התמודדות עם ילד עם הפרעת קשב וריכוזhadarcohen

צהריים טובים,

הבן שלי ( בן 10 ) לא מצליח לשבת בכיתה וללמוד, גם בבית הוא ממש לא  רגועת הוא הזמן משתולל עם האחים שלו, רק מול הטלוויזיה הוא מצליח לשבת ולא לזוז פתאום.

הנירולוג רשם לו מרשם לריטלין אבל אני קצת מתנגדת לזה, מפחיד אותי לתת לו, שמעתי שיש לזה המון תופעות לוואי.

שמעתי מכמה חברות על טיפול הומיאופתי אשמח לשמוע  האם מישהי שמעה על זה? האם מומלץ?

תודה מראש!

שמעתי על אומגה 3 יש עוד דברים לכי לחנות טבע אבלרק אמונה

הריטלין עוזר להרבה אנשים לא בטוחה שהוא כזה רע כמו שעושים אותו..

שמעתי טובות על מרכז אוצרותyonit002

אני רק בתחילת הדרך בעצמי אבל שמעתי טובות על מרכז שנקרא אוצרות שמטפל בהומיאופתיה בקשב וריכוז. אני בודקת ואשתף כשיהיה לי מה. אם את יודעת משהו גם אשמח לשמוע.

חייבת להגיב...JUHTHK

הי, בנוגע למרכז אוצרות.

חייבת להגיב..

הבן שלי היה מטופל שם במשך יותר מחצי שנה, גם אנחנו הלכנו שבי אחרי ההבטחות וסיפורים. ובאמת החודשיים שלושה הראשונים הראו שיפור משמעותי מאוד בקשב ובריכוז. גם בבית הספר הורגש שיפור משמעותי.

אך. וכאן מתחילה הבעיה, המשך הטיפול לא הראה שיפור כמעט בכלל, והמטפלת ניסתה מינונים שונים ומשונים, שוב להעלות ושוב משהו אחר, כך במשך עוד ארבעה חודשים. כאשר אין שום שינוי משמעותי, ומעבר לכך לא קיבלנו שום קשר ישיר עם בי"ס כמו שהם מבטיחים.

כן, הדרכות תזונה ומיילים עם מידע והעצמה להורים אבל לא משהו אישי.

יש לציין שבמהלך התקופה הזו גרמנו למספר לא מבוטל של ילדים מחברינו להצטרף לטיפול באוצרות, וכולם! אבל ממש כולם חוו את אותו דבר! כאשר ההתחלה מאירת הפנים גם לא היתה אצל כולם. וכולם עזבו את הטיפול.

קחי זאת בחשבון. זה הרבה מאוד כסף שבהרגשה שלי קצת נזרק לפח באיזשהו מקום. למרות שהיום אני מרגישה שיש שיפור שנשאר מהתקופה ההיא. אבל לא שיפור ברמה שהם מבטיחים...

יש מטפלים בהומאופטיה קלאסית- (שזה הדבר העיקרי אצלם) טובים ומצויינים שיכולים לתת מענה מאוד קרוב למה שנותנים באוצרות. אם את רוצה שם בפרטי אוכל לתת לך.

תודה על התגובה והשיתוףyonit002

תודה לך על השיתוף בחוויה שעברת. זה בטח לא קל.

 

שתי חברות שלי עוברות את התהליך עם אוצרות כבר חודשים ארוכים והן מספרות לי על הצלחה חברתית ולימודית ודווקא אחד הדברים שגרמו לי לשקול טיפול אצלם זה שהם ליוו את אחת החברות מול המחנכת והיועצת של ביה"ס שמאד הקשו ודחפו לשמוש בקונצרטה. את החברה הזאת שלי זה ממש הציל כי היא היתה מרוסקת בתחילת התהליך.

 

בכל מקרה, שוב תודה ואשמח לשמוע עוד בפרטי אם יש לך עוד מידע

 

 

כדאי לנסותאנונימי (2)

יש ילדים (ובאופן כללי מטופלים) שהומאופתיה תוציא אותם ממש מהמקום הזה ויש ילדים שבשבילם הטיפול ההומאופתי יהיה בבחינת ניהול הקושי - כלומר תרופה שיהיה צורך לתת בכל פעם מחדש כמענה יעיל לאותו אחה"צ.

 

לילדים מהסוג השני לא ניתן יהיה לסמוך על הומאופתיה כמענה יעיל לשעות הלימודים בבית הספר.

 

ממש כדאי לנסות - החלוקה לשני סוגי המטופלים לא תלויה בעוצמה של הקושי בקשב וריכוז אלא בכמה עמוק במבנה האישיות נמצאים השילובים האישיותיים (שמתורגמים לטיפוסים ולתרופות הומאופתיות) שגורמים לקשיי קשב וריכוז וגם היפראקטיביות.

 

אני מכירה ילדים מהחינוך המיוחד שהפסיקו ריטלין בזכות ההומאופתיה, ולעומת זאת שובבים גדולים חיוך בחינוך הרגיל שנעזרים בהומאופתיה כדי לצלוח כל אחה"צ מחדש (וגם כדי להתגבר על תופעות הלוואי של פרק הזמן בשעה הקבועה ביום שבו ההשפעה של הריטלין פגה).

מה גרוע בריטלין??אנונימי (3)


עונה מתוך מה שראיתי כיועצת בית ספראורי8
ראיתי ילדים שהרטלין עזר להם מאוד ושיפר מאוד את התפקוד בבית הספר ומתוך זה גם דימוי עצמי ומצב חברתי, תופעות הלוואי הם לרוב חוסר תאבון בשעות הבוקר, יש ילדים שזה לא מתאים להם ויש תופעות לוואי קשות יותר ואז צריך להפסיק, יש תרופה חדשה שנכנסה עכשיו לסל והבנתי שיש לה פחות תופעות לואי, לצערי ראיתי שהוומאופתיה ואומגה 3 עוזרים רק כשהבעיה היא קלה, יתכן שהם משפיעים לטווח רחוק וניתן לשלב אותם עם רטלין כדי שבעתיד אפשר יהיה להסתדר בלעדיו.
חשוב לשים לב שלפעמים גם להימנעות מרטלין יש תופעות לואי- כישלון בלימודים, דימוי עצמי נמוך, קשיים חברתיים, וילדים אלו נמצאים גם בסכנת נשירה בגיל ההתבגרות כשהם ללא טיפול, תעשו לפי שיקול דעתכם והשאלה היא עד כמה המצב של הילד חמור מבחינת הפגיעה של בעיית הקשב בתפקוד הלימודי והחברתי שלו- אם המצב חמור אין זמן לטיפולים טבעיים לדעתי - כדאי לשלב עם רטלין, אם הבעיה קלה - הייתי מנסה קודם טיפול טבעי
לא מסכים בשתי נקודות318

 

1. בתור יועצת יש לך אחראיות להמליץ על ריטולין (רשמית זה רופא אבל בפועל רופא תמיד יסכים) .

לכן הייתי שמח אם תלמדי על ריטולין לא רק על סמך נסיון שלך .

 

2. זה שנוצר קשר בין הישגים בלימודים למעמד חברתי זה בעיה בפני עצמה .
(אגב, בזמני הקשר היה הפוך)

בנוסף לפי התרשמות שלי יש מקומות בהם כשליש מהכיתה מקבלים ריטולים, כך שהטענה על קשיים חברתיים לא כל כך רלוונטית

תשובותאורי8אחרונה
אני אף פעם לא ממליצה על רטלין, רק ממליצה על אבחון, ראיתי הרבה נוירולוגים שלא המליצו על רטלין אלא שלחו לטיפול רגשי וכו... אני חושבת שהיום נוירולוגים זהירים מותר ולא נותנים רטלין סתם
לגבי קשיים חברתיים- לא הבנת אותי, אין קשר בין קשיים לימודיים למעמד חברתי בהכרח, אלא שלעיתים בעיות קשב גורמות גם לקשיים חברתיים בגלל בעיות התנהגות, חוסר הבנה של מצבים חברתייים ועוד..., בעיות קשב לא משפיעות רק על למידה( לפעמים כן), וכמובן שהידע שלי על רטלין לא נובע רק מצפיה , אבל אני לא רופאה , ויכולה רק לתאר את ההשפעות שאני רואה
לא כדאי לפסול ריטלין רק בגלל "שמועות".ד.

ולא לכל אחד/לכל סוג/לכל מינון יש תופעות לוואי.

 

[פעם ראיתי מישהו שלמרבית הפלא טיפול הומיאופתי עזר לו באופן ברור. אבל גם  אותו טיפול לא עוזר לכל אחד]

כאב לבן שטופל עם ריטליןאנונימי (4)
יש לי רק המלצה חמה. חוסר קשב וריכוז זה בעיה כמו סכרת וכל בעיה אחרת. אם היינו חיים בחיק הטבע עם סוסים עיזים וגמלים אולי לא הייתה מתפרצת בעיה זו אבל מה לעשות ואנו חייב בחברה עירונית עם בית ספר כך שהילד רוב הזמן סגור בין ארבע קירות הריטלין מהווה פתרון מעולה כקביים לנכה. הבעיה היא שקשה לנו כהורים לראות "מום" ילדנו ולכן מנסים להדחיק בעיה זו או אחרת. מה לעשות והנורמות נקבעות על ידי הרוב והרוב מסוגלים כן לשבת ולהתרכז והמיעוט שלא מוגדר כנכה.
מבינה אותך כ"כ. ריטלין הוא סם. לא פשוטה ההחלטה, אבלחמסה עלינו
וכאן יש אבל גדול.
ריטלין זה לא קסם/ פתרון. גם עם ריטלין צריך ללמוד אסטרטגיות למידה, דרך לפיתרון בעיות וכו' אבל כשהמוח רגוע ואין מסיחים שמפריעים- אז זה הזמן ללמד את הדברים הנ"ל.
גם אני לא אוהבת מה שהכדור נושה לילד שלי ( הוא נראה כבוי) והיד על הדופק לבדוק - שהתאבון לא יורד מידי, שאין חשש לדיכאון, בדיקות בריאות ולב.
אבל כשהילד מדווח שהכדור עוזר לו לא להתייחס למה שקורה מסביב ועוזר לו להגיע להישגים שהוא מסוגל להם - זה שווה.
[אם הילדד.

נראה "כבוי", כדאי לבדוק האם נכון להמשיך באותו סוג ריטלין, והאם המינון נכון]

כמו שאמרתי- יד על הדופק. ושיתוף פעולהחמסה עלינו
של מורה שידווח ( להם נוח שהילד שקט...)
אם ילד מרגישד.

"עצוב", או כאילו בחלום; או שאינו יוצא להפסקות - כדאי מאד לפנות לנוירולוג ולשנות מינון/סוג. עושים ניסויים - עד שמגיעים למה שמתאים.

 

אפשר ורצוי לשוחח עם הילד. לשאל: איך את ה מרגיש בהפסקות? אתה משחק? איך בשיעורים - אתה מתרכז או כאילו קצת "בהרדמה"... לשאול בנחת, בהתענינות מחוייכת, שלא יעשה מזה ענין.

 

אם התוצאות לא משביעות רצון, אז כנ"ל - לבדוק. לפעמים רק אחרי שהילד גדול יותר, הוא מסביר מה בעצם הרגיש.. וזה חבל.

 

טיפול טוב, אמור להביא למצד שילד מתרכז בשיעורים - אבל גם משחק עם חברים שמח ונינוח. חוץ מבעיה בתיאבון - שמצריכה אכילה לפני ואחרי הכדור, שום דבר. אם זה לא כך - לבדוק.

וכשמורים ממליצים על פניה לנוירולוג זה לאואורין

דוקא כדי שיהיה להם נוח.. הילד משלם בעצמו מחירים כבדים כשאינו מצליח להתרכז ומפריע קבוע

עזרה לילדים עם בעיות קשבefraimg

שלום וברכה

שאלתך נפוצה מאוד, שים לב שמיום ליום היא נעשית נפוצה יותר והפתרונות קשים יותר ופחות מועילים.

כולנו סובלים מבעית קשב. מי מאיתנו מסוגל לשבת זמן ממושך ללא תזוזה? השאלה היא היחס , ומה אנו עושים בזמן שאנו לא "בפוקוס", אנו מפריעים? או לא? יש נזק לסביבה או לא?

עיקר התשובה נמצאת בשאלתך! אם מול מחשב או משהו דומה הוא מצליח לשבת זמן ממושך אז תסיק לבד את המסקנות (המשמחות מאוד!!! אין לו כנראה בעיה אמיתית).

וכאן השאלה היא למה הוא מתנהג כך? שאלת המליון דולר.

אין לי אפשרות לעזור לך כאן, צריך בירור מעמיק יותר, אבל תדע שיש מה לעשות.

כמנחה הורים ויועץ אני נפגש פעמים רבות עם שאלות דומות ובהחלט יש מה לעזור.

תפנה ליעוץ פרטי של מישהו שאתה סומך עליו או שמעת עליו המלצות.

אשמח לעזור למצוא מישהו שקרוב למקום מגורך

בהצלחה

אפרים 0546434805

ידוע שילדים כאלה מסוגלים להישאב למשחק מחשב.אנונימי (2)

זה שהוא יושב מול מחשב ומסוגל להתרכז במשחק או פרק מסידרה מצויירת, לא אומר כלום לגבי היכולת להתרכז בלימודים.

תראה אני בטוחה שיש בעיהhadarcohen

וגם בטוחה שיש פתרון, אני בטוחה שצריך בירור מעמיק יותר.

תודה לך אפרים

בתור אמא לשניים עם הפרעת קשבבוזי נוזי

המלצתי לך היא לתת לו ללא היסוס!!!

את לא יודעת כמה זה יעזור לו!

ללימודים שלו, לדימוי העצמי שלו וליחסים שלו איתכם ועם בני המשפחה.

חבל צעל כל יום שעובר שהוא בלי כדור.

ככה. חבל.

 

באמת באמת שממליצה לך מכל הלב.

זה הציל את שני הבנים שלי ושיפר את חיי כל המשפחה.

בהצלחה!

לדעתי- ריטלין זה כמו משקפייםחוזרת
אם מתאימים את התרופה הנכונה במינון מדוייק ובזמן הנכון לאדם (לא רק שעה ביום, גם תקופה בחיים)- זה עוזר
אחרת- זה מזיק

מוזמנת להכנס לפורום לקויות למידה ולשאול שם את החבר'ה איך הם מרגישים עם ריטלין... את יכולה לראות שיש הרבה חבר'ה שזה הציל, פשוטו כמשמעו...
תופעות לוואי- נכון, יש, אבל יש 2 נקודות בקשר אליהן
1. כשזה מותאם נכון- מינון התופעות לוואי יורד פלאים (ותמיד אפשר לשנות...)
2. גם אם המינון מדוייק ובהתחלה יש' לאחר זמן הסתגלות- יש אנשים שאין להם בכלל תופעות לוואי

מוזמנת בהחלט לפורום לקויות למידה לשאול את החבר'ה שם שמשתמשים/השתמשו בריטלין מה דעתם...


ושלא אצטייר כמסיונרית ריטלין. אני לא חושבת שתמיד זה נכון. אני חושבת שיש מצבים שעדיף שילד לא ילמד כמה שנים וישתולל וכו'ושלא יקח ריטלין. אבל יש מצבים שלדעתי צריך.
לתת-חד משמעיתאנונימי (5)

בתור מורה בכיתה ג' יש לי תלמיד שעשה את המוות לכל שיעור ולכל מורה, אמא של התלמיד התנגדה נחרצות עד שהבינה שאין ברירה, והיום המצב יותר טוב ב"ה, ההורים עוד מנסים עלינו קונצים לצערי (לא נותנים בימים קצרים כמו שישי ושלישי) הם לא מבינים כמה הילד שלהם חייב את הכדור כדי להצליח לא לשבת אלא אפילו לא להתפרץ בזעם שמשהו לא נראה לו , עם הכדור הוא מצליח להבין גם סיטואציות חברתיות יותר טוב ויותר נעים ללמוד איתו וללמד אותו.

גילוי נאות: גם אני התחלתי לקחת ריטלין לפני כמעט שנה(רק בימים חופשיים בהם אני צריך לעבוד במשך כמה שעות רצופות )  ואני חייב להגיד שזה שינה גם לי את החיים  והלווואי שהייתי יכול לקחת גם לפני.

 

ריטלין- עלון לצרכןנקודה

בס"ד

 

https://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiv6YTkxIHNAhWhIMAKHZ-fCbQQFggaMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.old.health.gov.il%2Funits%2Fpharmacy%2Ftrufot%2Falonim%2FRITALIN_10_PT_1303808374726.pdf&usg=AFQjCNFBCkzh6N0SyuVO2z8wp-ks0MjfRQ&sig2=NNAbIqGg3aT7FgOat7kXlg

 

רק אחרי שקראתי את העלון הזה, הבנתי באמת למה אנשים מתנגדים כל כך לריטלין...

מצד שני אישית אני לא מכירה שום תחליף טבעי שמביא את אותה התוצאה כמו ריטלין,
וניסיתי גם הומאופתיה, וגם פרחי באך, ועוד דברים צמחיים- לא הרגשתי שום שינוי ממשי.

ושימוש בריטלין עשה לי ממש ממש טוב בזמן פעילות התרופה,

וממש גרוע אחרי שההשפעה עוברת...

אז כמו שכתבו פה- להיות קשובה לילד- מאד.
לשים לב, גם בריטלין יש מינונים שונים, כך שאם תשתמשו ותהיינה תופעות לוואי בלתי נסבלות,
אפשר לנסות להחליף. 

 

ורק שאלה - עשיתם אבחון טובה או מוקסו לפני שהנוירולוג החליט?

האם הנוירולוג הוא גם מומחה קשב?

לצערי לא חסרים נוירולוגים שלא מקשיבים בכלל,

ולא מקצועיים שפשוט נותנים תרופה בלי לחשוב פעמיים.

כך היה עם הילד שלי. ילד פעיל ושובב,

הנוירולוג בקושי העיף מבט בשאלונים של המורה ושלי וכבר רצה לרשום ריטלין,

אחרי פחות מחמש דקות שהיינו בחדר שלו!

בקשתי לעשות מוקסו- ובאבחון יצא שהריכוז , הדיוק, והקשב של הילד גבוהים מהממוצע,

קיבל ציון של רמה גבוהה מעל הממוצע לגילו...

בקיצור לא יודעת מי הרופא שלכך, אבל אם משהו לא מסתדר לך,
לעיתים שווה לבדוק חוות דעת נוספת.

 

 

 

עונהלהבת-כוח

אין פתרונות קסם.

כשממשיכים לאכול מזונות מזיקים שמשבשים את המוח ואת מערכות הגוף אי אפשר לצפות שפרחי בך יבואו ויעשו קסם.

מה שצריך זה פיתרון כולל של שינוי תזונה למזון בריא, לא מעובד שמבוסס בעיקר על מזונות מהצומח ושימוש בפרחי בך.

פרחי בך ושמנים אתריים מסוגלים בהחלט לעזור, יש להם כוחות ריפוי דומים לתרופות אבל... אם הגוף לא בריא זה עובד הרבה פחות טוב.

גם כשיש פטרייה בגוף ימליצו לעשות שינוי תזונה בנוסף לשמנים אתריים לריפוי.

אין קסם. אבל אני מאמינה שמעבר לתזונה צמחית בשילוב עם פרחי בך ואולי טיפול קוגנטיבי ועבודה המידות יכול להוביל לתוצאות.

ומצרפת כתבה בנושא http://www.sigi.co.il/%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%92%D7%95%D7%A3-%D7%95%D7%A0%D7%A4%D7%A9/%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%A2%D7%AA-%D7%A7%D7%A9%D7%91-%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%96/

אבל ריטלין כן עושה את ה "קסם"נקודה

בס"ד

 

וזה אגב כן הבדל מהותי בין ריטלין לבין כל דבר טבעי.

רק השאלה היא המחיר של הקסם הזה- וזה משתנה מאדם לאדם.
(תופעות הלוואי)

 

אגב-
המטפלת שלנו בפרחי באך לא הזכירה שום דבר על תזונה...

כי יש "שיטה"כוחות שמימיים
שמשלבת בין פרחי באך ארומתרפיה ותזונה.

השילוב של הכל ביחד- והוא לא קל, יוצר השפעה חזקה על הילד.

צריך למצוא מטפלת שיכולה לתת הנחיות להכל.
זאת נחשבת שיטת מחץ.
עונהלהבת-כוח

זה שהיא לא הזכירה דבר על תזונה זה בעיה שאני רואה הרבה במרפאים אלטרנטיביים  הם חושבים שזה קסם וזה לא. זה קסם כשזה בא ביחד עם שינויים מהותיים בתזונה. ואחר כך כשזה לא עובד חושבים שרפואה אלטרנטיבית היא שטויות ולא עובדת. וזה לא נכון.

ובעיני הקסם הזה של ריטלין הוא לא שווה את המחיר. תרופות הם לא דבר שראוי ונכון לחיות עליהם. מקרי חירום וכו' זה דבר אחד אבל הכמות של ריטלין שנותנים לילדים אמור לעשות דרשני להורים כדי לבחון איך אפשר לעזור לילדים.
אין לי ביקורת כלפי מי שמביא לילדיו ריטלין. זאת דעתי.

לענ"ד,ד.

ילד שבגלל שיש לו קשיי ריכוז וקשב, אינו מצליח להתרכז בשיעור - אינו צריך "עבודת  המידות".

 

אדרבה, המבוגר צריך, כדי לחוס עליו ולעזור לו בהתמודדות הקשה הזו, בעזרת משהו שיכול לעזור באופן ממשי, וגם בעצם הבנת הקושי שאינו "בחירי", במידה רבה.

נדמה לי שבעבודת המידות היא התכוונה אליינקודה

בס"ד

 

ובזה היא צודקת,

כבר 31 שנים אני עובדת על המידות הנגזרות מהפרעת קשב,

ויש שיפור. אבל עם כל הכנות- זה עבודת מידות לחיי נצח...

לא כך הבנתי..ד.

ומכל מקום, אם ישר חשבת שהתכוונה אלייך, ואת מגיבה כמו שהגבת - אז כנראה שבאמת יש לך מידות טובות...

 

וכולנו עובדים על המידות הנגזרות מעצם זה שאנחנו בני אדם. "האדם נברא שישבור את מידותיו ואם לא למה לו חיים"... כך דומני לשון הגר"א ב"אבן שלמה". כלומר, עיבוד המידות הטבעיות.

 

הפרעות קשב - יכולות להיות עם השלכות "מידותיות" לכל הכיוונים..  מצד אחד יתכן קצת קצר רוח בהאזנה למישהו או במטלות - מצד שני יתכן מרץ ושמחת חיים.

 

לא פעם, ילדים עם דבר כזה, הם בעלי לב טוב במיוחד. מקסימים..

התכוונתי לזה..להבת-כוח

לגבי עבודת המידות לא התכוונתי לרמוז רמז כלפייך חלילה.

אבל אני כן חושבת שהדיון של עבודת המידות השתכח קצת במהלך השנים. התפיסה שלנו היא שהילד אינו אחראי על מעשיו ויש גורמים חיצוניים שמובילים אותו להתנהג בצורה מסויימת ואין לו שליטה בנושא.

אני לא אגיד שקל לילד שיש לו בעיות קשב וריכוז אבל אני כן חושבת שיש מקום לעבודת המידות. במובן של עבודה חינוכית עם הילד, פיתוח כישורי סבלנות ואיפוק וכו'.

יש כלים חינוכיים התנהגותיים שאפשר לפתח עם הילד שיכולים לעזור להתמודד שהם מתאימים ונצרכים בכל ילד בכל גיל.

יש הבדלד.

בין "כישורי סבלנות ואיפוק" - במובן שאנחנו נחנך גם ילד היפראקטיבי לא להיות חסר-מעצור כלפי חבריו, לדעת להתאפק ביישום רצונות וכד'. זה בהחלט נכון. אמנם קשה לפעמים, וצריך סבלנות כלפי זה, אבל ניתן לחנך לשליטת השכל על הרגש, לניתוב כחות למקומות נכונים.

 

אבל לגבי להתרכז בשיעור - זה לא שייך ל"עבודת מידות" אצל ילד רגיל. פשוט צריך לעזור לו.

סבבהלהבת-כוח

מסכימה לחלוטין שזה לא רק עבודת המידות. אני מאמינה לגמרי שיש בעיה אפילו נוירולוגית לראש.

אבל התפיסה שלי שאם יש בעיה אפשר לפתור אותה. תזונה בריאה יכולה לרפא סרטן, מחלות לב, סוכרת, מחלות כליות, פטריות נזלות ועוד ועוד. לכן אני מאמינה שהיא גם יכולה להשפיע על המוח שהוא איבר בגוף לכל דבר ועניין וגם עליו תזונה לקוייה משפיעה ומחריפה את המצב.

ולכן ההמלצה שלי היא שילוב של תזונה, פרחי באך ודומיהן וגם דיבור וטיפול קוגנטיבי.

ועד רעיון שמחזק קשב וריכוז: פעילות גופנית נמרצתאורין

חצי שעה טרמפולינה מחזקת ריכוז לשעתיים בערך...

אינני אומרת שזה במקום ריטלין- אבל זה עוזר

על ספורט לא שמעתיhadarcohen

אבל אני יודעת שבכללי ספורט זה ממש בריא, אבל אחרי ספורט בטח הוא יהיה ממש עייף, זה טוב לבית לא לבית ספר

זו שיטה בדוקה. ברוסיה ידועה שנים כמחזקת ריכוזאורין


אני לא מבין משהו:אנונימי (6)

נניח שהילד שלך היה צריך לטוס לחו"ל - היית מתלבטת בין ספינה עשויה מעופרת יצוקה שלפי כל הידוע לאנושות היא תשקע במים ברגע שהיא תיכנס אליהם או שהיית מעלה אותו על מטוס - למרות שזה לא טבעי לאדם לטוס? 

 

רוצה לדעת אם הומאופתיה תעבוד עליו? קני בקבוק מגניב, רצוי שכתוב עליו משהו בסינית, מלאי אותו במים ותגידי לו שזו תרופה מיוחדת. 
אם זה יעבוד, מעולה. (וזה יכול לעבוד). 

אם לא, חסכתי כמה מאות שקלים ותסכול של הילד. 

אל תאכילו את הטרול.אנונימי (2)


מניסיון מועטאנונימי (7)
יש לי 2 ילדים שנוירולוגית המליצה לתת להם ריטלין. הראשונה בכלל לא הסכימה לחשוב על זה. לצערי הדימוי של הילדים שלוקחים ריטלין בראש שלה היה מאוד שלילי. והיא לא הסכימה לשמוע על זה. בינתיים היא עובדת על עצמה הרבה והיא מצליחה בלימודים ברמה מסויימת. היא יכולה יותר, אבל בסופו של דבר זו החלטה שלה.
הבן השני ניסה לקחת תקופה, הוא טען שזה עושה לו תופעות לוואי כמו משהו דומה לדיכאון ורעידות בידיים. החליפו לו את הכדור והוא עדיין אומר שכשהוא לוקח את זה הוא מרגיש לא הוא עצמו. הוא במין הרגשה רעה שהוא לא יודע להגדיר. לכן הוא לא מסכים לקחת בקביעות . לוקח מידי פעם. לכן קשה לי לעקו ב אם זה עוזר לו. בגדול הוא טוען שכשהוא לוקח זה עוזר.
אני יודעת שבמח אחד יש טיפול לזה. לא יודעת אם עוזר אומרים שכן. מה שבטוח הוא דיש דברים מאוד הגיונים שהם אומרים כמו: לשתות הרבה מים תוך כדי לימוד. פרקי לימוד יותר קצרים משיעורים. ביניהם להפעיל את הגוף- ויש להם תרגילים מיוחדים שעוזרים למח.
כשלומדים לבד- לא חייבים לשבת יש אנשים שילמדו טוב יותר בעמידה או תוך הליכה.
למיטב ידיעתי...אנונימי (8)
יש משהו בסגנון ריטלין (אני פשוט לא מצליחה להיזכר בשם של זה) וזה ללא תופעות לוואי... אבל זה יקר יותר בהרבה מאוד
חיי השתנו מן הקצה אל הקצה בזכות הריטליןחושב שמבין
כאחד שפגש ריטלין רק אחרי גיל 55 אני אומר- הדימוי העצמי והדימוי שיש לבן שלך בעיני חבריו חשוב יותר מהכל. אם כשאני היתי בן 10 הריטלין היה מוכר היתי היום במקום אחר לחלוטין. אני כבר כ5 שנים עם קונסרטה שזה כמו ריטלין רק ליותר שעות, וחיי השתנו מן הקצה אל הקצה. תני לילד שלך בלי כל חשש וכשלבנך יהיה ילד בן 10ואפילו הרבה לפני כן, הוא יגיד לך תודה. להפרות קשב וריכוז יש מנעד גדול של סוגים ותופעות ולכן במקביל יש לבדוק ולאבחן את המיקוד של ההפרעה ולתת לילד מאמן אישי שיעזור לו להתארגן על עצמו. ב ה צ ל ח ה!
אוקי דבר ראשון באמת תודה רבה לכולם על התגובותhadarcohen

תודה רבה לכולם על התגובות והשיתוף, אין ספק שאני מאודת מבולבלת, ריבוי העצות שלכם מבלבלות אותי מאוד אבל אני מאוד מעריכה את כל מי שהגיב כאן ושיתף מנסיונכם

בהצלחה בהחלטה...ותהיי גמישה לכל הכיוונים לנסות כדאי לדעתירק אמונה

וגם בתיאום עם המורה ומישהו שאת סומכת על דעתו אם יש..

ריטולין זה סם וקושי להתרכז בלימודים זה לא מחלהאנונימי (9)

 

מחזק את התנגדותך לריטולין - זה סם מסוכן :

יש הרבה חומר על כך ברשת, למשל : 

 

גם לגבי הבת שלנו מכיתה א' דרשו/המליצו לעשות אבחון .

ב"ה עכשיו בכיתה ג' היא זכתה למורה מעולה (שאגב גם היא המליצה על ריטלין) והיא מאוד השתפרה בלימודים.

 

השתמשנו ב-AttenGo אבל לא יודע אם זה מעיל מכל משחק מחשב אחר שדורש ריכוז .

קושי ריכוז מאובחן הוא הפרעה שזקוקה לתרופהאורין


הילד שלך עכשיו סובל ונגרם לו נזק שהולך ומצטברלשם שבו ואחלמה

תחשבי איזה תחושת כשלון הוא הולך וצובר

תחשבי כמה נזיפות הוא מקבל מהמורים שפוגעות בבטחון העצמי שלו ובדימוי העצמי שלו

תחשבי כמה קשה לנו

זה נזק שעלול להיות הרבה יותר גרוע מהנזק שלא מוכח שאולי יש לרטלין

אז אם תמצאי פתרון אחר סבבה

אבל לא תמיד יש פתרון אחר

ואם את רוצה שיהיה במסגרת של בית ספר

את חייבת לתת לו רטלין

מזכיר בדיחה על נהג שסגר דלת לפני נוסע ואמר הפעם לא הספיק318

יש סיבה אמיתית שילד עם קושי בריכוז יסבול מדימוי עצמי נמוך ?

אולי אנחנו גורמים לו את זה ?

 

כאשר אני הייתי בבית ספר ילדים מופרעים היו פופולריים ואילו על תלמידים מצטיינים צחקו .

 

בית ספר חייב להתאים את עצמו לכל סוגי הילדים,

לא להרעיל את הילדים בריטולים בגלל שיותר נוח לעבוד עם ילדים ממושמעים .

 

כן. כשילד בכיתה ד' לא מסוגל לכתוב או לפתור תרגילאנונימי (6)

הוא מרגיש טיפש. 

להרגיש טיפש = דימוי עצמי נמוך. 

 

ורטלין זה לא רעל. 

כמו שחומצה זה לא מסוכן וטבעי זה ממש לא בהכרח בריא. 

בית ספר חייב או לא חייב זה יפה אבללשם שבו ואחלמה
כרגע זה המצב בבית הספר ולמורה אין יכולת לשנות אותו
אז או שהילד יסבול ויפגע נפשית או שתתן לו רטלין או שתוציא אותו מבית הספר
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך