למה אנחנו מתחתנים?
חתונה!כי אין בלתך
למה אנחנו מתחתנים?
זו לא שאלה הזויה כלל.אריק מהדרום
למה היצר הרע?פיצוליי
נכון שיש דברים שהם רעים אבל יש ממנו הרבה מאוד טוב.. !!!
לכוח היצירה שטמון בנו קוראים יצר הרע...סביון
למה?יוני
לא הבנתי את השאלהסביון
ברור למה הוא רע ואיך ממנפים (איכס. זה נראה ממש מכוער בהטיה הזו) אותו לטוב, לא?
בעיקרון אותי לימדו בגן ש''רע''-סטופ
איך אפשר לקרוא ''רע'' למשהו שמטרתו המרכזית (ושימושו המרכזי, בחיים מתוקנים ובריאים) הוא להוסיף טוב, חיים, שמחה, אהבה...??

זה בגלל שבגן עוד לא מבינים מורכבויות
סביון
אין שום דבר שמטרתו המרכזית (כשאת אומרת "מטרה מרכזית" את מתכוונת לתכלית?) היא להוסיף רוע בעולם. ובחיים מתוקנים ובריאים שני היצרים (על כל הסתעפויותיהם) משמשים רק לטוב. ההבדל הוא הפעולה המרכזית שהוא פועל בפועל בעולם, והעולם מורכב גם מאנשים שלא חיים חיים מתוקנים ובריאים. אני מניח שלא צריך להסביר לך עד כמה חזקה הפעולה הרעה שהיצר הזה פועל. לא סתם חז"ל ביקשו לבטל יצר עריות.
זאת הדרך שבחרת להגדיר,סטופ
אוקיי, תגדיר איך שאתה רוצה,
אבל אני חושבת שיכול להיות הרבה נזק לצורת הסתכלות ולאמירה כזו.
הפועל היוצא מתפיסת משהו כ''רע'' הוא הניסיון לדכא ולנטרל אותו, בד''כ.
???סביון
כשאני אומר שיצר הרע פועל רע אם לא משתמשים בו נכון, זה אמור לעודד אנשים לעבוד על עצמם כך שידעו להשתמש בו נכון. ממש לא לדכא ולנטרל.
אם מישהו רוצה לדכא ולנטרל - זב"שו.
ואגב, לפעמים באמת צריך לדכא ולנטרל, צריך להבחין מתי. יש על זה עין אי"ה בשבת איפשהו.
וחוץ מזה, שזו האמת
כך שלא רלוונטי מה זה יגרום לאנשים לחשוב. אם זה יגרום לאנשים לחשוב דברים לא נכונים, מסבירים להם.
לא הגדרתי כאן שום דבר. לקחתי את המושג "יצר הרע" המוכר לנו מחז"ל, והסברתי מה זה אומר.
יצא לי מבולגן.
טויב, זה דיון חסר פואנטה.סטופ
*הבנתי* שאתה מתכוון למשהו אחר, כוונות זה חשוב, אבל זה לא הכול.
אגב, אני לא מכירה את מה שאמרת מעין אי''ה, אבל אפרופו הרב קוק, באורות התשובה פרק ה' פסקה ו' (יש מצב שלא דייקתי במיקום..:-

הוא דווקא מדבר על זה שדיכוי כוחות היצירה והחיים זה לא דרך התורה, ומה שצריך זה **לנתב** ולא לדכא.
עדיין לא ענית לגוף הטענה שלי...סביון
קראתי לזה יצר הרע כי טענתי שלזה חז"ל מתכוונים כשהם אומרים "יצר הרע". כך שלשיטתי לא אני שמתי אותו "בצד של הרע", אלא חז"ל. ואם אנשים עלולים לטעות בגלל ההגדרות המבלבלות - תורה זה לא דבר שבא בקלות. שבו, תלמד ותדעו.
את חושבת שחז"ל מתכוונים למשהו אחר? תגדירי למה בדיוק את חושבת שהם מתכוונים, וככה נוכל לדעת במה אנחנו חולקים.
את "הישר והכובש" את מכירה? זה קשור לאורות התשובה שהבאת ולעין אי"ה שהבאתי. עוד מעט אפתח שם ואכתוב משהו יותר נורמלי.
אני לא יודעת.סטופ
מקווה בעז''ה ללמוד את הנושא לעומק ולמצוא את גישתי נכונה....
טוב
סביון
אני מקווה שיהיה לי כוח לפתוח במקורות הנ"ל ולענות לגבי זה... כי עצלן אנוכי.
אז כנראה שלא ברור לי מה זה 'כוח היצירה'יוני
>>>סביון
יותר ברוריוני
נכון.. לכן קוראים לו כוח יצירה...(הוא מורכב מיצר טוב וגם יצרפיצוליי
רע)
זה הכח שגורם לנו להתקדם בחיים, לשאוף ולרצות...
זה כח יצירה!!
הכוח הזה לא ממש מוגדרסביון
תתבונני בכל דבר שאת מייחסת ל"כוח היצירה" ותראי שאפשר לפרק אותו לכמה כוחות - כל פעם כוחות אחרים.
זו דעתי.
לכח היציריה קוראים יצרהגולש האחרון
כבר החליטו בשבילי אם הוא טוב או רעסביון
זה בגלל שבגן עוד לא מבינים מורכבויות
- לקראת נישואין וזוגיותאני מסכים עם כוונת דבריך, שאין הבדל מהותי בין יצר טוב ליצר רע.
יש בזהאהבה בתענוגים
בזכות ולא בגללכי אין בלתך
אנחנו מגיעים לזה בגלל יצר הרע, אבל זה לא הסיבה.
איך הרב שלי אמר- אנחנו לא מתחתנים כדי להשקיט את היצר...
אז מהם כן הסיבות לחתונה?
זה אולי הזוי לשאול את זה פה...כי אין בלתך
הפוך גוטה הפוךיוני

היצר הטוב לא מספיקאריק מהדרום
זו שאלה עם 2 חלקים בעצםטריה טריה
1. למה להיות בזוגיות?
2. למה למסד את הזוגיות בטקס מחייב?
לשאלה הראשונה יש כמה תשובות והן נובעות מהאופי הנשי והאופי הגברי (וגם קצת מההבדלים ביניהם), מהרצון ליצר המשכיות ועוד...
לשאלה השניה יש תשובה אחת והיא בגלל המגבלות שההלכה היהודית שמה לנו.
אבל לפני הכל, תן לי לשאול אותך שאלה
למה באנו לעולם?
אחרי שתחשוב טוב, תבין שברמה העמוקה לשתי השאלות (זו שאתה שאלת וזו שאני שאלתי) יש את אותה התשובה.
כי זה הדבר הכי כיף בעולםסטופ
כיף? זה לא נראה לי הכיוון.בן-ציון
כיף זה לא, לפחות לא כל הזמן.
זה הרושם שקיבלתי מהנשואים שאני מכיר, אחים וחברים. נישואין זה לא לונה פארק.
נשואים, תגידו לה

לגשת לזה מתוך גישה שזה "כיף" יכול להוביל לאכזבות מיותרות לאחר החתונה.
טוב, אז אחרי קצת קיטור (בחולם) -
לא נראה לי שלזה התכוונת, אז כדאי לחשוב על ניסוח מדוייק יותר.
בדיוק בדיוק לזה התכוונתיסטופ
מה יותר כיף מלחיות עם אהבת חייך?!
לא יודעת איך נתנו לך להבין כזה רושם שגוי ומצער..
שמע, כמו כל שלב בחיים יש אתגרים ופרנסה וכו וכו. אבל זה משהו אחר לגמרי, פתאום אתה מגלה שלא באמת חיית עד עכשיו.
אגב, לגשת לזה מתוך גישה שזה מאתגר וקשה וכולם חושבים על גירושין והשנה הראשונה הכי קשה זה הרבההה יותר גרוע.. וגם סתם מלחיץ והופך את עולם הנישואים למשהו חשוך ולא ידוע.
(אני נשואה, אח שלנו...
)😅בן-ציון
התייחסתי ל"כיף" במובן הנפוץ של המילה, שבד"כ מתחבר עם "נוח" ו"קל".
לא לאסטופ
אין לי שמץ למה מתעקשים להתייחס לזה כאתגר כזה גרנדיוזי. פסדר, בכל דבר יש קושי, רק שאחרי שאתה מוצא את החצי שלך זה לעבור הכל ביחד. בטח שזה יותר קל.
ולהריץ צחוקים עם מישהו תו"כ שמבשלים שבת זה כיף (דהיינו נוח וקל)
וגם לומר למישהו שיעשה במקומך דברים כשממש אין לך כוח.
וגם לשבת ביחד עם כוס קפה על הספה.
וגם ללמוד משהו ביחד.
וגם סתם לאהוב.
אז אני לא מסכים עם הגישה שלך.בן-ציון
אנחנו פה כדי לעבוד, לתקן עולם במלכות ש-די.
כמובן אנחנו לא נוצרים שדוחים את הנאות העולם, שהרי "כל הרואה פרי חדש ואינו מברך עליו עתיד ליתן על כך את הדין", וההנאות פה לא בדיעבד אלא לכתחילה כדי שנרומם אותן.
אבל הן לא המטרה, ולא צריך לשאוף אליהן או לצפות להן יותר מדי. עד גבול מסוים כן, אבל לא שהן יהיו המרכז.
כן, זה בהחלט יכול להיות קל וברור יותר רעיונית לאחר הנישואין, וזה העניין של "פיתו בסלו".
אבל אין זה אומר שזה כיף.
צודק לגמרי!!ביינישית
בן-ציון
רק שהיא לא אמרה שכיף זה הכל, אלא שזה בעצמו ממש כיף.
התנגדתי להדגשה של זה, לא לעצם קיום הכיף.
הכיף הוא תוצר נלווה ולא העיקרביינישית
מסתייגסביון
ה"כיף" הוא הרובד הבסיסי, שממנו הכל מתחיל. כן, זה כיף כל מה שהיא תיארה שם. וזה טוב שזה כיף. וגם מי שנשאר בכיף הזה - זה בסדר.
אבל, יש עוד רבדים, עמוקים יותר. ולתקן עולם במלכות שדי זו השאיפה שלא כולם בנויים אליה. הקב"ה ברא עולם כזה שגם מי שלא שואף לתקן אותו יכול לתרום לתיקון בלי להיות מודע לזה 
כולם נמצאים איפשהו על הסקאלה. יש גם גישות לא טובות - כלומר, מחוץ לסקאלה (כמו שנהוג לומר, שבעים פנים לתורה אבל יש גם את הפן ה71 שהוא כבר מחוץ לתורה) - אבל חשוב מאוד לא לפסול את הגישות שלא שואפות הכי גבוה שאפשר. אין גישה אחת "נכונה", יש את הגישה המתאימה לכל אחד, וממנה אפשר להתקדם בהדרגה (כמובן שהסקאלה היא לא חד-ממדית כי גם בתוך אותה מדרגה יש את הניואנס הפרטי של כל אחד).
אני אישית מאוד אוהב להדגיש את הרבדים הבסיסיים של כל דבר, כי אנשים (קוקניקים כבדים בעיקר) נוטים להתעלם מהם ולהתעופף ישר אל עבר השחקים, כי כוח עז להם - יש להם כנפי רוח! 
ואני עוד לא הגעתי למדרגות הגבוהות שכולם מדברים עליהם. ואני חושב שמי שלא נמצא שם ומדבר עליהם כל הזמן, קצת מפספס את השלבים הבסיסיים שהם חשובים מאוד.
מסכים חלקית.בן-ציון
זה טוב שזה כיף, אבל זה לא בסדר להישאר שם, לפחות בשאיפה שלהם.
זו היתה גישה כללית לחיים, וממנה יוצא הקשר לנישואין. לא ספציפית לזה.
באופן כללי גישה לי "כיף לי אז אני עושה" היא לא טובה.
בהחלט לא כאידאל וכמקום שטוב להישאר בו.
זה שלב, לכן אין לזלזל בו. אבל בכל זאת הוא שלב בסיסי, שלא נקבע כנק' ייחוס.
אז לסיכום - השאיפה תמיד צריכה להיות הכי גבוה שיש.
לא מצליח להגיע? סבבה, העיקר שאתה עובד על התקדמות לשם.
נכון.סביון
ימצחיק, מאיפה החלטת שזאת הגישה שלי?סטופ
בטח שיש לנו מלא עבודה. ושאנחנו צריכים לתקן את העולם וב"ה נישואין זו גם אחלה של מקפצה בדרך למילוי התפקיד הזה.
(ויש הרבה אמירות כנגד, לי למשל לא נוח שלא נבראתי, אגב)
תראה, זו אפילו לא הסיבה שהתחתנתי (ברור שלא, לא ידעתי שזה כזה כיף, אז איך זו יכולה להיות הסיבה?!) ככה שברור שאני יכולה לומר כל מיני דברים על תפקיד והשלמה ונתינה ולהקים בית נאמן וכאלה. אבל לפעמים מרוב שיש לנו הסברים רעיוניים וסיבות עמוקות אנחנו שוכחים פשוט לרצות. לתת לתשוקה העצומה הזאת להציף אותנו מבפנים ולכמוה לאושר הזה שהנישואין טומנים בחובם.
הממ, ולא הבנתי מה ההבדל בין המשפט האחרון שלך להגדרה שלך לכיף..
אם זה יותר קל וברור, וגם יותר משמח, וגם יותר נעים, אז למה זה לא פשוט כיף? ולמה לומר שזה כיף כ"כ מלחיץ אותך?
זה מה שהבנתי מדברייך, ומסתבר שטעיתי.בן-ציון
בכלל לא מלחיץ אותי לומר שזה כיף.

אין לי ספק שזה יהיה מאוד כיף בעז"ה.
שוב, הנק' היא איפה שמים אותו בסולם העדיפויות.
זה יותר קל *מבחינות מסוימות*, ולכן נתתי את הדוגמה הספציפית שם.
דיברתי על מושג הכיף בצורה הנפוצה, שזה בהקשר של נוחות. ונישואין אינם דבר נוח, לפחות לא ברוב התחומים. ויתורים ונתינה אינם נוחים.
ולגבי "נוח לו לאדם שלא נברא" - נראה לי שלא הבנת את המשפט נכון. הכוונה היא מבחינת נוחות, לא כדאיות. "נוח" יותר לשבת ולא לעשות כלום. "לא נוח" לעבוד ולהתאמץ.
ודי, מיצינו. לא הבנתי את הגישה שלך לפני כן, ובגלל זה הכל התארך.
אני מסכים פחות או יותר, ועל השאר כבר אין לי כוח לדון.
בכדי להיות מאושריםעוזיהו
כי התורה צוותה,
שיהיה מישהו אחריי שיהיה מוכן לעשות הכל בכדי להביא את השינוי לעולם הזה(אני גם מנסה לעשות את זה)
בכדי לקבל השראה
אין לזה שום קשר ליצר הרע לדעתי...לא חושב על זימה כלל ברוך השם יתברך.
נו באמתסטופ
סליחה אם נוצר רושם מוטעהעוזיהואחרונה
וכן,אני מודע לזה ברוך השם יתברך.
"שארה כסותה ועונתה"-פרשת משפטים בספר שמות פרק כא'
1. טבע העולםג'מבה
3. רצון לקשר עמוק ונצחי
4. הצורך להעניק
5. וכו'
מה שעלה לי עכשיו..
התשובה לא ברורה??ברגוע
כדי להתנתק כבר מהפורום הזה![]()
![]()
![]()
כי אם אנחנו לבד אז אנחנו חצי והנשמה שלנו תמיד בגעגוע לשלםהפי
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
^^אני:)))))אחרונה
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא
יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)
💁🏻♂️אבטיח ברזילאי
ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.
אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.
נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו
זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא
אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום
מחזק אותךאבטיח ברזילאי
קשה הזיווג כקריעת ים סוף
ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...
בהצלחה 
יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
^^^ארץ השוקולד
ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.
בהצלחה
כפי שכבר אמרובחור עצוב
לצאת עם בשלות יותר.
כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני".
משקיעים יותרהפיאחרונה
קניתי לה מתנה קטנה, מה לכתוב בפתק?אני הנני כאינני
..שפלות רוח
לא יודע אם הייתי כותב פתק, הייתי פשוט אומר לה פנים מול פנים שחשבתי עליה ורציתי לשמח אותה או משהו בסגנון כי תכלס בשביל זה קנית לא?
ואם בכל זאת מרגיש שחייב פתק, אז וכו.
משו משמחניצן*
אין כמו מילים על נייר כתוב
תתן לעט להוביל
...advfb
בדרך כלל אנשים אוהבים את זה שאוהבים אותם ואכפת לאנשים מהם, אז כדאי משהו שמראה שאכפת לך ממנה ואתה חושב עליה 
מחמאה זה ממש טוב, זה יכול להיות מתובל בעקיצה, לא מממשנה מה.. גם אם אתה רוצה לכתוב משהו כללי ממליץ בחום שיהיה איפשהו ביטוי יותר ספיצפי ומכוון למסר שאתה רוצה להעביר
איזה, בהצלחה רבה 
אולי משהו בסגנון כזה?נקדימון
תלוי בשלב לדעתיארץ השוקולד
ושישדר מי שאתה, אל תנסה לשדר מישהו שאתה לא.
אתה מדהים בכל מקרה
בהצלחה!מבולבלת מאדדדד
לדעתי אם זה שלב יחסית מתחיל, אתה יכול אפילו לכתוב לה "רציתי לשמח אותך"
אם זה שלב מתקדם יותר אז אתה יכול לכתוב גם משהו יותר ארוך…
ברור לכתובהפיאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל
חבר'ה אני צריך ייעוץ.
אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).
אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.
אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!
מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?
יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?
א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.
האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'
ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.
ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...
א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb
מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה?
בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.
כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.
גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.
לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.
תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.
לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?
בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.
כלומר,
אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:
לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?
האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?
האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?
האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?
האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?
כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.
בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)
מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.
אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...
באמת לא טוב להכנס לפנטזיות וחלומות ורודיםadvfb
זה נכון מאוד, לאו דווקא בהקשר הזה. כמובן שבכל דבר שקשור לזוגיות.
זה מעגל יחסית חיצוני.. אבל כמובן חשוב לתת עליו את הדעת.
לא מבין למה ענית בהקשר הזה, הרי השואל אמר שהוא דווקא דחה הצעה על רקע משפחתי. משמע, הוא מבין שזה נושא רגיש שיכול להיות משמעותי.
נראה לי שיותר מועיל להגיד מה כן ולא מה לא בהקשר הזה.
לכן השאלות הללו שהבאת הן נועדו רק כדי להבין שזה יכול מורכב.
כמו שאת בעצמך אמרת, קשה מאוד לענות על השאלות האלה, אם בכלל אפשרי לענות עליהם..
לכן, נראה לי שיש צורך בשאלות בירור ביחס למקום החשיבות של השואל ביחד לנושא.
שאלות שיעוררו להבין מה היחס שלו לזה וה המקום אותו הוא צריך לתת לנושא.
מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
סליחהיובללל
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי
את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.
ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.
לא יודעתהפיאחרונה
בערך איך שאתה מתמודד עם החיים
או שזה זר לך
לגיטימי אבלזיויק
תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...
תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..
..יובללל
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+
לאו דווקא רק בפן התורני.
לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת
בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה
מאשר היא.
אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי
אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון
עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה
שהיה בבית שממנו באה.
אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה
אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.
אבל גם לפי המקורות,
כתוב בשולחן ערוך לישא
בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.
המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.
וגם אם החליטה לשנות כיוון
מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף
תזכר במנהגי הוריה.
אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי
וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה
אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים
ולא כאלה חזקים.
מה דעתכם?
מענייןיובללל
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb
תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.
תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.
המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות
חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה
יכול להיות שכבר כתבו בדומה
תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.
החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.
תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...
גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.
תראה שיש ביניכם התאמה וכו'
אולי זו אשתך?
ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...
האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.
אנשים קשים זו התמודדות
וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה
בהצלחה וה יתן לך עצה טובה
עונה בתור בעלת תשובההמקורית
שהתחתנה עם בעל תשובה - המשפחה לא קשורה לרמת הרוחניות של האישה. בכלל. מה שקשור זה ההחלטה שלה איפה להיות וכמה היא נחושה להישאר שם ולא להיות מושפעת.
הקשר היחיד למשפחה, זה כמה הם גמישים ביכולת להכיל את השוני ואם לא אזמה היא חושבת לעשות עם זה. ואת זה כדאי לבדוק ולברר כי אם זה בכיוון טוב ויש פתיחות - זה מעולה.
המשפחה שלי אפילו לא שומרים שבת חוץ מאחות אחת (ואנחנו משפחה גדולה) ואף אחד לא היה מהמר בחוץ שאני לא נראית דתייה מבית
נכון, זה אומר שעושים החלטות שהרבה פעמים הן לא פוטוגניות מבחוץ כזוג אבל הן כן תואמות את אורח החיים שבחרנו.
ואגב,גם בתוך משפחות דתיות ודוסיות יש הבדלים בהרבה דברים שצריך להכיל. אזלא בטוחה שיש לך איך לברוח מזה
איזה כיף שענית את התשובה הזאת מהמקום שלךadvfb
חבל לפסול בחורה טובה בגלל המשפחה שלהחושבת בקופסא
אם היא בסגנון שאתה מחפש ויש לה מידות טובות, מה היא אשמה שהשמפחה שלה לא באותו סגנון כמוה?
האמירות המגמרא מדברו על תקופה שבה ההשפעה היחידה על אנשים, בפרט לאישה, הייתה המשפחה. היום אנשים הרבה יותר עצמאים לבחור את הדרך שלהם בעצמם.
כמובן כדאי לבדוק שאין בעיות קשות שישפיעו על ההתנהלות כזוג, אבל אם מדובר על משפחה שיכולה להכיל ברמה מינימלית, חבל לפספס על זה מישהי שיכולה להתאים.
אני ובעלי שונים מהסגנון של המשפחות שלנו, והקמנו בית משלנו בדרך שמתאימה לנו.
קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים
השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?
זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.
מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?
יש המון השפעהultracrepidam
כמו כל אדם שמכירים ואפשר ללמוד ממנו
בטח אם יש הרבה חוויות משותפות ושיחות עומק
בהחלט, היו אנשים שהמפגש איתם הוביל אותילגיטימי?
לשינוי בתפיסות ובעמדות שלי לגבי כל מיני דברים.
פחות בדברים פוליטיים...
לדוגמא? גם בעולם הדייטים?בחור עצוב
אצלי זה יותר השפעה במה שמעניין אותיחסדי הים
כןרק נשמה
לא בהכרח שינוי אבל כן דיוק ועיסוק בערכים חשובים ומשמעותיים שהיו נראים לי פשוטים מובנים מאילהם ופתאום כשלצד השני ברור כל כך משהו שלי לא כזה סגור זה פתח להתבוננות והתעמקות בנושא
וממילא נראה לי שגם שינויים קלים מתרחשים בהתעצבות הכללית שלי כאדם אחרי כל פעם שהיתה לי התבוננות כזאת
חוצמזה שאני נורא מנסה לקחת משהו טוב מכל הפגישות שהיו לי מתוך אמונה שה' שלח אותם בשבילי אם לא להתחתן אז כדי להשתפר וללמוד משהו
כןכלה עצבנית
שאלה מקסימהadvfb
לאחרונה יצאתי עם בחורה שהרגשנו פערים מסויימים בהשקפה הדתית (עניין יותר של ניואנסים, לא הכי גרונדזים)
מרגיש שזה נתן הפרייה מסויימת, זה אתגר אותי וזה זה הוסיף טוב בהקשר הזה, בהחלט למדתי מזה על עצמי.
מצד שני, שנינו אנשים שאוהבים לדבר על השקפה ויצא שלא מצאנו את זה בתור נושא משותף בגלל השוני בעניין ולשנינו זה היה בסדר גמור.
בהחלט יצא לי בעבר להתרם בעניין הזה, אפילו קניתי ספר שמישהי ספרה לי שהיא קוראת אותו... אבל לא זוכר הרבה פעמים כאלה.
תודה. לי קרה כמה וכמה פעמים שקראתיחסדי היםאחרונה
ספרים שהמדוייטים המליצו, או שחקרתי תחום או נושא מסויים שעניין אותן.
זה כואבהפי
להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..
למרות שממש התכוונתי אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.
ואז
לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר
ואולי זה הולך לשם ?
גאולה כללית ופרטית
חג שמח
לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..
אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים
מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.
אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".
הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.
הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.
כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.
כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.
ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!
נכון ממשהפי
3>ברוקולי
😶זיויק
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי
גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד
רק נותר לנו למשוך אותו
מבין?
כן. מבין..בנות מרכלות עלי
אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה
כן, מביןארץ השוקולד
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
חנוכה שמח🥰
אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
כמה הגבר צריך לדחוף בהתחלה?קופפיו
כמה זה התפקיד של הגבר להחליט איפה ואם ומתי נפגשים. וגם לגבי טלפונים בין לבין כמה זה התפקיד שלו לשלוח הודעה ראשון?
כי אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש, הולך די טוב אבל קצת לא ברור לי הקטע שכל דבר אני היוזם. זה נורמלי או שפשוט אין לה כוח אליי ולא נעים לה לחתוך[זה יהיה מוזר כי הפגישות היו די טובות].
וגם אם כן איך רומזים שזה קצת מפריע לי...
שומעת? כיף לי לקבל ממך הודעה באמצע היוםבחור עצוב
ואו בולהפי
תשאל את הנחשחסדי הים
בגדול זה בהחלט טוב שאתה כגבר היוזם בשלבים הראשוניםדרייב
עם הזמן זה צריך להתאזן לדעתי ושהאישה גם תתפוס פיקוד לפעמים ותביא רעיונות טובים, לפחות זו הזוגיות אליה אני מכוון.
אם אתם כבר יוצאים תקופה, אפשר קצת לבחון את הקשר. לבדוק שהיא מעריכה את המאמצים שלך עד כה, ושהיא מחוברת לקשר, חשוב שלא תיקח אותך כמובן מאליו..
אתה יכול להוריד טיפה מהגז, לראות איך היא תגיב.
לא לכתוב איזה יומיים ולחכות לראות: האם היא מתעניינת? חושבת עליך? מצפה לדייט הבא?
לא ממקום נידי שלך, שאתה מחכה לאישור שלה.. אתה לא זקוק לה. רק תן לה להיות מושקעת יותר בקשר בניכם.
אם היא אכן בעניין ולא סתם זורמת כי למה לא, אז היא תגיב ותתעניין.
ויותר מזה, לא רק שההשקעה שלה תעיד על רצון חיובי, אלא ההירתמות שלה לקשר היא שתעורר יותר חיבור ואהבה מצידה!
אנחנו כבני אדם אוהבים את מה שאנו מטפחים. וגם יודעים להעריך יותר את מה שבא במאמץ על פני מתנת חינם..
היא תעריך יותר כשתבין שאתה כגבר לא מובן מאליו בחיה.. אתה מישהו שראוי לרצות אותו.
כל זה במידה שאתה אכן רוצה לפתח את הקשר הזה הלאה. אבל אם אתה לא מתלהב כל כך אז זאת נקודה אחרת..
מה שכן, ברגע שתפעל ככה גם קשר מנומנם יכול להתעורר מחדש. גם מצידך.
אני אוסיף שיש הבדלי אופי בין בחורות, יש כאלו שמצפות שיחזרו סביבם הרבה, וכאלה שמההתחלה מסורות לעניין.
כדאי לחשוב על זה טוב, מיהי ובאיזה שלב אתם בקשר. האם הגיע הזמן לערב אותה יותר או להמשיך עוד במתכונת הזו..
קרה לי בעבר שלא חישבתי נכון את המצב ובחנתי מוקדם מדי את הבחורה.. היא לא ממש הבינה למה ניתקתי מגע. מבחינתה היא נהנתה בקשר וציפתה שאמשיך לקחת את המושכות.
בקיצור צריך רגישות והטיימינג חשוב. אבל זה בהחלט צעד שיכול להקפיץ קדימה קשר תקוע
אפסלגיטימי?
זוגיות, היא, ובכן, משהו זוגי.
זה אמור להיות אינטרס של שנינו להיפגש.
אני לא מצפה שהוא יקבע עבורי איפה ומתי נפגשים. ("אם" מבחינתי כן תלוי בו, כי אם הוא לא מעוניין אין טעם שניפגש).
בעיני זה צריך להיות קביעה משותפת, שבאה מתוך שיח של שני הצדדים.
לגבי השיחות בין לבין - אם זה מפריע לך שאתה שולח ראשון - דבר איתה על זה! ככה יוצרים קשר של קרבה - מדברים ומשתפים (גם) על הדברים שפחות נעימים לנו.
כמובן שיש דרך וצורה לעשות את זה, ברגישות. לשתף אותה שאתה מרגיש שאתה יוזם כל דבר, ושזה לא המקום שהיית רוצה בקשר. ותשאל אותה איך היא מרגישה עם זה, ואיך היא רואה את הקשר.
זה הזדמנות לצלול לעומק גדול יותר. יכול להיות שהיא רואה את הדברים אחרת לגמרי, שהיא מגיעה מתרבות\מנטליות שונה לחלוטין, ואולי תופתע לשמוע מה היא מרגישה ומה היא חושבת על הקשר.
מה נשאר לו בתור גברהפי
אם קשה לו לשלוח הודעה
יאללה בכיינים
בוא נשים את הדברים על השולחן אתה חייב לשלוח הודעה אחרי הדייט ראשון
ככה לפחות בכל שלב הדייטים.
לגבי הפגישות איפה לעשות זה צריך להיות משותף דברו בניכם תגיעו בכיף למה שבא לכם .
למה לרמוז שאפשר לדבר?advfb
לפני שתגיד לה מה אתה מעדיף שאל אותה "איך את עם זה שאני תמיד קובע ויוזם?" תראה מה זה בשבילה, תן לה לפרש את זה.
אם זה קשה לך מבחינה כזו או אחרת או שאתה תשמח למוערבות שלה, אתה יכול גם לשתף.. ככה זה נראה לי בזוגיות.
נ.ב -
העולם אומר שנשים אוהבות שמחמאים להן.. אפשר לפתוח בכמה מילים טובות ;)
לא מסכימה..הפי
הניסוח: איך את עם זה שאני תמיד קובע ויוזם.
נשמה אתה רושם לאישה לא לגבר אתה זוכר את זה?
(זה עקיצה המשפט שלך
מה עם עדינות?
וגם למה להיכנס לזה מראש
אם אפשר להגיד מה בא לך
תגיד פשוט בצורה נכונה: " ואי את יודעת ממש עושה לי טוב לקבל ממך הודעה
או
"שאת משתפת איפה את רוצה להיפגש .. "
ככה פשוט
אני לא חושבת שהוא התכוון בכלל כעקיצהריבוזום
אלא כדי להבין את המקום שלה. זה צריך להיות בשיחה ולא בהודעה, עם האינטונציה הנכונה והתעניינת כנה, להבין מאיזה מקום זה מגיע מבחינתה. (אישית לא חושבת שיש בעיה לומר קודם מה חסר לו ולא חושבת שיש בעיה קודם לשאול מה דעתה, רק רציתי לומר איך הבנתי את ההודעה)
ברור שהוא לא התכוון כעקיצההפי
כתבתי את זה מהמותן ויתכן שהניסוח לא טובadvfb
אך ניסוח אחר שיותר טוב הוא יכול להשאל.
"זה כיף שאת זורמת עם הרעיונות והדברים שאני מביא, תודה לך
היית רוצה להביא דברים והעלות רעיונות בעצמך? איך את מרגישה ביחס למה שאני מביא וליוזמות שלי?"
זה יותר טוב?
בהחלט לא טוב אם זה נשמע עקיצה. לא עלה על דעתי..
וכן, לא התכוונתי לאותם מילים.. אולי בגלל שאני אוהב קצת להתבטא בצורה צינית וזה מה שיצא חח
כאילו, אני כתבתי את זה בלי פילטרים, כי רק רציתי להעביר את המסר בצורה ברורה.
כמובן שצריך לשאול בצורה נעימה וחמודה.
תודה על החידוד 
זה נשמע כבר אחרת עולם אחרהפי
אם היא מוצאת חן בעיניךמוקי_2020
ואם אתה מרגיש שהדייטים שלכם -באמת- סבבה ויש פידבק ממש ממש טוב ממנה בזמן הדייטים,
אז לא הייתי מתעסק במי יוזם הודעה ראשון ומי יוזם לאן הולכים ומתי, לפחות לא בחודשים הקרובים.
אם כיף לה ככה, וכל עוד היא מתנהגת אליך יפה בדייטים וומשדרת שהיא בעניין לגמרי, אז זה דבר טוב. אין טעם לנסות לשנות משהו כרגע.
זה בסה"כ חודש. אתה בונה את הבסיס כרגע. אח"כ תוכל לבקש ממנה מה שתרצה וכשיש בסיס, זה לא יפריע לה בכלל. הסבלנות במקרה הזה משתלמת.
אבל אם הדייטים עצמם גם לא משהו.
אז זו הבעיה העיקרית כאן ועדיף שתברר כאן יותר. תנסה לגשש מה היא חושבת עד עכשיו על הקשר..וכו'...
ושם תדע יותר אם באמת אכפת לה או לא ואם תבין שאכפת לה, שם תנסה להכניס לפחות את שליחת ההודעה (הייתי משחרר לגמרי את נושא מי מחליט איפה ומתי נפגשים).
בהצלחה.
נורמלי לחלוטין.אני הנני כאינני
עם זאת!אני הנני כאינניאחרונה
שווה לתת לה גם להתאמץ על הקשר (כשמתאמצים ויש ניגוד מסוים זה מראה לה שאתה לא 'מובן מאליו' בעולם שלה, וזה מקנה למציאות שלך איתה, ולזמן הזה כשאתם בפועל ביחד, יותר ערך). אפשר להעלות את זה באופן מילולי כמו שהציעו, אבל אני חושב שכדאי להיות חכם ולגרום שזה יעלה מצידה. לא ב'פאסיב-אגרסיב' אלא בכנות. ברור שיש זמנים שברגעל אתה לא זמין לשוחח/להתכתב/להפגש עם חברים - וכרגע היא לא אמורה להיות מאוד שונה מהגדר הזה (מבחינת הזמינות שלך).
אז תעשה בחכמה, בלי לנסות להפוך את היוצרות, אבל לפעמים לתת לה לקחת אחריות וכו'.
