משהו שממש מציק לי-אחרי שירות

שירים

למה שירי אהבה זה מחוץ לתחום של הזמרים הדתיים?
זה לא באמת שאלה אני יודעת שיש כל מיני בעיות בלשיר שירי אהבה בפומבי וכו.
אבל מה אני בתור בחורה דתית דוסית אמורה לעשות כשאני בעצב/שמחה או כל רגש אחר וזה קשור לבחור, לאהבה ומרגישה שאני חייבת שיר שיביע את מה שאני מרגישה עכשיו??
(זאת באמת שאלה )
למה המענה היחיד שלי זה שירי אהבה חילוניים שכשאני שרה אותם לעצמי אני מצנזרת חלק כי זה כל כך-לא..
ואחרי שאני באמת באמת עושה מאמצים לא לשמוע שירים של חילונים גם אם זה לא שירי אהבה סתם כי זה באמת לא טוב לנפש
כי הם כותבים ממקום לא טוב בנפש או משהו בסגנון..

אז שוב אני מוצאת את עצמי בסוף איתם ברגעי השמחה או השיברון (שקשור באהבה! שירי שמחה ושיברון יש של דתיים אבל לא קשור לנושא שבינו לבינה)
כי זה המענה היחיד שאני מוצאת..
פריקה
מעצבן! מבאס! לא רוצה!
אני רוצה שיר נקי ואמיתי של מישהי שאמרו לה לא, על מישהו שמחפש ולא מוצא, על אחת שמתלבטת, על אחד שלא בטוח שהוא יודע מזה אהבה, על אחת שמנסה לשחרר, על אחד שרוצה וחולם ומדמיין אותה על שמחה, על כאב, על ההתרגשות וכו...קיצר הבנתם

וזה קשה! כי אני באמת באמת דוסית ואני באמת לא רוצה את שירי האהבה הנוכחים,באמת! אבל אני לא מכירה! קשה לחיות גם עם הפער הזה בין הרצוי למצוי..

ואי..נושא שבאמת קשה לי איתו! סוף פריקה
כותב השיר הוא בחור ישיבה דתי לאומיעוזיהו

בס''ד
בית א:
מה קורה אתי ואיפה אני נמצא?
הפכת אותי עיוור,ללא דרך מוצא
אני עדיין לא מעכל שזה נגמר בינינו
שנחזיק ידיים ברחוב וכולם ידברו עלינו
כותב דף ועוד דף ומחברת זה לא עוזר
מעדיף אותך על 1000 ביטים ברמה של דוקטור דרה
כל מה שהיה בינינו ואפילו לא בכית
האגו השתלט עלייך את כבר לא מי שהיית
לא מצליח להירדם בלילה,התמונה שלך בראש
מתעורר כל שעתיים ובוכה כמו ילד בן שלוש
נכשלתי שוב ושוב ואני ממשיך להיכשל
לעזאזל,את לא יוצאת לי מהראש יעל!
בית ב:
רק אתמול נפרדנו,איך זה לא כואב לך?!
עצב,כעס ודמעות,מה אני מוצא בך?!
רצחת לי את הנפש,רצחת לי ת'נשמה
לא לבכות 24-7 נהיה כבר מטרה
בשביל שתהיי שמחה עשיתי בשבילך הכל
ואת שברת לי את הלב וגרמת לי שוב ליפול
שלחת לי הודעה בכדי לפגוע בי שוב
אם זה לא ממך אז זה אף פעם לא חשוב
לא אכפת לך ממני,אבל ממנו כן?
כפוית טובה,חסרת בושה,אכזרית, זה לא הוגן!
זה לא השיר שמתנגן,זאת השנאה שלך כלפיי
''אתה חמוד,מאד נחמד,מצטערת יאללה ביי
יום אחד את תסבלי,מבטיח זה יקרה
טוען את האקדח,מכוון לראש ובלי לחשוש יורה
 

לא הבנת..אחרי שירות
אני מדברת על שירים מולחנים.מוכרים
אני גם כותבת שירי אהבה וגם רואה פה דברים מקסימים שאנשים כותבים
אבל שירים-לשמוע באמפי ולרוץ ולהוציא ככה את הכאב או לשבת בלילה לנגן אותם ולבכות..זה מה שאני מחפשת.ולא מוצאת
שירים נקיים ואמיתיים
אני בטוח שיש,אני בכלל לא שומע שירים בעבריתעוזיהו

את תמיד יכולה להלחין את השירים שאת כותבת ולהנות מהם.

 

יש של חילונים, אני שומעת רק עבריתאחרי שירות
של דתיים אני לא מכירה..

כן אבל נו...
לא הבנת אותי

אם קרה לך משהו משמח או עצוב.אתה מכיר את הרצון לצאת לרוץ ולשמוע שירים/ לנגן

לפעמים נמאס ה כל הזמן משל רוצים לשמוע שהו שלמישהו חא ולהתחבר חמשך
אני עושה את זה,וכן,אני מכיר את זה..עוזיהו

שאתה מרגיש שאין לך כח לזה,שאתה רוצה משהו מולך כבר מוכן ולזמזם את הטקסטים שלך אין לך כוח יותר,לא בתקופה הזאת...

 

יש כאלה.מחכה לגאולה
יוני גנוט- בסוף היום, בצאתי לקראתך
וואו!! ממש אהבתישירה מ.


תגובה על השיראזדרכת

כישרון!

חפשי שירים ישנים יותר. השפה גבוהה יותר.משה
"אהבה" של יונינהבהשתדלותי
עונה להגדרות שלך. חפשי ביוטיוב. (לא מעלה פה כי שירת נשים וזה..)
צודקת, אין באמת הרבה שירים כאלה.
תודה אנשיםאחרי שירות
מזתומרת?השתיקה שלי.
זה כמו שלא תראי זוג נשוי דוס מתנשק ברחוב... יש עניין להשאיר את האהבה מוסתרת וצנועה.
תודה! חיכיתי לתגובה בסגנוןאחרי שירות
אבל אולי קצת פחות בוטה

מסכימה!

לכן לפעמים שאני כן נתקלת בשירי אהבה של דתיים.זה גורם לי להרמת גבה על הזמר.אתה דתי או לא??אכן יש דברים שהצנעה יפה להם

ובכל זאת באלי שירי אהבה
בעיה משני הצדדים
קראת פסיעות בחול?אחרי שירות
ספר מקסים בעיניי! נקי ונותן מענה..
ש שם בספר כל מיני קטעים בין בחור ובחורה דוסים ששולחים שירי שיריהבה( אל חחש זה אחרי שהחליטו להתחתן )

אם זכור לי טוב כל השירים היו שירי אההבה חילונים
ושוב זה ביאס אותי ממש שאפילו בספר דתי.המחברת לא מצאה מענה לצורך בשירי אהבה דתיים נקיים אמתיים..כי פשוט אין ככ.

מצב מתוסבך:-/
יש אנשים שלא מסכימים עם זה שיש בספר דתי רומנטיקההשתיקה שלי.
אבל זה כבר עניין בפני עצמו
אלייך- עידן עמדיhodayab
עבר עריכה על ידי hodayab בתאריך כ"ב באלול תשע"ו 21:25

בע"ה

 

וגם המכתב האחרון שלו. הזמר לא דתי אמנם, אבל שירים נקיים ומהממים (לדעתי לפחות )

יש גם יפה כלבנה של אביתר בנאי, אולי זה יכול לעזור לך...

 

וצודקת, אנחנו עדיין באתחלתא דגאולה, זה עוד יבוא

 

 

נכון זה ממש מבאסשירה מ.

לפעמים אני חושבת על בעל ואשה דתיים נשואים- מה, הבעל לא יכול להקדיש לאשתו מילים משיר אהבה כלשהו?? זה כל כך חבל כי זה באמת רומנטי ולדעתי זה מעיר את כל הרגשות. לפי דעתי זה אפילו חיובי ורצוי לזוגות שנשואים שנים והאהבה שלהם קצת נטמעת בשגרה - זה יכול ממש להקפיץ את היחסים ביניהם...

אם הייתי אומר לך שהיתה מישהי שכתבתי לה 21 שירים והיא לא היתהעוזיהו

אשתי?

לא הקדשתי מילים משיר אהבה-אלא כתבתי לה

 

לא כולם מוכשרים ויודעים לכתובאחרי שירות
זה לא בהכרח כישרוןעוזיהו
כשהגעתי ליום עיון של חידון התנ"ך במחוז שלי היו שם אנשים ונשים כשבאו מישיבות ואולפנות שנחשבות טובות במיוחד וממוצעים אדירים משלי,אבל רובם לא עושים מה שאני עושה.למה?כי זה לא קשור מאיפה באת,זה קשור לרצון וסייעתא דשמיא.
מן הסתם שאם אני אף פעם לא אכתוב ואשכתב שוב ושוב ושוב אני לא אצליח לכתוב שיר יפה,מבחינתי.
סבא שלי אמר לי שאין לי קול יפה אז אני לא יכול להיות ש"ץ,היו עוד כמה שאמרו לי כך...אבל לא הקשבתי לכל זה ועשיתי מה שאני צריך לעשות בשביל להצליח.
לא חייב לכתוב שיר או לשירשירה מ.

אפשר לכתוב מכתב האהבה שמבטא מה שיש בפנים באמת, בלי מחיצות , ולפי דעתי זה הרבה יותר מרגש משיר בחרוזים כי זה מרגיש מעושה ולא טבעי. 

לא אמרתי בהכרח שירעוזיהו
מה שתרצי..פשוט לכי ועשי את זה.
ברור ברור, לא התכוונתי לזה..שירה מ.

אין שום ספק וזה בכלל מלכתחילה לכתוב שירים אישיים מקוריים מהרגשות האמתיים, אבל זה עדיין נחמד גם להקדיש איזה שיר קיים כי במנגינה יש משהו מאד מרגש ומכניס לאווירה , אבל כשזה שירים חילוניים אז זה גם יוצר אווירה כזו. 

שיריםרק אמונה

יפה כלבנה- אביתר בנאי.

אם תלך מי יחבק אותי?זמרת אחת מהפרויקט של עידן רייכל

היה על זה באתר אחר אם מענין אותך אני אברר בל"נ

זה משם

אשמח, תודה!אחרי שירות
....רק אמונה

בחדרי חדרים

שידוכי חרדים

איזה שיר תשירו ליקירכם

משהו כזה אבל אני לא הצלחתי למצוא..בעבר קראתי שם..

אולי את תצליחי?

מה זה?אחרי שירות
מה כתבת?
זה אתרים?
מה לחפש? לא הבנצי
לא מצליחה למצוא שםרק אמונה

זה היה באתר של בחדרי חרדים

בפורום של שידוכי חרדים

שרשור בנושא שירים שישירו לאהוב כשימצא..

תודה רבה!אחרי שירות
לביני לנדאו יש ממש לא קצתחסויה55
לא נראה לי שזה מכוון לדמות של אישה...שירה מ.

נניח משכן אבנה לך וכו'... זה נדמה לי משהו על ארץ ישראל/ שיבת ציון או משהו בסגנון... (הכוונה למשהו יותר עמוק משיר לאישה)

זה על עמ"י וה'אחרי שירות
גם אני הנחתי אבלחסויה55
הוא אמר שזה שיר לאשתו
ובמקרה אני יודעת שראיתי לילה גם עליה.
שיר לנשים..
לפי כמה זמן חשבתי על זה ועלה לי פרוש ממש מתאים!!!שירה מ.אחרונה

לפי איך שזה נשמע לי זה שיר שרווק (במיוחד מבוגר) שר לאשתו לעתיד שנמצאת במקום כלשהו בעולם..  

מה שהוביל אותי לחשוב ככה זה המשפט "גם הים הגדול הזה יכול הוא להיבקע" וכמו שכתוב בבראשית רבה "קשה זיווגו של אדם כקריעת ים-סוף" ואז פתאום הכל מסתדר.. הצפייה, התפילות... 

" את צערך אני חש, הן גם עליי רוחות הסערה נשבו...

את שביקשת אף אני ביקשתי בכל מאדי למצוא את מקומי ואין...

חכי צפי תייחלי תקווה אל תאבדי.. 

שאי את קולך ובקשי גם על נפשי... 

כל הדרכים החסומות יפתחו בפנינו 

עוד יפלו מסכי הברזל הסוגרים על ליבנו 

גם הים הגדול הזה יכול הוא להיבקע אם רק נאמין ...."

 

 

לארז לב ארי יש שיר מקסיםהפואנטה
קן ציפור- סיני תוראמת.אמונה.אהבה
בכללי סיני תור.. זמר חזק ואמיתי מאוד.
אחרי שירות הנשמה, ריגשת- אז עברתי על האמפי-על שפת הנחל

מזדהה ממש.. זה עניין באמת קשה שבע"ה מתחיל להפתח. שירי רגש של האדם הדתי הפרטי בחייו, כולל האהבה שבו! מתוך נקיות ופשטות.

 

בקשר לשירים מהעולם החילוני, שאלה שלך עם עצמך. אני החלטתי שיש שלבים בחיים שאני כן בוחרת לשמוע שירים חילוניים וזה מה שאני צריכה באותו זמן. אבל יש גם בעולם הדתי. ד"א כל שיר שמדבר על אהבה בכללי, או אהבה לה'- זה בוודאי קשור.

 

כתבתי כמה שמצאתי ושזכרתי, יש פה כמה ממש מהממים אם את לא מכירה תחפשי ותשמעי:

 

עלמא- ואם היינו, ראיתי בית

ארז לונברג- רותי והפירורים

מרדכי גרנביץ'- ישנו ודאי

שולי רנד- אחותי, אייכה

ביני לנדאו- משכן, רסיסי לילה, השושנה העליונה

יהושוע לימוני- סיכוי לאהבה

ישי ריבו- שיריו המוכרים, ו-גם כי אלך, הניסיון הזה ועוד,

מתי שריקי וכצלה- כתפוח

דניאל זמיר- שיר געגוע לכאן, אין לי מקום

יונתן רזאל- כי מציון תצא האהבה, ועוד

וכמובן- אביתר בנאי- יפה כלבנה, עד מחר, את שקט, תמיד לפני הגשם, הזאב והאיילה, I LOVE YOU, טיפה של אור, חתונה לבנה ועוד

 

יש שירים ישראלים מודרניים צנועים, במיוחד בזכות שאת בת ולכן יכולה גם זמרות אז זה בכלל אפשרי:

 

יובל דיין- בדיוק כמו הירח, ועוד

אברהם טל- אם את הולכת

איה כורם- קיץ

זוהר ארגוב- בדד

בית הבובות- שיר בעיפרון

עמיר בניון- כשאת עצובה

דני רובס- משהו חדש מתחיל

עידן חביב- מחכה

עידן רייכל ושיריו הרבים

 

ויש המון שירים ישראלים ישנים, שהם בהחלט יותר נקיים מהשירים שיש ברדיו כיום- עטור מצחך, הכניסיני תחת כנפך, שקדים וצימוקים, מי תרצי שאהיה, ברית עולם ועוד.

 

 

באהבה ושמחה אחות. שנה טובה ומוזיקלית ~~

וואו, איזה מגוון פסידונית

אני גם אשתמש, תודה

וואו יאחות!! תודהאחרי שירות
ריגשת!:-*אחרי שירות
בכיף, תהני! על שפת הנחל


בגלל שאת רואה אותם בתור ..״ חילונים ״שולם עלייכם
זה מה שעושה לך את התסביך.. כולנו יהודים !
הם לא נאצים או השם יודע מה..
ברגע שתפסיקי לכנות כל מיני אנשים בהגדרה הזאת תוכלי להקשיב יותר בכייף למוזיקה..
לא משנה מאיזה מקום היא באה ..
בהצלחה עם הסטיגמות .
הזכרת ליבהשתדלותי
נסו להקשיב לשיר "אחרי כל השנים" של עומר אדם כאילו הוא שר על התורה.
זה עובד פיקס
ו-הופ שיר כשר!

(בחודש האחרון אני בהשלמה כפויה של כל שירי המזרחית לדורותיהם שפספסתי כל השנים גוועלד..)
חחח מה הזכרתי לך לא הבנתי...שולם עלייכם
סתם אסוציאטיביבהשתדלותי
אמרת שאפשר להנות משירים חילוניים אז הזכיר לי.
חתיכת דמיון מפותח הייתי אומר שולם עלייכם
חחחחחחחחחחחחחחחחחBlack magic

אהבתי חמוד לאללה

אופס ...התגובה הייתה להודעה של" הזכרת לי"-בהשתדלותיBlack magic


אויש נראה ליאחרי שירות
שממש לא הבנת אתכוונתי.
אסביר בלנ"ד בהזדמנות אחרת.עכשיו עייפה מידי
הם חילונים, זה לא תלוי באיך אני רואה אותם. זה מה שהםאחרי שירות

בהחלט כולנו יהודים.תלך למסעדה של חילונים(כשהמקום לא כשר)?
אני מקווה שלא, למרות שהם יהודים..
צריך לשים לב מה מכניסים לגוף שלנו הקדוש שיש בו צלם אלוקים, אם זה מאכלים אסורים שמטמאים את הנפש ואם זה שירים אסורים שמטמאים את הנשמה היהודית ומטנפים אותה. החילוני מעצם היותו בד"כ רחוק ומנותק מהיהדות יכתוב וילחין שירים שפחות ברוח ההלכה אם לא נוגדים אותה לחלוטין. ושירים/מנגינות זה דבר שמשפיע עלינו מאוד!! אם מקור השיר לא טוב ולא טהור אז כך השיר ייצא וכך זה יפיע על הנשמה.

אם אני אפסיק עם הסטיגמות אני אוכל גם לאכול לא כשר בחנות של חילונים..יהיו לי חיים מאוד פשוטים זה יפתור לא רק את בעיית השירים.

לא הבנתי מה קשור סטיגמות
זה ממש לא קשור לסטיגמות.זנ מציאות בעייתית.
אני לא מכלילה חילונים הם בני אדם וכל אחד שונה.

ה' יעזור! ממש ממש לא נאצים הם יהודים ואני אוהבת אותם כי הם אחים שלי.
נ"ב
אל תקרא ככה סתם לאנשים אפילו לא בצחוק, נאצי זה דבר מזעזע, זה רוצח!
וזה שהיום קוראים לאנשים נאצים כמו שאומרים מפגרים זה מוריד את ערך המילה.
זה הופך את נאצי=מפגר פחות או יותר.ומוריד מהמשמעות המזעזת של המילה!
אל תקרא ככה לאחים שלך.
לצאת אל העולם - של אביחי פז בדואט עם יהודה סעדוחליל הרועים
שיר יפה


יש שיר מדהים של חנן בןארי: "לקדש אותך מחדש"ארץ ושמים
אבל נראךי שאין אותו ביטיוב, רק בדיסק
*לאהוב אותך מחדשפאי פקאן
יש אותו בדיסק
אחלה חסודהאביה_א
יש לאורה ברנסהקולה טובה

בדיסק השני שלה- יש כמה שירי אהבה מדהימים ועמוקים.

 

צריך לדון איזה שירים מותרים ואיזה אסוריםאיש השקים
בודאי ששירים שמעלים הרהורים אסורים הם אסורים בעצמם.
שירים שמביעים רגשות נדמה לי שיש מחלוקת על זה
מה המחלוקת?אהבה בתענוגים
כלומר, מה הבעיה בהבעת רגשות כשרים?

אולי רק כי זו חשיפה של רגש שאמור להיות שמור לבעליו?
ואולי כי מה באמת המטרה של כתיבת שירים כאלה...?
בעצם אפשר לומר את זה על כל שיר.
מה המטרה בכתיבת שירים לקב"ה? למה אותם מותר לפרסם? זה לא אינטימי?

אם תוכל להרחיב על זה, אשמח...
אני לא מספיק יודע לעומק אבל..איש השקים
שמעתי מי שאומר שכל שיר שהוא בין בעל לאשתו זה שירי עגבים ואסור
וראיתי מי שאומר שכל זמן שאלו לא שירים שעלולים לההיא הרהור אז מותר

לקב"ה אין בעיית "צניעות" אמנם יש עניין בצניעות בעבודת ה' אבל על הקשר עצמו אין עניין של צניעות (אולי גם הקשר הפרטי הוא לא העניין אלא הכלל ישראלי וזה שייך לכל אחד )
אממ יש נימוקאהבה בתענוגים
ל-למה כל שיר שהוא בין בעל לאישתו זה שירי עגבים?

כלומר, אם מדובר בשירים שמדברים על היחס הפיזי שבינהם, אני מבינה...

אבל מה בעצם הטענה שנגד הבעת אהבה טהורה בשירה?

אני יכולה להבין למה אסור לזוג להביע אהבה בחוץ, במיוחד כשזה בא לידי ביטוי באופן פיזי...
אבל גם אהבה לא פיזית אסור להביע?

לפי זה, מה עם המכתב שכתב הרב הנזיר לארוסתו, או דברים שאמר הרצי"ה על אישתו וכדו?
למה זה מותר?
שאלה טובהאיש השקים
כשתיהיה לך תשובה אשמח גם לשמוע ; )
^^ תודה!! מישהו מבין בזה יותר לעומק?אחרי שירות
אם את כותבת שירים כאלהחיפושית אדומה

אז מציעה שתשלחי אותם ליוצרים דתיים שילחינו וישירו אותם. ככה יועשר ויגדל המאגר שהעלו פה

זה לא כזה בשמיים.

ב"הצלחה!

 

שירי אהבה או שברון לב.me.

לא הבנתי מה את מחפשת!!

 

המון פעמים זה בא ביחד פסידונית


אהבה נכזבת זה לא אהבה!.me.

זה דכאון. שברון לב.

 

שירי אהבה זה שיר השירים..

 

ואני בכלל מוחה על תוקף השאלה.

מניין לנו שיש מקום לאבל ופורקן כאשר אנחנו עצובים?

מי סובר שצריך להגביר את העצב? לתת לו מקום?

 

אולי במקום זה צריך לחפש נחמה.

 

ולא פורקן.

 

ולא לספר על כמה קשה לי.

 

וכואב לי

 

ולא הצלחתי בזוגיות שלי.

 

 

בקיצור.

חילונים לא מדברים על אהבה. מדברים על תאוה.

 

ואולי בגלל זה הכל שם  כוזב ולא מצליח

מסכימה איתך לגמרי...האדרת והאמונה


גם וגם יש כל מיני תק'..ולפעמים זה אכן מתערבבאחרי שירות
שני דברים (ואולי בהמשך אגיב בפירוט)רב מג של מילים
1. ישנם לא מעט שירי אהבה דתיים
2. ישנם לא מעט שירי אהבה נקיים
3. אני אישית כותב וכתבתי לא מעט שירי אהבה
וחלק נעבד מהם אף העלתי לפורום.
4. את תמיד יכולה לכתוב לעצמך שירים שכאלה
תפתחי..עציץ

יש שירים ממש פסדר  שהם לא דווקא של דוסים כמו של עידן עמדי- המכתב האחרון , אלייך, כאב של לוחמים וכאלה וגם יפה כלבנה-שיר מהמם של אביתר בנאי ,עידן רייכל גם יש לו כמה,

וגם אני ממש אוהבת כלמיני שירים כאלה של פעם שאצלם אהבה זה ממש לא בקטע מגעיל.. כמו היא ככ יפה,אריק אינשטיין (יש בי אהבה)ועוד מלא מלאחיוך גדול

שיר אהבה קדוש .חיה בערך ככה

ממש תודה על התגובות והשירים עזרתם לי...אחרי שירות
שיר לא דתי אבל טוב!לא קלה דרכנו..רק אמונה
דרכנו

שירו המקסים של יענקל´ה רוטבליט עוסק בבהתגברות על קשיי הדרך. נדמה כי ניתן ללמוד כמה יסודות חשובים ממילותיו של המחבר. 

מאת: אלי כפיר

אור הנר נמהל באור הירח
על הכר שערך שפוך
בחלון צמרת עץ פורח
והשקט חזר, רואים לפי החיוך

סערה היתה הנה חלפה לה
ופניך שוב רוגעות כפני הים
עם האור נוסיף ללכת הלאה
עוד הדרך רבה המסע עדיין לא תם

לא קלה היא לא קלה דרכנו
ועינייך לפעמים כה נוגות
עוד שדות פורחים יש לפנינו
עוד הרים גבוהים וצונני פסגות

רסיסים של אור בדמעותיך
וחיוך שוב מגשש דרכו אלי
כל הטוב עודנו לפנייך
שימי ראש על כתפי תני לי ידך בידי

עוד מעט יתם הנר לגווע
עוד מעט יובס השקט המבורך
המולת היום תתחיל לשקוע
לא תהיי לבדך, אני אהיה שם איתך

לא קלה היא לא קלה דרכנו...


פתיחה 
אנו נמצאים בשנים האחרונות במין פרשת דרכים בין הדור המקים את המדינה לבין הדור שלא ידע גלות מהי. ישנה תחושה לפעמים, שנאבקנו נלחמנו, עשינו, ודי, אין לנו כח, אנו רוצים עכשיו להגיע אל המנוחה ואל הנחלה. אני לא יכול להעיד באיזה שנים התחילה התחושה הזאת, ואולי היא תחושה שקיימת מאז קום המדינה, אבל על פי הרושם הכללי נראה שהיא עדיין קיימת ולא אבד עליה הכלח. 

ניתוח השיר 
ננסה לבחון את השיר "לא קלה דרכנו" כדי לראות איך אפשר להתגבר על הבעיה הזו. השיר מתרחש בהפסקה, בפרשת דרכים - "סערה הייתה הנה חלפה לה", אותה הנערה שמתוארת מחייכת ושמחה, ולצד זה היא שפוכה, שהרי עבר עליה מסע ארוך, שאמנם לווה בחוויות מדהימות, והיא הגיע למקום יפה ופורח "בחלון צמרת עץ פורח", אבל כולם יודעים שרק מי שטרח לפני שבת יאכל בשבת. ואז מגיעה הדמות השנייה בשיר, ומחדשת, שאמנם הם הגיעו למה שהגיעו, אבל "עם האור נוסיף ללכת הלאה, עוד הדרך רבה, המסע עדיין לא תם". 
אני מנסה לחשוב על התחושה שעוברת בראש של אותה הנערה, 'הרי הגענו אל המנוחה ואל הנחלה', ובאמת היא אינה מקבלת את הרעיון בשמחה "ועינייך לפעמים כה נוגות (עצובות)". אבל הדמות ממשיכה ואומרת "עוד שדות פורחים יש לפנינו, עוד הרים גבוהים וצונני פסגות". ואכן, הרעיון מעודד אותה קמעה "רסיסים של אור בדמעותייך, וחיוך שוב מגשש דרכו אלי", אבל זה לא מספיק כדי להזיז את הנערה ממקומה וצריכים גם את סוף המשפט "שימי ראש על כתפי, תני לי ידך בידי". ומעבר לעידוד, חשובה גם עזרה במסע עצמו - "אני אהיה שם איתך". 

יעד ודרך 
ישנם שני פירושים שונים לשיר שכל אחד מהם נכון. 
הראשון הוא שתמיד יש למה לשאוף, ותמיד יש למה להמשיך - "כל הטוב עודנו לפניך". וגם כשאנו חושבים שהגענו אל היעד, מתגלה לעינינו האשליה 'הסוף שאיננו'. זה אמנם נשמע מדכא, אבל יש לזכור שלא עלינו המלאכה לגמור אבל מצד שני אין אנו בני חורין לבטל ממנה. אם עשינו הרבה נותנים לנו שכר הרבה, והקב"ה נאמן שייתן את מתן שכרנו (אבות ב/טז). 
שנית, מעבר להשגת יעדים, ישנה משמעות לדרך עצמה, "עוד שדות פורחים יש לפנינו עוד הרים גבוהים וצונני פסגות" - ההרים הגבוהים אינם כאשר אנו מגיעים לאוטובוסים בסוף המסלול אלא כאשר אנו בעיצומו של המסלול, והדברים היפים אינם רק האמירה שעשינו את המסלול אלא המסלול עצמו. 
ונחזור למה שפתחנו, כדי להתגבר על מחשבת הסוף יש לזכור שני דברים: 
א. תמיד יש מה לתקן. 
ב. התיקון עצמו הוא החוויה הגדולה ביותר ולא השלב שאחרי התיקון. 
כלומר, אם נחפש תמיד נמצא במה יש לעזור ומה יש לשפר, וברגע שאנו מודעים למצב עוד בתחילת התהליך, לא נגיע לסופו כשאנו סחוטים ורוצים לסיים. שנית, יש לזכור שמאמני כדורסל אינם מאמנים רק כדי להגיע להשגים אלא הם מאמנים כי הם אוהבים את האימון. אבל אל לנו לשכוח שכדי להצליח בזה, לא מספיקה ההבנה אלא כל אחד צריך להיות הדמות השנייה בשיר - מי שמצד אחד יודע את האמת ויודע לומר אותה, אבל מצד שני יודע לתת כתף בשני האופנים שלה - כתף לעייפים להניח את הראש ולהתעודד, וכתף לזקוקים לעזרה שאינם יכולים לעבור את המכשולים ללא עזרת השני. 
מי יתן ונדע להמשיך ולחזק את עצמאותינו ואת דרכנו! 


לקריאת המאמר והתגובות במדור אמונה לנוער באתר כיפה 


לראש העמודהמאמר פורסם במדור נוער באתר כיפה © כל הזכויות שמורות
 
דרכנו

שירו המקסים של יענקל´ה רוטבליט עוסק בבהתגברות על קשיי הדרך. נדמה כי ניתן ללמוד כמה יסודות חשובים ממילותיו של המחבר. 

מאת: אלי כפיר

אור הנר נמהל באור הירח
על הכר שערך שפוך
בחלון צמרת עץ פורח
והשקט חזר, רואים לפי החיוך

סערה היתה הנה חלפה לה
ופניך שוב רוגעות כפני הים
עם האור נוסיף ללכת הלאה
עוד הדרך רבה המסע עדיין לא תם

לא קלה היא לא קלה דרכנו
ועינייך לפעמים כה נוגות
עוד שדות פורחים יש לפנינו
עוד הרים גבוהים וצונני פסגות

רסיסים של אור בדמעותיך
וחיוך שוב מגשש דרכו אלי
כל הטוב עודנו לפנייך
שימי ראש על כתפי תני לי ידך בידי

עוד מעט יתם הנר לגווע
עוד מעט יובס השקט המבורך
המולת היום תתחיל לשקוע
לא תהיי לבדך, אני אהיה שם איתך

לא קלה היא לא קלה דרכנו...


פתיחה 
אנו נמצאים בשנים האחרונות במין פרשת דרכים בין הדור המקים את המדינה לבין הדור שלא ידע גלות מהי. ישנה תחושה לפעמים, שנאבקנו נלחמנו, עשינו, ודי, אין לנו כח, אנו רוצים עכשיו להגיע אל המנוחה ואל הנחלה. אני לא יכול להעיד באיזה שנים התחילה התחושה הזאת, ואולי היא תחושה שקיימת מאז קום המדינה, אבל על פי הרושם הכללי נראה שהיא עדיין קיימת ולא אבד עליה הכלח. 

ניתוח השיר 
ננסה לבחון את השיר "לא קלה דרכנו" כדי לראות איך אפשר להתגבר על הבעיה הזו. השיר מתרחש בהפסקה, בפרשת דרכים - "סערה הייתה הנה חלפה לה", אותה הנערה שמתוארת מחייכת ושמחה, ולצד זה היא שפוכה, שהרי עבר עליה מסע ארוך, שאמנם לווה בחוויות מדהימות, והיא הגיע למקום יפה ופורח "בחלון צמרת עץ פורח", אבל כולם יודעים שרק מי שטרח לפני שבת יאכל בשבת. ואז מגיעה הדמות השנייה בשיר, ומחדשת, שאמנם הם הגיעו למה שהגיעו, אבל "עם האור נוסיף ללכת הלאה, עוד הדרך רבה, המסע עדיין לא תם". 
אני מנסה לחשוב על התחושה שעוברת בראש של אותה הנערה, 'הרי הגענו אל המנוחה ואל הנחלה', ובאמת היא אינה מקבלת את הרעיון בשמחה "ועינייך לפעמים כה נוגות (עצובות)". אבל הדמות ממשיכה ואומרת "עוד שדות פורחים יש לפנינו, עוד הרים גבוהים וצונני פסגות". ואכן, הרעיון מעודד אותה קמעה "רסיסים של אור בדמעותייך, וחיוך שוב מגשש דרכו אלי", אבל זה לא מספיק כדי להזיז את הנערה ממקומה וצריכים גם את סוף המשפט "שימי ראש על כתפי, תני לי ידך בידי". ומעבר לעידוד, חשובה גם עזרה במסע עצמו - "אני אהיה שם איתך". 

יעד ודרך 
ישנם שני פירושים שונים לשיר שכל אחד מהם נכון. 
הראשון הוא שתמיד יש למה לשאוף, ותמיד יש למה להמשיך - "כל הטוב עודנו לפניך". וגם כשאנו חושבים שהגענו אל היעד, מתגלה לעינינו האשליה 'הסוף שאיננו'. זה אמנם נשמע מדכא, אבל יש לזכור שלא עלינו המלאכה לגמור אבל מצד שני אין אנו בני חורין לבטל ממנה. אם עשינו הרבה נותנים לנו שכר הרבה, והקב"ה נאמן שייתן את מתן שכרנו (אבות ב/טז). 
שנית, מעבר להשגת יעדים, ישנה משמעות לדרך עצמה, "עוד שדות פורחים יש לפנינו עוד הרים גבוהים וצונני פסגות" - ההרים הגבוהים אינם כאשר אנו מגיעים לאוטובוסים בסוף המסלול אלא כאשר אנו בעיצומו של המסלול, והדברים היפים אינם רק האמירה שעשינו את המסלול אלא המסלול עצמו. 
ונחזור למה שפתחנו, כדי להתגבר על מחשבת הסוף יש לזכור שני דברים: 
א. תמיד יש מה לתקן. 
ב. התיקון עצמו הוא החוויה הגדולה ביותר ולא השלב שאחרי התיקון. 
כלומר, אם נחפש תמיד נמצא במה יש לעזור ומה יש לשפר, וברגע שאנו מודעים למצב עוד בתחילת התהליך, לא נגיע לסופו כשאנו סחוטים ורוצים לסיים. שנית, יש לזכור שמאמני כדורסל אינם מאמנים רק כדי להגיע להשגים אלא הם מאמנים כי הם אוהבים את האימון. אבל אל לנו לשכוח שכדי להצליח בזה, לא מספיקה ההבנה אלא כל אחד צריך להיות הדמות השנייה בשיר - מי שמצד אחד יודע את האמת ויודע לומר אותה, אבל מצד שני יודע לתת כתף בשני האופנים שלה - כתף לעייפים להניח את הראש ולהתעודד, וכתף לזקוקים לעזרה שאינם יכולים לעבור את המכשולים ללא עזרת השני. 
מי יתן ונדע להמשיך ולחזק את עצמאותינו ואת דרכנו! 


לקריאת המאמר והתגובות במדור אמונה לנוער באתר כיפה 


לראש העמודהמאמר פורסם במדור נוער באתר כיפה © כל הזכויות שמורות
 
אפשר גם למצוא ביוטיוב זמרים/זמרות פחות מוכרים...זו אני

למשל:

 

אמנם לא מוכר, אבל פעם שלחו לי ומאוד התחברתי... (להקת בנים דתית ממזמור)

כל שיר של יובל דיין...סנה בוער
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfbאחרונה
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

יש לך עבודה רגשית לעשותמשה

גם על זה שאתה 'מחזיק' אותה, וגם על החרדה שהייתה לך בתוך הקשר.


אחרי שתעשה אותה

אתה תראה פלאים. מבטיח.

מה זאת אומרת "מחזיק"?מה כבר ביקשתי

ואיך עושים עבודה רגשית? 

תתחיל בלכתוב בפנקס רשימותמשה

אחר כך יש לי עוד כמה כיוונים. אבל אני לא מכיר אותך מספיק בשביל לענות לעומק. בגדול זה אומר יותר ביטחון עצמי ויותר תשובות של פורום רגישים (גם שם קיבלת ממני תשובה אבל קצת אחרת).

זה כואב, אך תזהר לתלות את הערך העצמי שלךadvfb

במישהי כזאת או אחרת.

היא לא אהבה את זה, מי אמר שהיא מייצגת את כל הבנות?

כולם מיואשים ושבורים, אך זאת אשליה.. אל תחשוב שזה אישי שלך

בודאי שיש לכאב שלך מקום.

זה לא נעים וחשוב להרגיש את הכאב של הציפייה שהתנפצה.

זה חתיחת משבר, בחורה שאומרת לא, שמסבירה למה לא.

אני אישית לא ממליץ לך לקחת איתך את הפרשנות שלה. 

מה ששלה שלה. מה ששלך שלך.

 

מקדיש לך את שורות השיר -

 

"זה ניראה לך אבוד
ושאין לך סיכוי
שאותה אהבה
תבוא לך בשינוי

וביטוי שימו לב
מה אפשר להגיד
ומי יודע מה צופן העתיד
מי?"

 

 

בסוף אתה לא צריך את על הבנותתפוחית 1אחרונה

אלא רק אחת

והאחת שלך תתחבר לאופי שלך..


ברור שזה מאכזב ממש. אבל אל תסיק מזה מסקנות מייאשות עליך 

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפיאחרונה
ומנגד משדרים נחת נעימות
קניתי לה מתנה קטנה, מה לכתוב בפתק?אני הנני כאינני
הכוונה, מה סגנון הדברים? מחמאה? עקיצה קלה? משהו מאוד כללי? משהו רומז? מפורש? חמשיר?
..שפלות רוח

לא יודע אם הייתי כותב פתק, הייתי פשוט אומר לה פנים מול פנים שחשבתי עליה ורציתי לשמח אותה או משהו בסגנון כי תכלס בשביל זה קנית לא?

ואם בכל זאת מרגיש שחייב פתק, אז וכו.

משו משמחניצן*

אין כמו מילים על נייר כתוב

תתן לעט להוביל 

...advfb

בדרך כלל אנשים אוהבים את זה שאוהבים אותם ואכפת לאנשים מהם, אז כדאי משהו שמראה שאכפת לך ממנה ואתה חושב עליה

מחמאה זה ממש טוב, זה יכול להיות מתובל בעקיצה, לא מממשנה מה.. גם אם אתה רוצה לכתוב משהו כללי ממליץ בחום שיהיה איפשהו ביטוי יותר ספיצפי ומכוון למסר שאתה רוצה להעביר

איזה, בהצלחה רבה

אולי משהו בסגנון כזה?נקדימון
"חשבתי עלייך כשראיתי את זה"
תלוי בשלב לדעתיארץ השוקולד

ושישדר מי שאתה, אל תנסה לשדר מישהו שאתה לא.

אתה מדהים בכל מקרה

בהצלחה!מבולבלת מאדדדד

לדעתי אם זה שלב יחסית מתחיל, אתה יכול אפילו לכתוב לה "רציתי לשמח אותך"

אם זה שלב מתקדם יותר אז אתה יכול לכתוב גם משהו יותר ארוך…

ברור לכתובהפי
לא יודעת מה שעולה לך שאתה חושב עליה
מהלבברוקוליאחרונה

ואתה מרגש אותי 

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
הסגנון דיבור הזה לא מכבד אף אחדכְּקֶדֶם

בטח שלא אותך

משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

באמת לא טוב להכנס לפנטזיות וחלומות ורודיםadvfb

זה נכון מאוד, לאו דווקא בהקשר הזה. כמובן שבכל דבר שקשור לזוגיות.

זה מעגל יחסית חיצוני.. אבל כמובן חשוב לתת עליו את הדעת.

לא מבין למה ענית בהקשר הזה, הרי השואל אמר שהוא דווקא דחה הצעה על רקע משפחתי. משמע, הוא מבין שזה נושא רגיש שיכול להיות משמעותי.

 

נראה לי שיותר מועיל להגיד מה כן ולא מה לא בהקשר הזה.

לכן השאלות הללו שהבאת הן נועדו רק כדי להבין שזה יכול מורכב.

כמו שאת בעצמך אמרת, קשה מאוד לענות על השאלות האלה, אם בכלל אפשרי לענות עליהם..

לכן, נראה לי שיש צורך בשאלות בירור ביחס למקום החשיבות של השואל ביחד לנושא.

שאלות שיעוררו להבין מה היחס שלו לזה וה המקום אותו הוא צריך לתת לנושא.

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לא יודעתהפי

בערך איך שאתה מתמודד עם החיים

או שזה זר לך

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

עונה בתור בעלת תשובההמקורית

שהתחתנה עם בעל תשובה - המשפחה לא קשורה לרמת הרוחניות של האישה. בכלל. מה שקשור זה ההחלטה שלה איפה להיות וכמה היא נחושה להישאר שם ולא להיות מושפעת.

הקשר היחיד למשפחה, זה כמה הם גמישים ביכולת להכיל את השוני ואם לא אזמה היא חושבת לעשות עם זה. ואת זה כדאי לבדוק ולברר כי אם זה בכיוון טוב ויש פתיחות - זה מעולה.

המשפחה שלי אפילו לא שומרים שבת חוץ מאחות אחת (ואנחנו משפחה גדולה) ואף אחד לא היה מהמר בחוץ שאני לא נראית דתייה מבית

נכון, זה אומר שעושים החלטות שהרבה פעמים הן לא פוטוגניות מבחוץ כזוג אבל הן כן תואמות את אורח החיים שבחרנו.


ואגב,גם בתוך משפחות דתיות ודוסיות יש הבדלים בהרבה דברים שצריך להכיל. אזלא בטוחה שיש לך איך לברוח מזה

איזה כיף שענית את התשובה הזאת מהמקום שלךadvfb
חבל לפסול בחורה טובה בגלל המשפחה שלהחושבת בקופסא

אם היא בסגנון שאתה מחפש ויש לה מידות טובות, מה היא אשמה שהשמפחה שלה לא באותו סגנון כמוה?

האמירות המגמרא מדברו על תקופה שבה ההשפעה היחידה על אנשים, בפרט לאישה, הייתה המשפחה. היום אנשים הרבה יותר עצמאים לבחור את הדרך שלהם בעצמם.

כמובן כדאי לבדוק שאין בעיות קשות שישפיעו על ההתנהלות כזוג, אבל אם מדובר על משפחה שיכולה להכיל ברמה מינימלית, חבל לפספס על זה מישהי שיכולה להתאים.

אני ובעלי שונים מהסגנון של המשפחות שלנו, והקמנו בית משלנו בדרך שמתאימה לנו.

אתה מתחתן איתה לא עם המשפחה שלה.shindov

לא פוסלים על זה, לפני פגישה.

...יוני.ו.אחרונה
קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

יש המון השפעהultracrepidam

כמו כל אדם שמכירים ואפשר ללמוד ממנו

בטח אם יש הרבה חוויות משותפות ושיחות עומק

בהחלט, היו אנשים שהמפגש איתם הוביל אותילגיטימי?

לשינוי בתפיסות ובעמדות שלי לגבי כל מיני דברים.

פחות בדברים פוליטיים...

לדוגמא? גם בעולם הדייטים?בחור עצוב
אצלי זה יותר השפעה במה שמעניין אותיחסדי הים
אני יותר מתעניין באמונות ודעות הנוגעים לתורה. הייתה לי פרידה אחת, שלא רוצה לפרט, אבל זה גרם לי לחדד גישות אמוניות ודרכי לימוד תורה בכללי.
כןרק נשמה

לא בהכרח שינוי אבל כן דיוק ועיסוק בערכים חשובים ומשמעותיים שהיו נראים לי פשוטים מובנים מאילהם ופתאום כשלצד השני ברור כל כך משהו שלי לא כזה סגור זה פתח להתבוננות והתעמקות בנושא

וממילא נראה לי שגם שינויים קלים מתרחשים בהתעצבות הכללית שלי כאדם אחרי כל פעם שהיתה לי התבוננות כזאת

חוצמזה שאני נורא מנסה לקחת משהו טוב מכל הפגישות שהיו לי מתוך אמונה שה' שלח אותם בשבילי אם לא להתחתן אז כדי להשתפר וללמוד משהו 

כןכלה עצבנית
אני ייקית של פעם וחשבתי שאני איזה וואו עד שנפגשתי עם בחור איכותי מאוד, בלדי כבד ואדוק, שלימד אותי מהן באמת עקשנות, דייקנות, ופדנטיות. הדייטים הכי טובים שהיו לי, ובלי ציניות לשם שינוי
שאלה מקסימהadvfb

לאחרונה יצאתי עם בחורה שהרגשנו פערים מסויימים בהשקפה הדתית (עניין יותר של ניואנסים, לא הכי גרונדזים)

מרגיש שזה נתן הפרייה מסויימת, זה אתגר אותי וזה זה הוסיף טוב בהקשר הזה, בהחלט למדתי מזה על עצמי.

מצד שני, שנינו אנשים שאוהבים לדבר על השקפה ויצא שלא מצאנו את זה בתור נושא משותף בגלל השוני בעניין ולשנינו זה היה בסדר גמור.

 

בהחלט יצא לי בעבר להתרם בעניין הזה, אפילו קניתי ספר שמישהי ספרה לי שהיא קוראת אותו... אבל לא זוכר הרבה פעמים כאלה.

תודה. לי קרה כמה וכמה פעמים שקראתיחסדי היםאחרונה

ספרים שהמדוייטים המליצו, או שחקרתי תחום או נושא מסויים שעניין אותן.

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה

אולי יעניין אותך