קרטל ה 250רצוי ומצוי

משהו שכתבתי לפני כמה חודשים ועולם קטן לא מוכנים משום מה שיכנס למדור "רשות הדיבור"

קצת ארוך אבל חשוב!

 

קרטל ה250...

אז בואו נדבר שנייה על משהו שאנחנו בד"כ לא אוהבים לדבר עליו...

גם אני גדלתי בתנועה, הייתי חניך מורעל, מדריך שנותן את הנשמה, חי ונושם את הסיסמה.

משקיע לילות כימים, כמוני – כמוכם.

וגדלנו – בייני"שים ובנות שירות בוגרי הסניף בכל מקום שהם, עוד זוכרים את התקופה בסניף, עוד מגיעים לפעולות חב"ב חדורי מוטיבציה ואידיאלים, ואז מגיע לו המחנה/סמינריון ההדרכה/מסע סוכות ואתו גם ההצעה "בוא להיות רכז טכני, אולי תהיי רכזת רובע?, אתה חובש? בוא תהיה חובש במחנה!, ומה עם שמירה?, עם נשק בלי נשק", זאת התנועה שלי וגם לעשות קצת כסף זה לא רע...

ואנחנו מגיעים, חלקנו אפילו בחינם, חלק מחלקנו אפילו היו משלמים כדי להיות בתפקיד שהם קיבלו,

ואנחנו נותנים את הנשמה, החובש נהיה המאסף-פותר-בלת"מים בשטח – וזה שמבדר את מי שקצת משעמם לו, הרכז הטכני יושב עד אמצע הלילה עם חניך מבולבל ומשחנ"ש איתו, הרכזת לכל אורך הדרך עושה עבודה ששלוש כמוה לא יכולות לעשות והכל בחיוך ובשמחה ובלי יותר מדי שעות שינה...

אבל אולי גם יכול להיות מצב שתנועות הנוער מנצלות את האידיאלים שלנו, את זה שאנחנו צעירים וקופצים על כל עבודה שיציעו לנו, ובעצם אולי אפילו פוגעת בנו?

אני מניח שחלקכם מבינים כבר על מה מדובר... קרטל ה-250...

לא משנה מי אתה – חובש/שומר/רכזת/צוות בנייה, כנראה שבלי יוצא מן הכלל אנחנו מקבלים אותו הדבר: 250 שקלים ליום.  נשמע הרבה? תעשו חישוב לפי שעות עבודה במחנה, תבינו את היחס...

התנועה שלנו, כן כן, זאת שהחדירה בנו את האידיאלים על שליחות, תורה, מוסר, בין אדם לחברו, היא היא בנ"ע/אריאל/עזרא, מתנהלת בניגוד לחוק ומשלמת לכם-לנו פחות משכר מינימום!

ואני לא אפתח את נושא "ביומו תתן שכרו" שהתנועות שלנו, באו נודה על האמת, לא ידועות כמדייקות בתשלום תמיד...

למי שיצא לעבוד במקומות אחרים בתפקידים דומים יודע ששם זה לא ככה, חובש הוא לא כח עבודה זול, רכז טכני הוא לא עוד סמרטוט רחוב, והרק"שית היא לא עובדת בשכר של מתנדבת.

לצערי אצלנו זה כן ככה. בין תנועות הנוער שלנו יש הסכמה שבשתיקה, התשלום אחיד, כולם משווים את השכר. ככה שנניח שאתה/את שרוצים לעבוד בסביבה דתית, צנועה ולשמור על עולם הערכים שלכם, התנועות שמשוות את התנאים ישלמו שכר ביזיוני בכל מקום.

אז נכון, זה לא הסכם חתום ואף אחד לא תכנן ודיבר על זה. אבל כולם מודעים לזה וקודקודי התנועות בהחלט משחקים על הנקודה הזו.

ושלא תבינו לא נכון, אני בעד להתנדב! אך ברגע שהסטאטוס שלכם עבר להיות עובד אל תסכימו להיות עובדים בשכר של מתנדבים, כי בהסכמה זו אתם פוגעים לא רק בכם אלא בחבריכם ועוזרים לביקוש לעלות על ההיצע...

אגלה לכם סוד, כשתנועות הנוער מזמינות כח אדם מחברות פרטיות הן משלמות לחברה כמעט פי שלושה על כל יום כמו שמקובל בכל מקום (תחשבו על זה רגע...ותבדקו...).

אז שנייה, לפני שתגידו כן לעבודה כחובש/חובשת כרכזת או רכז כשומר או רק"שית במסע הקרוב,

שאלו את נציג התנועה -

מדוע השכר אינו מחושב לפחות ע"פ מינימום כמחוייב בחוק?!

מדוע אין שעות נוספות כמחוייב בחוק?!

מדוע עבודה בשעות המאוחרות בלילה או בשבת אינה מחושבת ע"פ תעריף לילה/שבת?!

 

ואני עוד שאלה לסיום: זה מה שאנחנו מצפים מתנועות נוער דתיות נושאות הדגל  ? שינצלו?

 

חברים וחברות, שימו סוף לקרטל הזה!

ותזכרו – הכל עניין של ביקוש והיצע.

ואולי מפה תבוא הישועה...

קול חשוב.בניעקיבאאחרונה

לא רק לעובדים, חשוב בעיניי שיגיע גם להורים.

 

לצערי ישנם הורים רבים שכשנרשמים למחנה טוענים שההוצאה גדולה מידי, בגלל תשלום החברות. תשלום החברות אמור להיות משולם בלי קשר למחנה, ובחלוקה חודשית הוא זול בהרבה מאוד מחוגים אחרים. השלכות של לנהל תנועה עם מספר חניכים הרבה יותר גדול מאשר מה שמשלמים זה עסק מורכב.

 

כל זאת בלי לגרוע מדבריך.

עם זאת אומר, שאני השתתפתי כצוות במספר מפעלי תנועה, ותמיד על תקן התנדבות....

ועיין ערך מילואים לקומונריות.

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך