סקר לגברים שבנינובינייש פתוח
בעקרון זה תלוי בעוד דברים...מייק ווזאבסקי
אבל זה בהחלט פחות עושה חשק... ![]()
יש הבדל עצום בין ארבעתםקוד אבל פתוח
ספרית כן
אלו מקצועות שלא מעידים הרבה כלומר זה כן מעיד אבל לא תמיד בהכרח ולא תכונות שאני סולד מהן
מנקה לא אלא אם כן זה עבודה זמנית כי ברוב המקרים זה מעיד על אנשים לא חכמים במיוחד, ולי *אישית* זה מאוד חשוב...
עקרת בית כן
זה יתרון כי זה אומר שיהיה הרבה יותר יחס לילדים
זה חיסרון כי זה אומר שאני אהיה חייב לעבוד יותר מה שאומר שאני פחות אהיה עם ילדים פחות אלמד תורה וכו'...
אפשר בבקשה גם להגיב?רחפת..
רחפת..
השרשור הזה לא שייך לו, כולם יכולים להגיבצריך עיון
לפעמים מבקשים לא ליצור בלאגן.. ואם בא לו סקר מסודררחפת..
ברור שאת יכולה להגיב...מייק ווזאבסקי
חחח לא יודע אם את צוחקתבינייש פתוח
כן. כן. כן. כן.
חסדי הים
מה המכנה המשותף?..ד.
אתה אשכרה משווה בין גננת למנקה?אלטלנה
סליחה שאני נדחפת ל"סקר הגברים" שלך אבל וואי, השוואה כ"כ לא הגיונית ומציאותית
אתה יודע מהי גננת? זאת אשת חינוך שהילדים שלך בעז"ה ישהו במחיצתה כמות נכבדת של שעות מידי יום למשך שלוש, ארבע שנים!
לדעתי,זכות לצאת עם אחת כזו
(גילוי נאות, לא שייכת ולא אשתייך לאף אחד מהמקצועות הללו, פשוט הרתיח)
אלטלנהההה איזה יופי שבאת!!רחפת..


חח חיים..אני לא מחכה לאישורי תגובהאלטלנה
![]()
והיא גם לומדת את זה, לא 'חיים קלים'רחפת..
לגמרי..4 שנים..אלטלנה
עם כל מיני תלקיטים מוזרים שהן צריכות להכין
(יש לי כמה חברות כאלה..אשריהן ממש
)
רק לראות כל פעם את השעות שלב טהור מגיבה במי ער..סתם, כי בא לי
ואיכשהו זה כל פעם משהו שקשור ללימודים..

זה לא נשמע שיש מכנה משותף כלשהו בין ארבעתםקוד אבל פתוח
לי מרגיש שכן, פותח השירשור מוזמן להבהיראלטלנה
גננת- כן.זית שמן ודבש
השאר-לא.
סבתא שלי היתה גננת.
וסבתא שלי ענקית!
זכות גדולהעוגי פלצת
כי מה האישה אמורה להיות?השאלה.
אני מנקה, ומסתובבת בבתים שהבעלים מפנטזים שהאישה שלהם היתה מנקה
בסופו של יום חיים עם אדם, ולא עם מותג
^^^^^ על המשפט האחרוןאליפלא
טוב, אז אני מגיבה.רחפת..
תודה על האישורים

אז בהנחה שלא התכוונת למכנה משותף. אנסה לעשות סדר. כל מקצוע מכבד את בעליו, אך מעיד עליו דברים מסויימים.
גננת- מקצוע רציני שצריך ללמוד 4 שנים ולהשקיע. ודורש הרבה שעות מחשבה ועבודה גם מהבית.
ספרית- רוב הספרים המצליחים מתחילים מתחביב וכישרון בסיסי. לומדים קורסים מעשיים, לא כבדים וארוכים, למיטב ידיעתי. האם היא מקצועית? האם זה חלק משאיפותיה לעתיד? יש לה מטרה לגדול בתחום?
מנקה- כעבודה תקופתית אפשר להרוויח בזה יפה, לטווח הרחוק זו לא עבודה משתלמת. יש לה שאיפה לפתוח חברה בתחום? האם היא 'תקועה' בנישה הזאת? מעוניינת להיות מנקה לכל החיים?
עקרת בית - על זה בעיקר רציתי להגיב.
בתור אחת שתשמח להיות עקרת בית, בחורה בת 19-20
שלא לומדת כלום כי היא מחכה להיות עקרת בית פשוט עצלנית כנראה.
כל אדם צריך להיות לדעתי עם רצון להתפתח ושאיפות לעתיד
רחפת אני לא נסכימה איתך פה. בנקודה האחרונה.נפש חיה.
בטח
רחפת..
אז ככהנפש חיה.
כי גם לבחורה כזו יש שכל להתפתח בכיוונים אחרים שונים ומגוונים.
ואני חושבת שמי שלכתחילא הולכצ על זה
היא בהחלט גדולה
ועושה את זה לא סתם
אלא ממחשבה מאחורי זה.
בית בריא צריך אמא ולא עובדת לשעתיים וחצי כל יום.
והמילה "עצלנית" שנקטת בה מאד מאד לא מתאימה בעיניי.
וכי עקרת בית שווה פחות ממי שעובדת במשרד כלשהוא?!?!!
כל עוד אין לה בית משלה, מה היא עושה בבית? לאן מתפתחת?רחפת..

אדם בריא בנפשו ובשכלו, צריך תעסוקה עם משמעות.
זה נכון אבל לא ממש קשור לשאלה ולתשובהנפש חיה.
עכשיו ראיתי שערכת. אמרתי שרחפת..
כנ''ל לגביי בחורה נשואה שאין לה עדיין ילדים. אדם צריך לעבוד לדעתי. עקרת בית אפשר להיות כשיש באמת בית לנהל.
ואני האחרונה שתזלזל בזה
אמא שלי שנים ארוכות הייתה עקרת בית. ועדיין יצרה לעצמה תעסוקה נוספת.
אני חלוקה. חאמשנה זארוך.נפש חיה.
לי זה משנה. אפשר לשמוע?אליפלא
מחר טוב?נפש חיה.
טוב 🙂אליפלא
כןדוד=)
רק אם היא עושה את ארבעתם ביחדהגולש האחרון
רחפת..
..קן ציפור

ספרית ומנקה פחות נשמע שיתאים אבל אבדוק,
ספרית סתם כי אני לא אוהב תעסוקה יותר מידי ביופי ואצל אשה זה בדרך כלל ספרית וטיפוח שיער ועוד. פחות נשמע לי הסגנון שלי איפור תסרוקות וכו' ברמת העיסוק.
מנקה גם לא הכי ריווחי להמשך החיים ואני מתכנן להיות מורה שזה גם לא סכום בשמים, בנוסף זה לרוב אישיות מאד מסודרת ונקייה ועם זה שחשוב לי סדר וניקיון יש לי סדר גם בבלאגן אני סכ"ה משתדל להיות כזה אבל שהבית יהיה תמיד מתוקתק וכו' פחות נשמע לי.
אבל שוב נשמע על האישיות.
עקרת בית בגדול כן גם אמא שלי עקרת בית בעיקרון, אבל צריך לראות מבחינה כספית האם וכיצד זה אפשרי.
בכל אופן בעניין מקצוע לרוב כל בחורה לגופה ולא כל מקצוע לגופו.
אם היא בחורה רצינית אז כןפתוח אליכם
וגננת זה מקצוע מאוד מקובל היום...
אל תכניסו לי דברים לפה. לא באתי להשוות פה שום דברבינייש פתוח
לא ממקום רע אבל..קן ציפור
נאמר "חכמים היזהרו בדבריכם שמא מתוכם ילמדו לשקר"
אז כן ברגע שאתה שם או זה או זה ( הסימן הזה / זה או) אנשים יחשבו שאתה משווה, אתה יכול לתקן אבל זה נשמע כמו כעס שהכינסו לך דברים לפה, אבל לפני שאתה מתלונן על זה תסתכל האם דבריך נאמרו בצורה הנכונה.
ושוב לא ממקום של כעס אלא באמת כהערה כי זה הציק לי בעין.
***נפש חיה.
" הוי מרבה לחקור את העדים והווי זהיר בדבריך שמא מתוכם ילמדו לשקר"
שניהם ממסכת אבות
הבעיה שלי היא שיש דרישה מנשים להיות סופר וומןמור ולבונה
קצת נסחפנו. ובהרגשה שלי הסקרים האלו רק מדרבנים את ההיסחפות הזאת.
תשמע על הבחורה ועל המידות שלה, אם תרצה תברר איתה למה היא בחרה להיות עקרת בית או כל אחת מהאופציות הנ"ל ותקבל החלטה.
איפה יש דרישה כזו?קוד אבל פתוח
דרישה של תרבות המערב שאנחנו נגועים בה.מור ולבונה
אתה צודק שאצל דתים הדגש בדרישות יהיה שונה.
והדברים לא נאמרו מתוך רצון להאשים. סתם כואב לי הזלזול הזה ונראלי לגיטימי לכתוב גם דעות פחות מזדהות.
'תרבות המערב' זה משהו שאין לו הגדרה מדויקתקוד אבל פתוח
אם תפרטי מה הבעיה בדיוק קודם, יהיה יותר קל לדון במה השורש שלה
....אני אשמח שתעשי לי סיור באתרי היכרויות, עדיין לא הגעתי לשם...
סבבה אני אמרתי שאני לא הולך להוכיח שנשים כאלה כי גם אני לא רוצה להאשים, אבל אני חושב שאת דווקא צודקת שצריך לפתוח את זה ולו רק אם זה יעזור למישהו או מישהי להוריד את הדרישות המיותרות...
אני לא מוסמכת לתת הגדרות אבל אנסה..מור ולבונה
החיצוניות, היופי, הכסף, הכבוד וההצלחה במושגים חומרים.
לעומת התרבות של היהדות- שהיא של הנצח. הסתכלות יותר פנימית ותהליכית. יותר מאפשרת ומכילה.
באופן כללי, אני חיה בעולם הזה ומשתמשת בחומריות. זה רק ענייו של מינון ואיזון- מה העיקר ומה טפל.
אז את טוענת שהשאיפה לכבוד לכסף וליופיקוד אבל פתוח
לפי מה שאני יודע מאז ומעולם היה האדרה של זה.
מסכים שכאן ועכשיו זה תופעה של תרבות המערב, אבל איך זה קשור לעניינו?
(אני לא יכנס לדיון של מה זה התרבות של היהדות, אבל אני לא מסכים איתך...)
בכמ לא ענית על השאלה: איפה ראית דרישה מהאישה להיות סופר וומן?
^^^^^ דווקא היהדות אומרת שאישה נאה מרחיבה דעתו של אדם.ענבל
שתלמיד חכם אסור שיהיה רבב בבגדו.
יש משמעות מאוד גדולה לחיצוניות ואסתטיקה ביהדות.
פעם שמעתי שיעור ש'מרחיבה דעתו' זה לאו דווקא לחיוב ונאהמור ולבונה
יש חשיבות לדברים חיצונים זאת לא הכוונה שלי. המקדש היה מעוצב ומאובזר בצורה מאוד יפה ויש עניין גדול בזה. שפע גדול צריך כלים שיתאימו לו.
ועדיין, יש הבדל אם אלך עם בגדים של דיור או עם בגד שמכבד אותי והוא פחות במיינסטרים.
תסבירי את הבעיה בללכת עם בגד במיינסטרים.ענבל
הבעיה היא ברדיפה, לא בעצם השימוש.
ללכת עם בגד ר-ק כי הוא אופנתי בעייני זו בעיה.מור ולבונה
לא כולם הולכים עם בגד כזה רק כי הוא אופנתיאופטימיות
להשקיע 4 משכורות אולי...מור ולבונה

לואי ויטון כדוגמה. לא נראלי שקונים את זה סתם לכיף.
חושבת שזו טיפה הגזמהאופטימיות
רוב הישראלים קונים באתרי אנטרנט למיטב ידיעתי. אפילו הדתיים.
ודבר נוסף, בחו"ל המחירים יותר זולים.
Anne klein/Nautica לדוגמא עולה בהרבה יותר זול יותר מבארץ. אני מדברת מקרוב.
רציתי לעלות נק' למחשבה. מכאן- תעשו איתה מה שתראו לנכון.מור ולבונה
להעלות נקודה למחשבה בדברים הזויים זה לא יעיל במיוחד.ענבל
מחירים כאלה זה לא משהו שהרבה מוציאים ואלה שכן הם כנראה לא מאותה חברה שתמצאי בה חתן בכל מקרה.
את מתבלבלת.מור ולבונה
1. הסקרים האלא כ"כ לא רלוונטים - אם החבר'ה כאן יענו כן, תצא עם גננת גם אם לך זה לא מתאים? כנראה שלא. ואם כן- יש כאן בעיה רצינית.
זה רק יכול לפגוע בבנות שאין להן ביטחון בעבודה שלהן ובעצמן והמחשבה תהיה איך יסתכלו עליי בדייטים.
2. כשאנחנו מקבלים הצעה לבחון מה באמת מהותי לי באופן אישי ומה מהותי לי רק כי החברה גרמה לי לעיוות במחשבה. ומתוך מודעות לבחור.
*הבגדים סתם זרמתי איתכן. ועבדתי ב54 factory יש הרבה דתיות לאומיות שקונות. כנל לגבי צמידי פנדורה וכל העדר ההזוי הזה.
וכי הוא יפה בעיניהם סביר להניח.ענבל
בכל מקרה בהנחה שאת לא בוחנת כליות ולב את לא יכולה לדעת מה גרם להם לקנות את הבגד.
בקיצור אני לא מבינה למה יש הבדל. אם אראה פריט יפה של חברה ששמעתי עליה ויש לי את הכסף לזה אז אעדיף אותה כי היא יפה וכי היא מותג מוכר שאני יודעת שהוא טוב. האם זה אומר שאני שטחית ורדודה ורודפת אחרי חיצוניות? לא. זה אומר שאני מאוד אוהבת בגדים יפים וטובים.
מכיר את זה אבל פשוט אין לי כח לפתוח על זה דיוןקוד אבל פתוח
לא קריטי מתי זה התחיל ואיך אתה קורא לתופעהמור ולבונה
אף אחד לא יצהיר בריש גלי, אבל ככה אני מפרשת את הסאבטקסט כשאני מנסה לשדך או שאני קוראת דרישות באתרים.
הנק' היא שהשאלה אם מישהו כאן היה יוצא עם מנקה- לא מקדמת. יש כאן אנשים מאחורי המסך.לחלקם יש הורים אחים או שהם בעצמן עובדים בעבודות כאלו - ולי זה מרגיש שיש כאן איזה מדרג שמושפע מתרבות של לצאת עם מה שנחשב. (כנל לגבי הרצון לצאת עם אשת חינוך כאדם תורני או עם איש עסקים כאדם כללי).
אנחנו לא יוצאים עם הגדרות או תפקידים (!!).
נכון, זה משפיע על האדם ועל השיגרת חיים של הבית , אני לא נאיבית.
רק רוצה להזכיר- בעיקר לעצמי- מה חשוב ועל מה אני רוצה לשים דגש.
[וזה גם מופנה כלפינו הבנות, שמחפשות את המהנדס, את בעל הממון זה שיש לו רכב וטעם טוב בבגדים...]
בהצלחה לנו.
את המדרג את הבנת בכלל לא בטוח שהוא קייםקוד אבל פתוח
]או בקיצורבהשתדלותי
"אומנם לא מושלם אבל מחפש את המושלמת"

לפחות הוא מודע לעצמו ;)מור ולבונה
אבל להאשים את כולם?קן ציפור
אני כתבתי שלכל אחד יש הטוב שלו ואני לא יודע להגיד מי טוב יותר אז אם הסתכלת ונראה לך תפני אלי כי באמת אני פחןת יודע לפנות.(זהתמיד שיגע אותי כשראיתי מישהי שצפתה בכרטיס שלי פעם פעמיים שלוש ואזרתי אומץ לפנות כי חשבתי שהיא בתלבטת ולפעמים היא התעלמה כולל לפעמים ענתה שלא. אז אני באמת לא יודע איך לפנות כנראה אז ביקשתי בכרטיס שלי באתר שאני משאיר את הדברים לבחורה שתפנה אם מעניין.(מעניין עם זה יעבוד...)(וחפרתי הרבה, אבל מה לעשות כל אחד הוא עולם שלם ומורכב.)
כמו שראיתי בפייסבוק של מישהיקוד אבל פתוח
כנראה כל הנשים בעולם הן עצלניות שלא רוצות לעשות עם החיים שלהם כלום....
כנראהבהשתדלותי
שעשע אותי המשפט הזה אז מצאתי פה הקשר בשבילו
לא חותמת על כל מילה בהודעה אליה הגבתי

קוד אבל פתוח
המביא דבר בשם אומרו וכו-ענבל
אמממ זה מילים דומותהגולש האחרון
אבל הייתי קרובה!ענבל
אבל המשמעות הפוכה לגמריקוד אבל פתוח
בסדר בסדר, סליחה! 😅ענבל
קרובה אבל מאד רחוקההגולש האחרון
להתאמץ להסתכל בכ"א שלך?ענבל
הגזמת.
ברגע שהכרתי אותך הכ"א שלך מחוק מבחינתי
.עצלניתהגולש האחרון
בשביל זה צריך לחפש תגובות שלך
ענבל
(אגב, המשפט האחרון שם נאמר לחיוב ולא לשלילה אם זה מה שהובן)
עדיף שתתעצלי בשקטהגולש האחרון
כאילו גם לא הבנתי את זה שלילי,
פשוט לא הבנתי..
|מתעצלת בשקט|ענבל
עזוב 😅
חח ממש לאבהשתדלותי
מממ לא הבנתי אבל סבבה 😅ענבל
כן.ותן טל
ומילא השאלה הזאת, מה עם השאלה ההפוכה?ותן טל
מניח שהתשובות תהיינה קצת שונות בשאלה המקבילה.
יאו תאר לך היה כמו גננת של ילדים גנן ילדיםהפי
מאה אחוז שהוא אבא שאוהב ילדים יש יותר יפה מזה?
יש כאלו. מכיר אישית כמה
ותן טל
אנשים בהחלט מאוד נחמדים וחביבים.
דיי!!הפי
קוראים לזה מלמד, לא? לפחות בגנים התורניים לנולידיה
יש קשר למלמד? אני בכלל דיברתי על גננתהפי
המלמד של ילדיי בהכשרתו גננת
אבל הוא נשוי...לידיה
מלמד זה משהו אחרפה לקצת
יש גנים שבמקום גננת וסייעת יש בגן גנן וסייעת
אצלנו יש גנן אחד, הוא נראה ממש טוב ונחמד עם הילדים ונראה שהילדים ממש אוהבים אותו
אז אצלינו זה מלמד וסייעת
לידיה
אה נכוןפה לקצת
אז יש גם גנן, זה שאני מכירה הוא לא דתי ככה שהוא פחות בקטע של להיות מלמד. הוא פשוט גנן (:
גם אני מכיר קצתצריך עיון
היה לי מרצה שהוא גנןפסיפלורה1אחרונה
אוהב ילדים זה בטוח
מזה משנה אם הם היו יוצאים השאלה מה אתה היית עושההפי
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום
עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢
פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)
לא אדום מזעםהסטורי
(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).
אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים
והאידיאות.
"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".
האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?
לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".
אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.
ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22
אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.
המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית,
"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"
מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד
והסיומת כה מתאימה ומתבקשת
כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט
"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי
איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…
הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב
כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים
האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.
על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.
ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה
אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb
כולם צריכים להגיע למעשי האבות?
ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.
הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.
אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים
יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.
במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.
ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים
לדרגתם.
הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.
(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)
לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד
אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.
"הלכה ב
אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."
(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)
התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאראחרונה
יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.
המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.
גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.
מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.
וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).
כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".
בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.
כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות
..שפלות רוח
רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.
וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו
לא ?
"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb
כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.
אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.
..צדיק יסוד עלום
לא חשוב
לרדת מעץ החיים?חסדי הים
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
..advfb
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים
נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.
זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.
"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".
רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים
"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".
בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע
אמן!חסדי הים
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
תודה רבה בחזרהנגמרו לי השמות
מאוד משמח ומחזק לקרוא את שכתבת, תודה 🙏
ומשמח גם לקרוא שאתה מעיד על עצמך ואכן כך חושב על עצמך כי יש בך בהחלט גם צדדים אלו של המוביל והמשענת.
ישר כוח גדול
תמשיך להתחזק בטוב שקיים בך
דע שגם בתור אמא (הבכורה בכיתה י' כרגע) אני מאחלת לבת שלי אדם עם רגישות כזו ולב טוב ועומק ועוד תכונות נפלאות שמתבטאות דווקא מתוך הצדדים הללו,
וגם בתור אמא לילד רגיש (שכרגע בכיתה ח') אני מעכשיו אומרת לו איך אשתו תזכה בו עם כל הרגישות הנפלאה הזו שלו...
זה באמת אוצר גדול
ויחד עם אשת בריתך תוכל לקיים את האוצר הזה ולהעמיק בו עד אינסוף, בכל צדדיו, ואתה והיא תראו ותזכו להתברך מכל אלו גם יחד.
ב"ה בשורות טובות וכל הטוב 
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
ברור שהיא צריכה להגידהפי
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
חחחח לא נראליהפי
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
אז אפשר לעבורבחור עצוב
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
מזכיר לך משהו?אריק מהדרום
את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.
זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.
חחח גדולהפי
אוחזיויק
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
מסכים ומחזקאביעד מילוא
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
אתה מה זה צודקadvfb
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
לא הבנתיהרמוניה
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
לראשון יש יותר סיכויadvfb
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה
לבין כמה שהוא באמת
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
אשמח גם
ראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה
אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
פניתי
ראומה1אחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו
כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה
שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.
ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת
מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה
חזק ואמץ
ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש
"קווה אל ה'
חזק ויאמץ ליבך
וקווה אל ה'"
איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא
יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)
💁🏻♂️אבטיח ברזילאי
ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.
אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.
נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו
זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא
אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום
מחזק אותךאבטיח ברזילאי
קשה הזיווג כקריעת ים סוף
ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...
בהצלחה 
יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
^^^ארץ השוקולד
ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.
בהצלחה
כפי שכבר אמרובחור עצוב
לצאת עם בשלות יותר.
כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני".
משקיעים יותרהפי
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb
אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.
אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה
אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?
אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.
לבנותמישהי 1
לאלאצעיר
כאמור - פשוט לא רלוונטי בגילאים האלו.
כן נפגשתי עם צעירות ממני ב12-13 שנה. לא כי זה מה שאני מחפש אלא כי את כל השאר אני כבר מכיר.
ומנכל ישפה( מה שזה לא יהיה) צריך להפסיק למכור שטויות לציבור מתוסבך גם ככה.
ואת המילה סטטיסטית הכנסתי מנימוס כדי שלא תצעקי "אבל גם לגברים יש בעיות". נכון, אבל פה לא מדובר על בעיה אלא על טבע.
כשבחורה בת 30+ פוסלת מישהו כמה שנים מעליה כי "היא נראית צעירה לגילה" אני מתאפק מלשאול אותה אם גם מבפנים היא צעירה לגילה.