תהייה... קצת ארוך אבל אשמח לתשובות.נורופן.
אוקי.
אחרי כמה וכמה וכמה הצעות
עכשיו אני מבינה פחות או יותר (הרבה יותר מקודם)
מה כל כך חסר לי.

"הדתיים הלאומיים" לא קיימים בכל מקום.
למען האמת, הם כמעט לא קיימים בכלל מחוץ לחוגים בהם הם קיימים בחבורה אחת גדולה ומגובשת.
כן, תספרו לי על החברים שלכם לעבודה, השכנים שלכם, החברה של הדודה של הסבתא. ברור שיש אנשים שנחשפים. השאלה היא כמה.
והתשובה היא- שבקושי. בקושי ממש.
אני באה משם. מהבית הדתי התורני הבועתי המטפח והמגונן.
אני חשבתי כל השנים שאני יודעת מה זה 'עם ישראל'.
תכלס, כולם היו כמוני, בהשוואה למה שיש בחוץ. כולם באים מבית סבבה, דתי טיפוסי, כל האחים דוסים, לומדים תורה, בית כנסת, שבת, הושענא רבא, ותן טל ומטר, אלא לראותם בלבד, ברכת האילנות, תפילת מנחה, חצאית ארוכה, מזמינים מאדיב אבל 3/4 ברור, או פיגמה בעצם, אז קצר, תשעת הימים, חוף נפרד, תעודת כשרות, לברור אורז, שמע ישראל, נטילת ידיים, ברכת המזון, כלכלתה וגפנה ועוד כל מני דברים.
כולם כאלה?
ומי שלא, הוא מה?
והאם הוא בכלל מכיר אחרת?
ולמה שירצה לשמוע?

האם יש לי מה ללמוד ממישהו שמקיים רק חצי, ולא את הכל?
האם זה יגרום לי לזלזל ישר במצוות?
האם לשלוח את ילדיי לבית ספר איזורי, לא פרטי, שמקבל את כולם, גם את האלה שנוסעים באופניים בשבת,
האם זה לייט?
האם זה אומר שילדיי לא יאמרו דברי תורה בשולחן שבת?
האם זה אומר שילדיי לא יוכלו להיות אנשי אמת, צדיקים , גדולים וגיבורים?

למה כל הדוסים
רוצים לחיות בתוך בועה.
ביישוב. איפה שכולם גדלים במעטפת הכי בריאה שיש.
שחלילה, לא יחחשפו ל"ערסים" שיושבים על ה"ברזלים" ב"שכונה". ואם ייחשפו, הם ידעו שזה לא טוב, שאם רוצים להיות חילוניים, אז עושים את זה ככה.

רק לי זה חשוב?
שהילד שלי יגדל במקום שבו יש את הכל, ואצטרך להתמודד?
לא אמרתי לגור בדרום תל אביב,
אבל באופקים, או טבריה, או באר שבע?
רק אני מאמינה שהוא יתמודד, כי אני מאמינה שהתיקון הגבוה ביותר בעולם הזה לר יבוא ממני, אלא מהדור הצעיר יותר?
שהגיל הקטן הזה אולי הכי קשה ומסוכן ומורכב שיש,
אבל יש בו יכולת נסיקה, השפעה ולמידה?

אולי הילד שלי לא ילמד עשרות דפי גמרא בשנה, במוסדות הכי טובים שיש, עם הרבנים הכי שאקלים ותותחים שיש.
אולי הוא ילמד רק 10 דפים.
אבל עם מי הוא ילמד, וכמה זה יהיה אחרת בשבילו ובשביל השאר,
אולי חברים שלו ישאלו בתיכון- אם באמת יש אלוקים, באמת, לא בקטע דכאוני של בייניש חמוד.
אולי חברים שלו יעשנו. (איזה שברון לב. יש כאלה בכל מקום, אבל שוין) אולי הוא ישאל אותי למה זה לא בסדר.
אולי יהיו לו משברים. אני מקווה ומאמינה שהוא יצמח.
יהיו לו עוד חברים. הרבה סוגים.
הוא ילמד מהם. הם ילמדו ממנו.
זה לא שווה את זה?
לחיות באמת עם עם ישראל,
לא רק עם מי שבאמת נראה כמוני.
מישהו שונה
דתי, אבל קצת אחרת.
לא מישהו שעושה הכל כמוני חוץ מאיך שהוא מתבל את החמין שלו בשבת בבוקר. ועוד קצת, אולי.


תגידו לי,
האם אני צריכה להתעורר?
רק דבר אחד.
אל תשאלו אותי למה זה שווה.

זה שווה
כי עמ"י לא יתאחה אחרת.
בעיניי, כמובן.
לא עושים את זה רק בצבא.
עושים את זה מהגן.
כל הכבוד לך. באמת.Talp01
אני מחזק את ידיך על השאיפות. בתור ירושלמי שעבר לעכו ואז למעלות בגלל הסיבות שתיארת, אני אומר לך מכאן - כבר התעוררת. זה שווה!
נורופן, אם היה אפשר במקבילתפוח יונתן
גם להוריד בפנייך את הכובע וגם להצדיע, הייתי עושה זאת ברגע זה.
ניסחת את המחשבות שלי כל כך יפה שזה עשה לי את הערב. את יכולה להיות שמחה שאת בדרך הנכונה.
^^^אביגיל.
אי של שפיות
ניכרים דברי אמתבעוז ובענווה
כל הכבוד!בסדר גמור
דיון ברמה גבוהה וראוי ביותר לדיון בפורום לדעתי.

לדעתי, כמו שאמרת, את צריכה להתעורר.
אני מסכים איתך בחלק מהדברים שאמרת ובעיתיות שציינת.
עם זאת, אני מרגיש שכבר יצא לי להחשף לכמה דברים בנושא ואת קצת על ניורופן. לא מרגישה את המציאות האמיתית, השורטת, הנושכת, והלא הוגנת.
אנשים רוצים את הטוב ביותר לילדיהם, ולכן מנסים לאפשר להם להתפתח בצורה טובה, ורק אז להתחיל להקשות עליהם, כשהם פיתחו חוסן עצמי מסוים.
לעשות פעילות ספורטיבית זה טוב, אך אם לא נתאים לגיל ולרמה אפשר להיפצע - ויש פציעות שלא מחלימים מהם. לפעמים במערכת "החינוך" יש דברים שלא תמיד כדאי לתת לילד להתמודד איתם. זה פשוט לא הוגן לעשות לו את זה, כי הוא לא מוכן.
מסכים איתך שהחממתיות היא דבר שלא טוב כשמגזימים. אך ללא חממה, השתילים הרכים לא יצליחו לגדול בתנאים הקיימים מחוצה לה.
אז צריך לחזק ולבסס את הילדים, להאמין בהם ולפתח אותם, ולא לתת להם לחיות כי ככה. אבל מנגד להיות עם היד על הדופק מה מתאים להם ועם מה הם מסוגלים להתממודד.

ויש לי עוד מה להוסיף.
סליחהדובשניה
אבל לא מסכימה איתך.
ההשפעה שיש לילדים בצעירותם היא מאוד גדולה.
מי אמר שהילד ירצה לקיים מצוות וילמד את חבריו דברים טובים??
בדרך כלל ילדים רוצים להיות כמו הכלל ולהתנהג כמוהם . אני חושבת שזו השפעה לא טובה לילדים ללמוד במקומות כאלה.
אין מה לעשות בו אדם מושפע מהסביבה שלו והחברה..
את לא היחידה.ענבל
תודה לכל מי שהגיב.נורופן.
מרגיע
אני מסכים איתךקוד אבל פתוח
ויש עוד הרבה כאלה...

עדיין צריך לדעת את האיזון בין פתיחות לעם ישראל, לבין גבולות ובגיעה בחינוך.
אין לי בעיה שהבן שלי ישחק עם השכן החילוני, אבל בהחלט לא הייתי רוצה שילמד בכיתה עם דתיים לייט.
תשמחי מאד מאד איך שגדלת...ד.

כלל לא בטוח שאם לא היית גדלה כך, היית יכולה בכזה ביטחון ושלוה לחשוב על האופציה האחרת.

 

את ב"ה "יושבת היטב", אז יכולה לחשוב על אופציות כאלה.

 

כלל לא בטוח שילד מגיל צעיר, אמור להיות הכין "שיש את הכל"... למה? אולי קודם ילמד את האמת, ואח"כ ידע למצוא את הטוב גם במקוות אחרים (כמו שאת היום...).

 

למה אמר רבי יוסי בן קיסמא, איני דר אלא במקום תורה..

 

למה לחשוב שילד קטן, תהיה לו "נסיקה" דווקא כי הוא בחברה שלא בדיוק...

 

למה לחשוב שילד שיכול ללמוד, לדברייך, עשרות דפים בשנה, ילמד רק 10, ולחשוב ש"זה לא נורא".. מה עם גירסא דינקותא, שלא משלימים כ"כ בקלות אח"כ?

 

למה "להזמין משברים"?.. לא חסר בלי זה?

 

מי אומר ש"עם ישראל יתאחה" אם מגיל גן יהיה בלאגן וכל אחד יקבל השפעה מכולם? אולי זה ימנע מעם ישראל כאלו בעלי דרך בהירה, שיכולים אח"כ מאד לאהוב אם עם ישראל כי הם מבינים את ערך כל אחד מישראל - ולא בגלל שהם גם כן "פרווה"?...

 

 

אז האמת - אני לא חושב שצריך דווקא לגור בישוב שכולם ככה. ואפשר לחנך לעין טובה על ה"ערסים הקדושים".

 

אבל אני חושב שמה שכתבת כעת, יש בו צד מסויים של "מרדנות" כלפי טוב שהורגלת בו - אבל זה עיין בוסרי. לא לפי זה מגדלים ילדים. צריך לשקול היטב הלכה למעשה לפני שפועלים עפ"י זה.

 

כמובן, זה לא מונע גם עכשיו, לראות את הטוב שבכל מיני אנשים מישראל - וגם לדעת להבחין בין טוב ובין לא, במעשים, בדעות, בתכונות - ועם זה להישאר באהבת ישראל, מצד טובם הפנימי, ומה שמתגלה ממנו.

קיבלתי את מה שכתבת על העין טובה.נורופן.
רק אוסיף ואומר שאני נחשבת חריגה במשפחתי,
כיוון שבכל זאת, למרות שגדלתי בתוך החממה,
בחרתי בכוח לצאת ממנה כל פעם מחדש, מגיל מאוד צעיר.
לא היה טוב לי להיות כמו כולם,
במקום שבו הכל ברור ומוגש כאילו על מגש של כסף, רק תשתדל ותבוא ותיקח.

לא באתי לזמן לילד משברים.
לא אמרתי להפגיש אותו בכוונה עם ממזרים.
סכ"ה,
לא להיות בועתיים וחרדים לנורא מכל.
לא לחשוב שאם הוא לא ייחשף, אז העבודה שלי בתור הורה קלה יותר כי השגתי מתכון שדורש ממני פחות מאמץ ואתגר.

וכמובן
בטוחה אני שלקבל השפעה מכולם זה לא בהכרח רע כמו שאתה מנסה לצייר.
תלוי למה אתה נחשף וכמה אתה בן אדם שרוצה לראות אור באנשים...

ונקודה אחרונה.

בסוף- זה מה שהתאים להורי.
אני לא חושבת שהם היו צריכים לנהוג אחרת. זה מה שהיה טוב עבורם ועבור הגישה שלהם בחיים. לא היה מקום לשיח של אמון בבית, לא היה הרבה חיפוש אחר עין טובה. היה בעיקר גידור ברור, כך וכך , וזה הספיק.

לא חושבת שזה רלוונטי לתקופה.
וגם לא חושבת שזו צורה שבה אוכל לתפקד כאמא.
ואני מחפשת איך כן אביא את עצמי.

חלילה לא לתקן את הורי.
פשוט להיות מי שאני
בשביל לרצות לראות אור באנשים, צריך לחנך לזה. גם דוגמה אישיתד.

גבי איך שאת רוצה להיות, בסדר גמור. רק תשאירי מחשבה כשיהיה קלוונטי. כשיש ילדים, צריך לחשב מסלול מחדש.

 

לגבי "השפעה מכולם" זה לא משהו שילד קטן צריך לקבל.

 

עין טובה, זה כבר ענין אחר. אהבת ישראל..

 

[וגם אני לא אוהב לגור איפה ש"כולם כמו".... מה נעשה..  ובהחלט אוהב את מקומנו, שיש שם רוח כללית של ערכים וטוב וכו' - אבל מכל הגוונים. עמך ישראל. כולם אהובים, חמודים.. ומכבדים זה את זה]

וואוו. כל מילההשקט הזה
נולדתי ביישוב דתי.
גדלתי ביישוב מעורב.
מודה להורים שלי על ההחלטה לעזוב.
גדלתי להיות בנאדם מכיל.
גדלתי על ערכים של אהבת ישראל באמת.
ללמוד בכיתה עם בנות מגוונות מבתים שונים
להיות בתכנית הצטיינות, עם אחינו שאינם שומרי תו"צ. לצאת לטיול של יומיים איתם, לקום ולהתפלל בבוקר ואחת הבנות מבקשת שאגיד לה מתי לענות אמן.
זה לחיות את אהבת עמ"י ולא רק לדבר על זה.
גדלתי על ללכת בליל שבת ברחוב ולשמוע מוזיקה מבתים או מילדים ברחוב, ולדעת שגם הם יהודים למרות הכל.
ויחד עם זאת גדלתי על ערכים מאד ברורים
וידיעה איתנה של מי אני ומה הדרך שלי.
כשיצאתי לטיול ההוא? של היומיים?
לא יצאתי מפתח האוהל בלי חצאית.
וכשקמתי בבוקר היה ברור לי שאני מתפללת.
וכשהלכנו לים, ישבתי בחוץ ולא נכנסתי עם כולם.
והייתי בסה"כ בכיתה ה'.
וזה לא רק אני. גם כל החברות מהשבט. מי יותר ומי פחות.
וכל האחים.
וממש רוב מוחלט של נערי ונערות הקהילה או הגרעין.
זה אפשרי, זה חשוב ובעיני זאת הדרך.

עם זאת, מסתייגת בדבר אחד מתוך הדברים שלך.
לגבי התיכון. אני יצאתי בתיכון לאולפנה (מגוונת אמנם, אבל אולפנה בכל זאת) וחושבת שזה יותר נכון.
זה אפשרי ללמוד בתיכון מקומי ולצאת דוסים אבל זה מאד קשה. (עושה עכשיו שירות במקום כזה ויש קבוצת בנות "דוסיות" די גדולה שנשארו ללמוד שם. אז אני מכירה את הצדדים של זה) תיכון זה זמן של בניה וקבלה. ועם הרבה פעמים כדי שתוכל להשפיע בסניף המקומי וכו' אתה צריך להיות במקום שאתה מתמלא ממנו..
אבל זוהי דעתי האישית כמובן.
מקבלת.נורופן.
כל עוד הילד מחובר לקהילה שלו,
התיכון יכול להיות פנימייתי אם הוא חפץ בכך.
מאמינה שזה יהיה ממניעים טובים.
אני לא הבנתי בכלל על מה מדובר.....נפש חיה.

כאילו מתחילת השרשור

 

מסכים לחלוטין..רקמתן תורה
כמו שציינו כאן מקודם, יש תקופות שלא כדאי להתערבב יותר מדאי כי נמצאים עדיין בשלב של קבלה,
אבל גם שם חשוב תמיד, כמו שתיארת, להיות עם הפנים לכל הגוונים באוכלוסיה שלנו כח באמת הדרך לצמוח היא בצורה של מפגש והתמודדות ולא בבריחה לבועה👍
אני שמחהנחש המקסים
שככה חשבת עלזה..
אני אפשר להגיד גדלתי ככה..
וואלה אפשר להגיד שאני מכיר המון סגנונות,פתוח ,מקבל דוווקא בגלל כל המצב שתארת פה.
זה יתרון ענק,באמת.

היו דברים שאולי הייתי מנסה לעשות אחרת,
אבל זה דיון שכמעט לא ניגמר,ונשאיר את זה ככה.
בכל אופן יפה שככה חשבת על הדברים האלה..בהצלחה בדרך.
אז אני גדלתי בעירע מ
עיר מעורבת. ובאמת חוויתי את כל היתרונות שאת מתארת, אך גם את כל החסרונות, ההשפעה החברתית, השיח הרחוק מתורה (מה זה רחוק, הדתיים כמעט ולא מדברים תורה, כמעט ולא מכירים, כן חומש, אבל לא עומק של חיים מכוונים ע"פ תורה, בכלל לא), השריטות והצלקות שמוטבעות בנפש ואח"כ צריך עבודה של שנים לרפא אותן, אני כמעט בוכה כשאני כותב את זה.

לכן אני, שבאתי מהמקום הזה, רוצה דווקא לתת לילדיי לגדול במקום עם אווירה תורנית, לתת להם לגדול עם נפש בריאה ושלמה, לא סדוקה ולא חצויה, לא מבולבלת ולא מטושטשת. לגדל אותם בשקט, בנחת. אני חוזר, אני מכיר מקרוב גם את כל היתרונות החשובים שבזה. יהיו להם מספיק ביקורים אצל סבא וסבתא, בעיר.
האמת שגם בשביל עצמי אני צריך לגדול ביישוב, להתנתק קצת מהחיכוך המתמיד שבין דתיים לשאינם, בין קדושה לטומאה, בין אמונה לכפירה, להיכנס למקווה ולטהר את אותה הנפש שגדלה 18 שנה על קרקע לא מספיק יציבה.

מעלה עוד כיוון, בכלל לא באתי להכריע. רק לעצמי הכרעתי.

יישר כוחך על העלאת הנושא החשוב.
יש קהילות של דוסים בעריםבינייש פתוח
ולאו דוקא חלק מגרעין
מעניין. כל הדוסים בעירי דיברו כמו שכתבתעוגי פלצת
אגב שמעתי טענה שאצל הדוסים בערים
החינוך של הילדים דווקא יותר מצליח ומחזיק מעמד
איך נראה עם ישראל מאוחה בעינייך?גערעכטער


טוב,נורופן.
קראתי רת כל מה שכתבת באמת...
ברשותך לא אגיב כי אני לא קואה טעם לדיון כזה, כל אחד בדרכו...
וגם, בעיקר,

טענת הבסיס לא נכונה.
אין לי מושג מאיפה הנתונים שלך (כמו שאין לך מושג מאיפה שלי. זה בסדר)

אני לא איזה אחת שחיה בבועה כל חייה ורק מתה לצאת.
הייתי בהרבה מקומות במקביל.
ראיתי קצת. שמעתי קצת.
אני חושבת שאתה טועה בעובדות...
תתחיל מיום ירושלים הקרוב. לך תבדוק מי מתוך כל עמ"י באמת נמצא שם. בירושלים.
עמ"י לא יתאחה ע"י חיים בפירוד ופילוג.נורופן.
וזהו. זו נתמצית שלי...

אפשר לא להסכים...
זה יכול להוריד אותנו רוחנית?נורופן.
ומה עם כל אלו שיורדים רוחנית כי אין להם מושג?
יאללה, שכל אחד יהיה בתוך הבור שהוא טומן לעצמו. נצקצק בלשון מדי פעם וזהו.
העיקר הילדים שלנו, שיהיו הדוסים הכי חמודים שיש.

זה לא שלא אכפת לי מהילדים שיהיו לי.
ממש לא.
מאוד אכפת לי, למרות שאין לי מושג מה זה אומר לאהוב ומה זה ילד.
אני מודעת למורכבות שיכולה להיות, לתכנים מבלבלים...
אבל סליחה,
הילד שלי גדל בבית שלי, עם החינוך שלי, לא של הרחוב.
נכון, לי יש מאבק גדול יותר, לתת לו כמה שיותר את מה שאני מאמינה בו.
לא יודעת, זה חינוך מבחינתי.
אני מכירה את החינוך הבועתי,
כפי שציינתי, האתגר הכי גדול שם הוא לחפש את האתגר...
כואב לי שההורים פתאום נבהלים בגיל 14 שצריך לדבר על שמירת שבת כי תפסו כמה ילדות מחללות שבת. הרי זה כזה מובן מאליו....

זה לא.
צאו מהסרט...
אתה קיצוני קצת,נורופן.
לא אמרתי לשלוח אותם לבית ספר חילוני. ולא אמרתי לא לשים סינון על האינטרנט.

אמרתי לגור בסביבה שיש בה הכל, עם שכנים מכל סוג שבא, ללמוד בבתי ספר לא פרטיים ואליטיסטיים ואשכנזים (סליחה), להזמין אורחים מכל מנעד הקשת הדתית. חרדים ומסורתים.

סטו.
מה את חושבת שיקרה בסוף?גערעכטער

שכולם יהיו מזרוחניקערס?

לא.נורופן.
אבל מעניין שכך בחרת להתנסח.

אני חושבת שבסוף נהיה יהודים טובים יותר.
אז חסלגערעכטער
אפשר לחנך לפתיחות ולפלורליזם בלא לדור בכפיפה אחת עם האחר.
אי אפשר לחנך תאוריה.נורופן.
אז נקיים את התאוריהגערעכטער
ונלך לשבת על הברזלים?
לא,נורופן.
אתה עושה השוואות קיצוניות.

כן לחיות איתם. זה לא תאוריה, וזה לא נבדלות. לצידם. לאהוב אותם.
אני מקווה ששנינו לדבר אחד נתכוונוגערעכטער
טוב ויפה, אם כן. הצדק איתך
יפהמשתדל תמיד
אני לא חושב שצריך לרשום תשובה לדבר כזה..

פשוט יפה מה שכתבת ומעורר מחשבה
איזון זה הכל בחייםזה אני

וזה בעצם הדבר הכי קשה.

לא צריך לברוח ולהסגר. מצד שני לא גם פתיחות מזיקה. 

אז כל אחד צריך לראות מה שמתאים לו עוד יותר מה שמתאים לילדיו.

לגבי הסוף אני לא מסכים כ"כ עושים את הזה בצבא כי זה גיל שאתה יותר מעוצב וקשה להשפיע עליך (לא לגמרי אבל מספיק כדי שהחינוך מהבית יספיק). 

ככלל אני מאמין שחינוך טוב הוא לא חינוך שמראה הרבה גוונים של אנשים ושהילד יבחר מה נוח לו. אני מאמין שחינוך טוב הוא חינוך לאמת  וליושר על פי הגוון המיוחד של הילד. ילד בגיל קטן נתון להשפעות חיצוניות הוא לא יודע לבחור נכון. 

יוצאים מן הכלל אם את יודעת על עצמך שאת מספיק חזקה ומסוגלת לחנך את ילדייך (צריך גם שהילד יהיה כזה)

מצד שני זה לא אומר שכל אחד שיש לו גוון קצת שונה יקים בית ספר פרטי וכו'. ופה נכנס המשחק של האיזונים.

זה לא פשוט, בטח כשהתוצאה לא ידועה מראש.

 

 

תתחתני איתי.דרך חדשה
אה רגע, את בת.
כמה חבל.

כתבת ממש טוב.

יש לי הערה לכל אלו שרואים לנכון להדגיש שצריך למצוא איזון-
אני לא התרשמתי מבין השורות שמדובר פה בתפיסה עיוורת שמעוניינת לחשוף את הילד לכל התכנים הקיימים בעולם.
כל התגובות האלה קצת מוכיחות עד כמה החברה שלנו יכולה להיות בועתית, חסרת פרופורציות, פחדנית, פרנואידית וחיה בסרט.

אפשר לצאת מהסרט...
יש לי מה ללמוד מחרדים ויש לי מה ללמוד ממסורתים ש, איך אמרה @נורופן. , נוסעים באופניים בשבת.
ברור שיש דברים לא טובים ללמוד.. זה יש תמיד... גם מהבת הדוסית רצח של השכנים החרדים שצופה בשטויות בזמן שאבא ואמא לא ממש בסביבה. וגם מהבת של רב היישוב שיש לה הפרעות אכילה.
כתבת נהדר ומעורר מחשבה, תודה על זה.נפתלי הדג
בתור אחד שגר ביישוב שהוא אולי הכי בועתי שישנו (ונהנה מאוד, בסה''כ), עד כדי כך שמישהו אמר לאמא שלי פעם ש"אתם לא מתנחלים בארץ ולא מתנחלים בללבות" הדילמה הזאת מלווה אותי באופן די יומיומי.

האמת היא שקשה מאוד להגיע למצוינות, מכל סוג שהוא ללא אליטיזם. כמו שיהיו שיעורים מיוחדים למחוננים, יש הגיון בלבנות חברה מאנשים שמוכוונים לאותו כיוון (המשל והנמשל לא מדויקים, כמובן, כי אצל מחוננים זה עניין של כשרונות ואילו כאן מדובר על רצונות). לא תמיד הפתחות היא רעיון טוב, בטוח שיש לה מחיר.

באותה המידה, האמת היא שלאליטיזם יש מחיר. אליטיזם מנוון, גורם לתחושת עליונות ויוצר שיח מנותק ומנוכר מכל מי שהוא לא חלק מהאליטה. את המחיר על האליטיזם שלנו אנחנו משלמים במטבעות של גזענות, התנשאות בהם אנחנו קונים שנאה, ניכור וניתוק (יש שיגידו שגם התנתקות...). מי שער לביקורת על הציבור הדתי שקיימת היום בשיח היומי יכול לראות שחלק משמעותי ממנה מוצדק ונובע באופן ישיר מהאלטיזם שהונהג בציבור הדתי בדורות האחרונים (בעצם, מאז הקמת גוש אמונים והנהירה מהערים ליישובים).

אין לי תשובה חד משמעית לדילמה הזאת. אני עדיין לא יודע איך אני רוצה לחיות את חיי, ובצורה יותר חדה (כמו שכתבת יפה) איך אני רוצה לחנך את ילדיי. אני כן יודע שגם אם בוחרים בדרך של אליטיזם, צריך לעשות זאת מתוך מודעות למטרה של האליטיזם הזה. אליטיזם מגויס. כך מסביר עמנואל לוינס (ויש שיגידו שגם הכוזרי) את האליטיזם של עם ישראל ושל הכהנים, שמטרתו, בסופו של דבר לחנך את ה"מעגלים החיצוניים" לערכי ה'. אליטיזם כזה הוא לא מתנשא, הוא לא רואה את עצמו כטוב יותר באופן בסיסי, הוא פשוט מבין שכדי לפעול יש צורך באגירת כח פנימי, דבר שבעייתי לעשות בסביבה לא מתאימה. גם לאליטיזם כזה יש מחיר, אבל אולי הוא יותר מרוכך.
יפה אמרתגערעכטער
תודה, כתבת בצורה ענייניתנורופן.
אכן, האליטיזם הזה גובה מחירים רבים.
הבעיה היא שלא רק היחידים נשאבים לתוך האליטיזם...אלא גם המוסדות הגדולים.

נתונים יבשים יראו לך כמה באמת מתגייסים *מתוך החינוך הדתי!* (שכולל בתוכו תיכונים דתיים לצד ישיבות ואולפנות) ישר לצבא וכמה הולכים למכינות/ישיבות/שנות שירות.
מספרים מאכזבים.

ה"מסגרות" הללו בכלל לא מגיעות לאן שצריך להגיע. הן מגיעות רק למקומות מאוד ספציפים.
מצד שני,נפתלי הדג
ויתור מוחלט על עולם התורה זה באמת פתרון? האחדות שווה את הקשר לתורה?

(יכול להגיד שהמסלול הצבאי שלי היה פחות שגרתי מהרגיל מהסיבות האלה בדיוק, לא ארחיב מפאת אאוטינג, אבל בסופו של דבר שלמתי על זה גם מחיר לא נעים במיוחד)
ויתור מוחלט?נורופן.
בכלל
בכלל
לא מוחלט.

ההפך.
אני מאמינה שזה ההפך מויתור....
אה, הבנתי הפוך את ה"מאכזבים"נפתלי הדג
לא כ''כ מבין איך זה מתקשר לדיון
מה זה "זה"?נורופן.
הפסקא השנייהנפתלי הדג
מה המספרים?גערעכטער
ואני לא בטוח שהבנתי לאיזה צד נוטה האכזבה שלך
משהו כמו 35%.נורופן.
תפרטי מה לא ברור לך. אולי אצליח לחדד את עצמי.
35 אחוזים מתגייסים ישר לצבא?גערעכטער
זה נמוך מדאי או גבוה מדאי לטעמך?
35 אחוז מתוך תלמידי החינוך הדתי הולכים למסגרת לפני הצבא.נורופן.
נמוך.
איך זה נחזק את הטענה שלך?גערעכטער
אפשר גם לראות על פי זה שהחינוך הממ"ד הוא מאוד מגוון, לא רק מזרוחניקים קלאסיים שעליהם את מדברת. וזו גם סיבת הממצאים, לדעתי.
אני לא אומרת "בואו נתבולל!"נורופן.
אני אומרת-
התורה היא לא רק שלי ושל המגזר הזה.
היא של כולם, ואני מאצינה שיש לי עוד הרבה מה ללמוד דווקא מאנשים שונים ממני.

חשוב ללכת למסגרת לפני צבא,
לא באמת אכפת לי מה האמת.
לא כי אני חושבת שצריך לחיות בבועה,
אני פשוט חושבת שצריך לעסוק קודם בתורה.

שים לב כמה אנשים פה ישר לקחו את מה שאמרתי למקום של "להתערבב ולהפוך לחילונים"
הם לא חילונים.
רוב ה"חילונים" היום הם לא חילונים גויים למהדרין. יש להם מסורת, וגם הם, מתוך הבנה שתורה זה מה שמחזיק את כולנו- צריכים להיות גם שם.

למה הם לא שם?
כי גם אנחנו לא היינו שם אם לא היו עושים לנו את השיווק הנכון. כל המשאבים מושקעים במקונות המגזריים האלה.
האמת שכמעט כולם מסכימים איתךגערעכטער
-לא לגמרי הבנתי למה הזכרת את המסגרות לפני צבא.
-מי אמר שהשיווק היה עובד? או שבכלל צריך לעשות שיווק
-אני באמת לא חושב שרוב החילונים סוברים ש"תורה זה מה שמחזיק את כולנו"

בגדול אני מסכים איתך. שכוייח עצום
מסגרות לפני צבא,נורופן.
תלויות לגמרי באיך גדלת קודם.
באיזה סוג אוכלוסיה , מסתבר.
זה לגמרי מה שעולה בנתונים.

טוב, זה משלים את הפאזלגערעכטער
האליטיזם הזה הובילTalp01
לכמה דברים. לכך שהעם לא היה עם המתיישבים - וחבל ארץ שלם נהרס. הוא גם מוביל לאנטגוניזם כלפי כל גרעין תורני שמגיע לערים. הוא גורם לכך שהנוער שמחונך ל"עליונותו" פתאום חוזר בשאלה כאשר המציאות פוגשת אותו.
קצר הזמן, אבל בגדול, אם לחשוב על זה - האליטיזם לא כל כך מוצדק... (?)
בדיוק לדברים האלה רמזתינפתלי הדגאחרונה
אתה צודק לגמרי. מצד שני, יש מודלים שמצליחים לשמור על איזון מסוים (ירוחם למשל) והם אולי המפתח בסיפור הזה.
לא כולם ככה..חדשדש
יש בני עקיבא ויש גם גרעינים תורניים בטבריה ובאופקים ששולחים את הילדים להכיר את עם ישראל באמת מבפנים. מתארת לעצמי שגדלת בישוב אבל שתדעי שבהחלט יש מציאות שונה ואת מוזמנת לבחור אחרת
לא גדלתי ביישוב,נורופן.
אבל מכירה את הסגנונות.
עוד משהו-,,,חדשדש
כל העניין שההורים רוצים לגדל את הילדודס בבועה זה די הצורך אנושי של ההורים לגונן על הילד, בעצם מרגיע את החשש שלהם שהילד יבחר בדרך שונה. (שזה במודע או שלא הסיוט הגדול של כל הורה) זה ממש לא רק הדתיים לאומיים והחרדים, זה אפילו החילונים שמפחדים שהילד יחזור בתשובה..ובתור אחת שדווקא כן גדלה בישוב אני מסכימה איתך שכל העניין הזה טעון שיפור אבל בסך הכל אפשר להבין למה זה ככה ובהחלט יש מה לעשות בעניין( לדעתי גרעינים תורניים זה אחלה פתרון, זכותך לא להסכים איתי . )
תשובותלחפש את האור

בס"ד

 

 

לא מזמן נחשפתי למאמרים של הרב אליעזר מלמד שעוסק בדיוק בשאלה של מקום המגורים:

 

הרב אליעזר מלמד - מגורים

מקום מגורים | שיעורי תורה | אתר ישיבה

 

זה לא מסודר לפי הסדר אבל אפשר ע"י רפרוף להבין איזה מאמר קדם לשני.

 

מקווה שעוזר לך

לחפש!!!!קוד אבל פתוח
שאאאאאלום!!!!✋✋✋✋
מה קורה??? |סמיילי מנפנף בחזרה לשלום נמרצות|לחפש את האור

בס"ד

 

 

שלום !!! חושף שיניים

אוהב אותך אח!

 

חייבים להפגש

בעז"הקוד אבל פתוח
עוד מעט אני מסיים את ההסדר... יהיה לי יותר זמן..ץ
אני חושבת אחרתmp752

גדלתי גם במקום סגור ומגודר, היו לי תקופות שלא כל-כך רציתי להיות כזו-כמו הרבה נערות בגיל העשרה, ואני בטוחה שאם היו לי חברות חלשות יותר רוחנית האופציה להידרדר היתה קלה מאד. הייתי ילדה טובה ולא יכולתי להתחיל פתאום להיות שונה מכל הסביבה-אלא אם הייתי אוזרת הרבה מאד אומץ, אז העדפתי להשאר כמו כולם למרות שלא אהבתי את זה. אחרי כמה שנים הבנתי בעצמי מהי הדרך הנכונה וקיימתי את הכל מתוך אמונה ולא מצוות אנשים מלומדה. אז היתה לי תקופה שעשיתי הכל מתוך הכרח-אבל לא היה לי את כל הקושי של השינוי-הוא היה פנימי בלי הקשיים מסביב של שינוי חברה ושל החלפת לבוש, ובגלל שאני אחת שהולכת בתלם-ולא אוהבת שינויים יתכן ואם הייתי בחברה חלשה-השינוי הטוב היה לי קשה, אולי הייתי מוותרת על שינוי טוב, בדיוק כמו שויתרתי על שינוי רע בגלל המקום החזק בו הייתי.

אני מקווה שלילדים שלי לא תהיה אף תקופה שהם יקיימו מצוות מתוך הכרח-אבל אם זה יקרה אני עדיין מעדיפה את זה על פני הסיכון שהם ידרדרו רוחנית, וכשהם ירצו לחזור יהיה להם קשה.

 

זה דבר חשוב להסתכל על כולם בעין טובה ואני משתדלת מאד לעשות את זה (עוד לא ממש חינכתי את הילדים שלי לזה-כי הם קטנים, אבל אנחנו מאד מעוניינים שבבית שלנו יקבלו כל אחד באשר הוא), אבל הסביבה שלי בעז"ה תראה בדיוק כמו שאני רוצה שהילדים שלי יהיו.

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

צריך להתחזק בזה...מה כבר ביקשתי
עבר עריכה על ידי מה כבר ביקשתי בתאריך ג' בטבת תשפ"ו 13:03

בעז"ה!!!

ובהצלחה עם הכלבים נשמע פרויקט מיוחד במינו

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי היםאחרונה
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לבנים גורמים להרגיש רע על חיצוניותלאצעיר

אותה שדכנית שאמרה לי לא לפסול על מראה, לא מצמצה כשאמרה לי שפוסלות אותי כי לבחורות חשוב שהבעל יהיה יפה בעיניהן, בלי שמץ של ביקורת.


אף אחד לא אומר להפגש עם מישהו ברמת "דוחה". לשני המינים. רק אומרים לוודא שריחוק קטן-בינוני לא יהפוך אצלך בראש ל"דוחה".


ובגיל מסויים באמת שצריך להעיף את תווית ה"קשיש"( מבזה בפני עצמו) הזו. במיוחד שביולוגית אכן יש הבדלים קריטיים.

ברווקות מאוחרת - בחור שמבוגר ממישהי גם ב10 שנים מתמודד( סטטיסטית) עם פחות מורכבות מבחינה ביולוגית. טענות לקב"ה. 

הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך