סקר נפיץאריק מהדרום
האם הציבור הדתי לאומי מונהג על ידי רבנים?
רגעיוני
א. הציבור הדתי לאומי מונהג ע"י רבנים, השאלה מי אתה מכניס תחת הקטגוריה של דתי לאומי
ב. הציבור הדתי לאומי מונהג ע"י רבנים, השאלה מי אתה מכניס תחת הקטגוריה של רבנים
ג. החלק היותר 'דתי' מונהג ע"י רבנים, החלק היותר 'לאומי' מונהג ע"פ הרוח הלאומית הנושבת ברחובות המדינה
ד. כל התשובות נכונות



רצית נפיץ- קיבלת
ד..dora
החלק היותר לאומי מוטיבציה
אהבתי את האופציות!
ברור שכרגיל התשובה היא "תלוי".
חבל שאתה לא עובד בלמ"ס.. בזבוז של כישרון...+mp8
ג ✌ענבל
ענבל, באמת!אורח כלשהו

דווקא החלק הלאומי מונהג על ידי תלמידי חכמים. מהרב גינזבורג עד הרב סדן.

א. מקווה שהסמיילי הבהיר שלא הקדשתי לזה הרבה מחשבה.ענבל

בס"ד

 

ושנהניתי להשתעשע.

 

ב. אממ.. פירשתי את החלק הלאומי לא נכון

 

ומניחה שהתשובה היא ד.

 

זה תמיד תלוי בנקודת מבט.

אם ג. נשלל גם ד. נשלל.אריק מהדרום
את לא מוכנה לאקדמיה גברת.
בקצב הזה אני גם לא אהיה מוכנה...ענבל

בס"ד

 

שונאת אלגברה

ואם ככה אז הכיוון של א וב נראה לי יותר.ענבל


האמת שלא זיהיתי אותו..ראיתי ריבוע.אורח כלשהו


צריך פה סמיילים של וואטסאפ דחוףענבל


שמעתי שיש לך ידיד שמבין בזה וקשור לערוץאורח כלשהו
אפילו כמה ענבל
בס"ד

משההה!!

@Admin
התשובה שלא כתובהזה אני

מה זה מונהג?

מסכים אותך שצריך לשאול מה זה רבנים, ומה זה דתי לאומי.

מבחינה הלכתית אני חושב שהציבור מונהג על ידי רבנים (כאלו ואחרים).

מבחינה השקפתית זה כבר יותר מסובך ומסתעף להמון ציבורים בתוך הציבור הד"ל שחלקו מונהג על ידי רבנים וחלקו לא.

אין לציבור הד"ל גדול דור, הוא מעולם לא דרש את זה והוא לא מתחבר לקונספט הזה.

יש אצלי קונפליקט לא פתור בשאלה הזו. אנחנו הרבה פעמים אומרים שאנחנו לא יכולים להחליט מה היא ההלכה גם  אם למדנו - וצריך להקשיב לרבנים. השאלה שלי מי אנחנו שנחליט איזה רב צודק? על פי מה אנחנו מחליטים? בייחוד שאין בציבור שלנו רב שכולם יסכימו עליו שלו צריך לשמוע.

אז אנחנו לא מסוגלים להחליט מה היא האמת אבל אנחנו כן מסוגלים להחליט מי אומר אותה?? 

 

ולכן המטרה שלי בסופו של דבר זה ברוב הדברים עד כמה שידי משגת להכריע בעצמי (כמובן שרק אחרי שלומדים הרבה)

ומה שלא אשאל רב עליו אני סומך ואנסה שתשובתו תהיה כמה שיותר מפורטת שאוכל גם להבין.

 

להכריע בעצמי-העני ממעש

לא נכון, אמרו חזל עשה לך רב

 

צריך למצוא נוסחה שתשקלל את זה,

בד בבד בלי לבטל אותך ושכלך-

כפי שרואים במקומות מסויימים,

ובאחד ממקרי הקיצון- מה של"ע היה בקהילה בצפת

עשה לך רבזה אני

במקומות שאתה לא יודע בעצמך.

ושוב מי זה הרב הזה? אתה מבין את האבסורד בזה שאני יכול להכריע איזה רב צודק, אבל אני לא יכול להכריע מה נכון?

אני לא אומר שכל אחד יכול לפסוק בעצמו. גם אני לא נמצא עכשיו במקום כזה. אבל זו השאיפה. 

אוליהעני ממעש

זה נ"ל כעת אבסורד

אבל ככה עושים

לא הייתי ממהר לשנות

 

לא מצינו שכ"א "פוסק לעצמו", גם לא אצל גדולים

 

ד"א, במשהו חדש שנוגע לך אישית, באופן פשוט אסור לרב לפסוק לעצמו- מובא בגמ'(בהוריות?)

זה לא מדוייקזה אני

אני לא חושב שאני משנה משהו, אני חושב שאני מעמיד דברים על דיוקם ולא צריך למהר לומר שכך היה וכך יהיה.

בעבר הייתה סנהדרין שהייתה מכריעה אז הכל היה יותר פשוט. 

האמירה של 'עשה לך רב' נזכרת בשני מקומות עשה לך רב והסתלק מהספק- כמו שאמרתי איפה שיש לי ספק צריך לעשות רב.

ועשה לך רב וקנה לך חבר - הכוונה שם אפילו הרב הזה באותה דרגת חכמה שלך ואפילו הוא פחות חכם ממך - והכוונה לחברותא שתקבע את הלימוד וככה הלימוד יהיה יותר טוב - אין הכוונה למישהו שיפסוק לך הלכה.

אני דיי בטוח שאין דבר כזה שרב לא פוסק לעצמו - פוק חזי החל מהמשניות לאמוראים ולרבנים של ימנו. אם הוא לא יפסוק לעצמו למי הוא יפסוק? 

(יכול להיות שיש משהו במסכת הוריות צריך להבין מה זה אומר ומה כלול בזה)

נראההעני ממעש

שאין מה להמשיך..

עם הזמן, אדם עלול לראות שדברים כבר לא פשוטים כ"כ כמו בעבר

 

ב. מדובר בחידוש, שאין לרב לחדש לעצמו בדבר שנוגע אליו

בוודאי שרב שהגיע לפסיקה פוסק לעצמולשם שבו ואחלמה
למה אתה חושב שלא?
איתא בגמ' ע"שהעני ממעש


עיין איפה? אני עדיין לא בקיא בש"ס כולולשם שבו ואחלמה
נשאר לי קצת
אינו תח"י מחילההעני ממעש


אוי נשמה בו תנסה להיות קצת פחות עני ממעשלשם שבו ואחלמה
ולהיות ברור יותר.
אני לא מבין מה אתה כותב.

נתחיל מהתחלה
אתה חושב שפוסק לא יכול לפסוק לעצמו? למה?
ע"ש לא פשוט בחידוש שנוגע אישית אכמ"להעני ממעש


ד"אהעני ממעש

קשה לי הביטוי "נשמה"

ב. בא בא', לא בו'

 

כך מובא שם בגמ'

הובא לעיון ולא להלכתא

שוב - בחידוש שנוגע אליו

למה קשה מותק?לשם שבו ואחלמה
בכורות לח יבמות צחהעני ממעש

יש מי שאינו צריך גוגל בכדי למצוא

וירא הוראה יותר ממך..

 

אכמ"ל, בהצלחה בכל מ"י ויהא לבך לש"ש

הבנתי את המקור וחלק מההמשךלשם שבו ואחלמה
לא הבנתי למה אתה בוחר להתנסח בקצרה,
ראיתי שיש לך גם הודעות ארוכות ומפורטות, אז מה העניין?
ואם ראית פסול בדברי אשמח לשמוע בבירור מה ולמה
כשישהעני ממעש

הקשבה ושפה משותפת, ניתן לדבר

(אפשר לקחת את זה לזוגיות גם..)

 

זה לא נכון "לפסוק לבד", ולאו דווקא כי "אסור"

(אנשים היום באים לרופא/בעל מקצוע עם דרישות והערות- מגונה, ולא היה כך פעם

רעה חולה של פתיחות/שקיפות/הכל שפיט/זמינות מידע-

כך א"א להתנהל)

 

בד"כ לא מצינו- בשום תחום- קלות ראש כלפי דברים חמורים

 

זהו דור אינסטנט, ומובן שזה גם סיבה

שכל באי הגוגל רואים את עצמם שווים לגדולים-

שוב, גם לא בתחום התורה/ פסיקה

 

תכל'ס זה לא זה,

אך אנשים בפועל עושים מה שרוצים, (ע"ע "המסמסים בשבת")

ולפעמים גם נתקלים בהפתעות לא נעימות,

 

זה נושא ארוך, מייגע, וקשה,

לע"ד ההליכה שלא בתלם

בד"כ לא קיים (רק) כי "אני מרשה לעצמי לסבור ש"עשה לך רב" זה לא הלכה כי זה באבות, ואם ראשונים פוסקים כך אז ק"ל כוותייהו, וכו' וכו'- אלא נובע ממקום אחר  -

שוב, לא רק לגבי עניינים תורניים

 

ואע"פ שתמיד כדאי לחדד ולברר, ויש בזה עניין,

נראה שזה לא עיקר מספיק גדול לכל הרעש שמתלווה אליו,

 

כשאנשים מדמיינים שהם המציאו את הגלגל-

קצת ענווה

אתה מדמיין אווירה מסווימת וגישה מסויימתלשם שבו ואחלמה
אצל אנשים,
ולפעמים אתה גם צודק,
הבעיה שאתה משליך את זה גם על ההודעות שלי,
וזו טעות,
מה שנקרא, לדון לכף חובה.
מה הקשר ביני לבין התכונות הרעות שציינת?!
אין איתי חידוש אף לא יומרה,
אני הולך בתלם ואוהב את התלם.

לפסוק לבד זה דבר שנהגו כל הפוסקים לעשות מאז ומתמיד, אלא אם לא היו בטוחים בעצמם.


אשריךהעני ממעש

מחילה

הגבתי בחריפות לעומת הרוחות הקיימות

כשם שדנתני לכף זכות, ידינך המקום- ואת כולנו- לכף זכות

 

לעצם העניין, עי' משפט האחרון שרשמת ודון מינה

עשה לך רב זו לא הלכה.ענבל
בס"ד

זה לפעמים משגע אותי הדבר הזה.

בואו נבהיר משהו-
מסכת אבות זה ספר עצות לחיים טובים יותר על פי חזל.
זה הכל.

זאת לא הלכה.
אוליהעני ממעש

למאי נפק"מ

אין טעם לדיון, בהעדר שפה משותפת

אמרת שזה לא נכון כי חזל אמרו עשה לך רב.ענבל
בס"ד

אז רק הבהרתי שזה שחזל אמרו את זה לא אומר שחייבים לעשות את זה.
זאת לא הלכה.

הנהגה טובה אם כבר.
השתמשתי במינוח "נכון", לעומת "מותר"- ע' תגובה ללשםהעני ממעש


אני מתלבט אם תשובה שלילית היא לשון הרעלשם שבו ואחלמה
ומכאן אני נכנס לשאלה האם זה טוב או רע להיות מונהג על ידי הרבנים,
גם ברמה העקרונית וגם במציאות הנוכחית,
האם התורה רצתה שהרבנים ינהיגו?
דוד המלך שמע לסנהדרין מצד אחד,
מצד שני הוא היה המלך, לא הסנהדרין,
והוא לא היה רק בובה שהסנהדרין משכו בחוטים שלה,

אז מה זה בכלל להנהיג?


ללא קשר לשאלה הספציפית -ד.

אבל מלך זה אחרת.

 

הר"ן בדרשותיו, למיטב זכרוני, מסביר שיש דברים שאכן שייכים להנהגה של המלך. כלומר, גם הוא צריך לשמוע לחכמים במה ששייך לדיני תורה, אבל יש גם דברים שלמלך יש סמכות מעבר לכך. "מלך פורץ גדר לעשות לו דרך".

השאלה היא האם הסמכות התורנית שייכת במהותהלשם שבו ואחלמה
למשבצת של ההנהגה.
כן, ללא ספק.בן-ציון
אנחנו שואפים לחיות את חיינו עפ"י התורה.
רבנים הם אלו שמחוברים לתורה יותר משאר העם (במצב נורמלי.) לכן טבעי שהם ינהיגו אותנו ויורו לנו מה לעשות בכל תחום.
אני לא מדבר על מצב של מלך וסנהדרין, שכן זה לא בדיוק המצב היום. הסמכות שיש לממשלה היא כמעט אבסולוטית, בעוד שלרבנות ולבתי-דין בכללי אין סמכות כמעט. גם במעט שיש נוגסים עוד ועוד...
כנראה,ד.

להנהגה במובן הערכי. החינוכי. כלומר: נתינת פרופורציות בן הערכים השונים. לעורר על עוולות, או על דברים שצריכים תיקון/פעולה במישור הציבורי (ארץ ישראל. מעמד הכותל - דבר אקטואלי שבוודאי צריך שמי שחי את העולם הערכי וחש את המשמעות של קדושת סביבות המקדש, יעורר עליו. גיור, ששייך לעצם קיומנו כעם יהודי ומניעת התבוללות. וכד'. חלק דברים שהרבנות-הראשית דנה עליהם. משהו מסוג הדברים ש"פורום חותם" מעורר מפעם לפעם).

 

כמו כן, גם מה שנראה כצריך התעוררות בעניינים הפרטיים: שמירת הלשון, צניעות וכיו"ב.

 

אז טוב שרבנים שמים לב לצורכי הציבור והיחידים, מתוך עולמם התורני - שזה האופי הפנימי של עם ישראל - ומעוררים, דורשים ברבים, מוסיפים טוב, נותנים כיוון ערכי ומעשי.

 

אבל ההנהגה המדינית המעשית, היא שייכת להנהגת המדינה. למלך. וגם ההנהגה הציבורית ה"מקומית", שייכת למנהיגי הציבור הנבחרים.

 

הסמכות התורנית תכווין את ההנהגה-הציבורית במובן הערכי; תקרא לכיוונים נכונים, תמחה כשצריך, תייעץ במה ששייך לכיוונים עקרוניים או להלכה - אבל ההנהגה המעשית-הציבורית, זה מנהיגי ציבור נבחרים. כך נראה להבנתי.

 

ניסחת יפה, מסכים.לשם שבו ואחלמה


אבל זה ברמה האידיאלית.לשם שבו ואחלמה

אני לא בטוח שכיום זה ככה, 

לצערינו לא כל מי שנקרא היום רב ראוי להיקרא ככה...

וגם רבנים אמיתיים לפעמים סובלים מכל מיני "גחזי" למיניהם (המשרת הקלוקל שהפריע לפעילותו של אלישע הנביא)

זו בעיה לא מהיום,ד.

שיכולים "להיקרא" בלי להיות באמת.

 

וכך גם לגבי "מנהיגים" שעושים מניפולציות (עי' איך השיג שרון רוב להתנתקות).

 

אבל אנחנו צריכים לתת כיוון נכון - והשכל הישר צריך לבחון את המציאות לגופה. וממילא, המציאות מראה שיכולת ההשפעה היא עפ"י רוב לפי האמת של הרב וגדלותו.

 

צריך לעודד מציאות חיובית, ולא "לנטרל" אותה בגלל חריגים לא נעימים.

וזו אימרה יהודית עתיקה, שלכל אלישע יש הגיחזי משלו... אז זה לא עד כדי כך - אבל מי ששומע "בשם הרב", טוב שישים לב לעיתים, איזה כלים זה עבר בדרך - וגם מאיזה כלים קיבל הרב את האינפורמציה המציאותית/עובדתית.

יש כאלה שבוודאי שכן. הרוב כנראה שלא...משה


כן...*שלי*


ציבור דתי לאוי = ?מושיקו

גבעת שמואל

עופרה

שווים

 

ליצהר

אלון מורה וכדו?

גבעת שמואל ועופרה בכלל לא על אותו המישור בן-ציון
עופרה יותר בסגנון של מושב, גבעת שמואל בסגנון של אליטה אשכנזית עירוניסטית.

גבעת שמואל היא מקום מאוד גדול עם מגוון גדוללשם שבו ואחלמה
של אוכלוסיה
כמו הדר גנים בפ"ת
זה בכ"מ לא דומה לעופרה.בן-ציון
גם הציבור החרדי לא מונהג לגמרי על ידי רבניםחסדי הים
יש אינטראקציה בין הרבנים לציבור.

סוף סוף, לפי דעתי, תמיד עיקר הכוח יהיה של הציבור עצמו, והיחידים גם אם הם רבנים, שואבים הרבה מדעותיהם ואפילו פסקיהם מרוח הציבור שבו הם נמצאים.
לא נשמע טוב... כאילו שהרבנים לא מחפשים את האמת?מבקש אמונה


אין סתירהאריק מהדרום
מה זה חדש לך שהגעות והפסקים מושפעות גם מן הציבור?
מושפעות מהמצב לא מהדעות שלהם. אחרת אבדנומבקש אמונה


כפי שהרב קוק זצ"ל לימד אותנו יש נשמה כללית ומיוחדתחסדי הים
לציבור.
כן ולאהעני ממעש

כמו עוד הרבה דברים בדת"ל שהם קצת מורכבים

 

מי שרוצה שחור לבן ואין לו סבלנות- יהיה לו קשה להתמודד

 

יש הרבה חיובי בציבור, הרבה מאד אפי',

כולל גב ההר, מושבים, גב"ש, וכו'-

שקשה לפעמים לראות במבט מבפנים

 

כמו תמיד יש מה להשתפר,

וקיים רצון לשיפור- כך שזו דרך ראויה ונכונה

 

נ"ב, ההגדרה הספציפית היא מאד נתונה לפרשנות ומתיחה, כך שלאו דווקא נכון לשים עליה פרוז'קטור,

בפרט שיש מדדים יציבים שממוקמים בנק' חיובית מוחלטת

 

(חרדי שקורא ידיעות זה "מונהג ע"י רבנים?)

לא התפוצץ....לשם שבו ואחלמה


בפעם הבעה תתחיל ישר מהפיצוץ, נגיד:לשם שבו ואחלמה
אז מה את חושבים על הרב x?
הוא היה צריך לעשות y וz.בן-ציון
התורה אומרת את זה בפירוש
כנראה שלא, לפחות ברובו.נפתלי הדג
האם אי פעם היה ציבור היסטורי בגודל משמעותי שהונהג על ידי רבנים?
ומה האידיאל? זאת שאלה אחרת.
אתה חושב שהאידיאל הוא שכן? לשם הסקרנות שלי..ענבל
קשה לי להגיד אמירה כלליתנפתלי הדג
האידיאל האישי שלי כרגע הוא לייצב את עצמי מספיק כדי שלא אצטרך ללכת אחרי רב, לפחות לא באופן אדוק (אם כי להתייעץ זה תמיד טוב). אני חושב שראוי לאדם שהדברים האלה פחות מעסיקים אותו ולכן לא יכול להסתדר לבד שידאג לפחות שיהיה לו רב להשען עליו בתחומים האקטואליים.

ועל אף כל זאת, אני לא יודע אם זה אידיאל ריאלי.
הנה הנפיץ שלךמאמע צאדיקהאחרונה

התשובה היא בוודאי שלא! 

הציבור הדתי לאומי לא מונהג על ידי רבנים

והרבנים שהתיימרו להנהיג את הציבור הזה- "פוטרו" מהנהגתם אחרי שגוש קטיף נחרב

 

הרבנים שבימינו נמצאים בקשרי הנהגה מול אנשים בציבור הדתי לאומי-

קשה לתת להם מאפיין אחד... 

אבל סהכ הם יותר נותנים לאדם ולקבוצה ולהתקדם, ופחות לוקחים את המושכות ההנהגה המפורשת

במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה

בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק

 

1.AI

2. אקסל

ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.

 

 

נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע

אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..

וגם יודע שיש קורסים חינמיים..


 

איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?

ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה? 

אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשה

כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו  בהתאם.

 

לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה? 

AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר  איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.

אופס… טעותפ.א.
יש בקמפוס ILהרמוניהאחרונה
אתה כבר עם רישיון רו"ח, אחרי סטאז' של שנתיים?פ.א.

יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.  


אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'  

גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.   

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך