מעשה שהיה..ד.

לפני זמן קצר.

 

ילדה בכיתה ב' באחד מבתי הספר נשאלה במבחן בחשבון:

 

א. לילד פלוני יש כך וכך סוכריות. האם הוא יצליח לחלק אותם לכך וכך ילדים באופן שיהיה שווה לכולם?

 

ב. פרט.

 

 

 

ענתה:

 

א. לא יודעת.

 

ב. אם הוא ירצה מאד ויתאמץ - הוא יצליח. ואם הוא לא יתאמץ - הוא לא יצליח.

 

 

 

כמה שזה יותר גדול מחשבון...

 

 

מקסיםנפש חיה.


נהדרת.אנונימי (2)


מוסיפהאנונימי (2)

אמרתי לבתי תלמידת כיתה א' כשהחזירה את המבחן בחשבון לחתימת הורים - "תראי איזה יופי, קיבלת 67". אמרתי את זה מתוך שימחה שלמה, והיא בתגובה "יש! יש!". 

כאלה מתוקים ואמיתיים הקטנים האלה.

אנונימי (3)


גם אני הייתי רץ בשמחה הביתה ומכריזאלעד
"אבא תראה קיבלתי עשרות נקודות!!"


לפעמים זה עבד
איפה. עם שני הורים מורים כלום לא עובד אנונימי (2)


אוי.. אני לא הייתי כזו מתוחכמת בתור ילדה..אנונימי (3)

ותמיד הבאתי 100 ..

 

זה הבאסה בלהיות חנון.. אתה מפסיד הרבה אקשן..

אני מוצא שאת היית אמיתית והיא רק הגיבה על האמת האמיתית שלךאנונימי (5)

כמים הפנים לפנים. זה הרבה יותר יפה לראות שזה מתקיים במציאות מאשר לצטט

אבל ציטטתי כדי שאזכור שזה צריך לצאת מהספר ולקבל רגליים לדבר.

תודה לך.אנונימי (2)


חמודית שכמותהההה...אנונימי (3)

תשובה כל כך יפה !!!!!

כנראה היא לא הייתה הרבה זמן בשיעורי חשבוןl666

או מורה שלה לא הכי מצליחה להסביר

רב הילדים בגיל הזה לא כאלה תמימים  

                                                                          

למה ככה?פנסאי
מכירה בחורה בתיכון תמימה שכזו, שמסוגלת לענות כך למבחן בחשבון...

וזה בהחלט מתמימות ולא מטיפשות...
בחורה בתיכון? אז היא עושה צחוק ממבחןl666

אולי זאת הבעיה שלנו שאנחנו לא רואים את הילדים ואת הנוער כמו שהם. 

בחורה בתיכון??? חסר לה איזה משו..אנונימי (3)

יש כללי התנהגות.. וגם תמימים ביותר(בגיל תיכון כבר!!) יודעים שככה לא עונים למבחן.

נו באמת..

לא..ד.

זה בי"ס שיש בו חינוך שמקשיב לילדים, עם נשמה. "מאוורר".

 

וכנראה כשהילדה קראה את השאלה הזו, היא קראה אותה לא בראש שמשועבד ל"חשבון" אלא כפשוטה.. "האם הוא יצליח"?.. לא יכולה לדעת. תלוי אם ירצה ויתאמץ.. זה הערכים שהיא שומעת מסביבה. הרבה יש למורה לחשבון ללמוד מתשובה כזו.

באמת מסתבר, שרוב הילדים אכן הבינו את השאלה בצורה חשבונית-פשוטה.

 

לגבי התמימות - אני לא חושב ש"רוב הילדים" בגיל הזה איבדו אותה. תלוי בסביבה. וגם אם מתאמצים קצת לגלות אותה מאחור הקליפה החיצונית.

גם ילדי לומדים בבית ספר כזה.אנונימי (2)

תענוג.

פעם נסענו לשבת לכיוון באר שבע. בתי בכיתה א' ביקשה ש"בבקשה בבקשה, בדרך נעבור ברחוב של אברהם אבינו ושרה אמנו, ונראה את האוהל שלהם"...

הילדות למדו על האבות והאמהות בצורה כל כך מוחשית ומעוררת הזדהות.

הצעה: מכיוון שכבר יש רצון נפלא וטהוראנונימי (5)

מצידם

(בזכות המורים הנפלאים

שבדורנו הממוסך זה הצלחה פי 400 מאשר לפני חמש עשרה שנה )

וכי שזה לא ילך לאיבוד

לעצור בכניסה לב"ש לרדת מהכביש לאיזה ואדי (יש שם הרבה שבילים של הבדוואים)

וכולם יוצאים ומנסים להתרכז ולדמיין את אברהם אבינו ושרה אמנו שהלכו כאן.

אפשר כמובן עם כל דמות ומקום (דוד בעמק האלה וכו')

תורת ארץ ישראל בתחושות. לא במילים. פסוקים והרצאות.

זה חינוך של המוח לרשמים רוחניים. לא שכליים.

לדמיון אמיתי של נביאים. לא דמיון מדומיין של רוחניות 'כאילו' במקרה הטוב ובמקרה הרע הזיות העולם המודרני.

וזה חשוב.

מגיע למוריהם פרס ישראל. פשוט הצלחה פנימית אמיתית.

 

 

 

חזק וברוך על הרעיון. אכן מגיע להם פרס.אנונימי (2)


ובעניין דברים שהם יותר גדולים מחשבון..אנונימי (4)

פעם, אחרי שלמדתי בישיבה איזה 10 שנים, למדתי באונ' איזה מקצוע עיוני מאוד ריאלי , פתאום אחרי שנה של לימודים אינטנסיבים תפשתי ת'ראש ואמרתי, שנה שלמה אני לומד פה לא שמעתי בכל השיעורים מילה על מוסר, על אידאלים, על איך צריך להתנהג ולאן העולם צריך לשאוף.... מסכנים המבוגרים האלו..  

דבר גדול אמרת...ד.

 [מוסר? הוא בכלל לא מלמד בפקולטה ההיא..]

ומהצד השני של הצד השניאנונימי (5)

לומדים תורה ללא בחינה של תפילה. של אמת פנימית.

לומדים אידאלים כפלקט. כמנטרה נבובה. התאהבות בחיצוניות גם אם הוא נראה כ'דבר הנכון'.

למשל המורים פה אם הדוגמה על ב"ש הם הדוגמה לאנשי אמת.

אבל מוסר לומדים בשיעור מוסר. ובשיעור מחשבים לומדיםl666

מחשבים.  לא מבינה- האם הייתה ציפייה להפסקת מוסר באמצע שיעור פיזיקה?  

זה אני האנונימי מהאוניברסיטה... כן, ציפיתי להפסקת מוסריום בחצריך

גם מי שלומד הלכות איסור והיתר במשך שנה שלמה לא אמור לשמוע באמצע מוסר ובכל זאת זה חלק מהאווירה... 

ולגופו של עניין, זה לא השאלה הטכנית כמה זמן מושקע במוסר. אני מלא התפעלות מהיכולות השכליות האנושיות שבאות לידי ביטוי במדעים מדוייקים, על היכולת להכיר את העולם לפרטי פרטיו בעומק מעורר התפעלות והשתאות... מה שהכה בי ועורר בי השתאות כפולה הוא שכל ההכרה המופלאה והמעוררת התפעלות הזאת של המציאות ... היא רק בחיצוניות שלה. 

זאת הכרה עמוקה - של החיצוניות של המציאות, ומי ששקוע בזה, להשיג ידיעות על העולם, מבלי לתת דעתו כלל בשביל מה כל העולם הזה, ומה חובת האדם בעולמו, מה טוב ומה רע, איך אמרתי , מסכנים המבוגרים האלה... וכן, הייתי מצפה ממוסד אקדמי או בכל אופן ממוסד חינוכי לפתח את המודעות הזאת.

(נראה לי, שאחד משורשי הכפירה של העת החדשה, שהייתה כרוכה מאוד בהשכלה וקידמה, היא תחושת המלאות [והגאווה?] שיש לאדם שהשיג וגילה ידיעות חדשות ומופלאות על המציאות, כאומר: "אני כבר יודע הכל על העולם, זה ביידים שלי [חבל לחשוב על אלוהים זה יהרוס לי את כל ההרגשה הטובה..]" משהו מעיין הפילוסוף של הכוזרי שכל עניינו הוא לדעת את המציאות וכיוון שכך הוא מרגיש שאין לו עוד לאן להתקדם, או החכם של ר' נחמן שהחכמה כ"כ ממלאת אותו שהכל נהיה בעיניו לכלום...)        

בקשר להשכלהl666אחרונה

אני חושבת שלא השכלה הביאה לחילון וכפירה אלא הייתה כלי כדי להשתלב בחברה מקומית ולהתרחק ממקום של יהודי "מסכן ועני ומושפל". כי בלי השכלה עדיף היה ליהודי להישאר איפה שהוא במקצוע פשוט ובקהילה שלו. אבל אם הוא רצה לעזוב את היהדות הוא היה צריך כלי שייתן לו יתרון יחסי בשוק עבודה ויכולת להשתלב. 

וברגע שיהודי כזה השתלב בחברה כללית הוא כבר יכול היה להוריד עול מצוות בלי להתבייש כי אין לו תלות בקהילה יותר. וסיפורים שהם פתאום גילו שהם יודעים הכל הם רק תרוץ כדי ללכת לחיים יותר קלים בלי ייסורי מצפון.

תשובה יותר טובהאנונימי (5)

הייתה

א. כן.

ב. כי מכפלת השורשים היא 60.

ג.מעירה: תמיד ניתן לחלק - רק צריך להתאמץ ונצליח.

 

שהמוסר לא יבוא על חשבון החשבון.

אנחנו צריכים גם מוסר אמיתי  וגם מדענים לכיפת ברזל.

אבל.. זה לא כ"כ שייך לענין...ד.

[מלבד מה שכיתה ב' לא יודעים על מכפלת השורשים. אולי משהו על השרשים ועל מערת המכפלה...]

 

 

ברור שהילדה הזו קראה את השאלה בשפה הרגילה שלה. כלומר: האם הוא "יצליח" - לא במובן של האם אפשר לחלק שמונים לחמש... אלא במובן הערכי שהיא רגילה בו: יצליח או לא יצליח.

 

ועל זה ענתה גם, כפי שהתחנכה (יוצא מהכלל.. כבר בגיל הזה), שאי אפשר לדעת - הכל תלוי ברצון ובמאמץ..

 

 

וזה, שילדה בגיל זה מיד "קוראת" בצורה כזו - זה דבר גדול מאד. מראה מה יש בראש שלה. וגם "מורה לחשבון" שמאד התרגלה לעסוק במקצוע, זה דבר מרענן בשבילה - מזכיר מה העיקר והטבעי.

 

 

יש להניח, שמישהי כזו גם תלמד ברצינות, ועם מטרה טובה, דברים נוספים שנצרכים.

 

 

אבל לגבי הגיל שלך, למשל אתה צודק שהתשובה שכתבת היא "התשובה המלאה"....

צודק. לגילה זה באמת התשובה הנכונה ומופלאה.אנונימי (5)


יפה מאוד. יש מה ללמודאני123
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך