יש לי שאלת כפירה בכיבוד הורים...אנונימי (פותח)

ת'כלס,

למה צריך לכבד את ההורים שלי באופן מיוחד? כמו כל אדם, אני חושבת שצריך, אבל באופן מיוחד?

הם אלו שבחרו לממש את אהבתם ע"י ילדים, להריד תחושבת שליחות ומיצוי או כל דבר 'אנוכי' אחר, למה אני בתור בת שלהם צריכה לכבד אותם באופן מיוחד?

אני שואלת את זה כאן כי אתם הורים כבר, ובטח לחלקכם יש ילדים עם אתגרים איתם.

 

אחרי שתלדי ותגדלי ילד אחד תביניאורי8
ההורים שלך נתנו לך המון , את עצם החיים( גם הקב"ה, 3 שותפים באדם) וגם- קמו בלילה, האכילו, טיפלו וכו...ומן הסתם עד היום מממנים את חייך, לפעמים מבינים את זה רק אחרי שהופכים בעצמנו להורים
אבל הם בחרו להביא אותי, בקיצוניות לא נכונה לי-'אשמתם'...אנונימי (פותח)


ה הביא אותך לעולם וחשב שנכון לך לחיותאורי8
ההורים הם הכלי, ה' נתן לך חיים וחשב שנכון לך לחיות בעולם בדיוק בזמן הזה, נשמע שיש בך כעס כלשהו על ההורים שלך, אולי משהו מפריע לך בחיים שלך, ולכן את מסתכלת כך על הדברים, כאמא אני יכולה לומר לך שההורים רוצים טוב בשביל ילדיהם ובטוח נתנו לך המון( אפילו הריון, ולגדל תינוק
קפץאורי8
לגדל תינוק זו מסירות נפש
ואם יש עכשיו קושי כלשהו בתקשורת עם ההורים זה לא אומר שהם לא רוצים בטובתך, אולי לא מבינים מה הצרכים שלך וכדאי לנסות ליזום שיחה רגועה ולדבר
גם כשאת נותנת מתנהאמא ל6 מקסימים
זה בחירה שלך לתת, ו"אשמתך", אז מה? לא מגיעה לך תודה על זה? ולא מגיע לך הכרת טובה כשאת עוזרת וכד' אפילו כשזה מרצונך?

ולעצם העניין, זוהי מצוה מהתורה, ולכן אנו מחוייבים!!!
אפשר לשאול למה, ולנסות להבין, אבל לדעת שנקודת המוצא היא קבלת עול. ככה ה' ציוה! !
בעיקרון, ההורים הם אלה שהביאו את האדם לעולם, ובדר"כ גידלו אותו ודאגו לו לכל צורכיו יותר מאשר לעצמם, וצריך להכיר להם טובה. אבל אנו מצווים בכיבוד הורים גם במקרה שהם לא מילאו את מחויבותם ההורית. .
^^^ הסיבה הראשונה שבעטיה עלינו לכבדפנסאי
את ההורים היא בגלל שהקב״ה ציווה אותנו בעשרת הדיברות ״כבד את אביך ואת אימך״.

בנוסף לזה יש עוד הרבה ״סיבות הגיוניות״. אבל לכל היגיון יש הגיון אחר שיכול להתנגד לו, ולכן זה טוב אולי רק כתוספת חיזוק למצווה, אבל מלכתחילה הבסיס הוא התורה.
מזה משנה מה היתה הכוונה?~א.ל
הגעת לעולם רק בזכותם
אילולא הם, לא היית פה!!
אין מישהו אחר בעולם שמשתוה לרמה הזו של הענקת חיים עבורך כמותם
אבל זו בחירה שלהם! להביא אותי לעולםאנונימי (פותח)
את שואלת על עצמך לא?~א.ל
מזה רלונטי מאיזה מניעים *הם* הונעו?
אילולא הם, והקב"ה כמובן את לא היית פה.
הקיום שלך- מהם.
הכי הגיוני להכיר דוקא להם תודה, יותר מכולם
זו שאלה קצתד.

"צעירה".. שאלה חמודה - אבל מתאים לשלב של גיל ההתבגרות. שבודקים "מחדש" כל מיני דברים ע"י העלאתם לדיון שכלי; בסוף יוצא מזה ריווח, אבל לפעמים קצת מאבדים משהו "טבעי" תוך כדי הפלפול על הענין (אגב, כבר במקורות ראשונים מובא שאדם לא יעשה חשבון כאילו הוריו הביאו אותו להנאת עצמם...)

 

אדם חי, נורמלי, שמח שהוא חי. הוא לא במצב של "לפני שנברא", ומודה לה' שנתן לו את עצמו, וגם להוריו..

 

 

לגבי מה ששאלת בהתחלה:

 

ראשית, לא נכון לחשוב כאילו עצם הולדת ילדים באה מתוך משהו "אנוכי" בלבד. יש בכך הרבה רבדים. החל מהמצוה, מצוות ה' ומגמתו מהעולם - "לא תוהו בראה, לשבת יצרה". דרך בניית עם ישראל, המשכת הטוב המופלא הזה, אורו של  עולם. הורדת נשמה לעולם, שזו שליחותה מה'.

והלאה, בניית משפחה, שזה דבר שהוא טוב עצמי. זה לא רק כדי שירגישו "מיצוי ושליחות".. דבר מעוקם שנכנס היום, בהשפעת תרבויות זרות, לחשוב שהאדם עושה טוב כדי "להרגיש" טוב.. ההיפך, אדם מרגיש טוב, כי הוא עושה טוב. לטוב יש ערך עצמי.

הרצון להוסיף טוב בעולם, הרצון העמוק לחסד, שבהבאת ילדים, שבבניית משפחה, הוא בעל ערך עצמי. המשך של טוב ה' לכל ורחמיו על כל מעשיו.

 

[יש סיפור על הרב אליהו זצ"ל, שאמר לאיזו אשה, שיש נשמה שכבר מחכה שלש שנים לרדת לעולם - ודווקא היא הכלי לכך..]

 

 

לגבי מה ששאלת בהמשך, שזה כנראה מטריד אותך לא רק באופן "פילוסופי", אלא בגלל קשיי הורים-ילדים, כמו שרמזת בסוף..

 

גם אם לפעמים יש תרעומות מסויימות, בוודאי שהכבוד להורים, זה הרבה מעבר לכל אדם. מעבר לכך שזו פשוט מצוה, ואפילו אביו רשע, מחוייב לכבדו - הרי שיש גם הכרת הטוב הטבעית. הורייך גידלו אותך מינקות. כשאת כבר כאן, הם נותנים לך "כמו כל אדם"?... יש להניח שאפילו ברגע שאת כותבת את השאלה, את יושבת בביתם, אוכלת מפיתם, לובשת בגדים שקנו לך...

 

ההטבה של ההורים לילדים, אפילו בלא שימת לב, מהיחס ועד לפרטי המעשה, גדולה מאד מאד.

 

בנוסף, התורה מחנכת לכיבוד "מאין באת". זה דבר בסיסי-בסיסי במוסר. מתוך שיש יחס לשורש, יש גם אפשרות לצמיחה. ואכן, זה גם חינוך להכרת טובה לה'.

 

אז את באמת צריכה מאד "לכבד אותם באופן מיוחד".. תשמחי שיש לך הורים. גם בתוך הנפש של האדם, יש משהו בסיסי של אבא-אמא. כמה שיותר תבני יחס נורמלי לכך, כך גם הנפש נבנית בצורה בריאה.

 

אכן נכון, לעיתים יש משברים ובעיות. אם לא מדובר במשהו ממש חריג, אז אלו דברי טבעיים. אבל בסופו של דבר, את מן הסתם שמחה שאת כאן... תודי למי שמגדלים אותך, תכבדי, תראי מהם יראת כבוד. מצוה גדולה, "למען יאריכו ימיך"... ואם לעיתים קשה לך, אולי כדאי לחשוב על כך שגם להורים לא פעם קשה עם בת ש"קשה לה" איתם.. ולוקחים את זה בסבלנות, בדרך כלל...

 

קודם כול -מתואמת

כן, ההורים הביאו ילדים לעולם כי הם רצו צאצאים, רצו ילדים שישמחו אותם, רצו לאהוב והרבה.

אבל אם זה היה מסתכם בזה - את חושבת שהם היו מוכנים "לסבול" את הקושי שבגידול? לקום בלילה, להאכיל, לחתל, להקשיב, להרגיש, להשקיע, לשלוח לבית-ספר מתאים ולקנות דברים שהילד צריך... (וזה בלי לדבר על הקושי של ההיריון והלידה...)

בקיצור, ההורים נותנים לילדיהם הרבה יותר ממה שהיו צריכים לו היה מדובר רק באנוכיות ובתחושת מיצוי עצמי.

 

שנית -

(זה מובא בספר החינוך, נדמה לי)

כיבוד הורים מביא את האדם לדבר הגדול יותר - כיבוד ה' ואהבת ה'. ההתנסות הארצית שלנו בכיבוד ההורים מסייעת לנו להגיע למדרגה של אהבת ה' ויראת ה' אמתית. (ואני מקווה שאת מבינה שלה' צריך להודות על הכול, כי הכול ממנו...)

 

ובשולי הדברים -

נשמע באמת שיש לך כעס כלשהו על הורייך. מציעה לך לברר את זה מול עצמך, או מולם, או מול איש מקצוע... כי נראה לי שהתחושה הטבעית של אדם  מובילה אותו לכבוד ולהערכה ואהבת-יתר להוריו. אם זה לא כך, כנראה שיש בעיה...

 

בהצלחה!

ממש מסכימה איתך~בממוצע~
אני גם לא מתחברת לעניין הזה של הכרת הטוב מוחלטת כלפי ההורים.
הרי הם בחרו להביא אותי לעולם! הם בחרו להביא לעולם תינוקת שצריכה שיחליפו לה ויאכילו ושבוכה וכל זה. הם היו מודעים לזה שלא משנה איזה תינוק יצא להם, זה יכלול תשעה חודשים של הריון, לידה, ואחר כך את כל השאר.
זה לא שהם עשו את זה מאהבה מיוחדת אליי או מרצון לטפל דווקה בי.

ואני מעולם לא ביקשתי להיוולד להם. לא היה לי בוער להגיע לעולם הזה שיש בו כאב ורוע ומוות וצריך לעמול כל הזמן ("אדם לעמל יולד"), זה הם החליטו בשבילי!
אולי במקום להגיד שבזכותם אני חיה, אני אגיד שבאשמתם אני חיה? הרי כל הדברים הרעים בעולם הזה קרו לי כי אני כאן. אם הייתי נשארת שם למעלה עם הנשמות, לא היו קורים לי דברים רעים.

להביא ילד לעולם לפעמים מגיע מתוך אנוכיות טהורה, אל תחיו באשליות. איך אמרו פעם בסדרה שאני אוהבת-"אם היינו יודעים שכל החיים תזכירי לנו את הטיטולים, היינו פשוט נשארים מלוכלכים".

הכרתי פעם ילדה בת 13 עם פיגור קל. היא הייתה במוסד סגור לילדים כמוה. יום אחד היא הוציאה אלבום תמונות קטן והראתה לי את המשפחה שלה. היו לה עשרה אחים ואף אחד מהם לא גר בבית. אמא שלה הייתה בהריון עם תינוק נוסף, בלי לקלוט בכלל שבשנייה שהיא תלד אותו הרווחה תיקח אותו ממנה כדי שלא תספיק לפגוע גם בו. כל אחד מהילדים של האשה הזאת היה או ברחוב או במוסדות רווחה. את הילדה שלה הכרתי לכמה חודשים קצרים והיא אף פעם לא ביקרה אותה ולא התקשרה. תגידו לי, להורים כאלה מגיעה הכרת תודה?? הם עושים עוול לילדים שלהם וממשיכים ללדת סתם כי כנראה לא שמעו על אמצעי מניעה. לילדים שלהם רע בחיים והם בכלל לא דואגים להם ולא טובים אליהם בשום צורה. אז מה, בגלל שהביאו אותם לעולם, מגיע להם כבוד ותודה?

אני חושבת שליהפך. מגיע להם להסתכל לילדים שלהם טוב טוב בעיניים ולבקש מהם סליחה.
יש לך ילדים?מתואמת

סליחה שזו השאלה הראשונה שאני שואלת, אבל זה זועק מתוך הדברים שכתבת...

 

ולעניין מה שכתבת: כן, אדם בוחר למי להיוולד. יש מדרש שאומר שהקב"ה שואל את הנשמה אם היא רוצה להיוולד לחיים האלה, וכשהיא מאשרת היא נכנסת בגוף התינוק/העובר.

 

נשמע קצת שאת מצטערת על עצם היותך חיה... אבל למה להאשים את ההורים שלך בזה? את יכולה להאשים את הקב"ה באותה מידה...

 

ובאשר לסיפור שהזכרת בסוף: אין ספק שההורים שם לא נהגו נכון. לא היה עליהם להביא ילדים לעולם כל עוד הם לא מוודאים שהם מסוגלים לגדל אותם. (ולא נראה לי שהם ילדו בשביל ה"כיף". איזה כיף יש בלהיות בהיריון וללדת לידה כואבת - ואז אפילו לא לזכות ליהנות קצת מהתינוק??)

אבל עדיין - אני חושבת שהילדים, מצד הדין, חייבים בכבודם (אם תגיע להם הזדמנות כזו). הכרת הטוב על עצם זה שהם הביאו אותם לעולם. זו נראה לי הפסיקה ההלכתית.

ובכל אופן - זה סיפור חריג ביותר. אי אפשר כלל וכלל להשליך ממנו על כל ההורים שבעולם!!

יש גם מדרש אחר~בממוצע~
שאומר שהנשמה מתחננת לא לרדת לעולם הזה אלא להישאר קרובה להשם. מדרש זה בסךהכל מדרש, אי אפשר לקבל כפשוטו.

נכון, הקב"ה גם אשם אם תרצי לקרוא לזה ככה. אפילו יותר מההורים כי הוא גם ברא את הרוע שבעולם ולא רק אותנו.

בשביל הכייף הכוונה לאקט שמכניס אישה להריון. בזה יש משהו כייף ומי שלא מוכן לשמוע על אמצעי מניעה נאלץ לבחור להינות עם ילדים או לא להינות בלי ילדים וזהו.

זה שזה הפסיקה ההלכתית אני יודעת. אבל זה לא אומר שזה הגיוני. הם עשו עוול לילדים שלהם! אין לתינוק הקטן שלהם כמעט שום סיכוי למשהו טוב.

והאמת היא, שנוח לנו לומר שזה סיפור חריג ביותר. אבל עובדה שבתי אומנה מלאים בילדים כאלה, ומערכת הרווחה מטפלת בכל כך הרבה מקרים שאי אפשר בכלל לקלוט. אנחנו רואים בפרסומות משפחות יפות וחייכניות אבל במציאות הכל מורכב יותר וקשה יותר. ומשפחה לא בוחרים.
אני לא מכירה מקרוב אפילו משפחה אחת שילדיה באומנה.מתואמת

ולעומת זאת אני מכירה הרבה הרבה משפחות שמגדלות את ילדיהן בטוב ובשמחה - יש קשיים, כמובן, ויש גם כעסים של הילדים על הוריהם (וגם להפך...) - אבל בסך הכול כולם מאושרים ושמחים בזה שבאו לעולם.

את בטח גם חושבת~בממוצע~
שאת לא מכירה אף הורה שמכה את הילדים שלו.
ושאת לא מכירה אף משפחה עם תקיפה מינית בין בני המשפחה.
ואף משפחה עם הורים מתעללים.

לא כולם מגיעים לאומנה. יש כאלה שפשוט ממשיכים לסבול בשקט ותוהים לעצמם מה עשו שהגיע להם להיוולד. זה קיים, וזה לא נדיר כמו שנוח לנו לחשוב.
ולא, אין לי ילדים~בממוצע~
בעזרת השם יום אחד יהיו לי. ואני מקווה לא לשכוח את הדברים האלה.
אני מקווה לזכור שילדים הם מתנה ושיש להורים את הזכות לטפלבהם ולא להיפך. מקווה להיות אמא שנותנת לילדים חיים מתוך אהבה ואכפתיות ולא מתוך ציפייה להחזר בהמשך. אני מקווה לקבל ולהכיל אם וכאשר הם יכעסו עליי ויעשו דברים שלא ימצאו חן בעיניי.

אז אפשר לומר שעד שלא יהיו לי ילדים אני לא יבין. או שאפשר לקבלאת זה שיש דברים שאני כן מבינה ומרגישה וחושבת והדעה שלי לא נפסלת רק בגלל שלא ילדתי עדייל.
נשמע שאת כותבת ממקום כואב.מתואמת

לכן לא אמשיך לדון איתך על העניין.

מאחלת לך שיהיו לך ילדים מתוך אהבה ורצון להעניק, כמו שקורה בדרך כלל.

למה אם אני מדברת ממקום כואב~בממוצע~
זאת סיבה לא לדון איתי בנושא?
להיפך, יש לי מה לומר.

כי מה החוכמה לדון במצוות כיבוד הורים עם הורים וילדים שאצלם בבית הכל נורמלי והקושי הכי גדול זה אורך החצאית של הילדה?

כשהכל ברור וטוב אז בכלל לא מתעוררת שאלה בעניין כיבוד הורים. למה לא לתת לעצמכם להרחיב אופקים קצת ולהבין שלא הכל בעולם הזה ורוד ויש משפחות שלא כזה תענוג לגדול בהן? לדון בנושא מתוך התלבטות אמיתית וקושי משמעותי ולא סתםלדון בזה מתוך "לא בא לי" או "כן בא לי"?
כי בדכ כשמדברים ממקום כואב יש קושיאנונימי (3)
להסתכל על התמונה אובייקטיבית ומבחוץ.

אם תצליחי לנטרל את הרגש ולדון עניינית יהיה לך ולאחרים יותר קל לדון בדברים...
ברור שאין טעם לצפות לאיזו תמורה בהמשךl666

אבל אני לא חושבת שהורה צריך תמיד לקבל ולהכיל. יש גבול לכל דבר. יש לי דוד שהשכיר את דירה שלו והתנחל לכמה שנים אצל סבתא כשהוא אוכל אוכל שלה ולא מוציא אגורה להוצאות משותפות. ומכירה עוד כאלה. לדעתי להורים יש זכות מלאה להגיד להם שלום ולא להתראות. אותו דבר אם ילד בא בדרישות מוגזמות או מתנהג בחוצפה או בזלזול או באלימות.  

וכן הרבה פעמים רווקים לא מבינים מה זה להיות הורים. אני לעולם לא אשכח שסיפרתי לחברה רווקה שיצאתי לחדר אחר וילדים שברו משהו והיא הסתכלה עליי במבט מאשים ושאלה איך זה שיצאתי לחדר אחר. אגב הכלה מוגזמת רק מזיקה לילד. הרבה יותר נוח וקל לוותר לילד ולתת עוד ועוד מלהציב גבול במיוחד כשיש ילד אחד. ובטוח שהוא לא יגיד תודה. הרי הביאו אותו לעולם אז חייבים לו וחייבים לו וחייבים לו....

לא חייבים לילד כלום~בממוצע~
ואני ממש לא מדברת להכיל את הילד כשזה מזיק להורה. מה פתאום.
אמרתי לא לבוא אל הילד בדרישות מתוך מחשבה שהוא חייב לנו את החיים שלו.
בדיוק כמו שלהורה יש זכות להגיד ללד שלום ולא להתראות כשהקשר מזיק לו, גם לילד יש זכות, ולא משנה כמה טיטולים ההורה החליף לו.

מה שאני מנסה לומר זה שאפשר מאוד להבין את הקושי עם מצוות כיבוד הורים כאשר הטעם למצווה הוא הכרת הטוב. כי יש מקרים בעולם בהם ההורים לא בהכרח עשו לילדים טוב.
לפי מה שאת כותבתl666

אסור להביא ילדים לעולם. כי באמת עולם מלא סכנות וצריך לעמול כל הזמן. ומי שלא צריך לעמול סובל עוד יותר - הרבה פעמים דווקא במשפחות מאוד עשירות גדלים ילדים אומללים כי בן אדם חייב לשאוף למשהו ולהשתדל ולהגיע להישגים.

ולא בידי הורים למנוע מילדים סבל או מחלות גם אם הם מאוד אחראים ומאוד שומרים על בריאות. יש הרבה נסיבות לא תלויות בנו. וכמעט כל אחד מוריש לילד איזה גן לא טוב כמו אפילו נטייה להשמנה או לאסטמה .

אז לא צריך ילדים? גם ככה העולם צפוף ומחירי דירות רק עולים. 

וברור שהבאת ילדים צריכה להביא גם סיפוק להורים. למה הם צריכים להביא ילדים מתוך סבל? מחוסר רצון ומחובה בלבד?

ובקשר לדוגמא שהבאת - רב הסיכויים שאותה אימא בעצמה עם פיגור או בעיות אחרות . בדרך כלל לא מתנהגים ככה.  אם לא ניקח מקרים חיצוניים כמו שתיארת בן אדם וגם ילד יכול לבחור לראות טוב ויכול לבחור לראות רע. בחירה שלו.  נגיד הוא ילד יחיד במשפחה - הוא יכול לחוש בדידות ולהאשים הורים ויכול ליהנות מפרטיות ושקט.

יש לי חברה שמאשימה את הוריה שהיא מעשנת כבדה. הם לא רצו ללכת ראש בראש אז כשהיא הייתה בת 14 ואמרו שהם סומכים עליה. רב החברות שלה קינאו בה כי הורים עשו להם את המוות על סיגריות. והיא דווקא רצתה משהו אחר. בקיצור הורים אשמים תמיד

יש לך זכות להביא ילדים לעולם.~בממוצע~
זכותך המלאה וזכות כל אדם. עובדה שיש את היכולת בגוף שלנו לעשות את זה.

אני לא אומרת לא להביא ילדים לעולם ולעצור את החיים. אני אומרת שאני מאוד מבינה את התהייה של הפותחת בקשר לזה שילדיםמחוייבים בכבוד הוריהם מתוך הכרת הטוב. זה לא ממש הוגן.

תלדו כמה ילדיםשמתחשק לכם,אבל אל תצפו מהם להיות אסירי תודה. הם לא ביקשו מכם ללדת אותם, זה אתם בחרתם. תחיו עם ההשלכות של המעשים והבחירות שלכם. אל תביאו אותם מתוך ציפייה שיחזירו טובה, או שיצאו כמו שאתם רוצים.
כי ככה ה' ציווה.מזגן כתום
וגם בגלל שהם טיפלו בך, דאגו לך, האכילו אותך, ושמרו עלייך מאז שנולדת.
כתבו לך המון תשובות טובותl666

רק להוסיף שכל עוד בן אדם לא שלם עם הורים שלו זה פוגע בו.

במקום לחיות איך שנכון לו וטוב לא הוא יכול להרוס לעצמו חיים בדווקא להורים או לנסות להוכיח להם משהו

ברגע שיש מצווה וכתוב מה כן ומה לא ובעצם אין שום דרישה מוגזמת בכיבוד הורים - לכבד, לעזור לפי צורך, לא לסתור דברים ראש בראש - בן אדם משוחרר לחיות את חייו כפי שטוב לו. מה זה משנה מאיזה סיבה הביאו אותנו לעולם וכמה השקיעו או לא השקיעו? עכשיו זה חיים שלנו והתחשבנות הזאת לא מועילה לכלום. ואי-אפשר לחזור לעבר ולא להיוולד. את בתור בת תרוויחי מצווה ותרגישי שאת שלך עשית ואם הורים לא הצליחו במשהו שזה יהיה בינם לבין עצמם. אף אחד לא מושלם, כולם עושים טעויות, לפעמים יש נסיבות שהשפיעו. אי-אפשר לחיות עם חשבון פתוח מול אנשים קרובים. 

אותו דבר באמת אפשר להגיד על כל חסד ועזרה, לחפש מה בדיוק הנותן הרוויח פה. תמיד הוא הרוויח מזה משהו אבל חייבים לו הכרת תודה בכל זאת.

אני תוהה מה כוונתך במושג כיבוד הוריםכיוואו
אולי בטעות זה נראה לך שצריך לעשות כל מה שהם אוצרים אפילו אם זה פוגע בך.
כמו לכל דבר יש גם לכיבוד הורים גדרים. אבל יכול להיות שהשאלה באה ממקום שמתקשה להכיר תודה או לקבל סמכות. כדאי לבחון את זה עם עצמך
אפשר לנחש שאין לך ילדים עם השאלה הזאת?חדשה ישנה
רק מאז שאני אמא (כולה שנה) אני קולטת כמה ההורים הוציאו את נשמתם למענינו...
אם במובן הפיזי- לסחוב הריון, ללדת, לרוץ למעון, לחזור, לילות בלי שינה, טיפת חלב, לבשל, לכבס וכו וכו
ואם במובן הנפשי- אינסוף דאגה, תפילות, מחשבות מה יהיה הכי נכון והכי טוב לילד
אם במובן הכלכלי- לא אתחיל לחשב כי זה הון...
אם במובן של כוחות יחס- כמה כוח ואנרגיה מוציאים על לתת תשומת לב לילד.
בקיצור, כמה שתכבדי את ההורים שלך זה כלום על מה שהם עשו למענך!
הפותחת-אנונימי (פותח)

ברור לי שהוורים עשו הרבה בשבילי, אבל שאלתי היא,

הם בחרו מרצונם החופשי לגמרי להביא ילדים. שישאו בתוצאות הרצון שלהם..

אני לא מזלזלת בהם והקשר שלי איתם הוא בסדר גמור,

פשוט יש פעמים שאני באמת לא מבינה מה העניין,

למה יש עניין גדול יותר בלכבד הורים, שנכון שעשו מלא בשבילי, אבל הם בחרו את זה, מאשר כל אדם אחר...

אני אשאל אותך..ד.

את מסכימה שהם יבחרו היום "להיפטר" ממך?...

 

את מוכנה שהם יחליטו היום לקיים אותך ב"תנאי מינימום"?....

 

כמובן שלא. 

 

אחרי שאת כבר כאן, "מרצונם החופשי" (ורצונו של הקב"ה, ושל הנשמה שלך להופיע בעולם ולפעול בו מה שהיא צריכה) - את מעוניינת שהם יתייחסו אלייך כמו הורים טובים לילד. איפה הם "התחייבו" על כך? יכולים "לשאת בתוצאות" כרצונם.. הם יכולים להחליט שהם מביאים אותך לעולם בעצם בתור משרתת?... פשוט שתהיה להם איזו עוזרת?.. לא. נכון?  אז אחרי שאת בעולם - יש יחסי גומלין. הם יתנהגו אלייך כהורים אוהבים אל ביתם, ואת תתנהגי אליהם כבת נאמנה להוריה. 

 

אצל בעלי חיים, הגורים מגיעים מתוך אינסטינקט. הקב"ה רוצה שהעולם יתקיים, נתן בהם חוש כזה. הגור גדל, עומד בפני עצמו, חסל סדר הורים-וילדים.. 

אצל בני אדם, זה לא כך. יש מוסר עמוק, מוטבע, של יחס ההורים לילדיהם, גם כשהם גדלים. וגם הילדים שבאים לעולם, באים כבני אדם. וכשהם גדלים והם כבר בני אדם שעומדים בפני עצמם, ורוצים את קיומם וטובתם בפני עצמם - יש להם הכרת טובה למי שגומל איתם חסד, וגם למי שבזכותו הם כאן.

וכשהורייך בחרו להקים משפחה, כראוי וכציווי הקב"ה, הם התכוונו שיוולדו לה ילדים. לא קופים.. ילדים, שכאשר הם גדלים, יש להם הכרת טובה נורמלית כלפי מולידיהם ומגדליהם. 

 

הם בחרו - וכשאת גדלה וכבר יש לך אישיות שלך, את מכירה את הטובה העצומה שעשו לך ולנשמתך כשילדו אותך וגידלו אותך, ואת החלק שלהם בכל שמחת חיים שיש לך, ומכירה להם טובה, מכבדת אותם. וגם עושה טובה לעצמך שאת עם מוסר נורמלי כלפי מי שנותנים לך יותר מכל אדם אחר..

שוב אני לא מבינה- מצות כיבוד הורים היא שלך!! לא שלהם..~א.ל

בחרו מה שבחרו, מה פירוש שישאו בתוצאות??

 

 

את טועה בדבר אחד עקרוני...פנסאי
רצונם החופשי לא עזר לזה שאת תיוולדי...

הוא אולי היה הדרך לגרום לך להיות בעולם. אבל לא הגורם.

הסיבה היחידה שאת כאן היא בגלל שהקב״ה החליט שיש לך מה לתרום ולתקן בעולם...

וההוכחה היא מספיק זוגות שלמרות אותו רצון חופשי עדיין מצפים לילדים ולא זכו להוריד שום נשמה למטה...

האמת , שאלה טובה. בעיקרחדשה ישנה
בעיקר שאלה טובה כשההורים לא בדיוק ראויים לכיבוד הורים( כמובן שזה נדיר), עדיין התורה ציוותה אותנו והיא לא עשתה אבחנה בין הורים טובים לפחות טובים..
זה בדיוק הקושי.~בממוצע~
ברוך השם בהרבה משפחות יש הכרת הטוב טבעית מצד היחס הטוב שמקבלים בבית.
אני חושבת שהסיבה העיקרית לזה שברגע שנהיים הורים מעריכים יותר את ההורים שלנו היא פשוט בגלל שמתבגרים ומתנתקים מהבית. תמיד אמרתי להורים שלי שאני מעריכה אותם המון ויודעת שעשו בשבילי הרבה, ואני לא צריכה להיות אמא בשביל זה. פשוט הייתי צריכה להתבגר קצת.

אבל מצד שני בגיל ההתבגרות כשהיה לי מאוד קשה והם לא קיבלו את הסיבה לקושי שלי והאשימו אותי, אז כן היה לי מאוד קשה להעריך אותם שילדו אותי. אז בגלל זה אני ממש מבינה את מה שהפותחת כתבה. כי זה לא כזה פשוט וקללהעריך הורים לא משנה כמה האמא הקיאה בהריון. גם אמא שלא עלינו התעללה מינית בתינוקת שלה,נשאה אותה ברחם ועברה צירי לידה. אז מה? אז אפשר לצפות מהילדה להרגיש כעס והאשמה כלפי האמא שלה שהביאה אותה לעולם ופגעה בה.
לא כולם עוברים דבר כזה קיצוני ברוך השם, אבל לכל אחד יש את הקושי שלו בקיום מצוות ויש כאלה שאפשר מאוד להבין, למה הם מתקשים לכבד הורים.
לענ"ד אין חיוב להעריךאנונימי (4)

יש חיוב לכבד בדברים מסוימים, ואפשר לעשות את זה גם כשלא מעריכים.

סבבה, הם נושאים בתוצאות, כלומר-חדשה ישנה
הם קונים, מטפלים, דואגים, וכו׳

עכשיו מקומך בתור ביתם, להגיד תודה.

כמו שנהג אוטובוס חבר מרצונו להיות נהג, אז שישא בתוצאות - להגיע מאוחר הביתה, לשבת כל היום, אבל מקומי בתור נוסעת להגיד תודה!
מצטערת, צריך לכבד הורים כי ה' ציוהaima

יכול להיות שאנחנו יודעים את טעמי המצוות יכול להיות שלא.

יכול להיות שאנחנו מבינים את טעמי המצוות יכול להיות שלא.

 

 

כי ה׳ ציווה.למה אני ככה נותנת תשובה כביכול ״בוקית״?אשריך

בואי נגיד שמעבר להכרת הטוב הבסיסית,כמה מסרו את הנפש עבורך,גם אם מראש הולידו אותך בשביל צורך של עצמם הרי מאז ועד היום כמה דואגים לך וחושבים עלייך ועושים עבורך,זה כבר בשבילך נטו

 

ועם כל זה,כתוב בהלכה שצריך להיזהר מאוד מאוד בכבודם.זה ממש דגש.כמה שחשבתי שאני צריכה לכבד הלכה באה ואומרת עוד הרבה מעבר למה שחשבנו.

ההורים הם גם דוגמה לכמה הקב״ה נותן לנו שפע וטוב וחיים וכמה עלינו להיות בענווה ובהכרת הטוב

רק על הסבל של ההריון והלידה מספיקחיוך-כוח י'
כשתעברי לידה בע"ה לא ישאר לך ספק לשניה
כיבוד הורים - מצוה חמורה עד מאוד! לקרוא סיפור מהגמרא!יהודי אמיתי 87

בס"ד

 

הגמרא מביאה סיפור על רבי טרפון.

שרבי טרפון אחד מהתנאים, איך היה מכבד את אמא שלו, אומרים חז"ל שאמא שלו היתה חוזרת מן הדרך ונקרעו לה הנעליים, ולא היה לה איך ללכת משום שעל האדמה יש קוצים וברקנים.

מה רבי טרפון עשה? אחד מגדולי התנאים, הולך ברחוב רואה מת אומר לו קום! המת היה קם!

היה חברו של רבי עקיבא, שרבי עקיבא היה רבם של רבי מאיר בעל הנס ורבי שמעון בר יוחאי!

תבינו על מי מדובר, רבי טרפון, היה רואה את אמא שלו בלי נעליים, יורד על ארבע, שם את ידיו מתחת לכפות רגליה של אימו, נפצעות לו הידיים וככה היה לוקח אותה עד הבית.

וזה לא הכל, זה רק סיפור אחד.

(מתוך הרצאתו של הרב רפאל זר - מעלת כיבוד הורים [מומלץ לשמוע - מצחיק מדהים ומחריד גם יחד])

 

"שלשה שותפים לאדם, אביו, אמו והקדוש ברוך הוא"

הם שותפים ביצירת האדם עם הקב"ה! עם שותפים במעשה בראשית כי האדם נברא בצלם אלקים.

צריך להכיר טובה להורים!!!

הם גידלו אותך! אמא ילדה אותך,הניקה, החליפה לך חיתולים, הוציאה לך גזים, קנו לך כל צרכיך, מעניקים לך חום ואהבה ובית ומה לא, אני מדבר כמובן על הורים נורמאלים.

מה היית/היינו ללא הורים? מי ילמד אותך ללכת, מי ילמד אותך על החיים, מי יתן ויתן ויתן ללא גבול ללא תנאים?

רק ההורים, הם אוהבים ללא תנאים!

אנחנו כפויי טובה! אוי לנו אם נהיה כפויי טובה כלפי הורנו!

 

וחוץ מהכרת הטוב בואו נלך חד וחלק, למה לכבד אב ואם?

כי זה כתוב בעשרת הדיברות!

כי הקדוש ברוך הוא מלך מלכי המלכים בורא עולם אדון כל המעשים עושה מעשה בראשית אבינו שבשמיים - ציווה!

וזו מצווה בין אדם למקום (לא בין אדם לחבירו - ההורים שלנו לא חברים לנו!)

 

יש שאלות?

א. אני לא רבי טרפון~בממוצע~
ובכלל, אם רבי טרפון היה יכול להקים מת, כמה קשה היה לו פשוט להשיג לאמא שלו נעליים??? לא מבינה את הסיפור הזה בכלל. היה יותר הגיוני לתת לה את הנעליים שלו מאשר שתדרוך על הידיים שלו, לסחוב אותה על הגב, לפרוס חתיכה מהבגד שלו או כל דבר אחר. הפיתרון היחיד שהיה זה לשאת אותה על כפות הידיים? תמוה לגמרי. בכל מקרה זה לא סיפור נורמלי בכלל. איך אפשר ללמוד ממנו?

ב. שוב, כמו שכבר כתבתי- לא ביקשתי מאף אחד משלושת השותפים האלה להביא אותי לעולם. לא מאבא ואמא ולא מהקב"ה. לא במודע הקיים שלי לפחות (אם תביא לי מדרשים).

תשמע, אם יום אחד יקפוץ אליך שכן ויחליט לצבוע לך את הבית בתכלת, אתה תכיר לו תודה? תהיה מלא הכרת הטוב על הצבע החדש והטרי והיפה בבית? לא תעיז להחליף צבע אי פעם או אפילו להתבאס על הצבע שנכפה עליך? אם במקרה אתה ממש אוהב תכלת המתנה בטח תשמח אותך. אבל מה אם לא?

החיים שקיבלתי מההורים שלי הם אמנם מתנה, אבל מתנה שאני לא ביקשתי אלא היא נכפתה עליי. לא ייתכן שההורים שלי יבחרו להביא לעולם תינוק ואז יצפו ממני כל חיי לפצות אותםעל זה ולהחזיר להם טובה. לא משנה כמה אני ינסה אני לא יצליח להחזיר טובה על דבר כזה, זה בלתי אפשרי. אז מה זה יוצר? זה יוצר תחושת מחוייבות אינסופית שהיא לא בהכרח נעימה כל כך. אז פתאום כשיש קונפליקט מול ההורים ואני צריכה לבחור מה טוב לי, הם תמיד ינצחו בטיעון הנצחי שהם הביאו אותי לעולם, איך אפשר לחיות ככה? לעשות מה שטוב לי באמת אם כל הזמן אני ארגיש שהחיים שלי שייכים להם?

ההורים נותנים לנו הרבה, נכון. אבל זה לא אומר שאסור להרגיש תסכול מזה שכל החיים יזכירו לנו שנתנו לנו משהו שבכלל לא ביקשנו. באיזשהו שלב הטיעון הזה נהיה מעצבן. לפעמים נהיה עד כדי כך מעצבן שאפשר לרצות להגיד להם שיחזירו אותנו חזרה ושלא יעשו טובות.

כשנותנים משהו, זה בלב שלם מאהבה, או מתוך ציפייה למשהו בחזרה תמורת זה?
זאת הנקודה שלי. בחרתם לתת לי חיים וטיטולים וחלב וכל זה? יפה מצידכם. אבל זה אומר שאני חייבת להיות עסוקה כל החיים שלי בלנסות להחזיר טובה.

הטענה שלך יפה מאוד, נראה לי שהשאלה צריכה להיות קצת אחרתיהודי אמיתי 87
עבר עריכה על ידי יהודי אמיתי 87 בתאריך כ' באלול תשע"ו 12:59

א. לגבי המעשה עם רבי טרפון- כמובן לא אני ולא אף אחד כמו רבי טרפון כל אחד מיוחד באשר הוא. והקב"ה לא מצפה שנהיה רבי טרפון אלא נהיה עצמנו. מה שהוא בא ללמד זה עד היכן מגיע כיבוד אב ואם, הוא עשה זאת כדי להחמיר על עצמו כמו בעוד מקרים אחרים שמסופר.

 

ב. השאלה שלך הרבה יותר עמוקה ויפה שאת מעלה את זה.

 

אני אשאל אותך שאלה ולפני שאני אענה אני רוצה לשמוע את דעתך.

למה אנחנו חיים?

נמקד את השאלה, למה הקב"ה הביא אותנו לעולם?

הרי על כרחך אתה נולד, על כרחך אתה חי, על כרחך אתה מת ועל כרחך אתה עתיד ליתן דין וחשבון לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא.

למה לנו כל הכאב ראש הזה? למה לנו חיים?

 

תעני לי על זה.

זאת באמת שאלה מאוד קשה~בממוצע~
אני מנסה להאמין שאנחנו חיים כדי לעשות טוב בעולם. לממש את היכולת שלנו בצורה טובה ולצורך טוב.
לומר "לעשות טוב" זו אמירה נורא כללית וניתנת לפרשנותיהודי אמיתי 87

לעשות טוב ולצורך טוב, זה תלוי בהשקפת העולם של אותו אדם.

   * יש אנשים שלעשות טוב, זה ללכת למסיבה ולעשות סמים ולשתות אלכוהול עד איבוד חושים, בשבילם זה הטוב שבחיים וזה מה שהם עושים (ויש הרבה כאלו)

   * יש אנשים שלעשות טוב, זה להתרחץ בים בחוף מעורב, זה הטוב שלהם שבחיים.

יש כאלו שהטוב שלהם זה לצפות בסרטים והצגות

וכהנה וכהנה דוגמאות של "לעשות טוב" בעיני בני אדם שונים. ואז הוא אומר מה פתאום זה לא טוב וזה כן טוב, אין לדבר סוף.

 

באה התורה ואומרת לנו מה זה טוב ומה זה חיים

לדוגמא בשביל לתת צדקה חייבת להיות בך מידת הרחמים שאם לא תרחמי על הנזקקים לא תרצי לתת צדקה.

התורה מחנכת אותנו להיות אנשים טובים, ובין היתר מלמדת אותנו להכיר טובה לכל דבר ועל אחת כמה וכמה להכיר טובה להורינו. כמאמר מוסגר משה רבינו ע"ה הכיר טובה למי הנילוס ואדמה, דברים שאף בן אדם לא היה חושב להכיר טובה לאיזה נהר שהציל את חייו, לכן כאשר ציוה אותו השם להכות את הנילוס שיהפוך לדם זה נעשה ע"י אהרן אחיו, משה רבינו הכיר טובה לנילוס לכן לא יכל להכות אותו !

 

עכשיו למה אנחנו בכלל באים לעולם?

זה בכלל נושא עצום ורב היקפים, אם אפשר לצמצם זאת לשורה אחת הייתי מנסח כך, 

אנחנו כאן בשביל לתקן את עצמנו ואם לא הצלחנו בגלגול הזה אז ניתנת לנו הזדמנות בגלגול הבא ויש סה"כ 3 פעמים להתגלגל בתור בן אדם ואם לא הגעת לתיקון אז אתה יורד לעולם הזה בתור חי (לא בבן אנוש) או צומח או דומם. וכך אנחנו חיים.

תכלית החיים היא לשמור תורה ומצות ולעשות גמילות חסדים.

 

והנושא עוד ארוך וניתן לדבר עליו שעות.

יש שאלות?

לא הבנתי את הקשר של דבריך~בממוצע~
נכון, טוב זה מושג סובייקטיבי. אז מה? מה אתה מנסה להוכיח בזה?
כל דבריך לא נראו קשורים בכלל לנושא המדובר.
אסביר את הקשריהודי אמיתי 87אחרונה

את מתלוננת למה הוריך הביאו אותך לעולם?

אז אני מנסה להסביר שלא הם החליטו להביא אותך אלא הקב"ה החליט להוריד אותך לעולם דרך ההורים שלך.

ההורים לא יכולים לבחור איזו נשמה הם יקבלו, הם יכולים לעשות הכנות לקבלת הנשמה אבל לא לבחור איזו, הקב"ה החליט (וגם את) שאלו יהיו הורייך כי הם הכי מתאימים לך בשביל להגיע לתכלית שלך.

 

כל ההסבר על הטוב הוא בעקבות תגובתך, ששאלתי למה בכלל אנחנו חיים שזו שאלה גדולה בפני עצמה.

את צודקת, ההורים מקבלים מהילדים יותר ממה שהם נותנים, אבללשם שבו ואחלמה
ה׳ ציווה אותנו לכבד את ההורים.

גם יש משהו שמרגיש לי נכון לכבד את המקום ממנו הגעת, המקום שיצר אותך,
כשעולים בשרשרת למעלה הרי שהאבא הראשון זה הקב״ה, ככה שיש בזה סוג של כבוד כלפי ה׳ כשמכבדים את ההורים.

בכל מקרה ה׳ ציווה וזו כבר סיבה נפלאה ומספקת.
נראה לי פשוט בגלל מה שהם עשו עבורנובונים מגדל

מאז שנולדנו - טיפול בתינוק קטן זה לא פיקניק

המשך בילדות, התבגרות, ועד היום.

 

מעבר למצווה, הכרת הטוב כפשוטו.

והם לא עשו לנו שום רע?~בממוצע~
אף פעם לא הרגשנו כלפיהם שום רגע רע? אף פעם לא הרגשת שהם מונעים ממך משהו או פוגעים בך בדרך כלשהי?

הורים זה לא טוב מוחלט. זה בני אדם שפשוט קיבלו החלטה להביא אותנו לעולם.
כיבוד הורים הוא גם בשבילנוl666

גם לי אישית היו יחסים לא פשוטים עם אימא ואפשר לכתוב רשימה ארוכה מה לא עשתה טוב ואפילו הזיקה. אבל מה זה יתרום לי. אי-אפשר לחזור לעבר וכדאי לדעת לשפוט מעשים בנפרד והורים שעשו אותם בנפרד. 

וכיבוד הורים ממש לא מחייב לעשות מה שהם רוצים ולא מחייב לחיות איך שהם רוצים. ולא חייבים לרצות הורים.

אם הורים מעלו בתפקידם זאת עבירה שלהם או טעות שלהם. אבל זה לא מבטל חובות של ילדים . וחבל שילד יפסיד מצווה או יחיה בתוך קונפליקט בגלל הורים. כמו לדוגמא אם יש לי שכן לא טוב זה לא נותן לי זכות להיות כמוהו  ולהפריע לו בלי סיבה מוצדקת רק כי הוא לא טוב. כמובן לא להרשות לעבור גבול אבל לא להיות כמוהו.

הגישה הזאת שהורה הביא לעולם ועכשיו שיתמודד עם תוצאות בעצם מורידה מילד כל אחריות כי הוא לא אשם שהביאו אותו לעולם. ואם הוא לא מכיר תודה להורים הוא לא יידע להכיר תודה לאף אחד כי הוא לא ביקש או בסך הכל קיבל מה שמגיע לו. גישות כאלה בסופו של דבר הורסות את הבן אדם ואת החברה. כי אם להורים לא להגיד תודה ולא לכבד אז את מי כן?

יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך