האם יוצאים עם שוטר\ת?דוד=)
והאם יש הבדל בין סיור, דו"חות, בלש?
ובחור שעובד בשב"כ? במוסד? ביחידה שקופה? שלא תדעי לעולם מה הוא עשה היום בעבודה =)
למה לא?ענבל
משטרה זה בעיה הלכתיתצריך עיון
אתה מייצג גוף שמחוייב לדברים שהם נגד התורה
לא מכיר את השבכ והמוסד, מאמין שגם שם יכולות להיות בעיות

אבל עדיין לא שולל בצורה גורפת
אז גם הצבאאיש השקים
וגם כל עובדי המדינה בערך
גם צבא זו בעיהצריך עיון
שאר עובדי המדינה זה יותר עקיף והם לא יגיעו בעצמם להתנגשויות
גם צבא זה בעיה?דוד=)
השרשור הזה פחות עוסק בסוגיה של דת וצבא וכ"ו. אני יוצא מנקודת הנחה שלשמור על החוק, זה מצווה
לא לכולם. תלוי ברב שלך.זית שמן ודבש


בצבא יש יותר פתרונות פרקטיים לנהלים במיקרוצריך עיון
ועדיין במאקרו יש הרבה בעיות
מה הבעיה עם עובדי מדינה?זית שמן ודבש
אין בעיהאיש השקים
למה השוות ביניהם?זית שמן ודבש

ולמה שבמגזר הפרטי לא תהיה בעיה דומה?

כי שוטר ועובדי מדינה מחויבים למדינהאיש השקים
תסביר בבקשהזית שמן ודבש
עבר עריכה על ידי זית שמן ודבש בתאריך כ"ז בניסן תשע"ז 17:04

דוגמאות.

@איש השקים

בעיה הלכתית?! למה? יש מקור?געוואלד
המקור שלי זה הקצת שיצא לי לעבוד עם המשטרהצריך עיון
חילולי שבת בנוהל, אבטחה של אירועים נגד התורה ועוד
אתה מדבר על מעשים ספציפיים,געוואלד
אין שום איסור למיטב ידיעתי לעבוד שם אם אתה נוהג על פי ההלכה.
משטרה זה לא מקום לשומרי תורה ,כיום.זית שמן ודבש


אממ אפשר גם להפריח משפטים מוחלטים חסרי הסבר?געוואלד
היית שם שאתה אומר את זה?

יש לי חבר טוב
שומר מצוות לחלוטין ויראה שמים עצום
שעובד במשטרה כמה שנים טובות
(מחזור א של 'מאמינים במשטרה')

והוא נאמן עלי יותר ממשפטים כדלעיל.
מי שמתכונן לזה במסגרת ייעודית-כן.זית שמן ודבש

השאר- לא.

לא, לא הייתי שוטר.

אבל דעת הקהל על המשטרה היא שלילית.

מעניין למה.

דעת הקהל שלילית,געוואלד
בין השאר בזכות הצהרות חסרות ביסוס.

קוראים לזה אפקט העדר, והוא מעיד בעיקר על תופעה שהייתה קיימת פעם. הוא לא מעיד על המציאות הנוכחית בכלל.

אני מעדיף לבדוק דברים מקרוב.

לעניין מסגרת ייעודית, מסכים במידה מרובה. אבל כך זה בכל דבר כמעט. אקדמיה, צבא, עבודה.
יש אפשרות טכנית לעבוד בלי לעבור על ההלכה?צריך עיון
במשטרה עובדים בשבת וראיתי שוטרים 'דתיים' שמחללים שבת ללא שום צורך, אפילו לא הסדר הציבורי.
בנוסף הרבה פעמים לוקחים אותם למשימות שאסור להיות בהן ואין להם אפשרות לסרב.
לא יודע, לא הייתי שם.געוואלד
כפי שכתבתי, נאמן עלי החבר הנ''ל שהוא אינו מחלל שבת.

מלבד זאת, ההיתרים לפעולות אסורות בשבת על ידי שוטרים, שונים לא מעט ממה שאתה מכיר מהצבא. לא בקיא בנושא, אבל אני יודע שיש ספרות תורנית שיוצאת בשנים האחרונות בנושא.
כך שלא כל דבר שנראה לך חילול שבת אכן כזה (בדיוק כמו שאדם שלא בקיא בשבת בצבא יחשוב שחייל מחלל שבת ללא כל צורך)

קצת בזהירות עם הצהרות חסרות ידע אמיתי.


שתי הטענות שכתבת, אגב, נכונות גם בצבא, ובכל זאת דתיים משרתים בו. כנראה שיש פתרונות ועלול לא ככ מוחלטת.
הייתי שם ודברנו על זהצריך עיון
הם גמגמו לי תשובות לא ברורות, גם בוגרי מאמינים במשטרה.
נכון שיש פתרונות, בפועל הם ממש לא מקיפים את כל הבעיות וממה שראיתי במערכת כמערכת לא מחויבת להם בניגוד לצבא.
ואמרתי עוד קודם שגם בצבא ההתייחסות לבעיות זה במיקרו ולא במאקרו, היו לי דילמות קשות בשירות ואני לא בטוח שפעלתי נכון...
אין ספק שהמשטרה בעייתית יותר מהצבא בנושאגעוואלד
אבל מצפה ועד להגיד שבעיה הלכתית לשרת שם יש מרחק גדול

(עכשיו ראיתי שכתבת שאתה לא פוסל בצורה גורפת, אז נדמה לי שאין בינינו מחלוקת).
גם על שירות בצבא יש לי שאלות...צריך עיון
התכוונתי שאני אשמע את ההצעה ואברר את העניין הזה, אבל באופן כללי אני ממש לא רוצה להתחתן עם שוטרת
זה בעיה לא פשוטה בכללמשה

מצד אחד עניינים של רעש או רכוש זה לכאורה חילול שבת ואין הצדקה לזה.

 

מצד שני - אם לא תחלל שבת, ידעו כל הפושעים ששבת זה זמן אידיאלי. התופעה הזו למשל ידועה ומוכרת בשכונות חרדיות בנתניה וכן בבני ברק - בה פורצים אוהבים לגנוב בזמן שכולם בבית הכנסת וגם מי שיראה אותם לא יתקשר למשטרה.

 

כשמדובר בפיקוח נפש אז יוצאים גם עבור "תבן וקש", אבל במקרה של סתם פשיעה פלילית זה מורכב לא פחות.

 

אפשר להעסיק שוטרים גוייםברגוע


אפשר גם שכל החיילים יהיו גויים. נו באמת.ותן טל
התכוונתי להעסיק ב*שבת* רק גוייםברגוע

חיילים מתעסקים בשבת רק בפיקוח נפש (בעיקרון), שוטרים גם בהרבה דברים אחרים.

 

הגבתי עקרונית שיש פיתרון, לא כתבתי כלום על מי שבמשטרה.

גם בלתי אפשרי.תגיד לי, במדינת הלכה נראהותן טל
לך שיעבדו בשבת רק שוטרים גויים? ותמיד עבודת השיטור לא תהיה פיקוח נפש מיידי (טוב כמעט תמיד) אבל עם אינו יכול לחיות בארצו בלי כוח שיטור פנימי. כן, אז יש דברים שמותר לחלל בשבילם שבת גם אם הם לא פיקוח נפש מיידי. קראתי ממש השבוע ראיון עם הרב ברכיהו בנושא. קשה להשוות למציאות פעם לפני אלפי שנים כי אז הסיבות לחלל שבת בשיטור היו קטנות ומועטות בהרבה אבל עדיין אנחנו מחוייבים לבנות ראייה הלכתית רחבה ומקעפה בנושא. לא לברוח מאחריות!
אולי, לא יודעברגוע


דברו עם הרב רמי ברכיהו. זה בדיוק העיסוק שלו כיום.ותן טל
בשלב ראשון ללמוד את השטח לעומק ולבנות אפשרות לשומרי תו"מ לשרת במשטרה בנוחות יותר, ודבר שני בהמשך לאט לאט לעזור למשטרה כולה להיות בריאה יותר בתחומים שונים (לא קל לצוות למשל על שימוש מקיף במקלדת שבת לשוטרים או בעט שבת,אבל אם בשלב ראשון יתאפשר שכל שוטר שרוצה בכך יוכל לעשות את זה, אז זה כן מאוד יכול לעזור... וכן הלאה)
במצב הנוכחי,געוואלד
הרבנות בצה''ל לא כופה על שימוש במכשור שבת, אלא מאפשרת למי שרוצה להשתמש בו, כדי לא להיכנס לכפיה דתית. מניח שכך זה גם במשטרה, לא בשלב ראשון אלא כל עוד המדינה אינה מדינת הלכה.
מסכים מאוד.געוואלד
אני לא בקיא בנושא, ורק יודע שזה מורכב ושונה ממה שמכירים לגבי צבא.

למשל, מה שאמרת לגבי פלילים יכול בקלות להגיע גם לפיקוח נפש.

שוב, לא בקיא, רק בא לומר שלא לצאת בקביעות חסרות ביסוס אמיתי.
בחיים לא. אם הבעל שלי יהיה שבכניק במחלקה היהודיתמישהי=)
אפילו חושבת שאתגרש אם הוא לא יעזוב.
במחלקה היהודית זה מקום מאד ספציפיאיש השקים
ורע
לא משנה. בהתחלה כתבתי שבחיים לאמישהי=)
גם שוטר יסמניק משו רגיל
לא
בחיים לאסתם אחת
בלי קשר לזה שאני לא אדע מה הוא עושה או לא עושה
אנחנו לא אוהבים שוטריםיוני
ומלשינים
בת שוטרת? נשמע קצת פחות מתאיםalezish

אבל אם זה תפקיד משרדי או משו כזה

כל זמן שזה ביחידה שתפקידה נגד ערבים\פושעים סבבה

 

אם זה מחלקה יהודית \ ימר ש"י \ אפילו סתם פלילי במחוז ש"י נראה לי שפחות

מה ההבדל בין פלילי במחוז שי לכל מקום אחר?צריך עיון
מחלקה פלילית פועלת נגד עברות על החוק פליליותalezish

בשאר הארץ הרוב המוחלט זה פשעים שצריך לפעול נגדם, והמעט שלא אפשר להתחמק

 

במחוז ש"י יש הרבה עבודה פלילית נגד יהודים שעושים דברים טובים

טוב, לא מכיר שם מקרובצריך עיון
מכיר את הבדיחה על המבחן קבלה שצריך להרוג חתול?יוני
אז במחוז שי זה דוסים.
יש כאן מישהו/י שיש להם קרובי משפחה שהם שוטרים?זית שמן ודבש


כדי שתזרקו עלי עגבניות?גמדיתלאגמדה
לא אומרת ולא אומרת!..
יש ביכולתך לעזור לנו-אם יש לך קרוב/ים שם.זית שמן ודבש


2 בני דודים, נחשב?גמדיתלאגמדה
אה,
לא כ"כ דתיים...
אבל אחד מהם צדיק ממש! אחד האנשים הכי עוזרים, רגישים שאני מכירה.לב ענק.
לצורך בירור הענין-נחשב.זית שמן ודבש


ולכן אני פחות מעוניין להגיב בפוסט. כואב לי אפילו לראות אותו.ותן טל
חבל. אבל כרצונך.זית שמן ודבש


אח של גיסי שוטראניוהוא
ומה הוא אומר?זית שמן ודבשאחרונה


חס ושלום! 1. לכל שוטר יש נטייה להיות רע (כדברי בעלחסדי הים
הטורים), והיא צריכה כוחות אדירים להתגבר על נטייה זו. 2. מקום שנוטה להיות שם חוסר צניעות. 3. היא צריכה לכפות דברים שהם נגד התורה וההלכה, מכיוון שהחוקים פה לא תואמים את ההלכה והתורה. 4. רובם לא חושבים לעצמם, וממלאים פקודות נגד מצפונם.
חכמים הזהרו בדבריכם..גמדיתלאגמדה
אני לא יודעת מה הנהליםמואם באמת מכריחים שוטר לעבור חליחה עבירות במסגרות תפקידו
(לא נכנסת עכשיו לענייני השקפה וזה)
אבל יש שוטרים לא לא רעים, יש צדיקים, מתוקים ממש!
קצת זהירות לא תזיק.
כאמור הבאתי את דברי בעל הטורים, והוא אומרחסדי הים
את זה, אפילו על הלוויים שהיו בזמן המדבר, ולכל השוטרים יש את הנטייה להרע, אמנם כמו שכתבתי, יש אפשרות להתגבר על נטייה זו, אבל קשה.
גם בהמשך הדגשתי שזה 'הרוב'.

עם כל החששות שכתבתי, אולי אחד מאלף יצא נקי מעוון בכל שירותו במשטרה, לכן אדם שיש לו יראת שמיים, לא יסתכן בלקיחת בן/בת זוג כזה

אבא של חבר שלי, שהיה בן-תורה, אכן הסתכן בזה, ואשתו בגדה בו, ונהרגה בסוף בנסיבות טראגיות (אולי כעונש, כי הרב אליהו, אמר שאותו צורת מוות, בגלל בגידה).
גם מכיר מג"בניק שהכריח אדם על לא עוול בכפו לחלל שבת, וצחק על הדתיים, וחודש אחרי נהרג בפיגוע, ואשתו בכתה כאילו אין מחר.
אם אשתו בגדה בו זה מלמד עליו או עליה?געוואלד
אשתו הייתה השוטרת.חסדי הים
אה, אוקיי.געוואלד
אתה מוכן להביא את המקור בבקשה?גמדיתלאגמדה
על איזה שוטרים הוא דיבר? יהודים? על איזה תק'הוא דיבר?

יצא לי לראות לא מעט שוטרים במסגרת עיסוק כלשהו ,
חלקם מתנהגים ומתייחסים כמו אנשים שהוכשרו לטפל באנשים. עדינים ורגישים וטובים.
יש גם אחרים מן הסתם כמו כל תחום.
דיבר על יהודים, שהיו צריכים לכפות דברים עלחסדי הים
יהודים אחרים, כמו שהלוויים היו צריכים לכפות יהודים לא להתקרב למשכן.

בעל הטורים על התורה (במדבר א נ) כתוב: "וזה הוא שאמרו אין אדם נעשה שוטר מלמטה אלא אם כן נעשה רשע מלמעלה".
לא ראיתי מי שיצא מהעולם הזה ללא עווןאיש השקים
מכאן מסיק שאסור לחיות?
*פה אלו עוונות חמורים, כמו של לשון הרע, כי מספריםחסדי הים
למפקדים, וכותבים דו"חות על כביכול 'נאשמים' ללא שום היתר מהתורה, ובניגוד לתורה. גם כאשר כופים, ללא צורך והיתר מהתורה, מלא דברים על יהודים אחרים, הרבה פעמים עוברים על הלבנת פנים, ושאר איסורי בן-אדם לחבירו, שרק כשהוא יסלח לך נמחל העוון, וברוב הפעמים הוא לא סולח.

*מדובר בגוף בדיוק כמו שופטים, שכופים חוקים בניגוד לחוקי התורה הקדושה, ויש בזה את עוון חילול ה' החמור, כמו שכתבו חז"ל לגבי ערכאות.
הבעיות שכתבת פהאיש השקים
יהיו בכל משטרה מעצם התפקיד יש את הקשיים הספציפיים. אתה מציע מדינה בלי משטרה?
*הבעיה השנייה לא יהיה, כי הגויים קובעים לעצמםחסדי הים
אלו חוקים יהיו בבין אדם לחבירו, כדברי הרמב"ן. רק כיהודים אנחנו מחוייבים לחוקי התורה, וכל מערכת אחרת שכופה דינים זרים, יש בזה חילול ה'.

*צריך שיהיו מבחנים דקדקניים מאוד עד כמה שאפשר, כדי לברר שהשוטרים יהיו צדיקים באופן יוצא דופן.

*צריך שהמשטרה תצטמצם למקרים מאוד מאוד חיוניים, והיא לא תפעל במקרים קטנים. בעולם המודרני, יש הרבה יותר מדי כפייה משטרתית, במקרים שבני-אדם יכולים לסדר דברים ביניהם, וזה רק גורם שהמצב יהיה יותר גרוע.

[כתבתי בקיצור, וזה נושא רחב.]
מותר למלך לחוקק חוקיםצריך עיון
איזה מלך?יוני
מה זה מלך?
מי הוא מלך פה?



זה דיון אחר, נראה שהוא נגד משטרה באופן כלליצריך עיון
אין למדינה ישראל הנוכחית סמכות של מלך,חסדי הים
וגם למלך אסור לחוקק חוקים נגד התורה.
ה'ציץ אליעזר' מאריך בזה בהתחלת ספרו 'הלכות מדינה'.

זה נכון, שבאופן כללי, אני נגד הסמכויות הרחבות שיש ביד השוטרים, ולפענ"ד זה בחשבון הכללי, מביא נזק.

אני לא מאמין שמערכת חוקים מטרתו להעניש, אלא לקבוע נורמות. (אמנם, זה דיון רחב, וצריך להסביר באריכות.)
סבבה, הבנתי ממך שלמלך אין סמכות לקבוע חוקים בכללצריך עיון
אוהו.געוואלד
בדיוק השבת ראיתי שלדעת הרב חיים דוד הלוי, ככל הנראה יש לה.



אגב, לא רק מלך יכול לחוקק חוקים ציבוריים מחייבים, לכפות ולהעניש עליהם.

בכלל, זה נושא מורכב מכדי לסכם אותו במשפט אחד... שוב פעם הצהרות לא מבוססות 😐
שגגה יצאה תחת ידי.געוואלד
מדובר ברב עמיטל, והוא מתבסס על לשון הרמב''ם.
אתה מדבר על עבירות ללא קורבן?משה

בניה בלתי חוקית (ברובה), סמים, רישוי עסקים לסוגיו וכל אלה ?

אלו ברור לי, שלא צריך שוטרים.חסדי הים
אמנם, יש לי השקפה שמצמצמת את המשטרה עוד יותר, אבל צריך להאריך בזה, ולא כאן המקום.
1. גם שוחט. טענה שטותית וילדותית.ותן טל
2. שטות.בצבא בעיות הצניעות גדולותפי מליון ועדיין להמון זה נחשב מאוד להיות אשת איש קבע (בלי קשר לאספקטים אחרים)
3. אז בואו נהיה חרדים לגמרי כמו נטורי קרתא ולא נכנס אפילו לכנסת. דרעי וליצמן והרב בן דהן ובצלאלסמוטריץאחראים לדברים נגד התורה במאקרו הרבה יותר מכל שוטר שהוא ובכל זאת חשוב מאוד שיהיו איפה שהם.הלשיבה שלך היא של יהודי גלותי, במחילה.
4. ואת זה אתה אומר בתור?
וואו! הפעם הגזמתם.אלחנן1991

אתם פשוט חבורה לא בריאה! כל מי שהגיב בשרשור הזה! (למעט ענבל וגעאוולד)

לצטט את בעל הטורים שאסור לצאת עם שוטר ?!

לרצות להתגרש אם הבעל ירצה להיות שוטר ?!

"משטרה וצבא זו בעיה הלכתית" ?!?!?!

"לא אוהבים שוטרים ומלשינים" ?!

 

מה אתם שמיניסטים...?

יליד 93יוני
לשוטרים יש נטיה לכוח ואין מי שיעמוד עליהם אז הכוח הזה מופנה הרבה פעמים לרעה.
ועם פקודת השיטור של היום, הם לא מבדילים בין טוב לרע בשלב מסוים..


שוטרים זאת האוכלוסייה שהכי נוטה לפשע מכלל האוכלוסייה. מה לעשות..
מבקר יקר,אלחנן1991

גם לקצינים בצה"ל יש נטייה לכח, ואין מי שיעמוד עליהם (בהגדרה -  הם מפקדים). האם ניתן להסיק שהכח הזה "הרבה פעמים מופנה לרעה"?

 

ולמשפט האחרון שלך - אני אפילו לא מתייחס...

בעיה שאתה לא מתייחססתם אחת
אולי כי אתה לא מכיר את הנתונים? אולי כי אף פעם לא נפגשת בשוטר בסיטואציה שהוא עמד מולך? אולי כי בחיים לא ראית איך שוטרים מתנהגים למי שיש להם אפשרות להפעיל עליו כוח?
בואי תאירי את עיניי (לא ציני),אלחנן1991

ותוכיחי ש " שוטרים זאת האוכלוסייה שהכי נוטה לפשע מכלל האוכלוסייה ".

יודעת מה, אפילו כתבה! משהו כללי, שלא על סמך ניסיון אישי פרטי שלך, ואשמח לשנות את דעתי.

 

לא נעים לומר, אבל הטיעון שלך מזכיר ערבי בשטחים שמלין כנגד חיילי צה"ל.

תסכימי איתי שבמקרה כזה אני ואת לא נגלה כלפיו שום אמפתיה, כי אותו חייל מבצע את המוטל עליו למען ביטחון המולדת.

במה שונה המקרה שלך עם השוטר...?

אני חוויתי וחווה הצקות מצד שוטרים,סתם אחת
דברים בלתי חוקיים בעליל.

אין לנו שום עניין להקשיב לערבי שמתלונן עלינו. הוא אויב ובכלל לא צריך להיות אכפת לנו מה הוא אומר.

לעומת זאת, יש יהודים שחווים כל הזמן הצקות בלתי פוסקות מהמשטרה על סמך המראה שלהם ומאיפה הם באו, (וזה יכול להיות אתיופי באשדוד שחוטף מכות כי הוא אתיופי או נער גבעות בעיר העתיקה שנעצר על כלום ושומדבר כי יש לו פיאות) וכשאני אומרת הצקות אני עושה להם הנחה גדולה, תאמין לי... אני לא מדברת מקרה אחד אני מדברת על התנהלות קבועה של המשטרה.

רוצה להבין? מוזמן לצאת יום אחד לסיבוב שערים עם פעילים המקדש ולראות מה קורה שם על בסיס יומיומי. (ברצינות, אם אתה רוצה אני יכולה לסדר לך כמה בנים שילכו איתך )
[מחפשת לך כתבות]
יש לי כתבות אם אתה רוצהסתם אחת
חלק בקבצי pdf שאיןלי מושג איך שולחים םה אבל בינתיים אני רואה שאתה גם ככה לא עונה על טענות אז בסדר...
אין כל כך מה לענות לך.אלחנן1991

אם את לא מבינה ששוטרים שעוצרים נוער גבעות שרוצה לעלות להר הבית, עושים את הדבר הנכון - אז הדיון שלנו עקר...

לעצור אדם שלא עבר עבירהגעוואלד
שמצריכה מעצר,
ולא הולך לעבור כזו בוודאות,

הוא לא רק דבר לא נכון, אלא גם עבירה על החוק.

(לעלות להר הבית זו לא עבירה, וגם להיקרא 'נוער גבעות' לא.)
קוראים לזה פעולת מנע.אלחנן1991

ברפואה אנחנו קוראים לזה רפואה מונעת.

לא רק שזו לא עבירה על החוק, זו למעשה המהות של המשטרה - לפעול למנוע את התרחשות הפשע.

אנא קרא שוב מה שכתבתי.געוואלד
פעולת מנע נכונה וחוקית במקרים מאוד מסוימים. תלמד את החוק בבקשה לפני שאתה מדבר שטויות.
דבר ראשון-סתם אחת
לעלות להר הבית זה לא פשע. נקודה.
דבר שני- לא הזכרתי בדבריי אפילו לא קצת מישהו שמתכנן לפרוץ להר הבית. לא יודעת איך הגעת למסקנה הזאת. אולי אתה לא יודע מה זה סיבוב שערים.
אבל עכשיו זה מובן...
אם אתה תומך בפשע של השוטרים, כמובן שלא תהיה לך בעיה עם העובדה שהם פושעים.
(אני יודעת שאמרתי שאין לי מה להתווכח אבל זה פשוט משגע אותי. עונה לא בשבילך אלא בשביל הקוראים שלא מגיבים.)
פחח.סתם אחת
מעולה.
גם אני חושבת שאין לנו מה להתווכח אם ככה אתה מדבר.
סלמאת.
בהחלט. יחסי המרות בצהל מקלקלים את הטובים ביותריוני
אני מכיר מיליון אנשי קבע, קצינים ונגדים..
אתה רואה אותם יוצאים לפנסיה ופתאום אין להם על מי לדרוך אז הם רבים עם כולם, מתגרשים, או מחפשים עבודה שבה הם ימשיכו להיות "מפקדים". זה משחית.


כל השיח הפיקודי בצהל או משחית, אנשים יוצאים מצהל וחוטפים כאפות על ההתנהגות שלהם כלפי הפקודים שלהם, פתאום קולטים עולם שמתנהל אחרת..
ולפעמים הם לא מצליחים לצאת מזה ואתה רואה אותם מנסים לטפס מעל הקולגות שלהם כאילו יש פה משחקי פזם..


ואתה יכול להתעלם מהמשפט האחרון שכתבתי בהודעה הקודמת 🙈🙉🙊
הסיפור עם הפנסיה יותר מורכב מאיך שאתה מציג אותומשה

יש אנשים שמתנהגים כמו שאתה מתאר, אבל הרוב מתגרשים פשוט כי האישה התרגלה לחיות בלעדיהם...

עלו כאן טענו ענייניות בשרשור, מוזמן להגיבצריך עיון
אני כלי נשקTj
והחיים זאת מלחמהה למינים ולמלשינים אל תהי תקוה Only god can judge me. Live by the gun, Die by the gun
Mavet laaravim beitar ole
Peace!!!!!!! Leazazel the police
וואלה מהתגובות פה..דוד=)
עשיתים לי חשק ללכת למשטרה רק בשביל שזה יהווה כלי סינון לכל מיני סוגי אנשי דת
בהצלחהצריך עיון
לא ציפיתי לתגובות כאלו..מור ולבונה
לשאלתך, כל עוד המדויט יבחר את המקצוע כי הוא טוב בו וכי זאת הנק' שהוא מרגיש שהיא התרומה שלו לעמ"י אני בעד.
חשוב שיהיו אנשים יראי שמיים דווקא במקומות שזה חסר בהם.
אוווודוד=)
סוף סוף תגובה נורמלית!
קשה מאוד לשמור שם על יראת שמים.זית שמן ודבש

לא בכל מקום אדם יכול לתרום לעם ישראל.

גם בהייטק קשה וגם בבית חוליםמור ולבונה
וגם אם קשה זה לא אומר שלא צריך אותך שם.
אנחנו בני אדם- לא בהמות ולכן יש לנו אפשרות לשלוט על עצמנו. קשה אבל אפשרי.

לא חושבת שלכולם יש את הכוחות לעמוד בלחץ חברתי ונהלים כאלו אבל זה שכל אחד יעשה חשבון נפש עם עצמו.
אז?דוד=)
לומדים תורה, עוסקים בתורה, וביחד עם זה מתקנים איפה שמתאים לך ואתה יכול לעזור. ככה לימדו אותי לפני הצבא
לרובם זה לא מתאים לשרת במקום כזה.זית שמן ודבש

@מור ולבונה- במשטרה יש פקודות. זה עם פחות בחירה.

אולי בהשקפה שלך לרוב לא מתאים.מור ולבונה
אולי לך זה מתאים, אבל לא לכל אחד.זית שמן ודבש

ולדעתי- גם לא לרובם.

 

עם זה אני מסכימה.מור ולבונה
יש לי חברות שנשואות לאנשי ביטחון בזרועות כאלו ואחרות. ויש לי כאלו שלא, גם מהסיבה שהן לא הכירו מישהו שזה העיסוק שלו שהתאים להן או כי מלכתחילה הן סיננו על זה.

תעשה סקר כדי לבדוק כמה נשואים עם כיפה סרוגה יש במקומות האלו.. סוברני שהאחוזים מכובדים מאוד.
בסביבה שלי? אף אחד.זית שמן ודבש


זה מסביר את היחס שלך לנושא (מתוך הבנה ולא זילזול)מור ולבונה
ממש לא.זית שמן ודבש

בתוך עמי אנוכי יושב ולכן גם אני שומע על מה שקורה שם.

מה לגבי גירוש מתיישבים?זית שמן ודבש


שאלה שאפנה לרבמור ולבונה
את רצינית? לשאול רב על פינוי?מישהי=)
אני באמת שואלת

כלכךהזוי לי שבכלל יש לך בראש אפשרות כזאת בכלל

וואו.
החיים שלי קצת יותר מגוונים משחור או לבןמור ולבונה
אז כן.. ככל הנראה שאפנה את השאלה לרב.
יכול להיות שהסיטואציה תהיה ככ ברורה לי ואז אסרב פקודה גם בלי היעוץ.
הותרת אותי בהלם ובאלם.מישהי=)
מצוין.. אני אוהבת שהתגובות שלי מעוררות משהו בפניםמור ולבונה
הסיטואציות במשטרה מלחיצות מאודזית שמן ודבש


לא יודע אם הייתי יוצא עם שוטרתפלצור
תלוי מי היא.

אבל מה שבטוח לאנשים פה בשרשור יש סטיגמה קשה על שוטרים. לסטיגמה יש בסיס אבל לדעתי אנשים פה חיים עמוק בתוך הבועה של הסטיגמה.


לולא מוראה של מלכות... (אשמח שישלמו נכון את הציטוט.. )
הוי מתפלל לשלומה של מלכותסיהרא

שאלמלא מוראה איש את רעהו חיים בלעו

תודה פלצור
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך