(נכתב בעקבות התקופה והיחס האוהב למדינה באופן מוגזם שנובע בן השאר מדברי הרב קוק)
הרב קוק הוא האלוהים שלכם?הנביא?המצב חסה
(נכתב בעקבות התקופה והיחס האוהב למדינה באופן מוגזם שנובע בן השאר מדברי הרב קוק)
לאדנאויא12345
מדינת ישראל, היי שלום. זהו שיר פרידה - נסיונות פעילים
הוא נלקח רק בתור דוגמא לרב שדיבר על מדינת ישראל בתהליך הגאולה.
אם אני מסכים עם רב זה אומר שהוא האלוהים שלי?עשו יכין
חשבתי שלכם יש כבוד לרבנים...
עוד אומרים שבדורנו אין ע"ז...צעיר רענן
כל אחד הופך את הרב שלו לאלוהים, בכך שאי אפשר בכלל לחשוב על אפשרות לשאול שאלות.
הרבנים הם צדיקים עצומים, כמו שהשמש והירח זה יצירות מופלאות של הקב"ה,
רק שיש כמה קו-קו-ים שהחליטו לעשות אותם אמצעי...
לא, אבל הוא חכם מאד מאד גדול!! שידע ״קצת״ יוצר ממךרחמו
אבל הוא היה חכם גדול שעיין בדבר עם הציונות החילונית וראה בה הרבה יותר ממה שאנו רואים. ובשביל זה הולכים אחרי פסיקותיו והשקפותיו-שהאיר לנו את הדרך.
וסתם שאלה, האם החכמים בתלמוד היו אלהים? או נביאים?
התשובה היא שלא היו נביאים אבל היו אנשים קדושים שהבינו יותר ממה שאנו מבינים-ובשביל זה הולכים אחריהם-אותו דבר גם היום יש לנו חכמים שאנו הולכים אחריהם!
אענה לך פה גם על דברים בשירוש השניצעיר רענן
יש הבדל מהותי בין פסיקה מחייבת - התלמוד התקבל כדבר פסוק, מכוח כל ישראל.
דברי הרב קוק לא קיבלו תוקף מצד כל ישראל - לכן לא מחויבים לשמוע לו (אולי בדיוק להפך, כל ישראל יצאו נגדו, אבל זה לא מכריח שהוא טועה).
זה סוגיות הלכתיות, חבל לדון עליהם ככה על פארש.
מה צריך לעשות?
להתפלל לגאולה שלמה, להקמת סנהדרין, גאולת התורה. (כן, התורה בגלות).
לא אמרתי שצריך לשמוע לרב קוק ע״ה אבל אני מנגן עלינו שהולכיםרחמו
הקראים התחילה בזמן הגאונים כשהם אמרו שצריך לשמוע לחכמים (חכמי התלמוד) והם אף פעם לא שמעו על דברים כאלה! אז אמרו שאנחנו יהיה קראים ונדבוק רק במקרא וכו׳
והקראים פעם היו 1/3 מישראל. אז לא כל קיבלו את התלמוד.-אז עכשיו אנו מבינים שצריך לשמוע לחכמים -בין בזמן התלמוד בין עכשיו.
ואם אתה לא שומע לחכם (ועוד לא היגע לרמה של חכם)-אז אתה קראי!!- אתה צריך לשמוע לחכמים!
עפת על הקטע של קראים אה?צעיר רענן
באותה מידתיות של דמגוגיה אני יכול להשוות אותך לנוצרים, האמינו רק באהבה, חיבור עם הרשעה וכו'.
והם עקפו בסיבוב את הכמות של הקראים.
אוקיי, אז גם בשביל זה צריך לשמוע לחכמים-כדי שלא נהיה נוצריםרחמו
עזוב, עדיין עקר.צעיר רענן
אנחנו לא משדרים על אותו גל.
יכל ישראל לא יצאו נגד רב קוקרחמו
המצב חסה תפסיק לזלזל במי שזה לא אתה-אל ההרים
המצב חסה דבר יותר בכבוד לרבנים ולשיטות אחרות, ישנם גדולי עולם שהולכים לפי תורת הרב. תפסיקו לזלזל בכל מי שהוא לא נוער גבעות,
ישנה הערכה גדולה למסירות שלכם לארץ ישראל אך לא כל אחד חייב להסכים איתכם , תתחילו לכבד ולא לחשוב שכל אחד שלא ממכם הוא שבכניק מתועב ושכל מי שמאמין במדינת ישראל הוא רשע...
איפה זילזלתי ברב קוק?המצב חסה
יש לי ראיה לקויה?
אני דיברתי על אנשים שהפכו אותו לענ"ד לאלוהים, או לפחות לנביא.
עם כל הכבוד לראיה הנרחבת שלו בכל ענין וענין עדיין אי אפשר לעשות ממנו אלוהים ולא נביא.
העובדה היא, שמי שמקטלג אנשים על פי המראה שלהם ולא על סמך מה שהוא יודע עליהם בבירור זה אתה ולא אני.
לא אלהים, אל תסחף..אבל בהחלט אדם שראה וצפה את המציאות.יהודה פ.
הרב קוק לא המציא שום דבר, הרצי"ה אאל"ט אמר שכל דבר של הרב קוק מבוסס על מקורות.
כן, הרב קוק הוא האיש שגילה ופיתח את תורת א"י שנשכחה בזמן הגלות והחזירה, ידע להתמודד עם בעייות הדור שלו ושל מה שיהיה, ידע לשים את האצבע ולגלות את נקודות החולשה שיצטרכו חיזוק, ובעצם האיר עיניים לאפיקים שכלל לא עסקו בהם.
אז בהחלט הוא הדמות המייצגת והמובילה והמנהיגה את ציבור רוב הדתיים לאומיים(רובם יצאו מהרצי"ה ותלמידיו), יש ויכוחים נקודתיים על דברים אבל ברוב הדברים יש הסכמה. כן, הוא האדם מבחינתי שידע מה יהיה וראה את התהליכים שהולכים לקרות ואנחנו הולכים לאור תורתו ומנסים ליישמה בענייני היומיום.
תגובההמצב חסה
אתה מדבר בעיקר על דברים נפשיים ומעט על דברים לאומיים.
שים לב שיצרת פה תלות ברב קוק בגלל שהוא ידע למצוא את "נקודות החולשה שיצטרכו חיזוק".
אם תסתכל בצורה שטחית לחלוטין על דברי הרב קוק, מה אתה יכול להגיד שהוא צפה להיום?
איזה דברי הלכה\יחס למדינה בדגש על מדינה במצב הזה, אתה יכול להגיד בשמו?
על כמה דבריו הם רלוונטים כאשר המציאות השתנתה מהקצה לקצה?
אתה מבין את השאלה שלי?
נ.ב.- אחד הדברים שגרמו לי לשאול את אותה השאלה האקטואלית ביחס לרב קוק, היה תשובה של הרב גורן
כששאלו אותו אם יהיה מותר להרביץ לחייל שמגרש אותך מביתך, תשובתו היתה שדבר כזה לעולם לא יהיה.
אני לא זוכר את שם הספר אני רק זוכר שקראתי אותו מזמן בבית מדרש בישוב עמונה.
אף פעם לא מסתכלים בשטחיות..יהודה פ.
בנוסף לזה יש את הרצי"ה, שגם הוא ניתב דרך תוך כדי הקמת המדינה ולאחריה. גם לו יש מה לומר..
אתה קורא לזה תלות? לא יודע. יש את הכיוון שהוא נתן ולאחריו יש דעות לכאן ולכאן למה הרב התכוון.
גם היום בקרב ממשיכי הרצי"ה יש מחלוקת, אבל אני כן חושב שהוא התווה דרך שרובם הולכים אחריה.
האמת שאניו דיברתי יותר על הרצי"ה, כי אביו הוא יותר מורה דרךהמצב חסה
לפני הקמת המדינה כך שהוא לא יכול לדבר על דברים שהם אקטואליים להיום אלא אם כן אתה מקשר אותם בדרך זו או אחרת..
תראה אתה אומר שיש מחלוקת בין התלמידים, אני שואל אותך מה הוא כותב שיש עליו מחלוקת
אתה מקטין את הרב קוקזקוק לגאולה
אתה אשכרה מאמין שהוא לא חידש כלום? אמת שאולי רוב כתביו מלוקטים מספרים רבים (הרב הנזיר העיד על עצמו שהוא בקי ב900 ספרי אמונה, ואמר שזה עוד כלום לעומת הרב קוק), אך זה עדיין משאיר נתח הגון שהוא מן הסתם חידש מעצמו.
אני אמרתי דבר כזה?המצב חסה
הסכמה עם רב לא הופכת אותו לאלוהיםעשו יכין
יש מצווה לעשות לך רב וחלק נכבד בחרו ברב קוק- אתה יכול לשאול למה ובשביל תשובה אני מציע לך ללמוד כמה מהכתבים שלו.
בכל מקרה אני בטוח שאם הרב שלך היה מבקש ממך משהו היית רץ לעשות אותו- זה לא נקרא להפוך אותו לאלוהים.
החיבה המופגנת לרב קוק היא בגלל התורה האוניברסלית שלו, הוא למשל לא ממהר להשליך חלק מעם ישראל ולא מוותר עליו..יש לכם ולך הרבה מה ללמוד ממנו
תגובה מעין זאת גורמת לי לסלוד מאנשים שלומדים את דעתוהמצב חסה
ככה נראית התחלה של כת.
בהתחלה הוא רק אדם מיוחד ואוניברסאלי, אחר כך הוא צופה עתידות, אחר כך הוא אוהב את כולם.
ואני לא מדבר עליו אלא על איך שאתה מציג אותו
עשו יכין
תסתכל על רבנים לאורך ההיסטוריה שלכל אחד מהם היו תלמידים שהלכו אחריהם ללא סייג, הליכה אחרי אדם לא אומרת שאתה עושה זאת מתוך עיוורון.
והסלידה שלך מללמוד את דעתו לא מאפשרת לך להביע דעה ולכן לא אתייחס יותר למה שאתה אומר חוץ מזה שבא לי לומר שאני מבין יותר מאיפה מגיעות הדעות שלך...כשאין דרכים אחרות בלית ברירה נשארת לך אחת
יש ויש. אני אנסה לענות לך (קצת באריכות)זקוק לגאולה
אתה רוצה לצחוק על כל אלה שלוקחים כל דבר שהרב קוק אמר וללכת איתו עד הסוף?
כל מי שאני מכיר שהולך בדרכי הרב קוק, לא לקחו את דבריו כדבריו של נביא או משהו כזה. גם רוב כתבי הרב קוק הם ליקוט של רעיונות שלא הוא אמר אותם. הרב קוק האמין שבכל דבר בעולם יש מינימום ניצוץ טוב. והוא, עם העיניים הרגישות לאמת שהיו לו, עמל וליקט (וגם חידש מעצמו) דברים רבים בנושאים רבים מספור (עד היום יוצאים ספרים שלו בנושאים - אורות התפילה, אורות הנבואה וכו'). רעיון מרכזי אחד שיש לו, זה קידוש החול באמצעות הקודש. בנוסף, הוא כתב הרבה על הציונות והגאולה (רוב מה שהוא כתב בנושאים אלו זה בספר "אורות", וגם במאמרים המפורסמים שלו - הדור וכו'). יש מחלוקת גדולה האם זה העיקר של תורתו. הרב צבי יהודה זצ"ל (הבן שלו) האמין שזה הספר העיקרי במשנתו, אך הרב יהודה עמיטל זצ"ל האמין שהספר המרכזי שלו זה אורות התורה (על התורה, העומק שלה, מה מיוחד וכו'). אני אישית מסכים יותר עם הרב עמיטל.
עכשיו אם אתה לא רוצה לקחת את דברי הרב קוק על הציונות והחילונים והיחס לאומות העולם - בסדר גמור. אבל אם תלמד כתבים אחרים שלו (אני אף פעם לא למדתי אורות, אך למדתי אורות התשובה, מידות הראיה, מוסר אביך ועוד קצת) תראה כמה יופי, וכמה כל כך הרבה ממה שהוא כתב פשוט מתאים לך אישית במדויק. כמובן שלפעמים זה קשה, אבל בדרך כלל זה שווה את זה.
ואפילו אם אתה לא רוצה ללמוד את הכתבים שלו, אתה עדיין צריך להסכים איתו על ההשקפות המרכזיות שלו - אהבת ישראל, אהבת התורה, אהבת ארץ ישראל (שאני יודע שהיא טבועה בך עמוק). ואפילו אם אתה לא מחזיק ממנו בכלל, אני ממליץ לך לקרוא ספרים עליו - "מלאכים כבני אדם" של שמחה רז, ונראה לי שיש עוד כמה. אתה תראה מזה בן-אדם ענק, עם נפש כל כך חזקה, צנוע ושוחר טוב לכל סובביו. אם אתה מתחבר לחסידות אז תפתח "יש לך כנפי רוח" (מהדורה גדולה) ויש מאחורה מאמר שמסביר את ההבדלים בין תורת הרב קוק לתורת החסידות בעניינים מסויימים.
בקיצור, הסיבה שאנשים לוקחים את הרב קוק בצורה שהם לוקחים אותו, זה בדרך כלל בגלל האקטואליות, והאמת, והחיבור שכמעט כל אדם ירגיש כשהוא לומד את כתביו של הרב קוק זצ"ל.
אני מקוה שזה קצת ענה לך.
תגובההמצב חסה
לא אלוהיםאילתי
הרב כהנא הוא האלוהים שלכם?הנביא?אוהבת את מלכנו
יש כאלה שהוא הנביא שלהם,המצב חסה
הבהרה:אני מחזיק מהרב כהנא תלמיד חכם ואיש שבגדולתו הציל מאות אלפי יהודים. לא רואה בו נביא.
מה הכוונה שלך?זקוק לגאולה
אתה מתכוון במובן של כל מה שהוא אומר להאמין בו?
לא,מה שהוא אומר זה מובן מאליו שהוא צודקהמצב חסהאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
את יכולה להפסיק להספיםנקדימון
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






