספרים של המחקרים הכשרים מחמת שמביאין קשיות חזקות גדולות על דרכי השם ומאריכין בקשיתם, ואחר כך רוצין לתרצה והתרוץ חלוש מאד ובנקל לסתרו. ועל כן מי שמעין בהם ורוצה לתרץ הקשיות על ידי שכל יוכל לבוא לאפיקורסות גדול, כי מבין אחר כך שהתרוץ אינו כלום ונשאר בקשיא, על כן אסור לעין בהם כלל רק לסמך על אמונה לבד. וכשבא חס ושלום בדעתו איזה קשיא בענינים אלו צריך לידע שאי אפשר לתרצה כי אי אפשר לנו לדעת ולהשיג בשכלנו האנושי דרכי ה' וכו', רק לסמך על אמונה לבד, להאמין שבודאי באמת הכל נכון וישר, רק שבשכלנו אי אפשר להבין דרכי השם, וכו'...
חיי מוהר"ן תי
ופעם אחת בראש השנה דבר רבנו זכרונו לברכה גם כן מזה מגודל האיסור ללמוד אלו הספרים המפרשים את התורה על פי דרכי המחקרים, (כגון ספרי האבן עזרא, ובפרט הפרוש הרע שעליו הנקרא מרגליות רעה, וספרי הרלב"ג שמפרסם לכל מה שכתוב בו כנגד התורה הקדושה, שחיב אדם לקרע כששומע חס ושלום דבור אחד מדברים כאלה. וכיוצא בזה שאר ספרים ההולכים בדרך הזה) אשר כל ההקדמות שלהם לקחו מאריסטו היון ימח שמו ונמח זכרו, ושאר האפיקורסים המפרסמים שהיו קצתם קדם חכמי התלמוד וקצתם בימיהם, אשר כל כונת בעלי המשנה והגמרא הקדושים שאסרו ללמד ספרי חכמות יונית היה על ספרים הללו של אלו האפיקורסים שכלם היו אז אצל היונים, וכל מקום שזכרו רבותינו זכרונם לברכה אפיקורס, כונתם על מי שנמשך לדרכיהם ולסברותיהם.
חיי מוהר"ן תז
מספרי החקירות מספר מורה נבוכים סיפר הרבה מאד כמה פעמים ואסר עלינו מאד מאד לבלי לעין בהם ולהביט בהם כלל חס ושלום. והפליג מאד בגדל האיסור, כי הם מבלבלים דעת האדם מאד בדעות זרות שאינם מסכימים כלל לדעת תורתנו הקדושה. גם אינם מאמינים בשדים אשר בכל דברי רבותינו זכרונם לברכה מבאר ההפך. בפרט כפי מה שזכינו לספרי הזהר הקדוש וספרי האר"י זכרונו לברכה והבעל שם טוב זכרונו לברכה, וכיוצא, שהם כלם מיסדים על פי רוח הקדש, ומעוררים את האדם מאד לעבודתו יתברך באמת.
על כן כל מי שרוצה לחוס על עצמו הוא צריך להתרחק מאד בתכלית הרחוק מספרי המחקרים שחברו קצת הקדמונים, כגון ספרי המפרשים על המקרא הנדפסים אצל המקראות גדולות ההולכים בדרכי החקירות וכיוצא בהם אין צריכים לפרטם.
ויש עוד הרבה מקורות...
מוחל לך.דוס
אני לא ברסלבר אבל תדייק מעט בדברי הרב שלך(שהוא רב מאוד גדול ויש ההערכה ענקית אליו) הרב אסר להסתכל בספרי מדע כדי לחקור ואפילו להביט בהם(ולפי דעתי הוא רשם את זה ל"עמך" הפשוטים, וכמובן שגם אנחנו נקראים "עמך" פשוטים, אבל רב שהוא גדול הדור וצדיק באמת יכול ללמוד). אדם שלא הביט בספרי המדע הנ"ל ושואל שאלות מה דינו??
הישאר ללא מענה??
ובימינו שאתה לא מסתכל אפילו בספרי המדע הנ"ל ואתה כבר יודע חצי מהם(המדע של פעם לא היה מתקדם יותר משל היום) מה דיננו??
אפילו אדם שיזהר מלשמוע משהו על מדע ידע חצי מהספרים האלו??
בקיצור תחשוב טוב מה אמר רבך לפני שאתה מפרסם מה הוא אמר.
ותבקש מחילה מכבוד רבך.
אני חושב שלא הבנת מה זה חקירות...פשושון
חקירות זה לבדוק האם מה שכתוב זה באמת נכון... או לחקור על דרכי הנהגת ה' לדוגמא מדוע זה עני וזה עשיר וכו'
אם כשאתה אומר "מדע" אתה מתכוון- לדעת על חיות או גוף האדם או חומרים מסויימים וכו'
אין בכך שום בעיה...
אם אתה מתכוון למחקרים שמראים שאדם בא מקוף רח"ל או גיל העולם וכו'... זה וודאי פסול!
כיון שכבר קיבלנו בתורה את התשובות...
או כנ"ל שאדם חוקר על דרכי הנהגת ה' האם כך ראוי.. ודאי צריך לסמוך עליו יתברך כי חכמתו גבהה מחכמתינו...
אז תגיד למה התכוונת ואז נבין אחד את השני...
אני לא רואה סיבה לבקש ממנו מחילה בינתיים..
תענה על השאלות ששאלתידוס
ואני יביא אותם עוד הפעם אם לא ראית אותם.
אדם שלא הביט בספרי המדע הנ"ל ושואל שאלות מה דינו??
הישאר ללא מענה??
ובימינו שאתה לא מסתכל אפילו בספרי המדע הנ"ל ואתה כבר יודע חצי מהם(המדע של פעם לא היה מתקדם מדי) מה דיננו??
אפילו אדם שיזהר מלשמוע משהו על מדע הוא ידע חצי מהספרים האלו??
הרב דיבר על התקופה של פעם שלא היה נגיש לכל אחד ספרי מדע ולא שמעו על זה הרבה ברחוב אבל היום כשאין איך להיזהר צריך לחקור כל הדין פה הוא על חקירה על ידי זה שאתה מסתכל בספרי המדע.
אבל מה נעשה שבימינו אין אפשרות ואפילו אתה שמעת על זה שיש מחקר שאומר שהאדם יצא מהקוף.
פעם זה לא היה ככה פעם לא היית שומע על זה אם לא היית פותח ספרים וחוקר.
ואת זה אסר את הרב.
והיום הכל שונה ולכן צריך להביא מענה לשאלות ואם אפשר דרך התורה מה טוב ואם לא אז אין ברירה אלא ללכת לרב גדול שלמד את התורות המדעיות מעיניים של תורה ולשאול אותו.
ואני שאלתי ויכול לעזור לאנשים על ידי זה שאעביר את דבריו אליהם.
לילה טוב.
התשובה היא ככה... בס"דפשושון
אם מדובר באדם שרוצה תשובה דווקא ע"פ חקירה או אדם שכבר הציץ ונפגע... אפשר לענות לו ע"י חקירה..
והיה מעשה כזה ע"י ר' נתן שמישהו שאל אותו איך יכול להיות שקשה רימה למת כמחט בבשר החי? והרי הוא מת ולא מרגיש.
וענה לו ר' נתן ע"י חקירה...
אבל כשאחד מהתלמידים חזר על התשובה.. אמר לו ר' נתן בשבילך זה אסור.. תסמוך רק על אמונה
אבל לכתחילה לא לעיין בחקירות ואפילו לברוח מזה... כדי שלא תגיע למצב שיהיו לך קושיות על הקב"ה
וגם לדוגמא אדם שואל את עצמו... למה חברו מצליח והוא לא וכדומה.. גם זה נקרא חקירה וצריך לסמוך רק על אמונה
יפה אז אתה מסכים שבדורנודוס
שאי אפשר להימנע מלקבל מידע על מחקרים כן צריך לענות לדור.
את דעת רבי נחמן אני מכיר.די"מ
לא הגבתי לך נשמה שלי.פשושון
חוץ מזה שבשרשור הזה אני מייצג את ר' נחמן. לא רציתי להכנס לויכוח מי צודק
אם תראי כבר לא תאמיני...תדעירות כ1
אני חושב שזה גם קשור לשכל-בוודאי צריך להבין את האמונהרחמו
מופיע בכוזרי. כדאי להסתכל בפנים. אמונה וודאית לא יכולה להיותנפש חיה.
פרי דמיון של מישהו.
אנחנו מאמינים בה' שהוציא ממצרים ונתן תורה והתגלה לעיניים של עם שלם
[אם לא ראו בעיניים- לפחות קולות, ברקים וכו'... משהו עוצמתי ביותר! כתתוב על זה "ויחרד כל העם אשר במחנה"!]
ונתן לו תורה
שלפיה אנחנו חיים
גם היום.
גפם בבפרטים הקטנים של היומיום.
וואלה באמת...איש חשוב
וואלה אני שאלתי את עצמי את השאלות האלה והגעתי למסקנה שאני מאמין משתי סיבות 1. מסורת-אם נשמרה מסורת כל כך ארוכה ובאו מכל מיני מקומות עם כתבים זהים כנראה יש פה משהו 2. רגש-אולי זה לא כל אחד יכול להגיד אבל אני וואלה מרגיש שיש אלוקים(בכלל לא בקטע הדוס שמדבר מעל כולם אני ממש לא האיש הזה) עובדה תנסו לדבר איתו תראו איך הוא עוזר לכם ואז מרגישים אותו...
"האמנתי כי אדבר"- ע"י הדיבור- בפה- מוציאים - מבטאים את האמוננפש חיה.
בפיך- ובלבבך- לעשותו [=מצוות מעשיות]
סודי...!רותי גלדר
יהודי צריך להאמין שכל שניה שהוא חי זה בזכות הקב"ה שברא אותו.
ואם ה' ברא לך את היצר הזה תנסי לעבוד עליו.
ה' מעמיד בניסיון רק אם הוא יודע שאותו בן אדם יצליח לעמוד בו.
בהצלחה בהמשך.
טבע האדם הוא להאמיןטוביה2
את יכולה לראות שכמעט כל האנושות נחלקת בין מאמינים למאמינים שלו -- כמעט אף אחד לא אומר "אני לא יודע"
בלי להכנס להגדרת ה' ברור שמציאותו היא לא כמו חפץ עם כיפה לכללי המרחב והזמן ולכן הדוגמא שלך לא רלוונטית זה כמו השאלה האם ניתן לעשות X או לא, ולא כמו השאלה על מיקום
עצם הבנה הזו מפשיטה את הדיון עצמו
נכון. לכן אין שום חובה להאמין.anonimi g
בשונה מידיעה.
לא כתוב בתורה להאמין. וכל אמונה זה לעבוד את הדמיון שאדם יוצר וקורא לו א-לוקים.
כתוב בתורה להאמין. כתוב ואהבת את ה אלוקיך... אם הוא מצווהעוד אחת!
הרמב"ם פוסק שחובה לדעת שיש "מצוי ראשון" ז"א שיש בורא שמשגיחירושליםםםםם
הבורא זה לא "מישהו שמנהל את העולם " בלבד.
כל המציאות היא אלוקות רק בהסתרים. היום גם במדע יודעים שכל דומם מורכב מחלקקים זעירים שזזים מהר ולכן זה נראה דבר מוצק. ללא כח מחיה תמידי אז השולחן שלך בבית יתפורר לכמות חומר מזערית .
בנוגע לידיעה , יש מספר דברים שמגיעים לידיעת ה' . יש מסורת של מליוני אנשים על מעמד הר סיני. יש גם הוכחות שכליות שלא נכתוב פה . וגם אנשים שעברו מוות קליני ומספרים . יש אחד למשל שהיה מדריך במדרשיה( זה סוג של ישיבה תיכונית שלמדתי שם פעם ), הוא נפצע בתעונה ועבר מוות קליני , וכבר התחילו לדון אותו בבית דין של מעלה . דרך אגב יש גם קטע מוקלט שיוסי שריד מספר על ממות קליני שהיה לו בזמן שנסע ברכב עם אשתו. הוא אומר שם שזה סותר את הדרך שלו , אבל מה לעשות , גם הוא עבר מוות קליני וראה את עצמו מעל הגוף שלו .
אין קשר בין אהבה לאמונה.אבני גזית
אמונה היא דמיון. היא פרי יצירה של האדם. פרי מחשבתו. הוא מאמין שאותה צורה שהוא מצייר קיימת. והוא קורא לזה אלוקים.
ידיעה זה פרי הכרתו של האדם מהמציאות. הסקת מסקנה מתחייבת מהמציאות. ללא קשר לאל עצמו. שאין לו גוף ואין לו דמות בגוף.
לא נכון.יזהר
צריך אמונה ברמה של ידיעה.
יזהר אתה יכול להבהיר יותר את זה?^נפש חיה.
זה מבואר בספרים. אני לא זוכר בדיוק.יזהר
ולצערי אין לי פנאי לחפש הפניות מדוייקות.
"המילה הבילתי מובנת לי ביותר היא אלוקים ודווקא משום כך היא מרעיה123
(הרב נריה זצ"ל)
אפשר לראות את ה', רק שדרגי את המכשיר שלך!מומין אמא
בטח אפשר לראות את ה', אבל כמו שאי אפשר לראות סרטים בנוקיה c2 כי הוא פרמיטיבי, כך גם השכל הוא דל ופרמיטיבי מכדי לראות בו את ה'.
כתוב (בזוהר) לית מחשבה תפיסא ביה כלל, אבל נתפס הוא ברעותא דליבא.' ובעברית- אין המחשבה משיגה (תופסת, מבינה) אותו (את ה'), אבל ברצון הלב כן אפשר להרגיש ו'לראות' את ה'.
בספרי חסידות כתוב שכל מה שאפשר להוכיח בשכל- אפשר להוכיח בשכל גם את ההפך. המחשבה שלנו מוגבלת והדבר הכי ברור הוא שלא נוכל להבין את מי שיצר אותנו כמו שכיסא לא יכול להבין את הנגר. אדרבה זה כבודו של ה' שנדע שגבהו דרכיו מדרכינו ומחשבותיו ממחשבותינו.
אבל ברצון שבלב אפשר להרגיש את ה', ה' התגלה לאבותינו לא ע"י שהבינו אותו בשכלם, אלא מפני שרצו ברצון חזק לדעת מי עומד מאחורי כל הבריאה ואיך לעבוד אותו.
וככה צריך כל אחד לומר לה', אני לא יודע עליך כלום, לא מבין אותך ולא מרגיש אותך אבל אתה ודאי נמצא מאחורי כל הבלאגן שיש פה ומאחורי כל היופי והטוב שיש פה. אני ממש חייב חייב חייב להכיר אותך ולהבין מה אתה רוצה ממני, פתח לי בבקשה את הלב להרגיש אותך!
בהצלחה!
תכלס כל מה שפה בכלל לא משכנעעשו יכין
אני גם לא טוב בהסברה אז הכי עדיף זה ללכת לרב או באמת לשמוע שיעורים בנושא.
כל החיים שלנו הם מלחמה על האמונה הבסיסית של השאלה אם אנחנו צודקים או טועים לפעמים נדמה שלא שהכל שטויות ולפעמים כן מאמינים באופן שלם(יש אנשים שפשוט מתעלמים מהשאלה), הבעיה העיקרית היא המרחב הענק שנדרש ממנו להבין או לפחות לנסות ואת זה עושים דרך לימוד תורה על כל גווניה לא רק הרב נחמן או הרמח''ל אלא כולם. התורה היא גם הדרך הכי טובה לאמונה כי היא מפיצה אור פנימי שקל להתחבר אליו וכל אדם מתחבר לחלק אחר, בתורה רואים את נוכחות ה' והנחייתו בכתיבתה ואת האלוקות שנמצאת בתוך כל רבדיה. זה נכון לפחות בשבילי מקווה שיעזור לך.
כולנו מתמודדים עם השאלה שלך ביום יום חלק יותר וחלק פחות, אבל כולם צריכים לעשות חשבון נפש בעקבותיה כל הכבוד לך על האומץ(להרבה אנשים הרבה יותר קל להתעלם מהשאלה הזו) בלי שאלות כאלו לא נוכל להתקדם. אשרייך

דבר ראשון אמונה היא לא רק רגש.דוס
הקב"ה רוצה שתבני שהוא קיים בשכל אבל אחרי שחקרת את זה וגילת שאלוקים קיים הוא רוצה שתאמיני בו רק דרך הרגש.
לא בגלל שאת יודעת שהוא קיים כי חקרת אלא בגלל שאת יודעת שהוא אוהב אותך ורוצה רק טוב בשבילך.
ובגלל שהנחת יסוד שלך שהאמונה לא קשורה לשכל וגם ההנחה שלך שאין עליה תשובה הן מוטעות את שואלת את השאלה הזאת.
ומפני שכל אחד מגיע עם רמת אמונה אחרת(נגיד יש כאלו שלא מאמינים שיש אלוקים בכלל ויש כאלו שמאמינים שיש אלוקים אך לא יודעים איזה דת נכונה) ולכן אני לא אענה לך פה על זה.
לכן כל מי שיש לו בעיות באמונה מוזמן לדבר איתי בפרטי ואני אשתדל לעזור לו.
גם אדם שאין לו קשר ליהדות שזוכה בפייס ב50,000$אבני גזית
האדם מצווה "והיו הדברים האלה על לבבך"
שזה לא יהיה על דל שפתיך, שתאמר בפה ותוזיז את מיתרי הקול ללא הבנה, אלא תבין ויתיישב בלב. על ידי הכרה והסקת מסקנות מהמציאות.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
את יכולה להפסיק להספיםנקדימוןאחרונה
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






