שלום לכולם!
את דבר התורה הפעם למדתי מרבי ומורי, הרב אורי עמוס שרקי שליט"א (מי שעוד לא
מכיר - הגיע הזמן
)
בפרשת בראשית בפרק ה' כתוב :
"זָכָר וּנְקֵבָה בְּרָאָם וַיְבָרֶךְ אֹתָם וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמָם אָדָם בְּיוֹם הִבָּרְאָם."
האדם הראשון (לא האדם החומרי כמובן), היה מורכב מ"גוש" אחד - גוש "גברי-נשית" .
מדובר כמובן על מימד רוחני מסוים שהוא ככל הנראה הנפש.
העניין הוא שהחיבור הזה היה "גב אל גב", ולכן זה לא היה המצב האידאלי, כפי שפירשו
חז"ל :
"אמר רבי ירמיה בן אלעזר, דו-פרצופין ברא הקדוש ברוך הוא באדם הראשון שנאמר אחור
וקדם צרתני". (ברכות סא ע"א).
אותו אדם ("גוש נפשי") היה מורכב מ"עצם ובשר" (החלק הגברי והחלק הנשי) :
"וַיֹּאמֶר הָאָדָם זֹאת הַפַּעַם עֶצֶם מֵעֲצָמַי וּבָשָׂר מִבְּשָׂרִי"
כאמור, המצב לא אופטימלי, וצריך היה לחתוך את אותו "גוש נפשי" לשני חלקים.
"
כאשר אלוקי השמיים והארץ מחליט לבצע את ההפרדה באדם, הוא לוקח "בשר" (החלק
הנפשי הנשי), וכפיצוי עבור הבשר שנלקח, הוא משאיר חתיכת בשר תחת הצלע של האיש
(החלק הגברי-נפשי) - העצם. מכאן אפשר להסיק, שגם תחת הבשר (החלק הנפשי-נשי)
הושארה חתיכת עצם :
"ויפל יהוה אלהים תרדמה על האדם ויישן ויקח אחת מצלעתיו ויסגר בשר תחתנה"
לסיכום : האיש רובו עצם ומיעוטו בשר. האישה, רובה בשר ומיעוטה עצם.
מה ההיגיון לעשות את החלוקה דווקא כך ?
נתאר מצב שבו החלוקה היתה כך- חלק שהוא רק עצם, וחלק שהוא רק בשר.
המצב הזה הוא בעייתי מאד, משום שלא יכולה להיות נקודת השקה/חיבור.
מצב אחר יכול להיות שחצי אחד היה מורכב חציו עצם וחציו בשר, והחצי השני אות והדבר.
המצב הזה גם הוא בעייתי, משום שלא היתה הזדקקות להשתלמות עם הצד האחר - הרי
החצי האחד מורכב משני רבעים (רבע עצם ורבע בשר), וכך גם החצי השני.
יוצא שהמצב האופטימלי שמאפשר הגעה למצב של האדם האידיאלי הוא כאשר חצי אחד
מכיל "רובו בשר ומיעוטו עצם"
והחצי השני מכיל "רובו עצם ומיעוטו בשר" (הגבר).
ואז מצד אחד יש נקודת השקה פוטנציאלית, ומצד שני, יש רצון להשתלמות על מנת להגיע
לאדם האידיאלי. כמובן שהחיבור הזה, אם פונים להשם, אמור להסתיים במצב של "אדם
אידיאלי" ולא במצב של "גב אל גב".
מצורפת תמונה אם המלל לא ברור.
מקורות והרחבה (מומלץ מאד להאזין)-
http://www.meirtv.co.il/site/content_idx.asp?idx=13526
ב"ה שנזכה כולנו למצוא את הצד המשלים של נפשנו, תוך פנייה מלאה אליו יתברך.



שתמיד עלתה לו בחילה מהשירים האלה ותמיד שמע בעיקר לועזי ולא ירד לפשוטי העם 
