מבולבלת (: בנות אשמח שתקראו!זוהרת בטורקיז

פתאום אני רואה כמה שרשורים כתבתי בזמן האחרון ;)

 

אני לא יודעת אם זה פריקה, או שזה עצות או הכל ביחד.ונדמה לי שבעבר כתבתי שרשור בסגנון הזה.

אבל אני באמת לפעמים לא יודעת מה לענות לעצמי.

 

אני יודעת שאני רוצה בית תורני,ובעל תורני- ממש חשוב לי אידלאים ואהבת ישראל תורת ישראל בארץ ישראל וכ'ו

גם ממש הייתי רוצה שהשנה הראשונה שלי של הנישואין תיהיה כשבעלי יהיה בישיבה.

 

אבל אני מפחדת.

לא יודעת איך להסביר את זה, אני מגדירה את עצמי תורנית,ועובדת ה', אבל שיציעו לי בייניש, אני באמת אחשוש, אפחד שזה חונק מדי.

נניח היום ערב העצמאות אני אהיה במדרשה,אשמע שיעורים ואהיה בהרקדה.

ובמחשבה שלי אני ממש רוצה להאמין שגם בעלי מי שזה לא יהיה ;) יהיה בישיבה וילמד.

מצד שני,מי אמר שמי שהולך נגיד לירושלים להיות עם חברים שלו וסתם להינות הופך אותו לפחות "תורני"?

כי גם אני הייתי פעם מאלה שהולכות עם חברות לירושלים ופשוט מטיילות.

 

אני לא יודעת.. למה אני כל כך מפחדת שבחור שהוא תורני באמת וירא שמים זה אומר חנוק ?

אני גם ויתרתי על דברים שבעבר עשיתי כי באמת אני מאמינה שזה לא הדרך הנכונה.שוב לא שהם רעים,פשוט אני לא מאמינה בדברים האלה.

 

בטח לא הבנתם מה אני רוצה,וגם אני לא חצי חיוך

יש עוד בנות שחושבות ככה?

ת'אמת?עלומה!

לא כ'כ הבנתי מה את רוצה לומר

כן(: בובי זה לא מתחיל ונגמר בישיבה זה ממשיך משםהפי
ואל תפחדי לצאת עם בייניש ..
גם תזכרי שיש מי שצדיק שלא בייניש ונמצא נגיד לדוג' שהבאת בטיול בירושלים אבל מה יכול להיות לו לב זהב טהור!
לעומת זאת יכול להיות בייניש שעושה את המצוות בקצת מיאוס וחוסר התלהבות

אז אל תתפסי על זה תראי תרגשי את הבנאדם שאת יוצאת איתו מי הוא מה הנשמה שלו
הכל בסדר אין פה כאלה בסדר וכאלה שלא תהיי קלילה מה ששלך יהיה שלך(:
ההרגשה שלך מוכרתשירי מירי

נראה לי שהבנתי, וגם לי יוצא לחשוב על זה הרבה

 

אני חושבת שהאיזון בין שאיפה לקדושה והתמסרות רוחנית לבין נהנתנות בילויים ומילוי צרכים גשמי\ריגשי\נפשי, הוא אישי והכי אמיתי שיש ובסופו של דבר לא יהיה אפשר לטעות בו.

 

אז נכון שעכשיו אני מבולבלת בין הרצונות לפעמים, אבל האחד שמתאים לי ונמצא במקום שלי (שבקושי אני יכולה לנסח לפעמים...) יגיע בזמן שלו.

 

 

אומנם אני גברקוד אבל פתוח
ואני אענה לך בתחושה שלי כגבר, עם ההתמודדות הזו....

יש תחושה שהתורה היא מאוד חונקת, אומנם התורה ממש לא מדריכה אותנו לכך. בטח תורת ארץ ישראל שאמורה להיות מלאה בעשייה. אבל לצערי הרבה אנשים נופלים אל זה בעיקר כי ככה עם ישראל נהג באלפים שנות גלות.
בנוסף לכך בכמה מאות שנים התחילו לקום ישיבות שבהן לומדים תורה, והמציאות של לימוד תורה זה בישיבה גורמת להרבה אנשים שמחוץ לישיבה ח"ו אין תורה.

"להכניס את התורה לכל תחומי העשייה" זה מסוג המשפטים שקל לומר, אבל קשה לקיים. כמובן שאם זה קשה זה לא אומר שיש לנו פטור מזה אבל זה בהחלט אומר שאנחנו צריכים לחשוב טוב על איך אנחנו עושים את זה.

אני חושב שחלק מהיכולת הזו צריכה להירכש עוד בישיבה, גם בייניש תוך כדי זמן הלימוד בישיבה צריך לעבוד קצת, לפתח תחביבים, להנות וכל הדברים שכלולים בחיים מלאי עשייה.

אבל, יכול להיות שממש לא הבנתי אותך....
כמובן שגם בנים יכולים.לענות זוהרת בטורקיז
מאד מסכימה עם הנקודה הזו. ומוסיפה-נפש חיה.

משום מה נוצרה איזה סטיגמה שצתורה שיש עימה מלאכה לא "נחשבת" כתורה "פרופר".

ודווקא רב גדולי ישראל- בדורות קדומים מחכני המשנה ועד ימינו- פירנסו את נשותיהם וגם למדו.

יש היום הרבה אנשים שמצליחים להתפתח בכל מיני תחומים- החל ממדע עבור ברפואה וכלה בספרות וביצירה- שהתורה נשזרת כחוט שני בעשייתם.
התורה תורת חיים.
מתוך שהיא נותנת חיים- מוכרח שהיא לא תגביל אותנו כשאנו מקיימים אותה.
לכן להגיד שרק בחורי ישיבה שלומדים יומם ולילה [בלי לזלזל כלל וכלל!] מקיימים תוורה- לא בטוח שזו אמירה נכונה.

ואולי אף להוסיף נקודה...Talp01
שדווקא אלו שלומדים, לאו דווקא מקיימים... לימוד הוא ערך בפני עצמו, אבל לך תדע את הערך של... וגומר.
אני חושב שלמרות הנקודות שהעליתארגוב
יש גם צד שמצריך שקיעה מוחלטת וריכוז ספציפי רק בתורה כדי להגיע לרמה גבוהה, ובטח כדי לפתח ולשכלל. כמו כל מחקר רציני בכל תחום, צריך שזה מה שימלא את היום.
כמובן שאפשר וצריך להיות צדיק וירא שמים גם עם שילוב של מקצוע במקביל, אבל הפיתוח והקידום והפסיקה יהיו תמיד מובלים על ידי ה'סיירת מטכל ' שיושבים ולומדים כל היום ועושים רק את זה. עם כמות החומר שיש היום, אין ברירה.
האמת שאני ממש מזדהה עם הבלבול..שירה חדשה~

שמצד אחד אני דוסית ממש וזה, ומצד שני יש דברים שלא, ולפעמים זה מאוד מאוד מבלבל..

ויש המון פעמים תחושה (אולי תזדהי איתה..) שהבנים שלא ככ מכירים את הצד הזה, כי הם כל היום בישיבה ומוקפים בקודש ופחות מתמודדים עם הבחוץ היומיומי..

אבל אני חושבת שבעיקר אסור להתייאש, ולדעת שבסוף יגיע מישהו שמתאים לך בדיוק..

כמה שכל פעם שומעים כמה הוא דוס ותורני וזה קצת מבהיל.

זה בעיקר מה שאני מתעודדת ממנו.

וגם שהמון פעמים ההגדרות האלו חיצוניות נורא, ובפועל זה לא תמיד ככה וגם הבנים רואים עולם

קיצר לא יודעת אם כיוונתי לדעתך אבל לפחות ניסיתי..

מוכר.כוס ברוח

יש לי כמה נק' אולי להאיר.

אחת, שרוב הביינישים בשלב הישיבה באמת נורא סגורים בעולמה של תורה, אבל ברובם אחר כך יוצאים לעולם ולומדים לחיות בו. זה לא אומר שאחרי הישיבה הם נהיים "פחות" דוסים. זה אומר שבשלב ההוא אפשר לראות איך בנאדם מתנהל בכל רובדי העולם.

זה פשוט שני שלבים שונים. אצל בנות זה קורה די זריז. יוצאים לשנת שירות וישר נחשפים לכל מיני עיניינים.

בת היא יותר משלבת מלכתחילה.

אז אם את פוגשת מישהו שכרגע נראה לך בשלב שיותר סגור ממך, לא הייתי חוששת מזה. פשוט שלב אחר.

 

ועוד נק' אחת, שהיום לענד העולם קצת מתנהל לפי שחור לבן, בייניש-דוס. לא בייניש-לא דוס.

אבל בתכלס התורה נקנת ב48 דרכים. פשוט את צריכה למצא את הדרך שמתאימה לשניכם. ומשתלבת טוב.

אגב שוב לענד מישהו שהתורה שלו נקנת בלימוד למדני 24/7 יכול להשתלב יופי עם מישהי שהתורה שלה נקנת בטיולים עם חברות ברחבי א"י...

כמובן שצריך לשים לב, ששניכם באותו קו חשיבה ולא שהוא מבלה ונהנה בברים בלי שום חשיבה על התורה ועל הדרך חיים ואת יושבת ומעמיקה וחושבת איך התורה ממלאה את חייך...

הזכרת לי את עצמי במה שכתבת

דעתי.Talp01
אני חושב שמרוב הסטיגמות וההגדרות את מתבלבלת. תורני, דוס, ביניש... מה זה? הרי כל אחד יגדיר את המשמעות של הנ"ל אחרת. מה שאת צריכה ומחפשת זה בן אדם ספציפי, עם תכונות ומידות ספציפיות. וב"ה גם תמצאי בול את מה שאת צריכה.
לא תמיד מוצאים בדיוק את מה שמחפשים..בסדר גמור
אני תמיד מקצר.Talp01
שים לב לדקויות. כתבתי " ב"ה,.. מה שצריכה". ה' שולח. אתה עושה השתדלות. לא תמיד זה חופף.
תמצאי בול את מה שאת צריכה?בסדר גמור
טוב זאת הנחה סמויה שהקב"ה שולח רק את מה שצריך ואנחנו ת-מ-י-ד מקבלים.
אבל אנחנו מתרשלים לפעמים, ואז יוצא שמתחתנים עם מי שלא צריך.
ספר לי על זהTalp01
אם כי יש הרבה תורות בנידון. זיווג שני וכו.
לכן התפלאתי שזה בא ממךבסדר גמור
עדיין מאמין בזהTalp01
יש משהו שיכול לעזורהיום הוא היום
תחשבי ותכתבי על מישהו מסויים בחיים שלך שמתאים לך לסטיגמא ואיך הוא מתנהג בדיוק.

אחכ לחשוב על מישהו שהוא גם תורני וגם ההפך מחנוק (תגדירי את) וגם לרדת לפרטים.

זה יכול לעזור לך להיכנס לסטיגמה ואחכ לצאת ממנה.

בהצלחה!

אשרייך על המודעות העצמית ותודה על התגובות והעצות באופן כללי
תכל'ס גם בנים חוששיםמתן תורה
ללכת בדרך ''צולרית''- (צדיק ורע לו), כי אפשר בקלות לקחת את ההדרכות של התורה וחז''ל, למקום צר ומצומק..ולכן יש מה לחשוב על זה ולחשוש
ונראה לי שבדיוק בגלל תשומת הלב לנקודה הזו, יש לכל אחד/ת תפקיד אישי לצמוח רוחנית בצורה בריאה יחד עם בן/ת הזוג, וכמובן שיהיה שותף למחשבה
אהבתי,ממש תודה!זוהרת בטורקיז
זכינו לשרשורים איכותיים בזמן האחרון ע מ
אז כך, ממש בקצרה מפאת השעה, לדעתי, גם מי שסגור כולו בלימוד, ולא מטייל עם חברים בירושלים, צריך לדעת שאישה זה משהו אחר, עם האישה טיול זה לא בזבוז זמן של לימוד, אלא ערך עליון.
רק צריך לברר שהוא מבין את זה, ולא רומס כל דבר שנמצא מחוץ לסטנדר, גם אם הוא עושה זאת בנחת (תיקנתי יפה את הקונוטציה שיש במילה רומס).
אני חושב שהזיהוי של זה מקביל לזיהוי שהוא רק נראה חנוק כלפי חוץ, אבל באמת ברוחו הוא לא חנוק.

וכן, יש דבר כזה שקיעות בלימוד, ובע"ה שנהיה שקועים בלימוד כל חיינו כשם שאנחנו שקועים בשנותינו בישיבה ("דעתי עליה"), ואף נוסיף ונלך מחיל אל חיל.
לבלות עם חברים לא בהכרח אומרבינייש פתוח
פחות רמה דתית. אפשר לראות בזה כלי לגיבוש חברתי ולא כחלק עיקרי בחיים (ואין התורה נקנית אלא בין היתר בדיבוק חברים)
אני תוההענבל

בס"ד

 

סתם כי העלית לי תהיות.

אני חושבת שתורניות לא נמדדת בהאם הוא בישיבה או לא, הרי בשלב מסוים את כן שואפת שהוא ייצא לעבודה.

אני חושבת שתורניות נמדדת בדרך החיים, במידות, באיך הוא מנצל את זמנו הפנוי.

אני לא חושבת שמי שיוצא לבלות ביום העצמאות ולחגוג הוא פחות תורני, אני חושבת שהוא שונה מבייניש שיושב בישיבה.

אני יוצאת עם מישהו שכבר לא לומד בישיבה אבל הוא יותר תורני מהרבה ביינישים שאני מכירה. קצת מפחיד לפעמים .

בייניש חנוק לרוב זה בייניש שבכלל לא יוצא לשום מקום ולא פוגש חברים, מהאלה שאף פעם לא יוצאים מבית המדרש. או אחד שאוהב לכפות את דעותיו על מי שסביבו .

רוב הביינישים לדעתי הם לא כאלה. את פשוט צריכה למצוא אחד שלא מתנגד לכל תרבות הבילוי. מותר להיות בישיבה ועדיין לצאת מדי פעם לטייל בירושלים או סתם בארץ, או לצאת לסרט אם את בקטע, או לצאת להצגה או להופעה או למסעדה או לוואטאבר. פשוט תמצאי אחד כזה. מניסיוני הם יכולים להיות ממש זורמים ועדיין דתיים. אפילו אולי מהזרם שנפוץ פה, הם לא חייבים להיות מהזרם שלי.

 

זה יצא קצת מבולבל כי רצות לי מחשבות בראש אבל מקווה שהובנתי.

אני ממש מבינה את הפחד מביינישים ומיהדות חונקת, אני פשוט חושבת שאין הרבה שהם כאלה ואם יש פשוט לא יוצאים איתם. אם את אחת שאוהבת לבלות ורוצה שבעלך יאפשר לך זה משהו אחד [גם הם יכולים לעשות את זה כי מה אכפת להם שתבלי בזמן שהם לומדים?], אם את רוצה שהוא יצטרף אלייך זה משהו שונה לגמרי, אם את סתם תוהה האם זה ימצא חן בעינייך שהוא יוצא עם חברים זה גם משהו אחר. הדבר הראשון לא כזה קריטי בקשר לעם מי תתחתני- הרוב יסכימו לדעתי. הדבר השני יצריך מישהו שלא רק שלא מתנגד לתרבות הבלוי אלא גם אוהב ללכת אליה או מוכן בשבילך לצא וזה יש מצב שיהיה קשה למצוא בקרב ביינישים מסוימים אבל עדיין הרוב יסכימו- כמובן כל אחד לצורת בילוי אחרת שגם את זה כדאי לברר. הדבר השלישי בעיניי הוא תמוה טיפה. שוב, את לא רוצה שהוא יישאר בישיבה לעד, אז בכל מקרה הוא ייצא לעבוד, מה זה משנה אם הוא גם ייצא לבלות מדי פעם?.

 

זהו

 

נ.ב. לא זוכרת אם חבר שלי אמר לי את זה או מישהו אחר אבל זה משפט נכון- כשמתחילים לצאת פגישות הן *לא* ביטול תורה. הן הכי קיום שיש.

ממש תודה ..ממש עזרת לי (:זוהרת בטורקיז
איזה כיף!
בכיף ענבלאחרונה
אני הבנתי.נורופן.
אני חושבת שזה הגיוני...
אבל בסוף,
יש הרבה סוגים של בחורים...
חלק לא יתאימו לך, כי הם יותר מדי.
וחלק יהיו יותר רלוונטים...
נראה לי שהבנתיאלטלנה
מזדהה לרוב
כאילו יש תחושה שזה יחייב כזה למרות שאני לא תמיד הכי הכי מחוייבת
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאראחרונה

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

תודה רבה בחזרהנגמרו לי השמות

מאוד משמח ומחזק לקרוא את שכתבת, תודה 🙏

 

ומשמח גם לקרוא שאתה מעיד על עצמך ואכן כך חושב על עצמך כי יש בך בהחלט גם צדדים אלו של המוביל והמשענת.

ישר כוח גדול

תמשיך  להתחזק בטוב שקיים בך

דע שגם בתור אמא (הבכורה בכיתה י' כרגע) אני מאחלת לבת שלי אדם עם רגישות כזו ולב טוב ועומק ועוד תכונות נפלאות שמתבטאות דווקא מתוך הצדדים הללו,

וגם בתור אמא לילד רגיש (שכרגע בכיתה ח') אני מעכשיו אומרת לו איך אשתו תזכה בו עם כל הרגישות הנפלאה הזו שלו...

זה באמת אוצר גדול

ויחד עם אשת בריתך תוכל לקיים את האוצר הזה ולהעמיק בו עד אינסוף, בכל צדדיו, ואתה והיא תראו ותזכו להתברך מכל אלו גם יחד.

ב"ה בשורות טובות וכל הטוב

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1אחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לאלאצעיר

כאמור - פשוט לא רלוונטי בגילאים האלו.

כן נפגשתי עם צעירות ממני ב12-13 שנה. לא כי זה מה שאני מחפש אלא כי את כל השאר אני כבר מכיר.


 

ומנכל ישפה( מה שזה לא יהיה) צריך להפסיק למכור שטויות לציבור מתוסבך גם ככה.


 

ואת המילה סטטיסטית הכנסתי מנימוס כדי שלא תצעקי "אבל גם לגברים יש בעיות". נכון, אבל פה לא מדובר על בעיה אלא על טבע. 

 

כשבחורה בת 30+ פוסלת מישהו כמה שנים מעליה כי "היא נראית צעירה לגילה" אני מתאפק מלשאול אותה אם גם מבפנים היא צעירה לגילה. 

אולי יעניין אותך