אובדת עצותאנונימי (פותח)
אני מורה בבית ספר.. יש לי ילד שסובל מהפרעת קשב וריכוז קשה, ומפריע לכל הכיתה... הוא לוקח ריטלין, אך לא נראה שזה משפיע בכלל!!!! אני מנסה לתת לו לעשות דברים וזה. למשל: להיות העוזר שלי, לשחק בצד.... אבל הוא לא מצליח להתמיד בזה.... הילדים סובלים והוא סובל, ואני משתדלת להבין אותו, אך אובדת עצות. אשמח לענות/רעיונות..
מקפיצהאנונימי (פותח)
הוא לוקח קןנסטרה.. לא ריטלין
זה פורום לבעלי לקויות למידהחוזרת
אין בעיה לשאול פה, אבל עצות של מורים לרוב תקבלי בפורום מורים לחיים
מנסה לתת רעיוןחוזרת
א. יכול להיות שהמינון/הסוג לא מתאימים לו?
ב. איזה גיל? שייך לקחת אותו לשיחה מה הוא חושב שיעזור לו? להיות שונה ולעזור לך וכו או להיות כמו כולם?
ג. יכול להיות שהוא מועד להתנכלויות בגלל ההפרעות קשב ולכן הוא מתנהג כמו שהוא?
ד. יש לו הרגלי למידה? הוא בגיל שעדיין קל לרכוש אותם? הריטלין הוא כלי עזר ולא תרופת פלא. אם אין לו הרגלי למידה- לא משנה מה יתנו לו- הוא לא יצליח ללמוד...

זה כמה נקודות שעלו לי...
נשמע כמעט אני התיאורמישהי בעולם!
אם ריאלי (איזה גיל? מה הרמה הלימודית שלו?)
תשחררי אותו משיעורים שהוא מסוגל להשלים לבד.
לשבת קרוב לדלת וכשהוא ממצה לתת לו לצאת

לא מועיל להרגלי למידה אבל כן לסבל שלו ושל הכיתה
כמה דברים..נוצת זהב

קודם כל-קןנצרטה היא בד"כ משפיעה פחות מרטלין..כך שכדאי שתפנו אותו לנירולוג שיתאים לו רטלין במינון מדויק (לי קרה לעצמי ההפך..הרטלין עשה לי תופעות לוואי מזעזעות אז עברתי לקונצרטה ..)אבל קחי בחשבון שיקח זמן עד שיבינו את רמת המינון שהוא צריך ברטלין...העצה של לשבת ליד הדלת טובה מצד אחד אבל מאידך איך הוא יצליח להשלים חומר.!? בקיצור בהצלחה וכדאי להתיעץ עם הנירולוג שלו או עם המטפל\פסיכולוג 

מזתומרת איך?מישהי בעולם!
לכן שאלתי איך הוא מבחינה לימודית.
אותי שנה שעברה פטרו מ2 מקצועות
והייתי אחראית להשלים אותם לבד ולגשת למבחנים
ובה הצלחתי.
עניין של כל אדם איך ההתנהלות שלו
כן.רק שלך אין בעיית קשב וריכוזנוצת זהב

ואת בחורה\אישה בוגרת ואחראית ..יש הבדל עצום בין זה לבין ילד עם בעיית קשב...וגם..אם הוא היה ילד רגיל..מה היה עוזר לו להשלים את החומר? מורה פרטי יכול ללמד אבל עדיין זו לא אותה הדרך שהמורה המקצועי לימד..חבר שיכול ללמד-לא תמיד ידע נכון את החומר ויכול להטעות את הילד...

ממש לא😕יהודיה!!!!!אחרונה
את אומרת פה לוותר על ילד! ולא כל אחד מצליח להשלים מקצועות לבד.. מניסיון גם אותי הוציאו משיעורים והיתי צריכה להשלים לבד ולא כל כך הצלחתי בזה..😕
אז זה ממש לא פתרון והילד הוא רק ילד.. צריך לנסות לעזור.. מספיק הוא מתמודד עם הרגשה שהוא כישלון.. אז זה ממש לא יוסיפ..
לא תמיד ריטלין זה הפיתרון.הקולה טובה

היה לי תלמיד בעבר, עבר אבחון ואמרו לו בפירוש- הוא לא סובל מבעיות קשב וריכוז.

היו לו בעיות רגשיות, קושי בויסות חושי ורגשי, אימפולסיביות וכו'.

הוא היה בטיפול רגשי והתקדם במהלך השנה- אבל היה עדיין מאד קשה איתו. (כולל פעם שהתעצבן וברח מבי"ס החוצה. ילד בן 8!)

 

את בקשר עם הורים? לא מתוך מקום של "הילד שלכם לא בסדר" אלא ממקום של- בואו, אתן מכירים אותו הכי טוב- תעזרו לי לעזור לו. 

את בקשר עם שאר המורים? לפעמים נכון לפתח תוכנית רוחבית- שכל המורים שותפים לה. 

 

 

אחד הדברים שעזרו לי עם אותו תלמיד- כל בוקר, בזמן התפילה הייתי מסתכלת עליו מתפלל ומנסה לאהוב אותו. להגביר אצלי את ההבנה של מה הוא מרגיש ואיך הוא מרגיש וכמה קשה לו. (הייתי עוברת ככה על כל הילדים- כל אחד כמה דברים טובים יש בו וכמה אני אוהבת אותו)

והמון שיחות אישיות. גרמתי לו להבין שאני באמת אוהבת אותו למרות הכל. שבאמת אכפת לי ממנו ואני רוצה שהוא יתקדם ויצליח. מתוך זה הוא העריך אותי וניסה הרבה יותר להתאמץ. 

 

וכן, היה לי קשה מאד איתו ועם הכיתה עד סוף השנה, זה לא קסם. אבל ראינו התקדמות, קטנה- אבל קבועה.

תירגול בגישה הנוירו התפתחותית תיפקודיתברווזה
עבר עריכה על ידי ברווזה בתאריך א' בחשון תשע"ז 18:11
עבר עריכה על ידי ברווזה בתאריך א' בחשון תשע"ז 18:09

 

מה למשל יכול לעזור: לתרגל איתו בכל הפסקה תרגיל אחד מאלה 10 פעמים: [איתך או כל איש צוות, ולא יזיק לכל הכיתה. אפילו יועיל]

קפיצות בחבל

גילגול ראש

הליכה לאחור

הליכת ישבן

הליכת פיל

הליכת צפרדע

הליכת שיווי משקל

עמידת ידיים - רגליים על קיר
התקדמות בקפיצות עם ידיים למעלה

גילגול בתוך מזרון - משה בתיבה

תרגילי הצלבות - יד ורגל נגדית

להתנדנד בנדנדה

להסתובב בקרוסלה

לקפוץ בטרמפולינה קטנה/גדולה

 

ישיבה בשיעורים על כדור פיזיו או על כרית קוצים או על טרמפולינה קטנה

 

ככה הגוף עובד ובעצם גם המוח עובד ומתרגל, ולכן מרוכז וקשוב יותר.

---------------------------------------------------------------------------------------

לצפר על כל הפסקה שבה תירגל, לא בממתקים! סוכר, ממתיקים מלאכותיים וצבעי מאכל מחמירים  ADHD 
כן לצפר בפרסונים, בצבירת נקודות / כרטיסים למימוש, בזמן מחשב בחדר מחשבים, במה שהוא אוהב בביה"ס. הרבה עידוד וח"ח.

עוד מידע והסברים אפשר למצוא בגוגל כשמחפשים: הגישה הנוירו-התפתחותית תיפקודית =  NDFA  
ויסות חושי, שיווי משקל, הצלבות, מיסוך שמיעתי, רגישות שמיעתית.

 

בכללי כדאי שיהיה שינוי משמעותי אצלונשואה+2
חייב להיות משולב גם טיפול התנהגותי. כלומר לטפל בהתנהגות הלא טובה שלו. להציב גבולות ברורים. שיתוף הורים לשינוי התנהגות ףכז
שבי ליחה עם המנהלת וההוריםריקו

 

ותגיעו לסיכום שהוא יוצא להתאווררות (עולה ויורד במדרגות) של שתי דקות

כל פעם שהוא מרגיש צורך. בהצבעה. ובלי לדבר.

אם את רואה שהוא קפיצי את מסמנת לו לצאת.

שיהיה מחוץ לכיתה ליד הדלת (עם דלת פתוחה. בלי שיראו אותו)

ושיתארגן על סטפר (מכשיר אימון קטן) ושיוציא קצת מרץ.

תסכמי איתו שלפני כל שיעור הוא עולה ויורד מהר במדרגות או רץ.

 

ספורט ותנועה מחזקים ריכוז- אולי מפגשים פרטנייםארלט

איתו שישלבו פעילות גופנית, לפני שהוא נכנס לכיתה

אגב, הוא בטוח לוקח את הריטאלין בהתמדה?ארלט

כדאי לוודא עם ההורים

בתור אחת שסבלה גם מאותו נושא..יהודיה!!!!!
תישתדלי לשתף אותו בשיעור, לענות תשובות..
תשאלי אותו מה דעתו ליפעמים..
תתני לו אהבה..
ותשתדלי גם להיות קשוחה ליפעמים! זה עוזר! לקחת לשיחה ולכעוס! לשים לו גבולות.. יכול להיות שמה שבאמת מה שעכשיו הוא צריך זה גבולות גבולות וגבולות..
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך