בן שנתיים ועדיין לא מדבר..שנינו
תובנות?
תקיןאמא ל6 מקסימים
עד גיל 3.
מכירה כמה אנשים שלא דיברו עד גיל 3, והיום הם חכמים, מוכשרים ומצליחים. ..
לא לדאוג
על סמך מה את קובעת בכזו נחרצות?פלאפל


על סמך ניסיוןאמא ל6 מקסימים
של אמא שלי, של חמותי, ושלי. ...
אני רואה שאת אשת מקצוע, אז אני לא רוצה להתווכח איתך, אבל אני כן יודעת לומר שהניסיון מהחיים מלמד הרבה, וקרה לי לא פעם ולא פעמיים, שהנסיון שלי הוכיח את עצמו יותר טוב מאשר הידע המקצועי של הרופאים ואנשי המקצוע.
מה זה לא מדבר? גם לא מילים בודדות? שום צירופים?+mp8
הוגה את כל העיצורים?

בהחלט שווה בדיקה.
חלקית..שנינו
אומר חצאי מילים, בעיקר בקמץ.
חיריק הוא התחיל להגיד, בעיקר כשאני יושבת איתו ומבקשת שיגיד מילה מסויימת..

מתקשר המון עם תנועות.
מבין ה-כ-ל
תקיןש.א הלוי
ומזה אומר לא מדבר?
גם לא צלילים פשוטים כמו "אה" "בה" וכו'?
יש אחים גדולים? מדברים שפה אחת בבית?
הוא מבין כשמדברים איתו?
צלילים פשוטים כן, מבין הכלשנינו
הוא הבכור.
במעון הוא הגדול, אין שם ילדים שמדברים
איך הוא הגדול במעון? הוא אמור להיות הכי קטןבתאל1

אם הוא בן שנתיים...

 

שובץ בקבוצת הפעוטות, ועולה ישר לגןשנינו
אולי נוזלים באזניים?אתי ב
גם במקרה של משפחה דו לשונית עשוי להיות עיכובאתי ב
זה לא במקרה שלנו.. שנינו
לא תקין. מומלץ לגשת לאבחון אצל קלינאית תקשורת.זכיתי

מה נקרא לא מדבר?

(אשת מקצוע)

מפרטת שוב-שנינו
אומר חצאי מילים.

אבא הוא אומר טוב.
אמא הוא אומר 'מא'
מים הוא אומר בלי העיצור מ בסוף.

כשאני יושבת איתו ומבקשת שיחזור אחרי על מילים אני שמה לב שהוא מצליח לבטא פתח, חיריק, חולם וכו', אבל לא בכל האותיות..

אני כן מרגישה שיפור עם הזמן, הוא כבר מחבר לפעמים 2 הברות..

היה לי בראש שבגיל הזה מדברים חלק, ולכן החשש שלי שמשהו לא תקין.
עוד עניין - הוא לא נמצא בחברת ילדים שמדברים (הגדול בקבוצה שלו במעון), כך שפחות נחשף לדיבור..
אז זה בסדר גמור.מתואמת

מילים לא חייבות להיות ברורות בגיל הזה. מספיק שהוא אומר הברה כלשהי ומתכוון בעקביות לאותו מושג - שזה נחשב מילה. תעשו לעצמכם תרגיל: תעכבו ותספרו כמה מילים כאלה הוא יודע לומר. אם מעל עשרים - זה תקין.

ואם הוא משלב שתי מילים לא קשורות למשפט אחד - זה עוד שלב, מתקדם יותר.

נראה לי שאם עד גיל שנתיים וחצי הוא לא מחבר משפטים כאלה (כמו שתיארתי) - אז לפנות לרופא משפחה שיפנה אתכם לטיפול.

הרופא משפחה הפנתה אותי לבדיקתzmil
שמיעה. אם היא תקינה אז עד גיל שלוש הקופה לא ממנת מרפא בדיבור
אם הוא אומר הברות, עדיין יכול להיות בעיה בשמיעה?שנינו
בוודאי!!זכיתי


אנחנו במאוחדת וכן מקבלים החזרים לקלינאית תקשורתלכל זמן ועת
כי הבן שלנו בן שנתיים ו-8 ולא מדבר.
הוא מדבר 3 מילים ברורות (אבא, עוגה, לא)
וכל השאר הוא מדבר רק בהברות..
תודהשנינו
ההברות שלו מאוד עיקביות, אנחנו מבינים מה הוא אומר.

הוא ילד חכם. מבין הכל.
הוא אומר צורות, צבעים, שמות של אנשים קרובים וכו' - אבל בחלקי מילים..

עדיין לא מחבר 2 מילים.
צבעים? אז הוא ממש מפותח!מתואמת

הבת שלי באותו גיל, אומת הרבה-הרבה מילים, כמובן חלקיות (לא מצפים ליותר מזה בגיל הזה!), בקושי מחברת משפטים - והיא דווקא נמצאת בגנון עם ילדים גדולים ממנה...

בקיצור - אין מה לדאוג, לדעתי. אם עוד חודשיים-שלושה הוא לא יחבר משפטים בכלל, אז אולי באמת כדאי לעשות לפחות בדיקת שמיעה.

(ובאמת לזהות צבעים בגיל הזה זה ממש מתקדם! את יכולה להיות רגועה)

אפשר לבקש הפנייה לבדיקת שמיעה, ליתר ביטחוןאתי ב
לאחד מילדיי היו בגיל הזה נוזלים באזניים, ולכן התקשה בדיבור.אחר כך הכול עבר בלי טיפול, ברוך ה'.
^^^ לפעמים אפילו בדיקת שמיעה מיותרתאפונה

אפשר לראות נוזלים באזניים אצל רופא אא"ג (לוודא שהוא מקבל ילדים קטנים)

נכוןאתי ב
טוב, זה לא נקרא לא מדבר זכיתי

האם הוא מגיע למצבים של תסכול? שמנסה להגיד משהו ולא מצליח? או שלא  מבינים אותו?(לא רק אתם)

הבן שלי התחיל לדבר בגיל שנתייםמיני מאוס
והקצב של ההתקדמות שלו היתה ממש מהירה.
זה יכול לבוא בהפתעה.
אם לא מתחיל לדבר עד גיל שנתיים וחצי, מומלץ לפנות לקלינאית תקשורת
תיכנסי..יויה
זה ילד ראשון? כי אם במשפחה מדברים מאוחר יותר- זה צריך להיות בסדר.
אבל בכללי
נהוג כמו שכתבו לחשוב שעד גיל 3 זה בסדר אם לא ידברו, אך היום ידוע שנוצרים מזה פערים שפתיים כך שכדאי ללכת לקלינאית תקשורת. לא להזניח כי זה משפיע גם אם (ובעז"ה) ידבר שוטף עוד מספר חודשים.
וכמובן לבדוק גם את עניין השמיעה. בהצלחה
בכור?(לא קשורה ככ אבלאבל)מדענית
אחיינים הבכורים שלי בגיל הזה התחילו
מה עם רופא התפתחותי?חליל הרועים
זה עסק שלו
מוסיפה את שלי-אפילו שפחות פופולרינהורא
אחרי שני ילדים עם עיכוב דומה אך מסיבות שונות. בבכור התעכבנו נצח בגלל כל ההרגעות מהסביבה שהכל יהיה בסדר. לא לעשות את זה!!!!
למרות שהכל בסדר ב''ה, הזמן עובר ואז מצטערים לפעמים שלא התחלנו קודם.
התורים לאבחון קלינאית תקשורת ולבדיקת שמיעה כ''כ ארוכים!!!! מחכים חודשים לזה ואז העיכוב אם לא מסתדר מעצמו סתם מתסכל את הילד. דיבור זה יכולת מדהימה וממש כמו גאולה לנפש הילד (גם האדם הבוגר). שלא נדבר על תור לניתוח כפתורים אם צריך- מחכים כמעט שנה!!! זה פשוט עצוב ומזעזע.

חוסר סגירה של מילה בסיום שלה הוא סימפטום קלאסי של קושי בשמיעה. ברגע שלקחתי את הבת של לקלינאית הדיבור תוקן תוך 5 שבועות!!! בגלל שהיא כה נבונה. אך בגן היא שתקה שנה שלמה בגלל שהיתה מתוסכלת ומובכת שלא מבינים אותה ושואלים -מה? מה? זה פשוט גרם לה לשתוק. והכל התעכב כ''כ בגלל התורים הארוכים.

אני ממליצה מהנסיון-לקבוע את התורים במקביל ולא שלב אחרי שלב (בבת אחת תור לאבחון קלינאית ולבדיקת שמיעה) כמו שעשיתי אני מחוסר ידיעה.

הם יבקשו מילוי טפסים שאפשר בדר''כ להוריד באתר של הקופה. טופס לך וטופס לגננת/מטפלת, ולהפניה מהרופא תדאגי תוך כדי ההמתנה לתור.

את הבדיקת שמיעה אפשר גם לעשות דרך המושלם או בפרטי ב'הדים' ואז התורים יותר קרובים ולפעמים אפשר ממש תוך שבועיים לדעת.

אין שום אידיאל בלחכות. מקסימום מבטלים את התור ולא קרה כלום.

לפני גיל 3 הטיפול מסובסד לגמרי ולכן הקופות דוחות את ההורים לאחרי גיל 3 בטענות שהוא עדיין קטן וכו. עברנו את זה והיינו גם שם לצערי. אח. התמימות...
צודקת מאוד!RUNEN

גם לנו יש בת שדיברה ממש מאוחר ולא עלינו על בעיית שמיעה בזמן....

תתחילי לבדוק ותקבעי תור כבר מעכשיו גם לבדיקת שמיעה ולקלינאית.

חשוב שיהיו תוצאות הבדיקה לפני הקלינאית

 

תקין בהחלט! הבת שלי לא דיברה גם בגיל שנתיים וחודשייםM9
ומאז שהתחילה, היא לא מפסיקה לדבר.... (-: (כיום בת 14 ). אני זוכרת שמנו אותה מטיטולים בגיל שנתיים וחודש, ומטפלת נזפה בנו - איך אנחנו גומלין אותה אם היא לא יודעת לדבר ולהגיד שהיא צריכה לשירותים... אך, כפי שאת כתבת, היא הבינה ה-כ-ל, וגם אנו הבנו אותה.
אין להשוות בין ילדים. כל אחד והקצב שלו. גם בתוך המשפחה יש הבדלים בין קצב של ילד אחד למשנהו. אל דאגה! ובלי לחץ! רק באמונה ובאהבה!!
(אמא ל9 ב"ה )
תיקוןM9
*שגמלנו
אפשר ללכת לאבחון בקופהrachel

בגילאים האלה בד"כ מקבלים טיפולי קלינאית תקשורת עם השתתפות מאוד קטנה

בנוסף לטיפול הישיר בילד, היא נותנת הדרכה להורים איך לעזור לילד לקלוט מסרים

מילוליים מהסביבה. זה יכול להפחית מצבים של תסכול של הילד שלא מבינים אותו

תקין נורמלי ובלי לחץשמחה גדולה

מתוך 9 שיהיו בריאים 3 דיברו בגיל 3- 3.5. היום הם לא סותמים את הפה...

צריך רק לשים לב שהם שומעים טוב ומבינים את מה שאת מבקשת. לראשונה עשיתי בדיקת שמיעה בגיל שנתיים כי במעון לחצו עלי מאוד אפילו שהרגשתי שזה מיותר. לאחרים ממש לא אפילו ששיגעו אותי בגן. הם כולם צעירים ועלו לגן עדיין לא מדברים.

בהצלחה,

 

 

זה לא קשור רק להבנה. גם הביטוי חשוב מאודיויה
שיהיו בריאים!
ואיך הלמידה שלהם? כי מתחום של הוראה מתקנת- לפעמים יש אחכ חסכים בשפה וחבל לא לטפל.
כמו שכתבו טיפול לא חייב להיות משהו גרנדיוזי- לפעמים כמה מפגשים עם קלינאית תקשורת פותרים את הבעיה. או טיפול בבעיית שמיעה.
לא בהכרח שאצל הילדים שלך היה צריך אבל למי שפתחה את השרשור ובכלל- עדיף לבדוק מאשר לחכות ולחכות כי כן נוצרים פערים שפתיים וחבל
תודה לכולם.שנינו
מאיפה מתחילים בעצם?
רופא ילדים שנותן הפנייה לבדיקת שמיעה וקלינאית תקשורת?
אני קלינאית תקשורת-פלאפל

א. במקרה שיש עיכוב שפתי הקופה צריכה לממן טיפול התערבות מוקדמת. גם אם לא מלאו לילד 3 שנים.

ב. לא ניתן בשום פנים ואופן לקבוע על סמך המידע שכתבת כאן האם הילד זקוק לטיפול (אם יש איחור גדול ביחס לנורמה של בני גילו) או שאין צורך בטיפול (אם הפער קטן ויש סיכוי גבוה שידביק בעצמו את הפער).

רק לאחר אבחון של קלינאית תקשורת תוכלי לדעת.

ג. גם אם הקלינאית לא תמליץ על המשך טיפול, היא תוכל לתת לך הדרכה בע"פ ביחס לפעילויות שיתרמו להעשרת השפה של הילד.

ד. לפי מה שראיתי כאן, את כותבת בעיקר על ההיגוי של הילד (כלומר, כמה הברות אומר/ לא אומר במילה),

אבל מרכיב משמעותי יותר הוא מרכיב השפה-

כלומר, מה היקף אוצר המילים שלו? בגיל שנתיים אוצר המילים אמור להקיף כ-300 מילים בממוצע (לבנות ההישגים גבוהים מהבנים). אפשרי שיהיה פחות, אבל תלוי עד כמה...

האם הוא מביע גם פעלים? רק שמות עצם?

האם משתמש בשפה בשביל לבקש/ לשאול/לסרב/לצוות/ להביע דחיה("לא רוצה")/קיום אי קיום ("אין/יש חלב")?

האם הוא כבר מצרף כמה מילים למשפט קצר או שהוא מביע את עצמו במילה בודדת? ואם מצרף, כמה מילים מצרף?

יש הרבה מרכיבים שצריך לקחת בחשבון, ללא ספק לא ניתן לתת תשובה בשליפה בלי בדיקה מקצועית.

מבחינת הפרוצדורה:

תתחילי מתור לרופא ילדים. תבקשי בדיקת שמיעה (בלעדיה לא תוכלי להתחיל טיפול בכל מקרה, ואם יש בעיה, תוכלי לטפל בה וזה יסביר את הפער שצבר).

תבקשי תור לרופא התפתחותי (לא בטוח שתקבלי, אבל חשוב לנסות)

תבקשי שאלון להתפתחות הילד וכמובן הפניה לאבחון של קלינאית תקשורת.

תקבעי תורים בהקדם (גם אם עוד לא קיבלת אישור של הקופה כיוון שהתורים ארוכים ברוב המקומות).

שיהיה בהצלחה!

לא צריך להילחץ- ברוב המקרים גם כאשר מדובר בילד עם קשיים, השקעה בגיל הצעיר עוזרת להשלים את הפערים במהירות.

הכי חשוב שתהני ממנו!

תגובה מעולהתמיד נשאר אני

אחות למקצוע

שלי בן שנתיים וקצת ולא מדברמשיח עכשיו!
אומר אבא , אמא, מים , שמות של האחים שלו וזהו
גם אני קלינאית תקשורתתמיד נשאר אני

הי כולן, לא קראתי את כל התגובות, אבל מהמעט שראיתי הצטערתי מאד לראות שיש כאלו שהרגיעו את האם הערנית  על סמך ניסיון אישי בלבד. חבל לקחת אחריות על שאלות כאלו. רק אחרי אבחון של קלינאית תקשורת אפשר לדעת אם יש סיבה לדאגה. יכולות להיות כל כך הרבה סיבות לעיכוב שפתי אצל ילד, חלקן לא מדאיגות וחלקן כן. זה שילד אחד התעכב בשפה ואחר כך הדביק את הפער לא אומר שכולם כאלו.

אני חושבת שזה נפלא שאמא שמה לב בגיל צעיר כל כך לעיכוב (בעיניה, ייתכן שהכל בסדר), והשלב הבא הוא לפנות לאבחון בקופת חולים. כן, אנחנו מאבחנים ומטפלים גם בגילאים צעירים יותר משלוש. מקוה שאחר כך כולנו ננשום איתך לרווחה

ככלל, אמא דואגת זו האינדיקציה הטובה ביותר לפניה לאבחון. ממליצה לך בחום לפנות לקופה, להגיע לאבחון (אם יראו צורך), ולהירגע. הרבה הצלחה!

 

מעדכנת.שנינו
אז הייתי היום אצל רופאת הילדים, קיבלתי הפנייה ל'מכון שמיעה ודיבור' ו'קלינאעת תקשורת - מכון להתפתחות הילד'.
פספסתי עוד משהו?

אנחנו בכללית.
לא כ"כ הבנתי לאן אני צריכה להתקשר כדי לקבוע תור, איפה המכונים האלה..

ותודה לכולם!
למישהי יש מושג?
אני לא בכללית וגם לא קראתי את כל השרשורלבבות ורודים

אבל בגדול התהליך בקופ"ח הוא שאת צריכה להגיש הפניית רופא להתפתחות הילד בצירוף תוצאות בדיקת השמיעה וטפסים שאת (והגננת) צריכות למלאות. ואז מאשרים לך אבחון אצל קלינאית תקשורת שלאחריו מאשרים סדרת טיפולים.

 

מקווה בשבילך שהתורים בכללית לא ארוכים.. ושאולי התהליך אצלם קצר יותר!

איפה את גרה?מתואמת

תתקשרי ל-*2700, ותשאלי היכן יש באזורך מכון להתפתחות הילד.

נכון מתואמת צודקת אבל..נסימי

אל תידאגי יש ילדים שמתחילים לדבר מגיל ארבע והיום הם פשוט לא מפסיקים לדבר ודברנים שלא סותמים את הפה לשניה אז אל תדאגי לי יש קרובות משפחה כאלו והוא בעזרת ד ידבר בקרוב הסירי דאגה מילבך

תקבעי תור למכון להתפתחות הילד~א.ל

יש שם יועצים מקצועיים מכל מיני תחומים

עד גיל 3 כמדומני זה חינם..

איך עושים את זה? פונים לרופא המשפחה, הוא מביא טפסים

ממלאים ושולחים בפקס..

 

ברגע שיש להם תשובה הם חוזרים אלייך.

 

לוקח להם זמן להגיב בדרך כלל,

כך שכדאי כבר עכשיו לנסות.

ומעבר לזה- מה פירוש לא מדבר? אפילו לא מילים בודדות? חצאי מילים?

לא מבין או רק לא מדבר?

גם אצלי היה כך.. הופננו לב.שמיעה שיצאה .קינהניקית דמיוניתאחרונה
ופתאום בבת אחת הכל פרץ החוצה.
אושר עילאי.אני ממש חששתי.
איך הוא? מבין הוראות? שומע טוב? בגן רגוע? מתפרץ?
מצטרפת להמלצה להתחיל ברוםא משםחה טוב +ה. למכון וב.שמיעה
בשורות טובות
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך