אני רוצה לקרוא. ובאמת להבין מה אני קוראת, להבין שאני מתפללת אליו. מודה לו. אבל זה פשוט לא קל.
אמנם זה נראה קל, אבל באלי להרגיש את הקדושה שבדבר. לא רק סתם לקרוא ולומר 'התפללתי'.. יצאתי ידי חובה .. לאא!!
פשוט לא התפללתי . .

אם האמת הייתה שאת עושה טובה שאת מתפללת, ודאי לא היית מתוסכלת מזה שאת לא מצליחה.
בכל אופן יש הרבה תועלת גם בתפילה שלא הצלחנו לכוון...
כתוב בספרים שיש ניצוצות קדושים שניתן לתקן רק בתפילה אלא שהם באים בלבושים של מחשבות זרות.
עצם המלחמה להתעלם מהם זה התיקון שלהם.
עוד דבר, כתוב שלפעמים יש לאדם מחשבות זרות בתפילה בגלל שהתפילה שלו כל כך עושה רושם בשמים שאם לא היו מחשבות זרות היא לא הייתה יכולה לעלות מגודל הקטרוג.
לכן כשיש מחשבות זרות הסטרא אחרא עוזבת את התפילה במחשבה שוודאי אין לה שום ערך.
אבל הקב"ה מקבל את הרצון הפנימי של המתפלל להתקרב אליו, וזורק את המחשבות הזרות.
ולזה רומז הפסוק "רבות מחשבות בלב איש (המחשבות הזרות) ועצת ה' (הרצון להתקרב לה') היא תקום"
חזקי ואמצי אל ייאוש הקב"ה וודאי שמח ממך
מבקש אמונהגם לי יש את הבעיה הזאת. מכריחים אותי להתפלל יוצא לי כל החשק ואני לא מתכונתתת.
אשמח אם תעזרו גם לי
א"י לעמ'י![]()
![]()
ויש לו הרבה מה למכור: יש למישהו רעיון איך מתחזקים בתפילות?
ושם כתבתי כך:
יש להפנים ולהשריש שה' עומד פה מולי ומקשיב לי לכול מילה...
ניתן לדמיין את זה כאילו אנחנו נמלים עומדים לפני משהו ענק ואור עצום.
משהו הציע לי רעיון שבאמת עזר:
בתחילת תפילת שמונה לפני שמתקדמים 3 פסיעות קדימה לדמיין חזק שאלוקים הוא פה והוא קורה לי לגשת אליו ואומר לי 'גש אליי בני' ואני פוסע לכיוונו של מלך מלכי המלכים אבא אוהב...
ועוד טיפ' מאוד חשוב זה 'להשמיע לאוזנו' כלומר להתפלל בקול [לא לצעוק כמו משוגע] זה מאוד מעורר את הכונה הרמב"ן כותב על זה דברים גדולים ונשגבים.
אולי נשמע קצת מטופש אבל בדוק ומנוסה...
גם אני בתחילה לא האמנתי ואף זילזלתי... [וגם התפילה הייתה ככה מזולזלת] וכיום, לאחר שניסיתי התפילות שלי השתנו זהו זמן ביום שאני דבוק בקדוש ברוך הוא... נכנס לכיסופין ואהבה כלפיו... פשוט מחובר לתפילה ולקדושה...
מבקש אמונהכלומר אם אדם שנוחת ישר לתפילת הלחש בדוק שזה יהיה על הפרצוף, אבל אדם שכבר מחובר לתפילה אזי גם תפילת הלחש תיהיה כמו שצריך...
וגם שלדעתי ה'פסוקי דזמרה' לא פחות חשוב משמונה עשרה [לא באופן ההלכתי אלא באופן המילולי] יש שם פסוקים הכי מרגשים שיש כמו 'מזמור לתודה' 'כל הנשמה תהלל י-ה הללוי' 'רצון יראיו יעשה' 'רבות מחשבות בלב איש ועצת השם היא תקום' 'לא בגבורת הסוס יחפץ ולא בשוקי האיש ירצה, רוצה ה' את יראיו את המיחלים לחסדו'
זה רק עניין של התבוננות במילים, לדוגמה: 'הרחב פיך והמלאו' יש לך מושג באיזה משפט אדיר מדובר פשוט מה שתבקש פשוט תגיד ואני המלא את המשאלה רק אם נסתכל על זה בשטחיות זה יראה כדבר משעמם שמריצים אותו.
הפסוקי דזמרה מקשרים אותך לקב"ה ורק כשאתה מקושר אתה יכול להתפלל לחש ולבקש בקשות...
דבר ראשון- אומנם אין ערך לתפילה שלך אם את סתם אומרת את המילים, אבל יש ערך אם את אומרת את המילים, לא כי את מתחברת אילהם אלא כי ה' ציווה ואת רוצה לעשות מה שהוא ציווה אותך. יש לזה מעלה עצומה!!!
דבר שני- הייתי ממליץ לך לקחת את הברכות שאת יותר מתחבר אלהם- כמו חונן הדעת, שזה על הצלחה בלימודים. כמו ובנה ירושלים, שזה על הגאולה. ברור שלא דווקא אלה, אלא הכוונה היא ברכות שאת מרגישה שקשורות אלייך אישית ובהם לזכור כל תפילה להתכוון!
דבר שלישי- להכניס בסוף התפילה, לפני שמונה עשרה- תפילה אישית שלך, זה עוזה! בדוק!
ודבר אחרון שאולי נשמע מצחיק אבל הוא נכון- להתפלל על זה! לבקש מה' שיעזור לך!!!
מקווה שעזרתי לך. ותזכרי שזה הגיוני שקשה לך! תפילה היא העבודה שבלב...
א. זו מצווה להתפלל, כמו כל מצווה, אז קיימת מצווה גדולה.
ב. תנסי לכוון שאת מתפללת מול השכינה (בדגש על לשון נוכח בתפילה).
ג. תתפללי בקול, ותביני את הפשט של המילים, לא צריך עמוק מדי (בהתחלה לפחות).
ד. לבקש על זה בתפילה. ללמוד על עצות שאת מתחברת אליהן.
ה. להתנענע בתפילה, לחלק זה עוזר קצת. גם להתפלל בניגון לחלק עוזר.
בהצלחה! עבודה שבלב- לא סתם קוראים לזה "עבודה".
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...