למה צריך למודי חול?געזלאן

אני לומד ב"ישיבה" תיכונית.

ולמי שלא הבין, הדגש על התיכונית.

לומדים בקושי שעתיים בבוקר קודש (כולל תפילה), בחלק מהימים גם עוד שעה- שעתיים בצהריים וזהו השאר שטויות שאנשים החליטו לקרוא להם מתמטיקה, אנגלים או לשון.

למה צריך הכלל את כל השטויות האלה, למה אי אפשר ללמוד כל היום תורה?

ודאי שצריך ללמוד חשבון כדי שאץ אחד לא ירמה אותי במכולת אבל מה הקשר ביני לבין סינוסים וקוסינוסים?

וגם אם יום אחד אני ילך לעבוד למה אני צריך את כל זה?

 

נ.ב

בלי תשובות כמו זה יעזור לך בבגרות כי זאת בדיוק בשאלה- למה צריך כל כך הרבה חומר מיותר? לא מספיק ללמוד דברים מינימליים (נניח עד חזקות או משוואות) ומי שרוצה להיות בנקאי יצטרך לעבור איזה שהוא קורס

וואלה שאלה...אבלקשה זה טוב :-)
שתדע שזה מחדד לך לחשיבה גם אם אתה חושב(ובינינו כולם) שמתמטיקה זה לא חשוב , זה בתת מודע עוזר, גורם לסדר בחיים גם לפעמים.. וגם לפעמים צריך לעשות דברים שלא רוצים או חושבים שנכון.. לתווך הארוך זה יכול לעזור!! ואני מנסה גם להגיד לעצמי, כי אני גם לא סובלת ללמוד את זה! רק יש לי שאלה- למה הלכת לתיכונית אם אתה לא רוצה??? ( מוזמן גם לפרטי... אם לא באלך כאן)
אני עדיין בחטיבהגעזלאן

והתלמוד תור  שלמדתי בו היה עד ו'

ככה שזה כאילו זמני וזה ממש ליד הבית

איזה כיתה???קשה זה טוב :-)
אממ,הכל מאת ה'
עבר עריכה על ידי הכל מאת ה' בתאריך ט' בסיון תשע"ו 00:06
אתה צודק בעניין הזה שיש הרבה מקצועות,שהלוואי והיו מוותרים עליהם,
האמת,כל הלימוד הזה לשון,מתמטיקה והשאר,
זה כדי שתשכיל,שתהיה יותר חכם,שיהיה לך ידע,
עזוב תקטע של הבגרות,
בכללי שהילדים שלך ירצו לשאול שאלה תכף תענה להם,שידברו על מלחמה כלשהיא אתה תבין מיד,
יהיו לך הרבה סיטואציות בחיים שתצטרך לדעת דברים.
מי לא רוצה ללמוד כמה שיותר כדי להיות חכם?
וזה גם חלק מהמטרה שלנו,
"להיות חכם וטוב"-הרמבם אומר.
ולגבי הבגרות,
למה רוצים מעבר? כדי שהמח שלך יתפתח וישכיל,
זה בריא!
אני חושבת שללמוד זה נטו לעצמך,
שאתה לומד,אתה מרגיש סיפוק בתורה,אותו דבר פה ברגע שאתה לומד מבין משכיל אתה מאושר.
למה צריך ללמוד לבגרות?
צריך פרנסה הביתה,והיום לגדל ילדים זה קשה,צריך פרנסנה גבוה בע"ה,וקשה לכלכל בית.
לכן צריך ללמוד ולעמול ולהשיג בגרות טובה ולהתקבל למקצוע שתאהב
כדיי שהילדים שלך יוכלו ללמוד תורה,בנחת,בישוב הדעת,שכאשר ירצו משהו אתה תוכל לקנות להם,
ברור ברוור שאני חושבת שפרנסה זה גם משמיים,
וה' קובע!
אבל צריך השתדלות אי אפשר לסמוך על הנס.
אתה לא רוצה ללמוד מקצוע שישפיע על החיים שלך?
נגיד רופא,מה אתה לא רוצה להציל חיים ולהרגיש סיפוק?
ובכל מקצוע שייהיה..
זה כייף!
ולגבי ישיבה קטנה,זה דבר מבוורך,ומה ההיתרון? שנגיד לומדים שם לימודי בגרות,אבל זה יותר בדגש של לימוד תורה,והסגנון שם אחרת מישיבה תיכונית.

לדעתי אפשר ישיבה קטנה,מבורך,
ואפשר גם תיכונית,אבל תלוי בבןאדם לכן אין לי קביעה בזה(:
בהצלחה!
בהצלחה!(:
אבל גם הילדים של יצטרכו ללמוד לימודי חול כדי שהנכדים שלי יוכגעזלאן

השאלה היא עקרונית למה צריך בכלל את הבגרות הזאת ואת כל הדברים במיותרים (מיצבים וכו)

וגם תראה לי משהו שיותר מחדד את המח מגמרא? אפילו בקוריאה מלמדים גמרא בחוק חינוך חובה שלהם כי זה מפתח את המח

זה מפתח את המח,הכל מאת ה'
אין ספק.
לדעתי יש גם מעבר,
אלו החוקים כדי לקבל תעודת בגרות.

אי אפשר ללמוד רק תורה,
ז"א אפשר,
אבל אם בן אדם קשה לו ללמוד תורה או שמעדיף ללמוד רק תנך או משהו אחר.
כל אחד והסגנון שהוא מעדיף,וטוב בשבילו.
ועדיף שילמד לשון או מתמטיקה מאשר שילמד רק תורה ויהיה לו קושי.אנלע מושג.
לומדים כי צריך ידע,אדם מסתובב ולא מבין מה האגם מדבר,זה קשה,אתה כן רוצה לדעת שיגידו לך מה קרה במלחמת יום כיפור אז תדע.
גם הלימוד זה דבר מסקרן..
לומדים תורה לא רק לפתח תמח שלא תבין לא נכון,
אלא גם להתקרב לה'
אבל
למה לומדים לפרטי פרטים?
כי צריך בסיס,בסיס ללמידה,בסיס למשוואות.זנ לוח הכפל,
צריך בסיס,גם אם זה רק דברים קטנים עדייין צריך תבסיס,כמו שבונים ביית,חייב שיהיה בסיס.
כדי שנוכל לדעת את השלבים הקשים יותר.
זה מה שניראלי,ואם לא ענה,אז סורי,זה לדעתי..
צודק 100 % לצערנו לא כולם חושבים כמוך...לולית10


לא צריך דוגרי בנים מסתדרים בליחולם


כן??? בנים צריכם את זה בדיוק כמו הבנות!!!קשה זה טוב :-)
למה בנים לא צריכים את זה??? זה מפתח תשכל!! ברור שזה סיוט ללמוד, אבל אלה החיים!!! ובנים בדיוק צריכים את זה!!
גם בנות מסתדרות בלישאלו פרטי תדעו
זה ממש נכון אני גם נגד זה .טיפה של אור
אבל יש שאומרים שמתמטיקה מפתחת לך את היכולת החשביתית . לפי דעתי לא צריך לקבוע לאדם את העתיד שלו לפי היכולות שלו לקלוט חומר רב ולהבין אותו .
ובלי קשר, כל אלו שלומדים גמרא הם ממש חכמים !
אבל למה לשאוף נמוך?? ובצבא- איך תשלבו ביןשאלו פרטי תדעו
התורה לעבודה?
ואם יש בנות שהחליטו שהם הולכות לש"ל זה משהו אחרשאלו פרטי תדעו
(( אחי, אז אולי ישיבה קטנה?כי אין פיסבוק

יותר דוסית..

יאללה, זו בדיוק השאלה שאני שואל נער גבעות מצוי

אבל זכיתי, ואצלנו לומדים 8 שעות קודש, ובסה"כ 1.5 שעה חול.

אבל גם אני תמיד שואל, לשם מה צריך לדעת איך לפתור פרמטרים, או לחשב שטח משולש יש"ז? 

אין לי תשובה, אולי כי זה מפתח את המוח (אז עדיף כבר גמרא), או סתם לתת לך כיוון בחיים. 

אנגלית מובן, לשון עוד יותר, מתמ', תלוי מה תכל'ס. 

ואגב, אני 3 יח"ל במתמ' ואנגלית, אז החיים שלנו...

איפה אתה לומדגעזלאן


ישיבה חדשה ודנדשה.נער גבעות מצוי

דגל ירושלים, או בשם המקובל: דגל"ש/דגל. אם אתה מכיר את התנועה של הרב קוק זצוק"ל דגל ירושלים, אתה יודע מה הישיבה הזו. 

למה צריך ללמוד תורה?פיתה פיתה
בשביל לדעת מה לעשות כשנכבה האור בשבת?
טוב אז נלמד רק הלכות.


תפקידה של מערכת החינוך היא לתת לך בסיס רחב שתוכל לפתח לפי בחירתך. הבסיס הזה חשוב אפילו סתם בתור בסיס.

מתמטיקה-נכון, יש הרבה חומר שלא נשתמש בו עוד לעולם. אבל מי שלא יודע מתמטיקה לא יכול להתקדם בשום דבר. קשה לך במתמטיקה? תעשה שלוש יחידות.

חלק מהלימוד הוא לשם לימוד בלבד. ונכון שזה מעצבן, ונכון שהדרך שלומדים בבית הספר כנראה שגויה, אבל זה מה יש

בלי מקצועות חול אין לך מה לעשות חוץ מבישיבה
במתמטיקה אני די טוב, באנגלית מעפןגעזלאן

אבל לא זה הנקודה, זה פשוט בזבוז זמן

יכול להיות שעדיף שתנצל את הזמן הזה אחרת, ויכול להיות שלא...אדם כל שהוא

זה עניין שיש מה לדון בו בכובד ראש.

 

אבל גם מתמטיקה וגם אנגלית זה דברים שיש להם הרבה שימוש.

אם אתה טוב במתמטיקה, זה פותח בפניך אפשרויות להתפרנס מהרבה מקצועות.

אנגלית נדרשת לכל לימוד אקדמי, ולהמון דברים נוספים, ויש לה תועלת בחיי היום יום.

מתי נכון לוותר על לימודים כאלה לצורך לימוד תורה, או לצורך דברים חשובים אחרים? יש בזה כל מיני שיקולים, שלא אכנס אליהם כרגע. מה שאני רוצה להדגיש שהלימודים כשלעצמם הם לא בזבוז זמן.

הקשר לא כל כך טוב כי תורה צריך ללמוד בכל מקרהמשה אבואבאחרונה


א. יש ישיבותמשה השלישי

קטנות שעושות רק בשמינית\ישיבות קטנות תיכוניות שמקדישים לזה קצת זמן בסוף כל יום.

ב. אתה צריך לעבוד בהמשך החיים. ובשביל לעבוד אתה צריך ללמוד מקצוע. ובשביל ללמוד מקצוע צריך בגרות(לרוב).

וחוץ מזה - רוצים להקנות לך ידע. אתה לא חשוב שזה חשוב? (אני לא מדבר על ה"עיון" שעושים בכל מקצוע אבל כן צריך לדעת את הבסיס)

יש כאן שאלה ציבורית, ושאלה אישית..אדם כל שהוא

ברמה האישית -

מה אתה חושב לעשות בהמשך החיים?

יש מקצועות עבודה שצריך מתמטיקה למקצוע [למשל, מקצועות ההנדסה, חלק ממקצועות התכנות], לחלק גדול מהמקצועות צריכים אנגלית. יש מקצועות שלא תצטרך את זה.

יש הרבה מקצועות שאתה צריך להם תעודת בגרות, בין אם זה מוצדק ובין אם לא, זו המציאות שאתה עומד לפניה.

 

על חשבון מה זה בא? כמה תנצל את הזמן אם לא תלמד לימודים לבגרות?

 

האם תוכל להשלים בגרויות לבד, בהמשך החיים, אם תצטרך? מתאים לך להשלים לימודים לבד?

 

זה מפתח לך את החשיבה? תורם לך נקודות מבט על כל מיני דברים?

 

לגבי השאלה הציבורית, האם הדרישות של משרד החינוך מוצדקות, והאם מוצדק לדרוש תעודת בגרות כדרישת קבלה ללימודים בכל מיני מקצועות - יש מה לדון בנפרד, אבל שים לב שזה פחות נוגע אליך אישית.

 

אם אתה רוצה קונספירציה אז...שאג

מלמדים אותך מקצועות חול כדי שתשנא אותם ותקדיש את זמנך ללימוד תורה כשתסיים ללמוד את מה שאתה חייב

 

 

הקונספירציה הזאת כ"כ טובה,יאירוש

שהיא נכונה גם הפוך...

לצערנוגעזלאן


זה בהחלט אחד הדברים שפיתחו אצלי אהבת תורהגעזלאן

ביסודי בקושי הייתי לומד על חשבון זמן חופשי

לכל המעוניינים יש הרבה חומר למחשבהחוני המעגל פינות

בדיוק בנושא הזה בקישור בפורם בני הישיבות 

מפתח את המוח בעיקרון.. וזה גם ידע כללי.קיפודה

אתה גם בישיבה תיכונית, בישיבה ישיבתית (מממ הבנת..) לומדים יותר מקצועות קודש.

 

לא בטוח שזה מה ששר החינוך חשב עליו אבל...קודשא ובניו

נכון הרבה פעמים הוא מיותר ואני עושה בגרות דיי מינימלית והרבה פעמים זה גם לוקח את הזמן שלי על חשבון לימוד תורה...אבל  אני אישית רואה את זה בתור דבר שנורא מפתח את מידת העמל שלי...

אני לא אדם חכם במיוחד וגם בשביל לעשות בגרות מינימלית אני צריך לעבוד קשה בשביל להשיג ציונים סבירים, וזה דבר שמפתח מאוד את העמל של הבן אדם וזה יבוא לידי ביטוי בעבודת ה' שלך ובלימוד תורה שלך...

 

תחשוב על זה.

יש גם עניין בלימודי חול האלה..סתמישוו
טוב, שעתיים ביום קודש וכל השאר חול זה באמת לא יחס הגיוני..
צריך שיהיו יותר שעות קודש.
אבל צריך ת'לימודי חול.. קודם כל, זה גם מפתח ת'שכל..
ולפתח ת'שכל זה לא סתם עוד איזה יתרון.. זה ממש תורם לעבודת ה'.
וככה הרמב"ם כותב: " והרי הכרחי למי שירצה להגיע אל השלמות האנושית להכשיר את עצמו תחלה במלאכת ההגיון ואחר כן במקצועות ההכשרתיים כפי הסדר, ואחר כך במדעי הטבע, ואחר כך במדעי האלוהות "
וככל שבן אדם מכשיר את עצמו יותר במלאכת ההיגיון כך הוא יוכל להגיע יותר מוכן ללמידה על מדעי האלוקות.
(כמובן שצריך לדעת לא להפוך את העיקר לטפל ולהגיד שזה בשביל מדעי האלוקות).

גם הרב קוק כתב משהו על לימודי החול ועל העניין שבהן.
"במוסד זה ישנה מזיגה בין קודש לחול. לומדים כאן תורה שבכתב ותורה שבעל פה ולומדים חלק מהמדעים שנדרשים לעולם, לחיים, בצורה של חול".

ברור גם שצריך להביא את ההמשך של מה שהרב כתב - "אבל לא נשכח את המלחמה שהיתה אז, ועדיין לא פסקה. אנחנו צריכים לדעת, שאם לא נהיה זהירים, אז יש לפעמים שזרעוני חול רוצים לעשות מכל הקודש חול".

וחוץ מהאידואולגיה היפה של ללמוד חול בשביל הקודש או ללמוד חול ולקדש אותו (שזה אימרה דיי יפה בסה"כ, אבל לפעמים היא נשארת רק בגדר אימרה יפה) יש גם ת'עניין הכלכלי.
בן אדם צריך להביא אוכל לילדים שלו, לדאוג לעבודה טובה. ומוכח ממחקרים שככל שההשכלה שלך יותר גדולה, כך גם הפרנסה שלך יותר גדולה. (השכלה, כלומר.. ככל שלמדת יותר. מי שיש לו תואר שני בד"כ מקבל יותר ממי שיש לו תואר ראשון).

חוץ מזה, גם הציבור הדתי לאומי עצמו רואה ערך בלהיות שליח ולא להישאר רק ב-4 אמות של הלכה שלך, ולעזןר לפתח ת'ארץ ע"י הקודש (הנה הלקדש את החומר..) אנחנו רוצים שימאו מהנדסים תלמידי חכמים, ועובדים בחברת חשמל שהם תלמידי חכמים וכל עבודה אחרת שתורמת.. שיהיו תלמידי חכמים. זה נכון, היה אפשר שייסתפקו רק בלימודי קודש בלי לימודי חול וכולם יהיו רמים צדיקים, אבל כבר כתוב שאלף באים למקרא ורק אחד יוצא להוראה (תקנו אותי אם אני טועה )


וכמובן, הברייתא הידועה -
"האב חייב בבנו למולו, לפדותו, וללמדו תורה, ולהשיאו אשה, וללמדו אומנות. ויש אומרים: אף להשיטו במים.
רבי יהודה אומר:'כל שאינו מלמד את בנו אומנות- מלמדו ליסטות"

אבל צודק שצריך לדעת לשים את הגבול, ושגם הישיבה עצמה צריכה לחנך לזה שהקודש הוא מה שחשוב באמת ולא לעשות ת'עיקר טפל ות'טפל עיקר..
מצטער, אבל זה שטויות מה שכתבו פהזקוק לגאולה

אולי 5 יחידות מתמטיקה מפתח את השכל, ואפשר לכלול גם את 4, אל זהו.

ללמוד הסטוריה, לשון, ספרות ועוד כל מיני מקצועות לא מפתח את המוח יותר ממשחק דמקה, (ייתכן אפילו שמשחק דמקה מפתח יותר...)

הדגש הוא אחרת [מצטער מראש על החפירה, אבל ייתכן שהקריאה תעזור לכם) 

 

קודם כל צדקו פה מי שאמר שצריך יותר קודש. הקודש חשוב פי כמה. אבל גם ללימודי ה"חול" (בכוונה כך) יש חשיבות. נעבור מקצוע מקצוע, ותיווכחו לדעת שיש בהם שימוש וחשוב ללמוד:

הסטוריה - אין צורך להרחיב. לבגרויות (במיוחד לתכנית החדשה) לומדים על אירועים משמעותיים שקרו לעמ"י ב300 שנה האחרונים, וידוע הפתגם "עם שמנותק מהעבר אין לו עתיד...". בנוסף זה מעניין.

אנגלית - תכל'ס לא הכי חשוב, אבל היום זה מאד שימושי לדעת את השפה הזאת (בנוסף בכל החלק הספרותי (F) יש יתרונות, ע"ע ספרות)

תנ"ך - לא צריך להסביר, כנ"ל תושב"ע

מחשבת ישראל - מאד חשוב. אני אישית מאד התעניינתי, מדובר בנושאים כל כך רלוונטיים, ורק בשנה האחרונה השתמשתי במה שלמדתי בהרבה בזדמנויות.

ספרות - נותן מבט אחר על הטקסט, ונותן כלים להבין יותר לעומק. אפשר להשתמש בכלים הללו גם על כתבי הקודש (בלי להוריד מהחשיבות כלל - עי' הרב סמט וזה נעשה הרבה ע"י חזל והמפרשים)

לשון - נותן כלים חשובים, כמו סיכום ממזג (תכל'ס ממש יעיל!) וידיעה בסיסית שפה העברית, שזה מאד חשוב (במיוחד הפועל - אפשר להבין יותר טוב את התנ"ך)

אזרחות - פחות יעיל, אבל לומדים בשביל הוויכוחים בפוליטיקה...

מטמתיקה - אמרנו

מגמות - מה שלא חשוב - אל תלמדו (אא"כ זה מעניין)

 

זה לפחות המבט שלי, ואני מאד נהניתי מהלימוד (לא לבגרויות, זה סיוט) במהלך השנים האחרונות.

 

 

לא מסכיםמתיפדיה

אני מעדיף ללמוד גמרא חלק בלי ההוספות של הבגרויות (ככה מספיקים הרבה יותר חומר והמטרה היא לגמור את הגמרא ולדת ולא את האסופת סוגיות)

 

והגר"א אומר שצריך ללמוד חוכמות חיצניות כי בסוף הכל מתחבר לתורה (הפניני הלכה מביא אותו..) אבל אני חושב שהוא אמר את זה לאחר שהאדם יודע לפחות את החלק הבסיסי של ההלכה 

סבבהזקוק לגאולה

העיקר שם היה על מקצועות הליב"ה. בנוסף - אני אישית לא הפריעה לי כ"כ כל הסוגיות לבגרות - רוב השנה למדנו איך שרצינו (במסכת של הבגרות), ולקראת הבגרות פתחנו את הסוגיות (שלא היו מדי משעממות והיו כמה מעניינות) והכל הסתדר. אמנם זה נכון שתמיד יש מקום לשיפור - 

 

אגב אני לא מסכים עם מה שאמרת - "המטרה היא לגמור את הגמרא" - לי אישית אין שום מטרה כזאת כשאני לומד. בע"ה יום אחד אצליח לגמור ש"ס, אך כשאני לומד אני מתמקד במה שאני לומד, ואין שום עניין לגמור ש"ס יותר מאשר להבין עד הסוף מה שאתה לומד בגמרא (עיון מול בקיאות וכו' ואכמ"ל). 

 

ולגבי הגר"א - זה בסדר, אבל מנגד אין שום בעיה במקביל, העיקר שהדגש הוא על מקצועות הקודש (לדוגמא - עד 2 בצהריים רק קודש - קרי גמרא, הלכה ואמונה)

המטרהמתיפדיה

היא לא לגמור את הש"ס אבל כן אמור להיות לך שאיפה לגמור ת הש"ס ולא להתקע שנה על 20-30 דפים כי זה שהבגרות אומרת..

אצלנו בישיבהזקוק לגאולה

יש חבורה של מי שלא רוצה להיות מקורקע לבגרות, ולומדים חופשי, וחודש לפני עוברים על הסוגיות עיון וגמרנו. לא נתקעים על העמודים.

 

ורק שתדע - שרוב אלו בישיבה שלנו לא בקבוצה הנ"ל בקושי הצליחו ללמוד את ה20 דף לבגרות, ובלי הבגרות אין סיכוי שהיו פותחים גמרא (גם עם הבגרות הם בקושי פתחו...)

אבל יש בעולם גם לחץ חברתי.... וחולם


בשביל שלא תהיה אידיוטanka

עם ראש מרובע.

אתה מזכיר ליציקציק
שמישהו שבא מרוסיה ספר לי שהמבנה של תעודת הבגרות שם זה שיש בגרות בכיתה ט' ובכיתה יב מי שנשר אז יש לו את של כיתה ט' ואז יש לו צ'אנס להתקבל ללימודי סאונד נגרות או אניצטלציה. בכל אופן תעדת בגרות היא כן למעשה המפתח שלך להצלחה אבל יש אנשים שהצליחו ממש גם בלי (יצחק תשובה למשל) ויש כאלה שלא הצליחו עם ויש גם ההפך אבל רוב הארץ לו לא הייתה להם בגרות הם לא היו מגיעים לאן שהגיעו .
צריך לימודי חול כדי שנוכל להלל ולשבח את שם ה' בעולםשאלו פרטי תדעו
אין לי כח כרגע להסביר אני במצב שביזות שניצלים של שבת אז תנסה להבין לבד אם לא אז בעזרת ה' מתישו שיזדמן לי אני אסביר^^
כדי לא להתפרנס מן הצדקה.די"מ
וזה נכון שהשיטה הזאת של בגרות מפגרת אבל זה מה יש.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך