נכתב בספרים הקדושיםמשועמם...

'פויה אני לא אוהב תות זה היה פשוט טעות כל העניין הזה עם התות!' (האריה שאהב תות, שם)

וגם נאמר: 'איזה פויה אוי ואוף אתה אופיר אתה חצוף' (בים בם בם תירס חם, שם)

 

ולתדהמתי הרבה לא ראיתי אף מפרש אשר התייחס לגזירה שווה זו! ואפילו לו האדמו"ר מסטלה זצוקללללל"הההה הי"ו שידוע בחידושיו בנושאים כאלה ואחרים!

לכן ראיתי לנכון לפנות למקום בו נמצאים כל פרשני העתיד ולשאול שאלה זו.

 

וכל מי שלא יענה סימן שהוא שייך לאותו גזע פורה רוש ולענה אשם אינם ניחנו ביכולות המופלאה של לחרטט את השכל ומוטב לו שיילך לפורומים רציניים יותר כגון חדשות ואקטואליה רח"ל

 

בברכת אמור מעט ואכול הרבה

אנן גרסינן התות שאהב אריהמשה אבואב


ואנן גרסינן תירס בם חים חם חםמשועמם...


וי''ל חים חם חם תא''מחוני המעגל פינות

ועיין הגהות הפ''ח

תמהני על דברי רעות רוח אלהמשועמם...

שכבר אמר הבבא באלי אל תקרי תא"מ אלא יחי המלך המשיח זצ"ל/שליט"א (כל חבדניק לפי החלטתו)

אלא הכי גרסינן: חים חם חם יחי אדוננו מורנו ורבנו זכר צדיק לברכה לעולם ועד וכל המרבה הרי זה משובח שנאמר אל תהי חף מפשע שאי לך אדם שאין לו סם

 

נראלי שזה כתוב...

ובהקשר לגרסת יחי ... זצל/שליטאחוני המעגל פינות

תלוי במחלוקת הפוסקים

בין חפצא לגברה 

בין חיה לקיימא

בין דין לדין

בין סם לסם

בין שחור בין לבן בין ירוק

ועיין שם שם

ועוד יש לומרחוני המעגל פינות

שדין זה יפסוק לנו משה רבינו 

[הלוא הוא @משה אבואב ]

 

כפי שהועבר במסורה ונשמע מפי השמוע

מה בין משה רבינו לרבינו מלובאוויץ

על אשר משה רבינו ידוע שמת אך אי אנו יודעים היכן נקבר

לעומת מורינו ורבינו על אשר יודעים היכן נקבר אך אי אנו יודעים אם מת אם לאו

 

יבוא משה ויברר הספיקות

שבעה דברים בת"ח ושבעה בגולםמשה אבואב

...שואל כעניין ומשיב כהלכה

 

אם תשאלו כעניין אני אשיב כהלכה

ואנא גרסינןחוני המעגל פינות

שבעה שקלים היו בגולם

עכשיו בתחמן

שעל נאמר הפסוק 'מי שלא נוכל לא אוכל'

 

ועוד יש להקשות הרי לשאול כעניין ולהשיב כהלכה?!

בפורום זה?! זה ממש לא לעניין בושה וכלימה!!

ואנו נשקול אם להרחיקך לפורום אקטואליה ל''ע

 

 

 

 

 

 

 

שקלנו והרי פסק הדין:

הרי אתה לא מורחק מפאת חוסר בכוח אדם!

ולכן הדיון נדחה לעוד שבוע |צחוק מרושע| |זומם|

 

עמדתימשה אבואב

מבחינתי התגלמות הפשט של שואל כעניין ומשיב כהלכה הוא פרויקט השטו"ת זה היה מבחינתעי כפשיטא!!!!!!!!!!

 

ויש לתרץ,דבמקרי דידן לא הוי חכם...נער גבעות מצוי

אלא הוי גולם וגולמו. מה בין גולם לגולמו? בגולם ישנם שבעה דברים האמורים, ואילו בגולמו אין אותם, הא תדיק, דדברים דבגולם-אינם בגולמו, ואילו דברים דשכיחי בחכם, שכיחי ביה. ודוחק.

והלוא נאמר דבר זה באליהו!אנו_נימי (G+)


מה זה תא"ם?פוסעת
לא אוהבת שפת ביינישים בכלל
ראשי תיבותחוני המעגל פינות
תיבות אילו מחוקות

קרי היית טעות בהעתקה והמשפט המקורי הוא ללא מילים אלו

מאוד נפוץ בהגהות הב"ח ועייני שם
נראה לי ששמעתי מאחד מחסידיו של האדמו"ר מסטלה.....שאג

שבעת שהקריא בנו סיפורים אלה לשבעת ילדיו נהג לומר להם

"אוי להם לאותם סופרים שאינם יודעים שתירס ותות הינם ירקות שונים"

ובדברים אלו יש בקעות עמקים גאיות וודאים בורות ומחילות של עומק 

 

אך אינני בטוח בנכונות דבריו כי חסיד אחר אמר לי שהאדמו"ר למד מכך שאופיר אינו אלא אריה והוא למד זאת מכך שאופיר מתחרז עם כפיר וצ"ע

ראיתי לנכון לצייןמשועמם...

שאריה הוא ממשפחת החתוליים וכבר נאמר על חתולה שסרטה את הבלון הסגול בציפורניה והינה כל רעש גדול קולות וברקים בום טראח מה קרה האדמור התפוצץ האדמור נקרא

ואחר הרעש כלדממה דקהפוסעת
וי"ל דהכוונה "נקרא" הינה לבי"ד דמעלהנער גבעות מצוי


י"ל שהכוונה ב'נקרא'משועמם...

שרציתי לכתוב 'נקרע' אבל התבלבלתי

וכבר האריכו רבותינו הקדושים בעוון המזלזל באות אחת...נער גבעות מצוי


כבר אמר הרב נוח שמיקל חיז"למשועמם...
'כל האומר דבר שלא שמע ממני מעלה עליו הכתוב כאילו אני אמרתי'
ובעניין נקרא/נקרע כבר נאמר:"כל הנקרא חי מעלה עליו הכתוב כאילו נקרע במכות ע"י אביו ואמו" וי"ל שכיוון שהוא חי ובגימטריה חי=18 שזה הפוך מ81 81=פ"א פ"א=פופ ארצישראלי
וצריך עיון




בברכת אמור מעט ואכול הרבה
נקרע מצחוק אולי...אנו_נימי (G+)


ויש לפרשחוני המעגל פינות

לכאורה מגזירה שווה אמאי הכא לא כתיב לשון חוצפתיא ואילו התם כן כתיב

אלא בא ללמדינו רבינו כלל גדול 'לא אמרינן איכס על אוכל'

ויש לפרש שפויה כאיכסה דמי

ומכאן מובן למה אופיר אתקריה חצוף

 

איני?! והא הכא הארי שבחבורה אמר איכס!

לא קשיא הכא בא ללמדינו מורינו [רבי אריה תות] על אשר לא אמרינן אוכל על איכס ודוק

הכא במאי עסקינןסמיילי...

באוכל.

ולא קשה הא באוכל הא בנראה כאוכל ואינו אוכל כגון מאכל שיידועיםם עליו חזקת תולעים.

אני יכול לסבורמשה אבואב

שאנחנו שליט"א פוחדים לדרוש ברבים מילים נוראות כעין פוי'ה אשר בה יש אותיות הוי'ה ובגימטרא מנינה מיכא"ל ועוד שאר רזין בישין ולעניות דעתי הקדושה יש לעיין האם יש לדרוש ברבים מיליםצ כעין זו  

ולא קשיאנער גבעות מצוי

אל תקרי (במעשה בתות ואריה) פויה אלא יַפּוּהַ שנתכוון אותה בהמה טמאה לומר, אינני טועם טעם זה, אלא יפוה ואטעם. ועיין חידושי מו"ה הרה"ג מעוז ומגדול, המנורה הטהורה, עמוד הימני, פטיש החזק, הטרקטור החופר האדמו"ר זיצל שניצל זח"ל (זכר חסיד לברכה) שמקשה על כך, בחידושיו: שולחן שרוף. 

ובעניין האופיר, המתקרא בלשון חסידות האפאלפאפאע, רושע! שרצתה לומר, כשם שחידשתי מילה שאיננה קיימת, כך גם אתה עשית דבר שלא ייעשה (מכיוון שהאדמו"ר מת כתוצאה מגפילטע, לא ידענו מה פירש "שעשה דבר שלא ייעשה", והתחבטנו בזה האמצעיים).

לעניין תדהמת כבודוהרב שליטאזצ"ל

שלום עליכם הרב המשועמם... ה' עליכם יחיו

 

כבודו תמה על כל גדולי וקטני מפרשי השטו"ת שליט"א זצ"ל והי"ד איך לא עסקו בגזירה שווה על ה"פויה".

 

מקובלני מרבותי שקיבלו במסורת איש מאיש עד משה חרטטינו ע"ה שאין לדרוש מילה זו.

אמנם הטעם נעלם ברבות השנים ואנו מצווים לחזור ולדרוש טעם לחוסר הדרישה במילה "פויה".

 

ואולי יש לפרש הטעם משום שאם תחלק מילה זו לשתים יתקבלו המילים פו י-ה רח"ל וע"כ לא דורשים בכך כלל.

 

בברכת חברים לשטו"ת וחרטה עלה וכו'...

וכבר אמר הבבא באלי זח"ל (זכר חופר לברכה)משועמם...

כל הדורש בסיפורי ילדים מעלה עליו הכתוב כאילו ילדו!

וקל וחומר באריה שאהב תות

וקל וחומר בן בנו של קל וחומר במילה 'פויה'

שכן פויה=101 שזה בדיוק הפוך מהמספר של מד"א וכל הדורש בפויה לא יזדקק למד"א אא"כ הוא/היא יולד/ת ואז ודאי וודאי שילך למד"א

ומאי איכא למימר למד"א*חוני המעגל פינות
"אין מולכין היולדת בחישפוזית **
כיוון שהוא עתיד לתת על כך דין וחשבון
ומעות וכספין על החישפוז והאשפוז
אלא תלד כדרכה ויש הגורסים תלך כדרכה
מאי כדרכה? י"א ברכב וי"א בסוסים
ואמאי תלך כדרכה? כיוון שלידה כדרכה יצא שכרו בהפסידו שכדרכה יקר טובה הווי"
וממה נפשך אין לזמן חישפוז?!
על כן יש לתרץ שגם יולדת לא תצטרך בתשלומין על ההתחשפזות
כגון מאי? כגון שעתידה לתפוס טרמפ על החישפוזית ובכך תנצל מהכוספים לכספים
חזק ונתחזק בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר ....

ד"א *ולמאן דאמר וע"ש
**אחת המילין למילה אשר נתקראת בלשון לעז אמבולנס
אשר התהוותה מן צמד המילין
אשפוז לשון אירוח כמו שנאמר שם שם עולו אושפיזין שיש לומר שהכוונה לאירוח בבית ולעניינינו בית היולדות
ומן המילה חיפזון לשון זריזות ומהירות
ושאר פעלים הנגזרין מש"ע זה (סימו לב זה לא שו"ע ) הרי המה כתובין בשרשורכם הנאמן
אלא מאי חישפוזיתמשועמם...
חיות שפוצעות זרבוביות ילדיהם תמידית

וכיוון שאין קשר בין חישפוזית למד"א אזי מוחרמת מכל וכול טענתך בדבר החישפוזית שנאמר: 'פטר והזאב תקריבו עולה וכו'
ויש עוד מה לדון אך לא אפרט מפני קוצר היריעה וקוצר סבלנותם של הקוראים

בברכת אמור מעט ואכול הרבה
הגדול משועמם...
זה נאמר לשבח מה הבעיהסמיילי...


קשה מאוד על דבריךסמיילי...

הרי מקובל להגיד שיש בזה עניין רק שאינו ידוע ולא פורסם להמון העם.

וכבר פרסם אותו השו"ת צניפי דבש הפיל והבאתי פה בשרשור את דבריו עיין שם.

אשמח שכבודו יעיין שם.

נראה שנפלה טעו סופרים בדברי כבודו כי ידוע שיש בזה עניין ונתפרסמה עוד יותר תשובות שו"ת צניפי דבש הפיל בקרב החרטטנים ואיך כבודו לא ראה.

 

בכבוד רב

סמיילי

רב עם הסטנדר בבית מדרש

אופיראנו_נימי (G+)

יאפירו שערות ראשו של אותו רשע!כתיב במקום שאין אנשים היה איש וכתיב לא תתגודדו.והרי בספר הקדוש לא הוזכר כלל הסבר אמרית הפויה בעומק והיא נדרשת בג"ש שהרי אמר אותו רשע ש'תות' פרי הרשע והשטן בצבעו האדום-הוא האהוב עליו! על כן לקה באמירת פויה ועיין בדברי החוליר"ע סימן תו"ת סעיף בגד"ד.

ויש לומר דגם את התות אין לאכול בעודו חםשחר אורן


איני?!חוני המעגל פינות
והא אמר הר"ח (רבי חופר) נאה

האוכל תותין ברותחין תבוא עליו ברכה *
ובצונן יש להרתיחו ורק אז לברך

*על התות
משמיים האירו לי פשטקמנו ונתעודד

בס"ד


הדברים נוקבים עד תהום רבה, מכיוון שעיון מראה כי צמח התות נפוץ בכל אסיא, ואף באירופא ובאמריקא, והיום מגודל גם במרוקו. אולם שטח התפוצה של האריה היה ברחבי אפריקא ובאגן הים התיכון, בואכה הודו(וע"ע בחידושי מהרק"ו, חלק הויקיפדיע ואכ"מ).

ע"כ ישנו שטח חפיפה נרחב ביותר, ולא ברור היכן התרחש סיפורנו.

 

לכאורה יש ראיה שמדובר בהודו, כי זה המקום היחיד בשטח המשותף בו יש יער. אלא שכבר הקשה בעל הגהות חו"ג, דאי הכי, למה לא נתנה לו אמו תות וזהו, אלא נאלצה לחכות לילדים שירעילו אותו?


על מנת להבין את עומק הדברים יש להזכיר את המחלוקת שנחלקו ראשי הישיבות האם תזוהה אופיר ב"קרן אפריקא" או ב"דרום חצי האי ערביה" (ע"ש כנ"ל).

 

למ"ד "קרן אפריקא" א"ש, כידוע בדברים לכ"ע דרשינן סמוכים וע"כ ב"תירס חם" בדברי הילדים נסמכה "פויה" ל"אופיר", כדי ללמדנו שאותה הפויה היתה באופיר, שבאפריקא ומכיוון שידועים דברי המדרש "אפריקא שליש ג'ונגל, שליש סוואנה, שליש מדבר, ושליש יישוב של [כושים] (בוילנא- עכו"ם) שלא יודעים חשבון", והרי ודאי שהמדרש בסדר חשיבתן מנאן לפי קורבה לא"י, הרי קרן אפריקא סמוכה לאר"י וע"כ ודאי יער.

א"כ עוד יש להקשות, מהיכן היה לאותם ילדי-נכרים-מרעילי-אריות-קולוניאליסטים-מחריבי-טבע, תות? ומתוך דוחקי נאלצתי להסתמך על המחלוקת הידועה בין חכמי תימן לחכמי אתיופיא מהו מקור הקפה ומכאן ראיה שהועבר הקפה מכאן לשם או להיפך (דהיינו "םשל ןאכמ"), ומכיוון שתימן מאסיא, ואתיופיא מקרן אפריקא, ודאי שגם התות הועבר ביניהן. (עוד נותר ליישב קושיית רקע"י אם אכן המדובר בילדים תימנים, איך הם השאירו שם את התותים. וה' יאיר עיניי).

 

אך למ"ד "דרום חצי האי ערביה" עדיין נותרנו בקושיא. והתירוץ נפלא ומעורר הלבבות לתפילת ערבית מיד בסוף השיעור וארוחת ערב שוב חוזרת ל20:15, שצריך לתלות את המחלוקת הזו לחלוטין באותה המחלוקת הנ"ל לגבי דרישת סמוכים, שהרי למ"ד דרשינן סמוכים בכל מקום, מה הייחוד בספר דברים? אלא שיש לתרץ שאמנם בדברים דרשינן פעמיים סמוכים, וא"כ נלמד שפויה סמוכה לאופיר, לא רק בדברים (1), אלא גם במפה (2). וא"כ שתי דרשות סמוכים, ואין מחלוקת במציאות אלא לכו"ע אותו מעשה שהיה נמצא באותו מקום. ובסייעתא דשמיא מצאתי לאחר מכן את הדברים מפורשים ב"פרוייקט השטו"ת" בהודעה שלי.

אכן דבריך עמוקים מיני ים ומתוקים מדבשחוני המעגל פינות
אך למאן דאמר:
"לכושי יש מחשבון
כושי יודע לפתור"

מאי איכא למימר?
הה"ד קשיא עליוקמנו ונתעודד

בס"ד

 

וא"ת מתרצתא היא, הא קודם מחשבון והא לאחר מחשבון.

הייתה התייחסות בשו"ת צניפי דבש הפילסמיילי...

שו"ת צניפי דבש הפיל כתב וזה לשונו "ובהקשר לעניין הפויה שנמצאה גזרה שווה בין האריה שאהב תות לבים בם בם תירס חם נראה להגיד שעקב בעיות כשרות קשות בתותים מחברי הספרים התכוונו להגיד בתכנון מראש  - כל העניין הזה עם התות הוא שטות! טעות! זה מלא בתולעים! והתולעים? חוצפנים! בגללם אנחנו לא יכולים לאכול תות! אבל בכל זאת זה שטות וטעות ואסור"

עד כאן לשונו

ובעניין תולעיםמשועמם...

כבר נאמר: אבניבי אובואבה אבא קנה לי ביגלה הביגלה היה טעים אבל היו בו תולעים התולעים היו חולים אז הם הלכו לבית חולים וכו'

 

אז כיצד היו תולעים בתותים אם הם היו בבית חולים??

הכא במאי עסקינן?סמיילי...

הכא במאי עסקינן?

בביגלה אחרי נקיונות של פסח. וגם זה רק בביגלה.

בתותים לעולם חוששים לתולעים גם אחרי פצצה כימית ק"ו אחרי נקיונות של פסח. וגם זה לא טעים, זה בטעם אקונומיקה.

ולעניין הבייגלה כולי עלמא לא פליגי שאין תולעים אחרי נקיונות של פסח אבל אין מאשרים הכשרות מטעם חומרי ההדברה הניקיון וההשמדה שמשתמים בהם בנקיונות שלפני חג הפסח. אומנם קשה על כך שיש כשרויות שנותניפ הכשרים למוצרי ניקיון. כמה תרוצים:

בשו"ת צניפי הדבש הפיל כתב שניקיות שלפני פסח יותר גרוע

בשו"ת ארטיק רמזור כתב שמדובר בטעות סופרים

בשו"ת אין דעת כתוב שהכשרות נתנת לאקנומיקה כי היא בצבע כחול

בשו"ת חי בסרט כתב שמדובר בדמיון שלנו שאנחנו מדמיינים שיש כשרות אבל באמת אין כשרות

ולעניות דעתי הסיבה היא שהאריה לא אהב תות ולכן יש כשרות בחומרי ניקוי

אבל כולם מודים שח"ו לשתות את החומרי ניקוי ולאכול את הבייגלה אחרי ניקוי של פסח וכן כל דברי מאכל

 

בכבוד רב

סמיילי

רב עם הסטנדר בבית מדרש

ללמדך דאופיר נמי מתחרט הוהפרידאחרונה


לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך