אני כותב את הדברים מתוך הנחה שחברי הפורום מאמינים אמון מלא בחז''ל כמצופה מבני ישיבות היו שפיקפקו בדברים שנכתבו מתוך סילוף המונח תורה תורה כשמה כן היא והיא מביאה את האדם לתיקון הנפש שמשתלם ע''י חיקוי דרכי ה' חכמה הכוונה שבע חוכמות הגויים תפקידם תיקון הגוף שמשתלם ע''י חיקוי הטבע כמו שהגמ' אומרת מניין שגוי ששבת חייב מיתה שנאמר קייץ חורף לא ישבות [לא זוכר בדיוק את הפסוק] ולכאורה הפס' מוסב בכלל על הטבע וחזינן מזה שהגוי תפקידו לחקות את הטבע לעומתו על היהודי נאמר ושמרו בני ישראל את השבת וכו' כי ששת ימי וכו' וביום השביעי שבת וינפש היינו חיקוי דרכי ה' וכן והלכת בדרכיו מה הוא רחום אף אתה רחום והדברים עתיקים [כמובן שכל זה רק טעם] ומכאן שכל דבר שמוזכר בגויים בהכרח אינו תיקון הנפש או שהוא גנוב מהתורה [היינו תורה שבכתב ושבעל פה] כמובן יש דברים שהתורה משאירה פתוח לאדם לפי העניין והזמן כמו חנוך לנער על פי דרכו
כמובן שהיות והשלטון בארץ אינו דתי והחוקים בארץ ברבריים ולא מוסריים בעליל כידוע לכל מי שמכיר את מערכת המשפט בארץ לפעמים בשביל להכניס קצת מחוקי התורה למדינה ראוי להשתמש בדמוקרטיה בתור אמצעי להכנסת יהדות לארץ אבל להיות דמוקרטי מאן דכר שמיה הלא דמוקרטיה נצרכת כשיש הרבה דעות ואילו לתורה יש דעה אחת אפילו למקרים של ספק כמובן שיש מח' בהלכה אבל לא שומעים את הצד השני בגלל היותנו דמוקרטים אלא בגלל שהוא טוען שכך דעת תורה ובמידה ודבריו אינם תואמים להלכה אין להתייחס לדבריו כלל

