בסדר עברנו שואה- יאללה לקום, להראות לעולם מי אנחנו!
די להתעסק בזה.
נכון, חשוב לעבד ולזכור וחשוב לשמור תאריכי פטירה וסיפורים אבל בקורס שעברתי מטעם יד ושם המסכנות וההתעסקות במה עשו לנו וכמה כולם שנאו אותנו הייתה כל כך גדולה לעומת לקחים- שטכלס- השואה הגיעה מגרמניה ששם ההתבוללות הייתה הכי גדולה, ומשם התפשטה כמו אש לאירופה.
ועוד לקחים בסיסיים אחרים בעיניי שלא מיושמים.
והמרצה- עם כל הכבוד שלי אליה הייתה נראית לא כמו יהודייה או לא כמו מישהי שרוצה לשמור על הצביון היהודי וזה גם אחד הדברים שצרמו לי.
הרגו וטבחו אותנו כי היינו יהודים, גם את אלה שלא ידעו על יהדותם וסבתא רבה שלהם קראו לה שרה. או סבא רבה קראו אברהם.
זה כל כך זועק- דרשני.
זה כל כך זועק- לא רציתם לזכור שאתם יהודים- השונאים הזכירו.
ומה עכשיו? נשאר במסכנות?
נתרכז בלהראות לעולם את המסכנות שלנו ולמצוא חן? ...
ושוב, זה לא שאני מחפשת רק סיפורי גבורה מהשואה.
ממש לא .
נקודת המוצא של יד ושם ושל כל הטקסים המקובלים במוסדות החינוך כולל מסעות לפולין והכל- מה יוצא מזה?
לא אומרת שזה לא עושה כלום, חלילה, אני לא מזלזלת, אני גם מבינה שזה סוג של עיבוד לכל הסיפורים הבלתי נתפסים הללו.
אבל יאללה- להתקדם.
ניסיתי להכניס קצת פה בשורות הללו את ההתנגדות שהתעוררה אצלי לנושא.
עוד נקודה משמעותית שעלתה לי- גם עצם זה שדוחפים ( אני מקווה שזה השתנה אבל זה מה שהיה פעם ) סיפורים ומכריחים ילדים להיות נוכחים בטקס עם תמונות מזוויעות של ילדים שלדים מרימים ידיים ותפוחי אדמה וחללים- לא יוצר אצל ילד נורמלי סקרנות אלא דחייה.
יותר נכון בעיניי לשים ספרי שואה ( מותאמים ) ולעודד את הילד לפתוח את עיניו.
טבע ילדים שהם סקרנים אך כאשר מכריחים אותם דברים זה יוצר אנטי ובנושא הזה גובל בחולניות .
זאת דעתי כמובן- שכנראה שונה מדעת הכלל.
טוב, די נמאס לדוש בנושא הלא נעים הזה,
בברכת בשורות טובות!
שיהיו לנו רק דברים טובים לדבר עליהם










( צריך קצת לצחוק עכשיו, לא

)