מה אתם חושבים על הומו או לסבית דתייםמרום

אני לא אבל משו שאני מכירה 

המורה שלי סיפרה לי גם שהיא עזרה לתלמידה לצאת מהארוןמרום

וזה גרם לי לחשוב על זה הרבה (לא על לצאת מהארון על איך אנחנו בתור חברה צריכים להתנהג)

 

ברגע שהם עושים עם זה משהו אסורמוריוש

אני חושבת עליהם מה שאני חושבת על המסמסים בשבת הדתיים...

כל עוד זה לא בא לידי ביטוימוריוש

אז סבבה. שילכו לטפל בזה אם הם רוצים.

הרב שלי חולק עלייךדוס

אם אדם הוא פדופיל(לא שאני משווה) והוא לא עושה עם זה כלום לא צריך לעבוד על עצמו ולגרום לתאווה הזאת לחלוף??

ברור שכן, החילונים אומרים שכל עוד אדם לא עושה מעשים לא אכפת לנו אבל ביהדות זה לא ככה עובדים על מידות שיכול להיות שאנו לא משתמשים בהם ועדיין מתקנים אותם בנפש.

לא אמרתי שזה סבבה מבחינתו.מוריוש

זה סבבה מבחינתי.

לכל אחד יש את הבעיות שלו וזה בעיות שלו שילך לעשות עם זה משו כמו שכולם צריכים לטפל בבעיות שלהם..

חח אבל השוותציקציק


לא ברור מה השאלהעוגי פלצת


אני אישית לא בעד זה, אבל יש אנשים שככה הם נולדו והם לאהדס12

יכולים לשנות את זה אז פשוט לקבל אותם ככה, כי זה לא בשליטה שלהם או משהו..

הם פשוט אנשים רגילים עם העדפות שונות משל שאר העולם ואני לא חושבת שיפה להפלות אותם בגלל זה

וואאאיייי~מישי חסויה~

כל אחד יכול להשתנות!!

זה לא שנולדת הומו אז תישאר הומו!!!

יש כל מיני טיפולים ועובדה שאנשים מצליחים לצאת מזה...

אני ממש חושבת שצריך להתייחס אליהם נורמאלי אבל כן יש אפשרות לשנות את הנטייה המינית שלך...

 

לא.. זה משהו ביולוגיאחת העם=)
אני לא בדיוק יודעצ איך זה עובד אבל בנין שנולדים עם הורמונים נשיים או משו כזה והם לא יכולים לשנות את זה. יש הרבה שלא.. אבל בהחלט יש כאלו שזו בעיה ביולוגית אצלם ואין מה לעשות..
גם יצר הרע זה ביולוגיהזקן בן המאה
ועדיין צריך להתמודד עם זה
צודקאחת העם=)
יצר הרע יש לכולם.. כשאתה נולד עם בעיה מסויימת- 1.שאין לכולם 2.שזה בגנים שלך
וואלה יותר קשה להתמודד- אבל אפשרי
לכל אחד יש מזהציף
אבל הבעיה שהעולם עודד להוציא את זה בגלוי.הפך התורה ,השכל והטבע האנושי.
זה מקום שיכול להיות קיים אצל כל אחד אבל אסור לתת לו לצמוח.אפשר לטפל בזה ולצאת מזה בשלום ובבריאות.
הומו זה בדיוק כמו אחד שמחלל שבת ואולי חמור יותר.
לכלציף
בימינו זה לא נכון.דרשתי קרבתיך..

יש את זה בכמות נדירה,ופעם היו מטפלים בזה כמו מחלה.היום כל מי שיש לו נטיה קלה שבקלות מחליט שהוא כזה.

בדיוקאחת העם=)
אני אומרת על הכמות הנדירה הזאת..
כל השאר זה חרטה.
בנוסףזקוק לגאולה

היום בגלל שהחפיצו הכל, והיום לא מתחתנים לפני שמרגישים מאוהב על כל הראש, אז הבעיה הזאת (זאת בעיה - כי לחיות את את זה, אז זה מורה על דפקה מסויימת ואין על מה להתגאות) גדלה. פעם (אגב, זה עדיין קיים היום בציבור החרדי ועוד) היו מתחתנים, והאהבה היתה מגיעה מאליה, מתוך השותפות וכו'. לכן פעם מי שהיה הומו זה היה משפיע הרבה פחות, כי המסלול שלו היה שווה לכולם (מקסימום הוא הרגיש פחות משיכה לאשתו). אך היום אנשים "לא יכולים" להתחתן עם המין ההפוך, כי הוא לא מאוהב בה/ו וכו'. 

טיפולים הורמונליםחייה בספר

(לא יודעת על זה הרבה רק שזה קיים)

מה כזה אכפת לכם מזה??? אז הם שונים ממכם וזהו!!!הדס12


לא הבנתי, התורה קוראת למעשה הזה "תועבה",ואת שואלת מה אכפתירושליםםםםם

לנו? . מי שאכפת לו ממי שמחיה אותו כל רגע , אכפת לו גם ממה שכתוב בתורתו. 

שטויות.דרשתי קרבתיך..

החברה שאנחנו חיים בה גרמה לרבים לחשוב שזה דבר מולד שאי אפשר לשנות.

פשוט מה שקורה בחברה שלנו,זה שאם לבנאדם יש טיפה משיכה הוא ישר מסיק שהוא בנט"ה (בעל נטיות הפוכות)

זה מזעזע שזה משפיע גם על אנשים דתיים התפיסה הזאת.

 

על אלה שאומרים שהתועבה לא סותרת את הדת ? רק דברים רעיםshsh99


אולי יש כאלה אבל זה משהו לא טוב כמו כל דבר ואפשר להתגבר עליואיש חשוב


ככה.. חשבתי על זה הרבה עד שגיבשתי מה להגיד בנושא בצל ירוק
קודם כל, אין לי מושג ואני לא מתיימרת לדעת אם זה אכן ביולוגי ולא ניתן לשינוי או פסיכולוגי או כל חרטה כזאת.
אם אנשים טוענים שהם כאלה וזה לא ניתן לשינוי - מקבלת.
אני יוצאת מתוך נק' הנחה ששומרי תורה ומצוות שמתמודדים עם זה הם אנשים שקיבלו ניסיון והתמודדות מאוד קשה ואני לא באה לשפוט אותם. לא אני ולא אף אחד יכול.
חשוב להבין שעצם הנטייה היא לא חטא, אלא מימוש של חיים כאלה. לכן כל עוד אדם לא עושה כלום עם הנטייה שלהם אין לי שום תלונה אליהם. להפך, אני מרחמת עליהם.
לגבי טיפולי המרה, לא מאמינה בזה. יש מספיק סיפורים שזה לא עזר בהם אלא רק הרס את הבנאדם.
אז אני מסכמת >
לא חושבת שאף אחד מאיתנו במקום להחליט אם זה מולד או לא וכו'. כל עוד הבנאדם לא עובר פיזית על האיסור, הכל בסדר. מאחלת לו חיים טובים.
שהם מה זה מאגניבים.ענבל
בס"ד

מה יש לי לחשוב עליהם?
עצוב לי וכואב לי שהם נאלצים להתמודד עם זה.
ואני מקווה שהם יפסיקו לסבול ולספוג את ההשפלות שהם סובלים וסופגים עכשיו.
הנה קישור לדיון נוסף שהיה פה בפורום:Meir B.H

תיאוריה מפגרת ושגויה שכמה משוגעים הובילו לעולם - נוער וגיל ההתבגרות

אז כמו שאת רואה שם, דעתי היא שיש דרך לטפל בזה ואין מדובר בבעיה ביולוגית אלא פיכולוגית. כל אדם נולד +- עם אותה כמות הורמונים וכו' וכו' כך שהדבר העקרי שמשפיע עליו הוא איך המשפחה והחברה מתייחסת אליו או שהוא מתייחס אליהם.

האיסור הוא מאוד ספציפי והיא משכב זכר(רש'י מגדיר את זהעשו יכין
גם מאוד ספציפי-'הכנסת המכחול לשפורפרת'), אין איסור על משיכה לבנים חוץ מזה. כמובן שאני מסכים שזה לא המצב הטבעי אבל לדעתי יש מקום בחברה הדתית להומואים ובוודאי ללסביות(אני אישית מכיר כמה). ועכשיו לא משנה מה הגורם כי בשניהם אפשר לטפל אבל השאלה היא אם צריך ובאיזה מחיר, אתם יכולים לברר קצת על שיטות הטיפול והן באמת מזעזעות(שלא לדבר על לא הלכתיות) ואני לא מאחל לאף אחד לעבור אותם.
בשני המקרים ביולוגית (שהוכח מדעית שזה גורם) ופסיכולוגית(גם הוכח כגורם-עיין חברה חרדית נפרדת), זה לא נתון לבחירת האדם בניגוד למה שהרבה אוהבים לחשוב
בדיוק ^^בצל ירוק
אא.. אז ככהסתמישוו
ו..גמלי יש חבר כזה (כאילו.. לא חבר חבר)
לא יודע בדיוק מה כתבו האלה שמעליי, אז בטח חלק מהדברים כבר נכתבו..

בכל מקרה, זה לא משנה אם זה מולד או לא מולד.
זה ניתן לשינוי. נקודה.
והראיה? התורה!! אם התורה כתבה שזה אסור משמע שאפשר להתגבר על זה, ויש היום הומואים שב"ה יש להם בית כמו שצריך..
כל עוד הם לא עשו מעשה, אין פה בעייה הלכתית בכלל!!
זה פשוט יצר שצריך להתגבר עליו..
כל המודה הזאת של לצאת מהארון לא נשמעת בשבילי.. זה כמו שאחד ילך ויכריז מה היצרים שלו.. צריך לטפל בזה, לא צריך שכל אחד ידע מה הבעיה שלך.
העניין הוא שאסור להפוך את זה ללגיטימי! זה אסור. נקודה. אתה יכול להיות דתי עם יצר כזה או אחר.. רק תשלוט בעצמך ואל תעשה מעשה ותתגבר על זה. אין בן אדם מושלם, כל אחד והבעיות שלו..
אבל בכל מקרה, צריך לקבל אותם.. הם אנשים, אנשים עם יצר קצת שונה משל רוב האנשים.. אבל אז מה?!


ועוד דבר.
לפעמים זה נראה לי כאילו יש איזה הוקעה בחברה נגדם.. אבל נגד מחללי שבת לא ראיתי כזאת דחייה.. ואלה במזיד, בעדים ובהתראה בסקילה, ואלה במזיד, בעדים ובהתראה בכרת.. (למרות שאני יודע שיש הבדלים, אבל בכל זאת..)

זה פשוט יצר שצריך להתגבר עליו.
כמו שלמישהו יש יצר של שמירת נגיעה.. אז לו יש יצר כזה
יפה אמרתאחת העם=)
מסכימה עם מה שאמרת רק יש לי הסתייגותבצל ירוק

לגבי הדבר האחרון שלך. עם המחללי שבת.

גם אני פעם חשבתי ככה ולא הבנתי למה את זה ממש לא מקבלים..

ואז אבא שלי הסביר לי שזה איסור חמור בהרבה (משכב זכר).

אבל כמובן רק בהנחה שהוא אכן עבר על איסור כלשהוא..

בעצם הימצאות הנטייה אין בעיה הלכתית.

צבעי ההדגלמאמוש

משוו יפה ששמעתי.

הקשת, היא האות לכך שהקב"ה לא יעשה יותר מבול. בדור המבול לא היה גבולות, כל אחד עשה מה שבאלו, ומה שסיפק את יצריו, אם זה גזל - תאוות בצע, אם זה גילוי אריות - תאווה מינית, ואם זה רצח,- תאוות דם. העולם היה מבולבל לל גבולות!!

הקשת באה לסמן לאנו את ההפך... לנו, יש גבולות ברורים. כל צבע הוא מוגדר, לא כל אדם יכול לבוא ולספק את יצריו ואת האינטרסים שלו. הקב"ה רמז לנו שהעולם הושחט בגלל אי גבולות, כשאדם לא יודע מה הגבול הוא מערבב הוא מתבלבל. ה' אומר לנו, אנחנו בני אדם לא חיות, לא באים לספק את היצר ואז הולכים...

הדגלים שמסמנים את הקהילה הלטהבית בידיוק, נוגדים את הברית שלנו את המוסריות של הגבולות, הם כביכול אומרים אנחנו מכילים את כל הגוונים אין לנו גבולות, חייבים להכיל את כולם, ושכל אחד ייעשה מה שבא לו, ויספק את יצריו.. אולי בגלל זה שלשום הופיע הקשת.. נקודה למחשבה.. (התלבטתי אם להוסיף חייכן.. חבל שזה לא מצחיק.. )

אז כן העולם שלנו קצת מבובל עדיין..

 שבעזרת ה' ניזכה לגאולה השלימה!!

יצא לי קצת מבולגן מקווה שהובנתי..

שבת חייב כרת. משכז זכר חייב סקילה.סתמישוו
חילול שבת במזיד חייב מוות מבית דיןעשו יכין
"כי כל העושה בה מלאכה ונכרתה הנפש ההיא מקרב עמיה"סתמישוו
אבל אולי זה גם סקילה.. אולי אתה צודק..
לא מבינה אבל יודעת שלא סתם יש הסתייגות גדולה יותר מהםבצל ירוק
מדברת על הומואים או דווקא על כאלה דתיים?סתמישוו
הומואים באופן כללי. אתה טענת שהחברהבצל ירוק
הדתית מתייחסת אליהם בחומרה יתרה מאשר למחללי שבת לדוג' ולזה התייחסתי.
אז למה יש ת'הסתייגות הזאת?סתמישוו
הדבר היחיד שאפשר להבין לענ"ד, שמחללי שבת זה לא נגד ה"טבע" ולעומת זאת, הומואים זה כן נגד הטבע ..

אבל אם מסתכלים על זה מבחינת ההלכה, פה הוא חוטא ופה הוא חוטא.
ויותר מזה, אם יש אחד שמצהיר שהוא יצא מהארון, ובכלל לא עשה מעשה.. גם על כאלה יש דחייה ויחס ממש קשה, כשהם בכלל לא חטאו!!
אבל אם בן אדן יגיד בשבת שמתחשק לו לשחק בפלאפון - זה לא אותו רעיון?
באמת שווה לברר את זה מבחינה הלכתית לעומק, אבל בלי קשרבצל ירוק
נראה לי מבחינה אנושית זה הגיוני שלחברה יותר קשה לקבל את זה..
זה גם דוחחה לא רק חטא.....קיפודה

כאילו זה חטא. אבל לא דוחה אותי אנשים שמשחקים בפלאפון בשבת אבל שתי בנים נשואים או שתי בנות זה ד ו ח ה

 

הייתי בקניון מלחה והיה שם מוכר הומו היא היה לבוש בבגדים של בנות ודיבר כמו בת ופשוט עפתי משםםםם איככ זה נראה רע וזה רעע

 

וגםם --אני ממש לא בטוחה אז תתקנו אותי אם אני טועה

זה אחד ממצוות יהרג ואל יעבור (ישלי מחר ראיון עלזהה בהצלחה לי תודה ) ושבת לא.. נראה לי

לא קשור בכלל למצוות יהרג ואל יעבור, מדבריםעשו יכין
שם על גילוי עריות וגם זה רק בפרהסיה לפי רוב הדעות
דיברתי על יותר חמוור... שבת וזהקיפודה


ניתן להתגבר על זה וניתן לשינוי אלו שני דברים שונים.ענבל
אפשר להתגבר על זה, ומתוך כך להשתנות..סתמישוו
החילוק הזה שאת רוצה לעשות לא קריטי לעצם התשובה..

ולא התכוונתי שזה ניתן לשינוי כלומר שהבן אדם ישנה את התאווה שלו, כי זה לענ"ד לא כ"כ אפשרי .. (אולי כן במידה מסוימת.. לא יודע) אלא שהוא יתגבר על כך ומתוך כך הוא ישתנה ויקים משפחה
הראיה: התורה??זקוק לגאולה

הראיה שלך אינה באמת ראיה. כתוב בתורה שאסור לשכב עם זכר. עד כמה שזכור לי זה אינו אחד מחובות הלבבות שאותם צריך לשנות...

אין חיוב לאבד את היצר שלך לעבירה מסויימת. אם אדם מתאווה לאכול נבלות, אין שום מקור שהוא חייב לשנות את זה. 

יש "בונוס", כאשר אדם נמנע מלעבור עבירה איפלו שיש לו יצר. "לפום צערא - אגרא" (אבות ה,כג). 

"רבי אלעזר בן עזריה אומר מנין שלא יאמר אדם נפשי קצה בבשר חזיר, אי אפשי ללבוש כלאים, אבל יאמר אפשי, ומה אעשה ואבי שבשמים גזר עלי, תלמוד לומר ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי, שתהא הבדלתכם מהם לשמי, פורש מן העבירה ומקבל עליו עול מלכות שמים" (ספרא ויקרא ט,יא. רש"י ויקרא כ כו)

אויי, נוו.. כל אחד נתקע על החצי מילה הזאת..סתמישוו
אני מסכים איתך מילה במילה!
הסברתי את זה גם.. אני לא אמרתי שהוא צריך לשבור את היצר. ואם בגלל שכתבתי "זה ניתן לשינוי" אז טעת שלי.. לא לזה התכוונתי, הייתי מנסח את זה ככה - "ניתן להתגבר על זה".
התכוונתי שזה ניתן לשינוי, כלומר.. שהוא יכול וצריך לחיות חיי משפחה רגילים ע"פ דרך התורה
שזה כמו אוכל חזיר דתיאבני אקדח
אין בזה בעיה.שירוש16

התורה לא מתנגדת לאדם, אלא למעשים.

 

אנשים בעלי נטיות הפוכות פשוט נולדו עם עוד ניסיון.

אחרים נולדו עם ניסיונות שונים.

וכל אחד מתמודד כפי רמתו האישית.

 

הלגיטימיות סביב מעשים היא בעייתית.

 

אגב, ברוב המקרים מדובר במבנה פסיכולוגי שניתן לשנות.

מעטים המקרים בהם באמת מדובר בהבדלים בין המבנה הפיזי למבנה הקוגנטיבי. שאותו לא ניתן לשנות.

מה דעתך על דתיים שמחללים שבת בפרהסיא?צעיר רענן


ולא בשביל יולדת...צעיר רענן

לחסום אפשרות לנצל"ש...

דעתי שקשה לי לקרוא להם דתיים..לעומת זאתבצל ירוק
אנשים עם נטיות הפוכות שלא מממשים זאת ולא עוברים על שום עבירה יכולים להיות דתיים לכל דבר ועניין.

אדם שמחלל שבת בפרהסיה ודתי לא ממש הולך ביחד.

לא להתחכם בבקשה.
דר רע מאוד.. צריך להקיא מהחברההמצב חסה


עצבנו אותי התגובות פה על זה שאפשר להלחם בזה...מרום

מי שאני מכירה סבלה ממש מלהשאר בארון וזה לא נכון להגיד שאפשר בקלות להלחם בזה זה אחד הדברים היותר קשיים ומי שהעיר על המורה שלי כנרה לא מכיר אותה אחת הנשים הכי נדירות שפגשתי היא הדריכה אותה ואמרה לה מה לא לעשות ומה כן אבל היא הודדה אותה ללכת אם האמת שלה 

סבלה מלהישאר בארון?המצב חסה
זה באמת נראה לך תקין שאדם מתנהג בצורה יותר גרועה מבהמה?
יותר גרוע מבהמה????????????מרום


כן. אפילו בהמה מבינה עם מי צריך לקיים מערכת יחסיםהמצב חסה
ועם מי לא.
כשבני אדם לא מבינים את זה, הם מורידים את עצמם רמה אחת מתחת בעלי החיים.

התופעה הזאת היא תופעה של ילדים אומללים שלא מבינים שיש מעגל שפיות שאותו לא חוצים.
לפי איך שאתה מדבר אתה יותר גרוע צריך לדעת ...מרום

לקבל את השונה גם עם הוא לא הולך לפי האמונות שלך

איפה זה כתוב?המצב חסה
כתוב בתורה ''וביערת הרע מקרבך''.
האחר מקובל כל עוד הוא הולך לפי חוקי התורה
אתה גם חושב שחילונים הם יותר גרועים מבהמות????מרום


להטבי''ם. אני לא מקבל חילונים אבל רק אם הם כופריםהמצב חסה
הדעה שלך מאוד מוטעת לדעתי כי צריך לקבל כל ...מרום

אדם באשר הוא גם אם אינך מסכים לדעותיו חוץ מאם דעותיו פוגעות במוסריות האנושית (שבזה נכלל גנב,רוצח,אנס,נואף וכו') ולא להטבי''ם

מה שונה להט''ב בדעותיו המשובשות מאנס?המצב חסה
וצריך לקבל כל אדם כל עוד הוא מתנהג כמו אדם לא כמו בהמה
שהוא לא פוגע באף אחד אחר.ענבל
בס"ד

ויש ביניהם כאלה שזאת ממש לא הייתה הבחירה שלהם להיוולד ככה.

ולקרוא להם בהמות זה מאוד חצוף.
חוץ מבודדים שנולדו חולים רוב האנשים זה אנשיםהמצב חסה
שפיתחו את זה עם השנים. וזו התנהגות בהמית
רובם לא בוחרים בזה. זה פשוט קיים.ענבל
והם כמובן בחרו בזה כי התחשק להםעוגי פלצת


זה לא מצדיק כלום.המצב חסה
אם אתה מניח שכל מי שנמצא בזהעוגי פלצת
מממש את זה אתה סתם בור
לא. זה כמו שלא כל ערבי הוא מחבלהמצב חסה


בעלי נטיות הפוכות הם לא אומה עוינתעוגי פלצת
אפשר להזדעזע פה?!!דרשתי קרבתיך..

מדברים אנשים דתיים,על כמה שצריך לקבל הומואים ולסביות.

 

זה מזעזע!!!!

 

איך הגענו למצב שאתם מצדיקים את זה אפילו בקצת??

 

זו כפירה של ממש בתורה!

 

אפשר לנסות לעזור לאנשים שהתדרדרו לזה-אבל להצדיק אותם????לאן הגענו???

יש הבדל בין מעשה למחשבההדעה והדיבור

מחשבה לא בטוח שאסור וזו באמת מחלה שצריך לטפל בה ולכן מובן למה מוכנים לקבל את עצם העובדה שיש אנשים חולים שצריכים תמיכה והכלה ולא עוברים על ההלכה בכלל

לעומתם יש אנשים שעושים מעשים המחייבים עונשים מהתורה ואלו מעשים חמורים ואין כלל מקום להכיל את זה כמסגרת דתית

אני לא מכיר את המושג הזה זוג מאותו המין שהם פעילים. הוא לא קיים במרחב ההלכתי.

"ולא תתורו.."המצב חסה


אין מקום להכיל את זה כמסגרת דתית,ענבל
בס"ד

יש מקום להכיל את זה כבן אדם.
אתם שוכחים שלא כולם דתיים ומבחינתם התורה לא אמיתית ולא רלוונטית להם.
הם לא חושבים שיש עניין לא לממש את מה שהם מרגישים.
אז אפשר כמה שנרצה לומר שזה אסור אבל מבחינתם זה לא מזיז כלום.
אבל כבני אדם יש לנו עניין לא להחרים, לא לפגוע, בטח שלא לרצוח, וכן, גם להתחשב ולהבין את הצד הזה.
צד שלא מאמין בתורה לצערנו ולכן כרגע אין מה לעשות ואין מה לזעוק שזה אסור, זה לא יעזור לאף אחד.
ולא לקבל את זה שזה קיים זה התכחשות למציאות, ולא להסכים להכיר בהם זה אכזריות.

ואל תתחילו לי עם טיעוני "התורה מצווה להרוג אותם".
התורה מצווה להרוג אותם רק כשיש סנהדרין כמדומני. בטח לא סתם ככה במציאות היום.
במציאות שהתורה מצווה להרוג אותם גם יש שכינה וברור לכולם, או לפחות לרוב מה הדרך הנכונה.
זאת לא המציאות, תתעוררו.
אף אחד לא מצווה עליכם להרוג אותם כרגע ובדיני שמיים אני לא מתעסקת.
כבן אדם לא אגרש מעל פניי אדם שהוא הומו.
וכבן אדם לא אשלול ממנו זכויות.
כשיהיה סנהדרין ותהיה מציאות מתוקנת שכולם יבינו, אז נדבר.
לא מבין מה זה סותר את מה שאמרתיהדעה והדיבור

כל הבעיה עם הקשר בין בני זוג מאותו המין הוא רק בין המדינה לבין הזוגות
והבעיה היא הגלל שהם לא רשומים כזוג וממילא לא מקבלים הקלות וטובות מיסוי
מה נעשה שנרשמים כזוגות רק דרך הרבנות והרבנות כמוסד דתי לא יכולה להכיל אותם
יותר מזה, זה לא שאי אפשר להכיל אותם...הם פשוט לא קיימים במרחב ההלכתי
אין להם רלוונטיות זו בריה שאנו לא יכולים לתת לה פתרון
מה שאת אומרת זה לך לאוצר ותבקש שיעשו תקרת מס לזוגות החיים בשותפות
אני לא מבין מה הטיעונים שלך

 

והטיעון הבעייתי ביותר זה שהם לא מאמינים בתורה
לא הם שצריכים להאמין אני כמצווה צריך להאמין הם לא פקטור

זה לא משולש תורה ישראל והומואים זה תורה וישראל ושמירה עליה
כלל לא מעניין אותי אם הם מאמינים או לא. התורה לא מצווה רק על מאמיניה

זה לא קשור שהיא לא מצווה רק על מאמיניה.ענבל
בס"ד

מטבע הדברים היא מצווה ורק מאמיניה ילכו לפי זה.

והנפק"מ לדבריי זה מה תעשה למשל אם תהיה שר בכנסת ותעלה הצעת חוק לנתינת זכויות לזוגות חד מיניים. זכויות כמו לנשואים.
או שיקלו עליהם תהליך פונדקאות וכדומה.
זה לא עניין זוגי...הדעה והדיבור

זה עניין של שותפות הם לא זוג על פי חוקי מינת ישראל

אם יצטרכו להפעיל מנגנון חש הנקרא שותפות אני לא אתנגד לו הוא הגיוני מבחינתי

יש היום מה שנקרא ידועים בציבור.ענבל
בס"ד

אם אני לא טועה המלחמה היא על לתת להם זכויות כמו לזוגות רגילים.
את צריכה להפריד בין שני מישוריםהדעה והדיבור

במישור הזוגי וההלכתי הם לא זוג.
במישור הכלכלי -אין בעיה להקים פרמטר הנקרא שותפות ולפיו לתת זכויות

במישור הזוגי הם זוג. ההלכתי לא.ענבל
בס"ד

וסבבה, אם אתה מוכן לתת להם זכויות ולא להשפיל אותם או להפלות אותם אז אין בעיה.

הדיון היה על היחס אליהם כיום, לא היחס של ההלכה אליהם.
אני לא יכול לומר עליהם זוג ולהישאר דתי זה לא עובדהדעה והדיבור

מתן הלגיטמציה הזו יהרוס את הדת
מבחינה כלכלית לתת להם זכויות זה תלוי במשרד הכלכלה כלל לא בי
 

זה מוזר, במחילה.ענבל
בס"ד

זוג זה שניים.
גם חברה שלי ואני אנחנו זוג חברות.
זוג זה לא משהו הלכתי או יהודי.. זה פשוט מספור.

ויש שיטענו שלתת להם זכויות כמו לנשואים (לא משנה איזה שם תבחר לתת למצב הזה) זה גם מתן לגיטימציה. ועל זה המחלוקת.
נראה לי ש*** ** השתלט לך על הניק.יזהר

זוג, בהקשר זה, זה מלשון זוגיות. יענו, בני זוג. לא כמו שאת וחברה שלך זוג חברות. לא "פשוט מספור". ממש לא.

אני לא מבין למה בכל השרשור הזה את מתחמקת לדיונים טרמינולוגיים.

 

 

לגופו של עניין, ברור שכל לגיטימציה לזוגיות שכזו היא פסולה והיפך תורתנו הקדושה. וזה בכלל לא קשור לעצם היחס לבן אדם החוטא.

בטח שזה קשור.ענבל
בס"ד

זה יחס לאדם חוטא.
ובזה שאני נותנת לו זכויות כמו לזוגות נשואים אני לא חושבת שאני מביעה בזה הסכמה למעשים, אני מביעה בזה הבנה שהם גם בני אדם שזקוקים לתנאי מחיה.
זה הכל.
אז את טועה.יזהר

אבל ממש. ובדברים כל כך פשוטים ומתבקשים, שזה ממש מפליא בעיני. זכויות ותקציבים=לגיטימציה. שלילת זכויות ותקציבים=שלילת לגיטימציה. משוואה מאוד פשוטה, עם מעט מאוד פרמטרים.

שימי לב שאנחנו לא מדברים על שלילת קצבאות נכות, שאירים, זקנה והבטחת הכנסה. אנחנו מדברים על זכויות שנובעות באופן ישיר מהגדרת תא משפחתי. מה זה אם לא לגיטימציה? באיזה יקום מקביל את חיה?

זה מתן לגיטימציה לבחירה החופשית שלהם.ענבל
בס"ד

זה לא מתן הסכמה למעשיהם.
ומה עם הבחירה החופשית של הרוצחים והאנסים?יזהר


רוצחים ואנסים פוגעים באנשים אחרים.ענבל
מה הקשר? למה אין לך לגיטימציה לבחירה החופשית שלהם?יזהר


כי הזכות שלהם לבחור באה על חשבון זכויות של אנשים אחרים.ענבל
בס"ד

אזרחות למדת?
שקלול ואיזון יודע מה זה?

יופי.
בסדר עזוב אותה היא פוסקת לפי הלכות אזרחות <צ>מבקש אמונה


מה הקשר? הוא שאל שאלה אזרחית וקיבל תשובה כזאת.ענבל
לא נכון. שאלתי לשיטתך.יזהר

מבחינתי לגיטימציה זה עניין דתי, ושאלתי על הלגיטימציה כפי שאת מגדירה אותה. מבקש אמונה תימצת את העניין, ולכן לא ראיתי לנכון להגיב עוד.

לשיטתי זו פגיעה באנשים וזו לא.ענבל
בס"ד

זה הכל.

וכן, הדיון מיצה את עצמו מזמן..
הדיון לא מיצה את עצמו בכלל.יזהר

אבל משום מה הוא מפחיד אותך וגורם לך אי נוחות רבה. נשמע שאת לא שקטה עם עצמך בכל העניין. נתבי את חוסר השקט הזה למקום של בירור אמיתי ולא לבריחה.

הוא לא מפחיד אותי. הוא נמאס לי.ענבל
בס"ד

יש הבדל.
ואתה מוזמן לחשוב עלי מה שאתה רוצה.
אין לי עניין להצדיק את עצמי בפניך.
אני לא קראתי את כל הוויכוח אבל הפעםדוס

אני מסכים מעט עם ענבל.

אנחנו צריכים לקבל כל אחד איך שהוא כל בכל דרך יש אמת.

לכן בתפילין של ראש(רעיונות, דעות) יש ארבעה פרשיות לשון ריבוי בשכל(בראש) יש מקום להרבה דעות.

אבל בתפילין של יד יש רק פרשיה אחת. שזה אומר שבמעשי יש רק דרך אחת שבה הולכים(והיא התורה) ואם יש דברים שברעיון הם הגיוניים ויש בהם היגיון ויש להם מקום אבל רק בראש במעשי צריך ללכת רק בדרך אחת שהיא דרך התורה(ולשנות את ההיגיון ואת המחשבה שלנו כמאמר חז"ל "מתוך שלא לשמה בא לשמה" מתוך כך שאנו מקיימים את המצוות אנו נשנה גם את הדעה שלנו לדעת תורה כמאמר הישיבות "שכל של תורה" ונבין שאלוקים מצווה אותנו לטוב וזה בה רק על ידי לימוד התורה ועשיית דבריה אז להביא לגיטימציה עד לעשיה המעשית, ולא אין לגיטימציה לאדם שעושה את זה במציאות.

אבל כדי לעשות במציאות את רצון השם צריך לשנות את התודעה כמאמר חז"ל "אחרי הלבבות נמשכים המעשים" אזי רק אחרי מה שחושבים בלב ובשכל זה מה שעושים במציאות. ולכן אני מייעץ לפנות לאיש מקצוע שיעזור להיפטר מהמחשבות האלו וזה אפשרי(כי התורה לא תיתן לאדם לעשות משהו לא אפשרי) ואולי זה קשה אבל זה אפשרי. השאלה היא האם אדם מחפש את האמת או את הנוח.

בהצלחה ושובע טוב

זה וורט נחמדיזהר

אבל למעשה, ברור שיש מחשבות שאינן לגיטימיות. הרהורי עבירה הקשים מעבירה, מחשבות כפירה וכו'.

אפשרי להתגבר על זה. לא לשנות את זה.ענבל
בס"ד

ועל השאר במחילה מכבודך אני נמנעת מלהגיב כי באמת שהדיון מוצה כבר ולי אין כוח.

והי, לפחות פעם ראשונה אתה קצת מסכים איתי
זה כבר התקדמות
אפשרי בהחלט לשנות, לפחות אצל חלק מהאנשים.יזהר

ויש הרבה מגמתיות ואינטרסים במחקרים בנושא, במיוחד לאור השיטות הטרוריסטיות והאגרסיביות שארגוני הלהט"ב מפעילים כלפי כל מי שלא חושב כמותם.

העוסקים בתחום מעידים על הרבה הצלחות.

..עוגי פלצת
עבר עריכה על ידי עוגי פלצת בתאריך י"ד בשבט תשע"ו 14:58


לזה הקורא לעצמו דוס: אל תכנה את דברי הכפירה שלך כ'תורה'יפן

בתורה אין מקום לדעות כפרניות, לשנאת ישראל, ולעוד המון 'דעות'.

 

וליזהר: מה גורם לך לחשוב שענבל לא שלמה עם עצמה,

או שהיא לא תומכת תמיכה מלאה בלהט"בים, אם היא

תומכת בהם פעם אחר פעם?

אני מודהדוס

אתה צודק אני טועה במה שרשמתי.

אבל יש מקום למחשבות של כפירה כדי להפריך אותם ולחזק את האמונה או  לדעת מה להשיב לאפיקורס אבל רק אנשים שלמדו מספיק תורה זה נכון(ורק אנשים שלמדו מספיק תורה צריכים להשיב לאפיקורסים).

ותאמת אדם שילמד תורה יוכל להפריך את הכל ולהוכיח את התורה מהתורה עצמה.

אז תודה@יפן שהארת את עיני שרשמתי דברים לא נכונים.

בהצלחה

מגמתיות ואינטרסים יש לשני הצדדים.ענבל
בס"ד

ומחקרים יש גם לשני הצדדים.
אין הכי נמייזהר

רק שיש הבדל מרכזי:

התומכים לא טוענים שזה יכול לעבוד על כולם, והמתנגדים טוענים שזה לא עובד על אף אחד, שזו טענה מרחיקת לכת, לאור זה שיש עדויות רבות על הצלחות.

לא יודעת מה "המתנגדים" טוענים.ענבל
בס"ד

אני יודעת שיש כביכול הצלחות ועדיין מקבלת את אלה שלא הולכים.
אני שמעתי על אחד שהצליח לשנות את זה.דוס


זה קיים. אבל לא גורף.ענבלאחרונה
אף אחד לא מצווה אותי להרוג אותםיזהר

אבל בהחלט מצופה ממני, כיהודי ששואב את המוסר שלו מהתורה, להתייחס אליהם כהתאם לכך לחל עליהם בעיקרון עונש מוות. זה לא דבר של מה בכך.

לנידון למוות אתה מתייחס בזלזול?ענבל
בס"ד

אתה מונע ממנו דברים שהוא צריך?
מי דיבר על זלזול?יזהר

מדובר על יחס נפשי של שנאה, סלידה וכו'.

 

אני מונע ממנו חיים. לא מספיק?

מספיק ואכזרי מאוד בעיניי.ענבל
בס"ד

וכמו שאמרתי בתגובה למטה-
אני לא רואה עניין להמשיך לטחון מים..
אז אם התורה אכזרית מאוד בעינייךיזהר

ועם זאת את מאמינה בה וחושבת שצריך ללכת על פיה - זה אומר שיש נקודה לא סגורה, ואת צריכה לברר אותה עם עצמך, בעזרת רבנים, ספרים וכו'.

התורה לא מונעת ממנו חיים מנטליים.ענבל
בס"ד

היא פשוט הורגת אותו.
גם אם יש לי בעיה עם זה אני אשרוד.
אבל היא לא אומרת שכל עוד הוא חי צריך לשנוא אותו.
בהחלט יש מצווה לשנוא רשעיםיזהר

בלי קשר למיתות בית דין.

כאמור, יש גם דין תינוק שנשבה, שנובע מרמת האחריות הפחותה כתוצאה מגורמים חינוכיים וסביבתיים, אבל בדין הבסיסי צריך לשנוא את כל הרשעים.

 

אל תשרדי, תבררי.

אפשר מקור לדין הבסיסי הזה?ענבל
בס"ד

ופסוק מתהילים הוא לא מקור.
הוא גם לא דין.

ומה הקשר לבירור?
אני יודעת שצריך להרוג אותם וכרגע אני חיה עם זה.
יש לי קונפליקטים עם היהדות ותמיד יהיו.
החיים הם קונפליקט אחד גדול.
ואני לא מתכחשת אליו.
ולא מתכחשת לאף אחד מהצדדים שבי.
מקור (אחד מני רבים) :יזהר

בבלי פסחים קיג ע"ב

 

כי הא דטוביה חטא ואתא זיגוד לחודיה ואסהיד ביה קמיה דרב פפא נגדיה לזיגוד א''ל טוביה חטא וזיגוד מינגד אמר ליה אין דכתיב {דברים יט-טו} לא יקום עד אחד באיש ואת לחודך אסהדת ביה שם רע בעלמא קא מפקת ביה אמר רבי שמואל בר רב יצחק אמר רב מותר לשנאתו שנאמר {שמות כג-ה} כי תראה חמור שנאך רובץ תחת משאו מאי שונא אילימא שונא נכרי והא תניא שונא שאמרו שונא ישראל ולא שונא נכרי אלא פשיטא שונא ישראל ומי שריא למסניה והכתיב {ויקרא יט-יז} לא תשנא את אחיך בלבבך אלא דאיכא סהדי דעביד איסורא כולי עלמא נמי מיסני סני ליה מאי שנא האי אלא לאו כי האי גוונא דחזיא ביה איהו דבר ערוה רב נחמן בר יצחק אמר מצוה לשנאתו שנאמר {משלי ח-יג} יראת ה' שנאת רע

 

תרגום: כאשר טוביה חטא, ובא זיגוד והעיד בו יחידי לפני רב פפא, רב פפא הלקה אותו. אמר זיגוד: טוביה חטא וזיגוד לוקה? ענה רב פפא: כן, שכתוב: "לא יקום עד אחד באיש", ואתה העדת בו לבד. שם רע בעלמא הוצאת עליו. אמר רבי שמואל בר רב יצחק אמר רב: מותר לשנאתו, שנאמר "כי תראה חמור שנאך רובץ תחת משאו" מה הכוונה שונא? אם נאמר שהכוונה לשונא נכרי, והרי שנינו בברייתא: "שונא שאמרו - שונא ישראל ולא שונא נכרי", אלא פשוט שהכוונה לשונא ישראל. ומי התיר לשנאתו, והרי כתוב "לא תשנא את אחיך בלבבך"? אלא כך פירושו: אם מדובר במציאות שיש עדים שעשה איסור - לכולם מותר לשנוא אותו, ומה זה שונה (שנאמר בו דווקא "שונאך" בלשון יחיד), אלא מדובר במצב שראה הוא בעצמו דבר ערוה בחברו. רב נחמן בר יצחק אמר: מצוה לשנאתו, שנאמר "יראת ה' שנאת רע".

נראה לי שיש חילוק בעניין הזה... (לעניות דעתי)מבקש אמונה

באותו דף שהבאת כתוב בתוספות...

שדווקא בגלל זה צריך לעזור לאותו שונא כדי לא לבוא לשנאה גמורה...

 

להלן הציטוט:

שראה בו דבר ערוה. ואם תאמר דבאלו מציאות (ב''מ דף לב: ושם) אמרינן אוהב לפרוק ושונא לטעון מצוה בשונא כדי לכוף את יצרו, והשתא מה כפיית יצר שייך כיון דמצוה לשנאתו? וי''ל כיון שהוא שונאו גם חבירו שונא אותו דכתיב (משלי כז) כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם ובאין מתוך כך לידי שנאה גמורה ושייך כפיית יצר.

 

השאלה לאיזה שנאה אתם מתכוונים... כי משמע ששנאה גמורה אסור גם לאדם כזה

נראה שקושיית התוס' היא מהכשלת החבר.יזהר

החילוק בין שנאה גמורה לשאינה גמורה היא התירוץ לקושיא.

ואין הכי נמי, שרק לגבי המינים ואפיקורסים נאמר "תכלית שנאה", ולא על כך רשע בעל עבירות.

שמעת פעם על ההבדל בין להצדיק לבין להבין?ענבל
בס"ד

מהתגובה שלך נשמע שלא.

אף אחד פה לא אומר שזה מעשה מותר הלכתית או שזה מעשה מוצדק הלכתית.
בסה"כ אמרו שמבינים אותם ושצריך לקבל את זה שהם חלק מהחברה ולהכיל אותם זה הכל.

מה זה "להכיל"?יזהר


לקבל את קיומם ולהתייחס אליהם בכבוד כבני אדם.ענבל
בס"ד

ולא לשלול מהם מה שאתה נותן לכל השאר.
על מי את מדברת?יזהר

האם את מכילה ומכבדת אנשים שמקיימים זוגיות חד מינית?

האם את מכילה ומכבדת אנשים שעוברים על איסור משכב זכור?

כן.ענבל
בס"ד

לא מסכימה עם מעשיהם אבל בהחלט מכבדת אותם כבני אדם ובהחלט מכילה אותם בחברה כבני אדם.

זה לא אומר שאני מסכימה איתם,
זה אומר שאני לא זורקת עליהם עגבניות ומוכנה לדבר איתם.
יש להם עולם שלם חוץ מהפרט הספציפי הזה.
תגידי לי,יזהר

נניח שיש אדם שנוהג באופן קבוע, מדי פעם לדפוק מכות לאבא שלך ולהשפיל אותו. לא מתוך רשעות, אלא כי ככה חינכו אותו והסבירו לו שצריך לעשות.

מה דעתך עליו? מה היחס שלך אליו? את מכבדת אותו? מכילה אותו?

לפשט דבריך אגיד- כל עוד הם לא פוגעים באדם אחר זה בסדר מצידי.ענבל
בס"ד

לנמשל שאני מניחה שהוא הקב"ה אגיד-
אני לא תופסת את זה ככה.
הקב"ה הוא ישות שאני לא יודעת בדיוק מהי, בן אדם זה דבר שאני יודעת מהו.
אני יודעת שיש לו יצרים וככה הקב"ה ברא אותו.
אם אבא שלי חינך אותו להרביץ אז שיאכל את הדייסה שהוא בישל.
וברור שאני אומרת את זה בבוטות כי אני חושבת שההשוואה שלך מופרכת מיסודה.
אם ילד מחונך לאלימות ואז מרביץ לאבא שלו אז לאבא שלו יש בעיה.
אם ילד ירביץ לאבא שלי שלא קשור אליו אז זאת באמת בעיה שצריך לטפל בה.
אבל גם הם הילדים של הקב"ה וככה הוא ברא אותם.
הקב"ה סובר אחרת ממךיזהר

לכן הוא העביר בתורתו מסר מאוד ברור שחוטא, גם אם זה כלפי שמיא בלבד - נענש גם בידי אדם, לפי חומרת מעשיו. ועל ידי חכמיו מעבירי המסורה הוא אמר לנו שכופרים צריכים להיות מומתים ושנואים. בלי הכלה ובלי כבוד.

מימד האחריות האישית הוא המימד היחיד שבאמת מפחית מהחומרה ומשנתה את ההסתכלות, ומכאן יש לנו את דיני שוגג, אנוס, תינוק שנשבה וכו'. אבל זה נוגע רק לאחריות האישית ולא לעיקרון עצמו.

 

זה מה שהתורה אומרת. יש לך קשיים אמוניים לגבי זה, על היחס בין הידיעה של ה' והשליטה שלו במציאות לבין הבחירה של האדם וכו'? אלו באמת סוגיות שחשוב לברר אותן, אבל עד אז אסור להמציא תורה חדשה, אלא לומר: אני יודע מה התורה, ויש לי עליה קושיות.

אין בעיה. אבל כרגע הם לא מומתים.ענבל
בס"ד

המציאות היא שהם פה.
עכשיו לך תתמודד עם זה.

אני מעדיפה לא למרר את חייהם.
"הם פה". וואלה.יזהר

הרבה דברים נמצאים "פה". ערבים, דעאש, שוברים שתיקה, ג'וקים, יתושים (ההשוואה היא רק לצורך שלילת הטענה) עצם המציאות של משהו לא מעידה בכלל על יחס חיובי אליו.

 

בכל מקרה, לא טענתי שצריך למרר את חייהם. מי שבאמת מבין שהוא חולה ושהוא צריך עזרה - מצווה לעזור לו. ומי שחושב שהנטייה שלו זה דווקא אחלה, וצריך להתגאות בה - דווקא יש עניין למרר את חייו. לא בקטע האישי, אבל כן בקטע החינוכי והעקרוני.

אז פה אנחנו לא מסכימים ולא נראה לי שלטחון עוד יעזור...ענבל
בס"ד

בכל אופן אני כן מקבלת את זה שהם יהודים.
אמרתי שהם לא יהודים?יזהר


השווית אותם גם לכאלה שלא יהודים.ענבל
בס"ד

בכל מקרה,טחינת מים וזה..
אבל הם כן פוגעים באנשים אחרים.יש לי סיכוי

וזו עובדה שמשנה לשנה המצב רק מחמיר ויש יותר הומואים ולסביות.

זה לא נקרא פגיעה באדם אחר.ענבל
ודאי שזה פגיעה.יזהר

לא רק פגיעה ישירה זו פגיעה. יש גם פגיעות עקיפות בכמה רבדים.

זאת לא פגיעה במובן אנושי בסיסי.ענבל
אז מה?יזהר


אז על זה דיברתי.ענבל
מה שאתה אומר זו דעה מעניינתיזהר

אבל זו לא דעת היהדות. בשום צורה שהיא.

 

לפי היהדות אני לא מקבל חוטאים במזיד, אפילו אם הם חוטאים לעצמם בלבד, אלא הורג אותם בבית דין (בעבירות שיש בהן מיתת בית דין). לפי היהדות אני לא מקבל כופרים, אפילו אם כפרו רק לעצמם ולא הסיתו אף אחד, אלא הורג אותם, אפילו בלי בית דין.

 

כמובן שיש תנאים שונים שצריכים להתקיים, אבל העיקרון הזה קיים.

מוסריות אנושיתזקוק לגאולה

איך אדם שעושה נגד המוסר האנושי - להעמיד צאצאים וכו', ומפרסם ומתפאר בכך לא פוגע במוסר האנושי?

ממתי המוסר האנושי זה להביא ילדים?ענבל
בס"ד

אולי הטבע האנושי, לא המוסר האנושי.
זה על דרך השלילהיזהר

זוגיות שבמהותה מביאה להכחדת המין היא מעשה אנטי מוסרי.

לא מסכימה איתך אבל קשה לי לגבש את התשובה לזה בכתב.ענבל
טכנית אתה טועה.ענבל
בס"ד

תופעות של חד מיניות נצפו גם בבע"ח.

תקרא קצת לפני שאתה אומר.
ואיך זה סותר את מה שאמרתי?המצב חסה
"אפילו בהמה מבינה עם מי צריך לקיים מערכת יחסים"ענבל
בס"ד

אז זהו שלא.
מבינה מאוד.המצב חסה
זה שמצאו אצל פריטים בודדים זה לחטא אומר כלום.

בעולם האנושי זה נעשה דבר מקובל
אתה לא יכול לדעת איך בעה"ח היו מקבלים את זה.ענבל
בס"ד

וככל הידוע לי הם לא דוחים את הפריטים השונים.
מה הקשרהמצב חסה


אמרת שבעולם האנושי זה נהיה דבר מקובל.ענבל
בס"ד

אמרתי שאם לבהמות היה מוח אתה לא יודע איך זה היה מתקבל אצליהן.
ואפילו בלי מוח הן מקבלות גם את הבהמות האלה.
ההיגיון שלך מוזרהמצב חסה


את בעצם אומרת שאנחנו צריכים לפעול בלי מוחזקוק לגאולה

אם בעלי החיים קיבלו זאת בלי מח - ק"ו שאנחנו, שיש לנו מוח.

וזהו שק"ו עובד הפוך, אם כבר.

אם כבר זה עובד לשני הכיוונים..ענבל
בס"ד

זה מתאים גם לטענה שלך.

בכל אופן ההשוואה שלו לבהמות לא רלוונטית.
מדוייקעוגי פלצת
אכן. העיקרון הזה מוזכר כבר ברש"ייזהר

 כי השחית כל בשר. אפילו בהמה חיה ועוף נזקקין לשאינן מינן:

 

כשהאדם משחית את דרכו, העולם כולו נשחת וזה משפיע גם על הבהמות.

עם כל הדיבורים שלך וכל זה שאתה מחשיב את עצמך צדיק גדול קוsuper girl

קודם תהיה בן אדם. אדם דתי שמתנהג לשונה ממנו כמו לזבל לא נקרא דתי

אני מחזיק מזהציקציק
שכל אדם יכול להיות מה שהוא רוצה ואני לא דוחך את האף לחיים שלו וזה לא משנה ספרדי/אשכנזי או גם הומו או לא.
בנוגע לדתי, תכל'ס, כל אחד עושה עבירות וגם אנחנו לא טלית שכולה תכלת אז מי אנחנו שנשפוט.
אנחנו לא שופטים, ה' כן BAA
סבבהציקציק
זה מה שניסיתי לומר..
אבל ה' גם אמר לנו להוכיח, ואין ספקBAA
שלהיות בפועל(הדגש) הומו זה עבירה.
ה' שופט אותם ומכריז על המעשה הזה כעל תועבה ועל מי שעושים אותם שדינם מוות וזה הל כך חמור עד שזה נכלל דם ב7 מצוות בני נח (גילוי עריות)
אז מחובתנו לשפוט את המעשה, גם אם אנחנו לא מושלמים(אף אחד לא)כי ה' רוצה שנשפוט
היהדות לא חושבת כמוך.יזהר


קודם כלציקציק

מי אתה???

אתה היהדות?

אתה מחליט מה התורה אומרת??

אתה יכול לומר שאתה חושב שהיהדות לא חושבת כמוני אבל מי אתה שתקבע??

אתה בסך הכל בן אדם פשוט.

ואם אתה קצת יותר מזה (וגם אם לא) כולנו יודעים שיש שבעים פנים לתורה.

 

נ.ב. אני לא אומר שמצד התורה אין את האיסר של משכב זכור אני רק חושב שאני (סליחה על הבוטות) לחפור לאנשים מה הם עושים במיטה שלהם.

 

תשובות:יזהר

מי אתה??? יזהר מיד בנימין.

אתה היהדות? לא, אבל למדתי קצת יהדות.

אתה מחליט מה התורה אומרת?? לא, אבל למדתי מה היא אומרת.

אתה יכול לומר שאתה חושב שהיהדות לא חושבת כמוני אבל מי אתה שתקבע?? כאמור, אני אכן לא קובע.

אכן יש שבעים פנים לתורה, ובכל זאת יש דברים שהם מוסכמים ומוחלטים ביהדות, ומי שחושב אחרת הוא מחוץ לשבעים פנים. ודאי שמעת על כמה דברים כאלו: חיוב שמירת תורה ומצוות, אמונה בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה, אמונה בתחיית המתים, משיח ועוד.

מה שאתה כתבת מנוגד לתורה במפורש, כיון שבהרבה תחומים מפורש בתורה ובחז"ל ש"דוחפים את האף" לחיים הפרטיים של אנשים. למשל, בעונשי בית דין, שלוחי בית דין שכופין על הצניעות, ועוד ועוד דוגמאות רבות לכך שהציבוריות הישראלית מודאגת מחטאיהם של היחידים, ומענישה חוטאים. רוב העונשים לא תקפים היום, אבל זה מסיבות טכניות שמונעות מזה להתקיים, אבל מוסר התורה עדיין תקף.

לגבי זה שכל אחד עושה עבירות: יש הבדל גדול ביחס של התורה בין מזיד לשוגג; בין מי שנכנע ליצרו וחוטא מדי פעם למי שאורח חייו בחטא; ובין חוטא מתוך כניעה ליצר לאדם שעושה מחטאו אידאולוגיה ועניין להתגאות בו.

זה לא משהו רע. , זה קורה.Tal.

אבל אין מה להיתגאות בזה. זה בעיה וצריך לטפל בה..

לא משהו רע?!?!?יש לי סיכוי


מה רע בזה..?Tal.

אם לא עושים דברים כמו שבעל ואישה עושים אז אין בזה בעיה.

 

היהדות נגד הדברים האלודוס

וצריך לומר את זה ולא לשקר לעצמנו.

צריך להבין אותם ולהסביר להם שאם התורה אומרת שזה לא בסדר אזי יש דרך לצאת מזה.

ויש דרך להפטר מזה לגמרי לגמרי.

אפשר ללכת לרב שמבין או איש מקצוע מתאים.

זה בשליטתכם.

בהצלחה

כמה שזה לא יפה עדייןעיאית"י

אסור מהתורה לעשות מעשה

אפילו שזה לא נחמד

וזה לא "לקבל את האחר כמו שהוא"

זה מה שכתוב בתורה ויהודים נוהגים ללכת עפ"י התורה

 

אני ממש מתנגדת לדעה של מי שאמר שהם...מרום

פוגעים באנשים הוא חי את החיים שלא וזה בחירה שלו אין לך שום זכות לבקר אותו אני חושבת שגם אתה לא מקיים ב100% את כל המצוות אז תבקר את עצמך ואז את האחרים

יש בהלכה מדרג ביחס לחוטאיםיזהר

אינו דומה מי שחוטא לעתים למי שחוטא באופן קבוע וממוסד. ואינו דומה מי שחוטא באופן קבוע וממוסד למי שחוטא מתוך אידאולוגיה והשקפה.

אהממ אהממ חברהה,, לא קראתי כאן כלום אבל קבלוו---קיפודה

שאלתי היום את המורה אם הומו או לסבית זה גילוי עריוותת--- אז קבלוו

 

הומו- זה בעיהה רצייניתת רצינית ,, גם ההלכה וגם התורה וגם המדינה

לסבית- לא איסור מהתורה אבל זה מבזבז את החיים-- נשים חולוותת

 

ממ היה לי עוד משו אבל שכחתי.. כן גיליתי שיש לי שיכחתת ח"ו אבל באמתת

אבל הרמבם כותב שזה אסור (לסבית)מבקש אמונה

רמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק כא

נָשִׁים הַמְסוֹלָלוֹת זוֹ בָּזוֹ אָסוּר וּמִמַּעֲשֵׂה מִצְרַיִם הוּא שֶׁהֻזְהַרְנוּ עָלָיו שֶׁנֶּאֱמַר (ויקרא יח -ג)  'כְּמַעֲשֵׂה אֶרֶץ מִצְרַיִם לֹא תַעֲשׂוּ'. אָמְרוּ חֲכָמִים מֶה הָיוּ עוֹשִׂים אִישׁ נוֹשֵׂא אִישׁ, וְאִשָּׁה נוֹשֵׂא אִשָּׁה. וְאִשָּׁה נִשֵּׂאת לִשְׁנֵי אֲנָשִׁים.

 

משמע שזה דאורייתא...

וגם אם זה דרבנן. (נניח)  זה אסור! לא רק בזבוז זמן 

ממ. זה מה שהיא אמרה. קחו בחשבון שאני לא קוראת רמבם וכאלההקיפודה

והיא ממש דוסהה כאילו מקפידה וזה

לכל אלה שנגד להטב"ים פשוט כי הם להטב"ים,super girl

תזכרו שחלק מהקטע של להיות דתי זה להיות קודם כל בן אדם

לכל אלה שנגד החיות רק כי הם חיות:דנמרק
תזכרו שחלק מהקטע של להיות בן אדם זה קודם כל להיות יצור חי.
אתה שם את הגבול פה, אחר ישים את הגבול במקום אחר.
דרווין אמר שבני האדם והחיות הם בעצם אותו הדבר.
בגלל זה יש אנשים שמתנהגים ככה. טענתם בין היתר:
יש את זה גם אצל חיות.

ואדרבה, בדיוק כמו שיגאל עמיר הרגיש חנוק ולכן עשה מה שעשה, גם שליסל הרגיש כך ונקט באותה דרך פסולה.
אם מאות אלפים היו מפגינים נגד המצעד, חיי הילדה הזו היו נחסכים.
אבל כשאסור להגיד מילה בנושא כי מדובר בלהט"בים, מגיעים לתוצאות קיצוניות וחבל.
אז אתה מצדיק אותו?super girl


מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך