מכירים את זה שההוא מהעברחלושששש
מתקשר ומציע לנסות שוב למרות שהובהר שנגמר...
כל כך מעצבן! במיוחד עם הקושי של הלבד..את יודעת שלא מתאים ופתאום בא מישהו כאילו להפר את הלבד הזה מצד אחד כ"כ קוסם ומצד שני- לא מתאים!
גם אם ענית שלא, הלבטים שוב מתעוררים בין אם תרצי או לא..איך מסלקים את זה?..אוףףף
למה לעשות את זה בכלל??
חח מוכר ..משיח בן דוד


למה לעשות? רק משער: הזמן עבר, שניכים גדלתם, עברתם הרבהותן טל

ואולי עכשיו מה שהיה לא מתאים לך בעבר, כן יתאים לך עכשיו  - זה אל דבר רחוק ודבר שקורה הרבה (ותאמיני או לא - גם מתחתנים מהיכרויות כאלו. אישית מכיר  לפחות חבר אחד שהתחתן עם מישהי שיצא איתה, נפרד ממנה, ואחרי שנתיים יצאו שוב והתחתנו. נשואים באושר).

 

אז אין צורך לפסול את זה על הסף ולהחליט באופן מוחלט שאין שום סיכוי שזה יקרה עם מישהו, ובטח שאין לתמוה למה לעשות את זה בכלל - לעשות את זה כי כן יכול להיות פוטנציאל.

 

את לעצמך - מעולם לא חשבת על אף אחד שחתכת אותו/הוא חתך אותך - לאחר זמן מה (אפילו שנים) שאולי בסוף זה כ-ן יכול להתאים? לא קרה לך בכלל?

פרקתי..חלושששש
מבינה ..
לאלה שאולי חתכו אותם יהיה קצת יותר קשה להזדהות. לחתוך זה גם קשה במיוחד אם ההחלטה התקבלה אחרי לבטים לא קלים..וקשה שמחזירים אחורה אחרי התקדמות הלאה מתןך הבנה שלא שלא נכון ולא מתאים למרות הקושי.

חשבתי שיש איזה מוסכמה חברתית ( שאולי לא אומרים אותה בקול) שמי שצריך ליזום ניסיון חזרה זה הצד החותך ולא הנחתך..
אז לא, אין מוסכמה כזאת. דבר שני - תחשבי על זה:ותן טל

למה שדווקא לצד החותך יהיה "מותר" לשיטתך, ליזום ניסיון חזרV? אחרי שהוא העליב ופגע בצד השני וחתך אותו, "Zרק" אותו - פתאום יהיה מותר לו ורק לו להחליט שבעצם הוא "נותן צ'אנס נוסף"? לפי הדרך חשיבה שדומה לשלך - אני הייתי אומר שבהחלט ם כבר אז בטח שאסור גם לו, ויותר מאשר לצד השני... מי שחתך - אין לו פריווילגיות יתר בגלל זה.

 

אם אפשר ליזום ניסיון לחזור - שני הצדדים יכולים לעשות את זה. ואם אי אפשר - אז לשני הצדדים אי אפשר.

 

ובהנחה שאני מבטל את האפשרות ש"אי אפשר" כי זה הזוי ולא נכון - הרי שלשני הצדדים זה "מותר". אין פריווילגיה מיוחדת לצד החותך, ואם הוא "כועס" על זה שנחתך שהוא "מעיז" להציע שוב - אז שבעצמו לא יעיז אף פעם להציע גם לכזה שהוא בעצמו חתך (או חתכה) לחזור - כי אז הוא מגלה בזה צביעות, כאילו לחותך יש פריווילגיה יותר מלנחתך לחשוב על אפשרות לחזור. ואין לו.

ברור ש-חלושששש
לצד החותך אין שום פריוולגיות יתר. ברור.
וזה שאדם חותך זה לא אומר שהוא הצד הפוגע. לא התאים, מה לעשות? להמשיך בכח?למה החותך מצטייר בתור הרע בסיפור?? לחותך יכול להיות מאוד מאוד קשה, הוא גם צריך להתמודד עם ספקות, לסטים, זכרונות..
מאוד מאוד הגיוני שדווקא הצד החותך ולא הנחתך יהיה זה שיזום חזרה כי הוא זה שהפסיק את הקשר, כי לחותך לא התאים ורק החותך יודע אם עכשיו כן יתאים או לא. זה כמובן לא אומר שהנחתך יסכים לחזור בהכרח.
אבל רק ככה יש סיכוי הגיוני וסביר שהקשר יוכל להתחדש ולהמשיך כי השינוי בקשר לעמדה כלפי הקשר צריך לבוא מצד החותך ולא הנחתך, כי הנחתך כן רצה את הקשר ..




זה לא אומר שלצד הנחתך אין אפשרות לעשות את הבדיקה הזאת.ותן טל

אחרי הרבה זמן, כששני הצדדים כבר לא מה שהיו בדיוק בעבר - מותר לבדוק אופציות שפסלת/שפסלו אותך בעבר, ולבדוק עם עצמך האם לדעתך יש אפשרות שנייה.

 

להפסיד לא מפסידים מזה - את תמיד יכולה להגיד לו לא. להרוויח, כן אפשר.

 

ואם את בעצמך מכניסה לכאן את העניין של "זה לא הוגן, הוא גורם שוב למחשבות...אוףף.... - אז ייתכן שבעצם את כן מרגישה שאולי כן יש קצת אפשרות וזה מה שמעצבן אותך - ואז את צריכה לבדוק את עצמך למה זה מעצבן אותך, ולא להפיל את זה עליו.

 

הוא עשה דבר לגיטימי בכל קנה מידה. לך יש את כל הלגיטימציה להגיד לו שזה לא מתאים לך, וזהו. מעבר לכך אם יש לך קשיים משל עצמך - סבבה, אבל אל תפילי את זה עליו. (ואני לא מדבר כאן על מטרידן סדרתי שאת אומרת לא "לא" ואז כל יום הוא מתקשר ומנג'ס...אלא כמובן על משהו ראוי והגיוני...)

אהה.חלושששש
כתבת "שלהפסיד אין מה להפסיד.."
אז זהו, זה בדיוק ניסיון הפריקה שלי שאתה עכשיו בולם לי אותו..
אתה כאילו אומר שבגלל שאני הייתי במקרה הספציפי הזה החותכת אין לי מה להתבכיין?? ;(
אז זהו, זה גם יכול להיות מאוד קשה!
לא קשור. זה לא קשור מה היית או לא היית.ותן טל

 

אני רק אומר ש(לדעתי, בסדר. בכל זאת מדובר כאן בפורום שאנשים עונים על פי דעתם..) אין היגיון בלטעון ש"אסור לו לעשות את זה" "למה הוא עושה את זה" - הוא עושה את זה בטח לא כי הוא שונא אותך (אלא אם כן הוא משוגע) אלא כי הוא אשכרה חשב שזה יכול להתאים. אז אפילו אם את לא חושבת שאתם מתאימים - זה אמור להחמיא לך שבנאדם אשכרה השקיע פעם שנייה מחשבה בכך שאולי את יכולה להתאים לו - ובהנחה שלא מדובר בפושע/כופר/חילוני אוכל טרפות וכו' - זה לא "Vכי נורא" שיש.

 

זה שזה כואב לך, עם כל הצער- את צריכה לבדוק בתוך עצמך למה זה כל כך מפריע לך. למה מפריע לך שאדם חושב שאת יכולה להתאים לו, ושאפשר לבדוק שנית. האם זה בגלל שהוא עצמו בחור נורא ומגעיל ואז את מזדעזעת מכך שהוא בכלל מעיז "להתחיל" איתך שוב, או שזה בגלל משהו אחר שלא בהכרח קשור בו...

 

"להפסיד אין מה להפסיד" - כן, אני עומד בדעתי זאת - את יכולה להגיד לו לא. את והוא לא תצאו שוב ושלום על ישראל. לא "הפסדת" כלום. לעומת זאת אם תחליטי לצאת איתו שוב, ונניח תיאורטית ששהייתם מתחתנים - היית מברכת את אלוקים ואותו על כך שלא הקשיב ל"מוסכמה החברתית" המטופשת שלטענתך קיימת לפיה "לנחתך אסור להציע שוב".

 

לך כחותכת (אם חתכת) מותר להציע לצאת שוב, ולא (כנחתך) מותר להציע לצאת שוב - ולשניכם מותר לסרב, ולהמשיך הלאה. ושלום על ישראל.

לא אמרתי שלנחתך אסור להציע לנסות שוב,חלושששש
מוסכמה הכוונה יותר מקובל, הגיוני, מתקבל על הדעת שהיוזם יהיה החותך. מותר גם לנחתך ,אף אחד לא אסר.
לגבי ההפסד-
החיים בד"כ הם לא שחור או לבן, יש מצבי ביניים. הרוב הוא מצב ביניים. יכול להיות אחד/אחת שמתאימים קצת או קצת יותר או די הרבה ולא מספיק וכו' לכן הגיוני שכשמעוררים קשרים מהעבר שקבלת החלטה שהם לא מספיק מתאימים כדי להמשיך ויחד עם זאת תיאןרטית אפשר להתחתן עם הרבה בני זוג פוטנציאליים אם עושים עבודה נכונה מבחינת מידות וסבלנות.אז זה יכול להיות קשה וקצת מעצבן שמחזירים אותך אחורה ללבטים מהעבר למרות שהמסר היה ברור כדי שלא יהיה מקום לחוסר הבנה . קשה להבין את זה??זה אומר שהבעיה אצלי? נראה לי נורמאלי..
זה שזה נורמאלי לא אומר שהבעיה לא אצלך.ותן טל

גם בעיה יכולה להיות דבר נורמאלי ולהיפך....

 

אבל לנסות להפיל את האשמה על הצד השני "למה עשית את זה.." - זה בהחלט לא נורמאלי, לדעתי. זה היטפלות סתם לאדם שלא בחר מרצון לעשות לך משהו רע, ומעולם (כנראה. כמובן אני לא מכיר אותך..) לא רצה להזיק לך. 
המסר היה ברור - נכון, היה ברור אבל יחסית לאותו זמן. אם עבר זמן, ויש מקום למחשבה שאולי משהו השתנה - אז כן הגיוני שהוא ישאל שוב, אולי, אם בכל זאת יש מקום... - ואם מבחינתך "אין מקום לחוסר הבנה" בפעם הראשונה - אז פשוט תגידי את זה שוב בפעם השנייה ושלום על ישראל.

 

לא קשה להבין את זה שקשה לך - קשה להבין את זה שבגלל שקשה לך את בוחרת להאשים את הצד השני בזה. הוא לא אשם בזה שקשה לך, במחילה... וסליחה שאני מכאיב אבל אני אומר את האמת שאני מאמין בה...

באמת תודהחלושששש
בזכותך גיליתי שיש לי בעיות שלא ידעתי על קיומן..מה, אתה רציני?
אז מי מעורר את לבטי העבר אם לא הוא?
אני לא האשמתי אותו. לא אמרתי לו "למה עשית..?". אולי הוא התלבט במשך זמן מה ועכשיו אחרי ששאל וקיבל תשןבה הוא נפטר מהלבטים שלו והעביר אלי. אז כן, זכותי להתעצבן קצת.
. להתעצבן בהרגשה, לא בהטחת האשמות. מותר, לא?
כן אני רציני. וזה לגמרי היה נשמע שאת מאשימהותן טל
את הבחור הזה במה שקורה לך כשהוא מציע הצעה לגיטימית לגמרי. אין שום מקום "להאשים" זה כל מה שאמרתי. ואם לא התכוונת להאשים, ובכן, מההודעה שלך לא השתמע ככה. היה נראה שלפחות בהודעה את נופלת על הבחור חזק "למה הוא היעז לעשות את זה" כולל מה שאמרת על ה"מוסכמה" וכו'.

וסליחה שאני חריף.
היא לא האשימההרוזן!
היה לה קשה עם ההתעוררות מחדש של כל העניין, וזה הפריע לה. באופן טבעי, היא הרגישה כעס כלפי אותו אחד, שמכיוון שזה טבעי להרגיש כעס כלפי אדם שגורם לך להרגיש קושי...
זה לא אומר שתישאר לה קפידא עליו, אפילו. היא כעסה על זה שנגרם לה צער, והוא פשוט היה במוקד הצער...
וכמובן, היא טעתה לחשוב שיש מוסכמה כזו. אני מסכים שזה אכן לא נכון שיש מוכמה כזו, אבל זו טעות לגיטימית... ומתוך הטעות שלה, זה הפריע לה יותר.
לגיטימי שיפריע לה, לגיטימי שהוא יהיה במרכז הכעס. שום דבר לא אישי פה...
(לפותחת, תקני אותי אם אני טועה...)
הבנת נכון. תודהחלושששש
אם זה לא היה ברור.. פרקתי מה שאני מרגישה..חלושששש
ברור שאם הבחור היה מישהו שהייתי מעוניינת בחידוש הקשר איתו הייתי שמחה אם היה יוצר קשר בשנית . אני לא נגד יצירת קשר ובדיקה חוזרת אם יש רצון לבחון אפשרות התאמה .
יש שמצפים ומייחלים לזה,
יש שלא.
בס"כ תיארתי את מה שאני מרגישה וחושבת בקשר למקרה הספציפי הזה שלי שלווה קודם קבלת ההחלטה בלבטים וקושי.

חשבתי שתהיה יותר אמפטיה..לא נורא..
בסדר. אז אני מצטער. כי באמת שמההודעה שלך היה נשמע שאתותן טל

"תוקפת" את הבחור, ולא מבינה "למה הוא עשה לי את זה" (אם אני מתרגם את מה שכתבת להבנה שלי...)

 

ואז, באמת, זה לא עניין של אמפטיה, אלא התקוממתי על כך שלכאורה "נופלים" על הבחור המסכן.

 

אם את מבינה אותו ומבינה את זה שזה לגיטימי מבחינתו לעשות את זה, ואת רק קשה לך באופן אישי עם זה, אבל את לא מאשיהמה את הבחור - אז סבבה. הכל טוב... (כלומר, חוץ מזה...ובעזרת ה' הקושי יעבור. אפילו לפני שתצאי עם מישהו אחר, אבל מקסימום כשתמשיכי לצאת, זה מאליו יעבור)

זה בסדר..חלושששש
הבנתי שתפסת את הצד של המציע . אני גם מבינה..
אם למשל הוא היה פותח שרשור שמתאר את האכזבה מכך שהציע ונדחה בסבירות גבוהה רוב התגובות היו תגובות של חיזוק והזדהות ואולי גם אמירות שהיא לא שווה את זה וכו...כנראה שגם אני הייתי מגיבה ברוח הדברים האלה .
רובנו נמצאים פעם בצד החותך ופעם בצד הנחתך.. זה לא נכון שהנחתך הוא בהכרח "המסכן" והחותך "הרע".
נראה לי שמי שחושב שככה זה בהכרח טוב שיבדוק את עצמו ( חלילה אני לא מפנה את זה אליך אישית, בכללי..)
צריך גם להבין...הרוזן!
וכדאי להיות ברורים מאוד, כשחותכים. זה עלול לחסוך דברים כאלה.
ק"ו אם מישהו ביקש לחזור ולא שייך, להיות ברורים. אחרת העניין עלול להמשיך להישאר בראש, "אולי לא הסכימה רק כי...", ו"אולי אחרי כך וכך ובתנאים כאלה וכאלה זה ישתנה...". אז יעזור להיות ברורים.

והכאב מובן... אם תנסי להבין את המקום שלו, שהוא מרגיש שעליו לפחות לנסות - אולי יקל יותר... רק ניסה.

אין מוסכמה שרק החותך יכול להציע שוב. וביחס למה שעלה פה, בוודאי שאין מקום למשחקי כבוד הפוכים, של "הוא חתך ופגע, אז למה שתהיינה לו פריווילגיות?"
זה לא עובד ככה. זה נישואין, זה רציני. אין מקום לאי-נעימויות או לשמחקי כבוד... צריך להגיע להחלטות הנכונות.
כל מי שנכנס לקשר יודע שזה לא בהכרח ייגמר בנישואין, ולא בהכרח מצידו. צריך להבין את זה, ולהשתדל שלא להיפגע. כמו כן, אם מגיעים למסקנה שיש צורך לסיים, אז עושים את זה. אין מקום לאי-נעימויות. זה ה"משחק" של היכרויות, וצריך לעבור אותו כדי להתחתן.
אז לפחות לעשות את זה בשמחה.
האמת זה תמיד היה נראה לי קטע מוזר...צ'ילי מתוק
נכון שיש הסברים למה כן, אבל זה עדיין היה נראה לי מוזר...
ואיכשהו זה קרה לי עם 4 מתוך 5 שיצאתי איתם! ודווקא היחיד שהייתי מוכנה לחזור לנסות - לא...
והקטע היותר מצחיק, זה ששניים התקשרו אחרי שהתחתנתי...
הופה...את בעצמך כתבת שכן היה אחד שהיית מוכנה לחזור...ותן טל
אז אולי תביני למה זה בהחלט לגיטימי לשאול ולבקש את זה.

אנחנו לא בני אדם סטטיים אלא דינמיים, וכל מקרה הוא שונה, ככה שלקבוע שמעשה כזה הוא "לא יעשה" זה לא הכי ראוי...
א. לא אמרתי שזה מעשה שלא יעשה- אמרתי שזה מוזר...צ'ילי מתוק
ב. אמרתי שהוא יהיה היחיד שהייתי חושבת לחזור, הכוונה שיש איזשהו סיכוי קלוש... לא שרציתי לחזור! עם השאר אפילו זה לא היה.
אפשר לעשות את זה-רק אם את יודעת שדחית בזמנותל אורות

בשל סיבות לא קונקרטיות או נסיבות משתנות שהשתנו. אם דחית על סיבות מהותיות שדורשות שינוי ממך או ממנו או משניכם וזה לא התחולל השינוי הנדרש-זה באמת לא כדאי.

איכס קרה לי השבוע.מקרוני בשמנת
ואז פגשתי איזה בן שאני מכירה מהקו, חילוני, שכתב לו הודעה חדה וחותכת, שלא יעיז להציק לי שוב.

לא באמת התעוררו לבטים. סתם ברגעים של בדידות, הצומי קסם לי ולא מיהרתי להבהיר שזה בכלל לא מתאים..
אם הוא לא מטריד אז מה הבעיה?ה-מיוחד


איך מסלקים את זה?...יוני
יושבים עם דף ועט וכותבים פרטים של חוסר התאמה בינכם...
בעיקרון לבקש/לשאול/לברר בנימוס זה מאוד לגיטימי.אלעזר300

רק אם היתה הבהרה (מיד, או אחרי כמה פעמים) שהוא מעיק עלייך ושאת דורשת ממנו בתוקף שלא ייצור קשר איתך יותר, מכאן והלאה אין לו רשות לנסות שוב. אמנם ההבהרה הזאת היא צעד מאוד מאוד לא נעים (וחשוב להיות מודעים לזה) אבל לפעמים היא באמת נצרכת.

כי דברים ואנשים משתנים ולפעמים חושבים שיש סיכוי אחרי זמן מ..~א.לאחרונה
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנותאחרונה
זה סביב ישיבת מיר?
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך