בנים, אני נכנסו. גם בנות מוזמנות.די"מ
החלטתי לכתוב בפתוח ולא בסגור מפאת חשיבות העניין.
אני הגעתי לפורום המדהים הזה בגיל 16 והיה קשה לעזוב לאחרונה החלטתי להשתדל למעט לכתוב פה כדי לתת לנוער לדון בתוך עצמו כי עם כמה שבא לי אני כבר לא נוער (22 עוד מעט) אבל הנושא של שז"ל חשוב מאוד והנזק שעלול להיגרם בגלל טיפול מוטעה זה דבר שלמדתי על בשרי באופן אישי אני מרגיש צורך גדול לכתוב את זה ודווקא פה כי יש יותר שמסתובבים פה בפורומים הסגורים. וגם יש חשיבות שהבנות לא יחיו בסרטים שגורמים לפתיחת שרשורים בלנ"ו מה לעשות עם המדוייט שסיפר שהשם ירחם הוא נופל בשז"ל.
זה ארוך אבל תשדלו לקרוא הכל בכל זאת.


קודם כל ממליץ להיכנס לפוסט הזה של הרב אליהו גליל https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=605933372898322&id=100004449942415

עכשיו כמה דברים שאני חייב להוסיף.
כולנו יודעים כמה קשה התמודדות זאת.
השבת יצא לי לדבר עם דוד שלי הרב דוב לינזר מראשי חובבי תורה בארה"ב על הנושא וירדו לי כמה אסימונים שיושבים לי בראש כבר הרבה זמן.

בלי להיכנס לשאלות הלכתיות, גם אם אכן מדובר באיסור גמור ואפילו איסור דאורייתא אין צורך להרגיש רגשות אשם.
תהיו אמיתיים עם עצמכם, למה לכם ולא כל אחד ואחת אחרת אין רגשות אשם כאלה על לשון הרע כאשר שם מדובר באיסור דאורייתא?


שז"ל זה לא רצח.
שז"ל זה לא רצח.
שז"ל זה לא רצח.

אפילו לא קרוב. תשננו את זה עשרות פעמים ותפנימו את זה טוב טוב.

דוד שלי סיפר לי שגם היה שם רב מבוגר שלמד אצל הרבנים מאירופה והוא סיפר על ראש ישיבה אחד שכל פעם שהיה מגיע עליו נער לספר לו על ההתמודדות שלו על זה היה מצביע על התמונות של הגדולים על הקיר ואומר לו "אתה רואה אותו? גם הוא עשה את זה. אתה רואה אותו? גם הוא עשה את זה" ככה עבר אחד אחד.
הבעיה היא שאנחנו בנים. ובנים בכלל משתפים פחות. במיוחד בנושאים אינטמיים שכאלה.

ולכן מחד אנחנו מתביישים לדבר על זה. ואז אנחנו פותחים בעצמנו שו"ע מזדעזעים ונכנסים לסרטים.
אחרי ההקדמה החשובה הזאת אני אשתדל גם בקצרה מה לדעתי צריך להיות היחס לזה שאנחנו נופלים באופן קבוע באיסור.

אז קודם כל לדעתי בכלל לא כזה פשוט שזה אסור ויש מה לדון לגבי הגדר של "לבטלה".
היום מוכח שלא לאונן בכלל ולא לקיים יחסים זה מזיק בריאותית. זה צורך טבעי של הגוף.

גם אם זה אסור זה לא איסור דאורייתא לפי כלום.
ואפילו אם זה איסור דאורייתא אסור בשום פנים ואופן להיכנס לעצבות ודיכאון מזה.

זה נפילה, נכון.
אבל נפילה שכולם נופלים ושהיא קשה מאוד מאוד שלא ליפול.
בזמן הגמרא ואפילו בזמן של הראשונים וראשוני האחרונים אנשים היו מתחתנים בגיל מוקדם הרבה יותר מהיום.
והיום גם אם בגיל 17 התחלת לחפש לא בטוח תמצא (מנסיון. אני עוד מעט בן 22 מגיל 17 מחפש ועדיין לא מצאתי) ולכן אי אפשר להשוות את דורם אלינו.
ולכן אם אתם נופלים אל תפילו את עצמכם גם לרגשות אשם ודיכאון.

ותזכרו שזה חמור הרבה פחות מלשון הרע שזה בין אדם לחברו. וגם בזה כולם נופלים ולא מתייחסים לזה ככה.
אחי, ראיתי הרבה שרשורים ותגובות שלך בנושא ורק רציתי לומר לךימ''ל

שאני לא מסכים איתך בכלל ולדעתי אתה עושה בדבריך נזק הרבה יותר גדול מתועלת אם היא בכלל קיימת.

אשמח להמשיך לדון אתך בנושא באישי.
לדעתי הגישה הקיימת גורמת לנזק גדול בהרבה.די"מ
מאות נערים (אם לא יותר) מתטסבכים נפשית זה נזג נוראי.

כשזה נוגע לכסף (היתר מכירה, מכירת חמץ, היתר עיסקא) זה לגיטמי לתת פרשנויות דחויות. פתאום כשזה מגיע לנפש של נערים תמימים זה יהרג ואל יעבור וצריך להתעקש על קוצו של יוד ותוסיף על זה את המקובלים והחסידים עם ההפחדות שלהם ויצרת נערים מלאי רגשות אדם שמדרדרים לדיכאון ונטיות אובדניות או מעשים כמו שפיכת מים רותחים מקומקום על איבר המין.
לא מחליפים עיוות בעיוות, כל קיצוניות היא שלילית.ימ''ל
זה לא עיוות.די"מ
לאונן לצורך זה לא שז"ל כי זה לבטלה.
הנזק בגישה הלכתית המקובלת הוא נורא ואיום.

בכל מקרה, ככה או ככה, זה לא סיבה להיות מלא ברגשות אשם כי כולם נופלים בזה.
ואם תהיה מלא ברגשות אשם רק תזיק לעצמך.
זה לא עיוות, זה עיוות גדולימ''ל

אוננות היא הוצאת זרע לבטלה והיא קרויה על שם מישהו שנהרג בידי שמים על הפעולה הזאת.
הנזק הוא לא מהגישה ההלכתית אלא מהגישה החינוכית, או יותר נכון - מהיעדר הגישה החינוכית.

רגשות אשם הם חיוביים במידה, לא אם הם גורמים לתסביכים ולייאוש.
לא רלוונטי בכלל כמה נופלים בחטא לעניין החומרה שלו, היו תקופות שכל עמ"י עבד ע"ז, אז מה?

אם תרצה אפשר לדון באישי.
אוננות אכן קרויה על שם אונן.די"מ
אבל היא אינה דומה.
רונן היה נשוי.
והוא השחית את זרעו כדי לא להוליד ילדים.
כשרווק מאונן הוא לא עושה זאת כדי לא להוליד ילדים. הוא עשה זאת כי יש בו יצר מיני בריא וטבעי.
אבל הוא לא נשוי, והתורה אוסרת (בלי להיכנס לסוגייא של פילגש שכידוע ר' יעקב עמדין הציע להסיע פילגשים לבוחרי ישיבות) לקיים יחסי מין ולכן הוא מאונן. זה שיא הטבעי.

אכן הגמרא אסרה גם על רווק.
אבל בזמנם התחתנו בגיל מוקדם ומי שמאונן לא היה צריך להתחתן ולכן זה גם מנע הבאת ילדים לעולם.
כשנער מאונן זה רחוק מכך מאוד.

בכל מקרה, הנקודה העיקרית שרציתי להעביר שגם אם הוא אכן עובר על איסור לא צריך ולא בריא להתמלאות ברגשות אשם.
ממדורשת קרבתך
בגדול אני מסכימה ממש עם הצורך בפתיחות בנושא הזה. גם מצד הבנות שידעו ויבינו את הצד של הבנים ושזה לא יהיה נושא מפחיד ומושתק.
אבל תסכים איתי שיש הבדל בין נסיופ ללנ"ו.
ילדה בת 15-16 לא צריכה להתעסק בנושאים האלה ולא לדון בהם. מישהי שיוצאת לדייטים ונפגשת עם הצד השני מקרוב, זקוקה למבט הזה.
בקיצור, לדעתי כוונתך רצוייה מאוד. אבל לא יודעת אם זו הדרך.
לא צריכה. אבל גם לא יזיק לדעתידי"מאחרונה
זה לא שמשהו בעייתי בזה.

כבר בכיתה ד' למדתי משנה מסכת שבת וכמה פעמים מוזכר שם "נידה".
בכל מקרה, הסיבה שלא כתבתי את זה בפורומים הסגורים היא כדי להגיע לבנים שנמצאים פה.
העיקר זה הבנים.
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך