מבחןמעי המו עליו
עבר עריכה על ידי מעי המו עליו בתאריך כ"ח בשבט תשע"ו 21:51
1) האם לכל אחד יש בן זוג אחד שהוכרז עליו מלמעלה (מה המקור של זה) או שיש לו בחירה בין מי שה' יפגיש בינהם ואין משמעות מהותית עם מי הוא יתחתן?

2) האם אפשר לפספס זיווג ראשון לפי המקורות (מה גורם לפספוס הזה)?

3)
א. מה המקור ל"שמא יקדימנו אחר", שמכניס לחרדות?
ב. מה התועלת בלומר "שמא יקדימנו אחר"?
ג. קושי. המשפט הזה סותר את עצמו.
מצד אחד הוא מוכיח שיש כמה פוטנציאלים לבחורה אחת, ומצד שני הוא מוכיח שיש " פיספוסים". אז איך זה מסתדר עם ה"40 יום לפני..." ואיך זה בכלל מסתדר עם עצמו?

4. האם יכול להיות מצב בעולם שבגלל חטאים שאדם חטא ולא רצה לחטוא, הוא מפספס את בן זוגו שיועד לו לפני החטא ויקבל בן זוג בדרגה נמוכה יותר או שבן זוגו בעצמו ירד בדרגתו?

שאלת בונוס.
מה הטעם בכל המשפטים המצוטטים הללו (שלא כולנו יודעים את מקורם) בכדי להרגיע או בכדי להלחיץ במצווה?

*** *** ***

לא צריך לענות על כל השאלות... וכל המרבה (בתשובות, לא בחפירות) הרי זה משובח.

תודה למי שינסה לענות...
10 נקודות בונוס לעונים הראשוניםמעי המו עליו
אם אני זוכר נכוןפאי פקאן

תוכלי למצוא תשובות ל(לפחות חלק מ)השאלות שלך בספר "מחול הכרמים" של הרב יצחק גינזבורג. (אולי גם באהבה", הנ"ל)

 

מצטער שאני לא זוכר בע"פ

עד שאקנה אותו... אני צריכה תשובות בזמן הקרובמעי המו עליו
זה מטריד את מנוחתי...
תשובה לבונוסצורבאית

בלי חפירות? רק השאלה זו חפירה בפני עצמה...;)

ותשובה לבונוס: לאדישים -שילחצו, ללחוצים-שירגעו.

בגלל זהמעי המו עליו
חפירות בתשובה לא יתאימו במקרה זה

איך זה מרגיע?
מרגיע- ארבעים יום לפני..צורבאית

ויותר מרגיע, לסמוך על הקב"ה שיוביל אותנו לבחירה הנכונה, ושאנחנו בידיו.

מי מבטיח לך שתתחתני?מעי המו עליו
והאם לא קרו מקרים שבהם אנשים טעו בבחירתם?

מידת הביטחון היא לבטוח בטובו, אך אין שום הבטחה בשום מקום שאתחתן... (הלוואי שהיתה).
אף אחד לא מבטיח, לכן יש מקום להשתדלות, וזה האיזוןצורבאית

לעשות השתדלות ולבטוח בה'.

בכל דבר זה כך. את לא יודעת מה יהיה, עליך מוטלת חובת ההשתדלות ומכאן זה כבר ביטחון בה', שיעשה את מה שנכון בשבילך. ולהאמין שהוא כל יכול, והוא טוב ומיטיב, ורוצה בטוב ביותר בשבילך.

קרה שאנשים טעו בבחירתם, כמו שטועים בהרבה בחירות בחיים.. נתפלל ונשתדל שלא לטעות, מעבר לזה, אין לנו שליטה.

*כל זה לעניות דעתי.

אתן לך 5 נק' על הנסיון...מעי המו עליו
צאי מהכיתהמעי המו עליו
הגמרות בסוטה ובמועד קטן מחלקות בין זיווג ראשון לזיווג שניתרחיב לבי

סוטה ב, ב; מועד קטן יז, א.

 

1) בזיווג ראשון כן, בזיווג שני - לא.

 

2) כן. בערך כולנו פספסנו אותו...

בשם המקובלים מסבירים שעוסקים בשרשי נשמות, לא בסדר כרונולוגי.

ייתכן שהזיווג הראשון שלי נולד לפני מאתיים שנה, או יוולד עוד 20 שנה...

 

3) מועד קטן יז., זה לא קשור לתועלת - זו האמת...

 

4) כן. עיין ביעב"ץ שם, ובאחרונים עם נטייה לנסתר (חיד"א, בן יהוידע וכו') על הסוגיא.

 

בונוס: עלינו ללמוד את דרכי הקב"ה והנהגתו את המציאות!

קודם כל תודה על תשובתך.מעי המו עליו
שנית, אני בת.

לא הבנתי את 2) מאיפה לך? ומה ההגיון בזה? (לומר שיש זיווג מפוספס?!) אז מה הטעם בלומר את זה?

3) האמת היא תועלת וברצוננו להבין אותה.

4) אשמח לנימוק והרחבה, לא מתעסקת בחומרים של בנים...

בונוס- כיצד?
לכל מי ששאל למה בנות לא לומדות גמרא...תרחיב לבי

2) כך כתוב ברמח"ל, ביעב"ץ ובעוד רבים מהמקובלים (אני לא מבין במקובלים, אבל כך כתבו בשמם).

ההיגיון הוא שיש רמות בהתאמה בין בני זוג.

יש זוג משמיים, כמו דוד ובת שבע, שהייתה מוכנה לו מששת ימי בראשית.

ויש זיווג שיכולים להסתדר יחד, למרות שהם לא בדיוק, וזה דורש הרבה יותר עבודה.

 

3) 40 יום נאמר על זיווג ראשון. שמא יקדימנו אחר וכו' נאמר על זיווג שני.

אנחנו לא יודעים באיזה זיווג מדובר, ולכן מארסים אפילו במועד (בזמנם וכו').

יש תועלת מעשית מוסרית גדולה: לא לסמוך על כל מיני סברות לא ברורות, אלא לפעול.

בטח בד' - ועשה טוב!

 

4) וקשים לפני המקום לזווגן כקריעת ים סוף - הנך דלפי מעשיו (סוטה ב. ורש"י).

הקושי להתאים זיווג לאדם נובע מכך שהזיווגים הולכים לפי המעשים,

צנועה לצדיק ופרוצה לרשע (רש"י).

 

בונוס: אם מבקש אתה לראות את השכינה בעולם הזה -

עסוק בתורה בארץ ישראל! שנא' דרשו ד' ועזו בקשו פניו תמיד!!

אם רצונך להכיר את מי שאמר והיה העולם - למוד אגדה!1

אנכ"י - אנא נפשי כתבית יהבית! אני נפשי כתבתי ונתתי (בתורה)

אל תזוח דעתך עליךמעי המו עליו
שנשים מבינות בהרבה דברים שאתם אינכם מבינים... ולא עוד, אלא שהן יכולות ללמוד גמרא ובוחרות להשאיר את זה לנשות הכותל.

תודה על ההרחבה.

2) מתכוונת לשאול מה הנ"מ באמירה הזאת.

3) אם הכוונה של "זיווג שני" זה אדם שהתגרש, איך לא חלה עליו האמירה של ה40 יום בזיווג הראשון?
(הסברת שם שזה זיווג משמיים וזה אמור ללכת בינהם)
אלא אם כן כיום אין זיווגים ראשונים וכולם בבחינה של זיווגים שניים "שמא יקדימנו אחר"

4) ה' ירחם... ומה עם מי שחוזר בתשובה? (מה ששאלתי את חסדי הים)

בונוס -
השאלה מה הנפ"מ היא הסיבה שאתן לא צריכות ללמודתרחיב לבי

אין לי שום בעיה ללמוד עם אשתי שתחי' חברותא בגמרא, אני רק לא אדחוף אותה לשם...

זאת לא התנשאות. אלו תפקידים. אני לא אהיה בהיריון, לכן אין מה ללמוד גמרא...

 

2) הנפקא מינה להבין איך הקב"ה מנהל את העולם.

 

3) זיווג שני זה לא אדם שהתגרש. זה בדיוק מה שאומרים המקובלים.

סוף דברייך יותר מתקרבים לאמת...

 

4) מי שחוזר בתשובה - יקבל לפי מעשיו של עכשיו, בע"ה

2)מעי המו עליו
לא תשובה סופית, ומה הנ"מ להבין איך ה' מנהל את העולם?

3) טוב, ממש לא מבינה בקבלה...

ולגבי הגמרא, חשבתי שאתה אומר את זה בעקבות זה שראית שאין לי ראש לגמרא...
זה לא פוגע בי, אני מודה בזה בפה מלא אבל אל תזוח דעתך עליך בכ"מ...
נפ"מ למשל אם להיות 'חרדי' או 'דתי-לאומי'תרחיב לבי

איכס... שונא את המילים האלה...

נפ"מ לכל הגישה לעולם הזה...

איך זה קשור?מעי המו עליו
ולמה שונא?
איך ידיעת ההנהגה הזאת עוזרת לך לבחור השקפה?
אם התחילה גאולה או לא - זו השאלה הכי אקוטית עכשיותרחיב לבי

ועל פי התשובה שאתן לה, אחליט אם ללמוד במיר או בהר המור...

 

למה שונא, כי שונא...

כי אני לומד ר' נחום פרצוביץ ואת הרב מרדכי שטרנברג,

ולא למדתי יום אחד במיר, ולא בהר המור...

כי חבר אני לכל אשר יראוך!

כי אלה הגדרות מגזריות, מפלגות, מטופשות, שטובות אולי לשידוכים... ואני עוד לא שם...

הר המור הכי קרובמעי המו עליו
דווקא לחרדים... (מבחינות מסויימות, חוץ מהממלכתיות)

ותראה כמה אנחנו מאוחדים למרות זאת...
"כשם ש.. דעותיהם שונות"
כל אחד ודעותיו, אבל זה לא רע לבחור "זרם"...
תשובה ל2 בדיוק למדתי..arixon
ומי אמר שמואל שמא יקדמנו אחר והאמר רב יהודה אמר שמואל בכל יום ויום בת קול יוצאת ואומרת בת פלוני לפלוני שדה פלוני לפלוני אלא שמא יקדמנו אחר ברחמים (מועד קטן יח: )
קיצר ע"י תפילה זה יכול להשתנות לכאן ולכאן
1.כעיקרון יש לכל נשמה של גבר נשמה מיוחדת של אשה שמשלימהחסדי הים
אותה, כדברי הגמרא בבבלי (סוטה ב.), אבל האר"י כותב שבגלל שהיום רוב הנשמות מגולגלות, אז לכן להרבה אין זיווג מסויים, ומתאימים לאדם זיווג לפי המעשים הטובים או הרעים של האדם, כמו שהגמרא אומרת לגבי זיווג שני.

2. כן אדם יכול לפספס אפילו זיווג שמיועד לו מלכתחילה, אם עושה מעשים מאוד רעים, כדברי הזוהר. [הרמ"ק אומר שזה הולך על האיש והאשה בשווה, התשב"ץ אומר, שזה רק על הגבר, ולא על האשה. על כל פנים, לפי מה שכתבתי לפני כן על פי האר"י, רוב הזיווגים היום, הם לפי המעשים של האיש והאשה.]

3. הגמרא ב'מועד קטן' אומר 'שמא יקדימנו אחר', אבל היא מפרשת שיקדימנו ברחמים-תפילות, והזוהר מפרש שזה רק יכול להועיל, אם יש פגם במעשים של האדם שהזיווג מיועד לו, ולכן מקדימנו אחר ברחמים-בתפילות.

4. המעשים של האדם משפיעים בעולם הזה, לאדם אכן יכול לפספס את זוגתו. כאמור היום לרוב האנשים אין זיווג מסויים, והכל תלוי במעשים.
תודה על תשובתך המנומקת. (יש פה ת"חים)מעי המו עליו
לגבי 1) תודה. מיישב את דעתי בנושא ומרגיע.

2) לגבי תשובתך, אם אדם חזר בתשובה הוא יכול לקבל את זיווגו שיועד לו מלכתחילה או שהוא בליגה של חוזרים בתשובה כעת?

3) מה הכוונה יקדים בתפילות? (מה הנ"מ?)
בעצם זה אומר שאדם עשוי לפספס את בת זוגתו אם אדם אחר הקדים אותו ברחמים?...
ותמיד אומרים את זה בהקשר של "לא לדחות", האם זה יצא מהקשרו?

4) אז אפשר לחזור בתשובה! איזה יופי...
*אפשר לחזור בתשובה, אם הזיווג עוד לא התחתן.חסדי הים
*הבבלי במועד קטן, מפרש את המאמר של 'שמא יקדימנו אחר' שזה בתפילות, הזוהר אומר שהתפילות רק יועילו, אם האדם הראשון פגם במעשים.

*המאמר הזה של 'שמא יקדימנו אחר' מופיע בעוד מדרשים, בלי הפירוש שזה הולך על תפילות, אז לכן יש יסוד למה שאומרים שהאדם צריך לעשות השתדלות מעשית כדי שלא יאבד את זיווגו, אבל אם האדם לא פגם במעשים, אחר לא יכול להקדימו.
אבל כולם פוגמים מעי המו עליו
לא?
נראה לי שכל הנושא קשור ישירות לשאלת הידיעה והבחירה.arixon
וזה לא נראה לי לגמרי המקום לפתוח את הנושא פה..
וברשותך שאלה קצת בוטה..
עד כמה שידוע לי בחורה לא אמורה להתעניין בשאלת הידיעה והבחירה..

סליחה אם זו שאלה ישירה מידי, מתעניין בכנות, מאיפה הגעת לחקירה הזו?
מה?מעי המו עליו
הפתעת אותי בשאלה... למה בחורה לא אמורה להתעניין בשאלת ידיעה ובחירה, למה, היא עז?

ולא חושבת בכלל שזה נוגע לעניין של ידיעה ובחירה.
זה קשור לעניין שירדתי מדרגתי והשאלה הזאת מטרידה אותי לאחרונה כי מיסטית אני מרגישה חסימה בעניין הזה, אבל לא ניכנס למיסטיקה ואינטואיציות.
אוקיי צודקת.arixon
אולי סתם תקפתי בלי לחשוב..
אולי כי זה חתיכת מחקר ולא סתם התעניינות ויש רושם של למדנות רצינית..
אבל אני חוזר בי, בהחלט ראוי שגם בנות יענו לעצמן על השאלות האלו, הן די בסיסיות.

ועדיין נראה לי שזה קשור קשר ישיר לשאלת הידיעה והבחירה.
האדם מצד עצמו לא צריך להתעניין בחשבונות אלוקיים אלא להתנהל בכלים שהקב"ה נתן בידיו.
זה בהחלט יכול להיות קשורמעי המו עליו
אבל אני בכלל לא נוגעת בה מהצד הזה כמו שכבר אמרתי...

באמת מעניין אותי, יש לך מקור למה שאמרת שנשים לא אמורות להתעניין בזה?

למדנות רצינית שלי? מה אני אעשה שתורת ה'... משיבת נפש גם לי?
התלבלבתי..arixon
פעם שמעתי בחורה אחת באוטובוס, הריצה ראשונים ואחרונים על נושא הלכתי משהו פחד.

מאז יש לי סיוטים.

ועכשיו זה יוצא עלייך על לא עוול בכפך.
יפה לה... זה לא רע כל עוד זה נובע מאהבה ויראת שמייםמעי המו עליו
מה אתה מקנא?
אגב, היה לנו את סוגיית "ידיעה ובחירה" בבגרות...
משמע בזוהר, שזה לא פגימה קטנה, אלא יותר שהאדםחסדי הים
שטוף במעשים רעים.
הלוואי...מעי המו עליו
בעצם זה עדיין לא מסתדר לימעי המו עליו
כי מצד אחד אתם אומרים שהיום כולם בבחינת זיווג שני, ומצד שני אתם אומרים "שמא יקדימנו אחר".
אם אין שום זיווג ספציפי שמיועד למישהו כיום, והכל ע"פ מעשיו, אין רלוונטיות גם ל"שמא יקדימנו אחר"...
נכון. אין.חסדי היםאחרונה
אני חושבתחרציתמדופלמת
שכשאדם יכיר את עצמו וילמד בשכל מה הוא רוצה וינסה להרגיש בלב אם זה מתיישב לו נכון ויתפלל לה' על השידוך שה' יכוון אותו בבחירת בת הזוג שהכי נכונה לו וששכלו וליבו ידעו לזהות אותה כשתבוא
ואז כשהנישואים עולים יפה והזוגיות פורחת ויש אהבה וכבוד וחום והרמוניה בזוגיות ובהתנהלות המשפחה אין משמעות אם זאת זאת האחת שהוכרזה לאדם ארבעים יום לפני לידתו או לא או האם הם מאותו שורש נשמתי או לא.
ואיך בכלל אפשר למדוד דבר כזה או לבדוק?
אי אפשר.
נדמה לי לפעמים, שיש אנשים שכל כך כלואים בדמיון של האחת והיחידה שכשבאות בנות מתאימות הם דוחים אותם(עם סיבות שכליות כביכול) כי הם חוששים שהם לא האחת
צריך להתפלל על זה בנוסף לחיפוש השכלי וההרגשתי ולהאמין שהחצי השני שעבר את כל הסינונים שלנו וקיבל את השריטות שלנו ושאנחנו עברנו את כל הסינונים שלו ושקיבלנו את השריטות שלו זה זה החצי שאלוקים בטוח שהוא החצי הכי מושלם בשבילך והכי נכון והכי מדויק
למה לאדם מישהי שתהיה משורש נשמתו אבל הם לא יהיו מתאימים בכלל? אם בכלל לא תהיה התאמה חיצונית בשאיפות ובאידיאל של הבית ובערכים שחשובים להם?
או מישהי שהוכרזה שתהיה אשתו ארבעים יום לפני אבל אין שום כימיה? אין הרמוניה ואהבה וכבוד?
או שבכל מקרה מי שיימצאו חן זה בעיני זה ויתאימו עד שיחליטו להתחתן הם אלה שהוכרזו אחד לשני כזוג, אז למה זה משנה ?
עייני פה -משער שזה יענה לךאגוז מוסקט

בס"ד

 

 

http://www.yeshiva.org.il/midrash/7791

 

אולי זה נראה לא קשור אבל יש שם תשובות לשאלות שלך.

ענייני השגחה הם מורכבים ויכולים להראות כסותרים (+ סיפור)סוג'וק

כיוון שההשגחה "זורמת" עם בני האדם ומעשיהם ומצביהם הזמניים וגם בו זמנית במבט נצחי יעודי

 

ברמת הנשמה יש התאמה קדומה שאמורה להתגלות במציאות

אלא שאדם יכול להיות לא מחובר לעצמו ברמת הנשמה ואם רואים בשמיים שהוא אפילו לא בדרך לשם, מרחמים עליו ונותנים לו זיווג שמתאים לו זמנית, ואולי עם הזמן יגיע לרמת הנשמה ויגלה התאמה קדומה (שגם היא בינתיים כנראה היתה לא מחוברת לעצמה..)

 ושתי מגמות אלו קורות בו זמנית ויכולות לקדם אחת את השניה

למשל סיפור ששמעתי לפני כמה ימים מקיבוצניק חילוני מבוגר שבנערותו ירד מהארץ עם ארופאית גויה וגר בחול הרבה שנים וילד ילדים, עד שהם התגרשו ו.. הוא הכיר שם באירופה יהודיה רחוקה מאוד שבקושי ידעה שהיא יהודיה והם התחתנו ועלו שניהם ארצה והספיקו גם ללדת.

רואים מסיפור כמו זה שהבן אדם היה רחוק וקיבל משהו רחוק מאוד ("הנהגת שכר ועונש" - סיבה ותוצאה) ודווקא המקרה הרחוק שלו קידם אותו למצב הקרוב יותר שלו שהכיר שם יהודיה ועלו ארצה. זה המשמעות שהקב"ה משתמש גם ב"רע" לקידום הטובה ("הנהגת היחוד")

 

"הכל צפוי והרשות נתונה" - הוא היה צריך להתחתן עם היהודיה (- "צפוי"), אלא שמעשיו ( - "רשות") קידמו את זה בדרך עקומה. *אם* הוא היה יותר מחובר לעצמו בנערותו, הקב"ה היה מסדר שגם היהודיה תגיע אליו בדרך "כלה"..

 

ויתכן ולפי הגישה של המקובלים (אולי רמח"ל) יקראו לנישואיו הראשונים "זיווג שני" ולנישואין השניים "זיווג ראשון", לפי רמת החיבור ולא לפי סדר כרונולוגי

 

 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

ברור שצריך להשתדל להתחתןחסדי הים

עם אחת שיצאו בנים צדיקים.

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חושבת שהדברים מצריכים שיח מעמיק הרבה יותרנגמרו לי השמות

כדי להבין עד הסוף מה כל אחד רוצה בעצם להגיד

כלומר לפותח עצמו או לכל אחד אחר - ממש ללכת עם הסיפור כולו והתמונה השלמה והרחבה ולהעמיק בה כמה שצריך בעולם האמיתי מול האדם איתו מדברים (שיכול להיות מהמשפחה / חברים / איש מקצוע) העיקר שהדברים יהיו מבוררים.

כל אדם הוא עולם ומלואו ובפני עצמו

וכל סיטואציה היא בפני עצמה ורחבה ושלמה

וגם הצד השני בקשר שלא מובא כאן באריכות מטבע הדברים

וגם כל מה שעולה מתוך דיאלוג ישיר

מה אתה / אני / כל אדם אומר עד הסוף

מה השני שמע, מה השני הבין,

וכן הלאה דיאלוג רגיל שיכול להיעשות בזמן אמת ובצורה עמוקה שלו רק פנים מול פנים או בשיח ישיר ואמיתי.

 

כי כך בכתיבה בשרשור זה ממש מרגישה שלא ניתן להעביר עד הסוף את הדברים / או שאי אפשר להבין עד הסוף למה השני מתכוון / או שאי אפשר להעמיק כמו שצריך בכל הנקודות בצורה רחבה ושלמה באמת.

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?אחרונה

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך