אתם שומרים נגיעה?
בעד נגד ולמה
אתם שומרים נגיעה?
בעד נגד ולמה
למה מבחינת הלכתית או למה כדאי?
ולמה כדאי...?
כי זה סתם יהרוס את הקשר, סתם מתאהבים, זה חבל... וזה לא אהבה אמתית
צריך וכדאי לחכות שהאבה תהיה אמיתית.
לא לאכול מעץ הדעת לפני שמותר
בס"ד
מגע (אפילו סתמי) זה דבר מאוד מאוד חזק...!
במגע יש עוצמה שגורמת לאנשים להרגיש קרובים זה לזה... והוא מגביר את האינטימיות בין שני אנשים שבאמת אוהבים, אך גם יכול ליצור תחושה של קירבה דמיונית כשאין למעשה קירבה כזו...
וגם כששומרים נגיעה נוצר איזשהו מרחב שבו יכול להיתפתח קשר אמיתי ומשמעותי, ואז יש אפשרות להכיר בדבר האמיתי שנוצר ולשמוח בו!
Talp01
וגם אחרים מוסיפים עוד נקודות שאולי ישכנעו
שרשורים טובים הם כאלה שכתובים בהם דברים רעים?
טוב מאוד שיש קונצנזוס רחב בדברים עקרוניים.
הדיון יהיה פחות מאתגר? חד-גוני? משעמם?
שאלה יהיו הצרות שלנו. 
איך הרב אבינר אומר? "אם גם הטוב וגם הרע
מקדמים את הגאולה, אולי נעשה יותר רע? לא,
אין צורך, זה בא לבד..."
Talp01
נהניתי לקרא.נפש חיה.
תחושה
מאמין שהרוב השפוי לא מסכים עם זה ,
לא הבנתי איך הגעת למסקנה שגבר שנמצא בקשר של כמה שנים עם מישהי
מנצל אותה , הם ביחד , זה הדדי , אני לא מבין מאיפה את מביאה את זה
לפי ההגיון שלך גם היא מנצלת אותו , ממה היא שונה ממנו?
זה הגיון של אישה שתמיד היא הקורבן , נו טוב .. עם זה כבר קשה מאוד להתווכח
אי אפשר להגיד שיש כאן ניצול , לא גלוי ולא מוסתר כי אין לזה סוף
ההדדיות מבטלת כל סוג של ניצול אוטומטית
אם זה לא בהכרח רע לפי מה שאת אומרת,
אז אין הבדל בין שני המינים כי אין כוונת זדון
יוצא שבת שלא שומרת נגיעה עם גבר , לא בהכרח עושה מעשה רע
אם ככה , למה בנים שלא שומרים נגיעה אשמים בניצול?
ניצול זה מעשה רע , כאן אין ניצול
אם מישהו יוצא עם מישי למטרה מאוד מוגדרת
ואחרי זה "זורק אותה" , זה ניצול , אי שמירת נגיעה כשלעצמה היא לא ניצול
שמה לעשות ממלא את התאווה שלו כיצור אנושי ,
אז לכן נקרא לו נצלן? והיא לא ממלאת את התאווה שלה?
אז אני קורא לבנות נצלניות בגלל זה?
זה הגיון מוזר
אז נגיד את זה על כל דבר ,
אני משלם לנהג מונית , אז הוא מסיע אותי
ואני נהנה מהמוזיקה שהוא שם ולא שילמתי עליה
ומה לעשות שלא שילמתי לו על הרדיו , אז זה אומר שניצלתי אותו
כי היתה לי תאווה לשמוע מוזיקה טובה באותם רגעים?
אין לזה סוף

ואת מצפה שלא נחשוב שאת אומרת שבנים מנצלים?
כולם כאן הבינו את זה ,
נשמח אם תועילי בטובך להגיד בפה מלא
בנים לא מנצלים בנות , אבל זה כמובן לא יקרה ..
אני בטח יקבל עוד תשובה כמו "טוב זה וויכוח שימשך בלי סיבה , שבוע טוב/לילה טוב/בוקר טוב/חג שמח"
ולא צירפת לזה גם את הבנות .
אם זה נחשב למנצל אם הוא לא מתכוון להתחתן איתה?
לא נראה לי שאפשר להגיד את זה, כל עוד זה הדדי
אי אפשר להגיד שצד אחד מנצל את השני , טוב להם ביחד
זה הדבר הכי נכון עבורם , את קובעת שחתונה זה הדבר הכי טוב עבורם
הם כרגע חושבים שונה ממך , זכותם
ההפך הוא הנכון.
לפחות בקטע של נגיעה.
כזוג נמצא בקשר והבת רוצה לשמור נגיעה ומוכנה 'להתאבד על זה' כנראה שהם ישמרו נגיעה כי הגבר 'יכבד' את רצונה של האישה (לכן אני מסכים שבמקרה כזה אם הגבר ייגע זה יהיה חוסר כבוד אבל אני לא מאמין שזה יקרה בקשר במתקדם).
וכאשר הגבר רוצה לשמור נגיעה ומוכן 'להתאבד על זה' אז אם האישה פחות בקטע כנראה שהם יפלו פשוט כי האישה 'מנצלת' את זה שלגבר יש יצר. אני לא אומר את זה סתם באוויר אלא מניסיון רב שנים של חבריי.
את חושבת שבנות טיפשות?
אם מישהי תרגיש מנוצלת בכל צורה שהיא , היא לא תשאר עם הבחור רגע
ואם כן , הבעיה היא כולה שלה ,
עצם המגע בניהם הוא הדדי , ואם הוא נהנה יותר ממנה לא הופך את העניין לניצול

בהתחלה התעצלתי להגיב (כרגיל.)
אבל קראתי את מה ש@תחושה כתבה והרגשתי שאני חייב
ממש.. אבל מ-מ-ש נכון.
אני לא יודע מה החבר'ה שחולקים עליה חושבים וכמה יצא לכם להסתובב עם בנות
אבל זה ממש נכון!!!
בס"ד
אם בחור עושה מניפולציות, משקר, מבטיח הבטחות שלא מתכוון לקיים,
מצהיר על רגשות שלא באמת מרגיש- אז הוא מנצל אותה בין אם היה מגע ובין אם לא,
(נהנה לגרום לה להתאהב בלי שזה הדדי וכ')
אם בחור ובחורה מגיעים למצבים שהלכתית לא היו רוצים להגיע אליהם,
או שאחד מהם לא היה רוצה להגיע אליהם, והשני דוחף לשם,
אז מי שדוחף הוא לא בסדר, ואולי גם נצלן או נצלנית. לא משנה אם זה בחורה או בחורה.
אבל אם שניהם מרגישים אותו דבר ונופלים- למה הבחור הוא זה שניצל??
שניהם הזיקו לעצמם ואחד לשני, באופן לגמרי הדדי.
ואם כבר שליטה עצמית, בדרך כלל בתחום הזה לבנות יש הרבה יותר שליטה,
כי עם יצר יותר קשה להתמודד מאשר עם רגש.
(כי רגש האהבה עצמו כולל בדרך כלל את הפחד לפגוע במי שאת אוהבת.
ואם את אוהבת בחור לא תרצי להוריד את מעלתו הרוחנית ולסבך אותו בחטאים,
ולא תרצי להיות זו שהוא שונא את עצמו בגללה, ולא תרצי לפגום בקדושה הקשר)
ככל שהרגש עמוק יותר כך גם האכפתיות מההשלכות עמוקה יותר,
ושומרים על הגבולות וכ'.
דווקא לי נראה שהאחריות של הצד הנשי היא לפחות כמו ל הבחור.
ובמקרים מסוימים היא גם יותר גדולה.
(במקרים מסוימים גם הפוך כמובן)
הן ממש לא טיפשות כמו שאת מתארת אותן.
א. יש אהבה גם בקשר לפני החתונה, ויש גברים שעושים את זה מאהבה
ב. יש נשים שרוצות את זה בגלל היצר שלהן ולא בגלל שהן מחפשות הוכחה לכך שאוהבים אותן
ושניהם לא יוצאי דופן..

נסכים לא להסכים
לא מת על זה אבל איך שבא לך...
מה שאת כותבת כאן בשירשור, מבוסס על חוקות התורה או חוקות הגויים?
אם זה מבוסס על התורה, נא להביא ראיות והוכחות!
אם זה מבוסס על הגיגייך האישיים או חוקות הגויים,
אז זה לא יפה לדבר ככה..
מבלי שהיא מסכימה או רוצה בזה (שאם זה ככה אז זו כבר הטרדה מינית).
ככה שאין פה צד אחד שממלא את הסיפוקים שלו והצד השני נשאר פסיבי.
אקטיביות ופסיביות כן קשורים לכאן כי באותה מידה שאת מדברת על גבר שנוגע באשה כדי לספק את היצרים שלו -(טיעון שאני לא מסכים איתו בהכרח, אבל ניחא) אפשר לומר הפוך, כי יש נשים שגם מתקרבות וגם נוגעות.
ומזלזלת באינטלגנציה
יש גם גברים שצריכים חיבוק?
כי לבנות כמו שאמרנו , אין יצר,
כל כך מתוחכמים הגברים האלה..להשתמש ברגש בשביל להשיג יצר
אבל ..למה הם צריכים להשיג יצר ..אם כבר יש להם יצר? לא ברור
מניין לך שאשה לא עשויה להיות מונעת מיצר? ומניין לך שגבר מונע רק מיצר?
את מכלילה מדי..אין כאן כללים ברורים שאפשר לומר תמיד על משהו שככה הוא עובד ואין אחרת.
מצטער

אשמח אם תשתפי אותנו בנתונים ,
אין כאלה . אז בואי נתקדם מהתפיסה המוזרה הזאת שאומרת שבנים נולדו
בשביל לנצל בנות , הדבר היחיד שאני יכול להסכים עליו זה שלבנים יש יותר תאווה
אבל זה לא אומר שאם יש קשר הדדי הם מנצלים , כמו עם משל המונית שהבאתי לך למעלה
זה תוצאה ,לא מניע בהכרח
הגישה הפמיניסטית הרדיקלית ש"כל מגע הטרוסקסואלי הוא אונס" (=בתרגום לעברית: "מנצלים אותך ואל תגידי שלא").
לכן לא מצאתי כל כך טעם להתווכח איתה
פמיניסטים הם אלו שמנסים לטשטשתחושהאלא שעם כל ההבדלים הקיימים, הם לא עד כדי כך גדולים ולא עד כדי כך שטחיים.

אבל בסדר
הגבר ייצרו מבחוץ האישה יצרה מבפנים.
על זה אין ויכוח. נכון?
לכן לגבר קשה יותר להתגבר.
בנוסף - האישה היא שמורה יותר. אישה שומרת על עצמה גם בשביל הסטטוס של בתולה...
הגבר הוא תכליתי ומעשי והאישה פחות. אם הוא בקשר הוא רוצה שתהיה תכלית. והאישה מסתפקת יותר במישו תומך שיהיה לצידה.
לכן לפעמים יש תחושה של ניצול. כי הגבר רוצה מהקשר משו מסוים והאישה רוצה את הצד הרגשי...
מקווה שהיטבתי להסביר.
בין לחבק ילדים קטנים או להתחבק בין נשים לבין שמירת נגיעה...
זה אסור וזה מותר, אין בכלל ספק!
(גם כתבתי זאת: " אבל אם נעזוב לרגע את הנגיעות האסורות בין בנים ובנות.")
מה שאמרתי, שעפ"י מה שראיתי באופן-כללי דווקא נשים יותר רוצות מגע..
כמובן שגם גבר רוצה מגע עם אשתו, אבל באופן כללי נשים יותר רוצות מגע,
כך שלהגיד שהאישה היא זו שדווקא מעוניינת פחות במגע, נראה לי קצת מוזר..
(למיטב הבנתי בשירשור לא מדברים על יותר מחיבוק, החזקת ידיים ומקסימום נשיקה,
כך ש(ציטוט): "האישה היא שמורה יותר. אישה שומרת על עצמה גם בשביל הסטטוס של בתולה.."
לא רלוונטי לשירשור בעיניי..)
פסידוניתהתוכן לא כל כך קשור לתגובה שלי
תחושהאך כאשר יש נישואים ומחויבות ואהבה שנוצרת ומתפתחת לאט, עם השנים, ע"י עבודת המידות, החוויות, הקשיים, הוויתורים, הטעויות והרחמים של ה' -
אזי ישנה אהבה אמיתית, התעלות מעל הטבע. אזי הטבעים מזדככים.
רק אז, אין אהבה שתלויה בדבר.
)hodayad
שבגלל לחץ חברתי
מי שלא שומר נגיעה , לא יגיב כאן
אני שאלתי כי יצא לי לראות משהו מסויים מתישהו לאחרונה..
ומפה השאלה ..
גם רציתי לדעת אם יש כאן כאלה שלא שומרים נגיעה
ולהבין למה
אם בכלל ..
שלעומת כמה שמדברים שאנחנו צריכים יותר פתיחות בציבור שלנו,
בפועל אנחנו די סובלים מעודף פתיחות. וחוסר ההבחנה הזה מבלבל
הרבה אנשים וכשהם "שומעים שצריך לשנוא את הפושעים, אבל לאהוב
אותם בלי גבול" הם הרבה פעמים מתרכזים או בהתחלה או בסוף, כי
זה נשמע להם לאחוז את המקל בשתי קצותיו.
בחובות הלבבות, כמדומני בשער הבחינה, רבינו בחיי מברך על הבושה
(=לחץ חברתי, לענייננו) שבלעדיה הרבה היו עובדים עבירות ושום חוב לא
היה נפרע. אידיאלי זה לא, אבל איפה היינו בלעדיה...
ככה שאני לא חושב שפשוט להצדיק או לגנות את המושג "לחץ חברתי"
באופן מוחלט. תלוי איפה הוא בונה ואיפה הוא מחריב.
אוקי...אז..
אני מסיק מזה שאתה לא בהכרח שומר נגיעה
כלומר , רק עם הבנות שלא דורשות את זה ..
ההלכה מה איתה?
לא מסתדרת עם זה כל כך ..
וגם משהו שהרב שלי בישיבה אמר.
יש כל מיני משפחות וכל מיני עדות ויש מקפידים יותר כפי שישנם מקפידים.
בוודאי שאסור ללחוץ ולכפות בעניין הזה.
מצד שני, בשנים האחרונות כולם מתעסקים בגוף האישה, מה מותר לה, מה אסור לה , מה טוב לה ומה רע וגם מדובר על אנשים שלא מבינים בזה כלום.
ולכן ישנה מסקנה שמחולקת לשני חלקים
א. המתלהמות והלוחמות , בדרך כלל צעירות מדי לקשר רציני.
ב. הדבר הנכון לעשות זה להשאיר את זה לנשים שינהגו איך שנוח להן ויש נשים שרוצות מגע וחום וחיבה מהארוס או מהחבר ולא רוצות להמתין שנה עד שימצאו תאריך שיתאים לכל הדודות.
לגבי הלכה, פוסק רציני לא יכניס עצמו לתחום אפור ואישי שנוגע לגבר ואישה שנמצאים בתהליך של חיבור והתקשרות.
הנה, עכשיו הדיון הופך להיות מעניין !
כנס לכוננות ספיגה!!!

עד שסוף-סוף מישהו מכניס פה קצת פלפל (ועוד בעדינות), יוצאים פה באיומים!!
Talp01אני מחכה שהדיון ימצה את עצמו ואז אשפוך קצת שמן למדורה.
אני לדוגמא, ממש לא מתכוון לנהל דיון הלכתי באינטרנט , עם בני נוער צרחנים שיעשו לי העתק והדבק מתוך השטויות ב"עולם קטן".
זה נושא רגיש, זה נושא חשוב ואם מישהו ידון בו , אזי הדיון חייב להתבצע ביישוב דעת ובטונים מהוסים.


מדובר פה בדתיים
אני סבור שהדיון כבר מיצא את עצמו - לקראת נישואין וזוגיות
זה לא בדיוק "אפור" - אבל יש נקודות לדיון (לא פה - כאן זה לא המקום). ונכון - אף פוסק רציני לא יכנס לזה, לפחות לא בפומבי (לדיון הזה).
הבאת דוגמא יפה: אכילה ביום כיפור. אסור בכל תנאי? או שיש אופציות ויוצאים מן הכלל?
חילול שבת - כנ"ל.
בהלכה א-י-ן שחור ולבן אלא אוסף כללים שמקובלים על ציבור כזה או אחר. לדוגמא קטניות בפסח.
כך גם בנושאינו אנו. אני מכיר "מנהגים" הלכתיים יותר או פחות, שיגרמו פה לכיפות לעוף מרוב תדהמה, אצל חלק מהיושבים המכובדים.
א-ב-ל, מאחר ורוב הציבור היקר כאן הוא נוער תמים שלא כל כך מודע למתרחש מחוץ לחממה שלו - בוא ונשאיר זאת כך.
אולי לא היתי ברור.
1. אכן איסור, שמאחוריו עומדים כל הפוסקים כולם.
2. לא, לא דומה למנהג.
3. דיון רציני בנושא לא ינוהל על ידי פה. ודיון רציני אפשרי מאוד, כבר נוהל על ידי רבים וטובים - ויש הרבה נקודות.

שאין לי שום כוונה לנהל דיון הלכתי.
אבל רק שתדע שפוסקים רציניים, נדרשים הרבה פעמים לשאלות מסובכות של חילול שבת ואכילה בצומות והם רציניים ולכן הם לא מדברים כמוך ולא חושבים כמוך.
אתה טוען שיש פוסקים שיתירו לא לשמור נגיעה?
או שכל העניין של ההתעסקות בזה מבחינה הלכתית לא רלוונטי? (!)
אפילו שאולי זה הסגנון שלך בכללי
לדעתי ראוי לשמור על נקיות לשון וסגנון!
תודה!נפש חיה.
אז אתה חושב שההלכה מתירה אי שמירת נגיעה ..
סבבה...מעניין . אני רק לא מבין למה אתה לא אומר את זה בפה מלא
נחת רוח לאגרות משה ולציץ אליעזר בדבריך.
וודאי שישנה המחלוקת בין הרמב"ן לרמב"ם בין דאורייתא לדרבנן בנגיעה של חיבה.
אבל אין שום פוסק שיתיר לך לחבק או לנשק את ארוסתך.
ואם תמצא אחד כזה אני יותר מאשמח לראות אותו.
כמו שהגמרא שואלת בהרבה מקומות - איך פלוני אומר איסור דאורייתא ואלמוני אומר מותר לגמרי?
לא יכול להיות פער כל כך גדול בפסיקה בין יהרג ואל יעבור למותר לחלוטין.
אל תענה... אסור לפי המקובלים.
מחכה בקוצר רוח לי"ב בניסן כדי לדעת מי הם אותם פוסקים.
נפש חיה.אין בעד ונגד..פשוט כי הקב"ה ציווה
משיח בן דודמי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה
וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד. ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.
ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.
אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.
ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.
אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.
הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.
התוהו קדם לעולם.
נוגע, לא נוגעעצוב וכואב לשמוע
קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.
שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך
עוד לא הגיע זמנך להיעלם.
הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.
הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.
האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?
אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.
כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.
אבל יש ויהיו רגעי אור.
אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.
אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.
מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.
אחלה כתיבה
הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.
לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.
יש שני צדדים יראה ואהבה.
היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב.
על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.
אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!
לדבר עם בחורה ולברוח?
2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.
אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש
ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.
ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה
לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .
איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?
ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום
שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו
ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .
מדוע?
אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )
ובסוף הלכו בלי הסבר בבום
אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..
ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..
אבל לא כולן לוקחות את זה ככה
יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..
באמת קחו אחריות.
גוסטינג זה גועל נפש
אתם גועל נפש
השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.
אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..
נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??
(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?
אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל
דרך ארץ
כנל הפוך!! כלפי גברים
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח... 
בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון...
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
ראומה1אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
ראומה1יש להם גם קהילה פיזית?
כמה שדכנים ומיזמים.
כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.
בהצלחה
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
זה באמת מקום לרחף בו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.
רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?
מה דעתך על זה?
תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.
אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
לבין כמה שהוא באמת
כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.
ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת
מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה
חזק ואמץ
ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש
"קווה אל ה'
חזק ויאמץ ליבך
וקווה אל ה'"