הנה היא: (תשובת הרב)גמדיתלאגמדה
שלום וברכה
קשר שהוא למטרת חתונה- ראוי שבן ייזום אותו הגבר הוא זה שמחזר על אבידתו ולא ההיפך.
אך אם הבן אינו מבין או אינו חושב או לפעמים אפילו אינו יודע על הבת- ראוי שהבת תיצור את הקשר דרך גורם שלישי שמכיר את הבן.
ובע"ה שיהיה בהצלחה רבה

אפשר לסגור את הפורום הזה. אין עוד על מה לדון כאן יותר.גמדיתלאגמדה
אני לא חושב שהבנת את הרב גמדהמשיח בן דוד

 

הוא כתב

"ראוי שבן ייזום" ..ראוי זו לא קביעה חד משמעית

אם בת רואה לנכון להתחיל מיוזמתה , לא ראיתי שהרב סותר את זה 

נכון שהוא מוסיף דרך צד שלישי , אבל גם שם הוא מסייג את זה במילה ראוי

 

הוא סייג כי יש מקרים יוצאי דופןגמדיתלאגמדה
אבל ככלל
הבנים - בנים!
והבנות-בנות!
בניגוד להיפוך הטבעים שאתם מנסים לעשות פה!
מנסיוני הדלמשיח בן דוד

 

כשרב מסייג בצורה כזאת זה אומר 

'זו דעתי בלבד' לאו דווקא דעת ההלכה , אם קיימת כזאת בכלל במקרה הנ"ל 

 

 

תודה שקשה לך עם התפקיד שלך וזהו.גמדיתלאגמדה
לא מנסה להפוך את היוצרותפינגו0

פשוט במקרה שהבחור נגיד לא שם-לב,

לא רואה סיבה שהבחורה תפספס מישהו שיכול להתאים לה, רק בגלל איזה נוהג מומצא..

באמת מגעיל כבר שבנים *דתיים* ככה לא רואים בזה בעיהמפצלשתלראשונה
ניראלי זה דעות שלא ישנו כאן אף אחד כי כל אחד עם המהות שלו.

הצלחה לכל אחד ואחת מכאן והכי חשוב זה להתפלל!
אם זה נעשה בצורה מכבדת וצנועהמשיח בן דוד

 

אני בספק אם מבחינה הלכתית יש בעיה

מצד שני יש לי גם תהיות לגבי הדרך הזאת..צריך עוד לחשוב על זה 

בשביל לגבש דעה

אני אומרת לך תחשוב ותראה שיש בזה קטע בעייתימפצלשתלראשונה
בכל אופן לפי *רוח* התורה וההגיון שעומד מאחורי התורה...
כאילו אני חושבת אולי ה' נותן לנו מקרים בחיים כדי לראות איך נתמודד מבחינה רוחנית שלאו דווקא כתובה כהלכה מחייבת..מבין? הרציונאל של התורה,קרבה לה'..מתוך שימור על הזהות שלנו..
קישקשתי חחח אבל נראה לי הגיוני ככה

בהצלחה לכולם!
לא קישקשת..משיח בן דוד

 

אני מכבד את הדעה שלך ,

זה יכול להיות ..

אני חושב שאם עכשיו אני מנסה לא להיות מושפע מהמחשבה שלי 

שרוצה בזה שבנות יזמו גם .. , אני יכול לחשוב למשל על כמה סיבות למה בעצם לא כדאי ,

כמו למשל בעיני בחור , כשבת מדברת איתו שזה דבר פחות מצוי , זה יכול להוריד לו קצת מהרמה הרוחנית

בקטע של יותר פתיחות .. זה..מחשבה אחת שאני חושב עליה.

פסלתי מחשבה אחרת כשהבנתי שזה לא שייך וזה יכול לקרות גם בפגישות דייטים כבר בפגישה הראשונה

בלי כוונה . (או בקיצור חשבתי על משהו בעייתי שתכלס יכול תמיד לקרות וזה לא עילה לפסילת הדרך של בנות שמתחילות עם בנים)

 

 

תודה. ברור שזה יכול לקרות בדייט,אבל אני סתם דוגמא הייתימפצלשתלראשונה
נותת לבן להתחיל לומר מילה. שיוציא..מה קרה?
באמת...
ואם קשה לו להפתח-אני פה בכיף ואפילו צחוקים נעשה...זה לא הנקודה..
הרעיון זה שבת תתחיל עם גבר כשנראה לה שזה מתאים..עכשיו תכלס,ביננו...אנחנו יכולים לראות אנשים 'שמתאימים' לנו חיצונית..ורק שהם יפתחו את הפה וידברו נבין שאנחנו ממש לא משדרים על אותו גל.
אז א. לא שווה להרגיל את עצמי לזה..להתחיל עם בנים כי אז שיחות עם בנים זה יהיה חלק מהשיגרה כבר..וזה לא משו..גם בנים-לא טוב לדעתי..זה באיזה שהוא שלב אולי ישחוק אפילו..
ב. זה באמת מפחית מערך כמו שאמרת.
ג. אפשר להתפלל לה' שיגלגל שאם זה זה-שהדרך תהיה ברורה ...ומקסימום לשלוח צד ג.
תשובה יפהחדשונת
ממש אהבתי!
איזה רב שאלת? (אם את מעוניינת לענות)
עונה במסרגמדיתלאגמדה
זה קצת מוריד לי בחורה שמתחילה איתימבקש אמונה

אבל לא אפסול על זה כמובן

עזוב אתה בכלל מחפש חרדי'ס כמונימשיח בן דוד


מבקש אמונה

במראה החיצוני... אבל תכלס אני רוצה חוזרת בתשובה

אח שלי , יש על חרדי'ס מבית? לא לא תגיד לי אתה , יש ? משיח בן דוד

 

נ.ב כל בנות ישראל באשר הן צנועות חסודות כשרות והכל!

אין קשר בין הנאמר בכותרת לבין העבודה הפשוטה והיסודית הזאת.

 

מה מיוחד בזה?ציף
זאת אומרת-למה זה תופס מקום בכלל מאיפה היא באה? יותר מענין האדם עצמו ברגע הנתון הזה ולא העבר או היחוס


אם זה נצלוש אפשר לפתוח שרשור על הענין
אני רוצה מישהי שמגיל קטןמשיח בן דוד

 

איך שהיא פתחה עיניים לראשונה ועד שהיא בת 120 נשארה בסגירות ובתמימות שלה.

נפשית אני גם ירגיש הכי טוב עם מישהי שגדלה מגיל 0 על הערכים שאני הכי מאמין בהם

והכי רוצה לראות את הבית שלי כזה בעתיד

לא רוצה לבאס אבל זה לא בדיוק ככה...מבקש אמונה

לא כל אחת זה הבת של הרב קנייבסקי או משהו כזה..

 

לפעמים יש הרבה התעכבות על שטויות של חיצוניות. 

לפעמים הסגירות לא באה מהבנה ולכן זה מאיים להתפוצץ בכל הזדמנות.

לא בטוח שההורים באמת גידלו אותה על הערכים שאתה חושב.

^.ציף
תודה,לא הצלחתי לנסח
לא מקבל את זהמשיח בן דוד

 

מזה ההכללה הזאת אחי?

כללו של דבר זה עולם אחר , סגור יותר , ואין מה להשוות

אני רוצה אחת עם ידע מבית של כל הדברים , אני רוצה אחת שלא הכירה עולם אחר

חוץ מנשים נשים נשים, בלי גברים , לזה הכוונה שלי

כמו בכל השידוכים גם הן בנות אדם וגם להן יש רצונות ושאיפות , גם חיצוניות

 

לכן צריך להכיר כל אחת ואחת בפני עצמה

אבל כללו של דבר שזה המקום שאני רוצה שזה יתחיל ממנו

בית חרדי

חשבתי שאתה צוחק בקשר לחרדיותמישהי=)
אתה חי בסרט שאצלם הכל טהור. או דוסי.
אולי די כבר? מזה ההוצאת שם רע הזה?.משיח בן דוד

 

די נו תעשי לי טובה אל תכתבי דברים כאלה

אין אדם מושלם , אני לא מחפש שלמות , זה המשיכה שלי לשם נפצי חפצה

למה כל כך קשה לכם לקבל את זה?

 

לא קשה לי לקבל את מה שאתה מחפשמישהי=)

קשה לי לקבל את התפיסה המוטעית שלך לגביהם,

שחבל. פשוט חבל שתיכנס ואז תגלה את זה..

 

גם הציבור שלנו לא מושלם.. שום ציבור לא מושלם

אבל אל תחיה בסרט.

פסידונית

קצת סתרת את עצמך עם 2 המשפטים הראשונים

ועוד משהו: באמת שאני לא רוצה לבאס אבל המציאות היא שבחורה כמו שאתה רוצה תרצה בחור כמוה. 

בסדר בגלל זה אני מכירמשיח בן דוד

 

אנשים שלא היו חרדים והתחתנו עם חרדית מלידה

כאילו שאין דבר כזה , אז צר לי לבאס אותך אבל אני מכיר כאלה

אז תפסיקי לבלבל לי את המוח חצי חיוך

אם מה שאני אומרת מבלבל אותך אני אפסיקפסידונית

אם לא יש לי מה לענות.

למה שיבלבל אותי? תדברי . אני מקשיבמשיח בן דוד


כי זה מה שאמרתפסידונית

עזוב.

אני לא אמרתי את זהמשיח בן דוד

 

אני רק אמרתי שאת אומרת את זה כעובדה בזמן שזה לא ככה

אם יש לך מה להוסיף אשמח לשמוע

 

סליחה אם נפגעת ממה שכתבתי 

 

ברור שלכל כלל יש יוצאים מן הכללפסידונית

אבל בדרך כלל יש סיבה שהם אלו שיוצאים מן הכלל

אני שונאת להגיד דברים כאלה, אבל העובדה היא שבחורות חרדיות לחלוטין, ברמה שאתה רוצה, יתחתנו ברובן המוחלט עם בחורים מהקהילה שלהם, אלא אם כן יש סיבה ממש טובה שמונעת מהן לעשות את זה.

בסדרמשיח בן דוד

 

אני לא לגמרי מסכים איתך

מאמין שיש להם רצון כזה להתחתן בתוך הקהילה שלהם ,

אבל לא משוכנע שההגדרה שלך שהרוב המוחלט ישאף רק לזה, נכונה

כל אדם בפני עצמו , יש כאלה שמראש יגידו שרק מתוך הקהילה ויש פתיחות 

גם לקהלים אחרים כמו בכל מגזר , שם זה יותר הדוק ממחוזות אחרים אני מסכים

אני לא הולך להתחתן עם כל בנות הקהילה לא? רק עם אחת , היא תבוא בע"ה

בעזרת ה'.זית שמן ודבש


מי שלא רוצה רוצה להתחתן עם מישהו מהקהילהפסידונית

בדרך כלל שונה מהקהילה 

הרעיון של סגירות זה להסתגר.  ולכן אם מישהו תרצה מישהו מבחוץ, היא ממילא סגורה פחות.

אבל באמת שאני לא רוצה להיכנס לדיון הזה. (ועכשיו כשנכנסתי, אני מעדיפה שלא להמשיך.)

כשאני אמרתי להסתגרמשיח בן דוד

 

התכוונתי לסגירות בבחינת קיום המצוות והדרך שלהם לקיים אותם

ולא למשהו תודעתי ומקובע לגטו ,

בעיני בחורה מהמגזר הזה שתרצה להתחתן עם מישהו שהוא

לאו דווקא חרדי מלידה זה מעלה מבחינתי , לא חיסרון ובטח שזה לא מוריד מהערך

של הסגירות שלה או הצניעות שלה

כן, ברוב המקרים זה הולך ביחדפסידונית

אבל מאחלת לך באמת מכל הלב שתמצא את האחת שלך.

אגב ,משיח בן דוד

 

לדעתי צריך לעשות חילוק בין חוזרים בתשובה מתקדמים 

לבין חוזרים בתשובה של כמה שנים בודדות , ההבדל הוא 

ברמת הביסוס שלהם בדת , אני יכול להביא לך חוזרים בתשובה שכיום הם חרדים לכל דבר

ובחיים לא היית מאמינה שהם לא חרדים מלידה , כנ"ל בנות כאלו 

יש חוזר בתשובה שיגיע עד לישיבות הכי גדולות 

ואז לדעתי החילוק בינו לבין חוזרים בתשובה "רגילים" יהיה משמעותי

משיחנו,גמדיתלאגמדה
אם אתה כ"כ מקדש צניעות וסגירות
מדוע אתה דוחף את בנות ישראל הצדיקות להתחיל אתכם?
או שמא אתה מדמיין שבסוף מלאכת השיכנוע כולן יתדפקו על דלתותיך ואתה תצטרך רק לבחור אסתר המלכה אחת..(כמו ההוא מהחג שעבר עלינו)
למה לא? מתאים לי איזו אסתר אחת כזאת ...משיח בן דוד

 

צנוע'ס וחסוד'ס חושף שיניים

אני חייבת להגיב שזה קיים שחרדיות מבית התחתנומפצלשתלראשונה
עם בחורים שלא היו מלידה חרדים..ועם הזמן אפילו חזרו בתשובה והם היום בשאיפה רוחנית חזקה..ברור. הכל קיים..

רק מה??
שאם כוונתך היא כפי שכתבת ואני מצטטת:
" אני רוצה אחת שלא הכירה עולם אחר
חוץ מנשים נשים נשים, בלי גברים , לזה הכוונה שלי"
אז זה לא מחייב (למרות שקיים גם שכן)שאחת שמגיעה מבית חרדי ממש תקפיד עלזה, בכל מקום יש כאלו וכאלו..
אגב-זה נשמע קצת מוזר שאתה אומר אני רוצה מישהי תמימה...שחיה בעולם סגור.מעניין מה הרציונאל שעומד מאחורי הדרישה הזו...כי אתה לפי מיטב הבנתי לא כזה סגור. ואם היא כזו אז יש פער שלא בהכרח טוב וצריך לבדוק מאיפה הרצון מגיע ואם יש דרך אחרת להשיג את מה שאתה רוצה.
הרבה כאלו ואני מכירה ממש!! ההפך עשו 'ופרצו' את העולם החונק שגידלו אותן בו..
לדעתי הכי טוב אם אתה רוצה בעיקר בחורה שמורה זה להסתכל עליה ספציפית ועל סגנון החברות שלה..להריח מהכיוון הזה.לראות שהיא שמורה, ואין כמו איזון..באמת שהכי מאוזן הכי בריא
בהצלחה. וכמובן הצעתי ולא הערתי.
עכשיו אתה גבר להגיד את זה?גמדיתלאגמדה
איפה היית עד עכשיו?
שטפו פה את המח של האחיות שלך- ולא קמת...
חחחמבקש אמונה

פשוט אני מתעצל להגיב... לוקח זמן עד שאני מחליט לעשות את זה.

 

אבל כבר כתבתי את זה בעבר מתישהו

שלא תאשימי אותי פה בפחדנות פטיש

היום יש 'אבדה חכמה'אורח כלשהו

זה כמו האפליקציות של בזק. אבדה שיודעת להחזיר את עצמה, והמאבד צריך רק לפתוח את העיניים ואת הלב.

 

זאת אבדה ומאבדגמדיתלאגמדה
ששכחו ומאבדים את התכונות הבסיסיות האמיתיות שלהם וצריכים תיקון דחוף כדי לחזור לטבע הטוב והבריא.. זאת מציאות של גלות גדולה וכידוע השלמה עם גלות זה רע, כ" כ רעה שכבר לא זוכרים שהם בגלות - הסתר ההסתרה...
אולי. ואולי למרות שהם זוכריםאורח כלשהו
זה עדיין טבעי. בסופו של דבר האבידה הזאת היא דבר חי.
תודה!אורח כלשהו

0501111117

סתם, אני מתחיל לחשוב שאני ממצא את הבדיחה הזאת.

א. זה תשובה מאוד בעייתית.קוד אבל פתוח
עבר עריכה על ידי -ינון- בתאריך כ"ג באדר תשע"ז 10:21
אין שום מקור, שום סיבה, ושום לוגיקה.
כל שות שתפתחי, יביא את כל מהלך הפסיקה, הכל מהפסוקים, דרך הגמרא, ראשונים וכו' עד פוסקים בני זמננו. (אגב, זה הבעיה שלי עם שות sms)
ב. הרב עצמו מסייג ואומר שראוי, ולא מחייב. את עצמך אמרת שהראוי בא למקרים יוצאי דופן. מי אמר שבתורה שאין לה צד שלישי זה לא יוצא דופן? מה גם שבדכ שרוצים לדבר רוב המקרים לא משתמשים במילה 'ראוי', משמשים במילים כמו בדכ או אסור אבל בשעת הצורך אפשר...
זה לא יעזור לכם!גמדיתלאגמדה
כל הפלסף שבעולם לא משנה את העובדה שיש טבע בריא נורמאלי ויש מציאות עקומה והזויה,
כדאי להצטרף לאלה שרוצים להחזיר את הדברים למקומם הטבעי והנורמאלי -
כי לפי מה שהולך בפורום יש הרבה עבודה בתחום..חחח...
בנות לא אמורות או צריכות להתחיל עם בנים , זה לא ראוי!

אתם בעלי האבדה- תחפשו ותחזרו אחריה.
תהיו בנים!
חחחחחחחח

איזה כיף לי שצדקתי נה נה נה...
חחח נה נה בננה שוקולד בננהמשיח בן דוד

 

הכל עובר עליך!!! כאילו מוציא לשון

אני מסכים איתךאילתי
אני חושב שהרבה רוצים שיתחילו איתם, הן מצד הגאווה והתחושה הטובה שזה נותן והן מצד החשש של הגברים להתחיל עם הבנות. אבל אני מסייג, יש מקרים בודדים שאם הבחורה מבינה שיש בבחור מסויים פוטנציאל גדול ואם היא לא תיזום (ישירות או צד שלישי - שצד שלישי עדיף בהרבה) אז היא תפספס את הרכבת אז אולי זה כדאי.. אני בכללי גם לא אוהב את העניין של ה-להתחיל אחד עם השני אבל מצד שני אני גם לא אוהב את העסק של הדייטים - זה מתיש..
גמדיתלאגמדה
הקולות הנורמאלים והשפויים עולים לאט לאט..
יש תקווה!
דווקא לאמשיח בן דוד

 

הוא לא אוהב את זה..אבל לא מצד שני לא פוסל את זה בכלל כאילו מוציא לשון

לא חושבת שזה הזוי, כמו עוד הרבה דברים שיראו הזויים.חופשיה לנפשי
מלבד זאת שאנחנו בדור של גאולה אנחנו בעייתיים.
ניראלי זה לא הזוי למי שבתת מודע שלומפצלשתלראשונה
סוגר את המחשבה שזה בסדר ולפעמים כי זה הכי נוח. ולא באמת נכון...

רק אומרת בכללי וללא קשר אליך למה זה לא נראה לאנשים חריג..כי זה בנורמה שלהם ...ומי אמר שזה ראוי לבת? יש דברים הזויים אחרים ...כל אחד הזוי בקטע שלו...אבל-כאן זה נורמה כללית שנתפסת בפורום והמזל שבחורים דתיים נורמלים יותר בחוץ חושבים שזה לא נורמלי
לא מבינה את ההבדל בין בן לבת בקטע הזהחופשיה לנפשי
בכל מקרה זה צריך להיות בצניעות.
לכל כלל יש יוצא מן הכללנקודה

בס"ד

 

מי שלא "כמו כולם" לא חייב להיות הזוי עקום ולא נורמלי במובן הבעייתי של המילה,
יכול להיות דווקא ממש "יוצא מן הכלל"- תרתי משמע

 

אישית אני אמות מבדידות לפני שאחשוב להתחיל עם מישהו,

וממש ממש לא משנה עד כמה נראה לי שיש כאן פוטנציאל.

(וגם לא אפנה לצד שלישי, כי אני פשוט כזאת וזהו.)

מצד שני אם גיסתי לא הייתה מתחילה עם אח שלי,

לא היו לי היום אחיינים... והם אחד הזוגות הכי מקסימים שיש.

פשוט אחי עפיפון מה לעשות? 

לא שם לב לבנות סביבו, (גם לא לעמודי חשמל, אבל לא משנה)

כאמור זוג יוצא מן הכלל.

 

אותו דבר זוג מורים מהאולפנה בה למדתי, היא לא רק התחילה אתו,
גם בהמשך היא שהציעה לו נישואין!

זה היה לפני למעלה מלפני עשרים שנה, ולא, הפורום לא שטף להם את המוח...

 

אז ברור שעקרונית לחפש את האבידה זה תפקיד של הבחורים,
ולהימצא במקום ובזמן הנכון זה התפקיד היותר נשי,
זה לא אומר שמי שלא נכנס למשבצת הזאת הוא עקום הזוי וכד',

אלו יכולים להיות זוגות ממש יוצאים מן הכלל...

 

הסיפורים האלה לא משנים כלום..ברגוע

גם מבני עקיבא יצאו הרבה זוגות,

אבל מה עם כל הקלקולים שחברה מעורבת גורמת?

 

אותו דבר גם פה- יכול להיות שיוצאים מזה זוגות,

אבל זה לא דוחה את כל החסרונות שקורים תוך כדי (בעיקר במקרים שלא יצאו בסוף זוגות).

 

(תיקחו את העיקרון, אל תפתחו דיון על בני עקיבא..)

הסיפורים האלו הם לא הענייןנקודה

בס"ד

 

העניין הוא שלכל כלל יש יוצא מן הכלל- זה הכל.

 

ואלו חסרונות יוצאים מזה?

מה ההבדל במקרים שלא יצאו מזה זוגות,
לפגישות דרך שדכנים שמרובן המוחלט לא יוצאים זוגות?

שהריי נפגשים עם (כל אחת וכמה שהקב"ה זיכה אותה לפגוש קורץ
ומתחתנים רק עם אחד...

 

ואני לא מתכוונת לתהליך חברתי שמתחולל- אלא תכלס לגבי המדוברים.

איזה נזקים עלולים להיות כאן שלא קורים כשהבחור מתחיל עם הבחורה?

היוצאים מן הכלל לפעמים הופכים לכלל...Talp01
... במקום אחר. ה"כלל", הנורמות - משתנות ממקום למקום, עדה לעדה וכ"ד. וכך גם יכול להיות שיוצא מן הכלל במקום אחד (הפורום המהולל, למשל) הוא הוא דווקא הכלל במקום אחר.
אוקי..ברגוע

החסרונות בגדול הם חוסר צניעות של הבחורה בעצם הפנייה,

לעומת בחור שבעצם הפנייה אין חוסר צניעות.

ואם הוא נשוי, זה עלול להגיע למקום פחות טוב, כמו שכתבו פה  אתן מחפשות צרות! - לקראת נישואין וזוגיות

 

צודקת- גם אם יצא בסוף מאותו מקרה זוג,

הבעיות עדיין קיימות בד"כ.

למה כשבחור פונה אין בזה חוסר צניעות וכשבחורה פונה יש?נקודה

 

בס"ד

 

אישית לי גם לא מתאים שחלילה יפנו אליי וכ'.

לא אחנך את בניי להתחיל עם אף אחת והכל מתנהל ב''ה לפי המנהגים הכי דוסיים שיש.
(בשונה מאחי למשל שהם ממש לייט לא דוסים כבדים, ואם מישהי לא הייתה מתחילה איתו -
לדעתי הוא לא היה מתחתן לעולם בוכה/צוחק, לשדכניות הוא לא היה פונה ומעצמו עפיפון מכדי להתחיל)

 

בכל מה שאני שואלת זה מסקרנות אנטרופולוגית...

ועוד שאלה,
למה להיענות להתחלה של בחור זה יותר צנוע מלהתחיל בעצמך?

ומה זה בכלל להתחיל?

 

 

אוךךך (לא עלייך חלילה, איתף אני מזדהה)חופשיה לנפשי
בואו לא נמציא איסורים במקום שאין, כי זה סתם מעצבן וטפשי (לדעתי)
אין פה יותר מידי מה להסבירברגוע

אני גם לא בעד שבחור יתחיל עם מישהי ברחוב.

 

אבל אני חושב שכשבחורה מתחילה יש בזה יותר חוסר צניעות.

 

לא חייבים להסכים איתי

נקודה היקרה,גמדיתלאגמדה
בזכות מה שכתבת אני מבינה שאני צריכה לחדד משהו.. הרב לא אמר שצריך או ראןי שבן יתחיל או יזום קשר ברחוב או בכל מקום אחר, זה מצב בדיעבדי לחלוטין. התשובה הנ"ל ניתנה לשאלה שלי שהיא:
האם ישנו מקור שאוסר או מתיר לבת ליזום קשר (והוספתי שאני מבינה שזה לא ראוי..)..

לדעתי הרב הבין שאני באופן אישי מתלבטת אם לעשות כן... (בחיים לא...!.. ...בל"נ..)
וגם זכיתי בשלל ברכות בדרך.. אז היה שווה בהחלט!!

אז שוב, למען הסר ספק אין בתשובת הרב כדי לעודד התחלות אלא ציון הטבע הבריא שבן מחזר אחר אבידתו ולא ההפך, כך לענ"ד.
בלי נדר?? (צוחק)נקודה

בס"ד

 

עכשיו באמת הפתעת אותי צוחק

 

בסוף נראה אותך חתומה על סגולה- התחלתי עם בחור ונושעתי

 

 

ובנוגע לעניין החיזור - זה לא מסתכם במי התחיל עם מי,
אלא לאורך כל הקשר, כולל הנישואין בע"ה.

 

הבנתי שהרב לא אמר שראוי שבחורים יתחילו ברחוב.

לא מאמינה שמישהו פה דיבר בכלל על  "התחלה" כזאת.

 

מבינה לגמרי מי שנגד התחלות- לא חשוב מי עם מי. 
יש כאן משהו שבחושים עדינים של חלק מהאנשים מרגיש לא צנוע.
מקבלת.

מבינה לגמרי שיש כאלו שיודעים לעשות את זה באופן כל כך עדין וצנוע,
שלא מבנים מה בכלל הבעיה. בייחוד שלדעתם זה ממש הפסד לבזבז הזדמנות.

 

לא מצליחה להבין למה "לזרום" עם התחלה שבן התחיל אתך,

יותר צנוע מליזום את זה בעצמך...
מה זה משנה מי היה הראשון ששאל מה השעה, או איפה תחנה פלונית?

 

ולכן שואלת אותך ואת כל מי שטוענת שבן יתחיל זה אמנם בדיעבד, אבל צנוע,
ושבת תתחיל זה לא.

מה ההבדל?

 

ברור לי  שלבן יותר טבעי להתחיל.
האם זה שזה טבעי לו הופך את זה לצנוע?

לבן גם יותר טבעי לאכול הרבה בשר זה אומר שבשר זה לא רצח? (סתם!! צוחקת!)


מי שבכללי נגד התחלות, של מי מהצדדים, 
אולי יכול להרגיש ש"להסית" בנות להתחיל עם בנים- כשזה נגד הטבע שלהן,
זה לפרוץ מחסום טבעי, ולהרוס צניעות שקיימת אצל הבנות.

ואז יאמרו- מילא בן שזה הטבע הלא מתוקן שלו,
אז עוד אפשר לקבל את זה איך שהוא.
מילא בת שנולדה כזאת יוצאת דופן, בלי החסמים הטבעיים של הבנות, בסדר.
אבל למה להרוס את הצניעות של הבנות ה"רגילות"?

 

אבל זה לא אומר שבן שמתחיל זה יותר צנוע מבת שמתחילה,
אלא שזה כביכול יותר "נסלח".

 

לענ"ד אין הבדל ברמת הצניעות של מי שמתחיל ומי שנענה.
יש דרכים ראויות עדינות וצנועות להתחיל,
ויש דרכים לא צנועות . (אותו דבר לגבי כל עניין)

כי צניעות זה לא רק מה, זה הרבה האיך.
כמו גם בגד או תסרוקת - יש הבגד עצמו,

ויש איך את לובשת אותו. שפת הגוף וכ'.

אותו בגד בדיוק יכול להיראות צנוע על מישהי אחת ולא צנוע על מישהי אחרת-

גם אם הוא בגדרי הצניעות היבשים. (אני לא מדברת על מה שמחוץ לגדרי ההלכה,
אלא שרק גדרי ההלכה לא תמיד מבטיחים צניעות) 
כי כאמור זה לא רק "מה" אלא גם "איך".

לענ"ד ככה זה גם "התחלה". 

 

אז אישית- אני לא מסיתה אף אחת ואחד להתחיל,
בטח לא בניגוד לטבע האישי שלו (בין אם זה בן ובין אם זה בת)
אך אם מישהו מעוניין- שיעשו בצניעות ובעדינות. 

ושיהיה לכל עמי"י בהצלחה

 

כתבת דברים יפהפיים ועדינים וממש כיף גדול לקרוא את התגובותגמדיתלאגמדה
שלך.
מדברים כאן לדעתי על מצב של מצוקה, מצוקה אמיתית של רווקות מאוחרת . אנשים נפגשים שוב ושוב בדרך המקובלת ולא הולך- לפעמים יש מצבים שצריך לעשות מעשים יוצאי דופן כדי להגשים מטרה קדושה ונעלה של הקמת בית כשר בישראל.
לדעתי אסור להפוך את זה לנורמה , אבל יש מעין זמנים של 'עת לעשות לה' הפרו תורתך' במידת מה. ובאמת כדי לעשות את הדבר הזה צהמניעים ומהמקום האמיתי של עשייה לשם שמים צריך דרגה .. אבל גם אם אנחנו לא תמיד באותו זמן באותה דרגה נכספת אם זוכרים איפשהו במוח שהמניע זה-ז ה זה פחות בעייתי ולעיתים רצוי.

בת שנמצאת במקום של עשייה לשם שמים ויוזמת קשר צנועה בתכלית הצניעות יותר מזו שלא מסוגלת בגלל חסמים של ביישות (יפה מאוד כשלעצמה).

מבחינת האמת באמת , אין הבדל מי יוזם קשר רק שמצד הטבע לרוב הבת שייכת יותר אל הצניעות והביישנות אז מבחינה נפשית אמור להיות קל יותר לבחור לםנות מאשר בחורה..

(הבל"נ נאמר כי תמיד ה' יכול לזרוק בכולנו מתישהו רוח שטות או גבורה ,עוז ותעצומות לשם שמים )
גמדית מקסימה- אהבתי!נקודהאחרונה

בס"ד

 

 

ונראה שהגענו לעמק השווה

כתבת יפהברגוע

יכול להיות שאני גם מסכים איתך,

לא חקרתי את העניין לעומק.

תודה.גמדיתלאגמדה
ולא יכול להיות,
אתה מסכים אתי.
לא הגבתי לך..ברגוע

אבל גם את כתבת יפה ואני מסכים איתך

וציינתי את זה למעלה שי יוצאים מן הכללל..גמדיתלאגמדה
אז זה נראה לך הזויקוד אבל פתוח
ויש אנשים שזה נראה להם הזוי לשמור נגיעה.

אני מבין ומקבל את זה שאת מרגישה שלא בנוח להתחיל. אבל מי שכן מרגישה בנוח, וכשאין צד שלישי, למה זה רע?
אי אפשר לדעת אם בחורה מרגישה עם זה בנוח או לאמישהי=)
לכן.. בנים אל תתחילו
ובנות אל תתחילו
דובר על בת שמתחילהקוד אבל פתוח
לא על גבר שמתחיל.

דבר שני, היא יכולה לומר לא, זה לגיטימי והייקום לא יקרוס לתוך עצמו.
אולי.מישהי=)
אני נגד שניהם.
בת שצריכה להציע את עצמה.. בעינימ זה פחות מכובד.
אבל למי שמתאים לבוא לבחור ולבקש שיצא איתה- סבבה!
אפשר גם בלי ליצור אי נעימות.. מבקש אמונה

ככה לפחות אני הייתי עושה אז...  (בתקופה שהייתי מתחיל)

 

יוזם שיחה סתמית, או זורק איזה משפט שנותן לה מקום לשחק אותה ראש קטן..

אם היא לא בעניין זה פשוט יגמר ב -"ביי יום טוב לך" 

אני אישית לא מאמינה שזו דרך לבוא ולקחת אישה מהרחובמישהי=)
האמת אני גם לא מתחיל כיום.. אבל אני עדיין מתלבט בנושאמבקש אמונה


הממ.מישהי=)
בהצלחה והלוואי תבחר בבחירה הנכונה
שהיא כמובן הדעה שלי
תודה על התשובה. מי הרב?ברגוע


מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



אמן!חסדי היםאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

תודה רבה בחזרהנגמרו לי השמות

מאוד משמח ומחזק לקרוא את שכתבת, תודה 🙏

 

ומשמח גם לקרוא שאתה מעיד על עצמך ואכן כך חושב על עצמך כי יש בך בהחלט גם צדדים אלו של המוביל והמשענת.

ישר כוח גדול

תמשיך  להתחזק בטוב שקיים בך

דע שגם בתור אמא (הבכורה בכיתה י' כרגע) אני מאחלת לבת שלי אדם עם רגישות כזו ולב טוב ועומק ועוד תכונות נפלאות שמתבטאות דווקא מתוך הצדדים הללו,

וגם בתור אמא לילד רגיש (שכרגע בכיתה ח') אני מעכשיו אומרת לו איך אשתו תזכה בו עם כל הרגישות הנפלאה הזו שלו...

זה באמת אוצר גדול

ויחד עם אשת בריתך תוכל לקיים את האוצר הזה ולהעמיק בו עד אינסוף, בכל צדדיו, ואתה והיא תראו ותזכו להתברך מכל אלו גם יחד.

ב"ה בשורות טובות וכל הטוב

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1אחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לאלאצעיר

כאמור - פשוט לא רלוונטי בגילאים האלו.

כן נפגשתי עם צעירות ממני ב12-13 שנה. לא כי זה מה שאני מחפש אלא כי את כל השאר אני כבר מכיר.


 

ומנכל ישפה( מה שזה לא יהיה) צריך להפסיק למכור שטויות לציבור מתוסבך גם ככה.


 

ואת המילה סטטיסטית הכנסתי מנימוס כדי שלא תצעקי "אבל גם לגברים יש בעיות". נכון, אבל פה לא מדובר על בעיה אלא על טבע. 

 

כשבחורה בת 30+ פוסלת מישהו כמה שנים מעליה כי "היא נראית צעירה לגילה" אני מתאפק מלשאול אותה אם גם מבפנים היא צעירה לגילה. 

אולי יעניין אותך