תעזרו לי ליישב עניין מסויים...דרשתי קרבתיך..

ציטוט מרמב"ם(רמב"ם לעם,שופטים,הלכות מלכים ומלחמותיהם,ג):

"אין מעמידין מלך בתחילה אלא עפ"י בית דין שבעים זקנים ועפ"י נביא.."

אז מה עושים?

מחכים עד שיקום נביא?זה אומר שזה יקרא רק בביאת המשיח?

בבקשה תענו מהר...

יש לזה המשך..המצב חסה

אדם גדול בתורה שכל ישראל מסכימים לפסיקתו יכול להיות סומך לסנהדרין.

זה היה הנסיון לעשות למי שסמך את בעל השולחן ערוך אך זה לא צלח בגלל כמה רבנים שלא הסכימו.

אתה יכול להביא לי את המקור?דרשתי קרבתיך..


תזכירי לי ביום שישי בשיחה אישית. אני כרגע לא יכול לבדוקהמצב חסה

ומחר לא יהיה לי זמן לחפש לך..

אבל זה לא עונה על הנבואה.די"מ

אתה מבלבל בין הלכות סנהדרין והענשין המסורין להן לבין הלכות מלכים ומלחמותיהן

אני לא מתבלבלהמצב חסה
מלך בתחילה - ראש שושלת. מלכי בית דוד לא צריכים נביאגורודנא

ואפילו לא סנהדרין אלא המלוכה ירושה להם.

מאיפה הבאת את זה?די"מ

לי תמיד היה נראה בפשטות שראש שולשלת הכוונה כשזה לא בנו של המלך הקודם.

אשמח לשמוע מדוע אתה חושב אחרת.

בפשטות גם נכד ונין הוא בבחינת בן מלך ואינו נזקק לנביאגורודנא

מקורות אביא כשיהיו לי ספרים על יד.

אין הכי נמי.די"מ

אבל בפשטות (מסברא, ונראה לי יש לזה גם מקורות) העניין הוא כדי שהמלך יתקבל.

כאשר זה בונו של המלך או כל יור עצר אחר אין צורך. אבל מלך חדש צצריך.

הרי יש היום מלא צאצאים של דוד. ולהצליך היום מלך זה נראה לי שושלת חדשה.

בכל מקרה הרמב"ן עונה ש/לא חייבים בדיעבד וברמ"ם חייבים להסביר שמסכים איתו.

חבל על הדיבורים. קבל את הציץ אליעזרגורודנא

 

שו"ת ציץ אליעזר חלק ב סימן כח 

 

 ועפי"ז יש מקום לתרץ גם אל הדקדוקים הנ"ל שבדברי הרמב"ם ולומר, שזה שכותב בה' מלכים, אין מעמידין מלך מתחילה, כוונתו שזהו דין של לכתחילה, ומוסב על נביא, שזה שצריכים גם נביא הוא רק דין של לכתחילה מכיון שבתוספתא לא נזכר זה שצריכים נביא, וגם הוציא כן ממ"ש: לא תוכל לתת עליך איש נכרי. ואי נביא מעכב איך בכלל יוכלו לתת איש נכרי. עיין שם ברמב"ן פ' שופטים. ויתיישב ממילא על הא שברמב"ם הלכות סנהדרין לא כתוב לשון זה של מתחילה, מפני ששם הרי לא מזכיר מנביא ורק מע"א, וע"א מעכב אפילו בדיעבד, וזה שלא מזכיר בה' סנהדרין מנביא מפני ששם לא מדבר במיוחד על פרטי דיני מינוי המלך אלא מדבר בדרך כלל על כל הדברים שזקוקים לבי"ד של ע"א. 

 

עוד נראה לי לתרץ דכוונת הרמב"ם במ"ש מתחילה. ר"ל דזה שבעינן גם נביא, דווקא במלך הראשון שממנין, כדי שנדע באיזה בחר ה', אבל במלך בן מלך שידעינן כבר שבמשפחה זו בחר ה', כדכתיב שם בשופטים למען יאריך ימים על ממלכתו הוא ובניו בקרב ישראל ודרשינן בספרי: הוא ובניו שאם מת בנו עומד תחתיו, אז לא צריכים כבר נביא. ובה' סנהדרין מדבר בכללות על מינוי מלך ולא בפרטי דיניו כנ"ל, לכן כותב בסתמא שצריכים ע"א ולא מזכיר נביא שנוהג רק בתחילת המינוי, וממילא לא מזכיר משו"ז גם הלשון של מתחילה. 

 

אח"ז ראיתי בחסדי דוד על התוספתא שכותב נמי בכזה, שזה שכותב הרמב"ם בה' מלכים לשון מתחילה כוונתו לאפוקי שאם הוא מזרע המלוכה א"צ עפ"י נביא, ומשו"ה ברפ"ה מה' סנהדרין לא הצריך אלא ב"ד הגדול דהתם לא הזכיר בתחילה, ע"ש. 

 

לסיכום: 

בתחילה = לכתחילה, וכשאין נביא בנמצא אין זה מעכב את מינוי המלך.

עוד פירוש: בתחילה = המלך הראשון בשושלת.

זה בערך מה שאמרתי.די"מ


ציטטת רק חלק מהצי"א.אריאל דל"ת

חבל, יש עוד הרבה מקורות והסברים לחילוק ברמב"ם, עיין מה שכתבתי בתגובה למטה..

החילוק ברמב"ם ברור ולא צריך בשביל זה את הצי"אגורודנא

ככה יישבנו את הרמב"ם בסנהדרין והמו"מ לפני הרבה שנים לפני שהיה בידינו את הלכות מדינה או את השו"ת, כי זה פשוט ברמב"ם עצמו אע"פ שאין על זה מפרשים.

 

השאלה המרכזית שעבורה הבאתי את הדברים היא בנפק"מ האם גם המשיח או כל מלך אחר מבית דוד שיעמוד עכשיו צריך נביא. יש שאלה שנידונה בהרחבה בפוסקים לגבי חובת המשיחה של המשיח, אך לצערי לגבי נביא אין נידון בפוסקים. העובדה שהצי"א נוגע בזה נותנת הרבה מאוד. בכל מקרה, בחז"ל אין דין של נביא וחידושו של הרמב"ם לא בהכרח מחייב אותנו.

אבל מי יחליט על המלך?יש הרבה צאצאים,דרשתי קרבתיך..

ומן הסתם לא כולם ראויים...

הסנהדריןדי"מ
אז זה אומר שצריך להעמיד סנהדרין...איך בפועל עושים זאת בימנו?דרשתי קרבתיך..


אין מניעה טכנית לכונן סנהדרין.די"מ
בכל מקרה. אפשר שלטון יהודי ההולך על פי ההלכה גם בלי מלך.
עייני ברמב"ן בדברים טו (אאל"ט)די"מ

והרמב"ם חייב להסכים לו כי אם יש קושיא איך הוא קורא לכוזיבא "המלך" כאשר פסקה הנבואה הרבה לפניו.

הרמבם באגרת תימן אומר שהנבואה תחזור לפני ביאת המשיחמושיקו

כך שיש נבואה כיום

 

.

הציץ אליעזר מסביר את זה בצורה מפורטת בהלכות מדינה.אריאל דל"ת

והוא גם מביא עוד פוסקים שמסכימים לסברה הזאת.

כדאי לעיין שם.

 

אבל בקצרה- יש חילוק בין הדינים של המלכת מלך בהל' סנהדריןו והענשים המסורים להם [שם כתוב שממליכים מלך ע"פ בי"ד של 71 ובהלכות מלכים מדובר על "אין מעמידין מלך בתחילה אלא עפ"י בית דין של שבעים (ולא שבעים ואחד) זקנים ועפ"י נביא."

 

עיקר החילוק זה האם המלך הוא מזרע דוד, ואז לא מעמידים שושלת מלוכה קיימת [ולא צריך גם למשוח אותו בשמן המשחה שגם אותו כיום אין לנו..] אלא פשוט אומרים לבן של המלך (או לנכד שלו או לנכד של הנכד וכו' שלו) להמשיך את השושלת. כמו שהמליכו את שלמה לא ע"פ נביא אלא רק מכוח היותו הבן של דוד.

 

והצי"א מדייק שם בנוסח שכתוב בהל' מלכים ומלחמותיהם "שבעים זקנים" (הדגשתי למעלה) ולא 71 כמו בהלכות סנהדרין, כי לכתחילה [ז"א להעמיד שושלת חדשה של מלכים לא מבית דוד] באמת צריך נביא, והנביא מצטרף ל70 זקנים ואז יש בי"ד של 71.

 

אבל עייני שם הוא מביא בהרחבה עם המון מקורות חשובים מהתנ"ך עד לאחרונים.

מניין לך שאין היום נביא? אני מרגיש ודאות שיש נביאלשם שבו ואחלמה
זה שה׳ לא שלח אותו להודיע לנו משהו זה לא אומר שהוא לא זוכה לחזיונות או התגלויות נבואיים
או שלפחות יתכן שהוא ראוי לנבואה ובבוא הזמן הוא יקבל אותה
אם הנבואה היא לצורך ישראלאביחי מנחם
אז הנביא שקיבל נבואה ולא מפרסם אותה חייב מיתה בגלל שהוא "כובש נבואתו".
אם זה רק "להרחיב ליבו ולהוסיף דעתו" זה לא משמעותי
מה זאת אומרת לא משמעותי?! העובדה שיש נביא ביננולשם שבו ואחלמה
(אם היא נכונה)
היא משמעותית מאוד ומראה על שלב רציני בתהליך הגאולה.
מלבד זה שזה עונה על שאלת השואל
זה רק עם בנבואה אמרו לו שהוא צריך לנבא את הנבואה.די"מ
לחזקת נביא יש גדרים ברורים ומפורשיםגורודנא

מי שרוצה יכול להתמודד על הכתר ולעמוד בתנאי ההלכה מוזמן לעשות זאת. מאז כלות הנבואה עם חתימת כ"ב הספרים אף אחד לא הצליח.

הגדרים שאתה מדבר עליהם הם כדי שאנחנו נהיה מחוייבים לקבללשם שבו ואחלמה

את דבריו שהם מאת ה'

אבל ההגדרה של נביא זה שהוא מקבל חזיון נבואי או שהוא שומע את ה' וכדו'

ברגע שזה מתרחש הרי שהוא נביא

מניין לך שאף אחד לא זכה לזה?!?!

לא, מי שמקבל חזיון הוא לא נביא הלכתי לפיו ניתן למנות מלךגורודנא

לפיכך לנידון דידן לא רלוונטי כלל אם יש אנשים שמקבלים חזיונות מה' או שמא מדובר בחולים פסיכיאטריים לא מטופלים. לאנשים רבים היו חזיונות, רוח הקדש, חלומות אמת ועוד לכל אורך ההיסטוריה. זה לא הפך אותם לנביא ההלכתי שהינו בעל תפקיד ידוע של העברת דבר ה' אל העם.

הוא נביא אמיתי. אבל כדי לשמוע בקולולשם שבו ואחלמה
צריך לעבור "מבחנים" מסויימים.
אז נסכם את זה ככה, תגיד לי אם אתה לא מסכים: כל מי שמקבל חזיון או התגלות נבואית (=מאת ה') הוא נביא אמת.

כדי שהנהיה מחוייבים לשמוע בקולו ו/או למנות לפיו מלך הוא צריך לעבור מבחן מסויים שנקבע בהלכה, המבחן נועד לאפשר לנו לדעת בוודאות שהוא נביא.

מסכים?

עכשיו, זה רלוונטי לשאלת השואל כי אם יש ביננו נביא או נביאים אז זה כבר לא נשמע רחוק וקשה להשגה העניין של מינוי המלך, כל מה שצריך זה שאותו נביא יקבל שליחות אלינו מה׳.
השואל הביע חשש שהמציאות של נביא היא רחוקה מאוד ואני רק רציתי להרגיע אותו.
אז אתה מרגיש ויודע ובטוח שכבר יש נביא שמסתובב בינינוגורודנא

זה בסדר גמור להרגיש ככה וכולם אוהבים אותך (באמת), אבל זה עדיין לא משנה את העובדה המרה ש-2500 שנה לא היה לנו נביא מוחזק.

אתם עושים צחוק?!מעוז אסתר לנצח

כתוב בפירוש שמתחילת בית שני ניתנה נבואה לשוטים!

כל מי שטוען שהוא נביא, הוא פשוט שוטה.

ואולי כל מי שהוא שוטה אז הוא נביא?המצב חסה
ואולי זה נאמר על דרך המשל שכל מי שיטכן נבואה יחשבו אותו לשוטה?
בוודאי שלא. תסתכל בפשט המימרא.מעוז אסתר לנצח


הסתכלתי, אני עדיין חושב ככההמצב חסה
זה שניתנה לשוטים זה לא אומר שלא יתכן שיקום נביא שאינו שוטהלשם שבו ואחלמהאחרונה

הרי אנחנו באתחלתא דגאולה, 

והנבואה צריכה להופיע מתי שהוא...

זה די מתבקש שהיא תופיע אתמול או מחר.... 

כל עוד אין סנהדרין גם אם יש נביא זה חסר משמעות לכללות העם.די"מ
רצף של הרס בגבעות - חייבים לעצור את זה!!נ א

בס"ד

 

שלום לכולם!

כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?

 

עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


אולי יעניין אותך